abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217377930
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 18:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat doen ze helemaal niet. Trump zit naast Bukele en zegt dat hij zich niet aan de uitspraken van de rechterlijke macht houd. Natuurlijk is het in deze specifieke zaak niet onmogelijk het terug te draaien. Bukele is zogenaamd buddy buddy met Trump. Als Trump met zijn vingers knipt komt die man terug, als hij nog leeft tenminste. Amerika heeft deals gemaakt over gevangenen met landen als Iran, Rusland, Noord-Korea. Maar met dit zogenaamd bevriende El Salvador kan het opeens niet? Toch bijzonder hoe goedgelovig jij je telkens toont. Probeer nou eens kritisch te kijken naar zo'n casus als dit.
Even beter lezen, ik zeg dat het onmogelijk gemaakt wordt.
pi_217377973
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 18:17 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Door wie? :D

Je bent of naïef of kijkt bewust weg als het gaat om het daadwerkelijk naleven van die uitspraken. Bovendien is het ook helemaal niet zo relevant. Prima dat jij vindt dat die rechtsstaat nog bestaat. Maar Trump vindt dat niet en die handelt daar duidelijk naar.
pi_217378044
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 16:05 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Je ziet de progressie van dit frame alweer aankomen.

EU had zich onafhankelijker moeten opstellen ->
EU heeft bijgedragen aan reputatieschade VS ->
EU heeft mede oorlog gevoerd tegen M.O. ->
Door EU zitten we nu in de problemen, hoe kunnen we dan nu nog gezamenlijk deel uitmaken van een militair bondgenootschap?
Ja er zal inderdaad wel weer een enorme frame aankomen, had ie me toch even tuk
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_217378082
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2025 17:42 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Als ze het zo spelen ga ik wel Chinees leren. :)
Nou, idd! Hij maakt deze keuze op deze manier wel heel erg gemakkelijk! *O*
Tails tell tales
pi_217378196
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 18:21 schreef Friggles het volgende:

[..]
Door wie? :D

Door Trump en die kerel van Ecuador, dat is toch niet zo moeilijk te snappen? Kom op zeg.
pi_217378341
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 18:41 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Door Trump en die kerel van Ecuador, dat is toch niet zo moeilijk te snappen? Kom op zeg.
El Salvador.

Maar dan leven ze toch uitspraken van de rechter niet na? Dat lijkt me zo ongeveer de definitie van het niet bestaan van een rechtsstaat. Als een president van een land gerechtelijke uitspraken kan negeren zonder consequenties.
pi_217378426
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 18:54 schreef Friggles het volgende:

[..]

Maar dan leven ze toch uitspraken van de rechter niet na?
Dat is niet helemaal duidelijk. De SC heeft gezegd dat men de terugkeer moet faciliteren, en Trump en de zijnen zeggen dat te hebben geprobeerd. De SC heeft geen deadline gegeven. De kans dat deze zaak uiteindelijk op de inhoud voor de SC komt te liggen (en waar het ook invloed gaat hebben op andere soortgelijke zaken) is vrij groot.
pi_217378443
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 18:17 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nou je bent op de goede weg ik vind het ook impeachment waardig. Maar hoe wordt het dan onmogelijk gemaakt. Trump kan toch gewoon druk zetten op Bukele om de man vrij te laten. Hij is toch art of the deal, als hij om 5 extra gulags kan vragen kan hij toch ook wel vragen om een per abuis afgeleverde man.
Maar hij probeert het niet eens, zegt ongeveer letterlijk waarom vallen jullie mij hiermee lastig, het is buitenlands beleid dat bepaal ik zelf. Rubio enabled hem daar ook in. Ze nemen overduidelijk een loopje met de wet. Nu is het afwachten wat er gebeurt maar erg veel pressiemiddelen op Trump hebben de rechters overduidelijk niet he. Als hij hun uitspraken gewoon negeert zoals in deze casus. Hij liegt gewoon dat het andere jurispredentie is en wordt daarin gesteund door leden van de regering.
  dinsdag 15 april 2025 @ 19:06:16 #84
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217378450
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 19:03 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is niet helemaal duidelijk. De SC heeft gezegd dat men de terugkeer moet faciliteren, en Trump en de zijnen zeggen dat te hebben geprobeerd. De SC heeft geen deadline gegeven. De kans dat deze zaak uiteindelijk op de inhoud voor de SC komt te liggen (en waar het ook invloed gaat hebben op andere soortgelijke zaken) is vrij groot.
Ik ga je alvast zeggen dat deze man hoogstens a la Warmbier terugkomt, als ie nog leeft.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 15 april 2025 @ 19:07:53 #85
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217378465
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 19:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Trump kan toch gewoon druk zetten op Bukele om de man vrij te laten.
Dit is de essentie, hij was gisteren zelfs op bezoek in het Witte Huis.Wil ie het niet, meteen geen zaken meer mee doen, maar het interesseert Trump geen reet. Buitenlander is het land uit, who cares wat er met hem gebeurd. Sterker nog, hij heeft die man gedwongen te zeggen dat het om een terrorist gaat.
pi_217378525
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 19:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nou je bent op de goede weg ik vind het ook impeachment waardig. Maar hoe wordt het dan onmogelijk gemaakt. Trump kan toch gewoon druk zetten op Bukele om de man vrij te laten. Hij is toch art of the deal, als hij om 5 extra gulags kan vragen kan hij toch ook wel vragen om een per abuis afgeleverde man.
Dat is correct, dat zou hij ook moeten doen. Vooral ook omdat iedereen het er over eens is dat deze man niet gedeporteerd had moeten worden. Het is belachelijk dat Trump dat niet doet en in plaats daarvan liever proto-dictators de hemel in prijst. Nogmaals, impeachment waardig. Maar goed, van de Republikeinse partij hoeven we ook niet zo veel te verwachten.
  dinsdag 15 april 2025 @ 19:34:42 #87
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217378659
We kunnen wel wat Amerikaanse en Israelische oorlogsmisdadigers in Den Haag voor de rechter brengen. Trump haalt ze toch niet terug.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_217378801
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 19:34 schreef -XOR- het volgende:
We kunnen wel wat Amerikaanse en Israelische oorlogsmisdadigers in Den Haag voor de rechter brengen. Trump haalt ze toch niet terug.
Denk je? Ik denk dat hij dan opeens de Hague Invasion act onder het stof vandaan haalt. De wet is een schild om achter te schuilen als het uitkomt en een stok om mee te slaan als het uikomt. Maarja we krijgen onze bondgenoten niet zo ver dat ze Netanyahu oppakken mocht hij op hun grondgebied komen. Je zou denken vraag Duitsland hem uit te nodigen en sla hem daar in de boeien.
Lopen er zaken tegen Amerikanen?

Trump in Den Haag berechten zou wel iets zijn wat Nederland misschien kan aanbieden in Washington. Zodra hij op ons grondgebied is heeft hij toch geen rechten meer volgens de redenatie die hij gisteren probeerde? Bij de die top in Den Haag zal hij wel aanwezig zijn lijkt me.
pi_217378897
The Atlantic weet blijkbaar wel hoe je over de gebeurtenis van gisteren een nieuwsbericht schrijft.

https://www.theatlantic.c(...)-court-order/682432/
The Constitutional Crisis Is Here
Trump’s administration is only pretending to comply with the Supreme Court on the matter of a Maryland man it deported erroneously.

quote:
Between the path of outright defiance of the Supreme Court and following its order to “facilitate” the return of Kilmar Abrego Garcia from El Salvador’s infamous Centro de Confinamiento del Terrorismo (CECOT), the Trump administration has chosen a third way: pretending it is complying while refusing to do so.

“That’s up to El Salvador if they want to return him. That’s not up to us,” Bondi told reporters. “That’s not up to us. If they want to return him, we would facilitate it, meaning provide a plane.” Bukele, for his part, called Abrego Garcia a “terrorist,” saying to a reporter who asked if he would return him, “I hope you’re not suggesting that I smuggle a terrorist into the United States.” He added, “The question is preposterous.”

The bad faith of this exchange is obvious. Bukele has the power to free Abrego Garcia and send him back to the U.S. on an American plane without “smuggling” anyone or anything. But neither side wants that outcome, and so they are both pretending that it’s the other’s responsibility. It’s a game both sides are in on.
  dinsdag 15 april 2025 @ 20:50:03 #90
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217379365
https://www.dw.com/en/jd-(...)-iraq-war/a-72250397

JD Vance :') x100000000

Edit: al besproken zie ik.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 15 april 2025 @ 20:59:54 #91
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_217379462
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 20:50 schreef -XOR- het volgende:

Een bijzonder mooi voorbeeld van gaslighting is het zeker
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_217379542
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 16:40 schreef Sabata het volgende:
Dit is ook wel een interessante:

https://www.ad.nl/economi(...)s-en-china~ae2d4f44/

De Amerikaanse president Donald Trump wil de Europese Unie dwingen om te kiezen met wie ze handel wil drijven: de VS of China. Dat staat te lezen in een gelekt document dat verspreid is onder ministers en hoge ambtenaren in de Ierse regering.

Verschillende bronnen bevestigden het bestaan van het document aan de Ierse krant The Irish Times. Het werd rondgestuurd na een ontmoeting tussen de Ierse vicepremier Simon Harris en de Amerikaanse handelsminister Howard Lutnick, vorige week in Washington.

In de briefing staat te lezen dat de Verenigde Staten zich willen loskoppelen van China en dat elk land dat een handelsakkoord wil sluiten met president Trump, zich eveneens van China zal moeten distantiëren.
Aangezien veruit de meeste landen meer handel drijven met China dan met de VS is dat een gemakkelijke keuze.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 15 april 2025 @ 21:22:28 #93
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217379707
twitter
  dinsdag 15 april 2025 @ 21:23:36 #94
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217379716
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 21:22 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Heeft een KGB-hoofd
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_217379798
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 21:23 schreef Szura het volgende:

[..]
Heeft een KGB-hoofd
tovaritsj Daniel Kaldvelov
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  woensdag 16 april 2025 @ 07:30:51 #96
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_217381536
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 20:50 schreef -XOR- het volgende:

Ik zeg het je...er is 1 fabriek direct in de USA te openen die warempel vanaf minuut 1 winstgevend zal zijn.
Dat is de fabriek die boksballen gaat maken met het hoofd van JD Vance erop :Y

Worldwide shipping, baby!
pi_217382578
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 07:30 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Ik zeg het je...er is 1 fabriek direct in de USA te openen die warempel vanaf minuut 1 winstgevend zal zijn.
Dat is de fabriek die boksballen gaat maken met het hoofd van JD Vance erop :Y

Worldwide shipping, baby!
Wat hij roept en Maga doet is niet zomaar wat onzin. Er zit een gedachte achter het totaal 180 graden keren van werkelijkheid en zekerheden.

Dit gaat niet over een demente Trump of een idioot geworden Musk en Vance. Dit gaat om grote ideeen waarbij het mes voor de absolute macht aan vele kanten snijdt.

Het is in de VS en ook in Europa al lang geen links-rechts verhaal meer. Het is democratie versus autocratie waarbij de werkelijkheid op de kop wordt gezet door de laatste groep. Het feit dat men bijvoorbeeld niet over een mogelijkheid van recent gestolen verkiezingen begint is omdat een werkelijke winst daarvoor met Biden al als gestolen werd gemarkeerd door Maga. Dit als vraagteken zetten zou in de ruis van radicaal rechts verdwijnen. En dat weten ze. Beschuldig je tegenstander van iets wat je zelf aan het doen bent.

Iedereen die voor langer dan even in Amerika verblijft heeft een social security nummer nodig. De laatste ontwikkelingen zijn dat Maga 6000 individuen op spaanse achternaam administratief dood heeft verklaard omdat men ze "van terrorisme verdenkt". Daar zitten willekeurig een 13,14,16 jarigen bij en iemand in de 80 en 90.

Met die administratieve doodverklaringen vervalt je hele bestaan. Je telefoonnummer, verzekering, recht op zorg etc etc.

Als men recent al 6000 gedaan heeft dan zullen er veel meer volgen. Van Spaanse achternamen tot journalisten en politieke tegenstanders en diens familie. Met die kliklijnen erbij een heel wreed vies spel.

Men roept al zolang Trump op podia staat dat het iedere dag gebeurd kan zijn, maar Maga heeft helaas meer momentum dan de tegenbeweging. Kan dingen hard en scherp aanzetten, en tegenstanders doen uiterst voorzichtig.

[ Bericht 3% gewijzigd door Beathoven op 16-04-2025 10:10:36 ]
pi_217382986
https://www.ad.nl/buitenl(...)bed-liggen~a700676b/

quote:
Witte Huis sneert naar Biden na zijn uithaal naar Trump: ‘Moest hij niet al lang in bed liggen?’
Wat een oneindig ongekende achterlijkheid komt er toch van deze regering af. Deze lui zijn het niveau pesten van de middelbare school nooit ontstegen.
pi_217383028
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 10:56 schreef Friggles het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)bed-liggen~a700676b/
[..]
Wat een oneindig ongekende achterlijkheid komt er toch van deze regering af. Deze lui zijn het niveau pesten van de middelbare school nooit ontstegen.
Veel verder dan 'Biden is een stomme stommerd!' komen ze inderdaad niet.
  woensdag 16 april 2025 @ 11:09:32 #100
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217383086
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 10:03 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Wat hij roept en Maga doet is niet zomaar wat onzin. Er zit een gedachte achter het totaal 180 graden keren van werkelijkheid en zekerheden.

Dit gaat niet over een demente Trump of een idioot geworden Musk en Vance. Dit gaat om grote ideeen waarbij het mes voor de absolute macht aan vele kanten snijdt.

Het is in de VS en ook in Europa al lang geen links-rechts verhaal meer. Het is democratie versus autocratie waarbij de werkelijkheid op de kop wordt gezet door de laatste groep. Het feit dat men bijvoorbeeld niet over een mogelijkheid van recent gestolen verkiezingen begint is omdat een werkelijke winst daarvoor met Biden al als gestolen werd gemarkeerd door Maga. Dit als vraagteken zetten zou in de ruis van radicaal rechts verdwijnen. En dat weten ze. Beschuldig je tegenstander van iets wat je zelf aan het doen bent.

Iedereen die voor langer dan even in Amerika verblijft heeft een social security nummer nodig. De laatste ontwikkelingen zijn dat Maga 6000 individuen op spaanse achternaam administratief dood heeft verklaard omdat men ze "van terrorisme verdenkt". Daar zitten willekeurig een 13,14,16 jarigen bij en iemand in de 80 en 90.

Met die administratieve doodverklaringen vervalt je hele bestaan. Je telefoonnummer, verzekering, recht op zorg etc etc.

Als men recent al 6000 gedaan heeft dan zullen er veel meer volgen. Van Spaanse achternamen tot journalisten en politieke tegenstanders en diens familie. Met die kliklijnen erbij een heel wreed vies spel.

Men roept al zolang Trump op podia staat dat het iedere dag gebeurd kan zijn, maar Maga heeft helaas meer momentum dan de tegenbeweging. Kan dingen hard en scherp aanzetten, en tegenstanders doen uiterst voorzichtig.
Precies en dat maakt het ook zo vermoeiend om met MAGA's te praten online. Elke discussie op een bepaalde voorpagina wordt meteen doodgemaakt door er allerlei dingen bij te halen die geen reet met de hele kwestie te maken hebben. Zoals gisteren, er wordt flink gesneden in allerlei onderzoeken, naar bijvoorbeeld kanker, en dat wordt dan meteen afgedaan met 'Ja, maar woke' en dan is het blijkbaar prima om de wetenschap de das om te doen 'want als je Tesla's gaat slopen'...

De ene domme oneliner na de andere, zelfs door bepaalde eigenaren van bepaalde fora, je reinste verjaardagspraat, maar de heren denken echt met argumenten te komen. De hang naar mensen pijn doen en het leven onmogelijk maken is 'zum kotzen'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')