abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 april 2025 @ 11:31:26 #76
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217383263
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 11:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Nee dat is niet onze verantwoordelijkheid.

En dat is ook niet de enige oplossing om te voorkomen dat ze hierheen komen.

De oplossing is om het hier zo onleefbaar voor hen te maken dat ze een deurtje verder lopen. Waarom gaan er nauwelijks Afrikaanse vluchtelingen naar het midden oosten? Niet omdat het in Afrika veilig en leefbaar is (want anders zouden ze ook niet naar Europa komen) , maar omdat het voor hen in het midden oosten niet leefbaar is. Ze hebben daar namelijk geen enkel recht op iets en krijgen niets. Dus, ze komen naar Europa.

Afrika is nog steeds afrika. De vluchtelingen gaan wel naar Europa, niet naar Saoedi Arabië. Blijkbaar doen ze in Saoedi Arabie dus iets anders dan wat wij in Europa doen. Want zowel Europa als SA hebben te maken met hetzelfde afrika.

De sleutel is dus om gewoon geen huizen, uitkeringen, rechtsbijstand, medische zorg, gezinshereniging meer te verstrekken. Net zoals in Saoedi Arabie.

Dagdromen over Afrika veilig en leefbaar maken is naïef. Afrika is een puinzooi en zal een puinzooi blijven en iedere poging van ons het daar leefbaar te maken is geldverspilling zonder resultaat.
Nee inderdaad, dan maken we het hier maar expres kut en berusten we erin dat het daar kut blijft.
pi_217383298
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 11:31 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nee inderdaad, dan maken we het hier maar expres kut en berusten we erin dat het daar kut blijft.
Nederland heeft geen zeggenschap over andere landen en kan daar dus ook geen beleid voor maken.
pi_217383308
Verder een angstaanjagend idee dat zo’n barbaar pardoes kan opduiken in een poging je leven te beëindigen.
  woensdag 16 april 2025 @ 11:40:20 #79
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217383311
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 11:23 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik "maak" het complex en lastig?

Sorry hoor, maar wat denk je dat "de realiteit" is? Simpel en makkelijk?

Als wij vluchtelingen niet binnenlaten, denk je dan dat ze niet meer zullen binnenkomen?

En wat denk je dat er zou kunnen gebeuren als we niemand meer toelaten, die mensen vervolgens niks meer te verliezen hebben en er iemand opstaat die ze verenigt en op ons af stuurt?

De realiteit is niet simpel en gemakkelijk. Die gedachte is er de grondslag van dat we de afgelopen tientallen jaren in cirkeltjes aan het ronddraaien zijn en we nu nog steeds oorlogen en ellende om ons heen zien.

We kunnen ons natuurlijk helemaal afzonderen, volledig gesloten grens om Nederland of de EU heen. Dat deed de Soviet Unie. En kijk hoe dat is afgelopen en wat de gevolgen daar nu nog steeds van te merken zijn.
Je kan prima vluchtelingen weigeren, er is een reden dat ze naar ons toe komen, en niet naar Roemenie, China, Of Belarus. Daar gaan vluchtelingen niet heen. Of denk je dat de overheid aldaar competenter is?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_217383318
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 11:31 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nu blijft het ook daar kut en maak je het ook voor de mensen die hier al wonen kut.

Ik vind 1 plek waar het kut is eerlijk gezegd wel voldoende, ik zie de meerwaarde er niet van onze eigen omgeving ook kut te maken omdat het in Afrika kut is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 16 april 2025 @ 11:41:05 #81
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217383322
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 11:38 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Nederland heeft geen zeggenschap over andere landen en kan daar dus ook geen beleid voor maken.
Nee, het zou ook naïef zijn om dat alleen vanuit Nederland te doen. Er is een globale inspanning nodig, niet in de laatste plaats omdat Zuidoost-Azië inclusief het Indiase subcontinent, de plek waar de meeste mensen wonen op deze planeet, straks onder druk gaat staan als de klimaatverandering zo doorzet en dan gaan we migratiepatronen zien zoals nooit eerder.
pi_217383327
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 11:39 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Verder een angstaanjagend idee dat zo’n barbaar pardoes kan opduiken in een poging je leven te beëindigen.
Ja er lopen meer van dit soort gekken rond dan dat er vast zitten.
pi_217383339
Het volstrekt bizarre idee dat wij de problemen in Afrika wel even gaan oplossen zodat de mensen niet meer hierheen komen :')
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_217383378
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 11:41 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nee, het zou ook naïef zijn om dat alleen vanuit Nederland te doen. Er is een globale inspanning nodig, niet in de laatste plaats omdat Zuidoost-Azië inclusief het Indiase subcontinent, de plek waar de meeste mensen wonen op deze planeet, straks onder druk gaat staan als de klimaatverandering zo doorzet en dan gaan we migratiepatronen zien zoals nooit eerder.
Naïeve luchtfietserij.

Je moet het voor jezelf goed regelen, zodat je niet afhankelijk bent van de inspanningen van anderen.

Zet alle sociale zekerheid stop voor iedereen die korter dan 25 jaar in Nederland belasting heeft betaald wanneer hij hier niet geboren is.

Geen voorrang meer op woningen.

Geen mogelijkheid tot gezinshereniging.

Geen oneindige beroepsmogelijkheden wanneer je een afwijzing krijgt.

Asiel aanvragen en procedure afwachten buiten Europa.

Aanmeldcentrum Ter Apel verplaatsen naar Rottumerplaat.

Etc.
  woensdag 16 april 2025 @ 11:49:58 #85
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217383404
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 11:41 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja, en dan kunnen we geen huurwoningen blijven uitdelen aan rampgevallen en blijven polderen over de GGZ. Want ondertussen voltrekken zich allerlei drama's.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 16 april 2025 @ 11:53:19 #86
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_217383427
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 11:38 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Tenzij we de boel weer koloniseren natuurlijk. Maar dat willen ze dan weer niet daar.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_217383511
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 11:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Naïeve luchtfietserij.

Je moet het voor jezelf goed regelen, zodat je niet afhankelijk bent van de inspanningen van anderen.

Zet alle sociale zekerheid stop voor iedereen die korter dan 25 jaar in Nederland belasting heeft betaald wanneer hij hier niet geboren is.

Geen voorrang meer op woningen.

Geen mogelijkheid tot gezinshereniging.

Geen oneindige beroepsmogelijkheden wanneer je een afwijzing krijgt.

Asiel aanvragen en procedure afwachten buiten Europa.

Aanmeldcentrum Ter Apel verplaatsen naar Rottumerplaat.

Etc.
Geen plaats meer voor moraalridders, er moet actie worden ondernomen voordat deze plek op aarde ook zo verschrikkelijk wordt als de plekken waar 'ze' vandaan komen. Mensenrechten? Even pas op de plaats maken zodat we ons huisje weer op orde kunnen brengen. Pas wanneer dat weer op orde is kunnen we weer gaan kijken wie er aan de deur staan, om dan met een betere screening en toelatingsbeleid mensen toe te laten.

Zoiets?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_217383524
quote:
12s.gif Op woensdag 16 april 2025 11:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Tenzij we de boel weer koloniseren natuurlijk. Maar dat willen ze dan weer niet daar.
Dat lijkt me nog een stuk efficiënter dan iedereen hier heen halen inderdaad!
pi_217383595
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2025 11:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Je kan prima vluchtelingen weigeren, er is een reden dat ze naar ons toe komen, en niet naar Roemenie, China, Of Belarus. Daar gaan vluchtelingen niet heen. Of denk je dat de overheid aldaar competenter is?
Nederland: "Nee! Je mag er niet in!"
Vluchtelingen: "Ok, kut, maar ok."
Nederlanders: "Phew, daar zijn we van af."
Vluchtelingen: "Als we even tot vannacht wachten en dan met honderden bij Hanik de grens over gaan, dan kost het hen miljoenen om ons weer op te sporen en terug de grens over te schoppen. En dat kunnen we oneindig keren blijven doen! Dan krijgen ze nog spijt dat ze die miljoenen niet in iets staken dat hen maar éénmalig geld zou kosten! Gelukkig maar dat ze een democratie zijn en dwazen ook een stem hebben!"
  woensdag 16 april 2025 @ 12:21:14 #90
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_217383623
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 12:15 schreef RetepV het volgende:

[..]
Vluchtelingen: "Als we even tot vannacht wachten en dan met honderden bij Hanik de grens over gaan, dan kost het hen miljoenen om ons weer op te sporen en terug de grens over te schoppen. En dat kunnen we oneindig keren blijven doen! Dan krijgen ze nog spijt dat ze die miljoenen niet in iets staken dat hen maar éénmalig geld zou kosten! Gelukkig maar dat ze een democratie zijn en dwazen ook een stem hebben!"
Haha, eenmalig geld kosten... :D

En waarom steken ze nou specifiek zoveel moeite in Nederland en gaan ze niet naar een van die andere landen, zoals Polen, Roemenië of Denemarken?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  woensdag 16 april 2025 @ 12:24:51 #91
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217383637
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 11:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Nu blijft het ook daar kut en maak je het ook voor de mensen die hier al wonen kut.

Ik vind 1 plek waar het kut is eerlijk gezegd wel voldoende, ik zie de meerwaarde er niet van onze eigen omgeving ook kut te maken omdat het in Afrika kut is.
De PVV en daarvoor de VVD waren al enorm goed in het kut maken van hier, daar hebben we geen buud'nlenders voor nodig.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_217383648
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 12:24 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
De PVV en daarvoor de VVD waren al enorm goed in het kut maken van hier, daar hebben we geen buud'nlenders voor nodig.
Ok Hans.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 16 april 2025 @ 12:27:59 #93
503714 SebbeSwensje
pi_217383660
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 12:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ok Hans.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het wel komisch hoe er serieus mensen zijn die voorstander zijn van het kut maken van hun land met als enige doel (lees: hoop) dat er minder allochtonen gaan komen.

Geen idee dus op wie je indruk probeert te maken met die huillach.
Appears.
pi_217383670
quote:

[..]
Velen worden anders gewoon door Westerse veerdiensten opgepikt voor de Afrikaanse kust. Er gaat dus al heel veel mis voordat ze überhaupt in de buurt van de Nederlandse grens komen.
pi_217383722
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 12:27 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Ik vind het wel komisch hoe er serieus mensen zijn die voorstander zijn van het kut maken van hun land met als enige doel (lees: hoop) dat er minder allochtonen gaan komen.

Geen idee dus op wie je indruk probeert te maken met die huillach.
Waar schrijf ik precies dat ik Nederland kut wil maken?
pi_217383726
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 12:29 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Velen worden anders gewoon door Westerse veerdiensten opgepikt voor de Afrikaanse kust. Er gaat dus al heel veel mis voordat ze überhaupt in de buurt van de Nederlandse grens komen.
Ok, doe er dan eens wat aan? Ga naar Spanje, Italië, Griekenland, Bulgarije, Turkije en Brussel om daar te gaan lobbyen zodat zij er eens iets aan gaan doen.
  woensdag 16 april 2025 @ 12:37:14 #97
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217383729
quote:

[..]
Jij wil graag vluchtelingen, dat is wat anders. In veel landen met minder competente overheden en technologie zijn ze in staat om die vluchtelingen er buiten te houden.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_217383748
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 12:36 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ok, doe er dan eens wat aan? Ga naar Spanje, Italië, Griekenland, Bulgarije, Turkije en Brussel om daar te gaan lobbyen zodat zij er eens iets aan gaan doen.
Vele van deze organisaties zijn in Nederland gevestigd, varen onder Nederlandse vlag en ontvangen zelfs subsidie van de Nederlandse belastingbetaler. Het lijkt me het meest logisch om eerst financiële en juridische maatregelen tegen deze organisaties te nemen binnen de eigen landsgrenzen.
  woensdag 16 april 2025 @ 12:41:47 #99
503714 SebbeSwensje
pi_217383756
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 12:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Waar schrijf ik precies dat ik Nederland kut wil maken?
Heb je PVV gestemd?
Appears.
pi_217383761
quote:
10s.gif Op woensdag 16 april 2025 12:41 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Heb je PVV gestemd?
Wil je mijn vraag beantwoorden ipv op dit soort doorzichtige wijze de aandacht er van af proberen te leiden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')