Jij had hem niet graag nog een keer in de Ajax jacuzzi willen zien springen als one of the guys?quote:Op zaterdag 12 april 2025 12:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Tot zover zijn popie jopie act.
Graziano Pelle en ik hebben hier een pittige mening over.quote:Op zaterdag 12 april 2025 12:42 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Jij had hem niet graag nog een keer in de Ajax jacuzzi willen zien springen als one of the guys?
Dat was wel een wat andere persoonlijkheid dan Ueda.quote:Op zaterdag 12 april 2025 12:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Graziano Pelle en ik hebben hier een pittige mening over.
Ook wel een wat betere voetballer.quote:Op zaterdag 12 april 2025 15:50 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat was wel een wat andere persoonlijkheid dan Ueda.
Met zn Ajaxhoofdquote:Op zaterdag 12 april 2025 12:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Graziano Pelle en ik hebben hier een pittige mening over.
Gouvenu is écht een drinker.quote:Ook Gouvenou is al jaren een vaste gast. Het is alweer voor de twintigste keer dat hij bij Santerre binnenstapt. Hij is zo’n ‘habitué’ dat hem niet eens wordt gevraagd of hij een biertje bij het ontbijt wil. Het pilsje wordt gewoon voor hem neergezet.
Is niet iedere Fransman een alcoholist?quote:Op zaterdag 12 april 2025 22:18 schreef VoMy het volgende:
https://www.trouw.nl/spor(...)-francoise~b69cb8e1/
[..]
Gouvenu is écht een drinker.
@:Rellende_Rotscholier
Ik dacht dat ze altijd om 11 uur aan de wijn zaten.quote:Op zaterdag 12 april 2025 22:22 schreef Felagund het volgende:
[..]
Is niet iedere Fransman een alcoholist?
Dat bedoel ik, dit is gewoon indrinken.quote:Op zaterdag 12 april 2025 22:23 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze altijd om 11 uur aan de wijn zaten.
Alcohol bij het ontbijt is schrikbarend. Dit verklaart alles.quote:Op zaterdag 12 april 2025 22:18 schreef VoMy het volgende:
https://www.trouw.nl/spor(...)-francoise~b69cb8e1/
[..]
Gouvenu is écht een drinker.
@:Rellende_Rotscholier
En afgelopen zomer was het ook niet extreem warm. Dit bevalt me wel.quote:Op zondag 13 april 2025 00:06 schreef Dale__Cooper het volgende:
Jeetje, nog niet eens halverwege april en je kunt 's avonds laat nog in een t-shirt naar huis fietsen. Het klimaat gaat naar de klote, maar voor nu is het wel lekker.
Stoppen ze dan ook met klokkenluiden?quote:Op maandag 14 april 2025 09:00 schreef Immerdebestebob het volgende:
SGP is tegen versterkte gebedsoproepen
Speciaal naar de Afsluitdijk gereden met mijn tracktorquote:Op maandag 14 april 2025 08:59 schreef Pistolero het volgende:
Fijne 130-kilometer dag allen.
Vroem Vroem.
Zeg maar gewoon.quote:Op maandag 14 april 2025 13:12 schreef VoMy het volgende:
Een hele lastige week afsluiten met de Matthaus Passion op Palmzondag. Concertgebouw belooft een catharsis te worden. Bachs Passie heeft zelden zo beladen gevoeld.
Wie o wie?
Ach, gestorven voor onze zondenquote:Op maandag 14 april 2025 13:12 schreef VoMy het volgende:
Een hele lastige week afsluiten met de Matthaus Passion op Palmzondag. Concertgebouw belooft een catharsis te worden. Bachs Passie heeft zelden zo beladen gevoeld.
Wie o wie?
Tweets: a mix of my own thoughts and AI-generated content.quote:Op maandag 14 april 2025 13:12 schreef VoMy het volgende:
Wie o wie?
Geen warm bad.quote:
De laatste keer dat iemand de man in het openbaar zag, was toen hij in het vierde leerjaar zat. Er waren toen al zorgelijke signalen, maar die bleven zonder gevolg. Onder meer de school sloeg meermaals alarm nadat de directie de jongen eten zag zoeken in een vuilnisbak en zag drinken uit een urinoir terwijl hij doorspoelde.quote:
Ik dacht dat je doelde op de ontslagronde, maar het gaat over kankerverwekkende lekkages. Dat is een leuke voor de "als je het naar het buitenland verplaatst wordt het alleen maar vervuilender!!1!" brigade.quote:Op maandag 14 april 2025 23:15 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
De nieuwe Tata Steel is ook weer uit.
(lol)quote:De brief van de Omgevingsdienst verscheen al in december. Maar grote passages waren hierin zwartgelakt. Nu.nl kwam erachter dat de tekst erachter gewoon te achterhalen was. De NOS heeft de brief en de zwartgelakte tekst zelf ook gelezen. Het bleek dat bij het kopiëren en plakken van de passages in een ander document, de tekst verscheen.
Wat zijn WE goed he?quote:Op dinsdag 15 april 2025 00:02 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik dacht dat je doelde op de ontslagronde, maar het gaat over kankerverwekkende lekkages. Dat is een leuke voor de "als je het naar het buitenland verplaatst wordt het alleen maar vervuilender!!1!" brigade.
De fanatieke volgers van de NRA toch? Of was het 2nd amendment niet hiervoor?quote:Op dinsdag 15 april 2025 09:34 schreef hhh38 het volgende:
We zijn al bij mensen illegaal deporteren naar concentratiekampen in El Salvador en openlijk het Supreme Court negeren.
Wie gaat die gevaarlijke fascist stoppen?
Je zou toch zeggen dat er wel er wat mensen te vinden zouden moeten zijn die het 2e amendement gebruiken waar het ooit voor bedoeld was.quote:Op dinsdag 15 april 2025 09:34 schreef hhh38 het volgende:
We zijn al bij mensen illegaal deporteren naar concentratiekampen in El Salvador en openlijk het Supreme Court negeren.
Al besproken, ouwe pistoolgekquote:Op dinsdag 15 april 2025 09:40 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Je zou toch zeggen dat er wel er wat mensen te vinden zouden moeten zijn die het 2e amendement gebruiken waar het ooit voor bedoeld was.
Niemand natuurlijk, maar er zijn wel meerdere manieren mogelijk waarop Trump niet gestopt gaat worden.quote:Op dinsdag 15 april 2025 09:34 schreef hhh38 het volgende:
Het ICJ is al begonnen met een zaak, maar daar stappen we natuurlijk net met zijn allen uit want we dulden geen kritiek op het genocidale Israël, dus dat komt vast te laat.quote:Op dinsdag 15 april 2025 10:03 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Gaan we ook nog ooit de immer bloeddorstige Verenigde Genocidale Emiraten tot de orde roepen inzake Soedan of vinden we het wel prima zo?
Wat denk jij, gaat er ooit nog eens een bloederige volksopstand komen?quote:Op dinsdag 15 april 2025 09:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
Niemand natuurlijk, maar er zijn wel meerdere manieren mogelijk waarop Trump niet gestopt gaat worden.
Bijvoorbeeld de methode Chuck Schumer. Er gebeurt niets en niemand doet echt iets terug. Alle instituten worden de komende anderhalf jaar gelijkgeschakeld, zoals alle kiescommissies. Tegelijkertijd worden er natuurlijk aan de lopende band mensen in van die slavenkampen gestopt, wordt de vrije pers steeds verder ontmanteld, worden de universiteiten getrumpificeerd, etcetera. Dat zorgt voor een afgetekende overwinning bij de volgende verkiezingen en die daarna. Zie Erdolf, zie Wilders-vriend Orban, zie Poetin. Dat gaat dan de komende jaren steeds verder door, zonder mogelijkheid tot terugkeer.
Het alternatief is dat er wel wat wordt teruggedaan. Dat gaat dan om grote volksoproeren en guerilla-tactieken zoals het in de fik zetten van Tesla-dealers. Dat gaat uiteraard ook niet helpen. De politie staat wie immer aan de kant van de fascisten, dus die gaan alles op alles zetten om dat met geweld de kop in te drukken. Tegelijkertijd heb je de media, die pas echt vinden dat er grenzen overschreden worden op het moment dat je met graffiti een politieke boodschap op een muur spuit als demonstrant of iets dergelijks; die gaan enorm een sfeer opzetten alsof het volledig uit de hand is gelopen en levensgevaarlijk (de dodelijke, wetteloze politiek van Trump daarbij natuurlijk negerend want dat is anders).
Van dat sentiment van losgeslagenheid gaat Trump gebruik maken om zijn politieke opponenten te arresteren, die zijn dan immers ondermijnend voor de samenleving met hun ophitsende teksten. Daarmee versnelt de Trumpificatie van de VS alleen maar, want senatoren die in de bak zitten kunnen niet stemmen en opeens heb je een 2/3-meerderheid om eens een goede machtigingswet door het congres te loodsen zodat ze echt effectief kunnen regeren. Sven Kockelmans betitelt dit als een leider die verantwoordelijkheid neemt.
Bloederige volksopstanden zijn voor derdewereldlanden (of om een fascist áán de macht te krijgen zoals op 6 januari). Nou is de VS in bijna alles een derdewereldland, maar de meesten hebben een te goed leventje om in opstand te komen.quote:Op dinsdag 15 april 2025 10:12 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Wat denk jij, gaat er ooit nog eens een bloederige volksopstand komen?
Het totale gebrek aan geweldadig en maatschappijontwrichtend verzet is echt schrijnend. Veel verder dan eat fikkende Tesla's gaat het niet, en dat doen de daders ook alleen maar voor de clout en aandacht op de socials.
Misschien moeten we maar concluderen dat alle Amerikanen het wel prima vinden hoe het gaat.
Definitief einde tijdperk klaasquote:Op dinsdag 15 april 2025 10:22 schreef Felagund het volgende:
Ach Harvard.
https://nos.nl/artikel/25(...)eit-2-miljard-gekort
Maar dat is dus het hele punt, het overgrote merendeel van alle mensen in de VS heeft helemaal geen goed leventje. Het leven in de VS is een hel, alleen ze hebben het niet door en/of nemen er genoegen mee omdat ze al van geboorte af aan zijn gebrainwashed dat de VS het meest fantastische land op aarde is waar alles kan en mogelijk is, zolang je maar keihard werkt(spoiler: dat is niet zo).quote:Op dinsdag 15 april 2025 10:21 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Bloederige volksopstanden zijn voor derdewereldlanden (of om een fascist áán de macht te krijgen zoals op 6 januari). Nou is de VS in bijna alles een derdewereldland, maar de meesten hebben een te goed leventje om in opstand te komen.
De democraten zijn nu een partij van de rijke hoogopgeleide bevolking, die hebben wel degelijk een goed leventje.quote:Op dinsdag 15 april 2025 10:31 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Maar dat is dus het hele punt, het overgrote merendeel van alle mensen in de VS heeft helemaal geen goed leventje. Het leven in de VS is een hel, alleen ze hebben het niet door en/of nemen er genoegen mee omdat ze al van geboorte af aan zijn gebrainwashed dat de VS het meest fantastische land op aarde is waar alles kan en mogelijk is, zolang je maar keihard werkt(spoiler: dat is niet zo).
En het allerergste is nog dat men het ook dikke prima vind dat hun miserabele kutleventje jaar-na-jaar nog een stukje kutter wordt, zolang het leven van de ander(lees: de democraten en alle niet roomblanke christenfundamentalisten) maar nóg kutter wordt.
Die weet sowieso al alles toch?quote:
Nouja Trump was anders al bijna dood geschoten.quote:Op dinsdag 15 april 2025 10:12 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Wat denk jij, gaat er ooit nog eens een bloederige volksopstand komen?
Het totale gebrek aan geweldadig en maatschappijontwrichtend verzet is echt schrijnend. Veel verder dan eat fikkende Tesla's gaat het niet, en dat doen de daders ook alleen maar voor de clout en aandacht op de socials.
Misschien moeten we maar concluderen dat alle Amerikanen het wel prima vinden hoe het gaat.
Kwam wel erg goed uit dat het net niet lukte en hij er een campagnestatement van kon maken.quote:Op dinsdag 15 april 2025 15:04 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Nouja Trump was anders al bijna dood geschoten.
Alleen Trump, Hitler en Fico hebben geluk.quote:Op dinsdag 15 april 2025 15:07 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Kwam wel erg goed uit dat het net niet lukte en hij er een campagnestatement van kon maken.
Insinueer je hier nu een stukje Reichstag-brand?quote:Op dinsdag 15 april 2025 15:07 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Kwam wel erg goed uit dat het net niet lukte en hij er een campagnestatement van kon maken.
Dat ze in het apenland Amerika tussen al die mensen met wapens uitgerekend deze flutschutter hebben gevonden, gaat er bij mij niet in!!!quote:Op dinsdag 15 april 2025 15:14 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Insinueer je hier nu een stukje Reichstag-brand?
Ik sluit het niet uit!quote:Op dinsdag 15 april 2025 15:14 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Insinueer je hier nu een stukje Reichstag-brand?
Ik zou als vrouw maar uit zijn buurt blijven.quote:Op dinsdag 15 april 2025 22:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
JohnDDD is weer helemaal terug, radicaler dan ooit. Gelukkig schijt hij momenteel een ander subforum onder.
Dan draait RR de deur van WLR maar op slotquote:Op dinsdag 15 april 2025 23:24 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik zou als vrouw maar uit zijn buurt blijven.
En pas maar op, voor je het weet hebben we hem weer hier zitten.
Weet je welke politicus een tijdje aardig op weg was met dergelijke plannen?quote:Op dinsdag 15 april 2025 21:56 schreef Steven184 het volgende:
Ik zou willen dat ik zoveel vertrouwen had in de politiek dat ze een plan als dit zouden kunnen uitvoeren
[ x ]
Trump?quote:Op woensdag 16 april 2025 08:04 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Weet je welke politicus een tijdje aardig op weg was met dergelijke plannen?
O nee! Wat moet ik nu met mijn leven?quote:Op woensdag 16 april 2025 08:06 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Jij bent af en mag nooit meer meedoen.
Die CQ-ranking quiz in een ander topic zag er wel aardig uit, ook leuk om te doen!quote:Op woensdag 16 april 2025 08:07 schreef Steven184 het volgende:
[..]
O nee! Wat moet ik nu met mijn leven?
Volgens mij moet je nog wat cynischer worden, want zelfs dat is grotendeels niet waar. Kijk de analogie met Nederland, waar de pvv'er massaal in gekochte huizen in Vinexia bleek te wonen met een of twee oto's voor de deur. Het leven was "objectief" gesproken helemaal niet zo slecht.quote:Op dinsdag 15 april 2025 10:31 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Maar dat is dus het hele punt, het overgrote merendeel van alle mensen in de VS heeft helemaal geen goed leventje. Het leven in de VS is een hel, alleen ze hebben het niet door en/of nemen er genoegen mee omdat ze al van geboorte af aan zijn gebrainwashed dat de VS het meest fantastische land op aarde is waar alles kan en mogelijk is, zolang je maar keihard werkt(spoiler: dat is niet zo).
En het allerergste is nog dat men het ook dikke prima vind dat hun miserabele kutleventje jaar-na-jaar nog een stukje kutter wordt, zolang het leven van de ander(lees: de democraten en alle niet roomblanke christenfundamentalisten) maar nóg kutter wordt.
Grootste probleem is dat de ene helft niet tegen verandering kan en voor de andere helft de verandering niet snel genoeg gaat.quote:Op woensdag 16 april 2025 08:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Volgens mij moet je nog wat cynischer worden, want zelfs dat is grotendeels niet waar. Kijk de analogie met Nederland, waar de pvv'er massaal in gekochte huizen in Vinexia bleek te wonen met een of twee oto's voor de deur. Het leven was "objectief" gesproken helemaal niet zo slecht.
Je moet die stem ook zoeken bij psychologische problemen van mensen (net niet van het pathologische soort), meer fundamentele zieligheid.
Het grootste probleem is dat achterlijke racisten steeds vrijer zijn om hun racisme onweersproken uit te spreken en om te zetten in beleid. De niet-racisten hebben daar weinig schuld aan.quote:Op woensdag 16 april 2025 08:41 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Grootste probleem is dat de ene helft niet tegen verandering kan en voor de andere helft de verandering niet snel genoeg gaat.
Ergo niet tegen verandering kunnen.quote:Op woensdag 16 april 2025 08:46 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het grootste probleem is dat achterlijke racisten steeds vrijer zijn om hun racisme onweersproken uit te spreken en om te zetten in beleid. De niet-racisten hebben daar weinig schuld aan.
Maar dan ook weer niet het lef heeft om de stekker er uit te trekken.quote:Op woensdag 16 april 2025 08:55 schreef DeeBee het volgende:
Bruinrechts-I dat bij elke beslissing een kabinetscrisis heeft, stukje incompetentie
Nee, want stel je voor dat links de boel zou verknallen door echt het land te besturen!quote:Op woensdag 16 april 2025 09:00 schreef Felagund het volgende:
[..]
Maar dan ook weer niet het lef heeft om de stekker er uit te trekken.
Welke veranderingen zijn dat dan? De enige veranderingen waar we in Nederland ooit over praten is het eventueel afpakken van mensenrechten en de benzineprijzen.quote:Op woensdag 16 april 2025 08:54 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ergo niet tegen verandering kunnen.
Maar je kan niet ontkennen dat voor veel van dit soort mensen verandering sneller aanvoelde dan dat het in werkelijkheid was.
Vuurwerkverbodquote:Op woensdag 16 april 2025 09:20 schreef VoMy het volgende:
[..]
Welke veranderingen zijn dat dan? De enige veranderingen waar we in Nederland ooit over praten is het eventueel afpakken van mensenrechten en de benzineprijzen.
Nog steeds is die alom voorspelde crisis er nietquote:Op woensdag 16 april 2025 08:55 schreef DeeBee het volgende:
Bruinrechts-I dat bij elke beslissing een kabinetscrisis heeft, stukje incompetentie
Mondjes gesnoerd.quote:Op woensdag 16 april 2025 13:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nog steeds is die alom voorspelde crisis er niet
Moet je nagaan dat ik meer dan de helft van mijn correcte voorspellingen gewoon laat voor wat ze zijn hequote:
Maar een kabinetsval is toch iets anders dan een crisis?quote:Op woensdag 16 april 2025 15:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Moet je nagaan dat ik meer dan de helft van mijn correcte voorspellingen gewoon laat voor wat ze zijn he
Jij wilt zeggen dat afgelopen 10-20 jaar onze samenleving niet is veranderd?quote:Op woensdag 16 april 2025 09:20 schreef VoMy het volgende:
[..]
Welke veranderingen zijn dat dan? De enige veranderingen waar we in Nederland ooit over praten is het eventueel afpakken van mensenrechten en de benzineprijzen.
Nouja, de alom voorspelde val doelde ik op.quote:Op woensdag 16 april 2025 15:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar een kabinetsval is toch iets anders dan een crisis?
Het is allemaal vooral duidelijk een stuk bekrompener en eng-conservatief geworden. Anders niets echts nee, in ieder geval niet gestuurd vanuit de politiek.quote:Op woensdag 16 april 2025 17:15 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Jij wilt zeggen dat afgelopen 10-20 jaar onze samenleving niet is veranderd?
Ik heb het totaal niet over wat gestuurd wordt vanuit de politiek. Met alle respect, maar zeggen dat er niets verandert is onzin.quote:Op woensdag 16 april 2025 17:32 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het is allemaal vooral duidelijk een stuk bekrompener en eng-conservatief geworden. Anders niets echts nee, in ieder geval niet gestuurd vanuit de politiek.
Dezelfde angstbeelden voor verandering of vergroening van 20 jaar geleden worden nog steeds elke dag aan ons voorgeschoteld door de meerderheid van politiek Den Haag. En dat is tussendoor ook nooit gestopt.
Maar wie vinden er dan dat 'die veranderingen niet snel genoeg gaan'? Jij stelde het als een strijd tussen twee kampen maar ik heb het verkiezingsprogramma gemist waarin gepleit werd voor het afschaffen van Hyves.quote:Op woensdag 16 april 2025 23:01 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ik heb het totaal niet over wat gestuurd wordt vanuit de politiek. Met alle respect, maar zeggen dat er niets verandert is onzin.
Toen bestond Hyves net. Was Nokia nog de grootste op mobiele telefoon gebied. WhatsApp bestond nog niet. Waren er nog geen influencers. Was thuiswerken een pijnlijke ervaring waarbij je nergens toegang had, was de gemiddelde internetsnelheid is 4,5 Mbps, was minder dan 70% van de mensen dagelijks online, hadden we net de euro, ging je nog naar de videotheek voor films en games, geen rookverbod in restaurants, er zijn sindsdien meer dan 1000 amateurvoetbalverenigingen compleet verdwenen of gefuseerd, etc.
Ik snap niet waarom je steeds terugkomt op verkiezingsprogramma's.quote:Op woensdag 16 april 2025 23:56 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar wie vinden er dan dat 'die veranderingen niet snel genoeg gaan'? Jij stelde het als een strijd tussen twee kampen maar ik heb het verkiezingsprogramma gemist waarin gepleit werd voor het afschaffen van Hyves.
Grootste probleem is dat de ene helft niet tegen verandering kan en voor de andere helft de verandering niet snel genoeg gaat.
Hoe kom je vanaf hier op internetsnelheid?
Goede post. Trek daarbij veranderingen door die veel te snel worden doorgevoerd met alle kinderziektes die erbij horen waardoor weerstand enkel groeit, ‘progressieve’ veranderingen die vooral uit een winstoogmerk zijn (ik haat passend onderwijs) en een kleine groep extremisten die verandering doorvoeren wanneer het wel degelijk ongepast is en die uitvergroot worden door sociale media (Roald Dahlquote:Op donderdag 17 april 2025 11:49 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom je steeds terugkomt op verkiezingsprogramma's.
Er is gewoon een groep mensen waarvoor het leven in de afgelopen 20 jaar significant voor veranderd is en daar waren ze niet op voorbereid. Die veranderingen maken hun oncomfortabel. Toen ze begonnen met werken stond de digitalisering in de prehistorie ten opzichte van nu, mochten ze bijna overal roken, spenderen hun tijd bij de lokale sportclub. Die sportclub is er niet, om te roken staan ze buiten, hun werk is compleet veranderd en ipv simpel baantje voor het leven moeten ze elk jaar een scholing volgen voor een nieuw IT programma. Elke verandering die daarbij komt zijn ze gewoon bang voor. En met alle sociale media komt dit veel sneller door, zelfs als het geen echte verandering is.
Dan heb je een groep die compleet in de digitalisering zit, ermee is opgegroeid, er gebruik van maakt, individualisering voorstaat. Hier heb je ook conservatief gedachtegoed uiteraard.
Een goed voorbeeld is het sinterklaasfeest, waar een groep het liefst het direct wilde aanpassen. Zulke veranderingen levert weerstand op (onafhankelijk wat moreel het juiste is), zeker als je al onzeker bent door andere veranderingen. Conservatievelingen maken daar dankbaar gebruik van.
Context?quote:Op donderdag 17 april 2025 21:10 schreef VoMy het volgende:
De walgelijkheid van sommige mensen is echt peilloos. Het heeft iets fascinerends maar tegelijkertijd snap je direct hoe Auschwitz aan zijn personeel kwam en dat is ook wel weer een sombere gedachte.
Oh niet eens, maar ik zeg verder ongezien ja tegen deze kwalificatie.quote:Op donderdag 17 april 2025 21:55 schreef Szura het volgende:
[..]
Hij doelt vast op kampbewaarder Chivaz
quote:Op donderdag 17 april 2025 21:58 schreef VoMy het volgende:
[..]
Oh niet eens, maar ik zeg verder ongezien ja tegen deze kwalificatie.
Je kan zo de helft van alle marginalen die posten in NWS of POL scharen onder die noemer.quote:Op donderdag 17 april 2025 21:58 schreef VoMy het volgende:
[..]
Oh niet eens, maar ik zeg verder ongezien ja tegen deze kwalificatie.
Ook dit is absoluut waar.quote:Op donderdag 17 april 2025 21:59 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Je kan zo de helft van alle marginalen die posten in NWS of POL scharen onder die noemer.
Geniale implosie.quote:
quote:Op donderdag 4 mei 2023 20:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
David (Dave) Bus (Lichtenvoorde, 19 mei 1978) is een Nederlands voormalig voetballer die als verdediger speelde.
Bus begon in de jeugd bij Longa '30 met voetbal. Hij speelde in ook in het eerste team en vervolgde zijn weg bij HSC'21 in de Hoofdklasse. Op 26-jarige leeftijd, in de zomer van 2004, werd hij vastgelegd door De Graafschap. Dat jaar speelde hij ook zijn eerste wedstrijd voor de Doetinchemmers. Bus speelde dat seizoen 29 keer in de verdediging van de 'superboeren'. Bus stond nog tot 2008 onder contract bij De Graafschap. Hij werd vanaf de winterstop verhuurd aan het Schotse Aberdeen FC. Voor de zomer van 2008 werd tot medio 2012 speelde Bus bij Go Ahead Eagles. Hierna speelde Bus nog twee seizoenen in het eerste team van Longa '30 waar hij in februari 2015 en maart 2018 kortstondig zijn rentree maakte.
Hij trainde jeugdteams bij Longa '30 en wordt daar vanaf het seizoen 2018/19 assistent-trainer.
[ afbeelding ]
quote:Dave Bus was een laatbloeier bij De Graafschap, nu is hij succesvol als ondernemer: ‘Soms moet je moed hebben’
Dave Bus (46) was als voetballer een laatbloeier. Als ondernemer was de Achterhoeker, die doorbrak bij De Graafschap, er aanmerkelijk sneller bij. ,,Soms is er moed nodig om iets te willen bereiken.”
Eigenaar van Trade Easy Sports BV in Groenlo en samen met zijn vrouw Anne de bezitter van tientallen woningen en appartementen in Engeland en Wales.
Toch is ex-profvoetballer Dave Bus niets veranderd. Hij is nog dezelfde persoon als de noeste verdediger bij De Graafschap en Go Ahead Eagles: bescheiden en nuchter.
Thuis in Lichtenvoorde ontvangt Bus het bezoek in zijn riante woonhuis, met uitzicht op de paardenstallen. ,,Anne zat altijd voor mij op de tribune bij De Graafschap en Go Ahead. Ze zei eens tegen me: ‘Ik zou ooit wakker willen worden en dan ’s ochtends uitkijken op de paarden’. Ik ben blij dat ze dit nu elke morgen kan.”
Theatervoorstelling
Doorzetten, goed luisteren en soms risico’s nemen. Het heeft Bus veel gebracht. ,,Toen ik 18 jaar was, speelde ik in de A-jeugd van Longa’30. Ik had nooit het idee dat ik prof zou kunnen worden. Bij het eerste elftal van Longa’30, in de derde klasse, had ik Gerard Bos als trainer. Voor hem liepen we de pollen uit de grond. De man maakte van elke voorbespreking een theatervoorstelling. Via Gerard ben ik bij HSC’21 terechtgekomen.”
Bij de toenmalige topamateurclub uit Haaksbergen maakte Bus de volgende stap. ,,Bij Longa’30 sloeg ik geen feestje over, bij HSC’21 werd ik rustiger. Het was echt een goed team, we speelden in 2004 om de landstitel tegen Quick Boys. In de twee seizoenen dat ik er speelde, werd ik ook steeds beter.”
Zo veel beter dat Bus op 26-jarige leeftijd (!) nog gescout werd door De Graafschap. Zijn enorme gedrevenheid was de Superboeren opgevallen. ,,Karakter heb ik van huis uit meegekregen. Ik liep door de muren heen als het moest. Toen ik 18 was, werkte ik al zes dagen in de week in de bakkerij bij Willie en Ria Staring.”
Dat doorzettingsvermogen betaalde zich ook in Doetinchem uit.
Trainer Gert Kruys gaf hem snel een basisplaats in de eredivisie. ,,Kruys hield van mijn instelling. Ik heb er gespeeld tegen spitsen als Dirk Kuijt en Blaise Nkufo. Heb er veel geleerd, ook van de vorige week overleden Leo Beenhakker. Die was als adviseur mee met De Graafschap op trainingskamp naar Turkije en gaf heel waardevolle adviezen over hoe ik me bijvoorbeeld op moest stellen.”
Familie Calderwood
Na 3,5 jaar bij De Graafschap raakte Bus buiten beeld bij de Doetinchemse club. ,,Ik speelde mijn wedstrijden in de beloften en toen kon ik ineens naar Aberdeen. Jimmy Calderwood was er trainer en zijn zoon Scott scoutte me. Aberdeen was nog in alle competities actief, ook in Europa. De club had niet genoeg verdedigers en daarom werd ik gehuurd.”
Bus is blij dat Aberdeen in 2008 op zijn pad kwam. ,,Mijn allereerste wedstrijd was thuis tegen Celtic. We verloren met 5-1. Jan Vennegoor of Hesselink was mijn directe tegenstander. ‘Dat komt hier niet goed’, dacht ik. Maar vijf minuten voor het einde werd ik uitgeroepen tot man of the match. De mensen begonnen allemaal voor mij te klappen. Dat was heel bijzonder.”
Bus zette er ook grote stappen voor na zijn voetbalcarrière. ,,Ik had in Nederland gewerkt bij Schuurman Schoenen, een groothandel die onder meer kleding voor voetbalteams verzorgde. Toen ik in Aberdeen woonde, reisde ik soms naar Engeland en dan ging ik bijvoorbeeld op bezoek bij JD Sports (multinational in sportkleding, RW). Ik ging op zoek naar partijen kleding, ballen of sporttassen. Ik ben een eenmanszaak begonnen. Daar is Trade Easy Sports BV uit ontstaan. Soms moet je moed hebben om iets te ondernemen.”
Bedrijf in Polen
,,We hebben nu onze zaak in Groenlo en hebben een bedrijf in Polen. In totaal werken er meer dan veertig mensen. Het gaat heel goed. Handelen, inkopen en verkopen vind ik mooi. Het is goed luisteren en logisch nadenken. Ik haal er ook veel energie uit, samen met mijn compagnon Jacco Kemkens.”
Luisteren deed Bus ook goed naar zijn medespelers in de slechts vijf maanden in Aberdeen. ,,Er werd gesproken over hoe je je geld moest investeren na je loopbaan als prof en dat je dit in onroerend goed kon doen. Ik heb toen een appartement in Engeland gekocht en dat zijn er uiteindelijk veel meer geworden. We hebben goede mensen die de boel daar begeleiden. Mijn vrouw gaat binnenkort weer naar Engeland, waar we nu bezig zijn met de bouw van acht appartementen.”
Halve finale beker
Na het halve seizoen in Aberdeen kreeg Bus geen nieuw contract. ‘David, you’re not good enough’, kreeg ik te horen. Toen pikte Andries Ulderink me op en heb ik nog vier seizoenen voor Go Ahead Eagles gespeeld. Ook een geweldige tijd.”
,,Ik heb nog met Marc Overmars samengespeeld, die terugkwam van FC Barcelona. Ik heb nog altijd een goed gevoel bij die club. Maandag ga ik met mijn zoon Pèpe kijken in De Kuip als Go Ahead de bekerfinale speelt tegen AZ, het hoogtepunt in het bestaan van Go Ahead. Wij speelden in 2010 met Go Ahead ook al in de halve finale van de beker, thuis tegen Ajax (0-6 verlies, RW). Ik speelde toen tegen Luis Suárez.”
In 2012 was de profloopbaan van Bus voorbij en werd hij zakenman. Wel een heel sportieve, die op zijn 40ste nog inzijn eigen Lichtenvoorde in Longa’30 1 speelde. ,,Ik voetbal nog in het vijfde elftal van Longa’30. We zijn net ongeslagen kampioen geworden.”
,,Verder loop ik marathons. Ik wil de Major 7 volbrengen. De marathons van New York, Londen, Berlijn en Chicago heb ik, samen met mijn kameraad Robert-Jan van Loon, al achter de rug. Eind augustus loop ik in Sydney en daarna wachten nog Tokyo en Boston. Dan is de missie volbracht. Mijn beste tijd op de marathon is 3 uur en 20 minuten. Een tijd van 3 uur is de heilige grens, maar dat gaat niet meer lukken.”
,,Niet erg, want ik vind het vooral heel erg lekker dat ik bijna elke dag kan sporten. Op een gegeven moment was ik na mijn voetbalcarrière alleen maar aan het werk, van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat. Nu is het voor mij en mijn gezin veel belangrijker dat we een leuke dag hebben.”
Maar de macro-veranderingen gaan bijna iedereen te snel, denk ik. In m'n werk heb ik wel te maken met juristen, maar ik kan nu al inhoudelijk gezien beter een gesprek met ChatGPT voeren. De minst bedreigde groep is nog wel "klusjesman", in de breedste zin van het woord.quote:Op donderdag 17 april 2025 11:49 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom je steeds terugkomt op verkiezingsprogramma's.
Er is gewoon een groep mensen waarvoor het leven in de afgelopen 20 jaar significant voor veranderd is en daar waren ze niet op voorbereid. Die veranderingen maken hun oncomfortabel. Toen ze begonnen met werken stond de digitalisering in de prehistorie ten opzichte van nu, mochten ze bijna overal roken, spenderen hun tijd bij de lokale sportclub. Die sportclub is er niet, om te roken staan ze buiten, hun werk is compleet veranderd en ipv simpel baantje voor het leven moeten ze elk jaar een scholing volgen voor een nieuw IT programma. Elke verandering die daarbij komt zijn ze gewoon bang voor. En met alle sociale media komt dit veel sneller door, zelfs als het geen echte verandering is.
Dan heb je een groep die compleet in de digitalisering zit, ermee is opgegroeid, er gebruik van maakt, individualisering voorstaat. Hier heb je ook conservatief gedachtegoed uiteraard.
Een goed voorbeeld is het sinterklaasfeest, waar een groep het liefst het direct wilde aanpassen. Zulke veranderingen levert weerstand op (onafhankelijk wat moreel het juiste is), zeker als je al onzeker bent door andere veranderingen. Conservatievelingen maken daar dankbaar gebruik van.
Ach, ach, achquote:Chagrijn, verrassing én verwarring bij ministers. Terwijl partijleiders met rijksgeld schuiven, tasten de bewindspersonen in het duister: plots zijn ze miljoenen armer. ‘Dit is het nieuwe normaal, maar ik hoop er niet aan te wennen’.
Hadden we in dit land maar een fatsoenlijke hogesnelheidstrein.quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:18 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Om 12 uur vertrekt de hogesnelheidstrein richting de afgrond, maakt u klaar voor vertrek!
Aan dat potje hebben ze ook gezeten ja.quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:25 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Hadden we in dit land maar een fatsoenlijke hogesnelheidstrein.
Dan stap maar op, stelletje jankmuilen. Maar ze gaan natuurlijk allemaal voor het horloge-met-'Meine Ehre heißt Treue'-inscriptie.quote:
Je zou denken dat deze coalitie juist meer over zou hebben voor Kampen.quote:Op vrijdag 18 april 2025 12:34 schreef Szura het volgende:
Hebben jullie ook weleens, door een communicatiefoutje, ten onrechte honderden miljoenen beloofd?
https://www.destentor.nl/(...)2F%2Fforum.fok.nl%2F
Pèpe Bus.quote:Op vrijdag 18 april 2025 00:54 schreef wimderon het volgende:
Maandag ga ik met mijn zoon Pèpe kijken in De Kuip als Go Ahead de bekerfinale speelt tegen AZ
Damn.quote:Op vrijdag 18 april 2025 12:40 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je zou denken dat deze coalitie juist meer over zou hebben voor Kampen.
Nog altijd beter dan Stads, Lijn, School en Brievenquote:
Frank de Breij, dames en heren!quote:Op vrijdag 18 april 2025 13:25 schreef franklop het volgende:
[..]
Nog altijd beter dan Stads, Lijn, School en Brieven
Hij heeft in ieder geval nog die noodwet voorkomen. Anders was dit land nog verder afgebroken.quote:Op vrijdag 18 april 2025 19:40 schreef Szura het volgende:
Wel het land 1,5 jaar lang in puin gestort en zich nog even tegen die waardeloze Voorjaarsnota aan bemoeide, klootzak. Fraud.
Dat heeft ie moeten voorkomen OMDAT hij in dit waardeloze kutkabinet is gestapt. Nee Bob, we gaan deze charlatan geen free pass gegeven. Zonder deze waardeloze zak was dit kabinet er helemaal niet geweest.quote:Op vrijdag 18 april 2025 19:47 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Hij heeft in ieder geval nog die noodwet voorkomen. Anders was dit land nog verder afgebroken.
Je kan een soortgelijke poll nu plaatsen of/wanneer hij weer terugkomt.quote:
Stukje paasverhaal.quote:Op vrijdag 18 april 2025 20:00 schreef Felagund het volgende:
[..]
Je kan een soortgelijke poll nu plaatsen of/wanneer hij weer terugkomt.
Wederopstanding al dit weekend?quote:
quote:Op vrijdag 18 april 2025 20:00 schreef Felagund het volgende:
[..]
Vooruitquote:Op vrijdag 18 april 2025 20:00 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ook nog even ridder van de apocalyps Eppo Bruins op het onderwijs gezet.quote:Op vrijdag 18 april 2025 19:56 schreef Szura het volgende:
[..]
Dat heeft ie moeten voorkomen OMDAT hij in dit waardeloze kutkabinet is gestapt. Nee Bob, we gaan deze charlatan geen free pass gegeven. Zonder deze waardeloze zak was dit kabinet er helemaal niet geweest.
quote:Op vrijdag 18 april 2025 19:43 schreef DeeBee het volgende:
Ach, de altijd saboterende en fascisten aan de macht helpende Kremlinspion Pjotr O.
Ik kan niet wachten op de reactie van Kim Jung Suus
Christus wordt weer gekruisigd in den Lage Landen.quote:
Aldus Wikipedia.quote:Een messiascomplex (soms ook een Christuscomplex, een verlosserscomplex of redderscomplex genoemd) is een gemoedstoestand waardoor een persoon gelooft dat hij voorbestemd is een redder of verlosser te worden. Dit begrip kan ook verwijzen naar een gemoedstoestand waardoor een persoon denkt dat hij verantwoordelijk is voor het redden of helpen van anderen.
-----
Adolf Hitler wordt beschouwd als het schoolvoorbeeld van iemand die leed aan het messiascomplex. Dit bleek uit zijn bezorgdheid met zichzelf als politiek speler, zijn zorgvuldige zorgen voor zijn zelfprofilering en zijn vereenzelviging met de redder van het Duitse volk. Hitler geloofde dat het zijn lot was om Duitsland te leiden naar een duizendjaardurende periode van Europese dominantie en dat hij uitverkoren was om ongewenste mensen er weg te werken. Dit voorbeeld toont hoe het messiascomplex bij bepaalde individuen, indien gecombineerd met narcisme en paranoia, immense gevolgen kan hebben.
Ik neem aan dat Pieter ingezonden brieven gaat sturen naar het bestuur.quote:Op vrijdag 18 april 2025 21:07 schreef VoMy het volgende:
De op geen enkele manier sporende Van Vroonhoven gaat het nu overnemen. Tegelijkertijd zit niemand te wachten op die aidsplannen over kiesdistricten en pensioenreferenda, zelfs hun eigen ministers (die ook stuk voor stuk afschuwelijk zijn) niet.
Die hele toko dondert straks van ellende uit elkaar.
Erg mooi
Het CDA is de lachende derde.quote:Op vrijdag 18 april 2025 21:07 schreef VoMy het volgende:
De op geen enkele manier sporende Van Vroonhoven gaat het nu overnemen. Tegelijkertijd zit niemand te wachten op die aidsplannen over kiesdistricten en pensioenreferenda, zelfs hun eigen ministers (die ook stuk voor stuk afschuwelijk zijn) niet.
Die hele toko dondert straks van ellende uit elkaar.
Erg mooi
Ik wil graag alvast genoteerd hebben staan dat ook Henri Bontenbal een wolf in schaapskleren is. Met zijn neus in de vorm van een Flugeldopje.quote:Op vrijdag 18 april 2025 21:31 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het CDA is de lachende derde.
Tenminste, als eindelijk dit kansloze kabinet valt. Kunnen we alsjeblieft beginnen met kabinet PVDAGL, VVD, CDA en D66/Volt en wel pronto. Stop met onze tijd verspillen
Liever iets zonder de VVD. Nog liever met de SP en D66.quote:Op vrijdag 18 april 2025 21:31 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het CDA is de lachende derde.
Tenminste, als eindelijk dit kansloze kabinet valt. Kunnen we alsjeblieft beginnen met kabinet PVDAGL, VVD, CDA en D66/Volt en wel pronto. Stop met onze tijd verspillen
Als het CDA weer groot is worden ze weer overgenomen door corrupte schoolboekenverkopers, Maxime Verhagens en McKinsey lui zoals Woppert.quote:Op vrijdag 18 april 2025 21:36 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik wil graag alvast genoteerd hebben staan dat ook Henri Bontenbal een wolf in schaapskleren is. Met zijn neus in de vorm van een Flugeldopje.
Camiel Eurlings, Henk Bleker.quote:Op vrijdag 18 april 2025 21:39 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Als het CDA weer groot is worden ze weer overgenomen door corrupte schoolboekenverkopers, Maxime Verhagens en McKinsey lui zoals Woppert.
De media is alweer bijna 2 jaar op deze even bekrompen, kortzichtige christelijke charlatan aan het geilen.quote:Op vrijdag 18 april 2025 21:36 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik wil graag alvast genoteerd hebben staan dat ook Henri Bontenbal een wolf in schaapskleren is. Met zijn neus in de vorm van een Flugeldopje.
Verstandige jongenquote:Op vrijdag 18 april 2025 21:16 schreef VoMy het volgende:
[ afbeelding ]
Betrouwbaar mannetje Melle heeft dezelfde schrijfstijl als stamgast @:Szura
Die tergend naïeve lutsers van de SP moeten lekker op een enkeltje naar Moskou worden gezet, waar ze naar hartelust diplomatie kunnen bedrijven met de altijd constructieve V Poetin. Weg ermee.quote:Op vrijdag 18 april 2025 21:37 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Liever iets zonder de VVD. Nog liever met de SP en D66.
Waaruit blijkt dan dat ie een charlatan is?quote:Op vrijdag 18 april 2025 21:41 schreef VoMy het volgende:
[..]
De media is alweer bijna 2 jaar op deze even bekrompen, kortzichtige christelijke charlatan aan het geilen.
Dat willen we allemaal, maar het CDA gaat niet in een kabinet zitten met enkel progressief/linkse partijenquote:Op vrijdag 18 april 2025 21:37 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Liever iets zonder de VVD. Nog liever met de SP en D66.
Alle CDAers zijn wolven in schaapskleren, ik denk dat hij relatief gezien het beste is wat je bij die partij kunt krijgen. En daarom is ie niet te vertrouwen. Een Christendemocraat die klimaat en duurzaamheid voorop zet, vreemd verhaal.quote:Op vrijdag 18 april 2025 21:36 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik moet nog altijd schaterlachen om die scène op het partijcongres met Verhagen en Eurlings. En daarna die stemming met kleurkaartenquote:Op vrijdag 18 april 2025 21:40 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Camiel Eurlings, Henk Bleker.
Deze?quote:Op vrijdag 18 april 2025 22:17 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Is dit @:djmo ? Die mag je ook nooit taggen.
Fascinerend, een account dat alleen maar bestaat uit klachten jegens de NS.quote:
Wel heel veel berichten over vieze wc's in treinen. Dat is naar Pogacar kijken en hopen dat ie niet wint.quote:
Onze man op de motor heeft vandaag een uitgelezen kans om hem van de fiets te beuken laten liggen.quote:Op vrijdag 18 april 2025 22:36 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Wel heel veel berichten over vieze wc's in treinen. Dat is naar Pogacar kijken en hopen dat ie niet wint.
quote:Op vrijdag 18 april 2025 22:31 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik moet nog altijd schaterlachen om die scène op het partijcongres met Verhagen en Eurlings. En daarna die stemming met kleurkaarten.
Blijkbaar voelde Sywierd zich erg geïsoleerd terwijl hij dagelijks op twitter racistische drek produceerde.quote:Op zaterdag 19 april 2025 10:19 schreef maxi-mus het volgende:
Ach, wat sneu dat dit nou juist Siewierd moet overkomen.
[ afbeelding ]
Sneu voor de kinderen.quote:Op zaterdag 19 april 2025 10:19 schreef maxi-mus het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 19 april 2025 10:19 schreef maxi-mus het volgende:
[ afbeelding ]
Timmy?quote:Op zondag 20 april 2025 12:11 schreef wimderon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Saviola Mourinho Simons (neefje van, jawel).
Van alle voetvallers om uit te kiezen kies je voor Javier Saviola of all places. En van alle trainers ga je voor Jose Mourinho. Zijn ouders zijn geen fijnproevers.quote:Op zondag 20 april 2025 12:11 schreef wimderon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Saviola Mourinho Simons (neefje van, jawel).
Hoe leeg moet je leven zijn als het hoogtepunt van je bestaan is dat je de boel in de hens steekt.quote:Op zondag 20 april 2025 22:41 schreef Pino112 het volgende:
Hartelijk luchtvervuiling allen.
Achterlijke TrAdItiE die paasvuren.
Leuk baantje voor Pieter Ombezigt.quote:Op maandag 21 april 2025 10:00 schreef Pino112 het volgende:
Ach de paus. Begint dat hele circus weer.
Donato Trumponi?quote:Op maandag 21 april 2025 10:21 schreef VoMy het volgende:
Hij was wel wat warmer dan Ratzinger. Er komt vast een bekrompen klootzak voor terug.
Nou heeft hij het afgelopen decennium wel een gigantische hoeveelheid (extreem relatief) 'progressieve' kardinalen benoemd, dus we gaan het zien.quote:Op maandag 21 april 2025 10:21 schreef VoMy het volgende:
Hij was wel wat warmer dan Ratzinger. Er komt vast een bekrompen klootzak voor terug.
Bij BarLaat zit elke dag minstens 1 domrechtse politicus.quote:Op maandag 21 april 2025 18:44 schreef Alaphilippe_ het volgende:
@:barlaat
Paus Franciscus is vandaag - op Tweede Paasdag - overleden. Hoe heeft hij de katholieke kerk veranderd? We bespreken zijn nalatenschap met bisschop Gerard de Korte, presentator Wilfred Kemp, theoloog Paul van Geest en Caroline van der Plas die de paus vorig jaar ontmoette..
Ach, mierenneuker Pjotr O. had blijkbaar een paar structurele fouten gemist tijdens zijn laatste kunstje als man van de inhoud.quote:Coalitie ondanks voorjaarsnota weer om tafel: vrees voor onvoldoende woningbouw, onduidelijkheid over huurwet
Minister Mona Keijzer (Volkshuisvesting) gaat met de leiders van de vier regeringspartijen om de tafel over het huurbeleid. Het kabinet vreest dat er onvoldoende woningen kunnen worden gebouwd door een afspraak die de coalitiefracties hebben gemaakt in de voorjaarsnota. Ook is er onduidelijkheid over een voorgenomen versoepeling van de huurwet.
Moment van het jaar in Deventer tot nu toequote:Op maandag 21 april 2025 20:08 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Erg mooi dat zo´n theatrale val zo intens backfired.
Er is helemaal niks mis met het zeer sympathieke Kowet.quote:
Lekker teampje toch dit seizoen, sowieso veel leuker om naar te kijken dan die psychopaten van AZquote:
Europa League voetbal is ook wel aantrekkelijk voor inkomende transfer lijkt mequote:Op maandag 21 april 2025 21:01 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Er is helemaal niks mis met het zeer sympathieke Kowet.
Dat ze helemaal leeggekocht gaan worden en de coëfficiëntenpolonaise het ravijn in tieft is wel, ja, jammer.
Ach, we hadden ook rapper Boef kunnen krijgen. Tel je zegeningen.quote:Op maandag 21 april 2025 21:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Dan komt ineens Eus in beeld en baal je toch van de uitkomst.
Het had ook Caroline van der Plas kunnen zijn!quote:Op maandag 21 april 2025 21:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Dan komt ineens Eus in beeld en baal je toch van de uitkomst.
quote:Op maandag 21 april 2025 21:02 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ach, Peer Koopmeiners met zijn ogen die veel te dicht op elkaar staan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is bovendien funest voor mn nachtrust omdat elke wijk hier een volkswijk is.quote:Op maandag 21 april 2025 21:01 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Dat ze helemaal leeggekocht gaan worden en de coëfficiëntenpolonaise het ravijn in tieft is wel, ja, jammer.
Het spijt me, maar dit soort klinisch gejank betekent eigenlijk dat er nooit meer sprookjes of stunts mogen zijn, want o wee als er iets met de coefficiënten gebeurt!!!quote:Op maandag 21 april 2025 21:01 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Maar de hele coëfficiënt boeit mij persoonlijk bijzonder weinig, waar heb je het over?quote:Op maandag 21 april 2025 21:53 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Het spijt me, maar dit soort klinisch gejank betekent eigenlijk dat er nooit meer sprookjes of stunts mogen zijn, want o wee als er iets met de coefficiënten gebeurt!!!
Vind het persoonlijk wel leuk dat zo'n club ook eens echt wat potjes speelt en niet toevallig door een aardige Scandinavische club verslagen wordt. Denk dat Twente of AZ daar ook aardig moeite mee zou hebben.quote:Op maandag 21 april 2025 21:56 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Maar de hele coëfficiënt boeit mij persoonlijk bijzonder weinig, waar heb je het over?
Benieuwd welke mongool van een bondscoach hem een keer gaat selecteren (zoals Frank de B die Quincy P mee naar het EK nam)quote:Op maandag 21 april 2025 22:14 schreef Pistolero het volgende:
[ x ]
Wordt het niet eens tijd dat we de bovenkamer van psychopaat Wouter Goes ter beschikking gaan stellen aan de wetenschap?
Ik stel voor om hem mee te nemen naar shithole USA en hem daar ook lekker achter te laten. Ze houden daar wel van sekteleden.quote:Op maandag 21 april 2025 22:16 schreef Szura het volgende:
[..]
Benieuwd welke mongool van een bondscoach hem een keer gaat selecteren (zoals Frank de B die Quincy P mee naar het EK nam)
Ik krijg het idee dat zelfs spelers van AZ hem niet heel erg mogen.quote:Op maandag 21 april 2025 22:14 schreef Pistolero het volgende:
[ x ]
Wordt het niet eens tijd dat we de bovenkamer van psychopaat Wouter Goes ter beschikking gaan stellen aan de wetenschap?
Ach, de Kromme. Dat kan ook eigenlijk al jaren niet meer heh?quote:Ik was van het veld gelopen als ik in de laatste minuut zo’n penalty tegen had gekregen
De Kromme is cult.quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:01 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ach, de Kromme. Dat kan ook eigenlijk al jaren niet meer heh?
Ik walg van je en post dit op Twitter, maar verder heb ik te veel fatsoenquote:
Bij Van Bommel valt de appel ook niet ver van de boom, wat een engnekken.quote:Op maandag 21 april 2025 20:58 schreef Szura het volgende:
Ik gun dit de totale debiel van een Goes het hardst
Die is al jaren seniel, elke week boos een kolommetje want AJAX.quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:01 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ach, de Kromme. Dat kan ook eigenlijk al jaren niet meer heh?
Heb het idee dat het bij z’n vader altijd nog samen ging met ook presteren op het veld, z’n zoon is net zo irritant, maar laat ook niks zien als voetballer..quote:Op dinsdag 22 april 2025 10:18 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Bij Van Bommel valt de appel ook niet ver van de boom, wat een engnekken.
Dit inderdaad, was in 2009 in de Kuip bij bekerwinst van m'n tweede club Heerenveen (nee dit kan niet), absoluut onvergetelijk voor zo'n club.quote:Op maandag 21 april 2025 21:53 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Het spijt me, maar dit soort klinisch gejank betekent eigenlijk dat er nooit meer sprookjes of stunts mogen zijn, want o wee als er iets met de coefficiënten gebeurt!!!
Willen we ook Telstar in de eredivisie? Wordt aardig reëelquote:Op dinsdag 22 april 2025 14:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dit inderdaad, was in 2009 in de Kuip bij bekerwinst van m'n tweede club Heerenveen (nee dit kan niet), absoluut onvergetelijk voor zo'n club.
Zelfde verhaal als aantal x FC Dordrechtquote:Op dinsdag 22 april 2025 14:40 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Willen we ook Telstar in de eredivisie? Wordt aardig reëel
De vraag of ze op een positief aantal punten zullen eindigen dit seizoen.quote:Op dinsdag 22 april 2025 15:23 schreef VoMy het volgende:
Bij Vitesse krijgen ze ondertussen vaker puntenstraffen dan er speelrondes zijn.
Na deze aftrek nog steeds +1quote:Op dinsdag 22 april 2025 15:26 schreef Felagund het volgende:
[..]
De vraag of ze op een positief aantal punten zullen eindigen dit seizoen.
Het seizoen is nog niet voorbij!quote:
Ik denk dat ze hier toch echt wat van leren.quote:Op dinsdag 22 april 2025 15:23 schreef VoMy het volgende:
Bij Vitesse krijgen ze ondertussen vaker puntenstraffen dan er speelrondes zijn.
Zolang ze alles in 1x krijgen in dit toch al kansloze seizoen, heeft het alleen niet zoveel effect..quote:Op dinsdag 22 april 2025 15:23 schreef VoMy het volgende:
Stukje contextquote:
Dat komt dichtbij. Ik heb nog een mix van hem staan.quote:Op woensdag 23 april 2025 18:10 schreef franklop het volgende:
[..]
Stukje context
'Sterrenchef Jonnie Boer op 60-jarige leeftijd overleden' - https://nos.nl/l/2564709
Heb ooit bij Librijes zusje gegetenquote:Op woensdag 23 april 2025 18:11 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dat komt dichtbij. Ik heb nog een mix van hem staan.
Ben er wel eens langsgelopen in Zwolle.quote:Op woensdag 23 april 2025 18:11 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dat komt dichtbij. Ik heb nog een mix van hem staan.
Context?quote:
Iedere dag een dozijn Oekraïners minder (aantal missende ledematen nog even buiten beschouwing gelaten), een Mango Mussolini die iedere dag grotere wartaal begint uit te slaan en wiens vredesplan verdacht veel gelijkenissen toont met Putin’s oorlogsplan, maar een aantal binnen die partij ligt nog wakker van het veiligheidsdilemma, bijzonder.quote:
Niko Koffeman is ook een totaal doorgedraaide wapquote:Op donderdag 24 april 2025 08:17 schreef Pistolero het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)activisten~af395cf5/
Stukje pacifisme.
Tijd om die gasten te lozen als ze zich niet willen conformeren. Benieuwd of dit bij de SP ook speelt. De jongerenpartij van de PvdD valt me wel tegen.quote:Op donderdag 24 april 2025 08:17 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Stukje pacifisme.
Stelt hij ook alleen maar vragen?quote:Op donderdag 24 april 2025 08:33 schreef Szura het volgende:
[..]
Niko Koffeman is ook een totaal doorgedraaide wap
[ x ]
Ik hoor nooit iemand over degrowth, helaas. Het sprookje van de oneindige groei zou ondertussen toch wel eens afgelopen mogen zijn.quote:Op donderdag 24 april 2025 09:52 schreef Steven184 het volgende:
VVD gaat weer oppositie tegen zichzelf voeren
[ x ]
Ik zou ook niet weten hoe het zou moeten dan. Je zit met een ongezonde leeftijdspyramide en mensen die steeds ouder worden en meer zorg nodig hebben. Zonder iets te doen wordt het leven al duurder, laat staan als je voor degrowth gaat. Hoe moet je zoiets organisch doen?quote:Op donderdag 24 april 2025 10:15 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik hoor nooit iemand over degrowth, helaas. Het sprookje van de oneindige groei zou ondertussen toch wel eens afgelopen mogen zijn.
'Groei is goed voor iedereen' gooit ze er een paar tweetjes later ook nog in. Opdat wij niet vergeten: 'Wanneer de laatste boom is omgehakt, de laatste vis is opgegeten en de laatste rivier is vergiftigd, zul je beseffen dat je geld niet kunt eten.'
De VVD is onze lotsbestemming, ons pad richting Idiocracy. Stukje electrolytes.quote:Op donderdag 24 april 2025 09:52 schreef Steven184 het volgende:
VVD gaat weer oppositie tegen zichzelf voeren
[ x ]
3 lokale kneuzen stappen uit een partij en uiteraard is de partij dus 'intern verscheurt'. Net zoals er ook een ENORME tegenbeweging is binnen de PvdA omdat ze niet met GroenLinks willen samenwerken, bestaande uit wandelende lijken als Gerdi Verbeet en At Melkerd.quote:Op donderdag 24 april 2025 08:17 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Stukje pacifisme.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |