Dat is wel echt een prestatie aangezien je maar 1 mongool nodig hebt eigenlijk.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:20 schreef Mikeytt het volgende:
Lijkt me prima, ook erg mooi als tolerante stad.
In tegenstelling tot andere steden is het regenboogpad in Rotterdam al sinds de plaatsing jaren geleden nooit gevandaliseerd
Prima signaal.
Stond het in de jaren 80 onder druk ja?quote:Op woensdag 9 april 2025 20:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het staat NU onder druk ja?
Gegarandeerd dat al die Rotterdamse Salafi's in de jaren 80 en 90 inderdaad heel tolerant tegenover Rotterdamse fl*kkers stonden ja.
Wordt echt genieten, die uiteindelijke showdown tussen 'progressieve' deugneuzen en islamisten, zeker in de Randstad.
Ik heb mijn popcorn klaar staan.
precies, daarom liever niet terug naar die tijd, wel?quote:Op woensdag 9 april 2025 20:26 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Stond het in de jaren 80 onder druk ja?
In de middeleeuwen, TOEN waren ze pas intolerant ej, nondejus.
Tering, waren de stro-poppen in de aanbieding?quote:Op woensdag 9 april 2025 20:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ergens wel aandoenlijk dat 'progressief' Nederland nog steeds vecht tegen een vijand - wit conservatief christelijk Nederland - die enkel nog in de marge bestaat, en onlangs weer vrolijk mee-ramadande. En natuurlijk steevast zegeningen uitspreekt over schitterende tradities als kindhuwelijken, hoofddoeken en rituele slacht, waar wit koloniaal Nederland zó veel van kan leren.
In de VS, Hongarije en Polen worden homo's niet geëxecuteerd. Dat soort fratsen mogen we al een tijdje vinden in landen waar een bepaalde religie de scepter zwaait.
Nee, common sense.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:48 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Tering, waren de stro-poppen in de aanbieding?
Lekker schelden achter je laptop op al die denkbeeldige progressievingen, die al net zo denkbeeldig kindhuwelijken aan het toejuichen zijnquote:Op woensdag 9 april 2025 20:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, common sense.
Moet je het wel willen kopen natuurlijk.
Zolang onwelgevallige rapporten over LGBTQ-acceptatie in allerlei laatjes verdwijnen, maak ik me wat drukker over de groei van een bepaalde orthodoxe religie.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:51 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Lekker schelden achter je laptop op al die denkbeeldige progressievingen, die al net zo denkbeeldig kindhuwelijken aan het toejuichen zijn
Dat is ook een groot taboe natuurlijk, daar mag absoluut niet over gesproken worden. Laat staan dat je er 28.000 artikelen en reportages over mag maken, of er eindeloos veel beleidsrapportages over mag maken.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zolang onwelgevallige rapporten over LGBTQ-acceptatie in allerlei laatjes verdwijnen, maak ik me wat drukker over de groei van een bepaalde orthodoxe religie.
Oh, die zijn er ja?quote:Op woensdag 9 april 2025 20:59 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Dat is ook een groot taboe natuurlijk, daar mag absoluut niet over gesproken worden. Laat staan dat je er 28.000 artikelen en reportages over mag maken, of er eindeloos veel beleidsrapportages over mag maken.
Dat onder het tapijt schuiven is ook een logisch gevolg, nadat de afgelopen decennia voortdurend progressievelingen als Ad Melkert en Diederik Samsom aan de macht zijn geweest.
Ik weet niet wie ‘we’ zijn, maar als je denkt dat de problematiek rond LGBTQ-acceptatie bij allochtonen echt nog een groot taboe is leef je 20 jaar in het verleden.quote:Op woensdag 9 april 2025 21:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh, die zijn er ja?
Wat apart dat we daar naar moeten zoeken...
Vandaar dat het NU ineens tijd is voor zo'n pad.quote:Op woensdag 9 april 2025 21:10 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ik weet niet wie ‘we’ zijn, maar als je denkt dat de problematiek rond LGBTQ-acceptatie bij allochtonen echt nog een groot taboe is leef je 20 jaar in het verleden.
Ik vraag me af of de hoogste rechter daaraar kijkt mocht er wat voorvallen op zo'n pad.quote:Op woensdag 9 april 2025 21:15 schreef admiraal_anaal het volgende:
Op die foto is helemaal geen zebrapad en dus niet de daarbij behorende juridische status
https://wetten.overheid.nl/BWBR0009104/2023-10-01quote:Uitvoering
1Een zebra bestaat uit een dwars op de wegas aangebrachte markering met een breedte van ten minste 4 m, bestaande uit witte strepen met een breedte en een tussenliggende afstand van 0,4 tot 0,6 m.
2Bij een zebra wordt, behalve bij verkeerslichten, altijd bord L2 geplaatst.
Oei Mikey...maar wat als het getinte schuimbellende mensen zijn?quote:Op woensdag 9 april 2025 21:35 schreef Mikeytt het volgende:
Dat er zoveel schuimbekkende mensen zijn vanwege het verven van een zebrapad, is natuurlijk ook vooral reden om door te gaan met de regenboog zebrapaden.
Zou dat een verschil maken, EttovanBelgië?quote:Op woensdag 9 april 2025 21:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oei Mikey...maar wat als het getinte schuimbellende mensen zijn?
Uhm ja, natuurlijk. Dan is het namelijk heel snel racisme en islamofobie.quote:Op woensdag 9 april 2025 21:38 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Zou dat een verschil maken, EttovanBelgië?
En voor nu zie ik vooral boze witte mannen op de socials en hier.
Oh, vertel. Waarom vind jij dat racisme en islamofobie?quote:Op woensdag 9 april 2025 21:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm ja, natuurlijk. Dan is het namelijk heel snel racisme en islamofobie.
Ik niet; mijn aversie jegens homofobie gaat namelijk wat dieper dan kleurtjes en religies.quote:Op woensdag 9 april 2025 21:40 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Oh, vertel. Waarom vind jij dat racisme en islamofobie?
Oh, jij niet? Wie vindt dat wel dan? Of ben je zoals gewoonlijk fantasiescenario's aan het afspelen in je hoofd met niet bestaande mensen?quote:Op woensdag 9 april 2025 21:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik niet; mijn aversie jegens homofobie gaat namelijk wat dieper dan kleurtjes en religies.
Ja, dat kwam heel treffend nadat jij er meteen niet-witte mensen bij haalde. Waarom?quote:Wel treffend dat je heel expliciet even kwam melden dat het vooral 'witten' zijn die er problemen mee hebben.
"LGBTQ" kan niet beschermd zijn. Het gaat om een totaalpakket van leefomstandigheden.quote:Ondertussen is LGBTQ legaal en wettelijk beschermd in - drumroll - voornamelijk Westerse en witte landen op deze aarde.
Ja, jij niet? Ik koop zo min mogelijk uit staten die mensenrechten schenden, zoals de VS of Qatar,quote:Maak je je ook zo druk om homorechten in Qatar?
1. Jij bestaat en daarmee bewijs je mijn punt.quote:Op woensdag 9 april 2025 21:47 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Oh, jij niet? Wie vindt dat wel dan? Of ben je zoals gewoonlijk fantasiescenario's aan het afspelen in je hoofd met niet bestaande mensen?
En dat gaat dieper dan kleur en religie? Waarom haal jij dan als eerste in dit topic dan meteen kleur en religie erbij?
[..]
Ja, dat kwam heel treffend nadat jij er meteen niet-witte mensen bij haalde. Waarom?
[..]
"LGBTQ" kan niet beschermd zijn. Het gaat om een totaalpakket van leefomstandigheden.
[..]
Ja, jij niet? Ik koop zo min mogelijk uit staten die mensenrechten schenden, zoals de VS of Qatar,
Oranje Man is iig redelijk tegen lhgbtiwhatever. Als je iets anders dan m of v in je paspoort hebt staan, heb je een gerede kans dat je bij binnenkomst van de VS gelijk en zonder proces achter tralies wordt gezet.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
Gegarandeerd dat al die Rotterdamse Salafi's in de jaren 80 en 90 inderdaad heel tolerant tegenover Rotterdamse fl*kkers stonden ja.
Wordt echt genieten, die uiteindelijke showdown tussen 'progressieve' deugneuzen en islamisten, zeker in de Randstad.
Zoals al jaren gemeengoed is in grote delen van Afrika en het Midden-Oosten (zo niet erger)?quote:Op woensdag 9 april 2025 22:06 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Oranje Man is iig redelijk tegen lhgbtiwhatever. Als je iets anders dan m of v in je paspoort hebt staan, heb je een gerede kans dat je bij binnenkomst van de VS gelijk en zonder proces achter tralies wordt gezet.
Mjah, maar daarmee niet minder verwerpelijk.quote:Op woensdag 9 april 2025 22:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zoals al jaren gemeengoed is in grote delen van Afrika en het Midden-Oosten (zo niet erger)?
Goh, echt?quote:Op woensdag 9 april 2025 22:10 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Mjah, maar daarmee niet minder verwerpelijk.
quote:Op woensdag 9 april 2025 20:20 schreef Mikeytt het volgende:
Lijkt me prima, ook erg mooi als tolerante stad.
In tegenstelling tot andere steden is het regenboogpad in Rotterdam al sinds de plaatsing jaren geleden nooit gevandaliseerd
Prima signaal.
Zoals ze het nu gedaan hebben, voldoet het inderdaad niet aan de ontwerpnormen voor een voetgangersoversteekplaats. Over de kleur van de tussenruimtes zeggen de ontwerpnormen niets. Verder moet de breedte van zowel de witte strepen als van de tussenruimtes tussen 0,4 en 0,6 meter liggen. Als in dit geval zowel de regenboogstrepen als de tussenruimtes tussen 0,4 en 0,6 meter breed zijn, dan hoeven ze dus alleen de tussenruimtes wit te schilderen om er weer een officiële voetgangersoversteekplaats van te maken.quote:Uitvoering
1Een zebra bestaat uit een dwars op de wegas aangebrachte markering met een breedte van ten minste 4 m, bestaande uit witte strepen met een breedte en een tussenliggende afstand van 0,4 tot 0,6 m.
2Bij een zebra wordt, behalve bij verkeerslichten, altijd bord L2 geplaatst.
Minder van alles, behalve regenboogpaden en hoeren.quote:Op woensdag 9 april 2025 22:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
willen we meer of minder christendom?
Dit gaat helemaal nergens over. Iets meer dan twintig jaar geleden woonde ik in Rotterdam en waren er in Rotterdam (overal) veel meer sauna's, homobarsquote:Op woensdag 9 april 2025 20:13 schreef Ali_boo het volgende:
De gemeente Rotterdam heeft een nieuw regenboogpad gerealiseerd op de Lijnbaan. Het vorige regenboog-zebrapad lag op de Westblaak, maar met plaatsing op de Lijnbaan kiest de gemeente voor een prominentere plek in de stad.
https://www.ad.nl/rotterd(...)te-locatie~a85d819a/
[ x ]
Nou homo's van Rotterdam, jullie zijn veilig hoor! Jullie worden niet meer uitgescholden, gediscrimineerd en in elkaar geslagen in deze stad!
En dat allemaal dankzij het gekleurde zebrapad waar D66Rotterdam
belastinggeld in stopt. (Ipv belangrijke zaken)
Hoera!
Niet zo bekend in Rotterdam zeker?quote:Op vrijdag 11 april 2025 07:16 schreef VEM2012 het volgende:
Verstopt achter de Bijenkorf. Hoezo prominente plaats?
Ik heb er gewoond, gestudeerd en gewerkt. Prima bekend dus.quote:Op vrijdag 11 april 2025 07:31 schreef dop het volgende:
[..]
Niet zo bekend in Rotterdam zeker?
De Lijnbaan is toch echt een prominente plek.
Door de jaren heen natuurlijk ingehaald door de koopgoot, maar nog steeds een van de belangrijkste winkelgebieden van het centrum.
Rotterdammers denken bij de Lijnbaan niet "verstopt achter de Bijenkorf"
Rotterdam is groot genoeg om meerdere prominente plekken te hebben. Natuurlijk kun je wedijveren over wat de meest prominente plek is. Maar weg gestopt achter de Bijenkorf is gewoon onzin. En dat weet jij dus ook als je Rotterdam goed kent.quote:Op vrijdag 11 april 2025 07:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb er gewoond, gestudeerd en gewerkt. Prima bekend dus.
Prominent is voor mij bv de Weena thv CS.
Het is voor mij iig geen bijzonder zichtbare plek. Ja, er loopt veel winkelend publiek, maar als je met de auto (of ov) door Rotterdam pleegt te gaan…quote:Op vrijdag 11 april 2025 07:54 schreef dop het volgende:
[..]
Rotterdam is groot genoeg om meerdere prominente plekken te hebben. Natuurlijk kun je wedijveren over wat de meest prominente plek is. Maar weg gestopt achter de Bijenkorf is gewoon onzin. En dat weet jij dus ook als je Rotterdam goed kent.
Natuurlijk is het deels symbool politiek dat ben ik met je eens.quote:Op vrijdag 11 april 2025 08:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is voor mij iig geen bijzonder zichtbare plek. Ja, er loopt veel winkelend publiek, maar als je met de auto (of ov) door Rotterdam pleegt te gaan…
Ik denk bij prominent dus aan Weena, Hofplein, Coolsingel, Boompjes, Wilhelminaplein.
Maar goed: mening enzo.
De kern van mijn betoog is een andere. Opkomen voor lgbtqi+ juich ik van harte toe, maar doe dat dan ook echt, ipv dit soort symboliek.
Dit dus.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ergens wel aandoenlijk dat 'progressief' Nederland nog steeds vecht tegen een vijand - wit conservatief christelijk Nederland - die enkel nog in de marge bestaat, en onlangs weer vrolijk mee-ramadande. En natuurlijk steevast zegeningen uitspreekt over schitterende tradities als kindhuwelijken, hoofddoeken en rituele slacht, waar wit koloniaal Nederland zó veel van kan leren.
In de VS, Hongarije en Polen worden homo's niet geëxecuteerd. Dat soort fratsen mogen we al een tijdje vinden in landen waar een bepaalde religie de scepter zwaait.
Je zou de comments op Joop eens moeten lezen; o.a. complete verwarring over DENK en hoe het nou toch komt dat die tegen zaken als een transgenderwet (durven te) zijn. Ze zijn immers toch voor inclusiviteitquote:Op woensdag 9 april 2025 20:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
Gelul.quote:Op vrijdag 11 april 2025 11:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:
De negatieve reacties hier geven nog maar eens aan hoe de acceptatie nog een flinke weg te gaan heeft. Pas als niemand meer een mening heeft over dit soort initiatieven weet je dat je bent waar je wil zijn. Ook al heb je zelf niks met LHBT, je opwinden of afschuw voelen hierover geeft blijk van (verborgen) homofobie. Iemand zonder homofobie ziet dit nieuwe zebrapad aan met een glimlach en gaat weer verder met zijn/haar dag.
Ja? Want het 'accepteren' van een gekleurd zebrapad staat in jouw hoofd gelijk aan het accepteren en met respect behandelen van homo's?quote:Op vrijdag 11 april 2025 11:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:
De negatieve reacties hier geven nog maar eens aan hoe de acceptatie nog een flinke weg te gaan heeft. Pas als niemand meer een mening heeft over dit soort initiatieven weet je dat je bent waar je wil zijn. Ook al heb je zelf niks met LHBT, je opwinden of afschuw voelen hierover geeft blijk van (verborgen) homofobie. Iemand zonder homofobie ziet dit nieuwe zebrapad aan met een glimlach en gaat weer verder met zijn/haar dag.
Waar staat nou precies dat dit zebrapad zich enkel richt op haat uit de christelijke hoek? Dat verzin je helemaal zelf om je weer lekker te kunnen gaan opwinden.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
Meer dan genoeg homo's en lesbiennes die zelf goed begrijpen dat dit symboolpolitiek is en zien liever echte maatregelen.quote:Op vrijdag 11 april 2025 11:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:
En dan denk je waarschijnlijk aan landen als Saoedi-Arabië, Iran en Afghanistan. Het zal je misschien verbazen, maar het gebeurt daar maar zelden dat homo's ter dood veroordeeld worden.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
Acceptatie, bescherming en rechtenverwerving moet je zoeken bij de zittende macht en de meerderheid van de bevolking. Je focussen op een relatief kleine groep conservatieve gelovigen heeft dan weinig zin.quote:Op vrijdag 11 april 2025 12:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Gelul.
Heel veel homo/biseksuelen hebben helemaal niets met het activisme. Dat komt vooral uit de trans hoek. En dan ook nog een specifiek deel daarvan. Temeer niet omdat de partijen die het hoogste woord voeren over opkomen voor de rechten van homoseksuelen en biseksuelen nooit te betrappen zijn op kritiek op zeer duidelijke probleemgroepen als het gaat om feitelijke acceptatie.
Geen causatie maar wel een overduidelijke correlatie. Mensen die homo's accepteren en met respect behandelen hebben meestal ook geen probleem met deze zebrapaden. Mensen die homo's niet accepteren en niet met respect behandelen hebben meestal juist wel een probleem met deze zebrapaden.quote:Op vrijdag 11 april 2025 12:32 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ja? Want het 'accepteren' van een gekleurd zebrapad staat in jouw hoofd gelijk aan het accepteren en met respect behandelen van homo's?
Gefeliciteerd; dit is één van de meest stompzinnige redeneringen die ik dit jaar op dit forum gelezen heb.
Sowieso is het probleem breder dan islamitische milieus. Dus het tot hen versmallen is dikke onzin.quote:Op vrijdag 11 april 2025 14:24 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Acceptatie, bescherming en rechtenverwerving moet je zoeken bij de zittende macht en de meerderheid van de bevolking. Je focussen op een relatief kleine groep conservatieve gelovigen heeft dan weinig zin.
Tja, alt right types. Van die figuren die homo's "accepteren" maar er eigenlijk helemaal niks van willen zien in de openbare ruimte want vies/aanstootgevend/gepush/woke. Ik ken ze.quote:Op vrijdag 11 april 2025 14:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Sowieso is het probleem breder dan islamitische milieus. Dus het tot hen versmallen is dikke onzin.
Maar alt right types willen natuurlijk zoveel mogelijk mist over hun eigen aandeel hierin.
Hmm. Welke alt right types heb je het over? Er zijn hier natuurlijk zeker rechtse en conservatieve users (waaronder ik) maar de zogeheten 'alt-right' betreft een Amerikaanse subcultuur waar etnisch nationalisme de boventoon voert en doorsnee rechts en conservatieve standpunten worden weggewuifd.quote:Op vrijdag 11 april 2025 14:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Sowieso is het probleem breder dan islamitische milieus. Dus het tot hen versmallen is dikke onzin.
Maar alt right types willen natuurlijk zoveel mogelijk mist over hun eigen aandeel hierin.
Ik heb geen problemen met homo's, wel met dit soort geldverspillende symboolpolitiek.quote:Op vrijdag 11 april 2025 14:32 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Geen causatie maar wel een overduidelijke correlatie. Mensen die homo's accepteren en met respect behandelen hebben meestal ook geen probleem met deze zebrapaden. Mensen die homo's niet accepteren en niet met respect behandelen hebben meestal juist wel een probleem met deze zebrapaden.
Als je ruimte geeft aan conservatief religieuze stromingen ga je merken wat we nu merken, dat de acceptatie van homoseksuelen terugloopt.quote:Op vrijdag 11 april 2025 14:24 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Acceptatie, bescherming en rechtenverwerving moet je zoeken bij de zittende macht en de meerderheid van de bevolking. Je focussen op een relatief kleine groep conservatieve gelovigen heeft dan weinig zin.
Je draait de redenering om. Mensen die homo's niet accepteren zullen deze symboolpolitiek zeker niet waarderen, laat staan er wat mee doen (zie daar overigens de volstrekte nutteloosheid van dit soort initiatieven, want dat soort figuren haten er geen gram minder en misschien wel alleen maar meer). Dat zal vast voortkomen uit hun afkeer voor homo's.quote:Op vrijdag 11 april 2025 14:32 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Geen causatie maar wel een overduidelijke correlatie. Mensen die homo's accepteren en met respect behandelen hebben meestal ook geen probleem met deze zebrapaden. Mensen die homo's niet accepteren en niet met respect behandelen hebben meestal juist wel een probleem met deze zebrapaden.
Kom maar lekker uit de kast knul, hoef je je ook niet zo anti voor te doenquote:Op vrijdag 11 april 2025 14:48 schreef Alpha0 het volgende:
Een regenboog zebrapad, what is next, YMCA als het volkslied!?
Leuke stropop.quote:Op vrijdag 11 april 2025 11:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Het objectiveren en paternaliseren van homo's om je goed te voelen en nooit de echte olifant in de kamer benoemen, zoals jij en je progressieve POL vriendjes doen, getuigt van een grote mate van disrespect richting de homoseksuele medeburger.quote:Op vrijdag 11 april 2025 14:32 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Je weet waar de T voor staat? Waarom zouden we moeten opkomen voor de grootste mass delusion van de jaren 20-30quote:Op vrijdag 11 april 2025 08:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is voor mij iig geen bijzonder zichtbare plek. Ja, er loopt veel winkelend publiek, maar als je met de auto (of ov) door Rotterdam pleegt te gaan…
Ik denk bij prominent dus aan Weena, Hofplein, Coolsingel, Boompjes, Wilhelminaplein.
De kern van mijn betoog is een andere. Opkomen voor lgbtqi+ juich ik van harte toe, maar doe dat dan ook echt, ipv dit soort symboliek.
Dit.quote:Op vrijdag 11 april 2025 11:06 schreef MMaRsu het volgende:
"En zoals je ziet, iedereen is superblij dat we het hebben geplaatst"
-insert missing shots van blije mensen 😂
Godverdomme man.
Linkse domme koe. Wat gaat een zebrapad doen tegen homo acceptatie? Ga maar langs op Islam scholen om erover te praten. Maar dat zullen ze wel niet durven. Want dan heb je zo een mes tussen je ribben
Een deel zal inderdaad niet van mening veranderen maar een aanzienlijk deel zal het zeker wel meer als normaal gaan zien en het als voldongen feit beschouwen. LHBT is hier geaccepteerd en mag gezien worden. Daar staan we voor in Nederland. Zeker niet verboden maar ook niet weggestopt achter de voordeur.quote:Op vrijdag 11 april 2025 15:38 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Je draait de redenering om. Mensen die homo's niet accepteren zullen deze symboolpolitiek zeker niet waarderen, laat staan er wat mee doen (zie daar overigens de volstrekte nutteloosheid van dit soort initiatieven, want dat soort figuren haten er geen gram minder en misschien wel alleen maar meer). Dat zal vast voortkomen uit hun afkeer voor homo's.
Dit is White Lives Matter logica. Dat ieder mens verdient geaccepteerd te worden (even los van daden en denkbeelden) is duidelijk en het merendeel van de bevolking wordt ook geaccepteerd. Het zijn bepaalde minderheden die niet voldoende geaccepteerd worden en die hebben die extra hulp/aandacht nodig.quote:Maar niet iedereen die deze symboolpolitiek afkeurt is ook een homohater. En het risico van doorgaan met dit soort symboolpolitiek is dat "de goede zaak" - namelijk het rechtvaardig en gelijkwaardig toepassen van onze grondrechten zonder enig onderscheid- er niet mee geholpen wordt en mogelijk zelfs enthousiastelingen verliest. Want laten we wel zijn - inclusief is het niet, zo'n regenboog. Ieder mens verdient het immers geaccepteerd te worden, niet slechts homo's.
Op die plek waar die zebra ligt is het altijd druk met auto's/scooters/fatbikes en moet je altijd oppassen dat je niet voor je donder wordt gereden. Het is wel degelijk een zeer drukke plek.quote:Op vrijdag 11 april 2025 08:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die zijn wel iets meer vocaal erover inderdaad. Maar neemt niet weg dat er nog steeds een hele grote intolerantie vanuit een deel Moslims/Islam zijn jegens LGBTQ+quote:Op woensdag 9 april 2025 21:38 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Zou dat een verschil maken, EttovanBelgië?
En voor nu zie ik vooral boze witte mannen op de socials en hier.
Als je je er echt zo aan ergert ben je onderdeel van het probleem.quote:Op vrijdag 11 april 2025 10:02 schreef Halcon het volgende:
Ergerlijk. Het moet door de strot geramd worden.
Welk probleem?quote:Op vrijdag 11 april 2025 17:23 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Als je je er echt zo aan ergert ben je onderdeel van het probleem.
Jij bent wel China likkertje.quote:Op woensdag 9 april 2025 21:47 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ja, jij niet? Ik koop zo min mogelijk uit staten die mensenrechten schenden, zoals de VS of Qatar,
Oh?quote:Op vrijdag 11 april 2025 18:16 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
China is zo ongeveer koploper als het gaat om het schenden van de mensenrechten.
Zie hier de typische walgelijke paternalistische instelling van de deugmens.quote:Op vrijdag 11 april 2025 17:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Een deel zal inderdaad niet van mening veranderen maar een aanzienlijk deel zal het zeker wel meer als normaal gaan zien en het als voldongen feit beschouwen. LHBT is hier geaccepteerd en mag gezien worden. Daar staan we voor in Nederland. Zeker niet verboden maar ook niet weggestopt achter de voordeur.
[..]
Dit is White Lives Matter logica. Dat ieder mens verdient geaccepteerd te worden (even los van daden en denkbeelden) is duidelijk en het merendeel van de bevolking wordt ook geaccepteerd. Het zijn bepaalde minderheden die niet voldoende geaccepteerd worden en die hebben die extra hulp/aandacht nodig.
We moeten dan ook helemaal stoppen met campagnes. Als je een campagne nodig hebt om je te gedragen geeft het aan dat het probleem elders ligt.quote:Overigens zou ik niet per definitie tegen een "ieder mens" campagne zijn als een poging tot verbroedering en als fundament maar ik denk dat het al snel spaak zou lopen door interne strijd/onenigheid. Uiteindelijk kunnen we allemaal wel voorbeelden verzinnen van mensen die we niet accepteren of op z'n minst niet samen door één deur kunnen (fascisten, anti-semieten etc.).
Hij vergeet alleen dat mensen die dit soort 'begeleiding' en 'aandacht' nodig hebben, vrijwel allemaal 1 bepaald achtergrondje hebben.quote:Op vrijdag 11 april 2025 18:41 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zie hier de typische walgelijke paternalistische instelling van de deugmens.
[..]
We moeten dan ook helemaal stoppen met campagnes. Als je een campagne nodig hebt om je te gedragen geeft het aan dat het probleem elders ligt.
