abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 9 april 2025 @ 14:44:34 #1
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217326414
quote:
OM stopt met vervolgen ouders die kind thuishouden van school vanwege geloof

Het Openbaar Ministerie stopt met het vervolgen van ouders die hun kinderen niet naar school laten gaan vanwege een geloofs- of levensovertuiging. Dit soort rechtszaken is volgens het OM namelijk lang en complex, en leidt er zelden toe dat deze kinderen alsnog naar school gaan.

Kinderen moeten vanaf 5 jaar verplicht naar school in Nederland. Ouders kunnen een vrijstelling vragen van deze leerplicht als er volgens hen geen scholen in de omgeving zijn die passen bij hun geloofs- of levensopvatting.

Van de aangevraagde vrijstellingen bij de gemeente werden er vorig jaar ruim 2100 toegezegd en 160 afgewezen door leerplichtambtenaren. Bij een deel kwam het tot een rechtszaak. Maar de uitspraken van de rechter waren volgens het OM heel verschillend. Daarom stelt justitie nu dat er "te weinig juridische houvast is om deze zaken te vervolgen".

De landelijke vereniging voor leerplicht, Ingrado, vindt dit zorgelijk. Het besluit kan er volgens bestuurder Corien van Starkenburg toe leiden dat meer ouders hun kind thuishouden. En als daar geen toezicht meer op is door het OM "laten we kinderen in de kou staan", vindt Van Starkenburg.

Veel onduidelijkheid
De rechtszaken uit het verleden leverden te weinig op, stelt het OM. Hierin moest worden vastgesteld waarom de ouders hun kind niet naar school wilden laten gaan. Deze juridische procedures waren heel ingewikkeld omdat "alle begrippen waar het om draait, zoals bezwaren die voortkomen uit het geloof of overtuiging, veel onduidelijkheid opleveren", zegt officier Linda Dubbelman.

De rechterlijke uitspraken waren daarom heel moeilijk te voorspellen, zegt ze. "Soms was er geen veroordeling. Soms volgde na een proces van twee jaar een voorwaardelijke boete, terwijl voor een ander kind in hetzelfde gezin wel een vrijstelling is gegeven."

Bovendien leidden sancties zoals een geldboete er volgens het OM zelden toe dat een kind alsnog naar school ging.

Steeds meer thuisblijvers
Ondertussen neemt het aantal toegekende vrijstellingen ook al jaren toe, blijkt uit cijfers van Ingrado. In schooljaar 2015-2016 waren dat er 705, in schooljaar 2022-2023 waren het er 2124.

Dat steeds meer kinderen niet naar school gaan, is volgens Van Starkenburg zorgelijk. "We hebben thuisonderwijs niet geregeld in ons land, dus we weten niet of die kinderen thuisonderwijs krijgen. We kunnen niet toetsen of dat van kwaliteit is, we weten niet of het goed gaat met die kinderen en of ze gezond zijn."

Het OM deelt de zorgen over kinderen die niet in beeld zijn, stelt officier Dubbelman. Maar de huidige leerplichtwet is volgens haar geen oplossing voor dat probleem. "Deze wet gaat over de rechten van de ouders."

'Nog geen goed alternatief'
Ingrado is ontstemd dat het OM nu besluit om niet meer te vervolgen en niet eerst kijkt hoe de wet aangepast kan worden. "Nu stap je uit een systeem, terwijl er nog geen goed alternatief is."

Het werk van leerplichtambtenaren heeft daardoor weinig zin meer, zegt Van Starkenburg. "Als er geen vrijstelling is en ouders schrijven hun kinderen niet in op een school, dan moet de leerplichtambtenaar daarop acteren. Maar ja, als het OM dan zegt: 'Wij zijn niet thuis', dan ontstaat er een vacuüm."

Er is nu geen werkend systeem, erkent officier Dubbelman. "Ik hoop daarom dat er snel een alternatieve regeling komt waarin het recht op onderwijs van kinderen vooropstaat."
Wat vinden we daarvan op fok, ouders die hun kinderen thuislaten vanwege "geloofsovertuigingen"? Of het nou om God, Allah of vliegende spaghetti monster gaat.
  woensdag 9 april 2025 @ 14:46:11 #2
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217326421
Ik vind dat een belachelijk fenomeen waartegen men - in het belang van het kind - zou moeten optreden.
Huilen dan.
  woensdag 9 april 2025 @ 14:47:18 #3
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_217326428
Ik vind het raar dat je aan het brede scala van scholen die er zijn in Nederland nog steeds niet de juiste school kan vinden.
I assure you. I have no notion of treating men with such respect. That is the way to spoil them. (Jane Austen, Northanger Abbey)
This is a man's world but women hold it up (Carter Fatih, Man)
Het officiële liefje van @Monitor O+
  woensdag 9 april 2025 @ 14:48:33 #4
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_217326433
Religie :')
  Moderator woensdag 9 april 2025 @ 14:52:07 #5
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217326455
Vraag mij af wat voor een mensen dit vooral zijn, SGP-ers, radicale moslims, FvD figuren die alles wantrouwen?
pi_217326459
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 14:44 schreef Momo het volgende:
Of het nou om God, Allah of vliegende spaghetti monster gaat.
Die laatste categorie heeft een aantal legendarische users opgeleverd. Die user die geschminkt als de joker op zijn rijbewijs/paspoort foto ging bijvoorbeeld _O_
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_217326461
Het is vrijwel onmogelijk om te checken of kinderen dan inderdaad scholing krijgen en van welk niveau. Ook heeft de school een functie als het gaat om het signaleren van lichamelijk of seksueel misbruik.

John Oliver heeft er nog een interessante aflevering over gemaakt:

Bekijk deze YouTube-video
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  woensdag 9 april 2025 @ 14:54:00 #8
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217326464
Zelfs het OM vindt dat het allemaal meer moet opleveren stelletje bloedzuigers, ga gewoon je werk doen.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_217326470
Hoe doen we dat bijvoorbeeld met vuurwerk? Waar een handjevol mensen niet normaal mee om kan gaan.
Totaalverbod.

Ook religies gewoon verbieden! totaalverbod!
  woensdag 9 april 2025 @ 14:56:59 #10
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_217326476
Logisch dat het onderbezette OM deze keuze maakt, meer tijd om echte criminelen aan te pakken.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  woensdag 9 april 2025 @ 15:05:13 #11
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217326589
Slechte zaak. Kinderen waarvan de ouders vinden dat hun geloofszuil belangrijker is dan het mee mogen doen met de rest zijn bij uitstek kinderen die je in beeld wilt houden.
  woensdag 9 april 2025 @ 15:10:06 #12
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217326624
Kansloos dit en belachelijk dit. Waar heb je de leerplicht dan voor?
Werkt radicalisering compleet in de hand over het hele spectrum.

Niet. Best.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 9 april 2025 @ 15:10:32 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217326627
Slechte zaak. We faciliteren daarmee allerlei religieus extremisme. Bovendien zijn kinderen geen persoonlijk bezit maar ook deelnemers van de samenleving.
  woensdag 9 april 2025 @ 15:12:52 #14
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_217326644
Belachelijk. En dan straks gaan mauwen dat ze niet meekomen in de maatschappij. En dan ligt het natuurlijk aan alles behalve hun zelf.
  woensdag 9 april 2025 @ 15:13:39 #15
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_217326649
Kinderen een halve dag van school halen zodat je vrijdagmiddag met vakantie kan:

BOETE JEUGDZORG UITHUISPLAATSING

Kinderen altijd thuis houden:

Meh
  Forum Admin woensdag 9 april 2025 @ 15:14:46 #16
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217326654
Religie :r
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_217326659
Dus als je als ouders een dagje eerder op wintersport gaat krijg je direct een boete (terwijl dat doorgaans een ochtend met slechts festiviteiten is ivm ofwel kerst, ofwel carnaval alhier), maar religekkies komen hier geheel mee gedraaid?

Nou ben ik per definitie tegen positieve discriminatie in het algemeen en PD ten aanzien van religie in het bijzonder, maar hier worden kinderen zwaar gedupeerd, dus is het al helemaal van de zotte.

Mensen die zulke achterlijke denkbeelden willen opdringen aan hun kinderen moeten wat mij betreft uit de ouderlijke macht worden gezet.
  woensdag 9 april 2025 @ 15:16:31 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217326666
Maar hoe moeilijk kan dit zijn

Je kind weigeren op een erkende school te doen = in de handboeien
  Forum Admin woensdag 9 april 2025 @ 15:18:04 #19
pi_217326673
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 15:15 schreef VEM2012 het volgende:
Dus als je als ouders een dagje eerder op wintersport gaat krijg je direct een boete (terwijl dat doorgaans een ochtend met slechts festiviteiten is ivm ofwel kerst, ofwel carnaval alhier), maar religekkies komen hier geheel mee gedraaid?

Nou ben ik per definitie tegen positieve discriminatie in het algemeen en PD ten aanzien van religie in het bijzonder, maar hier worden kinderen zwaar gedupeerd, dus is het al helemaal van de zotte.

Mensen die zulke achterlijke denkbeelden willen opdringen aan hun kinderen moeten wat mij betreft uit de ouderlijke macht worden gezet.
Het is ook een loop, want dit soort kinderen groeien op met dezelfde achterlijke denkbeelden als hun ouders. Natuurlijk geven ook zij dat weer door aan hun kinderen.

Deze mensen doen ook helemaal niet mee aan de samenleving maar leven er parallel aan. Net als religieus onderwijs heeft dit soort onzin helemaal niks in Nederland te zoeken.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator woensdag 9 april 2025 @ 15:18:42 #20
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217326677
In het schooljaar 2022-2023 waren er 2124 thuisblijvers, en ik neem aan in deze context is dus geen zwaar gehandicapte kinderen of iets in die trant dat dat nog meespeelt, maar dat het dus puur om overtuigingen gaat.
  woensdag 9 april 2025 @ 15:20:23 #21
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_217326687
Waarom worden er in dit schijnbaar seculiere land altijd weer uitzonderingen op de regels gemaakt voor religies? :')
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  woensdag 9 april 2025 @ 15:20:54 #22
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_217326691
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 15:18 schreef Momo het volgende:
In het schooljaar 2022-2023 waren er 2124 thuisblijvers, en ik neem aan in deze context is dus geen zwaar gehandicapte kinderen of iets in die trant dat dat nog meespeelt, maar dat het dus puur om overtuigingen gaat.
En nu dit bekend is geworden, worden dat er waarschijnlijk alleen maar meer.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_217326703
Lekker makkelijk lullen weer in dit topic. Zo makkelijk is de keuze niet als rechter/ jeugdhulpverlener.

Wat zouden jullie doen als de kinderen wel in een veilig gezin opgroeien en met liefde worden verzorgd? Toch maar uit huis plaatsen omdat ze niet naar school gaan? Dan heb je hier ook iedereen in de gordijnen.

Je kunt prima boetes opleggen, maar dat zal ongetwijfeld wel gebeurd zijn, zonder effect.
pi_217326704
Lijkt me een bijzonder slecht idee, nu wordt het de facto gedoogd en zullen die cijfers alleen maar verder stijgen. Dan komt het onvermijdelijke moment dat de lobby voor thuisonderwijs (ja die is er) gaat oproepen tot regulering om het probleem op te lossen. Want als je iets reguleert, legaliseer je het ook en dat is wat ze willen.
pi_217326706
De enige leerweg die je moet bewandelen is de weg van de HEERE!
  woensdag 9 april 2025 @ 15:24:56 #26
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_217326724
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 15:14 schreef Straatcommando. het volgende:
Religie wordt vooral gebruikt (misbruikt) door mensen die vinden dat zij wel allerlei rechten hebben, maar zich niet aan de plichten van een samenleving willen houden.
  woensdag 9 april 2025 @ 15:25:44 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217326731
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 15:20 schreef Kriegel het volgende:
Waarom worden er in dit schijnbaar seculiere land altijd weer uitzonderingen op de regels gemaakt voor religies? :')
Soms hebben regeringen de SGP nodig om meerderheid te krijgen in de EK.
pi_217326738
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 15:22 schreef Breekfast het volgende:

Je kunt prima boetes opleggen, maar dat zal ongetwijfeld wel gebeurd zijn, zonder effect.
Nou snap ik best dat boetes onder andere bedoeld zijn om gedragsverandering teweeg te brengen, maar in eerste instantie is een boete ook gewoon een straf voor een wetsovertreding. Dat ze niet het gewenste effect hebben zal, maar dan is de oplossing niet om de boetes dan maar te schrappen. De wet overtreden moet wel gewoon bestraft worden, laat het die lui dan maar een bak geld kosten als ze echt dat kind niet naar school gaan sturen.
  Forum Admin woensdag 9 april 2025 @ 15:28:18 #29
pi_217326743
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 15:22 schreef Breekfast het volgende:
Lekker makkelijk lullen weer in dit topic. Zo makkelijk is de keuze niet als rechter/ jeugdhulpverlener.

Wat zouden jullie doen als de kinderen wel in een veilig gezin opgroeien en met liefde worden verzorgd? Toch maar uit huis plaatsen omdat ze niet naar school gaan? Dan heb je hier ook iedereen in de gordijnen.

Je hebt in Nederland ook religieus onderwijs, maar dat was voor deze mensen blijkbaar niet goed genoeg. Je kind daarom maar thuis houden is bewust je kind met achterstand of zelf afstand tot de maatschappij op te laten groeien
  woensdag 9 april 2025 @ 15:30:15 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217326753
Zo lief vind ik ouders niet die hun kinderen expres van de maatschappij vervreemden.
  woensdag 9 april 2025 @ 15:30:17 #31
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217326755
Aanpakken dat volk. Dit kan echt niet.
En sowieso moet al het onderwijs openbaar worden. Weg met katholieke, islamitische, en gereformeerde basisscholen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator woensdag 9 april 2025 @ 15:30:45 #32
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217326758
Ik ging eens op zoek op YouTube
Bekijk deze YouTube-video
Leek niet eens een duidelijke geloofsovertuiging maar puur dat de ouders die scholen niet zien zitten.
pi_217326762
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 15:28 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je hebt in Nederland ook religieus onderwijs, maar dat was voor deze mensen blijkbaar niet goed genoeg. Je kind daarom maar thuis houden is bewust je kind met achterstand of zelf afstand tot de maatschappij op te laten groeien
Ah, nu moet ik weer denken aan Henk uit Bunschoten. Daar wonen veel gelovigen en je hebt er dus ook veel religieuze scholen, maar die vond strenge Henk allemaal lang niet streng genoeg. Ergo, die ging ook over op zeer theologisch getint thuisonderwijs.

quote:
Koelewijn werd september 2016 thuis aangehouden voor de mishandelingen. Hij lag toen al in de clinch met jeugzorginstanties en school, onder meer omdat hij zijn kinderen thuisonderwijs gaf en ernstige brandwonden bij een zoon liet behandelen met boegemzalf. De echtgenote gaat mogelijk ook nog vervolgd worden. Het OM verwijt haar dat ze de kinderen niet heeft beschermd.
https://www.rtvutrecht.nl(...)andeling-en-misbruik
  woensdag 9 april 2025 @ 15:36:45 #34
21467 franske19
Hit the deck!
pi_217326784
Dit gaat meer een meer gebeuren. Geen vervolging meer van eerwraak binnen 5 jaar.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
  woensdag 9 april 2025 @ 15:39:26 #35
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_217326800
Ik begrijp die ouders wel; in de criminaliteit is veel meer te verdienen.
  woensdag 9 april 2025 @ 15:41:28 #36
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217326810
Slechte zaak. Dat recht op thuisonderwijs had er van mij altijd al uit gemogen, maar tot een jaar of 10 geleden ging dat om zo'n klein aantal kinderen dat het de moeite niet waard was om er echt een probleem van te maken. Door een paar verschillende oorzaken loopt dat aantal echter op, en dat is voor de ontwikkeling van de kinderen in kwestie (in de meeste gevallen) gewoon een slechte zaak. Bovendien kan de inspectie helemaal geen controle uitoefenen op de kwaliteit van dat onderwijs - in principe weten we niet eens of er überhaupt wel onderwijs is, al zal een deel van de ouders daar vast wel naar eer en geweten in voorzien - in hun eigen bubbeltje.

Wat mij betreft gaat het recht op thuisonderwijs gewoon uit de leerplichtwet. Vrijstelling van de leerplichtwet of onderwijs op een andere plek dan een school alleen nog vanwege medische redenen toekennen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 9 april 2025 @ 15:47:02 #37
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217326837
quote:
8s.gif Op woensdag 9 april 2025 15:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
De enige leerweg die je moet bewandelen is de weg van de HEERE!
Trust me, in het kampje wat het hardst roeptoeterde tijdens de COVID-periode zitten ook heel vaak van die homeschool-kinderen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 9 april 2025 @ 15:48:26 #38
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217326850
quote:
10s.gif Op woensdag 9 april 2025 15:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ah, nu moet ik weer denken aan Henk uit Bunschoten. Daar wonen veel gelovigen en je hebt er dus ook veel religieuze scholen, maar die vond strenge Henk allemaal lang niet streng genoeg. Ergo, die ging ook over op zeer theologisch getint thuisonderwijs.
[..]
https://www.rtvutrecht.nl(...)andeling-en-misbruik
"BUNSCHOTEN-SPAKENBURG". De zwarte kousen leveren weer zoals verwacht.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 9 april 2025 @ 16:04:19 #39
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_217326973
En volgens mij gaan in Afghanistan de meisjes ook niet naar school. Niks raars aan toch.
  Forum Admin woensdag 9 april 2025 @ 16:07:48 #40
pi_217327011
quote:
2s.gif Op woensdag 9 april 2025 15:47 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Trust me, in het kampje wat het hardst roeptoeterde tijdens de COVID-periode zitten ook heel vaak van die homeschool-kinderen.
Over een jaar of tien een heropleving van gristelijke partijen/gedachtegoed en of Trumpiaanse praktijken. Idiocracy in volle gang.
  woensdag 9 april 2025 @ 16:26:18 #41
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217327213
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 16:04 schreef Tengano het volgende:
En volgens mij gaan in Afghanistan de meisjes ook niet naar school. Niks raars aan toch.
Hier stip je iets aan wat een reëel gevaar is: er zijn dus inderdaad ouders die vanuit hun cultuur/religie geen waarde hechten aan een opleiding voor specifiek hun dochters. Als je die op deze manier de vrije hand geeft, dan schaadt dat hun kans op ontwikkeling en ontplooiing onherstelbaar.
pi_217327316
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 14:52 schreef Momo het volgende:
Vraag mij af wat voor een mensen dit vooral zijn, SGP-ers, radicale moslims, FvD figuren die alles wantrouwen?
Wat dacht van die familyvloggers zoals de Bellinga’s?
Die “ik vertrek” types die hun kinderen mee de bergen innemen.
  woensdag 9 april 2025 @ 17:05:08 #43
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217327470
Wat mij vooral aan dit topic opvalt is dat vanuit de kringen waar men altijd stelt te staan voor vrijheden en rechten, men er nu totaal geen probleem mee heeft om nu een draconisch beleid te voeren en te snijden in deze vrijheden en rechten. Het laat zien dat het uiteindelijk allemaal tribalisme is.
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 14:47 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik vind het raar dat je aan het brede scala van scholen die er zijn in Nederland nog steeds niet de juiste school kan vinden.
Dit dus. Ik ben dan ook benieuwd om welke groepen het hier gaat.
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 15:30 schreef Hexagon het volgende:
Zo lief vind ik ouders niet die hun kinderen expres van de maatschappij vervreemden.
Tja, als kinderen bijvoorbeeld naar een sterk religieuze school gaan en in een bubbel opgroeien, vervreemden ze dan ook niet van de samenleving? Dit argument vervalt dus niet met naar school gaan.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 9 april 2025 @ 17:11:13 #44
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_217327504
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 14:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Die laatste categorie heeft een aantal legendarische users opgeleverd. Die user die geschminkt als de joker op zijn rijbewijs/paspoort foto ging bijvoorbeeld _O_
Je ziet ze vliegen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_217327518
quote:
14s.gif Op woensdag 9 april 2025 17:05 schreef HowardRoark het volgende:
Wat mij vooral aan dit topic opvalt is dat vanuit de kringen waar men altijd stelt te staan voor vrijheden en rechten, men er nu totaal geen probleem mee heeft om nu een draconisch beleid te voeren en te snijden in deze vrijheden en rechten. Het laat zien dat het uiteindelijk allemaal tribalisme is.

Namen en rugnummers.
  woensdag 9 april 2025 @ 17:19:07 #46
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_217327557
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 15:15 schreef VEM2012 het volgende:

Dat is wel heel erg krom. Maar dit komt wel vaker voor; als het voor de politie en of OM te lastig wordt haken ze vaak af.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 9 april 2025 @ 17:19:59 #47
346939 Janneke141
pi_217327566
quote:
14s.gif Op woensdag 9 april 2025 17:05 schreef HowardRoark het volgende:
Dit dus. Ik ben dan ook benieuwd om welke groepen het hier gaat.
Grofweg 3 groepen:

- extremistische gelovigen, waarvoor de 'gewone' religieuze scholen niet streng genoeg in de leer zijn (dat is de 'historische' doelgroep - niet alleen de extremisten maar ook de streng-gereformeerden buiten de bible-belt, dus ver van de scholen voor de doelgroep)
- wappies, soevereinen en andere figuren die een instituut zoals een school niet als waardevol erkennen, vinden dat het een (links) indoctrinatiebolwerk is, dat je van lentekriebels transgender wordt etc.
- Leerlingen voor wie het passend onderwijs niet passend is. Helaas zit hier een kleine overlap met groep 2, maar in deze groep zitten ook kinderen met een stoornis in het ASS of een andere uitdaging waardoor ze vastlopen in het reguliere onderwijs.

Met name voor die laatste groep moeten we volgens mij een oplossing zoeken, want eigenlijk weet iedereen wel dat gewoon niet alles past. Voor die eerste twee categorieën is wel degelijk een passende oplossing - alleen vinden ze het zelf niet passend. Dat is niet het probleem van de overheid.
  woensdag 9 april 2025 @ 17:23:46 #48
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_217327594
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 14:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
Religie :')
Artikel 6 van de grondwet :')
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 9 april 2025 @ 17:26:48 #49
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_217327617
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 17:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Grofweg 3 groepen:

- extremistische gelovigen, waarvoor de 'gewone' religieuze scholen niet streng genoeg in de leer zijn (dat is de 'historische' doelgroep - niet alleen de extremisten maar ook de streng-gereformeerden buiten de bible-belt, dus ver van de scholen voor de doelgroep)
- wappies, soevereinen en andere figuren die een instituut zoals een school niet als waardevol erkennen, vinden dat het een (links) indoctrinatiebolwerk is, dat je van lentekriebels transgender wordt etc.
- Leerlingen voor wie het passend onderwijs niet passend is. Helaas zit hier een kleine overlap met groep 2, maar in deze groep zitten ook kinderen met een stoornis in het ASS of een andere uitdaging waardoor ze vastlopen in het reguliere onderwijs.

Met name voor die laatste groep moeten we volgens mij een oplossing zoeken, want eigenlijk weet iedereen wel dat gewoon niet alles past. Voor die eerste twee categorieën is wel degelijk een passende oplossing - alleen vinden ze het zelf niet passend. Dat is niet het probleem van de overheid.
Zou er ook niet een categorie zijn die de kwaliteit van het onderwijs in Nederland simpelweg onvoldoende vindt?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 9 april 2025 @ 17:29:55 #50
346939 Janneke141
pi_217327640
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 17:26 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Zou er ook niet een categorie zijn die de kwaliteit van het onderwijs in Nederland simpelweg onvoldoende vindt?
Die schaar ik onder groep 2. Er zijn echt wel kanttekeningen te plaatsen bij de kwaliteit van het onderwijs, maar in grote lijnen deugt het en het aantal ouders dat het zelf beter kan (en dat is inclusief de sociale component) is nihil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')