Ik heb dit ook wel hoor. Paar weken terug schoenen met een plaat gekocht (Brooks Hyperion Max). Aanvankelijk vanwege de extrasteunzool wat last van een blaartje gekregen, nu met normale zool en bepaalde vetertechniek gaat het prima…maar loop ik langzamer dan 5:00/km zitten ze wat gek, loop ik onder de 4:20/km voel je je een soort Inspector Gadget met springveren.quote:Op dinsdag 8 april 2025 21:41 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik denk vooral ten opzichte van mijn andere snelle schoenen. Als ik langzamer dan 4:30 en zeker dan 5:00 loop met die Vaporflies heb in het gevoel dat ze meer last dan hulp bezorgen.
Ik blijf erbij dat men elkaar een beetje aan het opjagen is over het weer. Komt het mede doordat we aan kou gewend zijn geraakt vanwege koudere huizen? Of misschien doordat men bang is om bij warmer weer te trainen. Hopelijk valt het weer mee op je halve marathon. Kou en wind is ook niet alles...quote:Op woensdag 9 april 2025 14:07 schreef twist02 het volgende:
Alvast heel veel succes voor iedereen!
Zowel mentaal als fysiek
Ik ben vooral blij dat ik zondag 'maar' de kwart doe (+die start nog eerder ook), maar tegelijkertijd word ik nu al zenuwachtig qua weer voor de halve die ik in juni wil gaan doen
En zit stiekem nog steeds te denken aan de hele van Eindhoven...
Het is van alle tijden, als je hier 15 jaar terugzoekt in de reeks zie je jaarlijks dit gesprek terugkomen tijdens grote evenementen.quote:Op woensdag 9 april 2025 23:41 schreef core2duo het volgende:
[..]
Ik blijf erbij dat men elkaar een beetje aan het opjagen is over het weer. Komt het mede doordat we aan kou gewend zijn geraakt vanwege koudere huizen? Of misschien doordat men bang is om bij warmer weer te trainen. Hopelijk valt het weer mee op je halve marathon. Kou en wind is ook niet alles...
Wel een stevige ZW wind, dat is minder.quote:Op donderdag 10 april 2025 09:52 schreef SEMTEX het volgende:
Het weer staat nu op 16 graden en kans op regen. Lekker!
Maar wel mee op de suffe/zware stukken. Terug door Kralingen loop je door bebouwing, dar havenspoorpad kan vervelend zijn maar lopen er genoeg voor je om de wind tegen te houden.quote:Op donderdag 10 april 2025 09:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wel een stevige ZW wind, dat is minder.
Jaaa die Vredesloopquote:Op donderdag 10 april 2025 09:39 schreef IJsdraakje het volgende:
Het is (in ieder geval voor mij) ook het redelijk plotse warme weer, als het al een tijdje stabiel rond de 20-25 graden is, is het wat beter te behappen omdat ik al even heb kunnen wennen. Binnentemperatuur is sowieso niet relevant, want ik loop nooit binnen.
Tevens hoi, tig jaar geleden postte ik semi-regelmatig mee (de eenmalige Vredesloop anyone?), maar klad raakte in het lopen. Nu weer rustig aan het opbouwen, ik zit weer bijna op de 5km.
In de bossen.quote:Op donderdag 10 april 2025 12:15 schreef Evangelion het volgende:
Je leest vaak dit:
"Vooral als je tussen de hoogbouw van Rotterdam moet hardlopen, kan de wind een flinke rol spelen. "Dat kan nog wel eens vies tegenvallen", zegt Stefan. Tegelijk houdt hij nog wel een slag om de arm. Vanaf vrijdag kun je pas echt een duidelijk weerbeeld geven."
Nou in een onbeschutte polder lopen met wind is ook geen pretje kan ik je vertellen ... dus wanneer valt tegenwind wel mee eigenlijk?
Diverse malen de Bruggenloop met heel veel wind gelopen. De wind viel altijd mee in de stad. Ik snap wel waar dit idee vandaan komt, soms ontstaan er van die tochtgaten, maar ik denk dat het niet echt een factor is.quote:Op donderdag 10 april 2025 12:15 schreef Evangelion het volgende:
Je leest vaak dit:
"Vooral als je tussen de hoogbouw van Rotterdam moet hardlopen, kan de wind een flinke rol spelen. "Dat kan nog wel eens vies tegenvallen", zegt Stefan. Tegelijk houdt hij nog wel een slag om de arm. Vanaf vrijdag kun je pas echt een duidelijk weerbeeld geven."
Kortom, prima dagje om Parijs - Roubaix te kijkenquote:Op donderdag 10 april 2025 14:06 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Diverse malen de Bruggenloop met heel veel wind gelopen. De wind viel altijd mee in de stad. Ik snap wel waar dit idee vandaan komt, soms ontstaan er van die tochtgaten, maar ik denk dat het niet echt een factor is.
Het dauwpunt is dat wel. Die liggen nu rond 4°C, maar op marathondag is het dauwpunt 10-11°C. Ofwel, de lucht is een stuk vochtiger en dat is altijd zwaarder. De temperatuur en de zon lijken mee te gaan vallen. Alhoewel de zon maar even hoeft door te breken om het meteen een stuk warmer te laten zijn, met name in zo'n stad vol beton en asfalt.
Dauwpunten!quote:Op donderdag 10 april 2025 14:06 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Diverse malen de Bruggenloop met heel veel wind gelopen. De wind viel altijd mee in de stad. Ik snap wel waar dit idee vandaan komt, soms ontstaan er van die tochtgaten, maar ik denk dat het niet echt een factor is.
Het dauwpunt is dat wel. Die liggen nu rond 4°C, maar op marathondag is het dauwpunt 10-11°C. Ofwel, de lucht is een stuk vochtiger en dat is altijd zwaarder. De temperatuur en de zon lijken mee te gaan vallen. Alhoewel de zon maar even hoeft door te breken om het meteen een stuk warmer te laten zijn, met name in zo'n stad vol beton en asfalt.
Het wordt door de (zeer) warme dag van morgen een behoorlijk warme nacht richting zondag. Wordt niet veel kouder dan 13-14 graden in Rotterdam en daardoor krijg je zondagochtend dus al behoorlijke zwoele temperaturen rond 8-9u. Zeker iets om rekening mee te houden als het dus wat drukkend aan gaat voelen.quote:Op vrijdag 11 april 2025 14:43 schreef Zwabberhark het volgende:
https://www.knmi.nl/over-(...)cht-hittestressindex
Wel teleurgesteld dat jij dat niet hebt geschreven.quote:Op vrijdag 11 april 2025 14:43 schreef Zwabberhark het volgende:
https://www.knmi.nl/over-(...)cht-hittestressindex
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 12 april 2025 15:26 schreef Evangelion het volgende:
Voorproefje uit Leuven. (HM vandaag)Ziet er goed uit! Daar laten ze zich zeker ook niet gek maken door het warme weer?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
Zolang die fiets geen bevoorrading geeft én geen windbescherming geeft én andere hardlopers niet hindert zie ik er geen graten in. Berghout is niet zomaar iemand, is toch vierde Nederlander (bijna derde).quote:Op zondag 13 april 2025 14:03 schreef mignonne het volgende:
Genoten van Rotterdam vandaag! Het was echt weer de mooiste.
Ik heb me wel verbaasd over Emiel Berghout die weer op hele stukken parcours gevolgd werd op de fiets met vlogcamera. Bij de cpc loop was dit ook al. Er zullen wel afspraken over gemaakt zijn maar ik vind het persoonlijk gewoon echt niet okay.
Oh, echt? Nee, dat vind ik bij zo'n evenement ook echt niet kunnen neequote:Op zondag 13 april 2025 14:03 schreef mignonne het volgende:
Ik heb me wel verbaasd over Emiel Berghout die weer op hele stukken parcours gevolgd werd op de fiets met vlogcamera. Bij de cpc loop was dit ook al. Er zullen wel afspraken over gemaakt zijn maar ik vind het persoonlijk gewoon echt niet okay.
Natuurlijk is Berghout een grote naam en hij loopt zo ver voorop dat hij an sich niemand hindert. Maar het is wachten tot de grote influencers (en er zijn er heel veel die veel groter zijn dan hij is) dit ook gaan doen. Probleem is alleen dat die niet zo snel zijn als hij is. Ik vind persoonlijk gewoon dat voor dit soort zaken 1 lijn getrokken moet worden voor alle deelnemers, pro of niet.quote:Op zondag 13 april 2025 16:01 schreef Tracksmith het volgende:
[..]
Zolang die fiets geen bevoorrading geeft én geen windbescherming geeft én andere hardlopers niet hindert zie ik er geen graten in. Berghout is niet zomaar iemand, is toch vierde Nederlander (bijna derde).
Heb geen last gehad van het weer. Maar ik liep eerder. Wel echt een gekkenhuis met uitzinnig publiek. Meer nog dan vorig jaar voor mijn gevoel. Fantastisch.quote:Op zondag 13 april 2025 16:25 schreef Nober het volgende:
Herkenbaar deelnemerts?
[ x ]
https://x.com/maranthon66/status/1911421187416023485
In 2024 is influencer Matt Choi gediskwalificeerd en geband van de New York marathon omdat er 2 e-bikes met hem meereden.quote:Op zondag 13 april 2025 17:36 schreef mignonne het volgende:
[..]
Natuurlijk is Berghout een grote naam en hij loopt zo ver voorop dat hij an sich niemand hindert. Maar het is wachten tot de grote influencers (en er zijn er heel veel die veel groter zijn dan hij is) dit ook gaan doen. Probleem is alleen dat die niet zo snel zijn als hij is. Ik vind persoonlijk gewoon dat voor dit soort zaken 1 lijn getrokken moet worden voor alle deelnemers, pro of niet.
Ik zag ook zo'n rode kruis hulpverlener bijna een loper omver fietsenquote:Op zondag 13 april 2025 16:03 schreef twist02 het volgende:
Ik had het zelf bij een paar smalle stukken al met EHBO'ers op de fiets
Ik snap wat je bedoelt, en toch leest dit tegenstrijdigquote:Op zondag 13 april 2025 16:01 schreef Tracksmith het volgende:
[..]
Zolang die fiets geen bevoorrading geeft én geen windbescherming geeft én andere hardlopers niet hindert zie ik er geen graten in. Berghout is niet zomaar iemand, is toch vierde Nederlander (bijna derde).
Exact. En Choi liep gewoon tussen de menigte en zorgde voor bijzonder gevaarlijke situaties.quote:Op zondag 13 april 2025 17:42 schreef Tracksmith het volgende:
[..]
In 2024 is influencer Matt Choi gediskwalificeerd en geband van de New York marathon omdat er 2 e-bikes met hem meereden.
Same! Op een smal stuk met twee fietsen er doorheen willen manoeuvreren. Nouja zo hou je wel je eigen werkdag drukquote:Op zondag 13 april 2025 17:58 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Ik zag ook zo'n rode kruis hulpverlener bijna een loper omver fietsen
Held!quote:Op zondag 13 april 2025 19:02 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Dat was echt vreselijk zwaar. Al vanaf kilometer 1 voelden mijn benen niet goed en zwaar. 30 kilometer volgehouden op mijn doel (4:30 per km voor een eindtijd van 3:10), maar daarna crashte ik zoals ik zelden gecrasht ben. Hartslag, temperatuur, gevoel, allemaal prima maar mijn benen wilden gewoon niet meer. Uiteindelijk wel uitgerend en met een eindsprint enkele secondes onder de 3:20 gekomen. Niet helemaal mijn race dus maar ach. Ruim 40 minuten van mijn PR gehaald dus ik kan toch trots en tevreden zijn.
Dit ga ik dus mooi nooit meer doen. Maar vermoedelijk trap ik er nog wel een keertje in, want ik wil nog een keer een tijd onder de drie uur rennen… en er zit nog echt veel meer in.
Goed gedaan! Heb je de deze loop, The Last of Us 1/4 Marathon Rotterdam, vaker gedaan?quote:Op zondag 13 april 2025 16:03 schreef twist02 het volgende:
Was zeker een mooi feestje in Rotterdam!
Ging ook erg lekker: ik hoopte op een 10 km tijd onder de 50 minuten en dat werd 49.03!
[..]
Oh, echt? Nee, dat vind ik bij zo'n evenement ook echt niet kunnen nee
Ik had het zelf bij een paar smalle stukken al met EHBO'ers op de fiets, dat dat soms al krap en irritant was eigenlijk
Maar daarbij ben je alsnog blij dat ze er zijn, omdat ze hartstikke nuttig werk doen natuurlijk! Maar dat constant alles moeten vloggen...
Netjes gedaan!quote:Op zondag 13 april 2025 22:45 schreef core2duo het volgende:
[..]
Goed gedaan! Heb je de deze loop, The Last of Us 1/4 Marathon Rotterdam, vaker gedaan?
Ik wilde 4.50/km lopen, en dat is ruimschoots gelukt. Het hele stuk het gekozen tempo kunnen aanhouden, wat meestal niet lukt. 50.10 is het uiteindelijk geworden. Overigens was ik nog bijna in het verkeerde startvak gestart, zag nog op tijd dat wave 1 aan de rechterzijde was. Misschien kan de organisatie nog iets doen aan de lengte van het parcours, dat iets te kort was.
Maar zou je fysio (die jou neem ik aan daadwerkelijk gezien heeft) dat misschien dan alsnog niet beter weten dan een stel vreemden die dat door een scherm heen moeten beoordelen?quote:Op maandag 14 april 2025 11:54 schreef dezomervoorbij het volgende:
...
Volgens mij kan het prima, maar houdt hij zich vast aan een richtlijn. Mogelijk dat dit voor veel mensen de gebruikelijke herstelperiode is, maar dat hoef toch niet voor iedereen zo te zijn?
Waarom zou je het doen?quote:Op maandag 14 april 2025 11:54 schreef dezomervoorbij het volgende:
Ik ben een maand geleden geopereerd aan mijn knie. Daarbij is een stukje van mijn meniscus verwijderd (ivm een complexe scheur).
Ondertussen ben ik flink aan het trainen geslagen en kan al heel veel zonder pijn. Er komt ook na het trainen geen zwelling in mijn knie oid.
Buigen en strekken gaat prima en volledig.
Naar mijn gevoel zou ik al wel weer een beetje kunnen gaan joggen, al dan niet op een zachte ondergrond.
Echter blijft de fysio maar aangeven dat ik hiermee nog zeker 2 maanden moet wachten.
Volgens mij kan het prima, maar houdt hij zich vast aan een richtlijn. Mogelijk dat dit voor veel mensen de gebruikelijke herstelperiode is, maar dat hoef toch niet voor iedereen zo te zijn?
Kramp is één ding maar die man met zijn hamer mogen ze gewoon een keer verbannen van de Marathon, hij doet niks nuttigs.quote:Op maandag 14 april 2025 17:00 schreef twist02 het volgende:
Balen dat dingen als kramp of mannen-met-hamers roet in het eten gooien qua streeftijden natuurlijk, maar dat maakt een marathon ook zo'n ongrijpbaar iets en zo'n knappe prestatie om te voltooien!
Een trainingsmaatje van me werd een keer tijdens een ironman, op een afgesloten parkoers, door een auto van haar fiets gereden. Rug gebroken.quote:Op zondag 13 april 2025 17:58 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Ik zag ook zo'n rode kruis hulpverlener bijna een loper omver fietsen
quote:Op maandag 14 april 2025 17:45 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Een trainingsmaatje van me werd een keer tijdens een ironman, op een afgesloten parkoers, door een auto van haar fiets gereden. Rug gebroken.
Mooie verbetering van je vorige tijdquote:Op maandag 14 april 2025 17:00 schreef twist02 het volgende:
Netjes gedaan allemaal!
Balen dat dingen als kramp of mannen-met-hamers roet in het eten gooien qua streeftijden natuurlijk, maar dat maakt een marathon ook zo'n ongrijpbaar iets en zo'n knappe prestatie om te voltooien!
Je kunt vooraf alles 'goed' doen, maar er hangt dan nog steeds zoveel van de dag zelf af.
Maar hoe dan ook iets om trots op te zijn!
[..]
Netjes gedaan!
Mijn eindtijd op de hele afstand was 51.27. Ik heb 'm 5 jaar geleden ook gelopen in Rotterdam en toen liep ik iets van 58-nog-wat, dus was nu dik tevreden
Afstand klopte inderdaad niet helemaal, maar 10,5 kwam aardig in de buurt. 5 jaar geleden scheelde het echt behoorlijk, waardoor het leek alsof iedereen een monster-eindsprint had gelopen![]()
Toen kreeg je ook een grafiekje te zien, met je tijd op het 10km-punt, en bij de finish. In theorie was het verschil daartussen 550m, maar dat was toen echt maar 200-300m ofzo.
[..]
Maar zou je fysio (die jou neem ik aan daadwerkelijk gezien heeft) dat misschien dan alsnog niet beter weten dan een stel vreemden die dat door een scherm heen moeten beoordelen?
Wat een prestatie!!quote:Op maandag 14 april 2025 20:39 schreef kalinhos het volgende:
Zoo, het verslag van de marathon 2025!
...
Van harte! Gefeliciteerd, met die magische 3 grens mag je echt heel trots zijn.quote:
Bruto en netto wellicht?quote:Op maandag 14 april 2025 20:55 schreef mignonne het volgende:
Ik heb trouwens wel nog steeds dat mijn tijd niet goed in het overzicht staat. Ook in de mail stond hij verkeerd, terwijl hij in de app uiteindelijk wel klopte. Heel vervelend. Dit is bij vrienden met wie ik samen liep ook zo, terwijl het bij andere vrienden wel gewoon klopt.
Ja ik denk dat in mijn geval de bruto tijd is genoteerd. Alleen in de email en op het uitslagenoverzicht staat dat dit de netto tijd is.quote:
Dan kan het zijn dat je bij de startmat niet geregistreerd bent.quote:Op maandag 14 april 2025 21:47 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja ik denk dat in mijn geval de bruto tijd is genoteerd. Alleen in de email en op het uitslagenoverzicht staat dat dit de netto tijd is.
Bij andere deelnemers staat alleen de netto tijd genoteerd.
Start en finish tijdstip stonden goed geregistreerd bij de tussentijden. In de NN app stond hij wel goed qua tijd, die gaat met dezelfde chip.quote:Op maandag 14 april 2025 22:21 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Dan kan het zijn dat je bij de startmat niet geregistreerd bent.
Het is een snelle marathon, mede gelet op de officiële limiettijd van 5.30 uur. Is het een mogelijkheid om de organisatie te e-mailen? Zijn de tussentijden in de uitslagen wel correct?quote:Op maandag 14 april 2025 22:29 schreef mignonne het volgende:
[..]
Start en finish tijdstip stonden goed geregistreerd bij de tussentijden. In de NN app stond hij wel goed qua tijd, die gaat met dezelfde chip.
En best gek dat het dan bij zoveel anderen ook zo is.
Ik baal er best wel van. Ik ben al zo traag en nu staat er een tijd bij die helemaal om te huilen is. Dan had ik er net zo goed een avondvierdaagse van kunnen maken
Als je wilt passen ze het wel aan. Of misschien kunnen ze uitleggen waarom het verschilt.quote:Op maandag 14 april 2025 22:29 schreef mignonne het volgende:
[..]
Start en finish tijdstip stonden goed geregistreerd bij de tussentijden. In de NN app stond hij wel goed qua tijd, die gaat met dezelfde chip.
En best gek dat het dan bij zoveel anderen ook zo is.
Ik baal er best wel van. Ik ben al zo traag en nu staat er een tijd bij die helemaal om te huilen is. Dan had ik er net zo goed een avondvierdaagse van kunnen maken
quote:Heb je een vraag of opmerking over jouw uitslag? Stuur dan een e-mail naar ChronoRace registrations@chronorace.nl o.v.v. je startnummer.
Heb ze gisteravond al gemaild. Nouja afwachten maar. Ik ben vast de enige niet die gemaild heeft dus misschien moet ik gewoon meer geduld hebben.quote:Op maandag 14 april 2025 22:38 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Als je wilt passen ze het wel aan. Of misschien kunnen ze uitleggen waarom het verschilt.
[..]
Tsja. Met het gevaar als een soort Martijn Krabbedam gezien te worden maar ik word ook enorm moe van die Rotterdamse gozer die nu dit jaar in een dino-pak de marathon deed. Andere jaren filmde hij zichzelf de hele 42km en nu dus weer en ook nog verkleed.quote:Op zondag 13 april 2025 16:03 schreef twist02 het volgende:
Was zeker een mooi feestje in Rotterdam!
Ging ook erg lekker: ik hoopte op een 10 km tijd onder de 50 minuten en dat werd 49.03!
[..]
Oh, echt? Nee, dat vind ik bij zo'n evenement ook echt niet kunnen nee
Ik had het zelf bij een paar smalle stukken al met EHBO'ers op de fiets, dat dat soms al krap en irritant was eigenlijk
Maar daarbij ben je alsnog blij dat ze er zijn, omdat ze hartstikke nuttig werk doen natuurlijk! Maar dat constant alles moeten vloggen...
40 minuten van je PR is ookquote:Op zondag 13 april 2025 19:02 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Dat was echt vreselijk zwaar. Al vanaf kilometer 1 voelden mijn benen niet goed en zwaar. 30 kilometer volgehouden op mijn doel (4:30 per km voor een eindtijd van 3:10), maar daarna crashte ik zoals ik zelden gecrasht ben. Hartslag, temperatuur, gevoel, allemaal prima maar mijn benen wilden gewoon niet meer. Uiteindelijk wel uitgerend en met een eindsprint enkele secondes onder de 3:20 gekomen. Niet helemaal mijn race dus maar ach. Ruim 40 minuten van mijn PR gehaald dus ik kan toch trots en tevreden zijn.
Dit ga ik dus mooi nooit meer doen. Maar vermoedelijk trap ik er nog wel een keertje in, want ik wil nog een keer een tijd onder de drie uur rennen… en er zit nog echt veel meer in.
Het is ook geen ramp en ik zou er nooit meer naar kijken, heb je helemaal gelijk in. Maar het scheelt 40 minuten en dat vind ik echt heel stomquote:Op maandag 14 april 2025 23:03 schreef Tele6 het volgende:
@:mignonne het is suf dat het niet goed op de site staat, maar verwacht je eigenlijk daar nog te gaan kijken in de toekomst? Ik heb echt nooit meer naar mijn HM en zevenheuvelenloop uitslagen gekeken, alleen de PRs in Strava kijk ik nog wel eens naaren ik ken ook niemand die me zou gaan opzoeken op de site van het evenement.
Maar misschien is dat bij jou anders. Ik wilde alleen zeggen, het is stom maar misschien niet zo'n ramp als het op andere plaatsen wel goed staat.
ik 3 seconden.quote:Op maandag 14 april 2025 23:27 schreef kalinhos het volgende:
Qua tijd vond ik t ook gek
Mijn Strava zei 2:58:57
De app van NN zei: 2:58:55
En in de mail vanmorgen met de uitslag werd het 2:58:53
Toch 4 seconden gewonnen
Grappig, dan heb ik je waarschijnlijk gezien zonder dat ik het wist. Ik heb die pacers 1 keer ingehaald, kwam ze elders nog een paar keer tegen en zij mij aan het einde nog een keer.quote:Op zondag 13 april 2025 21:03 schreef CaLeX het volgende:
Warm, maar niet achterlijk warm.
Tot km 30 achter de pacers van 3:50 blijven hangen. En waar ik rond 25 nog dacht aan een versnelling, werd mijn nek er in het Kralingse Bos afgedraaid.
Hij doet alles voor de aandacht. En zolang hij niemand in de weg loopt, prima. Lekker laten.quote:Op maandag 14 april 2025 23:07 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Tsja. Met het gevaar als een soort Martijn Krabbedam gezien te worden maar ik word ook enorm moe van die Rotterdamse gozer die nu dit jaar in een dino-pak de marathon deed. Andere jaren filmde hij zichzelf de hele 42km en nu dus weer en ook nog verkleed.
Ik weet, hij doet er niemand kwaad mee maar ik vind het een enorm vermoeiende act.
Dat idee had ik ook. Ik heb drie of vier keer iemand langs de kant zien liggen.quote:Ambulancezorg had het 'erg druk'
Een woordvoerder van de politie stelt aan het einde van de middag dat er 'niets noemenswaardigs' te melden is over de marathon. ,,Het is allemaal heel gemoedelijk." En qua drukte? ,,Het is goed te doen geweest, de politie kijkt terug op een mooie dag."
De Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond meldt dat de afdeling ambulancezorg het tijdens de marathon 'erg druk' heeft gehad. Definitieve aantallen over deelnemers die medische zorg nodig hadden, waren nog niet beschikbaar.
Zucht. https://www.ad.nl/rotterd(...)te-blijven~ae78b63e/quote:De NN Marathon Rotterdam wil snel groter worden. Het jaarlijkse loopfestijn heeft de ambitie om bij de ‘Big Six’ van de wereld te komen, met zeker 30.000 deelnemers aan de start. De lopers zien dat wel zitten, de organisatie sleutelt al aan een draaiboek met volgend jaar misschien wel 26.000 lopers.
Ik ben nog geen evenement tegengekomen waar het niet mag.quote:Op dinsdag 15 april 2025 12:40 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Je mag met een headset lopen? Bij veel wedstrijden mag dat dan weer niet, zeker in de triathlon ben ik dat vaak tegengekomen. Het zijn vaak mensen met muziek op die je op de rug moet tikken omdat ze in de weg lopen, of die zich zo weinig van de omgeving bewust zijn, dat ze ineens een stap naar links of rechts doen, en daarmee anderen afsnijden. Al is er wel verschil natuurlijk tussen in-ear headset, en anderen waarbij je ook meer external geluid nog goed kunt horen.
Inderdaad ik ook.quote:Op dinsdag 15 april 2025 12:59 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik ben nog geen evenement tegengekomen waar het niet mag.
In Rotterdam liepen er vaak links ook heel vaak asfaltplakkers en leek rechts soms de enige optie, zeker met groepjes die niet uit elkaar weken.quote:Op dinsdag 15 april 2025 14:09 schreef mignonne het volgende:
[..]
Inderdaad ik ook.
Ik stoor me, als langzame loper, er dan weer aan dat ik constant aan alle kanten rechts ingehaald en afgesneden wordt. Ik snap dat het heel vervelend is als er zo'n dooie voor je loopt. Maar ik loop heel bewust uiterst rechts op het parcours. Strak tegen de stoeprand of tegen de graszoom aan. En dan zijn er toch elke run weer mensen die me van rechts inhalen en daarmee afsnijden. Bij een andere run kostte zo'n actie me uiteindelijk een blessure. Gewoon niet okay, als je snelle tijden najaagt, ga links lopen. Kun je er niet langs dan pech en wacht tot je wel kunt passeren of roep op zijn minst even.
Geen optie, want zo iemand gaat niet aan de kant, kijt niet om zich heen en kan je dus je pace kosten.quote:Kun je er niet langs dan pech en wacht tot je wel kunt passeren of roep op zijn minst even.
Bij triatlons is het nadrukkelijk verboden, onder het motto "je kan gecoacht" worden. Ik heb als nummer laatst al eens bijna een DQ gehad.quote:Op dinsdag 15 april 2025 12:59 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Het blijft lastig voor sommige mensen om in het juiste startvak te gaan staan. In startwave 2 (met pacer 03:40) stonden mensen die er ruim 5 uur over gedaan hebben. Dan haalt het halve veld je gewoon nog in.quote:Op dinsdag 15 april 2025 14:09 schreef mignonne het volgende:
[..]
Inderdaad ik ook.
Ik stoor me, als langzame loper, er dan weer aan dat ik constant aan alle kanten rechts ingehaald en afgesneden wordt. Ik snap dat het heel vervelend is als er zo'n dooie voor je loopt. Maar ik loop heel bewust uiterst rechts op het parcours. Strak tegen de stoeprand of tegen de graszoom aan. En dan zijn er toch elke run weer mensen die me van rechts inhalen en daarmee afsnijden. Bij een andere run kostte zo'n actie me uiteindelijk een blessure. Gewoon niet okay, als je snelle tijden najaagt, ga links lopen. Kun je er niet langs dan pech en wacht tot je wel kunt passeren of roep op zijn minst even.
Dan roep je dus op zn minst even of tik of weet ik veel. Het is niet sjiek om iemand rechts door een streepje gras van 10 cm breed in te halen, waar eigenlijk geen ruimte is en waarmee je dus een iemand afsnijdt.quote:Op dinsdag 15 april 2025 14:13 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
In Rotterdam liepen er vaak links ook heel vaak asfaltplakkers en leek rechts soms de enige optie, zeker met groepjes die niet uit elkaar weken.
[..]
Geen optie, want zo iemand gaat niet aan de kant, kijt niet om zich heen en kan je dus je pace kosten.
Ik denk dat zoiets uiteindelijk de beste optie is.quote:Op dinsdag 15 april 2025 14:23 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Bij triatlons is het nadrukkelijk verboden, onder het motto "je kan gecoacht" worden. Ik heb als nummer laatst al eens bijna een DQ gehad.
[..]
Het blijft lastig voor sommige mensen om in het juiste startvak te gaan staan. In startwave 2 (met pacer 03:40) stonden mensen die er ruim 5 uur over gedaan hebben. Dan haalt het halve veld je gewoon nog in.
Van mij mag er wel wat strenger op geselecteerd worden of bij verschillende startgroepen verschillende cut-off times gebruiken.
Sta je in startvak 1 en doe je er xx minuten meer over dan de langzaamste pacer; dan wordt je niet opgenomen in de uitslag maar krijg je een "buiten tijd" melding ofzo (wel medaille ofcourse).
Of een bewijs dat je de halve /hele in een bepaald tempo kan lopen zodat je in de juiste startwave gezet wordt.
Misschien komt het omdat ik meeste wedstrijdjes in het VK en VS heb gedaanquote:Op dinsdag 15 april 2025 12:59 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Volgens mij rijdt die volgfiets niet op het parcours, maar op de fietspaden ernaast. Hij vraagt ook altijd van tevoren of mensen die vanaf de kant hem filmen of ze die filmpjes willen opsturen. Daarmee maakt hij dan zijn vlogs.quote:Op zondag 13 april 2025 14:03 schreef mignonne het volgende:
Genoten van Rotterdam vandaag! Het was echt weer de mooiste.
Het was meerdere keren te zien dat ze op het parcours fietste.quote:Op dinsdag 15 april 2025 18:29 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Volgens mij rijdt die volgfiets niet op het parcours, maar op de fietspaden ernaast. Hij vraagt ook altijd van tevoren of mensen die vanaf de kant hem filmen of ze die filmpjes willen opsturen. Daarmee maakt hij dan zijn vlogs.
Dat ben ik meteen met je eens. Maar de discussie blijft ook terugkomen zo lang we niet een beetje (meer) rekening met elkaar houden.quote:Op dinsdag 15 april 2025 14:52 schreef YUR het volgende:
Ik snap mensen sowieso niet![]()
Moet ik even inhouden omdat ik er niet langs kan, prima toch? Die energie gebruik ik dan later wel weer.
Dit is een discussie die altijd terug blijft komen en ook altijd terug zal blijven komen zolang iedereen zichzelf vooral veel te serieus neemt
Dat was denk ik zijn vriendin, maar wel met een hesje van de organisatie. Dus ik denk niet dat hij er last van krijgt?quote:Op dinsdag 15 april 2025 18:41 schreef mignonne het volgende:
[..]
Het was meerdere keren te zien dat ze op het parcours fietste.
Bij de cpc loop zelfs met eigen ogen gezien dat ze op het parcours fietste (zwabberde want ogen op de camera gericht).
In Japan gaan wonen, daar hechten ze wel waarde aan honor (en dus in goede waves starten en mensen langs laten). Al begint iedereen daar wel op kamikaze pace.quote:Op dinsdag 15 april 2025 19:21 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
[..]
Dat ben ik meteen met je eens. Maar de discussie blijft ook terugkomen zo lang we niet een beetje (meer) rekening met elkaar houden.
Klopt was ook zo'n vriendin. Ik zie nu dat ik je verkeerd las. Je schreef volgfiets maar ik las vlogfiets. Excuusquote:Op dinsdag 15 april 2025 19:34 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Dat was denk ik zijn vriendin, maar wel met een hesje van de organisatie. Dus ik denk niet dat hij er last van krijgt?
Deze site voor de grotere marathons/races in NL.quote:Op dinsdag 15 april 2025 20:43 schreef kalinhos het volgende:
Hoe word je eigenlijk pacer? Ik zou t best leuk vinden volgend jaar te pacen voor 3:30/40/50 ofzo
Ja absoluut het Havenspoorpad moet eruit. Voldoende brede straten zeker de eerste helft.quote:Op dinsdag 15 april 2025 11:42 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Zucht. https://www.ad.nl/rotterd(...)te-blijven~ae78b63e/
Ik zag iemand langs de kant van het Kralingse bos staan met een spandoek met "muil houwe en doorlopen!"quote:Op dinsdag 15 april 2025 21:03 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Deze site voor de grotere marathons/races in NL.
https://www.dutchpacingteam.nl
Lijkt me op zich ook wel een leuk excuus om een wedstrijd eens rustig te lopen, maar ik ben zeker geen goede en sociale motivator en zo. Dus beter van niet.
Er gaan wonen gaat mij wat te ver maar het land eens bezoeken en een race lopen lijkt mij wel heel gaaf.quote:Op dinsdag 15 april 2025 19:49 schreef Evangelion het volgende:
[..]
In Japan gaan wonen, daar hechten ze wel waarde aan honor (en dus in goede waves starten en mensen langs laten). Al begint iedereen daar wel op kamikaze pace.
Is een eenvoudige oplossing wellicht om de limiettijd te verhogen naar 6.00 uur (internationaal vrij normaal en in Amsterdam mag je er ook 6 uur over doen)? Dat maakt de sport ook weer een stukje inclusiever. Voor sommige lopers is 5.30 uur echt niet haalbaar en dan krijg je dat mensen voor een sneller startvak gaan inschrijven.quote:Op dinsdag 15 april 2025 14:23 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Bij triatlons is het nadrukkelijk verboden, onder het motto "je kan gecoacht" worden. Ik heb als nummer laatst al eens bijna een DQ gehad.
[..]
Het blijft lastig voor sommige mensen om in het juiste startvak te gaan staan. In startwave 2 (met pacer 03:40) stonden mensen die er ruim 5 uur over gedaan hebben. Dan haalt het halve veld je gewoon nog in.
Van mij mag er wel wat strenger op geselecteerd worden of bij verschillende startgroepen verschillende cut-off times gebruiken.
Sta je in startvak 1 en doe je er xx minuten meer over dan de langzaamste pacer; dan wordt je niet opgenomen in de uitslag maar krijg je een "buiten tijd" melding ofzo (wel medaille ofcourse).
Of een bewijs dat je de halve /hele in een bepaald tempo kan lopen zodat je in de juiste startwave gezet wordt.
Qua publiek wel erg tam allemaal hoor. Je hoeft daar geen support te verwacht zoals je het in Chicago of Londen of bijvoorbeeld Rotterdam krijgt.quote:Op dinsdag 15 april 2025 22:05 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
[..]
Er gaan wonen gaat mij wat te ver maar het land eens bezoeken en een race lopen lijkt mij wel heel gaaf.
Denk het niet, want je zie het bij allerlei type wedstrijden. bij grote evenementen maar ook bij de 3 of 5km om de ker op het dorpsplein waar geen limiet op staat.quote:Op dinsdag 15 april 2025 22:07 schreef core2duo het volgende:
[..]
Is een eenvoudige oplossing wellicht om de limiettijd te verhogen naar 6.00 uur (internationaal vrij normaal en in Amsterdam mag je er ook 6 uur over doen)? Dat maakt de sport ook weer een stukje inclusiever. Voor sommige lopers is 5.30 uur echt niet haalbaar en dan krijg je dat mensen voor een sneller startvak gaan inschrijven.
waarom zou de sport überhaupt inclusiever moetenquote:Op dinsdag 15 april 2025 22:07 schreef core2duo het volgende:
[..]
Is een eenvoudige oplossing wellicht om de limiettijd te verhogen naar 6.00 uur (internationaal vrij normaal en in Amsterdam mag je er ook 6 uur over doen)? Dat maakt de sport ook weer een stukje inclusiever. Voor sommige lopers is 5.30 uur echt niet haalbaar en dan krijg je dat mensen voor een sneller startvak gaan inschrijven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door kalinhos op 16-04-2025 11:36:46 ]Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
Lol. Ik zag op 14km iemand met een bord "Startbewijs te koop"quote:Op dinsdag 15 april 2025 21:51 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik zag iemand langs de kant van het Kralingse bos staan met een spandoek met "muil houwe en doorlopen!"![]()
Dus ik denk dat dat in Rotterdam prima kan hoor, niet sociale motivatie
Die zag ik ook ja, heerlijk!quote:Op dinsdag 15 april 2025 21:51 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik zag iemand langs de kant van het Kralingse bos staan met een spandoek met "muil houwe en doorlopen!"![]()
Dus ik denk dat dat in Rotterdam prima kan hoor, niet sociale motivatie
Vroeger was de tijdslimiet bij marathons geloof ik wel eens 4 of 4,5 uur. Dan krijg je ook minder lopers. Hoe inclusief wil je het maken? En is het wel inclusief voor de mensen in de stad om alle wegen steeds langer dicht te gooien?quote:Op dinsdag 15 april 2025 22:07 schreef core2duo het volgende:
[..]
Zo'n evenement levert steden ook heel veel geld op, dus ik snap de grotere evenementen wel dat ze willen groeien. Het lijkt me beter te investeren in een betere spreiding van de waves en te blijven kijken naar optimalere routes waarbij smalle wegen zo veel mogelijk worden gemeden.quote:Op woensdag 16 april 2025 14:36 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Vroeger was de tijdslimiet bij marathons geloof ik wel eens 4 of 4,5 uur. Dan krijg je ook minder lopers. Hoe inclusief wil je het maken? En is het wel inclusief voor de mensen in de stad om alle wegen steeds langer dicht te gooien?
Is natuurlijk veel minder aan de orde bij de trails die jij doet dan bij de supergrote evenementen zoals Marathon Rotterdam. Dit is ook de eerste marathon voor mij waar er soms echt geen ruimte was en ook niet kwam. Zelfs de Dam tot Damloop was niet zo druk. Het parcours zit op veel plekken aan zijn max. Men heeft wel ambities om een World major te worden, maar het parcours kan dat op veel stukken niet aan.quote:Op dinsdag 15 april 2025 14:52 schreef YUR het volgende:
Ik snap mensen sowieso niet![]()
Moet ik even inhouden omdat ik er niet langs kan, prima toch? Die energie gebruik ik dan later wel weer.
Dit is een discussie die altijd terug blijft komen en ook altijd terug zal blijven komen zolang iedereen zichzelf vooral veel te serieus neemt
Als ze gaan uitbreiden, dan zal de 10.5 km naar de zaterdag gaan is het idee. En kan de marathon ook een uur eerder starten & is er meer ruimte tussen de waves. Nu was wave 2 nog in het zicht toen wave 3 werd weggeschoten.quote:Op woensdag 16 april 2025 15:14 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Is natuurlijk veel minder aan de orde bij de trails die jij doet dan bij de supergrote evenementen zoals Marathon Rotterdam. Dit is ook de eerste marathon voor mij waar er soms echt geen ruimte was en ook niet kwam. Zelfs de Dam tot Damloop was niet zo druk. Het parcours zit op veel plekken aan zijn max. Men heeft wel ambities om een World major te worden, maar het parcours kan dat op veel stukken niet aan.
Ik ben ook bewust terug naar het hotel gelopen ipv de metro te pakken naderhand. De metro was blijkbaar ook overvol, de hele stad zuchtte onder al het bezoekende volk.
Die estafettelopers zijn eigenlijk ook gewoon 10,5km lopers, dus voeg die maar lekker samenquote:Op woensdag 16 april 2025 15:33 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Als ze gaan uitbreiden, dan zal de 10.5 km naar de zaterdag gaan is het idee. En kan de marathon ook een uur eerder starten & is er meer ruimte tussen de waves. Nu was wave 2 nog in het zicht toen wave 3 werd weggeschoten.
Misschien dat dan de estafette ook wel die overstap maakt. Dan mis je al een hele hoop aan extra reisbewegingen op de zondag.
Dat laatste zit wel wat in. Met al die belangengroepen van tegenwoordig. Maar een limiet van 6 uur lijkt me niet onredelijk.quote:Op woensdag 16 april 2025 14:36 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Vroeger was de tijdslimiet bij marathons geloof ik wel eens 4 of 4,5 uur. Dan krijg je ook minder lopers. Hoe inclusief wil je het maken? En is het wel inclusief voor de mensen in de stad om alle wegen steeds langer dicht te gooien?
6 uur is ongeveer 8 min/km, moet je dat wel willen op die afstand? Alles gaat na een lange tijd onderweg ook gewoon pijn doen.quote:Op woensdag 16 april 2025 15:40 schreef core2duo het volgende:
[..]
Dat laatste zit wel wat in. Met al die belangengroepen van tegenwoordig. Maar een limiet van 6 uur lijkt me niet onredelijk.
Ongeveer 8, precies 7quote:Op woensdag 16 april 2025 15:43 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
6 uur is ongeveer 8 min/km, moet je dat wel willen op die afstand? Alles gaat na een lange tijd onderweg ook gewoon pijn doen.
Mee eens. Zoals ik het kan zien zijn er +/- 23.000 lopers naast de marathon (17.000 lopers). Als je die naar de zaterdag zet krijg je veel meer ruimte voor hét evenement.quote:Op woensdag 16 april 2025 15:33 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Als ze gaan uitbreiden, dan zal de 10.5 km naar de zaterdag gaan is het idee. En kan de marathon ook een uur eerder starten & is er meer ruimte tussen de waves. Nu was wave 2 nog in het zicht toen wave 3 werd weggeschoten.
Misschien dat dan de estafette ook wel die overstap maakt. Dan mis je al een hele hoop aan extra reisbewegingen op de zondag.
Semtex heeft het over minuten per KM, jij over KM per uurquote:
Met een max tijd van 8.5 uur! Om maar te zeggenquote:Op woensdag 16 april 2025 16:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Volgende week vrijdag start de inschrijving voor Londen 26
quote:There is no time limit, just Aloha spirit!
Ik ren liever 20 km dan dat ik het wandel. Maar kunnen ze in Rotterdam niet iets net als in Londen doen, met verschillende start-punten? En op huidige knelpunten ook bredere wegen zoeken.quote:Op woensdag 16 april 2025 15:43 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
6 uur is ongeveer 8 min/km, moet je dat wel willen op die afstand? Alles gaat na een lange tijd onderweg ook gewoon pijn doen.
Het lijkt mij vooral erg gaaf vanwege de natuur en architectuur die ik bij anderen die er zijn geweest heb gezien.quote:Op dinsdag 15 april 2025 22:24 schreef mignonne het volgende:
[..]
Qua publiek wel erg tam allemaal hoor. Je hoeft daar geen support te verwacht zoals je het in Chicago of Londen of bijvoorbeeld Rotterdam krijgt.
Ben er ook geweest, sowieso een aanrader qua omgeving.quote:Op woensdag 16 april 2025 19:08 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
[..]
Het lijkt mij vooral erg gaaf vanwege de natuur en architectuur die ik bij anderen die er zijn geweest heb gezien.![]()
En tam publiek ach ik loop ook graag trails en dan is er geen publiek.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 16 april 2025 21:27 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ben er ook geweest, sowieso een aanrader qua omgeving.
Maar gewoon qua ervaring met publiek valt het in het niet bij andere grote marathons. Maar goed, als je inderdaad vooral trails loopt dan is dat natuurlijk secundair.
Maar dat is de ekiden? Niet de tokyo marathon.quote:
Ja, maar een marathon is een hardloopwedstrijd. Geen hardlopen + wandelen gecombineerd.quote:Op woensdag 16 april 2025 16:17 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ongeveer 8, precies 7![]()
Ik denk altijd als je 7per uur loopt wandel je gewoon 40min (4km) en zet je 20 min aan voor de overige 3.
En dat dan 6x en je bent er.
Dat is wel een beetje gatekeepen. Iedereen loopt op een manier die voor hem of haar werkt lijkt me, om die 42 km af te kunnen ronden.quote:Op woensdag 16 april 2025 21:35 schreef Tracksmith het volgende:
[..]
Ja, maar een marathon is een hardloopwedstrijd. Geen hardlopen + wandelen gecombineerd.
Ik vind niet dat we de weg van Londen moeten opgaan. Die zijn nogal gefixeerd op inclusiviteit en greenwashing en dat soort dingen, en het idee "iedereen moeten we toelaten op de marathon".
Met als gevolg dat 7 uurlopers en 8uurlopers de plaats innemen van mensen die wel écht hardlopen en in pakweg 4 uur finishen.
Ik ben het met je eens hoor. Deed mn eerste in 4h14 dus met de hele oude regels had ik ‘t toen niet eens gehaald, maar 5,5-6u als max eindtijd lijkt me prima. Anders wordt die Rijnmond-aflevering ook niet te doen lang.quote:Op woensdag 16 april 2025 21:35 schreef Tracksmith het volgende:
[..]
Ja, maar een marathon is een hardloopwedstrijd. Geen hardlopen + wandelen gecombineerd.
Ik vind niet dat we de weg van Londen moeten opgaan. Die zijn nogal gefixeerd op inclusiviteit en greenwashing en dat soort dingen, en het idee "iedereen moeten we toelaten op de marathon".
Met als gevolg dat 7 uurlopers en 8uurlopers de plaats innemen van mensen die wel écht hardlopen en in pakweg 4 uur finishen.
Maar hardlopen is ook 5 of 10 km. Of 3.quote:Op woensdag 16 april 2025 21:36 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje gatekeepen. Iedereen loopt op een manier die voor hem of haar werkt lijkt me, om die 42 km af te kunnen ronden.
Vind persoonlijk inclusiviteit bij dit soort evenementen fantastisch. Zowel qua betrokkenheid van mensen met verschillende achtergronden als ook inclusiviteit van minder snelle lopers.
Hoe meer mensen van de bank af komen en de voordelen ervaren van hardlopen, hoe beter.
Goed dan hebben we een andere mening. Moet kunnen.quote:Op woensdag 16 april 2025 21:36 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje gatekeepen. Iedereen loopt op een manier die voor hem of haar werkt lijkt me, om die 42 km af te kunnen ronden.
Vind persoonlijk inclusiviteit bij dit soort evenementen fantastisch. Zowel qua betrokkenheid van mensen met verschillende achtergronden als ook inclusiviteit van minder snelle lopers.
Hoe meer mensen van de bank af komen en de voordelen ervaren van hardlopen, hoe beter.
Hawaiiquote:
En dan heet de 10km de "The last of us" kwart marathonquote:Op woensdag 16 april 2025 23:02 schreef kalinhos het volgende:
Vind ‘t overigens echt krankzinnig hoe die organisatie álles uitverkoopt. De kidsrun, de cityrun, notabene iets sufs als gewoon wandelen (ik wandel ook graag hoor maar niet per se georganiseerd) wordt uitverkocht.
dat vond ik echt top die tunnel. Is normaal altijd 1 zwart hol waar ik half duizelig werd (omdat je vaak uit volle adrenaline vanaf de brug komt en vol in de zon loopt), nu was het een stuk beter.quote:Op donderdag 17 april 2025 08:08 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
En dan heet de 10km de "The last of us" kwart marathonnaar een TV-programma. Tijdens de marathon kwamen we ook door een themed tunnel met lampjes.
Op naar die majorstatusquote:Op dinsdag 15 april 2025 11:42 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Zucht. https://www.ad.nl/rotterd(...)te-blijven~ae78b63e/
quote:NYC
56.012
London
56.000
Berlin
54.280
Chicago
52.150
Tokyo
37.500
Boston
Nearly 32.000
Sydney
25.000
Lotingen met 1 op 10 of kleiner kans jaaaquote:
M'och, je moet nu op de dag waarop de marathon open gaat in noodtempo op inschrijven rammen om nog mee te kunnen doen hoor...quote:Op donderdag 17 april 2025 12:36 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Lotingen met 1 op 10 of kleiner kans jaaa
Zou wel jammer zijn als een makkelijk toegankelijke snelle marathon
Klopt, maar dat is nog easy mode vergeleken met een London of zo.quote:Op donderdag 17 april 2025 14:31 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
M'och, je moet nu op de dag waarop de marathon open gaat in noodtempo op inschrijven rammen om nog mee te kunnen doen hoor...
Ben benieuwd wat de gevolgen ervan zijn. Voor nu roept Runna op reddit vooral veel ‘er gaat niks veranderen behalve toffe integraties enzo’, maargoed. We gaan het zien.quote:Op donderdag 17 april 2025 13:33 schreef Nober het volgende:
Strunnava is hier...
Strava wil hardloopapp Runna overnemen voor onbekend bedrag
https://tweakers.net/nieu(...)onbekend-bedrag.html
Strava to Acquire Runna, A Leading Running Training App
https://press.strava.com/(...)running-training-app
Of via een reisbureautje. Zag dat toch laatst gebeuren bij iemand die ik ken. Eerste marathon en het is meteen London.quote:Op donderdag 17 april 2025 15:29 schreef Tracksmith het volgende:
Londen: 2% kans of zoiets om erbij te zijn via de loting
Dat zeiden ze over de aankoop van Instagram en Whatsapp door Zuckerberg ookquote:Op donderdag 17 april 2025 15:40 schreef GotC het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat de gevolgen ervan zijn. Voor nu roept Runna op reddit vooral veel ‘er gaat niks veranderen behalve toffe integraties enzo’, maargoed. We gaan het zien.
Wat ik aan wedstrijden heb deelgenomen is denk ik ongeveer 50% weg 50% trail.quote:Op woensdag 16 april 2025 21:27 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ben er ook geweest, sowieso een aanrader qua omgeving.
Maar gewoon qua ervaring met publiek valt het in het niet bij andere grote marathons. Maar goed, als je inderdaad vooral trails loopt dan is dat natuurlijk secundair.
Charity kan ookquote:Op donderdag 17 april 2025 15:44 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Of via een reisbureautje. Zag dat toch laatst gebeuren bij iemand die ik ken. Eerste marathon en het is meteen London.
Ik heb zelf Londen en Berlijn gelopen in 2023, beide via een reisbureau. Anders is het nagenoeg niet mogelijk om binnen te raken. Berlijn heb je nog wat meer kans dan Londen, maar toch ook niet veel.quote:Op donderdag 17 april 2025 15:44 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Of via een reisbureautje. Zag dat toch laatst gebeuren bij iemand die ik ken. Eerste marathon en het is meteen London.
Mn pa probeert al 10+ jaar Londen binnen te komen maar het lukt maar nietquote:Op donderdag 17 april 2025 18:55 schreef Tracksmith het volgende:
[..]
Ik heb zelf Londen en Berlijn gelopen in 2023, beide via een reisbureau. Anders is het nagenoeg niet mogelijk om binnen te raken. Berlijn heb je nog wat meer kans dan Londen, maar toch ook niet veel.
In 2019 heb ik de marathon van Boston gelopen, zonder reisbureau. Daar raakte ik binnen omdat ik een Boston qualifying time gelopen had.
Boston is uniek, dat was echt een droom die uitkwam.
Boston is een hardlopersmarathon (geen bucket list marathon zoals New York), 24.000 deelnemers moeten zich kwalificeren met een snelle tijd (gecorrigeerd voor leeftijd en geslacht), 6.000 via charity.
I
M'n manager greep voor dit jaar zelf net naast de marathon van Rotterdam (en baalde daar aardig van) dus ik kan hopelijk op wat begrip rekenen als ik me in wil schrijven voor Eindhovenquote:Op donderdag 17 april 2025 14:36 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is nog easy mode vergeleken met een London of zo.
Mits je een beetje flexibel werk hebt waarbij het geen probleem is om even alles stil te leggen om je in te schrijven.
Het was heerlijk om te lopen net, ik heb er vandaag weer 18km op zitten.quote:Op donderdag 17 april 2025 19:20 schreef Tele6 het volgende:
Twee regendagen en het hele bos staat hier weer onder water![]()
Zou het water zo slecht in de grond trekken omdat het al zo lang droog is?
Hoe dan ook, zonet als een jonge hinde tussen de plassen door gedarteld in een verder leeg bos. Fijn dat alle andere hardlopers bang zijn voor water
quote:Op vrijdag 18 april 2025 08:52 schreef En1gma het volgende:
Oplossing: Altijd buiten lopen i.p.v. de loopband.
NOTHING NEW ON RACE DAYquote:Op vrijdag 18 april 2025 16:22 schreef SEMTEX het volgende:
Ik hoor sommigen van jullie trouwens enthousiast zijn over Maurten gels. Ik had er een gekregen bij -ik meen- de Stevensloop en had hem mee voor de marathon. De eerste die ik nam, want ik dacht: die smaakt nergens neer en krijg ik het makkelijkst weg. Maar wat een taaie bende is dat spul. Ik heb er letterlijk op lopen kauwen. Ben ik de enige met die ervaring?
Dit, klein beetje kauwen.quote:Op vrijdag 18 april 2025 16:53 schreef Evangelion het volgende:
Een beetje kauwen wel ja, maar echt heel licht is al genoeg.
Ik moest ook even wennen maar na 2-3 keer had ik er geen problemen meer mee.
Ik snap je, maar ik vind ze toch de fijnste gelletjes omdat ze niet zo zoet zijn dat je meteen diabetes type 1 t/m 23 hebt.quote:Op vrijdag 18 april 2025 16:22 schreef SEMTEX het volgende:
Ik hoor sommigen van jullie trouwens enthousiast zijn over Maurten gels. Ik had er een gekregen bij -ik meen- de Stevensloop en had hem mee voor de marathon. De eerste die ik nam, want ik dacht: die smaakt nergens neer en krijg ik het makkelijkst weg. Maar wat een taaie bende is dat spul. Ik heb er letterlijk op lopen kauwen. Ben ik de enige met die ervaring?
quote:Op vrijdag 18 april 2025 21:59 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik snap je, maar ik vind ze toch de fijnste gelletjes omdat ze niet zo zoet zijn dat je meteen diabetes type 1 t/m 23 hebt.
De gelkosten verdubbelen direct je inschrijfgeldquote:Op vrijdag 18 april 2025 22:01 schreef mosselmossel het volgende:
Maurten is de enige gel waarvan ik er inderdaad voldoende (8 in mijn geval) binnenkrijg tijdens een marathon zonder te moeten kotsen.
Is wel zo.quote:Op zaterdag 19 april 2025 09:33 schreef YUR het volgende:
[..]
De gelkosten verdubbelen direct je inschrijfgeld
Er komen nog startbewijzen vrij. Gegarandeerd dat mensen met blessures die gaan verkopen.quote:Op zaterdag 19 april 2025 12:19 schreef core2duo het volgende:
Nu al achter het net gevist voor de Dam tot Damloop.
Het scheelt echt sterk per loop. De halve marathon van Amsterdam was - ondanks de inschrijving een jaar vooraf al was begonnen - in een paar uur uitverkocht, maar ik was er op tijd bij.
BIj het evenement aankomen en je nog ff inschrijven bij de inschrijfdesk. Dat gaat alleen nog bij het plaatselijke loopje met 200 deelnemersquote:Op zondag 20 april 2025 11:10 schreef Zwabberhark het volgende:
Waar blijft de tijd dat je een week van tevoren nog kon beslissen om aan een grote hardloopwedstrijd mee te doen (opa mijmert).
Eindhoven marathon heeft geen duizenden lopers als het geen 040ste editie is ofzo. De Halve Marathon zou wel wat sneller vol kunnen zitten.quote:Op donderdag 17 april 2025 19:40 schreef twist02 het volgende:
[..]
M'n manager greep voor dit jaar zelf net naast de marathon van Rotterdam (en baalde daar aardig van) dus ik kan hopelijk op wat begrip rekenen als ik me in wil schrijven voor Eindhoven
Al heb ik geen idee of die ook zo snel gaat eigenlijk?
Ja hier gaat het dus mis tenzij het eiwittenbier was.quote:Op vrijdag 18 april 2025 21:57 schreef PippenScottie het volgende:
Ik ga nu wat welverdiende biertjes drinken.
Even Erben Wennemars mailen die regelt wel wat.quote:Op zaterdag 19 april 2025 12:19 schreef core2duo het volgende:
Nu al achter het net gevist voor de Dam tot Damloop.
Het scheelt echt sterk per loop. De halve marathon van Amsterdam was - ondanks de inschrijving een jaar vooraf al was begonnen - in een paar uur uitverkocht, maar ik was er op tijd bij.
De aankleding en presentatie van de loopevenementen heeft zijn vruchten afgeworpen. Het FOMO-principe zal vast meespelen bij de snelle verkoop. Soms is er een zeer uitgebreide social media-coverage, misschien ook wel om mensen alvast warm te krijgen voor volgend jaar. Andere evenementen bieden een voorbereiding met Campus Coach of RunMotion. Hardloopkleding is hipper geworden. Toen ik ooit in 2004 was begonnen met hardlopen was de beleving totaal anders.quote:Op zaterdag 19 april 2025 13:19 schreef mignonne het volgende:
Toch knap, binnen 3 uur uitverkocht ofzo. Mooi man, de hele wereld aan het hardlopen
Wie weet! Bij de HM in Amsterdam vorig jaar kwamen er weinig startbewijzen vrij, maar wist er toch een te bemachtigen. 90% van de vrijgekomen startbewijzen was voor de hele marathon. Dat is logisch, omdat de kans op een blessure groter is.quote:Op zaterdag 19 april 2025 12:22 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Er komen nog startbewijzen vrij. Gegarandeerd dat mensen met blessures die gaan verkopen.
Dat boek heb ik ook gelezen! De bieb heeft maar weinig e-boeken over hardlopen, maar deze is er een van. Ik herinner me dat ik me niet echt kon identificeren met de schrijfster en haar blessure-struggles. Maar mijn "wees niet zo'n drama queen" en "zoek dan een andere sport" gedachtes zijn nogal hypocriet voor iemand die zelf nog nooit een marathon heeft gelopen en die zelf ook behoorlijk obsessief kan doen over pijntjesquote:Op dinsdag 22 april 2025 20:59 schreef core2duo het volgende:
[..]
Wie weet! Bij de HM in Amsterdam vorig jaar kwamen er weinig startbewijzen vrij, maar wist er toch een te bemachtigen. 90% van de vrijgekomen startbewijzen was voor de hele marathon. Dat is logisch, omdat de kans op een blessure groter is.
Is het niet een beetje veel van het goede dat de inschrijving soms al bijna een jaar van tevoren open gaat?
Van de week heb ik het boek ‘Missie Marathon’ gekocht, gaat over een loopster die drie keer (in verschillende jaren) geblesseerd is geweest tijdens de training en de vierde keer wél de marathon wist uit te lopen. Ik hoop er inspiratie uit te putten.
https://www.mariskavansprundel.nl/missie-marathon/
meestalquote:Op dinsdag 22 april 2025 21:27 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat boek heb ik ook gelezen! De bieb heeft maar weinig e-boeken over hardlopen, maar deze is er een van. Ik herinner me dat ik me niet echt kon identificeren met de schrijfster en haar blessure-struggles. Maar mijn "wees niet zo'n drama queen" en "zoek dan een andere sport" gedachtes zijn nogal hypocriet voor iemand die zelf nog nooit een marathon heeft gelopen en die zelf ook behoorlijk obsessief kan doen over pijntjes
In ander nieuws, ik liep net 5x5 min op 4:20 min/km (1:30 rust) en tot mijn eigen verbijstering heb ik alle 5 intervallen m'n tempo's gehaald(terwijl mijn 5k PR 21:30 is, dus ongeveer dat tempo maar dan geen 25 minuten en niet in m'n eentje op de dijk).
Doen jullie ook de hardlooplogica van intervallen? Van:
- Het eerste interval telt niet, want is eigenlijk nog een warming-up
- Het tweede interval telt niet, want dan ben je nog hartstikke fris
- Het derde interval is een feestje want OVER DE HELFT
- Het vierde interval telt niet, want een-na-laatste dus eigenlijk ben je er al
- Het vijfde interval telt niet, want laatste, dus alleen een kwestie van naar huis lopen en dat kan je sowieso
Kortom, van 5 intervallen loop je maar één ECHT interval en de rest is wat gedoe erom heen dat zó klaar isen dat sowieso lukt
Wat fijn!quote:Op woensdag 23 april 2025 12:06 schreef twist02 het volgende:
Haha heerlijk om te lezen dat meer mensen zo denken!
Ik deed vanmorgen m'n intervaltraining met 2 kinderen die meefietsen; da's ook een ervaring hoor..!![]()
Ene moment zijn ze hartstikke schattig aan het overleggen dat ze genoeg afstand moeten houden, volgende moment hebben ze ruzie omdat er bochten afgesneden werden
Maar verder hebben ze zonder zeuren 9 vd 14km mee gefietst (en tussendoor een pitstop gemaakt in een speeltuintje terwijl ik daar rondjes omheen liep)
https://larasch.de/quote:Op donderdag 24 april 2025 17:49 schreef kalinhos het volgende:
In Nederland heb je hardloopkalender.nl voor snel re zien welke loop wanneer is. Heb je ook zoiets in Duitsland dat iemand weet?
Dit is echt precies wat ik zocht, inclusief kaartquote:
Jep, ook maar weer geprobeerd. Kleine kans, maar wie weetquote:Op vrijdag 25 april 2025 12:37 schreef valleilijn het volgende:
Voor internationale ballots ook gratis
Ja, je kan ook via een reisorganisatie. Zie bijvoorbeeld:quote:Op vrijdag 25 april 2025 17:15 schreef kalinhos het volgende:
Kan je in Londen ook via georganiseerde reizen komen of werkt het alleen met charity of ingeloot worden?
Ik heb er ook eens één geprobeerd omdat ik er vooral veel lovende reacties over hoorde en wel benieuwd was.quote:Op vrijdag 18 april 2025 16:22 schreef SEMTEX het volgende:
Dit is niet testen, dit is proeven.quote:Op vrijdag 25 april 2025 23:31 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
Ik heb er maar 1 gekocht en dat is misschien te weinig voor een goede test maar ik vond ze te duur om er meteen 10 te kopen en er dan achter te komen dat het niets voor mij is.
Hoe verdaag ik ze op lange termijn, en als ik er meerdere in een training/race nodig heb? Geen idee.quote:Op zaterdag 26 april 2025 08:31 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Dit is niet testen, dit is proeven.
Als je gels test, moet je ontdekken of iets voor je werkt. Dat kan niet als je er maar één probeert.
Beter wat langzamer en niet geblesseerd raken. Niet elke loop is een wedstrijd.quote:Op zaterdag 26 april 2025 10:04 schreef PippenScottie het volgende:
Grrrr. 24.35 parkrun. Vier seconden langzamer dan de vorige.
Nou was de voorbereiding ook niet optimaal. Kort geslapen en een paar biertjes gedronken bij de Pixies gisteren
De comments in dat topic zijn schokkendquote:Op zaterdag 26 april 2025 15:40 schreef Nober het volgende:
Nog/al op de billen getikt?
NWS / TikTok rage: hardloopsters op billen tikken vanaf fatbike
[..]
Beter wat langzamer en niet geblesseerd raken. Niet elke loop is een wedstrijd.
Dat zijn reacties op zulke dingen helaas wel vaker ja...quote:Op zaterdag 26 april 2025 16:37 schreef mignonne het volgende:
[..]
De comments in dat topic zijn schokkend
Bijna heel fok is schokkend als je uit het handjevol veilige topics komtquote:Op zaterdag 26 april 2025 16:37 schreef mignonne het volgende:
[..]
De comments in dat topic zijn schokkend
5 km rustig lopen zit niet zo in mijn aard. Dan moet ik wel moe over de streep komen, het is maar 25 minuutjesquote:Op zaterdag 26 april 2025 15:40 schreef Nober het volgende:
Nog/al op de billen getikt?
NWS / TikTok rage: hardloopsters op billen tikken vanaf fatbike
[..]
Beter wat langzamer en niet geblesseerd raken. Niet elke loop is een wedstrijd.
Zo ver zijn we het in dit land afgezakt. Normen en waarden vervagen, geen hiërarchie meer maar anarchie. En voor de jeugd doen we het he, de planeet leefbaar houden. Fatbikejochies kunnen qua gedrag rot zijn, zelfs als je er maar even naar kijkt of ze zich aan de verkeersregels houden (mijn ervaring).quote:Op zaterdag 26 april 2025 16:45 schreef twist02 het volgende:
[..]
Dat zijn reacties op zulke dingen helaas wel vaker ja...
Terwijl het echt dieptriest is wat er soms geroepen/gedaan wordt als je als vrouw aan het hardlopen bent
Ik gaf laatst een opsomming van wat ik in ruim een uur hardlopen meegemaakt had en werd echt aangekeken (door mannen) alsof ik het ter plekke verzon. Nee, zo triest zijn jullie soortgenoten echt
Fair enough.quote:Op zaterdag 26 april 2025 17:20 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Bijna heel fok is schokkend als je uit het handjevol veilige topics komt
Ga je morgen lopen in Londen?quote:Op zaterdag 26 april 2025 17:41 schreef core2duo het volgende:
[..]
Zo ver zijn we het in dit land afgezakt. Normen en waarden vervagen, geen hiërarchie meer maar anarchie. En voor de jeugd doen we het he, de planeet leefbaar houden.
Op dit moment genieten van een weekendje Londen en gisteren nog 15 km hardgelopen.
Helaas! Lange afstanden lopen gaat nog moeilijk, ik krijg vrij snel last van mijn knieën. Maar de marathon… ik zeg nooit nooit. Wellicht kan ik mijn manier van trainen aanpassen of meer oefeningen doen. Morgen naar de toppers en de amateurlopers kijken :-)quote:
Heb je dit jaar net zo’n vol hardloopprogramma als vorig jaar?quote:Op zaterdag 26 april 2025 17:42 schreef mignonne het volgende:
[..]
Fair enough.
Nouja goed. Vanaf morgen weer lekker lopen hier en fanatiek aan mn schema voor de dam tot damloop. Heb mezelf de broodnodige schop onder mn kont gegeven. Moet ook echt even serieus naar mn voeding kijken, kan geen kwaad
Jepquote:Op zaterdag 26 april 2025 17:53 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Heb je dit jaar net zo’n vol hardloopprogramma als vorig jaar?
Have fun!! Lijkt me echt een fantastische sfeer daar.quote:Op zaterdag 26 april 2025 17:45 schreef core2duo het volgende:
[..]
Helaas! Lange afstanden lopen gaat nog moeilijk, ik krijg vrij snel last van mijn knieën. Maar de marathon… ik zeg nooit nooit. Wellicht kan ik mijn manier van trainen aanpassen of meer oefeningen doen. Morgen naar de toppers en de amateurlopers kijken :-)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
Hopen op iets koeler weer bij de damloop dit jaarquote:Op zaterdag 26 april 2025 17:59 schreef mignonne het volgende:
[..]
Jephaha
Het is vooral een aantal 10k's. Maar mijn doel is trainen voor die 16km van de damloop en daarna wil ik doortrainen voor 21km. De 10km loopjes zijn vooral onderdeel van de training.
Leuk! Mooie plekken voor een runquote:Op zaterdag 26 april 2025 18:07 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Hopen op iets koeler weer bij de damloop dit jaar
Ik moet ook nog eens een leuk loopje zoeken dit voorjaar.
De zomervakantie heb ik wel zo gepland dat ik parkruns kan doen in Helsinki en Uppsala. Zin in wel. Ook in de rest van de vakantie
quote:Op zaterdag 26 april 2025 18:02 schreef mignonne het volgende:
[..]
Have fun!! Lijkt me echt een fantastische sfeer daar.
Volgend jaar ga ik die kant op met de kinderen. Pa gaat hem sowieso lopen dan. Hetzij via ballot, hetzij via charity.Gaaf dat je vader hem wil gaan lopen! Londen is een echte hardloopstad. Ik heb talrijke groepen en groepjes hardlopers gezien. Bijvoorbeeld langs de oevers van de Thames en in de parken. Voor de amateurlopers wordt het morgen tot 21 à 22 graden maar daar doen ze in de UK niet moeilijk over. Moeilijkheden worden mogelijkheden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben benieuwd hoe Sifan Hassan en Abdi Nageeye morhen gaan lopen. En de topdebutant die de potentie heeft een parkoersrecord neer te zetten.Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
10 is wel genoeg voor nu.quote:Op zaterdag 26 april 2025 18:12 schreef mignonne het volgende:
[..]
Leuk! Mooie plekken voor een run![]()
Heb je wel al een afstand in gedachten voor je voorjaarsloop?
Eind mei is er ook een loop in groningen. Halve marathon, 10km en ik geloof ook 5km
Heel gaaf om daar toeschouwer te mogen zijn. Geniet er van en schreeuw je schor!quote:Op zaterdag 26 april 2025 18:14 schreef core2duo het volgende:
[..]
Gaaf dat je vader hem wil gaan lopen! Londen is een echte hardloopstad. Ik heb talrijke groepen en groepjes hardlopers gezien. Bijvoorbeeld langs de oevers van de Thames en in de parken. Voor de amateurlopers wordt het morgen tot 21 à 22 graden maar daar doen ze in de UK niet moeilijk over. Moeilijkheden worden mogelijkheden.
Ik ben benieuwd hoe Sifan Hassan en Abdi Nageeye morhen gaan lopen. En de topdebutant die de potentie heeft een parkoersrecord neer te zetten.
Je mag al blij zijn als het niet zo warm is dat ze tijdswaarneming uitzetten.quote:Op zaterdag 26 april 2025 18:07 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Hopen op iets koeler weer bij de damloop dit jaar
'Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned‘quote:Op zaterdag 26 april 2025 18:29 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Je mag al blij zijn als het niet zo warm is dat ze tijdswaarneming uitzetten.
(ik ben nog steeds ziedend)
Het is echt helemaal doorgeschoten. En die dag was het uiteindelijk helemaal niet warm. De normale temperatuur en bewolkt.quote:Op zaterdag 26 april 2025 18:29 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Je mag al blij zijn als het niet zo warm is dat ze tijdswaarneming uitzetten.
(ik ben nog steeds ziedend)
3 uur slaap 👍🙏quote:Op zaterdag 26 april 2025 18:31 schreef slacker_nl het volgende:
16km trail met 3 uur slaap en 30+ graden is best wel vermoeiend.
Soort van noodgedwongen. Ik had onverwacht bezoek die ik niet de deur uit wilde zetten. Een maandje geleden liepen we dezelfde route maar dan 5s/km langzamer. De laatste km was het zwaarste, daar merktte ik dat de vermoeiheid hard toesloeg. We liepen 7.15/km in het begin, ter vergelijking we lopen meestal rond de 6.55/km op de (vlakke) weg. Dus het tempo, vooral in het begin was best lekker.quote:Op zaterdag 26 april 2025 19:31 schreef core2duo het volgende:
[..]
3 uur slaap 👍🙏
Dat is wel een efficiënte tijdbesteding.
Was het noodgedwongen dat je zo weinig slaap had en had je nog een adequate tijd kunnen lopen?
Ik zou het niet kunnen, dan ben ik de volgende dag bij wijze van spreken niet te genieten.
Ik heb het ook maar eens geprobeerd. Kans van 1 op 50 of iets dergelijks. Denk niet dat ik volgend jaar aan de bak moet :-)quote:Op vrijdag 25 april 2025 16:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jep, ook maar weer geprobeerd. Kleine kans, maar wie weet
In strava verwijderen en dan de run exporteren uit Garmin (met goede datum) en dat handmatig uploaden?quote:Op zondag 27 april 2025 13:24 schreef GwaiLow het volgende:
Hm, bij mijn loopje van vandaag werd de datum 20 januari aangegeven. En dat terwijl mijn Garmin Fenix 6 wel gewoon op 27 april ingesteld staat. Nu heb ik de datum in mijn Garmin-app wel aan kunnen passen naar 27-4, maar kan ik dat in Strava ook nog aanpassen? Lijkt alsof dat niet zo makkelijk gaat. Nu ziet natuurlijk niemand mijn run van vandaag
Ja, thanks! Het is geluktquote:Op zondag 27 april 2025 22:45 schreef Evangelion het volgende:
[..]
In strava verwijderen en dan de run exporteren uit Garmin (met goede datum) en dat handmatig uploaden?
Ik vind dat wel testenquote:Op zaterdag 26 april 2025 08:31 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Dit is niet testen, dit is proeven.
Als je gels test, moet je ontdekken of iets voor je werkt. Dat kan niet als je er maar één probeert.
Ik draag meestal wel calf compression dingen (alleen om kuit, geen hele kous). Daar krijg ik vaak het eerste last bij veel trainen en het lijkt wel iets te helpen.quote:Op maandag 28 april 2025 11:05 schreef twist02 het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar de meningen hier:
Compressiekousen tijdens/na het hardlopen: ja of nee? En waarom?
Ik heb zo'n paar gekocht van Stox, paar keer gedragen, maar ondanks dat ik brede voeten heb, heb ik teveel sok om mn voet en dat gaat knellen. Daarom draag ik ze niet meer.quote:Op maandag 28 april 2025 11:05 schreef twist02 het volgende:
Ik heb de voetloze van Decathlon en ben er heel tevreden mee!quote:Op maandag 28 april 2025 14:59 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik heb zo'n paar gekocht van Stox, paar keer gedragen, maar ondanks dat ik brede voeten heb, heb ik teveel sok om mn voet en dat gaat knellen. Daarom draag ik ze niet meer.
Mocht ik ooit nog eens overwegen om nieuwe aan te schaffen, dan zonder voet.
Ik heb ze tot nu toe vooral aangehad met warm weer als ik een trail ga doen. Want ik wil geen lange legging aan, maar heb ook geen zin in geschramde schenen.quote:Op maandag 28 april 2025 11:05 schreef twist02 het volgende:
Vroeger wel gedragen, nu al jaren niet. Ik droeg ze om dezelfde reden als mignonne, geen idee waarom ik er nu geen last meer van heb eigenlijkquote:Op maandag 28 april 2025 11:05 schreef twist02 het volgende:
persoonlijk denk ik vaak: het ziet er niet uit, en je ziet het de echte pro’s ook nooit doen. Maargoed, dat vind ik ook van mensen die bv een strakke hardloopbroek aandoen en daaróverheen nog shorts.quote:Op maandag 28 april 2025 11:05 schreef twist02 het volgende:
Sifan Hassan loopt wel met lange sokkenquote:Op maandag 28 april 2025 19:46 schreef kalinhos het volgende:
[..]
persoonlijk denk ik vaak: het ziet er niet uit, en je ziet het de echte pro’s ook nooit doen.
Precies, dat viel mij zondag dus ook al opquote:Op maandag 28 april 2025 20:10 schreef valleilijn het volgende:
[..]
Sifan Hassan loopt wel met lange sokken
Eens! Al heb ik het vaak andersomquote:Op dinsdag 15 april 2025 14:09 schreef mignonne het volgende:
[..]
Inderdaad ik ook.
Ik heb een broek waarbij de binnenbroek en de shorts aan elkaar zitten. De binnenbroek is strak en voorkomt dat je bovenbenen schuren, de buitenste broek is wijd zodat niet iedereen je onderbroeklijnen en je kruiszweet kan bewonderen. Ik vind 't hartstikke handig. (Ik loop ook vaak genoeg in een legging of in een simpel wijd broekje, maar dat werkt niet voor alle trainingen/plaatsen/weersomstandigheden)quote:Op maandag 28 april 2025 19:46 schreef kalinhos het volgende:
[..]
persoonlijk denk ik vaak: het ziet er niet uit, en je ziet het de echte pro’s ook nooit doen. Maargoed, dat vind ik ook van mensen die bv een strakke hardloopbroek aandoen en daaróverheen nog shorts.
Maar, als je er daadwerkelijk voordeel uit haalt of last voorkomt: lekker doen. Ik heb de mazzel zelf nooit last van kuiten ofzo te hebben dus ik heb vaak gewoon korte sokjes.
Doe ik standaard, kan ik iig nog wat meuk in mijn zakken doen.quote:Op maandag 28 april 2025 19:46 schreef kalinhos het volgende:
Maargoed, dat vind ik ook van mensen die bv een strakke hardloopbroek aandoen en daaróverheen nog shorts.
Maar dan ben je er toch ook zonder slidingsbroekje?quote:Op maandag 28 april 2025 21:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Doe ik standaard, kan ik iig nog wat meuk in mijn zakken doen.
Geen optie ivm schuren. Met een reguliere boxershort lopen is leuk als je 2 keer per week een stukje rent ofzo. Maar als je een keer of 6 per week een kilometer of 10-12 per keer loopt gaat dat niet werken.quote:Op maandag 28 april 2025 21:56 schreef kalinhos het volgende:
Maar dan ben je er toch ook zonder slidingsbroekje?
Hardloopkleding 👌quote:Op maandag 28 april 2025 21:10 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb een broek waarbij de binnenbroek en de shorts aan elkaar zitten. De binnenbroek is strak en voorkomt dat je bovenbenen schuren, de buitenste broek is wijd zodat niet iedereen je onderbroeklijnen en je kruiszweet kan bewonderen. Ik vind 't hartstikke handig. (Ik loop ook vaak genoeg in een legging of in een simpel wijd broekje, maar dat werkt niet voor alle trainingen/plaatsen/weersomstandigheden)
Een lange strakke hardloopbroek en daarover shorts zie ik vooral bij mannen, en dat snap ik ook wel. Enkel de lange broek toont wel heel veel, en ik kan me voorstellen dat niet iedereen zich daar comfortabel in voelt.
Ik weet niet hoe veel keus de echte pro's hebben. Wel iets denk ik, want je ziet bijvoorbeeld wel dat Sifan Hassan iets bedekkendere kleding draagt dan de meeste andere loopsters.
Voor mannen zijn tights net zo makkelijk. Dat zit echt alleen in hun hoofd. Mannen maken het moeilijk.quote:Op maandag 28 april 2025 22:12 schreef core2duo het volgende:
[..]
Hardloopkleding 👌
Het is tegenwoordig echt stijlvol geworden. Het geeft net iets meer dimensie aan een rondje lopen, of dat nu 15 km in de buurt is of door 15 km door Londen of een andere vakantiebestemming. Jammer dat het voor mannen net iets lastiger is, een strakke broek.
ik zeg dus letterlijk dat ik sportboxers draag hequote:Op maandag 28 april 2025 22:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Geen optie ivm schuren. Met een reguliere boxershort lopen is leuk als je 2 keer per week een stukje rent ofzo. Maar als je een keer of 6 per week een kilometer of 10-12 per keer loopt gaat dat niet werken.
Fusion heeft wel korte tights die je kunt dragen zonder iets eronder.quote:Op dinsdag 29 april 2025 10:00 schreef valleilijn het volgende:
Veel zijn toch ook van die 2-in-1 broekjes met een boxer er in? Die heb ik in ieder geval, erg handig en dan hoef ik niet ook nog aparte sportboxers te hebben. Bamboeboxers zijn ook prima voor de kortere loopjes maar bij 1,5u+ vind ik dat toch ook minder prettig.
Korte tights nog nooit geprobeerd eigenlijk, ook omdat je toch weer iets er onder moet dragen.
Sportkleding wordt door de baas verstrekt (ben militair), ik ga een gegeven paard niet in de bek kijken...quote:Op dinsdag 29 april 2025 08:18 schreef kalinhos het volgende:
ik zeg dus letterlijk dat ik sportboxers draag hemaargoed ook das persoonlijk, die sportboxers van Decathlon werken goed of strakke bambooboxers.
Wel lekker dat we nu de tijd ingaan van kort-kort
Ik kom niet onder de 60% sinds november afgelopen jaar. +0% vandaag.quote:
Een duurloop van 2,5 uur is natuurlijk een hele mooie prestatie. Ik vraag me af in hoeverre de afstand uitmaak voor de punten voor warmte-acclimatisatie. Hoe warm was het eigenlijk zondag tijdens je durloop?quote:Op woensdag 30 april 2025 12:35 schreef Evangelion het volgende:
Dat grafding vindt 2.5 uur duurloop (zondag) of intervallen doen (dinsdag) bij 20-22 graden niet heet genoeg.
Ik zweette als een hoer in de kerk ja
[ afbeelding ]
20,6 volgens Garmin.quote:Op woensdag 30 april 2025 14:40 schreef core2duo het volgende:
[..]
Een duurloop van 2,5 uur is natuurlijk een hele mooie prestatie. Ik vraag me af in hoeverre de afstand uitmaak voor de punten voor warmte-acclimatisatie. Hoe warm was het eigenlijk zondag tijdens je durloop?
Hij telt vanaf 22 graden.quote:Op woensdag 30 april 2025 14:46 schreef Evangelion het volgende:
[..]
20,6 volgens Garmin.
Volgens mij gaat hij pas warmte-acclimatisatie tellen vanaf 25 of zo. Wat wel een beetje bullshit is als je van 0 komt, dan is 20 ook al warm.
Ik ga ook naar wings for life! Ik gok overigens op 7km!quote:Op woensdag 30 april 2025 11:49 schreef twist02 het volgende:
Nogmaals dank voor alle reacties op de compressiekousen-vraag!
Ik zat vooraf al een beetje rond te kijken en had juist die tubes/sleeves eigenlijk meteen af laten vallenmaar ik heb nu inderdaad hele fijne hardloopsokken, dus kan me voorstellen dat het dan een voordeel is dat je die gewoon kunt blijven dragen
Dus ga ze binnenkort maar eens uitproberen bij een lange run (na Moederdag vermoed ik)
As. zondag Wings for Lifestart is om 13.00u dus ben blij dat het dan weer een beetje afkoelt
![]()
Kijken hoelang ik Robert Doornbos en Kjeld Nuis voor kan blijvenwil mikken op een km of 18-20km
Tof!quote:Op woensdag 30 april 2025 16:54 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
Ik ga ook naar wings for life! Ik gok overigens op 7km!
Maar ik ben een langzame loper met 0 conditie en training. Dus ik ga lekker een intervalletje lopen![]()
Overigens heb ik me ingeschreven voor de 100km Rab nature challenge en ga ik in mei 100km hardlopen en hiken in de natuur
Ook niet met de 5 jaar garantie van Fusion?quote:Op woensdag 30 april 2025 09:45 schreef SEMTEX het volgende:
Ik draag tubes van Herzog. Met sokken heb ik bijna geen keus. Dat moeten de allerdunste sokken zijn die ik heb (anders zorgen ze voor drukpunt irritatie en blaren) en dat zijn een stel versleten H&M sportsokken. De tubes zijn wel heel fijn en werken echt elke marathon. Misschien zou ik ze nog vaker kunnen dragen, maar nu draag ik ze dus alleen tijdens marathons.
Qua broekje heb ik nu een Fusion achtig broekje gevonden, maar dan van Decathlon: https://www.decathlon.nl/(...)Bkd4xAgaAjezEALw_wcB . Ik heb een duur Odlo shortje met dunner onderlaagje gebruikt in het verleden en die ging bijna letterlijk bij de eerste gebruik bij het touwtje kapot, dus ik geloof niet meer in duur = kwaliteit. Dit broekje kruipt niet omhoog, wat ik echt heel vaak bij shorts gehad heb (ook bij die van Odlo).
Voor die 5 jaar garantie moet je het artikel dan wel registreren.quote:Op woensdag 30 april 2025 22:07 schreef GotC het volgende:
[..]
Ook niet met de 5 jaar garantie van Fusion?
https://nl.fusionworld.com/pages/5years
Maargoed, ik ben zo’n idioot die bij Fusion zweert
Wings for lifequote:Op donderdag 1 mei 2025 11:01 schreef kalinhos het volgende:
Dat Wings for Life is wel een tof concept zeg, hoorde er voor ‘t eerst over in De Pacer. Is dat elk jaar in Breda of meerdere locaties en data?
Ja, gaaf hè?quote:Op donderdag 1 mei 2025 11:01 schreef kalinhos het volgende:
Dat Wings for Life is wel een tof concept zeg, hoorde er voor ‘t eerst over in De Pacer. Is dat elk jaar in Breda of meerdere locaties en data?
Ik stoor me daar niet zo aan, zeker niet bij zo’n bedrijf.quote:Op donderdag 1 mei 2025 07:55 schreef Nijna het volgende:
[..]
Voor die 5 jaar garantie moet je het artikel dan wel registreren.
Ik vind daar altijd iets van. Ze willen gewoon je gegevens hebben en in ruil daarvoor geven ze dan 3 jaar langer garantie. Dan haak ik af.
Maar ik vind de tights van Fusion wel heel fijn. Nadat ik een zeer slecht zittende tight bij lidl had gekocht, toch maar voor iets fatsoenlijks gegaan. Ze zijn hun geld wel hartstikke waard wat mij betreft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |