Erg milde straf weer voor zulke barbarij. Kennelijk is de dader schizofreen en dan ben je volgens de rechter zielig genoeg om zulk gestoord gedrag maar ten dele aangerekend te krijgen.quote:Vrouw ligt te zonnen en wordt daarna bijna doodgestoken: cel voor buurman
Subhi Al H. uit Helmond komt voorlopig niet vrij. De rechtbank in Den Bosch heeft hem maandag 2,5 jaar cel en tbs met dwangverpleging opgelegd. De man zat al in voorarrest nadat hij was aangehouden na een burenruzie, in juni 2023. Zijn toen 60-jarige benedenbuurvrouw Jacqueliena ontsnapte aan de dood toen de man zeker vijfmaal op haar instak. Haar belager moet een schadevergoeding van ruim 14.000 euro betalen.
Volgens de rechter heeft de 34-jarige Al H. zich schuldig gemaakt aan een poging tot doodslag en mishandeling. Toen Jacqueliena die zomerse dag in de tuin van haar huis aan de Trompstraat in Helmond lag te zonnen, werd ze zonder enige aanleiding door een asbak en een glazen bol geraakt. De vrouw liep verwondingen op aan haar hoofd en schouder. De boosdoener? Dat was haar Syrische buurman, die al bijna acht jaar in ons land woont. Hij bekogelde haar vanaf zijn balkon.
Geschrokken rende de vrouw naar binnen. In de keuken werd ze volgens de rechter opgewacht door Al H., die haar meermalen stak. Jacqueliena dacht dat het hierbij bleef, maar even later kwam de buurman terug en werden haar opnieuw messteken toegebracht. Toen pas vond Al H. het welletjes. Hij liet zijn buurvrouw hulpeloos, zwaargewond en in een plas bloed achter. Tijdens de zitting, twee weken geleden, bezwoer hij dat iemand anders Jacqueliena had gestoken.
Al langer ruzie
Volgens de vrouw hadden ze al langer ruzie, vooral over de herrie die haar buurman zou veroorzaken. "Hij draaide midden in de nacht Arabische muziek, gebruikte mijn tuin als asbak en hij piste vanaf zijn balkon in mijn tuin", vertelde Jacqueliena eerder aan Omroep Brabant. De wijkagent en de woningbouwvereniging wisten dat de twee met elkaar overhoop lagen, maar ze hadden waarschijnlijk ook geen idee dat het zo uit de hand zou gaan lopen.
[..]
https://www.omroepbrabant(...)ken-cel-voor-buurman
Verrassend weer. Echt totaal perplex.quote:Subhi Al H.
Graag niet in dit land maar in land van herkomst.quote:Op dinsdag 15 april 2025 23:18 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Levenslang voor deze gek is op zijn plaats
Subhi had dus dondersgoed kunnen voorzien wat de gevolgen voor hem in de toekomst zouden zijn.quote:werd ze zonder enige aanleiding door een asbak en een glazen bol geraakt.
In de eerste zin gaat het al mis. Moet natuurlijk zijn: Subhi Al H. uit Syrië.quote:Subhi Al H. uit Helmond..
https://www.rechtspraak.n(...)uitspraken-en-nieuwsquote:'s-Hertogenbosch, 14 april 2025
De rechtbank Oost-Brabant heeft een 34-jarige man veroordeeld tot een gevangenisstraf van tweeënhalf jaar en terbeschikkingstelling (tbs) met dwangverpleging. Hij lijdt aan schizofrenie en viel in juni 2023 vanuit het niets zijn buurvrouw aan, die ernstig gewond raakte.
De vrouw lag die dag op een ligbedje in de achtertuin van haar woning in Helmond. Haar bovenbuurman, de verdachte, hing over zijn balkon en gooide zonder aanleiding een glazen bol en een asbak naar het slachtoffer. Daarbij liep ze hoofdletsel op. De vrouw ging – al schreeuwend om hulp – naar de keuken om het alarmnummer te bellen. Daar kreeg ze echter geen kans voor, omdat de verdachte ineens opdook met een mes in zijn hand. Hij pakte de vrouw vast en stak meerdere keren op haar in. Daarna ging de man weg. Hij kwam vervolgens terug en stak het slachtoffer nogmaals meerdere keren. Daarna liet hij de vrouw in hulpeloze toestand achter in een plas bloed. Het slachtoffer liep naast steekwonden, een klaplong en een hoofdtrauma op.
De vrouw stond doodsangsten uit en dacht het steekincident niet te overleven. Het ernstige letsel had haar ook daadwerkelijk fataal kunnen worden. Ze mag van geluk spreken dat een andere buurman er getuige van was dat de verdachte spullen vanaf zijn balkon naar het slachtoffer gooide ; hij schoot met een buurvrouw te hulp. Het slachtoffer staat nog elke dag met pijn op en gaat met pijn naar bed, ook geestelijk liet het wonden na. Mede daarom is de vrouw verhuisd.
Bij het bepalen van de straf houdt de rechtbank er rekening mee dat de verdachte eerder met politie en justitie in aanraking is gekomen vanwege geweldsmisdrijven. Ook weegt mee dat er volgens een psychiater en een psycholoog ook ten tijde van het de incidenten sprake was van schizofrenie. De rechtbank beschouwt de verdachte daarom als verminderd toerekeningsvatbaar. Omdat er zonder behandeling een grote kans op herhaling is, legt de rechtbank naast een celstraf van tweeënhalf jaar tbs met dwangverpleging op. Tot slot moet de verdachte een schadevergoeding van ruim 14.000 euro betalen aan het slachtoffer.
Gemeente ook weer blij enzo.quote:Op woensdag 16 april 2025 06:23 schreef Twiitch het volgende:
Gelukkig kreeg Subhi voorrang op zn sociale huurwoning.
Zo klopt het beter.quote:Op dinsdag 15 april 2025 23:13 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Erg milde straf weer voor zulke barbarij. Kennelijk is de dader schizofreen en dan ben je volgens de rechter wet zielig verminderd toerekeningsvatbaar genoeg om zulk gestoord gedrag maar ten dele aangerekend te krijgen.
Dan moet hij van zijn balkon zijn gesprongen of zoiets dergelijks.quote:Op woensdag 16 april 2025 06:55 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik vraag me wel af hoe die man zo snel vanaf zijn balkon in de keuken van het slachtoffer terecht kwam. Hij bekogeld haar vanuit zijn appartement, zij vlucht naar binnen en ineens staat hij in haar appartement?
Er is een slachtoffer en er wordt niet adequaat ingegrepen en het is nog steeds niet opgelostquote:Op woensdag 16 april 2025 07:31 schreef Montagui het volgende:
Meer duiding en een link naar de uitspraak:
[..]
https://www.rechtspraak.n(...)uitspraken-en-nieuws
Uitspraak:
https://linkeddata.overhe(...)I:NL:RBOBR:2025:2259
En alweer iemand die in beeld was bij de politie/justitie én hulpverlening. Altijd moet er eerst een slachtoffer vallen voordat er adequaat ingegrepen kan worden. Dit valt blijkbaar niet op te lossen zonder dat er eerst een slachtoffer moet vallen?
TBS met dwangverpleging en dat is na de gevangenis, dus die zit wel een aantal jaar binnen.quote:Op woensdag 16 april 2025 05:34 schreef Het_Bokje het volgende:
2,5 jaar
Die is eerder vrij dan dat het slachtoffer een nieuwe woning heeft....
Ik zie je dat niet doen in de kindermisbruik zaken. Ook daar vaak the usual suspects.quote:Op dinsdag 15 april 2025 23:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Verrassend weer. Echt totaal perplex.
TBS met dwangverpleging.quote:Op woensdag 16 april 2025 08:08 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Er is een slachtoffer en er wordt niet adequaat ingegrepen en het is nog steeds niet opgelost
Deze gek staat zo weer buiten en pakt de volgende
Leg uit want je insuineert iets ....quote:Op woensdag 16 april 2025 08:27 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik zie je dat niet doen in de kindermisbruik zaken. Ook daar vaak the usual suspects.
GGZ dus ach Mantel der liefde en gooi er nog 6 man tegenaan om hem te ondersteunen zodat hij thuis kan blijven wonenquote:Op dinsdag 15 april 2025 23:13 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Erg milde straf weer voor zulke barbarij. Kennelijk is de dader schizofreen en dan ben je volgens de rechter zielig genoeg om zulk gestoord gedrag maar ten dele aangerekend te krijgen.