Laat er geen misverstand over bestaan, ik ben het met je eens. Maar laten we niet doen alsof die regenboog en "zichtbaarheid" dat op gaat lossen. Of voor de hele doelgroep spreekt. Zat mensen die zich daar - ondanks hun seksuele geaardheid - niet mee identificeren. Ik kan er alleen hier op het forum al genoeg benoemen. Er zit wel wat meer tussen weggestopt worden en overal banners ophangen.quote:Op vrijdag 11 april 2025 17:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Een deel zal inderdaad niet van mening veranderen maar een aanzienlijk deel zal het zeker wel meer als normaal gaan zien en het als voldongen feit beschouwen. LHBT is hier geaccepteerd en mag gezien worden. Daar staan we voor in Nederland. Zeker niet verboden maar ook niet weggestopt achter de voordeur.
Het is consistente logica als je tegen discriminatie (en voor inclusie) bent. Onderscheid maken op basis van seksuele voorkeuren, geslacht of huidskleur is domweg altijd discriminatie, ook al is het momenteel in sommige groepen sociaal geaccepteerd of wordt het ideologisch recht gepraat. Je past die regel óf consequent toe, óf hij verliest aan elke zeggenskracht of morele authoriteit. Dan werkt het allen maar vreselijk contraproductief, omdat het vuur met vuur bestrijden wordt. En dat is precies wat er nu gebeurt; het is geen toeval dat radicalisme op beide (politieke) flanken toeneemt - het is actie reactie.quote:Dit is White Lives Matter logica. Dat ieder mens verdient geaccepteerd te worden (even los van daden en denkbeelden) is duidelijk en het merendeel van de bevolking wordt ook geaccepteerd. Het zijn bepaalde minderheden die niet voldoende geaccepteerd worden en die hebben die extra hulp/aandacht nodig.
Zolang je het ophangt aan het identaire gedachtegoed zeker, ook dat zie je op beide flanken gebeuren. Je moet het ophangen aan iets mens overstijgends, iets abstracters dan persoon of persoonlijkheid. Een god of een natiestaat werken wat dat betreft veel meer verbindend.quote:Overigens zou ik niet per definitie tegen een "ieder mens" campagne zijn als een poging tot verbroedering en als fundament maar ik denk dat het al snel spaak zou lopen door interne strijd/onenigheid. Uiteindelijk kunnen we allemaal wel voorbeelden verzinnen van mensen die we niet accepteren of op z'n minst niet samen door één deur kunnen (fascisten, anti-semieten etc.).
Volgende keer FIPO hè.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het is niet eens een echt zebrapad toch? Wettelijk gezien...quote:Op woensdag 9 april 2025 20:30 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Regenboog zebrapad
Van die onzin komen we ook nooit meer af
Je storen aan een regenboogzebrapad.quote:Op woensdag 9 april 2025 21:18 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Zo'n pad leid meer tot ergernis dan dat t werkt
Leg die regenboog paden voor de meest radicale moskeeën in de stad, gewoon doortrekken op de stoep tot aan de voordeur. Camera observatie en wat agenten permanent in de buurt om meteen in te grijpen als er beschadigingen aan gemeente eigendommen gepleegd worden.quote:Op zaterdag 12 april 2025 13:54 schreef Ali_boo het volgende:
D66 keek het aan en zag dat het goed was![]()
[ x ]
Verplichte regenboog voor de ingang van elke Moskee in Rotterdam?quote:Op zondag 13 april 2025 09:44 schreef nixxx het volgende:
[..]
Leg die regenboog paden voor de meest radicale moskeeën in de stad, gewoon doortrekken op de stoep tot aan de voordeur. Camera observatie en wat agenten permanent in de buurt om meteen in te grijpen als er beschadigingen aan gemeente eigendommen gepleegd worden.
Ik ben voor, en voor de gelijkheid ook maar kerken en hindoe tempels etcquote:Op zondag 13 april 2025 14:35 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Verplichte regenboog voor de ingang van elke Moskee in Rotterdam?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |