abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 9 april 2025 @ 17:33:50 #51
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217327663
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 17:26 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Zou er ook niet een categorie zijn die de kwaliteit van het onderwijs in Nederland simpelweg onvoldoende vindt?
Er zijn denk ik maar weinig ouders die hun kind zo onderwijs kunnen geven als een middelbare school dat zou doen. En dan ga ik even uit dat dit soort ouders dan voor gymnasium niveau zouden willen gaan. Zoek maar ouders die zoveel tijd kunnen vrijmaken en ook nog eens Latijns, Nederlands, Duits, Wiskunde, Biologie etc. allemaal kunnen geven op dat niveau aan hun kinderen.
  woensdag 9 april 2025 @ 17:36:52 #52
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_217327677
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 17:29 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Die schaar ik onder groep 2. Er zijn echt wel kanttekeningen te plaatsen bij de kwaliteit van het onderwijs, maar in grote lijnen deugt het en het aantal ouders dat het zelf beter kan (en dat is inclusief de sociale component) is nihil.
Ja, het is slechts een opinie van de ouders natuurlijk. Maar er zijn vele verschillende onderwijsmogelijkheden dus ik neem aan dat er voor ieder wel wat te vinden is. De sociale component lijkt me inderdaad een probleem, dat is moeilijk op te vangen in het thuisonderwijs.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 9 april 2025 @ 17:41:51 #53
56749 BlaZ
pi_217327698
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 17:33 schreef Momo het volgende:

[..]
Er zijn denk ik maar weinig ouders die hun kind zo onderwijs kunnen geven als een middelbare school dat zou doen. En dan ga ik even uit dat dit soort ouders dan voor gymnasium niveau zouden willen gaan. Zoek maar ouders die zoveel tijd kunnen vrijmaken en ook nog eens Latijn, Nederlands, Duits, Wiskunde, Biologie etc. allemaal kunnen geven op dat niveau aan hun kinderen.
Het kan wel degelijk, maar dan mis je nog altijd de sociale component. Kinderen die nooit naar school geweest zijn, zijn meestal buitenbeentjes en lopen later in het leven tegen psychologische problemen aan.

Ik denk persoonlijk dat er ten opzichte van het reguliere Nederlandse onderwijssysteem erg veel verschil kan worden gemaakt in het basisonderwijs. Bijvoorbeeld drietalig basisonderwijs zijn wereldwijd vrij veel voorkomend, daar kan een enorm verschil gemaakt worden.
pi_217327714
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 17:41 schreef BlaZ het volgende:
Het kan wel degelijk, maar dan mis je nog altijd de sociale component. Ik denk persoonlijk dat er ten opzichte van het reguliere Nederlandse onderwijssysteem erg veel verschil kan worden gemaakt in het basisonderwijs. Bijvoorbeeld drietalig basisonderwijs zijn wereldwijd vrij veel voorkomend, daar kan een enorm verschil gemaakt worden.
Ik durf de stelling wel aan dat de overgrote meerderheid van de kinderen gewoon les krijgt in de taal van het land waar de school staat. Tweetalig onderwijs is een uitzondering, en drietalig al helemaal.
  woensdag 9 april 2025 @ 17:45:40 #55
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217327716
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 17:41 schreef BlaZ het volgende:
Bijvoorbeeld drietalig basisonderwijs zijn wereldwijd vrij veel voorkomend
Is dat zo?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 9 april 2025 @ 17:54:05 #56
56749 BlaZ
pi_217327756
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 17:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik durf de stelling wel aan dat de overgrote meerderheid van de kinderen gewoon les krijgt in de taal van het land waar de school staat. Tweetalig onderwijs is een uitzondering, en drietalig al helemaal.
De meeste landen zijn meertalig, vandaar dat meertalig onderwijs ook zeer normaal is. Zie landen als India, lokaal, Hindi en Engels bijvoorbeeld.
Privéscholen bieden hier waar ik woon Spaans-Engels, of Spaans-Engels met Frans of Duits erbij aan, maar tweetalig is de standaard.
Ik zie dat het ook in Nederland in opkomst is in Friesland, waar Fries naast Engels en Nederlands op de basisschool onderwezen wordt, Duits lijkt me vrij nuttig in het oosten van het land als extra taal al op de basisschool naast Engels en Nederlands.
pi_217327789
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 17:54 schreef BlaZ het volgende:

[..]
De meeste landen zijn meertalig, vandaar dat meertalig onderwijs ook zeer normaal is. Zie landen als India, lokaal, Hindi en Engels bijvoorbeeld.
Oké. Dan geef ik je gelijk over India. Maar dan heb je het nog over tweetalig en niet drietalig.

quote:
Privéscholen bieden hier waar ik woon Spaans-Engels, of Spaans-Engels met Frans of Duits erbij aan, maar tweetalig is de standaard.
Waar woon jij? Want Spanje staat er wel om bekend dat de voertaal er Spaans is.
pi_217327809
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 14:47 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik vind het raar dat je aan het brede scala van scholen die er zijn in Nederland nog steeds niet de juiste school kan vinden.
Verschilt wel erg waar je woont
pi_217327875
Ik ben vooral erg benieuwd welke groep(en) mensen dit betreft.
  woensdag 9 april 2025 @ 18:18:03 #60
56749 BlaZ
pi_217327902
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 18:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Oké. Dan geef ik je gelijk over India. Maar dan heb je het nog over tweetalig en niet drietalig.
[..]
Waar woon jij? Want Spanje staat er wel om bekend dat de voertaal er Spaans is.
India doet lokale talen en daarnaast Hindi en Engels, kortom drietalig. Hoewel dat in de praktijk niet altijd zo zal zijn. Spanje is wat dat betreft aardig veranderd, tweetalig onderwijs is daar enorm in opkomst om juist die enorme achterstand weg te werken.
Ik woon in Mexico, en hier is dat precies hetzelfde.
Qua voertaal is het probleem voor Spaanstalige landen dat er op cultureel gebied niet veel met Engels gedaan wordt, bijvoorbeeld in de top 50 meeste geluisterde liedjes op spotify in Spanje en Mexico staat geen Engelstalig nummer, het moet dus puur uit het onderwijs komen.
pi_217327920
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 18:18 schreef BlaZ het volgende:
India doet lokale talen en daarnaast Hindi en Engels, kortom drietalig.
En daar heb je een bron bij?
  woensdag 9 april 2025 @ 18:23:42 #62
56749 BlaZ
pi_217327933
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 18:21 schreef luxerobots het volgende:

[..]
En daar heb je een bron bij?
Dit is in 1968 ingesteld zoals het volgende document laat zien:
https://www.education.gov(...)reports/NPE-1968.pdf
pi_217327949
Uitzonderingen hanteren vanwege het geloof is krankzinnig. Mensen die hun hele leven laten leiden door een geloof horen eerder in een inrichting dan dat je er respect voor moet hebben.
pi_217327978
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 15:14 schreef Straatcommando. het volgende:
Religie :r
Atheisme :r
pi_217327984
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 18:13 schreef littlemindy het volgende:
Dat heeft Janneke een paar posts eerder goed uitgelegd.
pi_217327985
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2025 18:26 schreef JopieKlaassen het volgende:
Uitzonderingen hanteren vanwege het geloof is krankzinnig. Mensen die hun hele leven laten leiden door een geloof horen eerder in een inrichting dan dat je er respect voor moet hebben.
Moet je zeer veel respect voor hebben.
Zo lang dat op een normale manier gedaan wordt (dit dus niet).
pi_217327993
Het kind niet naar school sturen is simpelweg kindermishandeling. Het kind ontvangt daar meer dan alleen maar een opleiding, en ik zou mijn vraagtekens zetten bij ouders die hun kinderen thuis houden. Die kinderen missen gewoon een gigantisch gedeelte van hun ontwikkeling, hoe je het ook wendt of keert.
pi_217327999
Wie dit zijn? Alle Nederlandse sektes.
Dat soort sektes moeten gewoon verboden worden.

Niet alleen religieus overigens, ook de knettergekke wappie sekte.
Incl die staatslozen.
Reken maar dat ook daar genoeg tussen zitten.
pi_217328008
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 18:31 schreef Telefoonvork het volgende:
Het kind niet naar school sturen is simpelweg kindermishandeling. Het kind ontvangt daar meer dan alleen maar een opleiding, en ik zou mijn vraagtekens zetten bij ouders die hun kinderen thuis houden. Die kinderen missen gewoon een gigantisch gedeelte van hun ontwikkeling, hoe je het ook wendt of keert.
Dat het hoort voor algemene kennis en daarna opleiding klopt.
Echter het is niet zo alsof je al het sociale niet ergens kunt leren.
  woensdag 9 april 2025 @ 18:51:36 #70
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217328137
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 18:13 schreef littlemindy het volgende:
Van oudsher zijn dit de superstrenge reformatorische christenen vooral. Daar hebben we natuurlijk jaren van gedacht dat dat een uitstervende soort zou zijn en dat de voortschrijdende verlichting dit steeds verder in de marge zou drukken.

Helaas is er een soort revival van misplaatst respect voor geloof (en meningen) aan de gang die hand in hand gaat met de lobby's van het soort ouders dat hun kinderen op van die bedenkelijke koran-internaten buiten het zicht van de inspectie wegstopt, Jehova's Getuigen met hun weekend-curriculum voor die jonge hoofdjes en niet echt veel stimulatie voor educatie op het aardse vlak, en dergelijke orthodoxe kliekjes.
  woensdag 9 april 2025 @ 19:04:16 #71
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_217328229
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 18:31 schreef bianconeri het volgende:
Wie dit zijn? Alle Nederlandse sektes.
Dat soort sektes moeten gewoon verboden worden.

Niet alleen religieus overigens, ook de knettergekke wappie sekte.
Incl die staatslozen.
Reken maar dat ook daar genoeg tussen zitten.
Ze zouden jouw posts ook moeten verbieden.
pi_217328263
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 14:44 schreef Momo het volgende:
Dit soort rechtszaken is volgens het OM namelijk lang en complex, en leidt er zelden toe dat deze kinderen alsnog naar school gaan.
Gelukkig kunnen dit soort kinderen later nog bij de NOS aan de bak.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  woensdag 9 april 2025 @ 19:10:49 #73
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_217328279
Dit soort zaken zouden niet via het strafrecht moeten lopen.

Dat Vlinder en Mustafa door toedoen van hun ouders geen onderwijs krijgen is sneu, maar geen zaak voor het OM. Lijkt me meer iets voor jeugdzorg.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  woensdag 9 april 2025 @ 19:11:11 #74
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217328285
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 19:09 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Gelukkig kunnen dit soort kinderen later nog bij de NOS aan de bak.
Dit klopt toch gewoon?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_217328322
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 19:04 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ze zouden jouw posts ook moeten verbieden.
Owh, want jij wilt dit toestaan?

Goede onderbouwing overigens.
pi_217328338
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 18:30 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Als ik in het openbaar het equivalent van de bijbel verkondig (aka waanbeelden voor waar aanneem) dan word ik terecht opgeborgen in een gesticht.
  woensdag 9 april 2025 @ 19:23:01 #77
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_217328405
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 19:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dit klopt toch gewoon?
In jouw post niet helemaal duidelijk maar ik begrijp (denk ik) wat je bedoelt.

De ironie. :o
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  woensdag 9 april 2025 @ 22:11:33 #78
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217330057
quote:
14s.gif Op woensdag 9 april 2025 17:05 schreef HowardRoark het volgende:
Wat mij vooral aan dit topic opvalt is dat vanuit de kringen waar men altijd stelt te staan voor vrijheden en rechten, men er nu totaal geen probleem mee heeft om nu een draconisch beleid te voeren en te snijden in deze vrijheden en rechten. Het laat zien dat het uiteindelijk allemaal tribalisme is.
[..]
Dit dus. Ik ben dan ook benieuwd om welke groepen het hier gaat.
[..]
Tja, als kinderen bijvoorbeeld naar een sterk religieuze school gaan en in een bubbel opgroeien, vervreemden ze dan ook niet van de samenleving? Dit argument vervalt dus niet met naar school gaan.
We komen liever op voor kinderen dan voor geloofswaanzinnige of wappie ouders. Daarom zijn stevige maatregelen op hun plek.
  woensdag 9 april 2025 @ 22:13:55 #79
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217330071
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 18:30 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Waarom moet men zeer veel respect hebben voor religie, en niet voor atheïsme?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217330083
Ah, de boze moslims moeten weer beschermd en gepamperd worden. Vooral leuk voor de meisjes, die houden we namelijk het liefst zo dom mogelijk. Taliban praktijken in Nederland, maarja geloof he!
  woensdag 9 april 2025 @ 22:18:56 #81
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217330100
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 16:07 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Over een jaar of tien een heropleving van gristelijke partijen/gedachtegoed en of Trumpiaanse praktijken. Idiocracy in volle gang.
Kan mooi samengaan met het salafisme, dat ook geen strobreed in de weg gelegd wordt.

Jammer voor het feminisme, homo-emancipatie en algehele verlichting...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217330115
Ik vind het een vorm van kindermishandeling. Vanwege jouw egoïstische gedachtes hou je je kind van een plek waar die vooral zijn sociale vaardigheden kan ontwikkelen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_217330166
quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2025 22:16 schreef Cockwhale het volgende:
Ah, de boze moslims moeten weer beschermd en gepamperd worden. Vooral leuk voor de meisjes, die houden we namelijk het liefst zo dom mogelijk. Taliban praktijken in Nederland, maarja geloof he!
We hebben genoeg ontspoorde, witte randdebielen die hun Vlinder of Johan thuis houden vanwege geloof of waanbeelden van diverse makelij, bijvoorbeeld wappielui die overal moslims bij halen en oprecht denken dat het OM in dit politieke klimaat gaat cateren naar de wensen van moslims. Hoewel ik het als reëel gevaar zie dat die meiden hierdoor benadeeld gaan worden, vind ik jouw reactie een gek complot.

Gewoon iedereen naar school, kappen met die onzin en anders de ouders maar eens gijzelen als die boetes niet helpen. Dit is gewoon kindermishandeling.
pi_217330179
Het OM is zo'n foute faalclub.
pi_217330687
Ik doe wat ik wil en lach de rechtstaat (onze samenleving met gezamenlijk gemaakte afspraken gebaseerd op humaniteit) uit.

Dan hoor je wat mij betreft niet in mijn maatschappij.

Oprotten.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 10 april 2025 @ 09:44:23 #86
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217331734
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 17:33 schreef Momo het volgende:

[..]
Er zijn denk ik maar weinig ouders die hun kind zo onderwijs kunnen geven als een middelbare school dat zou doen. En dan ga ik even uit dat dit soort ouders dan voor gymnasium niveau zouden willen gaan. Zoek maar ouders die zoveel tijd kunnen vrijmaken en ook nog eens Latijns, Nederlands, Duits, Wiskunde, Biologie etc. allemaal kunnen geven op dat niveau aan hun kinderen.
Het probleem is dat die ouders dat vaak niet doen en zo'n kind dus halfbakken onderwijs krijgt in wat de ouder wil dat het wereldbeeld wordt van het kind.
Ik ken in mijn hele nabije omgeving zo iemand. En heb om meerdere redenen ook het contact verbroken. Die persoon is geen gelovige en geen moslim.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_217331883
Kennelijk vindt het OM het niet erg dat je dan mogelijk meer gevalletjes Ruinerwold krijgt.
  donderdag 10 april 2025 @ 10:54:45 #88
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217332232
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 10:01 schreef Dutchguy het volgende:
Kennelijk vindt het OM het niet erg dat je dan mogelijk meer gevalletjes Ruinerwold krijgt.
En toch zijn die kinderen voor een deel ook goed terechtgekomen en hebben gestudeerd op hoog niveau.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_217334547
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 22:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Waarom moet men zeer veel respect hebben voor religie, en niet voor atheïsme?
Omdat iemand die leeft naar Bijbelse normen een goede sociale en maatschappelijke manier van leven heeft.
Buiten dat je niet 123 zo gaat leven.

Atheisme is gwn kop in het zand steken en zonder enig kompas door het leven gaan. Nooit grondig onderzoek doen en maar aannemen wat anderen zeggen.
pi_217335017
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 22:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]
We komen liever op voor kinderen dan voor geloofswaanzinnige of wappie ouders. Daarom zijn stevige maatregelen op hun plek.
Kortom, we zien dan dus dat 'rechten' en 'vrijheden' makkelijk aan de kant kunnen worden geschoven als het even niet binnen de eigen agenda past. Abortus, genderideologie, Pride, meer migratie en meer Islam prima en iedereen die dat tegenspreekt is meteen 'extreemrechts' of een 'fascist', maar thuisscholing ho maar. Dan zijn ineens 'stevige maatregelen' nodig.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 10 april 2025 @ 20:21:15 #91
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217336167
quote:
14s.gif Op donderdag 10 april 2025 17:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kortom, we zien dan dus dat 'rechten' en 'vrijheden' makkelijk aan de kant kunnen worden geschoven als het even niet binnen de eigen agenda past. Abortus, genderideologie, Pride, meer migratie en meer Islam prima en iedereen die dat tegenspreekt is meteen 'extreemrechts' of een 'fascist', maar thuisscholing ho maar. Dan zijn ineens 'stevige maatregelen' nodig.
Er is wel meer dat niet mag met je kinderen omdat de maatschappij dat niet in hun belang vind. En kinderen expres van de maatschappij vervreemden is daar een van.

Tijd dat daar paal en perk aan wordt gesteld. Geldt evengoed voor islamitische ouders.
  donderdag 10 april 2025 @ 20:26:44 #92
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217336211
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 16:54 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Omdat iemand die leeft naar Bijbelse normen n goede sociale en maatschappelijke manier van leven heeft.
Buiten dat je niet 123 zo gaat leven.

Atheisme is gwn kop in het zand steken en zonder enig kompas door het leven gaan. Nooit grondig onderzoek doen en maar aannemen wat anderen zeggen.
Grappig.

1: dat je een boek nodig hebt om te weten wat normaal doen betekent is al erg genoeg.

2: aannemen wat anderen zeggen? Daar zijn zo ongeveer alle levensbeschouwingen en religies op gebaseerd. Het staat in een boek dus het is zo.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217336290
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 14:52 schreef Momo het volgende:
Vraag mij af wat voor een mensen dit vooral zijn, SGP-ers, radicale moslims, FvD figuren die alles wantrouwen?
Houdt de overheid, zoals altijd, geen statistieken bij?

quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 16:26 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Hier stip je iets aan wat een reëel gevaar is: er zijn dus inderdaad ouders die vanuit hun cultuur/religie geen waarde hechten aan een opleiding voor specifiek hun dochters. Als je die op deze manier de vrije hand geeft, dan schaadt dat hun kans op ontwikkeling en ontplooiing onherstelbaar.
Die worden uitgehuwelijkt zoals het hoort en die komen dus goed terecht.

[ Bericht 41% gewijzigd door Nober op 10-04-2025 20:41:30 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')