Sowieso is de hele gang van zaken is zo onrechtvaardig. Ten eerste wordt zo'n randfiguur hier verwelkomt nadat hij de halve wereld is afgereisd, zogenaamd op de vlucht, krijgt een gratis huis en een levenslange uitkering, begaat een gruwelijk misdrijf en wordt vervolgens gematst door de rechter.
Je moet onderhand toch wel door hebben dat het niets met afkomst te maken heeft. Sinds de ambulantisering van de GGZ is het gewoon schering en inslag omdat we ten koste van alles iemand thuis willen laten wonen.quote:Op woensdag 16 april 2025 08:59 schreef phpmystyle het volgende:
En toch wordt er elke keer weer zodanig gestemd op politieke partijen die dit faciliteren en bestendigen.
Wat is 'dit', en over welke partijen heb je het?quote:Op woensdag 16 april 2025 08:59 schreef phpmystyle het volgende:
En toch wordt er elke keer weer zodanig gestemd op politieke partijen die dit faciliteren en bestendigen.
Ah, het gebruikelijke riedeltje. Er werd weer niet ingegrepen en gedaan alsof het een tweezijdig conflict was. Dan hoef je als woningbouwvereniging namelijk niet zo snel in te grijpen.quote:Op dinsdag 15 april 2025 23:13 schreef RotatoR het volgende:
De wijkagent en de woningbouwvereniging wisten dat de twee met elkaar overhoop lagen
Precies dit. Deze man is schizofreen staat al in het artikel. Dus dat was bekend, het was bekend dat hij zich asociaal en agressief gedroeg, dat die vrouw hier last van had, maar daadwerkelijke hulp of een oplossing kon niet totdat dit gebeurde.quote:Op woensdag 16 april 2025 09:03 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je moet onderhand toch wel door hebben dat het niets met afkomst te maken heeft. Sinds de ambulantisering van de GGZ is het gewoon schering en inslag omdat we ten koste van alles iemand thuis willen laten wonen.
We geven ze gratis een mooie woning zonder wachtlijst en daarnaast ook een salaris en medische zorg. Zodra hij een formulier niet wil invullen doen wij het. Voelt hij zich niet lekker dan geven we hem een pammetje uit de staatskas of regelen we een bed op recept of maaltijd op recept. Zit hij dit drugs gebruik in de schulden dan zorgen we voor een bewindvoerder en vertrouwenspersoon en gemachtigde.
Joh dit land is gek geworden. Je bent zo 50k per maand kwijt aan dit soort lui terwijl het onderwijs en de rest van de zorg schreeuwt om geld.
Ik insuineer niks. Hij keek naar de naam en ik zie bij de andere zaken ook steeds bepaalde namen opduiken. Namen waar we de grenzen niet voor kunnen sluiten.quote:Op woensdag 16 april 2025 08:31 schreef matspontius het volgende:
[..]
Leg uit want je insuineert iets ....
Jij denkt dat schizofrenie op te lossen is door de patiënt in elkaar te trimmen?quote:Op woensdag 16 april 2025 09:24 schreef Buikbrein het volgende:
Weet het t is heel slecht wat ik nu denk.. maar zou het toch niet mooi/nodig zijn, dat zo'n vrouw een bepaald "nummer" kan bellen en dat zo'n man buiten justitie om écht een lesje geleerd krijgt? Bijv over wie er de baas is hier, en wie niet. Een lesje fatsoen die universeel is, die de Syrier dus ook begrijpt: een gruwelijk pak slaag die die nog eventjes voelt een maand. Met "nazorg" als dat nodig blijkt.
Oeff ik denk dat zo'n nummer roodgloeiend zou staan in NLen dat er vrijwilligers genoeg zijn, die gaan dan eerst op cursus bij Joke
![]()
Nu insuineer je weer van alles. Zeg toch eens duidelijk wat je bedoelt? Of moet ik dat gaan raden?quote:Op woensdag 16 april 2025 09:22 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik insuineer niks. Hij keek naar de naam en ik zie bij de andere zaken ook steeds bepaalde namen opduiken. Namen waar we de grenzen niet voor kunnen sluiten.
Vroeger gebruikten ze de elektroshock methodes - die goede oude tijdquote:Op woensdag 16 april 2025 09:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Jij denkt dat schizofrenie op te lossen is door de patiënt in elkaar te trimmen?
Dan kan hij haar nooit in de keuken hebben opgewacht, want dan had hij ook in de tuin gestaan. Of de dader rende eerst naar binnen en zij er achteraan, maar zo wordt het niet beschreven in het artikel.quote:Op woensdag 16 april 2025 08:00 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dan moet hij van zijn balkon zijn gesprongen of zoiets dergelijks.
Gok ik.
quote:“Er liggen 46 meldingen van overlast bij de politie. Zo heeft hij mijn hond proberen te vergiftigen. Hij draaide midden in de nacht Arabische muziek, gebruikte mijn tuin als asbak en hij piste vanaf zijn balkon in mijn tuin. Ik noem hem een psychopaat sinds hij een kapotgesneden vogel in mijn tuin heeft gegooid.”
Volgens de 60-jarige Helmondse wilde haar bovenbuurman haar vanaf de eerste dag weg hebben. “Hij vond mij te oud. Het laatste jaar had ik hier gewoon geen leven meer. Het was klote met een grote K." Gesprekken met de woningbouwstichting leidden tot niks. “Dag en nacht was hij aan het treiteren, maar ik liet me niet wegjagen.”
quote:Op woensdag 16 april 2025 06:55 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik vraag me wel af hoe die man zo snel vanaf zijn balkon in de keuken van het slachtoffer terecht kwam. Hij bekogeld haar vanuit zijn appartement, zij vlucht naar binnen en ineens staat hij in haar appartement?
https://www.omroepbrabant(...)-wilde-me-vermoordenquote:“Hij gooide een asbak naar mijn hoofd en is daarna van zijn balkon gesprongen om mij neer te steken”
Als je het artikel leest, dan snap je wellicht dat het (in dit geval althans) niets met afkomst en daaraan gekoppelde normen en waarden te maken heeft.quote:Op woensdag 16 april 2025 09:06 schreef Hathor het volgende:
Wat is dat toch voor een smerig paupervolk uit dat soort landen, en waarom vonden wij het hier wel een goed idee om ze massaal naar binnen te halen?
Tuurlijk weet je dat met die "slagers" uit Syrië. Dat blijkt wel uit andere verhalen.quote:De wijkagent en de woningbouwvereniging wisten dat de twee met elkaar overhoop lagen, maar ze hadden waarschijnlijk ook geen idee dat het zo uit de hand zou gaan lopen.
Fatsoenlijk deugvolk daarom.quote:Op woensdag 16 april 2025 09:06 schreef Hathor het volgende:
Wat is dat toch voor een smerig paupervolk uit dat soort landen, en waarom vonden wij het hier wel een goed idee om ze massaal naar binnen te halen?
Ik denk wel dat het met afkomst te maken heeft icm een veel te passieve opstelling vanuit de NL staat.quote:Op woensdag 16 april 2025 09:03 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je moet onderhand toch wel door hebben dat het niets met afkomst te maken heeft. Sinds de ambulantisering van de GGZ is het gewoon schering en inslag omdat we ten koste van alles iemand thuis willen laten wonen.
We geven ze gratis een mooie woning zonder wachtlijst en daarnaast ook een salaris en medische zorg. Zodra hij een formulier niet wil invullen doen wij het. Voelt hij zich niet lekker dan geven we hem een pammetje uit de staatskas of regelen we een bed op recept of maaltijd op recept. Zit hij dit drugs gebruik in de schulden dan zorgen we voor een bewindvoerder en vertrouwenspersoon en gemachtigde.
Joh dit land is gek geworden. Je bent zo 50k per maand kwijt aan dit soort lui terwijl het onderwijs en de rest van de zorg schreeuwt om geld.
Een mevrouw die verderop bij mijn ouders in de straat woont, is niet zozeer gevaarlijk of bedreigend voor anderen, maar sloopt wel regelmatig haar eigen interieur en staat midden in de nacht alleen op straat te brabbelen over haar (niet bestaande) kinderen. Buurtbewoners maken zich daar zorgen over en hebben dit bij verschillende instanties proberen aan te kaarten, maarhet enige wat die doen is adviseren dat je met mevrouw in gesprek moet blijven. Wat voor constructieve discussie wil je aangaan met iemand die geestelijk de weg kwijt is?quote:Op woensdag 16 april 2025 09:06 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ah, het gebruikelijke riedeltje. Er werd weer niet ingegrepen en gedaan alsof het een tweezijdig conflict was. Dan hoef je als woningbouwvereniging namelijk niet zo snel in te grijpen.
Als je complete psycho's naast je hebt wonen moet je eerst echt in mediation, hoor!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |