Spijtig genoeg. Breng Kahane terug.quote:Op zondag 13 april 2025 10:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat deze man vooral op mooie wijze weet aan te tonen is dat het verbranden van religieuze boeken alleen tot geweld en agressie leidt als het boeken van de Islam betreft. Wat wederom aantoont dat dit een ideologie/religie apart is, die niet te vergelijken is met het Jodendom of het Christendom.
Per ongeluk je post weggehaald, FA zet het zo terug als ze wakker zijnquote:Op zondag 13 april 2025 10:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Spijtig genoeg. Breng Kahane terug.
Alsof deze cuckold mentaliteit iets is om over op te scheppen. Hoeveel Joodse-Nederlanders stemmen er nog pvda?
Wat een slaapkoppenquote:Op zondag 13 april 2025 10:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
Per ongeluk je post weggehaald, FA zet het zo terug als ze wakker zijn
Dus iemand die meeleeft met de duizenden onschuldige Palestijnse vrouwen en kinderen die gedood zijn, die is automatisch pro-Hamas en anti-Israel? Dat is toch veel te kort door de bocht?quote:Op zondag 13 april 2025 10:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jawel, dit is een pro-Palestijnse positie. Het komt namelijk voort uit empathie voor de Palestijnen en dáárom willen mensen een staakt-het-vuren of vrede, waarvan we allemaal weten dat dit nagenoeg onmogelijk is.
[..]
Een terreurgroepering als Hamas kan natuurlijk wél worden verslagen. Dat deze strijd veel invloed heeft op de toejuichers van Hamas en de mensen die Hamas als hun leiders hebben verkozen is irrelevant, dan had men van te voren maar goed moeten nadenken over de consequenties van hun acties.
Je kunt niet een terreurgroepering verkiezen, juichend in de straten staan als de Israëlische lijken als trofeeën hier doorheen worden gereden, zelfs meedoen aan de plunderingen en martelingen en vervolgens geen tegenreactie verwachten. Immers is die tegenreactie de volledige eigen schuld van de Palestijnen. Play stupid games, win stupid prizes.
En als de Palestijnen daadwerkelijk een toekomst willen zonder bloedvergieten en elkaar de koppen inslaan, misschien is zou het dan een goed idee zijn om de wapens eens neer te leggen, de Israëlische gijzelaars vrij te laten, Israël te erkennen en hun zogenaamd vluchtelingenstatus op te geven.
Maar dit doet men niet en wil men ook helemaal niet, wat laat zien wat de echte intenties zijn.
Hoe constateer je dat al deze mensen onschuldig zouden zijn? Daarnaast is het onduidelijk waarom Westerse mensen actief zouden moeten meeleven met de Palestijnen. Immers, dat doet men ook niet met bijvoorbeeld de Soedanezen of Jemenieten. Wat maakt Palestijnen wat dit betreft een ander geval, dat zij wel op ons medeleven verdienen?quote:Op zondag 13 april 2025 14:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dus iemand die meeleeft met de duizenden onschuldige Palestijnse vrouwen en kinderen die gedood zijn, die is automatisch pro-Hamas en anti-Israel? Dat is toch veel te kort door de bocht?
Het is geen geheim dat zeer grote delen van de Palestijnse samenleving het onderliggende gedachtegoed van de Palestijnse terreurgroeperingen steunen, namelijk de vernietiging van Israël, het afslachten van zoveel mogelijk Joden en het plegen van aanslagen om dit te bewerkstelligen. Het is dan ook niet zonder reden dat er tijdens 7 oktober 2023 zoveel burgers hysterisch van euforie, meehielpen met de aanslagen en uit onderzoek bleek dat bijna driekwart de aanslagen goedkeurde.quote:Op zondag 13 april 2025 14:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het valt me op dat in deze discussie regelmatig bevolkingsgroepen over 1 kam worden geschoren. Palestijnen zijn niet automatisch Hamas-strijders of -aanhangers, en niet elke Jood en/of Israëliër is aanhanger van Netanyahu.
Dat is dan opmerkelijk. Israël heeft de Palestijnen herhaaldelijk een aanbod gedaan voor een eigen staat. In de Israëlische samenleving zijn talloze voorbeelden van NGOs of andere organisaties die zich inzetten voor de Palestijnen een vreedzame tweestatenoplossing. Maar soortgelijke initiatieven of sentimenten zijn er nooit geweest aan de Palestijnse kant. Hoe kun je vervolgens concluderen dat er enige gelijkenis is tussen deze partijen?quote:Op zondag 13 april 2025 14:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Aan beide kanten heb je in mijn ogen religieuze fanatici die menen op grond van hun sprookjesboek heilige schrift aanspraak te mogen maken op het hele gebied. Hamas wil het liefst alle Joden verdrijven of vermoorden, maar ik maak mij ook geen illusie over wat rechts-radicale Israëliërs willen wat er met de Palestijnen gebeurt. De ene groep is geen haar beter dan de ander.
Hmm. Als ik jouw post lees, geeft die vooral de indruk dat je niet veel kennis van dit conflict hebt een totaal onterechte morele equivalentie probeert te creëren tussen beide partijen, die er gewoon niet is.quote:Op zondag 13 april 2025 14:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Vandaar dat ik in dit conflict ook geen partij kan en wil kiezen. Als ik dan toch partij zou moeten kiezen zou dat zijn voor de onschuldige burgers aan beide zijden die in oorlog moeten leven doordat er zich aan beide zijden van het conflict een grote groep religieuze extremisten bevindt die niet bereid is tot het sluiten van enig compromis.
Het is over het algemeen gebruikelijk om er vanuit te gaan dat ieder mens onschuldig is, tot het tegendeel bewezen is. Ik heb nog geen bewijs gezien dat deze vrouwen en kinderen schuldig zijn, dus vooralsnog ga ik uit van hun onschuld.quote:Op zondag 13 april 2025 14:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hoe constateer je dat al deze mensen onschuldig zouden zijn? Daarnaast is het onduidelijk waarom Westerse mensen actief zouden moeten meeleven met de Palestijnen. Immers, dat doet men ook niet met bijvoorbeeld de Soedanezen of Jemenieten. Wat maakt Palestijnen wat dit betreft een ander geval, dat zij wel op ons medeleven verdienen?
Dat het overgrote deel van de Palestijnen achter Hamas staat is een beeld wat vooral door Hamas zelf de wereld wordt geholpen. Volgens een artikel in het Nieuw Israëlitisch Weekblad zou het eerder 1 op de 3 zijn.quote:Het is geen geheim dat zeer grote delen van de Palestijnse samenleving het onderliggende gedachtegoed van de Palestijnse terreurgroeperingen steunen, namelijk de vernietiging van Israël, het afslachten van zoveel mogelijk Joden en het plegen van aanslagen om dit te bewerkstelligen. Het is dan ook niet zonder reden dat er tijdens 7 oktober 2023 zoveel burgers hysterisch van euforie, meehielpen met de aanslagen en uit onderzoek bleek dat bijna driekwart de aanslagen goedkeurde.
De beelden van 7 oktober en de verhalen van de vrijgekomen Israëliërs die gegijzeld waren, hebben natuurlijk wel aangetoond dat heel veel mensen in de Palestijnse samenleving niet onschuldig zijn. Van de mensen die juichend in de straten stonden om dode Israëliërs op pick-up trucks tot de families die Israëliërs gijzelden en van familie naar familie overhevelden.quote:Op zondag 13 april 2025 17:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het is over het algemeen gebruikelijk om er vanuit te gaan dat ieder mens onschuldig is, tot het tegendeel bewezen is. Ik heb nog geen bewijs gezien dat deze vrouwen en kinderen schuldig zijn, dus vooralsnog ga ik uit van hun onschuld.
We we in het Westen juist kunnen zien is een nogal selectieve en hysterische empathie, die zich voornamelijk lijkt te focussen op het vermeende leed van de Palestijnen. Soedanezen, Jemenieten of anderen haalt men de schouders voor op.quote:Op zondag 13 april 2025 17:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat de Westerse wereld zou moeten meeleven met de Palestijnen, dat beweer ik nergens. Wat mij betreft verdient ieder onschuldig oorlogsslachtoffer ons medeleven.
Dit wordt vervolgens weer tegengesproken. Zeg het maar. Afgaande op de beelden van 7 oktober lijkt het eerder 70% dan 30% te zijn. Bovendien is geen steun van Hamas dus geen teken van geen geloof in 'Palestinianism'.quote:Op zondag 13 april 2025 17:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat het overgrote deel van de Palestijnen achter Hamas staat is een beeld wat vooral door Hamas zelf de wereld wordt geholpen. Volgens een artikel in het Nieuw Israëlitisch Weekblad zou het eerder 1 op de 3 zijn.
Yup. Geeft maar aan dat ze eerder nog steeds de handrem erop gehad hebben.quote:Op zondag 13 april 2025 10:33 schreef theunderdog het volgende:
Met de Morag-corridor is Israel eindelijk echt een beetje vaart aan het maken. Het isoleert de stad Rafah, wat de laatste fysieke en politieke verbinding van Gaza met de buitenwereld was. Israël kan nu alle landgrenzen van Gaza controleren, waardoor de kustenclave een volledig gesloten, niet aan zee grenzende zone wordt. Cruciaal is dat de stilzwijgende samenwerking van Egypte.
Fantastisch nieuws. Wat annexatie van het gehele gebied veel gemakkelijker maakt. Hopelijk de weg naar daadwerkelijk minder destructie, en meer professionele, humane remigratie van Gazanen.
Neuh. Het doel is annexatie. En gelijk hebben ze. Het is spijtig van de massale destructie, maar zodra er Joodse-Israeliers gaan wonen, zullen ze van Gaza een prachtige plek maken.quote:Op zondag 13 april 2025 18:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Yup. Geeft maar aan dat ze eerder nog steeds de handrem erop gehad hebben.
Primaire doel voor Israël is natuurlijk de eigen veiligheid en dit soort veiligheidscorridors zijn daarvoor een heel goed middel. Als de rust daardoor wat meer terugkeert is dat goed nieuws voor de 'gewone' Palestijn.
Het is een begrijpelijke reactie. Wat een logische en rationele reactie zou zijn is dat 'de Palestijnen' dealen met het feit dat Israel veel te sterk is om tegen te 'strijden'. Dit is op micro niveau ook zo. Als je werkgever een zeldzame hork is, is het nog steeds irrationeel om de (verbale) strijd met diegene aan te gaan. Wat rationeel is is om het te slikken, en tussendoor opzoek te gaan naar alternatieve of om toch op een of andere tot een stabiele samenwerking te komen.quote:Op zondag 13 april 2025 18:34 schreef Nexum het volgende:
De afgunst van Palestijnen richting Israël hebben Israëliers echt aan zichzelf te danken. Je kan niet verwachten dat als je een hele bevolkingsgroep onderdrukt je geen haat en bitterheid stimuleert binnen de groep die je onderdrukt. Dat is een logische reactie, we hebben dit veel vaker gezien in de geschiedenis. Net zoals dat het niet gek zou worden gevonden dat er onder families van de gijzelaars of onder slachtoffers haat jegens Palestijnen/Hamas broeit. Mensen zijn niet altijd volgens het boekje en rationeel.
Wat men echter in dit topic probeert te doen is elke reactie/emotie vanuit Israëlische hoek proberen goed te praten met verscheidende argumenten, wat keer en keer weer terugkomt op antisemitisme. Je kan erkennen dat er antisemitisme in de moslimwereld is én tegelijk erkennen dat antisemitisme disproportioneel als excuus wordt gebruikt om Israël van elk soort blaam te ontzeggen.
quote:Op zondag 13 april 2025 18:34 schreef Nexum het volgende:
De afgunst van Palestijnen richting Israël hebben Israëliers echt aan zichzelf te danken. Je kan niet verwachten dat als je een hele bevolkingsgroep onderdrukt je geen haat en bitterheid stimuleert binnen de groep die je onderdrukt. Dat is een logische reactie, we hebben dit veel vaker gezien in de geschiedenis. Net zoals dat het niet gek zou worden gevonden dat er onder families van de gijzelaars of onder slachtoffers haat jegens Palestijnen/Hamas broeit. Mensen zijn niet altijd volgens het boekje en rationeel.
Wat men echter in dit topic probeert te doen is elke reactie/emotie vanuit Israëlische hoek proberen goed te praten met verscheidende argumenten, wat keer en keer weer terugkomt op antisemitisme. Je kan erkennen dat er antisemitisme in de moslimwereld is én tegelijk erkennen dat antisemitisme disproportioneel als excuus wordt gebruikt om Israël van elk soort blaam te ontzeggen.
Eens, maar ik snap aan de andere kant ook wel weer dat ze dat niet doen. Dat zit ook niet in de Palestijnse cultuur, en ook niet in andere Arabisch verwante culturen. Plus ik ben van mening dat Palestina nooit echt de infrastructuur of de kans heeft gekregen om een eerlijke deal rondom de tafel te krijgen.quote:Op maandag 14 april 2025 10:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is een begrijpelijke reactie. Wat een logische en rationele reactie zou zijn is dat 'de Palestijnen' dealen met het feit dat Israel veel te sterk is om tegen te 'strijden'. Dit is op micro niveau ook zo. Als je werkgever een zeldzame hork is, is het nog steeds irrationeel om de (verbale) strijd met diegene aan te gaan. Wat rationeel is is om het te slikken, en tussendoor opzoek te gaan naar alternatieve of om toch op een of andere tot een stabiele samenwerking te komen.
Maar goed. Daarvoor is het nu allemaal allang te laat. Gaza zal enkel nog Palestijns zijn in de geschiedenisboeken.
quote:'Hamas zegt bereid te zijn een groter aantal gijzelaars vrij te laten'
Hamas is bereid om een groter aantal gijzelaars vrij te laten op basis van een nieuw voorstel voor een wapenstilstand waar de terreurgroep eerder mee had ingestemd. Naar verluidt heeft de VS tegen Hamas gezegd dat het druk zal uitoefenen op Israël om gesprekken te beginnen om de oorlog te beëindigen, zo meldde de Saoedische zender Al-Arabiya zondagavond.
De onderhandelingen zijn naar verluidt vastgelopen vanwege Israëls eis dat de terreurgroep elf gijzelaars vrijlaat in ruil voor een verlengd staakt-het-vuren, terwijl Hamas heeft aangeboden er vijf vrij te laten. Volgens berichten van afgelopen weekend heeft Israël in zijn nieuwste voorstel aangegeven bereid te zijn het aantal vrijgelaten gijzelaars te verlagen.
Als er een akkoord wordt bereikt over het voorgestelde ontwerp, zullen de gijzelaars in twee fasen worden vrijgelaten en zullen er tegelijkertijd afspraken worden gemaakt over de invoer van humanitaire hulp in de Gazastrook.
quote:
"En gelijk hebben ze"quote:Neuh. Het doel is annexatie. En gelijk hebben ze. Het is spijtig van de massale destructie, maar zodra er Joodse-Israeliers gaan wonen, zullen ze van Gaza een prachtige plek maken.
De 'gewone' Gazaan waar jij het over hebt mag dan misschien op een heel klein stukje grond van Gaza nog wonen, of ze moeten hun laatste wandeltocht richting een ander land nog afronden, terwijl de nieuwe bewoners van Gaza vanaf hun tuinstoeltjes erna kijken.
Weer: erg voor die Gazanen? absoluut. Wat heeft Hamas toch gedaan...
Oja weer zo een, lekker inhoudelijk.quote:
1: Juist wel. Andere Arabische landen hebben allang eieren voor hun geld gekozen. Palestijnen blijven dwars, met steun van Iran.quote:Op maandag 14 april 2025 11:15 schreef Nexum het volgende:
[..]
Eens, maar ik snap aan de andere kant ook wel weer dat ze dat niet doen. Dat zit ook niet in de Palestijnse cultuur, en ook niet in andere Arabisch verwante culturen. Plus ik ben van mening dat Palestina nooit echt de infrastructuur of de kans heeft gekregen om een eerlijke deal rondom de tafel te krijgen.
Israël wil weinig concessies doen omdat het bang is dat als ze militaire controle over Palestina loslaten, dat dat dan resulteert in Palestijnse aanvallen richting Israël. Dat is een reële angst, zeker als je kijkt naar de geschiedenis. Maar dan moet je ook niet verbaasd zijn als daar kritiek op wordt geuit. Het blijft namelijk wel onderdrukking. Je kan niet zeggen dat je als land heel veel toereikt aan de Palestijnen terwijl je eigenlijk hele gebieden onder je eigen controle wilt houden puur uit zelfbescherming. Ik snap de logica erachter, maar technisch gezien blijft het onderdrukking. Je geeft ze niet de kans om te bewijzen dat ze zelfstandig, naar de grenzen van 67, kunnen leven.
Genocide?quote:Op maandag 14 april 2025 12:37 schreef Buikbrein het volgende:
[..]![]()
![]()
Precies het kinderachtige niveau van Israel-aanbidders.
Ik denk dat het tijd is, zeker met wat er met de hulpverleners is gebeurd (met Ambulance en al begraven) om stelling te nemen
Wie nu nog 1x applaudiseert voor dode mensen/kinderen, of dat nu aan Israelische of Palestijnse zijde is: Die zou een BAN moeten krijgen + door niemand meer serieus genomen moeten worden.
Jullie zouden dagelijks geconfronteerd moeten worden, met de genocidale uitspraken en verheerlijking daartoe die je hier hebt verspreidt. Ik walg er gewoon van, en met mij vele vele anderen, het is te beschamend voor woorden.
Maar die dubbele standaard op Fora, die begint mij ook ab-so-luut de KEEL uit te hangen.
@:Redactie, is dat nou eens mogelijk om dit consequent en consistent te modereren?
Geen Nazi-Verheerlijking, dus ook niet bagatelliseren of down-playen
Geen Genocide-verheerlijking, dus ook niet bagatelliseren of down-playen
Hoe moeilijk kan het zijn!! Kan hier nu eens beterschap beloofd worden?
Alvast bedankt!
"Sprankelend" voorbeeld:
[..]
"En gelijk hebben ze"Walgelijk, gewoon serieus walgelijk.. dit is genocide-verheerlijking, je moet jezelf echt kapot schamen.
Het enige dat op Fok direct wordt gebanned, wat meteen de "voorkeur" verraadt, is elke vorm van kritiek op Israel en Joden. Daar laat Fok geen gelegenheid liggen.
Omdat jullie weten, dat Joden rijkelijk zijn vertegenwoordigd met hun belangenclubs.. CIDI, AIVD, NCAB, Joodse Raad, etc etc etc het is gewoon puur eigenbelang, met zoveel vertegenwoordiging hebben ze de macht om je Forum op ZWART te krijgen, over en uit.
Alleen Joden hebben die macht zo sterk, ontken het maar niet(ooh dit is zeker weer anti-semitisch.. wel FUCK it!!)
Er zijn heel weinig dingen waar ik furies en chagrijning van wordt, deze dubbele standaard staat op plek 1, ik vind het zo walgelijk, tegen mens-onterend aan. Hoe durft men ons in deze leugen te houden, het lef, de Chutzpah!!
Misschien moet dit maar eens aangegeven worden bij bepaalde instanties, hoe genocide-verheerlijking gewoon mag blijven staan.
Zou dat helpen, moet het die kant op????
Nee. Annexatie is geen synoniem voor genocide. Annexatie kan je om verschillende redenen doen. Omtrent Gaza kan het dienen als een perfect beeld wat de consequentie is voor het vermoorden van Joodse-Israeli's op Israëlisch grondgebied.quote:Op maandag 14 april 2025 12:55 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Oja weer zo een, lekker inhoudelijk.
Een stelling zonder argumentatie mag zondermeer teniet gedaan worden zonder argumentatie.
Het geeft 0,0 waarde wat je zegt.
Dus zeggen "dat ze het moeten annexeren" is geen goedkeuring en verheerlijking van genocide?
Het is er al niet zo prettig meer leven.quote:Op maandag 14 april 2025 13:46 schreef sp3c het volgende:
Je bent voor het etnisch zuiveren van dat gebied
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |