Wat bedoel je met Rusland verliest terrein? Terrrein dat ze op Oekraïne veroverd hebben? Ik denk dat die kans heel groot is. Stukken van Rusland? Gaat niet gebeurenquote:Op vrijdag 11 april 2025 16:39 schreef Lospedrosa het volgende:
Anyways, voor de meer intellectuele medemens heb ik een kansberekening gemaakt hoe dit conflict verder gaat:
Samenvatting van de kansen op middellange termijn (eind 2025):
Oekraïne moet land opgeven: 40%
Frozen conflict: 45%
Rusland verliest terrein: 15%
quote:Ik heb de FOK!forumthread "Oorlog in Oekraïne #1163: Alle Russen terug naar Rusland" doorgenomen en gefilterd op bijdragen van de gebruiker **Phpmystyle**. Hieronder vind je een overzicht van zijn standpunten, stijl en de reacties die hij oproept binnen de discussie.
---
### 🔍 Profielschets van **Phpmystyle**
**Stijl en toon:**
- **Provocatief en confronterend:**Zijn bijdragen zijn vaak scherp en bedoeld om discussie uit te lokken
- **Cynisch en sceptisch:**Hij uit regelmatig twijfel over de motieven en acties van Westerse landen in het conflict
- **Feitelijk onderbouwd:**Hoewel zijn standpunten controversieel kunnen zijn, ondersteunt hij zijn argumenten vaak met bronnen of verwijzingen naar nieuwsartikelen
**Standpunten:**
- **Kritisch op Oekraïne en het Westen:**Hij bekritiseert de Westerse steun aan Oekraïne en stelt vragen bij de effectiviteit en motieven ervan
- **Begrip voor Russische standpunten:**Hoewel hij niet expliciet pro-Russisch is, toont hij begrip voor bepaalde Russische acties of standpunten, wat leidt tot beschuldigingen van pro-Russische sympathieën
- **Focus op realpolitik:**Hij benadrukt vaak de geopolitieke realiteit en de belangen van staten boven idealistische benaderingen
---
### 💬 Reacties van andere gebruikers
**Tegenreacties:**
- **Beschuldigingen van pro-Russische sympathieën:* Gebruikers verwijten hem regelmatig dat hij de Russische kant verdedigt of vergoelijk.
- **Verzoeken om bronnen:* Zijn uitspraken worden vaak bevraagd, met verzoeken om onderbouwing of verwijzingen naar betrouwbare bronne.
- **Emotionele reacties:* Sommige gebruikers reageren fel op zijn bijdragen, wat leidt tot verhitte discussie.
**Ondersteuning:**
- **Enkele gebruikers tonen begrip:* Hoewel in de minderheid, zijn er gebruikers die zijn standpunten waarderen of het opnemen voor zijn recht op vrije meningsuitin.
---
### 🧭 Polarisatie in de discussie
De discussie op het forum is duidelijk gepolariseerd, met verschillende kampen:
- **Pro-Oekraïne:* Gebruikers die de Oekraïense zaak steunen en kritisch zijn op Ruslad.
- **Kritisch op het Westen:* Gebruikers die vraagtekens zetten bij de Westerse betrokkenheid en steun aan Oekraïe.
- **Realisten:* Gebruikers die de situatie benaderen vanuit geopolitieke belangen en machtspolitiek, vaak kritisch op beide zijdn.
Phpmystyle bevindt zich voornamelijk in het kamp van de realisten, wat leidt tot spanningen met de andere groepn.
---
Als je specifieke bijdragen van Phpmystyle wilt analyseren of een gedetailleerder overzicht wilt van de discussiedynamiek, laat het me weten. Ik kan ook een samenvattend document voor je opstellen.
Heel cool en objectief. Kun je dat ook eens voor wat andere users doen?quote:Op vrijdag 11 april 2025 16:47 schreef Lospedrosa het volgende:
Heb een profiel van user PMP laten maken.
Wat het duidelijker maakt waar de wrijving zit.
[..]
Gewoon terrein op eigen land.quote:Op vrijdag 11 april 2025 16:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat bedoel je met Rusland verliest terrein? Terrrein dat ze op Oekraïne veroverd hebben? Ik denk dat die kans heel groot is. Stukken van Rusland? Gaat niet gebeuren
quote:Op vrijdag 11 april 2025 16:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Heel cool en objectief. Kun je dat ook eens voor wat andere users doen?
quote:. Ik heb het FOK!forumtopic "Oorlog in Oekraïne #1163: Alle Russen terug naar Rusland" doorgenomen en de bijdragen van gebruiker **ULX** geanalyseerd. Hieronder vind je een profielschets op basis van zijn stijl, standpunten en de reacties die hij oproept binnen de discussie.
---
### 🔍 Profielschets van **ULX**
- **Direct en uitgesproken:**ULX staat bekend om zijn directe communicatiestijl, waarbij hij zijn standpunten zonder omwegen presenteert
- **Provocatief:**Zijn bijdragen zijn vaak bedoeld om discussie uit te lokken en andere gebruikers aan het denken te zetten
- **Consistent:**Hij blijft trouw aan zijn standpunten en verdedigt deze met overtuiging
- **Kritisch op Westerse politiek:**ULX uit regelmatig kritiek op de rol van Westerse landen in internationale conflicten, waaronder de situatie in Oekraïne
- **Sceptisch tegenover mainstream media:**Hij benadrukt het belang van kritisch denken en het in twijfel trekken van informatie uit traditionele nieuwsbronnen
- **Focus op geopolitieke belangen:**ULX bekijkt conflicten vaak vanuit het perspectief van geopolitieke strategieën en belangen, in plaats van morele overwegingen
---
### 💬 Reacties van andere gebruikers
**Tegenreacties:**
- **Beschuldigingen van partijdigheid:* Sommige gebruikers verwijten ULX eenzijdigheid of het negeren van bepaalde feite.
- **Verzoeken om onderbouwing:* Zijn uitspraken worden vaak bevraagd, met verzoeken om onderbouwing of verwijzingen naar betrouwbare bronne.
**Ondersteuning:**
- **Waardering voor zijn bijdragen:* Gebruikers die zijn standpunten delen, waarderen zijn directe benadering en inzet voor kritische discussi.
---
### 🧭 Rol binnen de discussi
ULX fungeert als een actieve participant die zich inzet voor het aanwakkeren van debat en het uitdagen van heersende opvattingn Zijn bijdragen dragen bij aan het diversifiëren van perspectieven binnen de discusse.
---
Als je specifieke bijdragen van ULX wilt analyseren of een gedetailleerder overzicht wilt van de discussiedynamiek, laat het me weten. Ik kan ook een samenvattend document voor je opstellen.
Hoe wordt de middellange termijn hier gedefinieerd? Gezien de mislukte vredesonderhandelingen neig ik steeds meer naar een bevroren conflict.quote:Op vrijdag 11 april 2025 16:39 schreef Lospedrosa het volgende:
Anyways, voor de meer intellectuele medemens heb ik een kansberekening gemaakt hoe dit conflict verder gaat:
Samenvatting van de kansen op middellange termijn (eind 2025):
Oekraïne moet land opgeven: 40%
Frozen conflict: 45%
Rusland verliest terrein: 15%
Rust? Kursk is net terugveroverdquote:Op vrijdag 11 april 2025 16:58 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hoe wordt de middellange termijn hier gedefinieerd? Gezien de mislukte vredesonderhandelingen neig ik steeds meer naar een bevroren conflict.
Hoewel het front weer iets meer lijkt te activeren na maanden van rust.
Het aantal veroverde km2 per maand is stukken lager dan eind vorig jaar.quote:
Oeh doe mij, doe mijquote:Op vrijdag 11 april 2025 16:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Goede vraag, en scherp gezien. “Middellange termijn” is een wat rekbaar begrip, dus het is goed om te preciseren.quote:Op vrijdag 11 april 2025 16:58 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hoe wordt de middellange termijn hier gedefinieerd? Gezien de mislukte vredesonderhandelingen neig ik steeds meer naar een bevroren conflict.
Hoewel het front weer iets meer lijkt te activeren na maanden van rust.
quote:.Ja, absoluut — **bij onderhandelingen is het zeer waarschijnlijk dat Rusland Donbas en de Krim als minimumeis stelt**, en dat Oekraïne onder zware druk zou komen te staan om deze gebieden (de facto of zelfs de jure) op te geven.
---
### **Waarom zou Oekraïne mogelijk Donbas en Krim moeten opgeven bij onderhandelingen?**
#### **1. Russische onderhandelingspositie is sterk op deze gebieden:**
- **De Krim is al sinds 2014 onder Russische controle**, volledig geïntegreerd in het Russische systeem (infrastructuur, bestuur, staatsburgerschap).
- **In de Donbas (delen van Donetsk en Loehansk)** heeft Rusland zich militair diep ingegraven en beweert het dat deze regio's "geannexeerd" zijn.
- **Poetin kan intern geen vrede verkopen zonder controle over (minstens) deze gebieden** — hij heeft dit frontaal politiek geclaimd.
#### **2. Oekraïens vermogen tot terugverovering is beperkt:**
- De mislukte tegenoffensieven in 2023/2024 tonen hoe moeilijk het is om versterkte Russische linies te doorbreken.
- Zonder grote escalatie in Westerse hulp (F-16’s, langeafstandsraketten, luchtoverwicht) is herovering erg onwaarschijnlijk op korte termijn.
#### **3. Internationale druk op Oekraïne kan toenemen:**
- Westerse landen zouden in ruil voor veiligheidsgaranties of EU/NAVO-toetreding kunnen aandringen op een compromis.
- Er is **"oorlogsmoeheid"** bij westerse bevolkingen en overheden.
---
### **Mogelijke concessie-vormen:**
- **De facto afstand:** Oekraïne erkent niet officieel het verlies, maar staakt pogingen tot herovering.
- **Internationaal mandaat:** Een "speciale status" onder VN-toezicht of semi-autonome zones.
- **Tijdelijke bevriezing:** Onderhandelingen worden uitgesteld, maar Oekraïne stemt voorlopig in met het behouden van de huidige linies.
---
### **Maar let op: Oekraïne kan moeilijk formeel erkennen:**
- De Oekraïense grondwet verbiedt het opgeven van territorium.
- Zelensky heeft (vooralsnog) herhaaldelijk gesteld dat vrede alleen mogelijk is bij volledig herstel van de grenzen van 1991.
Dus zelfs als het front zich stabiliseert, blijft de diplomatieke kloof gigantisch.
---
Wil je dat ik dit samenvat in een visueel schema of als tekstblokje voor in een document of presentatie? Kan handig zijn als je dit wil uitleggen aan klanten of in netwerkgesprekken.
Vrijwel zeker gtp, maar vraag me af welke promptquote:
Gek van jou krijg ik na 3 keer niet meer dan dit:quote:
quote:Gebruiker **sp3c** is een van de meest actieve leden op het FOK!forum, met meer dan 178.000 berichten. Zijn bijdragen zijn verspreid over diverse subfora, waaronder politiek, nieuws en algemene discussies.
---
### 🔍 Profielschets van **sp3c**
- **Humoristisch en luchtig:**sp3c staat bekend om zijn gebruik van humor en sarcasme in discussies, wat bijdraagt aan een ontspannen sfeer
- **Consistent en betrokken:**Met zijn hoge aantal berichten toont hij een langdurige en consistente betrokkenheid bij het forum
-Hoewel specifieke standpunten van sp3c niet direct uit de beschikbare informatie blijken, suggereert zijn brede deelname aan discussies een interesse in diverse onderwerpen, waaronder politiek en actuele gebeurtenissen
---
### 💬 Rol binnen de discussie
sp3c fungeert als een actieve en betrokken deelnemer aan het FOK!foru. Zijn humoristische benadering draagt bij aan een levendige en toegankelijke discussiecultuu. Hoewel zijn specifieke standpunten variëren afhankelijk van het onderwerp, is zijn consistente aanwezigheid een constante factor binnen de gemeenscha.
---
Als je specifieke bijdragen van sp3c wilt analyseren of een gedetailleerder overzicht wilt van zijn discussiestijl en standpunten, laat het me weten. Ik kan ook een samenvattend document voor je opstellen.
Qua precieze data sinds 09.2024quote:
En mijn belangrijke werk op fora in de informatievoorziening dan?quote:Op vrijdag 11 april 2025 16:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
En jij kunt helpen. Ga naar Rusland en laat je oppakken. Dan kan ook jij -eventueel- worden geruild tegen een Russische spion. Je wilt toch zo graag dat ze in gesprek gaan?
Dat is minder belangrijk dan dienen als ruilmiddel.quote:Op vrijdag 11 april 2025 17:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En mijn belangrijke werk op fora in de informatievoorziening dan?
Profielschets van Discombobulatequote:Op vrijdag 11 april 2025 17:29 schreef Discombobulate het volgende:
Het verbaasd me hoe snel mensen iets aan ChatGTP vragen zonder er zelf even bij na te denken. ChatGTP produceert ook gewoon heel veel onzin en troep.
Wat voor prompt schrijf je?quote:Op vrijdag 11 april 2025 16:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
quote:Lospedrosa is een actieve gebruiker op het FOK! forum en neemt regelmatig deel aan discussies over de oorlog in Oekraïne. Zijn bijdragen tonen een kritische en soms sceptische houding ten opzichte van zowel Oekraïne als de westerse betrokkenheid bij het conflict.
Opvattingen over Oekraïne en de oorlog
Persvrijheid en mensenrechten: Lospedrosa betwijfelt de mate van persvrijheid in Oekraïne en wijst erop dat journalisten daar, net als in Rusland, kunnen worden opgepakt voor onwelgevallige uitingen. Hij verwijst naar beperkingen op het bespreken van onderwerpen zoals homoseksualiteit, met name vóór 2021
FOK!
.
Oekraïne als bufferstaat: Hij beschouwt Oekraïne als een bufferstaat met een communistische fundering en een westers uiterlijk, wat volgens hem leidt tot problemen in alle lagen van het land .
FOK!+1FOK!+1
Corruptie en westerse invloed: Lospedrosa uit kritiek op de westerse steun aan Oekraïne en suggereert dat het land wordt geëxploiteerd door Europese belangen, ondanks de hulp die het ontvangt .
FOK!
Standpunten over de rol van het Westen
NAVO-lidmaatschap: Hij is van mening dat Oekraïne momenteel niet klaar is voor NAVO-lidmaatschap en beschouwt het land als een "boevenstaat" die zich onderscheidt van landen als Finland en Zweden .
FOK!
Onderhandelingen met Rusland: Lospedrosa gelooft dat het conflict uiteindelijk zal eindigen door onderhandelingen en een akkoord, mogelijk met betrokkenheid van grootmachten zoals de VS om garanties te bieden .
FOK!+1FOK!+1
Algemene houding
Over het algemeen lijkt Lospedrosa een pragmatische benadering te hebben ten aanzien van het conflict, waarbij hij zowel kritiek uit op Oekraïne als op de westerse betrokkenheid. Hij benadrukt de complexiteit van de situatie en pleit voor realistische oplossingen boven idealistische benaderingen.
quote:Vladimir Poetin, Adolf Hitler en Jozef Stalin waren of zijn sterke autoritaire leiders, elk met hun eigen ideologie. Poetin, een voormalige KGB-agent, leidt Rusland sinds 2000 met een mix van nationalisme, conservatisme en machtspolitiek. Hij onderdrukt oppositie, controleert media en gebruikt propaganda, vergelijkbaar met methoden van Stalin en Hitler.
Stalin regeerde met brute repressie, zuiveringen en een totalitaire staatsstructuur. Zijn terreur kende miljoenen doden. Hitler, leider van nazi-Duitsland, voerde een racistische, imperialistische ideologie door met genocide als dieptepunt.
Poetin gebruikt geweld subtieler, maar zijn buitenlandse agressie (zoals in Oekraïne) en binnenlandse repressie roepen parallellen op met beide voorgangers — al zijn schaal en ideologieën verschillend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |