RBR of RB?quote:Op zaterdag 12 april 2025 14:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
Bij RB zijn ze nu zover dat ze een dobbelsteen gooien om te bepalen waar ze aan draaien en een munt voor welke kant op.
Let wel Yuki op wit en de RB allebei op geelquote:Op zaterdag 12 april 2025 14:58 schreef Nieuwschierig het volgende:
Beide Racing bulls sneller dan Tsunoda
Slechts 0.05s is prima achter iemand met meer ervaring in die auto.quote:
quote:Op zaterdag 12 april 2025 15:01 schreef TweedeKlum het volgende:
Wel mooi dat de Hulk nu echt groen is.
Is meer een indicatie voor de kijkers, toch?quote:Op zaterdag 12 april 2025 15:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
de tijd blijft wel staan tijdens een vrije training?
Of er zijn op die plek geen track limitsquote:Op zaterdag 12 april 2025 15:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
de tijd blijft wel staan tijdens een vrije training?
Is elk weekend zo.quote:
Wacht nou tot vanavondquote:
Hopelijk wordt hij dit jaar kampioenquote:
Op de harde bandquote:Op zaterdag 12 april 2025 15:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
TSU 2 seconden (!) achter VER op plek 19
Zesde snelste auto op dit momentquote:Op zaterdag 12 april 2025 15:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
Red Bulls problemen van begin van de sessie meteen opgelost
Op de zachte band heeft hij nog geen goede ronde kunnen rijden. Schiet steeds van de baan af.quote:Op zaterdag 12 april 2025 15:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Op de harde bandgoede vergelijk
Dit is nog niet de reeële positie. Maar de auto rijdt veel beter dan in het beginquote:
Max Verstappen monster carquote:
Dat zie ik bij Tsunoda niet. Die heeft deze training nog geen fatsoenlijke ronde gereden.quote:Op zaterdag 12 april 2025 15:30 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dit is nog niet de reeële positie. Maar de auto rijdt veel beter dan in het begin
En zelfs Max heeft er moeite mee..quote:
Wachten op de kwali dus voor we kunnen vergelijkenquote:Op zaterdag 12 april 2025 15:29 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Op de zachte band heeft hij nog geen goede ronde kunnen rijden. Schiet steeds van de baan af.
Verstappen schat ik in wel top 5 in kwali.quote:Op zaterdag 12 april 2025 15:35 schreef Newone82 het volgende:
Een weekend damaged limitation voor Max.
Tot aan Imola ( upgrade red bull)
2 tienden vind ik ook alleszins acceptabel, maar het is meestal meer.quote:Op zaterdag 12 april 2025 12:45 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren. Verstappen is de Marquez van F1. Welke wagen hij ook rijd, hij gaat er altijd minstens 2 tienden sneller in zijn dan zijn teamgenoot.
Dat is RBR's probleem, ze proberen er een coureur in te zetten die binnen 3 tienden blijft maar dat lukt telkens maar niet. Met een halve seconde staat die buiten de top 10 en kun je er strategisch ook weinig mee.quote:Op zaterdag 12 april 2025 16:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
2 tienden vind ik ook alleszins acceptabel, maar het is meestal meer.
Ik vraag me af hoe ze dat proberen, Lawson was in de simulator sneller dan Tsunoda, maar dat blijft toch een soort van semi realiteit en we weten niet hoever ze van Verstappen z'n simulatortijd af zitten. Ik ga er vanuit dat als een rijder in de simulator op de tijd van Verstappen zit, dat waarschijnlijk in de praktijk neer komt op 2, 3 tienden achterstand.quote:Op zaterdag 12 april 2025 16:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is RBR's probleem, ze proberen er een coureur in te zetten die binnen 3 tienden blijft maar dat lukt telkens maar niet. Met een halve seconde staat die buiten de top 10 en kun je er strategisch ook weinig mee.
Volgens mij stond dat er ook in de eerste post. We zijn besodemieterdquote:Op zaterdag 12 april 2025 17:00 schreef _UserName_ het volgende:
Ik maar denken dat de kwalificatie om 17u is, maar das een uurtje later.. #nepfan
Ik dacht ook vijf uur. Gefoptquote:Op zaterdag 12 april 2025 17:04 schreef StephanL het volgende:
[..]
Volgens mij stond dat er ook in de eerste post. We zijn gesodemieterd
Was het ook al niet eerder zo dat dingen die in de simulator gedaan of aangepast werden, er in de praktijk niet uitkwamen?quote:Op zaterdag 12 april 2025 17:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe ze dat proberen, Lawson was in de simulator sneller dan Tsunoda, maar dat blijft toch een soort van semi realiteit en we weten niet hoever ze van Verstappen z'n simulatortijd af zitten. Ik ga er vanuit dat als een rijder in de simulator op de tijd van Verstappen zit, dat waarschijnlijk in de praktijk neer komt op 2, 3 tienden achterstand.
Ik meen dat ze dat weer aardig onder de knie hadden.quote:Op zaterdag 12 april 2025 17:09 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Was het ook al niet eerder zo dat dingen die in de simulator gedaan of aangepast werden, er in de praktijk niet uitkwamen?
Nou ja, ze krijgen deze eerste races iedere week een verkeerde setup vanuit de sim voor de vrijdag.quote:Op zaterdag 12 april 2025 17:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik meen dat ze dat weer aardig onder de knie hadden.
Jij leeft nog in wintertijdquote:Op zaterdag 12 april 2025 17:00 schreef _UserName_ het volgende:
Ik maar denken dat de kwalificatie om 17u is, maar das een uurtje later.. #nepfan
Vorige week ging het anders erg goed; aanpassingen aan de RB waren gedaan nav. sim door Rudy van Buren.quote:Op zaterdag 12 april 2025 17:09 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Was het ook al niet eerder zo dat dingen die in de simulator gedaan of aangepast werden, er in de praktijk niet uitkwamen?
Ik denk dat Max de 2e rij ook wel haalt. Temperatuur zakt dus volgens mij worden de banden dan ook niet zo heet.quote:Op zaterdag 12 april 2025 17:30 schreef wdn het volgende:
[..]
Vorige week ging het anders erg goed; aanpassingen aan de RB waren gedaan nav. sim door Rudy van Buren.
---
Ik gok op: PIA, NOR, VER.
Maar diezelfde sim bracht ze eerst in de problemen met een verkeerde setup vrijdag.quote:Op zaterdag 12 april 2025 17:30 schreef wdn het volgende:
[..]
Vorige week ging het anders erg goed; aanpassingen aan de RB waren gedaan nav. sim door Rudy van Buren.
---
Ik gok op: PIA, NOR, VER.
Als het de veiligheid ten goede komt alleen maar goed denk ikquote:Op zaterdag 12 april 2025 17:40 schreef bedachtzaam het volgende:
Bandenspanning aanpassing omlaag. Raar dat Pirelli dat zomaar kan doen.
Ik kan begrijpen dat ze het verhogen als de band teveel belast word maar lager zo vlak voor de kwalificatie?
Soms moet je even de verkeerde kant op om het goed te doenquote:Op zaterdag 12 april 2025 17:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar diezelfde sim bracht ze eerst in de problemen met een verkeerde setup vrijdag.
Uiteraard, maar ik kan me ook wel voorstellen dat het voor een coureur lekker is als het meteen vanaf moment één patsboem goed voelt.quote:Op zaterdag 12 april 2025 17:43 schreef wdn het volgende:
[..]
Soms moet je even de verkeerde kant op om het goed te doen
Vrijdag is voor experimenten en vanaf Zaterdag Q1 moet het goed zijn.
Maar zie jij een probleem met veiligheid dan? door hogere bandenspanning?quote:Op zaterdag 12 april 2025 17:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als het de veiligheid ten goede komt alleen maar goed denk ik
detailquote:
Q3 halen lijkt een feestje te gaan zijn.quote:
Neuh, ga ik niet van uitquote:
Ik denk dat de simulator is hoe ze FP1 aanvangen, en dan moeten ze tijd zien te vinden. In deze auto met dit zeer smalle window moet Verstappen soms letterlijk om problemen heen rijden door de lijn aan te passen, dan kan de situatie natuurlijk het raam uit.quote:Op zaterdag 12 april 2025 17:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe ze dat proberen, Lawson was in de simulator sneller dan Tsunoda, maar dat blijft toch een soort van semi realiteit en we weten niet hoever ze van Verstappen z'n simulatortijd af zitten. Ik ga er vanuit dat als een rijder in de simulator op de tijd van Verstappen zit, dat waarschijnlijk in de praktijk neer komt op 2, 3 tienden achterstand.
Dat kan tot ploffende banden leiden. Je moet ruimte houden voor de toename van warmte in de band zelf.quote:Op zaterdag 12 april 2025 17:52 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Maar zie jij een probleem met veiligheid dan? door hogere bandenspanning?
Niet eens zo heel onrealistisch.quote:
Komen er nog wel meer.quote:
En wie op P3?quote:Op zaterdag 12 april 2025 18:03 schreef _UserName_ het volgende:
Ik ga voor P4, McLaren 1-2, Leclerc, en Max op 0.451 van pole
Voor de F1 acht ik die kans nul, dan zouden we al flink wat blaren op de banden zien vanwege oververhitting.quote:Op zaterdag 12 april 2025 18:02 schreef wdn het volgende:
[..]
Dat kan tot ploffende banden leiden. Je moet ruimte houden voor de toename van warmte in de band zelf.
Ik ga voor P4, McLaren 1-2, Leclerc, en Max op 0.451 van polequote:
Extra level of windowlickingquote:
What else is newquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |