DeeBee | dinsdag 8 april 2025 @ 08:30 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() › Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? › Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? › Countdowns naar alles F1 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
DeeBee | dinsdag 8 april 2025 @ 08:31 |
| |
Marcoss | dinsdag 8 april 2025 @ 10:35 |
Met dat soort records is het ook lastig vergelijken. Hoogste aantal punten per race had Schumacher nooit kunnen halen omdat je toen minder punten kreeg.. en dat kan ook gelden als je straks 50 punten krijgt voor een zege of als meer coureurs punten krijgen en de verdeling verandert. En ook de hoogste percentages per race is afhankelijk van hoe lang je doorgaat. Als Hamilton na 2021 was gestopt, waren dat soort records waarschijnlijk niet te verbeteren, nu is hij nog jaren doorgegaan en zijn die percentages flink gekelderd. Als Max straks echt vroeg stopt zoals hij aangeeft, worden dat ook lastig te breken records. | |
Marcoss | woensdag 9 april 2025 @ 19:59 |
https://www.ad.nl/formule(...)hrein-over~ac0c6df1/ | |
LTVDK | woensdag 9 april 2025 @ 20:15 |
Bekijk deze YouTube-video | |
Starflyer | woensdag 9 april 2025 @ 22:50 |
Niet alleen Verstappen slaat een training over. Er zijn intussen zes rookies bekend die in Bahrein in de eerste vrije training rijden. Hirakawa (Haas), Vesti (Mercedes), Beganovic (Ferrari), Drugovich (Aston Martin), Browning (Williams en Iwasa dus. | |
Red_85 | donderdag 10 april 2025 @ 11:03 |
Is Hirakawa echt wel een rookie? 31, oa Le Mans winnaar en 2x WEC kampioen. Gewoonweg een begenadigd coureur met een shitload aan ervaring. | |
Sabata | donderdag 10 april 2025 @ 11:05 |
Rookie in de klasse ![]() | |
Wienerschnitzels | donderdag 10 april 2025 @ 11:06 |
Wel logisch, in principe heeft iedereen genoeg data over Bahrein om een training over te slaan en je hebt meteen ook veel data om de coureurs te kunnen vergelijken. | |
Starflyer | donderdag 10 april 2025 @ 12:30 |
Wel volgens de F1 regels, want daar is iedereen een rookie die twee of minder Grand Prix heeft gereden. | |
Starflyer | donderdag 10 april 2025 @ 13:00 |
TheStigsDutchCousin | donderdag 10 april 2025 @ 13:03 |
Ik ken de beste man niet ![]() | |
Starflyer | donderdag 10 april 2025 @ 13:09 |
Dat geeft niet. Het gaat er om dat er weer iemand bij de FIA weg is vanwege de stijl van leidinggeven van MBS. | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 10 april 2025 @ 13:21 |
Dat gaat nog wel door denk ik. | |
Sabata | donderdag 10 april 2025 @ 13:29 |
Robert was jaren de navigator van Richard Burns in het Wk rally. kwam altijd over als een rustige gemoedelijke man. dus als MBS hem ook op de kast krijgt kunnen we aannemen dat het gezegde "die krijgt zelfs Sinterklaas nog kwaad* zeker voor MBS geldt | |
Knurft-Zork3 | donderdag 10 april 2025 @ 20:31 |
Hebben ze Johnny Herbert weer losgelaten uit het gesticht? Wat een domme uitspraken weer vandaag. | |
Whiskers2009 | donderdag 10 april 2025 @ 21:13 |
Context? | |
quo_ | donderdag 10 april 2025 @ 22:38 |
Wie? Wat? Waar? | |
FireFox1 | vrijdag 11 april 2025 @ 01:39 |
Ik zit net de persconferenties terug te kijken, en wie zit er weer totaal ongeïnteresseerd bij? Juist, Lance Stroll. Echt een flapdrol eerste klasse, en heeft werkelijk niets nuttigs te melden. kan mij niet voorstellen dat iemand die gozer mag. | |
Knurft-Zork3 | vrijdag 11 april 2025 @ 04:00 |
De hele wereld draait volgens Johnny om Hamilton. | |
Whiskers2009 | vrijdag 11 april 2025 @ 08:36 |
Dank ![]() En Herbert ![]() | |
DjVero | vrijdag 11 april 2025 @ 08:50 |
Vuistdiep erin | |
LTVDK | zondag 13 april 2025 @ 14:07 |
| |
Bargehassus | zondag 13 april 2025 @ 14:22 |
Mooi bericht. Weet even niet wat voor emoties ik hier bij moet hebben. | |
shiz | zondag 13 april 2025 @ 14:38 |
Nou ja, z'n hand zal wel op de pen geweest zijn. Die zal daarin gestopt zijn door Corinna die er dan 'MS' mee geschreven heeft neem ik aan. ![]() | |
RotatoR | zondag 13 april 2025 @ 23:43 |
Luctor.et.Emergo | maandag 14 april 2025 @ 09:38 |
![]() ![]() | |
TheStigsDutchCousin | maandag 14 april 2025 @ 10:11 |
WEER CAKE. | |
RotatoR | maandag 14 april 2025 @ 12:07 |
![]() | |
THEFXR | maandag 14 april 2025 @ 23:03 |
RUS verlengt voor 2 Jaar met Mercedes | |
APK | maandag 14 april 2025 @ 23:59 |
Oei, waar moet Max dan naar toe? Aston Martin? | |
THEFXR | dinsdag 15 april 2025 @ 01:20 |
Dat is idd de vraag. | |
Nebelwerfer | dinsdag 15 april 2025 @ 08:38 |
Alsof ze Max naast Kimi zetten. Sowieso daalt de waarde van Verstappen met het jaar als hij blijft dreigen in 2028 af te zwaaien. | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 15 april 2025 @ 09:17 |
Mwah, als Max zegt dat hij weg gaat staan de topteams in de rij voor hem. | |
Peterselieman | dinsdag 15 april 2025 @ 21:38 |
Cake weer? | |
pmponer | woensdag 16 april 2025 @ 07:08 |
Wordt weer een leuk weekend voor RBR denk ik | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 16 april 2025 @ 07:10 |
Veel slechter dan Bahrein zal het niet zijn. | |
Nebelwerfer | woensdag 16 april 2025 @ 09:51 |
Ik kan me vergissen maar, momenteel zie ik mclaren of mercedes niet een coureur dumpen voor hem. Die hebben kwaliteit genoeg om kampioenschappen binnen te hengelen als de auto goed genoeg is en ik denk dat Verstappen geen goede match is met de rijders die niet gedumpt worden. Misschien naast Oskar, maar Norris zullen ze ook niet snel laten gaan. | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 16 april 2025 @ 09:54 |
Meer het punt dat Max al bewezen heeft met minder materiaal WK's te winnen. Zulke coureurs hebben ze nu niet bij McLaren en Mercedes. M.a.w. ze weten welke kwaliteiten Max heeft en die willen ze maar al te graag benutten. | |
Nebelwerfer | woensdag 16 april 2025 @ 10:10 |
Dat geloof ik ook wel, maar bij beide teams rijden nu coureurs waarin is geïnvesteerd en waar toekomst in zit. Gooi je verstappen in de mix moet je gaan slachtofferen en is er kans dat het aan chemie ontbreekt met de overgebleven coureur. Moet je zien hoe lastig het is voor Red Bull die tweede stoel degelijk gevuld te krijgen. Dat zijn wel risico’s voor een coureur die het al over afzwaaien heeft. | |
Starflyer | woensdag 16 april 2025 @ 12:37 |
Als Verstappen weg kan, vanwege de prestatieclausule, kan hij voor een jaar bijtekenen met andere voorwaarden en kijken hoe de verhoudingen zijn met het oog op 2027. Dan lopen er weer een paar contracten af, o.a die van Norris, Hamilton en Alonso, meen ik. En misschien doet RBR het dan wel weer goed genoeg om bij te tekenen voor nog een paar jaar. | |
Nieuwschierig | woensdag 16 april 2025 @ 12:44 |
Met iets minder kan hij kampioenschappen binnenhengelen = 2024 Met nog minder kan hij sommige wedstrijden winnen = 2025 Er hoeven niet veel problemen bij te komen en 7e in het WK is het beste resultaat. | |
Starflyer | woensdag 16 april 2025 @ 12:45 |
Er is nog hoop voor dit seizoen. | |
ChevyCaprice | woensdag 16 april 2025 @ 13:35 |
Kijk nu al uit naar een gevecht tussen koele kikker Piastri en Max Verstappen. | |
WismutVeilchen83 | woensdag 16 april 2025 @ 14:36 |
De verhoudingen kunnen in 2026 inderdaad compleet anders zijn. Als McLaren eind 25 een eigen kampioen heeft gaan zij geen ruimte maken voor Verstappen. Mocht bijvoorbeeld Mercedes of Ferrari de 26-regels het beste hebben geïnterpreteerd is een Antonelli of Leclerc ook kampioen. Het kan best wel eens lastig worden om dan elders zomaar in te stappen. De beste kans geef ik hem nog steeds bij Aston Martin. | |
ChevyCaprice | woensdag 16 april 2025 @ 14:37 |
Bij McLaren kunnen ze Norris er zo uitboeken voor Verstappen. | |
George_of_the_Jungle | woensdag 16 april 2025 @ 14:43 |
Max kent RBR natuurlijk door en door, en kan inschatten hoe waarschijnlijk het is of RBR, met het huidige team engineers een competitieve auto zal hebben in 2026. Gezien ze een flinke voorsprong niet hebben kunnen behouden sinds het vertrek van wat sleutelfiguren, zou het me niets verbazen dat Max aan het einde dit seizoen al verkast. Ik denk ook dat Mercedes daar best voor open staat, al weet ik niet zo goed wie ze dan zullen dumpen. AM kan financieel ook aantrekkelijk zijn voor Max, en heeft de aanwezigheid van Newey als troef. | |
MoreDakka | woensdag 16 april 2025 @ 14:44 |
Ik schat de kans dat er 1 team is dat de 2026 regels het beste interpreteert en daardoor dominant wordt op bijna 100%. Voor die tijd van team veranderen heeft niet zoveel zin, het kan ook zomaar weer Red Bull zijn. De kans dat de 26 regels het halen tot 2030 is dan weer vrijwel 0%, dus je veliest ook maar 4 jaar. | |
Questular | woensdag 16 april 2025 @ 15:26 |
Elke team maar dan ook elk team gaat echt geen nee zeggen tegen een 4 voudig WK of het nu Verstappen is of Hamilton in zijn topjaren. | |
Nieuwschierig | woensdag 16 april 2025 @ 16:34 |
Vergeet niet dat wanneer Max weg gaat bij Red Bull Racing er ook weer een plek vrijkomt voor een andere rijder en de plek van Yuki is sowieso een loterij. | |
-XOR- | woensdag 16 april 2025 @ 16:41 |
Ik gok zomaar dat RB voor Bearman gaat. | |
Starflyer | woensdag 16 april 2025 @ 18:08 |
Minimaal tot 2029 (3 jaar) als er een team dominant blijkt te zijn, anders kan het zo maar zijn tot 2031 duren voordat de regels weer op de schop gaan. https://www.the-race.com/(...)-2029-v10-v8-hybrid/ | |
Tarado | woensdag 16 april 2025 @ 18:19 |
Dit ja, die maken wel ruimte, maar Verstappen schijnt volgend jaar sowieso niet weg te gaan, dus als die Red Bull een knakenbak wordt, zal hij er toch minimaal een jaar in rijden. En erna is de keuze ook wat makkelijker omdat je beter weet wie er goed voorstaan voor 27. | |
MoreDakka | woensdag 16 april 2025 @ 19:30 |
Precies. Er gaat weer één team dominant worden. | |
Tarado | woensdag 16 april 2025 @ 19:42 |
Dat viel dit keer toch ook wel mee, Red Bull werd pas dominant 2e helft 22 en dat duurde geen 2 jaar. | |
ChevyCaprice | woensdag 16 april 2025 @ 22:43 |
Verschil met 2022 is wel dat het nu niet alleen andere aero is maar ook powerunit. Alhoewel de brandstofmotoren blijven gelijk qua formaat. 50% power is dit keer elektrisch. | |
George_of_the_Jungle | woensdag 16 april 2025 @ 23:50 |
In 2026 zullen de teams met de beste engineers vooraan rijden. Maar de engineers van de teams die bovenaan meedoen zullen weggelokt worden door andere teams. Verder speelt budget natuurlijk ook een rol, organisatie, en waar de motor vandaan komt. Fabrieksteams hebben een voordeel over klantenteams, ervaren F1-motorenbouwers een voordeel over nieuwkomers. Rob Marshall van RBR heeft het bij McLaren goed gedaan. Adrian Newey heeft zich al meerdere keren bewezen, dus AM heeft goede papieren. The engineers die Alpine van oa RBR heeft aangetrokken hebben dan weer niet geleverd. Qua organisatie staat Mercedes denk ik wel in de top, RBR dan weer niet bijv. Qua engineers staan McLaren, AM en Mercedes (mede door de organisatie) wel in de top. Ferrari doet altijd wel van voren mee, maar al heel lang niet echt in de top. Williams is dit jaar verrassend, ik ben benieuwd eigenlijk welke engineers daar voor gezorgd hebben, maar die zouden volgend jaar ook kunnen verrassen. Racing Bulls doet het dit jaar verrassend goed, maar als dat komt door specifieke engineers, dan zullen die naar RBR vloeien. Qua motoren zal RBR een nadeel hebben. AM rijdt in 2026 met Honda geloof ik, dat is een goede powerunit, en niet als klant van een team wat zelf ook meedoet. McLaren en Williams rijden in 2026 met Mercedes, en zullen nadeel hebben tov Mercedes, wat even zal duren voor ze dat weggewerkt hebben. Ik gok op de volgende volgorde volgend jaar: Mercedes: Solide organisatie, eigen motor AM: top engineer, bewezen solide engine supplier Ferrari: OK organisatie, eigen motor McLaren: Goede engineers, goede motor als klant Williams: Goede progressie nu wijst mogelijk op goede engineers, goede motor als klant RBR: Groot budget, maar engineers hebben laatste seizoenen te wensen over gelaten, het rommelt al een poos in de organisatie, en gaan met motor van nieuwe motorbouwer rijden Bij de rest schort het aan top-engineers, budget, ervaring motorbouwers of een combinatie ervan. Het kan zijn dat eentje (audi of cadillac) ver boven verwachting presteert, en het is wel zeker dat er een team (audi, cadicallic, racing bulls, alpine, haas) boven verwachting zal presteren, maar echt om de prijzen meeoden zie ik niet gebeuren ineens. | |
Starflyer | donderdag 17 april 2025 @ 00:10 |
Waarvan de, naar verwachting, beste powerunit door vier teams gebruikt gaan worden. Dus dan zal de aero nog steeds de doorslag geven. | |
ChevyCaprice | donderdag 17 april 2025 @ 00:26 |
Dan moet eerst ook echt kloppen of dat ook zo is. Maar m’n punt blijft dus staan: het is een andere verandering dan in 2022. | |
WismutVeilchen83 | donderdag 17 april 2025 @ 09:31 |
Maar schat jij in dat gezien de teringbende die het bij RBR is dat een coureur in een competitieve auto zin heeft om daarheen te gaan? En er dus een plek vrijkomt voor Max? | |
WismutVeilchen83 | donderdag 17 april 2025 @ 09:33 |
De kans dat RBR met hun nieuwe motor er ook nog bij dat dominante team gaat zijn schat ik in als nagenoeg 0. Daarbij komt nog dat Max RBR wel kan inschatten (aangenomen dat hij dat kan), hij zal geen enkel inzicht hebben in hoe zich dat verhoudt ten opzichte van andere teams. | |
ChevyCaprice | donderdag 17 april 2025 @ 11:04 |
Ik ga er vanuit dat Max meer weet dan wij van andere teams | |
Sally | donderdag 17 april 2025 @ 11:28 |
![]() ![]() ![]() 😂😂🤣🤣🤣 | |
Nieuwschierig | donderdag 17 april 2025 @ 12:40 |
Stel dat Russel, of Leclerc, of Norris plaats móeten maken voor Verstappen dan zal die persoon een nieuw stoeltje zoeken. Op dat moment kan RBR aantrekkelijker zijn dan een andere middenmoter | |
Red_85 | donderdag 17 april 2025 @ 12:49 |
Bekijk deze YouTube-video Edit: Geen woord over stroll dit keer. Maar heerlijk weer. Trans hamilton ![]() [ Bericht 27% gewijzigd door Red_85 op 17-04-2025 14:11:11 ] | |
Sally | donderdag 17 april 2025 @ 13:01 |
Hear hear. Edit: wel jammer dat hij dan tóch opstapt. Maar goed dat hij vasthoudt aan principes. [ Bericht 8% gewijzigd door Sally op 17-04-2025 13:09:56 ] | |
WismutVeilchen83 | donderdag 17 april 2025 @ 14:05 |
Leg eens uit, hoe dan? | |
ChevyCaprice | donderdag 17 april 2025 @ 14:12 |
Testbank resultaten. | |
WismutVeilchen83 | donderdag 17 april 2025 @ 15:14 |
En jij denkt dat dat soort resultaten gedeeld worden? Ik geloof er niets van. En al helemaal niet door alle leveranciers in 2026. Totdat er tests zijn geweest weten we allemaal niets. Maar je kunt wel enigszins inschatten welke leverancier er goed bij zal zitten. En wat daar aangaat heb ik weinig vertrouwen in RBPT. | |
ChevyCaprice | donderdag 17 april 2025 @ 15:15 |
Aan Max? Tuurlijk wel lol. Als je die gast wil hebben waarom zou je er dan niet alles aan doen om hem binnen te trekken. | |
George_of_the_Jungle | donderdag 17 april 2025 @ 15:39 |
Max zal best nog eens met Newey praten bijv, of Rob Marshall. F1 is een behoorlijke kliek, veel mensen hebben bij meerdere teams gewerkt, en veel teams huren dezelfde contractors in. Mijn vrouw is afgelopen jaren bij 4 teams over de vloer geweest, en haar bedrijf bij alle team behalve de Italiaanse. Dat soort mensen hebben ook inzicht in de organisatie, en dat helpt met het inschatten van hoe het zal gaan. | |
WismutVeilchen83 | donderdag 17 april 2025 @ 16:36 |
En dan roep je wat als Mercedes. En welk bewijs heb je dan? Als ik Mercedes was dan zou ik zeggen dat ik een top auto heb en zou ik roepen dat mijn motor minstens 25% beter is dan dat hij in werkelijkheid is. Daarbij weet je niets over gewicht, efficiëntie, betrouwbaarheid en alles van die motor. Het is allemaal niet zo eenvoudig. Dat Mercedes een betere motor bouwt dan RBPT geloof ik nogmaals heus wel, maar overtuigend bewijs o.i.d. is er absoluut niet. | |
WismutVeilchen83 | donderdag 17 april 2025 @ 16:40 |
Er zullen best gevoel en ideeën zijn, maar het zegt allemaal net zoveel als de voorbeschouwingen op een seizoen in januari. Namelijk vrijwel niks. Ik kan me nog 2022 voor de geest halen. RedBull zou niet mee gaan doen, die hadden alles op 2021 gegooid. Mercedes had alleen een update pakket gebracht in GB en zou er beter voorstaan. Alpine, McLaren en Ferrari hadden alles op 2022 gezet en zouden vooraan meer gaan doen. We hebben het allemaal gezien, het kwam toch even anders uit. RedBull had ook ineens een ander concept en ineens bleek het gebrek aan topsnelheid de jaren ervoor niet zo aan de Honda motor te liggen waardoor ze ineens domineerden op banen als Jeddah, Spa en Monza. We zullen het allemaal wel zien, maar wie nu beweert al goed in te kunnen schatten wie waar staat, laat staan ten opzichte van concurrenten, die lult maar wat. | |
ChevyCaprice | donderdag 17 april 2025 @ 16:54 |
Waarom zou je onbetrouwbaar zijn tegen iemand die je graag bij je team wil hebben? | |
WismutVeilchen83 | donderdag 17 april 2025 @ 17:04 |
Is dit een serieuze vraag? Omdat je diegene wilt hebben? | |
ChevyCaprice | donderdag 17 april 2025 @ 17:07 |
En om daar te komen ga je die eerst snoeihard naaien om hem bij je te krijgen? Ja. Goed idee. | |
WismutVeilchen83 | donderdag 17 april 2025 @ 17:13 |
Wat een onzin. Ook Mercedes heeft geen idee hoe ze zich verhouden ten opzichte van anderen. Als wij in het bedrijf waar ik werk iemand graag willen hebben omdat die persoon ontzettend goed is dan schetsen we de mogelijkheden ook beter voor dan ze vaak zijn. Zeker als het gaan om zaken die totaal niet te voorspellen zijn, omdat er aan alle motoren zoals in dit geval nog een jaar gewerkt gaat worden. Totaal niet te verifiëren of het beeld dat je in bijvoorbeeld 2024 schetst ook klopte. Maar je hebt wel de beste coureur van het veld binnen. Andere vraag: hoe denk jij dan dat het gaat? Dat ze zeggen: loopt u maar even mee naar de testbank, dan draaien we de motor even aan en dan rolt er een bonnetje uit waar een aantal PK op staat? | |
George_of_the_Jungle | donderdag 17 april 2025 @ 17:40 |
Als je een team hebt wat elk boutje tracked als het een kamer in gaat, en uit gaat, en weet wanneer het gemaakt is, hoeveel het gekost heeft, en een ander team wat een boutje die ze nodig hebben niet kunnen vinden en dan maar een nieuwe maakt. Op welk team zou jij dan je geld zetten? [ Bericht 1% gewijzigd door George_of_the_Jungle op 17-04-2025 17:46:14 ] | |
ChevyCaprice | donderdag 17 april 2025 @ 17:50 |
Je vergelijkt je eigen bedrijf met de miljoenen business die een wereldkampioen wil aantrekken? Ok. | |
Tarado | donderdag 17 april 2025 @ 17:58 |
Misschien werkt hij wel bij een bedrijf met meer omzet. Maar ik denk niet team Verstappen over 1 nacht ijs gaat mocht hij willen veranderen, dan zullen ze echt wel proefstand data etc. van de nieuwe power unit moeten laten zien en stel dat hij met Mercedes praat, dan weet hij ook hoe AM en MCL er voor staan motorisch gezien, dan zou AM met Newey misschien wel een interessante optie zijn. | |
ChevyCaprice | donderdag 17 april 2025 @ 18:00 |
Ja alleen geen jaarsalaris van 80 mln. Een overstap van Max gaat inderdaad in fases. En het verkrijgen van de nodige inlichtingen. | |
Mano_ | donderdag 17 april 2025 @ 19:20 |
Tranen van het lachen hier ![]() ![]() | |
WismutVeilchen83 | donderdag 17 april 2025 @ 23:04 |
Knap dat je weet bij welk bedrijf ik werk. En ook interessant dat je (weer eens) op de rest van de zaak niet ingaat. Maargoed, waarom neem ik ook de moeite. | |
ChevyCaprice | donderdag 17 april 2025 @ 23:07 |
Dat zeg ik nergens. Wat ik wel zeg is dat de financiële belangen daar wat minder zullen zijn dan bij een transfer van Verstappen. Of wil je anders beweren? | |
WismutVeilchen83 | vrijdag 18 april 2025 @ 09:14 |
Toptalent is toptalent, voor elke grote organisatie. En elke grote organisatie zal zich in een sollicitatieronde waarbij gestreden wordt om toptalent beter voordoen dan ze wellicht zijn. Het is aan de sollicitant om daar doorheen te prikken. | |
THEFXR | vrijdag 18 april 2025 @ 22:56 |
hij legt even de connecties uit. . Bekijk deze YouTube-video | |
Nober | vrijdag 18 april 2025 @ 23:06 |
Ik denk, als Max niet al te ruig gaat leven en niet in gemeenschap van goederen trouwt, hij het financieel best wel eens aardig zou kunnen redden zonder in een Aston Martin te stappen. | |
raptorix | zaterdag 19 april 2025 @ 13:18 |
Dat ik dit niet eerder gezien heb ![]() | |
RotatoR | zondag 20 april 2025 @ 15:02 |
Dat klinkt niet best. | |
TheStigsDutchCousin | zondag 20 april 2025 @ 15:49 |
Het is nog niet echt een geslaagd huwelijk. | |
Donderkonijn | zondag 20 april 2025 @ 16:09 |
"Muhammed Ben Syndrome"....... en daar ging m'n koffie. | |
Bargehassus | zondag 20 april 2025 @ 16:18 |
Ben ik de enige die dit niet leuk vindt? ![]() | |
Bargehassus | zondag 20 april 2025 @ 16:20 |
Geen HAM fan hier, maar dit vind ik toch wel sneu om te lezen. Dit gun je niemand. Kom op HAM, ik wil je zien vechten! | |
Nizno | zondag 20 april 2025 @ 16:54 |
Hopelijk voor hem kan Angela ook mentaal dit keer wat doen | |
-XOR- | zondag 20 april 2025 @ 17:02 |
WeugGodin dus F1 Academy race in Jeddah gewonnen. De burqa mocht even af voor het volkslied.![]() | |
Peterselieman | zondag 20 april 2025 @ 18:29 |
Hier wint Ferrari wel | |
ESF1Gamer | zondag 20 april 2025 @ 18:49 |
Dit wisten we vorig jaar al. | |
ESF1Gamer | zondag 20 april 2025 @ 18:50 |
Lewis wordt transgender en doet aan deze klasse mee. | |
Jane | zondag 20 april 2025 @ 22:54 |
Dus over 2 weken Miami. Zou Trump z'n grote vrienden Zak en Lando ook dit jaar weer een bezoekje brengen? ![]() | |
SiGNe | zondag 20 april 2025 @ 22:58 |
Trump rijdt VT1 ![]() | |
chufi | zondag 20 april 2025 @ 22:59 |
hard the not safer wall in graag | |
SiGNe | zondag 20 april 2025 @ 23:06 |
Die vent past er niet eens in, ook niet met een schoenlepel. | |
ChevyCaprice | woensdag 23 april 2025 @ 15:01 |
Geen V10 op korte termijn en een voorstel voor andere kracht verhouding tussen elektrisch en verbrandings. " Daarmee verandert de verhouding van 50-50 naar 65-35 ten gunste van de verbrandingsmotor." Want zoals Max al een tijdje terug zei: anders moeten ze liften bij 400m op monza voor de eerste chicane 🧐 | |
Weltschmerz | woensdag 23 april 2025 @ 15:17 |
Het is nog erger. Ook op race pace 6 tienden achter Leclerc. | |
Questular | woensdag 23 april 2025 @ 15:20 |
Is het niet logisch? Jaren in de Mercedes rijden en dan nu in een heel nieuw team/auto? Zelfs iemand zoals Lewis zal toch even moeten wennen aan de auto lijkt me zo. | |
ChevyCaprice | woensdag 23 april 2025 @ 16:02 |
Van harte gefeliciteerd GM en de FIA met deze mooie mijlpaal. | |
ChevyCaprice | woensdag 23 april 2025 @ 16:07 |
Dit is dan ergens wel weer jammer. Je wil een reactie van de stewards op het feit dat ze niks zeggen over ruimte moeten laten door Piastri. | |
Starflyer | woensdag 23 april 2025 @ 16:59 |
Dat zou volgens mij alleen voor de race gelden. In de kwalificatie is het wel 50/50. | |
Nieuwschierig | woensdag 23 april 2025 @ 18:37 |
De elektromotor krijgt dan maximaal 200kW in plaats van 350kW zodat de batterij lang genoeg mee kan. Maar in inhaalmodus mag er wel 350kW gebruikt worden. Wordt wel erg kunstmatig allemaal want dan is er ook nog de afbouw van vermogen boven de 300km/h en de actieve aero. | |
King_Merc | woensdag 23 april 2025 @ 19:55 |
Bekijk deze YouTube-video Double act van Alonso ![]() | |
Dauthi | donderdag 24 april 2025 @ 08:45 |
Volgens Windsor had Lewis dezelfde rijstijl als Leclerc toen hij nog voor McLaren reed. Hij heeft die rijstijl bij Mercedes afgeleerd en kan hem niet meer aanleren. Het zaait twijfel of Lewis nog wel de capaciteiten heeft om aan de top te kunnen rijden van de F1. | |
Dauthi | donderdag 24 april 2025 @ 08:47 |
Als er tegen inhaalmodus geen verdedingsmodus staat, zal dit nog kanslozer zijn dan DRS. Buttonsmashing over skills.. | |
ChevyCaprice | donderdag 24 april 2025 @ 09:48 |
Dan kan je net zo goed die aanvalsmodus schrappen want dan heeft het sowieso geen zin. Net zoiets als dat je nu beide coureurs DRS zou geven Het verlies van downforce achter een auto zal je ergens moeten compenseren want niks doen is geen optie. Niet volgens bijvoorbeeld Alonso althans. | |
Dauthi | donderdag 24 april 2025 @ 11:32 |
De eerste vraag is natuurlijk moet dat wel gecompenseerd worden? Men is er aan gewend geraakt vanwege DRS, maar zoals in de wijze woorden van Niki Lauda over DRS, "I hate it. Why does the FIA have to decide when somebody is passing" https://www.instagram.com/reel/DIqxUd-o3Cy/?igsh=dmhqNm9sdnZmdTc0 Voor dirty air moet er een ander technisch regelement geschreven worden dat "dirty air" verminderd. Niet door kunstmatige truukjes, zoals DRS, push to pass, etc, die rijdersvaardigheden teniet doen. | |
Perox | donderdag 24 april 2025 @ 11:38 |
Ik vraag me ook af hoe zo'n beroepsprocedure dan werkt. Stel ze zouden RBR in het gelijk stellen dan had Max geen straf mogen hebben. Maar ja die heeft hij wel gekregen. Je kunt slechts 5 seconden van zijn eindtijd afhalen want dat is dan niet helemaal eerlijk t.o.v. de gap managende Piastri. En kan zo'n straf in beroep dan ook hoger uitpakken? Wellicht is dat dan de reden geweest om er van af te zien? Er zaten er een paar dicht achter VER bij de finish volgens mij misschien wel binnen 5 seconden (extra straf die het mogelijk zou kunnen opleveren). | |
ChevyCaprice | donderdag 24 april 2025 @ 12:05 |
Geen idee hoe ze dat anders hadden opgelost. En appelleren is inderdaad riskeren. Maar goed ik zou zelf wel een reactie van de FIA willen waarom ze het ruimte laten niet meenamen in de straf. En durf ook nog wel te geloven dat ze die richtlijn over het hoofd hebben gezien omdat ze die straf vrij vroeg gaven en er uiteindelijk daarom niks over schrijven in hun document | |
THEFXR | zaterdag 26 april 2025 @ 18:30 |
Bekijk deze YouTube-video | |
Luctor.et.Emergo | maandag 28 april 2025 @ 09:14 |
![]() ![]() | |
Luctor.et.Emergo | maandag 28 april 2025 @ 09:15 |
22 uur pas de race. ![]() Gelukkig maandag vrij. ![]() | |
TheStigsDutchCousin | maandag 28 april 2025 @ 09:19 |
WEER CAKE. | |
Perox | maandag 28 april 2025 @ 09:54 |
Yes! We gaan weer deze week! ![]() | |
Nattekat | maandag 28 april 2025 @ 09:55 |
Jaaaaaa, de parkeerplaats ![]() ![]() | |
TheStigsDutchCousin | maandag 28 april 2025 @ 09:56 |
Sprintrace en zo. | |
ESF1Gamer | maandag 28 april 2025 @ 10:03 |
Murica. | |
ESF1Gamer | maandag 28 april 2025 @ 10:04 |
Met nepwater? Of is dat vervangen door echt water? | |
Nattekat | maandag 28 april 2025 @ 10:04 |
Helemaal weggehaald volgens mij | |
Nattekat | maandag 28 april 2025 @ 10:05 |
Ook nog, ik kan m'n geluk niet op ![]() | |
ESF1Gamer | maandag 28 april 2025 @ 10:05 |
Jammer, want het is grappig dat ze Monaco na doen maar dat ze compleet in faalde. | |
ESF1Gamer | maandag 28 april 2025 @ 10:07 |
Je bent zaterdag live in het racetopic. @TheStigsDutchCousin help je mee om @Nattekat hier naar toe te lokken. | |
Nattekat | maandag 28 april 2025 @ 10:09 |
Ik ben er bij de kwalificatie ![]() | |
TheStigsDutchCousin | maandag 28 april 2025 @ 10:13 |
Uiteraard ![]() | |
vosss | maandag 28 april 2025 @ 10:54 |
Fixed. ![]() | |
Luctor.et.Emergo | maandag 28 april 2025 @ 11:07 |
![]() | |
Red_85 | maandag 28 april 2025 @ 13:00 |
Lekker man, iedereen naar bed, geen last van stoorzenders die je continu wat vragen of wat anders aan het kijken zijn. Lekker met 3 schermen ongestoord kunnen kijken. En overdag gewoon lekker je ding kunnen doen. Ow, wel nadeel: sprintaids. | |
Red_85 | maandag 28 april 2025 @ 13:03 |
Tis je geraaie dit keer. Hallo zeg. Hele seizoen behalve de sprintrace op Shanghai zijn we hier al. Stiggy mag ook een keer vrij en esf1 ook een keer een vrije avond. Er moet gemod worden jah. Goedmakertje voor al je schoonheidsslaapjes. (die toch niet werken bij jou ![]() | |
THEFXR | maandag 28 april 2025 @ 17:27 |
Gaat Checo naar Cadillac? | |
Peterselieman | maandag 28 april 2025 @ 21:11 |
Weer cake? | |
Whiskers2009 | maandag 28 april 2025 @ 21:20 |
Wij ook (als het doorgaat, want Portugal). En ook nog eens jarig ![]() Alleen moeten we wél heel vroeg op maandag, maar dat mag de pret niet drukken ![]() | |
ChevyCaprice | maandag 28 april 2025 @ 23:30 |
Blijkbaar bestaat het nog. (lol) [ Bericht 10% gewijzigd door ChevyCaprice op 28-04-2025 23:35:49 ] | |
3rr0r | dinsdag 29 april 2025 @ 04:39 |
Shots fired ![]() | |
WheeledWarrior | dinsdag 29 april 2025 @ 15:52 |
Sprintaids. | |
ChevyCaprice | dinsdag 29 april 2025 @ 16:11 |
Leuk toch. Lekker startjes kijken. | |
spectrumanalyser | dinsdag 29 april 2025 @ 20:34 |
Toen Max nog vrijuit mocht vloeken won hij elke race. Ik zeg dat het nu weer goed gaat komen. | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 29 april 2025 @ 20:37 |
*Start P12* ".... .... .... .... ...." *Wint race* | |
ZaZoe | dinsdag 29 april 2025 @ 21:04 |
Er is kans op nattigheid in Miami lees ik elders ![]() Op de avond voor de Grand Prix kan het volgens de huidige voorspellingen gaan stormen, waardoor het rubber dus van de baan spoelt. Als de coureurs zich op de baan melden, kan een paraplu geen overbodige luxe zijn. Er bestaat een kans op regen in de middag, al kunnen de voorspellingen snel veranderen. Een regenrace is echter zeker niet uitgesloten. | |
Nattekat | dinsdag 29 april 2025 @ 21:48 |
Dat is oprecht het enige wat deze race nog boeiend kan maken. | |
Zorro | dinsdag 29 april 2025 @ 21:54 |
Zul je zien dat het nepwater is. | |
THEFXR | woensdag 30 april 2025 @ 05:18 |
Of de race wordt na drie rondes SC afgevlagd | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 30 april 2025 @ 05:47 |
70% kans tijdens de race. | |
ChevyCaprice | woensdag 30 april 2025 @ 07:40 |
Regen tijdens een race altijd leuk. Waar het ook is. | |
Kleffe_Dop | woensdag 30 april 2025 @ 18:31 |
![]() Enzo draait zich nog maar een keer om dit weekend. | |
Weltschmerz | woensdag 30 april 2025 @ 18:36 |
Waarschijnlijk zou de review aanvragen moral injury voor de FIA opleveren en dus tot schorsing leiden. | |
THEFXR | woensdag 30 april 2025 @ 19:55 |
Doohan wordt vervangen door Cola vanaf Imola? | |
ESF1Gamer | woensdag 30 april 2025 @ 20:30 |
Belgium GP 2021: I see what you did there | |
Peterselieman | woensdag 30 april 2025 @ 20:46 |
Zo goed is die pepernoot niet. Hij heeft vorig jaar bij Williams de meeste schade van alle rijders gereden | |
Red_85 | woensdag 30 april 2025 @ 22:16 |
Eindelijk echt water in die nephaven. | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 30 april 2025 @ 22:27 |
Nee Fanta. | |
spectrumanalyser | woensdag 30 april 2025 @ 22:51 |
Laat het Pepsi maar niet horen, dadelijk krijgt Red Bull er nog een sponsor bij: Pepsi MAX. | |
ESF1Gamer | donderdag 1 mei 2025 @ 08:42 |
Wachten op Miami live topic ![]() Bekijk deze YouTube-video | |
Sabata | donderdag 1 mei 2025 @ 09:12 |
Je kan zeggen dat ie niet van half werk houdt. Of hij rijdt de sterren van de hemel of hij rijdt de auto compleet aan puin. Andrea de Cesaris zou in hem een geestverwant zien ![]() | |
StephanL | donderdag 1 mei 2025 @ 17:32 |
Error meneer is wel laat met z’n topic. ![]() | |
quo_ | donderdag 1 mei 2025 @ 17:37 |
Dat kun je wel zeggen. Al twee keer voor niks komen kijken hier. | |
ChevyCaprice | donderdag 1 mei 2025 @ 19:13 |
De livery van Visa voor Miami. Kek ding. En hier Ferrari. | |
StephanL | donderdag 1 mei 2025 @ 19:46 |
Leuk die Miami topic ![]() ![]() | |
Red_85 | donderdag 1 mei 2025 @ 20:08 |
Dit krijg je als je zo lang wacht met de voorbeschouwing openen. Dinsdag avond zou de max moeten zijn. | |
Donna | donderdag 1 mei 2025 @ 21:06 |
Waarom is dat eigenlijk? Ik zocht de tijden van dit hele weekend, niks te vinden hier op Fok. ![]() | |
Nieuwschierig | donderdag 1 mei 2025 @ 21:24 |
Het is altijd donderdag voor 7 uur 's morgens. Er moet wel iets mis zijn. Is er geen plan B? | |
Red_85 | donderdag 1 mei 2025 @ 21:27 |
Formule1.nl heeft ze ook. Maar dit is wel FUCKING irritant ja. ![]() | |
PirE | donderdag 1 mei 2025 @ 21:27 |
Hopelijk is deze niet te vaak in beeld dit weekend. | |
PirE | donderdag 1 mei 2025 @ 21:28 |
We are checking | |
Perox | donderdag 1 mei 2025 @ 21:32 |
Misschien heeft @3rr0r geen zin meer om topic te maken, jammer, werd door mij zeer gewaardeerd. ![]() | |
3rr0r | donderdag 1 mei 2025 @ 21:33 |
| |
ESF1Gamer | donderdag 1 mei 2025 @ 22:39 |
Kan gebeuren. Top dat je hem alsnog hebt aangemaakt 👍 | |
Donna | vrijdag 2 mei 2025 @ 10:51 |
Natuurlijk. Google ook als ik goed zoek en racingnews365, maar ik weet hier waar ik het snel vinden kan en dan is het idd irritant als je het topic niet kunt vinden. ![]() Maar gelukkig is het er nu! | |
Twieki | vrijdag 2 mei 2025 @ 14:12 |
Max is vader geworden van een meisje, Lily. | |
TheStigsDutchCousin | vrijdag 2 mei 2025 @ 14:12 |
Yup: https://www.ad.nl/show/ma(...)ndje-samen~a9c6fccd/ | |
ChevyCaprice | zaterdag 3 mei 2025 @ 09:42 |
Mooi. | |
DKUp | zaterdag 3 mei 2025 @ 09:45 |
Zo leuk is dit circuit ook weer niet, de parkeerplaats race…. | |
ChevyCaprice | zaterdag 3 mei 2025 @ 09:50 |
Kan wel iets beter geracet worden dan op veel andere circuits zoals op Imola of Suzuka. Mooi is het niet, maar het racen vind ik wel meer aanwezig dan op veel circuits | |
...TomTom | zaterdag 3 mei 2025 @ 10:07 |
Jammer, er zijn al teveel races in de vs. Hopelijk valt Las Vegas dan weg. Echter zie ik dit met het huidige management van de f1 niet gebeuren. Liefste gewoon zoveel mogelijk traditionele circuits ipv straat circuits. | |
DKUp | zaterdag 3 mei 2025 @ 10:17 |
Baku, Monaco, Zandvoort en Las Vegas mogen wel weg. In de zandbak waren er ook niet zoveel goede inhaalacties. Totaal geen zin in Madrid. | |
ChevyCaprice | zaterdag 3 mei 2025 @ 10:20 |
Suzuka is een traditioneel circuit. Gebeurde alleen niks. Imola verwacht ik ongeveer hetzelfde van. Leuk als het regent, maar verder weinig. Allebei ook maar 1x drs. hopelijk wordt het met volgens jaars auto beter op die circuits racen. | |
Starflyer | zaterdag 3 mei 2025 @ 14:18 |
De vraag is of Imola überhaupt op de kalender staat volgend jaar. Ik verwacht het niet, nu Madrid toegevoegd is. | |
ChevyCaprice | zaterdag 3 mei 2025 @ 14:29 |
Hopen op goede baanactie in Madrid dan maar. | |
Rnie | maandag 5 mei 2025 @ 21:41 |
Doohan informed of Alpine change, set to be replaced immediately https://www.the-race.com/(...)la-franco-colapinto/ | |
-XOR- | maandag 5 mei 2025 @ 21:44 |
Zat er natuurlijk al aan te komen, voordat de inkt van zijn contract droog was hadden ze al spijt bij Alpine. Ontzettend flauw wel dat ze zo makkelijk coureurs afserveren. | |
Peterselieman | maandag 5 mei 2025 @ 21:46 |
Niet dat Colapinto zo'n hoogvlieger is. Vorig jaar de coureur met de meeste schade bij Williams | |
D. | dinsdag 6 mei 2025 @ 13:27 |
![]() | |
LTVDK | dinsdag 6 mei 2025 @ 13:42 |
![]() | |
Starflyer | dinsdag 6 mei 2025 @ 21:27 |
Team principal Oliver Oakes weg bij Alpine https://www.formula1.com/(...)4Lc1pRw1ROkgZMm.html | |
Peterselieman | dinsdag 6 mei 2025 @ 21:29 |
Gaat lekker bij dat team | |
Sinister-D- | dinsdag 6 mei 2025 @ 21:29 |
Wat een enorme, trieste zooi is dat daar toch bij Alpine ![]() ![]() | |
ChevyCaprice | dinsdag 6 mei 2025 @ 22:19 |
En Flavio Briatore vervangt hem (tijdelijk). Aanleiding de aanstaande vermeende driver swap tussen Doohan en Colapinto? | |
Whiskers2009 | dinsdag 6 mei 2025 @ 22:23 |
Dat is het vermoeden inderdaad | |
Nattekat | dinsdag 6 mei 2025 @ 22:30 |
Er is een tijdlijn waarin Alonso en Piastri voor dat team rijden. | |
Starflyer | dinsdag 6 mei 2025 @ 22:39 |
Colapinto zou morgen in het geheim testen op Zandvoort. https://www.formule1.nl/n(...)swissel-is-ophanden/ | |
APK | dinsdag 6 mei 2025 @ 22:58 |
Niet echt geheim op deze manier ![]() | |
THEFXR | woensdag 7 mei 2025 @ 00:20 |
Het was toch fanta? Haha | |
PirE | woensdag 7 mei 2025 @ 09:04 |
De volgende krijgt 4 races de kans? | |
Wienerschnitzels | woensdag 7 mei 2025 @ 09:37 |
FlavioGOD | |
ChevyCaprice | woensdag 7 mei 2025 @ 09:45 |
Ja. Grootste boef uit de F1. | |
ChevyCaprice | woensdag 7 mei 2025 @ 09:47 |
Ik zou me ook niet laten overrulen door Briatore als ik die Oli was. Ervan uitgaande dat dat is gebeurd. | |
raptorix | woensdag 7 mei 2025 @ 09:50 |
Kennelijk was ie gister al aan testen: https://bsky.app/profile/rodejong.bsky.social/post/3lojpq5y6kc2t | |
Starflyer | woensdag 7 mei 2025 @ 09:55 |
5 Alpine confirm Colapinto to replace Doohan for next five rounds as team opt to 'rotate' seat https://www.formula1.com/(...)GHyC45S3yjeJOMK.html [ Bericht 6% gewijzigd door Starflyer op 07-05-2025 10:00:49 ] | |
Starflyer | woensdag 7 mei 2025 @ 09:57 |
Volgens mijn link was Alpine er gisteren wel, maar heeft Colapinto nog niet gereden.
| |
raptorix | woensdag 7 mei 2025 @ 10:00 |
Misschien dat @golfer even kan spioneren, die woont volgens mij in de buurt ![]() | |
ChevyCaprice | woensdag 7 mei 2025 @ 10:03 |
Alpine is wel vaste klant van Zandvoort zo te zien. | |
quo_ | woensdag 7 mei 2025 @ 12:55 |
Maar wel gedeeld eerste met wijlenTom Walkinshaw | |
WheeledWarrior | woensdag 7 mei 2025 @ 13:00 |
Ach, Doohan. Wel een een-tweetje natuurlijk na het nieuws over Briatore. | |
Arnhemunited | woensdag 7 mei 2025 @ 15:03 |
Piastri die kiest voor Mclaren ipv Alpine moet zo'n beetje de beste keus ooit zijn van een coureur. (Lewis naar Mercedes is de andere die ik zo even weet). | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 7 mei 2025 @ 15:04 |
En de geruchten dat Horner zijn positie ook niet meer zo stabiel is... het is net een soap ![]() | |
Marcoss | woensdag 7 mei 2025 @ 18:02 |
Wel benieuwd of dat een keuze van hem of van zijn management is geweest (Maar het is in ieder geval een goede keuze geweest ja) | |
WheeledWarrior | woensdag 7 mei 2025 @ 20:03 |
Colapinto is wat mij betreft net zo veel risico op schade als Doohan, natuurlijk. Maar hij is sponsortechnisch erg interessant, daar zal het wel om gaan. | |
Peterselieman | woensdag 7 mei 2025 @ 20:32 |
Op zich niet gek na alles wat gebeurd is en misschien is verandering ook wel eens goed | |
Starflyer | woensdag 7 mei 2025 @ 20:55 |
Na het vertrek van Oakes zijn die geruchten alleen maar sterker geworden, inderdaad. Het Italiaanse Autosprint noemde hem al als mogelijke opvolger van Horner. | |
Starflyer | donderdag 8 mei 2025 @ 12:17 |
Naast Alpine test McLaren deze week ook op Zandvoort. Alex Dunne, Piastri en Norris zouden in actie komen. | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 8 mei 2025 @ 12:18 |
Ik vind het gerucht dat Sainz Sr misschien president van de FIA wordt wel leuk ![]() ![]() | |
franklop | donderdag 8 mei 2025 @ 12:27 |
Geen geluidsdagen gedoe daardoor? | |
Starflyer | donderdag 8 mei 2025 @ 12:41 |
Geen idee. Zal wel ingepland zijn. Ze hebben 12 dagen waarop ze niet aan de geluidsregels hoeven te voldoen. Aston Martin zou volgende week testen. Blijkbaar op zondag en maandag. https://geluid.circuitzandvoort.nl/ | |
franklop | donderdag 8 mei 2025 @ 12:50 |
Dan zit je incl F1 weekend al vrij snel op 7 . | |
Red_85 | donderdag 8 mei 2025 @ 14:20 |
Prachtig dit toch? ![]() | |
Red_85 | donderdag 8 mei 2025 @ 14:24 |
Nou zeg. Ik zie het geluidsniveau op een normale dag niet boven een 'rustige woonwijk' uitkomen. 3 uitschieters naar een 'kleine zakenjet op 6,5km'. Waar zeuren die mensen over daar? Als het circuit een probleem is, is heel Zandvoort en omgeving dat. https://www.atlasleefomge(...)n-je-omgeving/kennis | |
THEFXR | vrijdag 9 mei 2025 @ 20:03 |
Max zijn geheime test in een Ferrari. . ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
TheStigsDutchCousin | vrijdag 9 mei 2025 @ 20:05 |
Mooie wagen! | |
Nieuwschierig | vrijdag 9 mei 2025 @ 20:30 |
https://vm.tiktok.com/ZNd6oMDPc/ | |
Peterselieman | vrijdag 9 mei 2025 @ 21:13 |
Mooie coureursnaam ook | |
Red_85 | vrijdag 9 mei 2025 @ 21:16 |
Heerlijk dit ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 9 mei 2025 @ 21:46 |
Zou dit McLaren een voordeeltje opleveren? Bekijk deze YouTube-video Het zou wel een deel van het verschil kunnen verklaren | |
pmponer | vrijdag 9 mei 2025 @ 22:16 |
Iig wel een filmpje van iemand met verstand van zaken | |
Peterselieman | vrijdag 9 mei 2025 @ 22:46 |
klopt en als je er over na gaat denken dan zit er wel wat logica in. Het slim gebruiken van verschillende materialen en luchtstromen om de banden op de juiste temperatuur te houden. Het is een nadeel als je maar één snelle ronde wil rijden en ook als er koelere omstandigheden zijn, maar in racecondities en onder warmere omstandigheden levert het flink voordeel op, zeker als de banden ook nog eens zachter zijn dan vorig jaar. | |
Starflyer | vrijdag 9 mei 2025 @ 23:37 |
Ik las eerder deze week al een X thread over het gebruik van phase change material. Maar het werkt maar tijdelijk. Als het materiaal volledig gesmolten is, dan is het effect weg en worden de banden alsnog warmer. En actief de luchtstroom veranderen om te koelen of te verwarmen mag niet. Dus dat zou passief moeten gebeuren en hoe dat kan, zie ik niet. | |
SiGNe | zaterdag 10 mei 2025 @ 00:59 |
Plus dat het heel lastig te controleren is als de auto stil staat. Misschien is dat nog wel het grootste voordeel | |
Nieuwschierig | zaterdag 10 mei 2025 @ 13:17 |
Waarom voordeel? Dit soort materialen zijn toch niet verboden? En wat veranderen van luchtstromen betreft. Kunststoffen worden zachter als de opwarmen. Daarmee kunnen flapjes in de brake duct vervormen zonder dat je iets actief aanstuurt. Alsnog lastig om het effect te laten hebben maar met wat aerodynamische eigenschappen heb je misschien maar een millimeter beweging nodig. | |
SiGNe | zaterdag 10 mei 2025 @ 13:31 |
Als het een oneerlijk voordeel oplevert is het standaard verboden. Al kan het wel zijn dat de regels op dat vlak net wat te onduidelijk zijn en dan kan een innovatie wel toegelaten worden zolang de concurrent de kans krijgt om hetzelfde te gebruiken. Een fabrikant kan natuurlijk ook dreigen om te stoppen. Mercedes had bijv het DAS systeem, dat was eigenlijk niet toegestaan maar Mercedes zei dat ze het er niet uit konden halen zonder de auto helemaal te moeten verbouwen plus Toto dreigde ook om eruit te stappen als ze het gedurende het seizoen aan moesten passen. Uiteindelijk is het 't volgende jaar verboden, ook omdat andere teams het niet 1-2-3 in hun eigen auto's konden zetten, dan moest de hele voorwielophanging aangepast worden. Phase change cooling kan net zo zijn, andere teams kunnen het niet 1-2-3 in hun eigen auto's zetten. Voor je de materialen ontwikkeld hebt ben je alleen al een paar jaar verder... en dan moet het nog op de auto. En feit is dat alle teams problemen met de banden hebben, alleen McLaren niet, die hebben dus toch echt wel íets speciaals gedaan. En dat speciale moet minstens onderzocht worden om te kijken of het wel of niet legaal is. Is het legaal dan mogen alle teams er gebruik van maken, is het illegaal dan moet McLaren zijn systeem aanpassen. | |
Starflyer | zaterdag 10 mei 2025 @ 13:37 |
De FIA heeft al gezegd dat de reminstallatie van McLaren legaal is. https://www.the-race.com/(...)ation-fia-all-clear/ | |
TheStigsDutchCousin | zaterdag 10 mei 2025 @ 13:38 |
Copy time ![]() | |
ChevyCaprice | zaterdag 10 mei 2025 @ 13:39 |
Dit is echt onzin. Het was gewoon toegestaan dat systeem en had niks te maken met zogenaamde dreigementen van Wolff. | |
SiGNe | zaterdag 10 mei 2025 @ 13:41 |
Maar hebben ze daarbij alleen naar de buitenkant gekeken? En hebben ze rekening gehouden met phase change materialen? Als ik het fimpje van Driver61 bekijk dan is het materiaal bij stilstand anders dan wanneer er warme gegenereerd wordt en dus is het voordeel bij stilstand niet te testen. Ik kan me in elk geval wel voorstellen dat Horner wil dat er wat dieper gekeken wordt naar die remmen. | |
Nober | zaterdag 10 mei 2025 @ 13:44 |
Aangepast. | |
Tarado | zaterdag 10 mei 2025 @ 15:22 |
Innovatie hoort toch bij F1, ik zie het probleem niet, ieder team vindt en probeert dingen uit, het mooie is in dit geval dat het niet zo makkelijk te kopiëren is (voor McLaren dan). | |
THEFXR | zaterdag 10 mei 2025 @ 18:20 |
Max vernietigd het ronderecord met een volle seconde. https://gp33.nl/f1-nieuws(...)urgring-nordschleife | |
TheStigsDutchCousin | zaterdag 10 mei 2025 @ 18:27 |
Volgende raceklasse confirmed. | |
Starflyer | zaterdag 10 mei 2025 @ 19:00 |
Jammer genoeg telt het niet, want het was geen getimede ronde. Die waren in de 7:56. | |
Rnie | zaterdag 10 mei 2025 @ 19:19 |
Bekijk deze YouTube-video Heerlijk dit ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 10 mei 2025 @ 22:39 |
Is en blijft een baas | |
ZaZoe | zondag 11 mei 2025 @ 21:23 |
De voormalig fysiotherapeut van onder anderen Fernando Alonso, Fabrizio Borra, is op 64-jarige leeftijd overleden na een jarenlange strijd tegen kanker. Borra was een van de meest gewilde fysiotherapeuten in de sportwereld. Hij werkte niet alleen met Alonso, maar ook met Michael Schumacher en wielrenner Tadej Pogačar. | |
Starflyer | zondag 11 mei 2025 @ 22:03 |
En ook bekend van het incident tussen Alonso en Hamilton tijdens de kwalificatie van de Grote Prijs van Hongarije in 2007. Bekijk deze YouTube-video | |
TheStigsDutchCousin | maandag 12 mei 2025 @ 06:00 |
WEER CAKE. | |
ESF1Gamer | maandag 12 mei 2025 @ 07:54 |
![]() | |
TheStigsDutchCousin | maandag 12 mei 2025 @ 08:54 |
Benieuwd naar de updates die Red Bull meeneemt naar Imola. | |
Luctor.et.Emergo | maandag 12 mei 2025 @ 11:34 |
![]() ![]() | |
Wienerschnitzels | maandag 12 mei 2025 @ 11:59 |
Hoop vooral op een update bij de pitcrew. | |
Red_85 | maandag 12 mei 2025 @ 12:14 |
Als die auto 3 tienden per rondje sneller is, heb je die seconde verlies bij de pitstop er in iets meer dan 3 rondjes uit. | |
DeeBee | maandag 12 mei 2025 @ 12:32 |
https://www.the-race.com/(...)claren-brake-design/ Red Bull heeft een GROOT probleem | |
Wienerschnitzels | maandag 12 mei 2025 @ 12:36 |
Dat zou dan de upgrade aller upgrades zijn. | |
Nieuwschierig | maandag 12 mei 2025 @ 13:06 |
Mercedes en Ferrari toch ook dan? En het zal best heel veel uitzoekwerk en testen vergen om elke intake van elk kanaal precies groot genoeg te maken maar het hele principe is niet zo moeilijk. | |
ChevyCaprice | maandag 12 mei 2025 @ 15:17 |
Red Bull is niet het enige team die updates heeft voor dit weekend. | |
Starflyer | maandag 12 mei 2025 @ 17:14 |
Nog zachtere banden voor Imola. Deze race kunnen we wel schriftelijk afdoen ![]() | |
Nattekat | maandag 12 mei 2025 @ 17:16 |
Je kan dit ook zien als een kans op weinig slijtage. | |
ChevyCaprice | maandag 12 mei 2025 @ 17:19 |
Leuk. Primeur dat de c6 voor het eerst wordt gebruikt Goed dat Pirelli voor de zachter banden kiest. Meer kans op tweestops. | |
Starflyer | maandag 12 mei 2025 @ 17:33 |
Ik zie het als hoe zachter de banden, hoe meer voordeel voor McLaren. | |
Nattekat | maandag 12 mei 2025 @ 17:34 |
Hoe hoger de slijtage, hoe meer het voordeel. Het één kan ook zonder het ander, maar de slijtage wordt wel versterkt. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 12 mei 2025 @ 17:39 |
Ik ben benieuwd wat de trainingen zullen laten zien. | |
ChevyCaprice | maandag 12 mei 2025 @ 17:39 |
Een zachtere band geeft waarschijnlijk meer slijtage en dus heeft McLaren hier wellicht weer het voordeel door. Afhankelijk van de performance upgrade van andere teams en factoren als de temperaturen. | |
TweedeKlum | maandag 12 mei 2025 @ 18:26 |
![]() | |
ChevyCaprice | maandag 12 mei 2025 @ 18:47 |
Hype. | |
Wienerschnitzels | maandag 12 mei 2025 @ 19:07 |
Altijd tegen Max. | |
TweedeKlum | maandag 12 mei 2025 @ 19:37 |
Bekijk deze YouTube-video | |
Peterselieman | maandag 12 mei 2025 @ 20:35 |
Cake weer? | |
ESF1Gamer | maandag 12 mei 2025 @ 21:15 |
Ultrahyper softs😛 | |
TheStigsDutchCousin | maandag 12 mei 2025 @ 21:49 |
Meer keuze in banden ![]() | |
ChevyCaprice | maandag 12 mei 2025 @ 22:00 |
Het blijft nog altijd keuze uit drie compounds. Tijdens een weekend dan. | |
TweedeKlum | maandag 12 mei 2025 @ 22:08 |
Videotheek. ![]() ![]() ![]() | |
ESF1Gamer | maandag 12 mei 2025 @ 22:19 |
Net als vroeger met ultra, hyper, super soft, softs, mediums en hards. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 12 mei 2025 @ 22:32 |
Dat moet terug ![]() | |
Peterselieman | maandag 12 mei 2025 @ 22:35 |
Tijd voor de super hyper ultrasoft band | |
TheStigsDutchCousin | maandag 12 mei 2025 @ 22:36 |
Klinkt als een Viaplay band. | |
Peterselieman | maandag 12 mei 2025 @ 22:49 |
het lijkt heel wat, maar is uiteindelijk niks ![]() | |
Whiskers2009 | maandag 12 mei 2025 @ 22:50 |
Dat gezeik op Viaplay is echt supersneu. | |
ChevyCaprice | maandag 12 mei 2025 @ 22:51 |
Niet te vergeten de bashing van de viaplay kijkers. | |
Whiskers2009 | maandag 12 mei 2025 @ 22:53 |
Ok. Het gebash op Viaplay én de Viaplay-kijkers. Akkoord nu? | |
ChevyCaprice | maandag 12 mei 2025 @ 23:00 |
Ja ![]() | |
Whiskers2009 | maandag 12 mei 2025 @ 23:02 |
![]() | |
Peterselieman | maandag 12 mei 2025 @ 23:05 |
Je weet toch dat ik niet zo serieus ben ![]() | |
Whiskers2009 | maandag 12 mei 2025 @ 23:07 |
Anderen wél ![]() | |
DjVero | dinsdag 13 mei 2025 @ 11:10 |
Nou hup, op naar Milton Keyns, jij! | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 13 mei 2025 @ 11:11 |
Het blijft Fok! ![]() | |
ESF1Gamer | dinsdag 13 mei 2025 @ 11:16 |
![]() | |
Sabata | dinsdag 13 mei 2025 @ 11:23 |
ik moet het even terugzoeken in mijn oude Michel Vaillant strips maar volgens mij was Franz Hermann een van de kleinere schurken in avonturen die rond de Nürburgring speelde. de volgende keer gaat hij dus meedoen als Bob Cramer onder de naam Texas Drivers ![]() | |
Red_85 | dinsdag 13 mei 2025 @ 12:30 |
Ultrahypermegasofts. | |
Red_85 | dinsdag 13 mei 2025 @ 12:32 |
Maareh, waarom moet dit in het algemene F1 topic? Dit heeft duidelijk te maken met een specifieke GP en de voorbeschouwing daarop. Hint hint hint. | |
ChevyCaprice | dinsdag 13 mei 2025 @ 12:33 |
Die opent vaak pas op donderdag, en nu was het pas maandag. | |
Nieuwschierig | dinsdag 13 mei 2025 @ 12:41 |
HAHA nee ik zie RBR liever in elkaar storten ![]() Wel grappig dat iedereen McLaren weer zat te beschuldigen van illegale praktijken terwijl het gewoon hard werken van de engineering blijkt te zijn. | |
ChevyCaprice | dinsdag 13 mei 2025 @ 12:43 |
Gebeurt wel vaker dat als een team sneller is dan Max/Red Bull dat ze worden beticht van een illegale auto. Opvallend vaak eigenlijk. | |
Red_85 | dinsdag 13 mei 2025 @ 12:51 |
Exact. En dat is veel te laat gezien er al veel eerder berichten zijn die specifiek met die GP te maken hebben en in een voorbeschouwing kunnen/horen. | |
ChevyCaprice | dinsdag 13 mei 2025 @ 12:55 |
De bandencompound staat dacht ik ook wel in de Voorbeschouwing. | |
Perox | dinsdag 13 mei 2025 @ 13:04 |
iedereen zelfs, en zelfs wéér. Overdrijven is ook een vak. | |
Starflyer | dinsdag 13 mei 2025 @ 13:28 |
Niet nodig. Red Bull Racing is er al mee bezig. https://www.the-race.com/(...)ls-f1-recovery-plan/ | |
ChevyCaprice | dinsdag 13 mei 2025 @ 14:01 |
Vorig jaar werd McLaren beticht van zogenaamd water in de banden, nu dit. | |
Sally | dinsdag 13 mei 2025 @ 16:18 |
Dat er geen bewijs was, zegt nog niet dat het er niet is (geweest), hè. https://racingnews365.com(...)l-tyre-cooling-claim McLaren verdict revealed by FIA after Red Bull tyre-cooling claim The FIA's investigative team has been busy lately. A storm-in-a-tea-cup part two. Ian Parkes 12 November 2024 at 14:35 The FIA has found "no evidence" to suggest McLaren breached the regulations following allegations it had used water to cool its tyres during grands prix. ---- Echter: dit filmpje van 9 mei 2025 zegt dat het wel kán, maar dan op de 'remmen': McLaren’s GENIUS Tyre Trick Explained Driver61 .. 9 mei 2025 Bekijk deze YouTube-video | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 13 mei 2025 @ 16:26 |
McLaren heeft gewoon goed doorontwikkeld. Het is nu aan de teams om daar overheen te gaan. |