Gaat niet gebeuren, MvdP was ziek in de week voor RvV en alsnog kon die t/m de één na laatste klim mee.quote:Op maandag 7 april 2025 22:11 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ik weiger te geloven dat Pogacar hier weg gaat rijden van de andere toppers.
Hij kan vallen natuurlijk, maar ook bij de anderen uit de top 4 van RvV zou het me verbazen als Pogi ze kan lossen. Maar massasprinter Wout hoeft hij wellicht niet te lossenquote:Op dinsdag 8 april 2025 14:07 schreef Blik het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren, MvdP was ziek in de week voor RvV en alsnog kon die t/m de één na laatste klim mee.
Alsof ik een broek aandoe die dagquote:Op dinsdag 8 april 2025 14:10 schreef Blik het volgende:
Naar verwachting is rond 15:00 het bos van Wallers, daarna kan het broekje uit
Zou mij ook verbazen. MSR lukte het al niet om definitief weg te rijden van 'n Ganna. MvdP zou hij op vlakke wegen in Vlaanderen er ook nooit afgereden hebben.quote:Op dinsdag 8 april 2025 14:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Hij kan vallen natuurlijk, maar ook bij de anderen uit de top 4 van RvV zou het me verbazen als Pogi ze kan lossen. Maar massasprinter Wout hoeft hij wellicht niet te lossen
quote:Op maandag 7 april 2025 22:54 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik overweeg te gaan borduren.
quote:Heel wat clubs verzetten hun wedstrijden wegens de Ronde of Parijs-Roubaix, zelfs naar... zondagochtend: “De vrouwen dronken hun aperitiefje dan al maar iets vroeger, hè”
Vorig weekend stond alles in functie van de Ronde van Vlaanderen, komend weekend zit iedereen met Parijs-Roubaix in het hoofd. En dus besloten veel voetbalclubs hun match te verschuiven. Voetballen op zondagmiddag? Dan zou er toch geen mens komen kijken. Bij tweedeprovincialer Geluwe weken ze voor de komst van Nieuwkerke zelfs uit naar zondagmorgen 10.30 uur. Voordeel? Tijd genoeg voor een aperitief, worsten en… de Ronde.
Je hoeft er niet eens wielerliefhebber voor te zijn. Als de Ronde door Vlaanderen trekt, wil niemand iets anders doen dan…. de Ronde kijken. Van zondagnamiddagvoetbal was afgelopen weekend dan ook weinig of geen sprake in Vlaanderen, zeker in Oost- en West-Vlaanderen. De meeste amateurclubs kwamen zaterdag al in actie, in Geluwe losten ze het nog anders op. SK Geluwe – SK Nieuwkerke in tweede provinciale B werd zowaar zondagmorgen om 10.30 uur afgetrapt.
Geroosterd brood
“Ik ben 33 jaar, maar het moet van bij de jeugd en de reserven geleden zijn dat ik nog zo vroeg uit mijn bed moest voor een voetbalmatch”, lacht Kenneth Garreyn van SK Geluwe. “Ik heb zaterdagavond wel niks anders gedaan dan gewoonlijk. Ik ben gaan slapen om 23.30 uur, maar moest natuurlijk de volgende morgen wel vroeg op. Ik wist wel niet zo goed wat ik kon eten en heb dan maar wat brood geroosterd. Geen koffiekoeken dus, maar toast met wat kip. Lichte kost dus en ik moet zeggen: het liep goed in de match, ook al waren we niet helemaal tevreden met het 2-2-gelijkspel. De sfeer was wel anders op zondagmorgen”, vond Garreyn. “Ik had niet de indruk dat er meer of minder volk was. Bij ons ontbrak wel één speler omdat hij traditiegetrouw naar de Ronde gaat. Aanvankelijk zouden we op zaterdag spelen, maar dat bleek dus niet meer mogelijk. Na de match zijn we dan maar in de kantine naar de koers blijven kijken. En ik was niet de enige. Het zat echt eivol.”
Toprecette
“Het was een toprecette”, glundert gerechtigd correspondent Jean Moerman. “Ik had al meteen gemerkt dat er meer volk rond het veld stond. Nochtans hadden we er geen publiciteit rond gemaakt en overal las je dat de aftrap om 15 uur was. Maar het weer zat natuurlijk ook mee en het was eens iets anders, hè.”
“Geluwe had ons aanvankelijk gevraagd om op zaterdag te spelen, maar dan zouden we vijf spelers moeten missen en we hebben ook nog steeds punten nodig”, vertelt sportief manager Danny Vandenberghe van SK Nieuwkerke. “Op hetzelfde moment spelen als tijdens de finale van de Ronde vonden wij echter ook niet zo’n goed idee en dus kwam zondag om half 11 als compromis uit de bus. De spelers waren ook akkoord en het is beter meegevallen dan gedacht. De arbiters waren ook van de partij en alles liep perfect. Ik had ook de indruk dat hun kantine op volle toeren draaide en ze hebben ook geprobeerd om er alles uit te halen, met zelfs de verkoop van worsten en natuurlijk veel bier. De match was nog niet gedaan en je zag al vrouwen met hun aperitiefje rond het veld. Ik merkte ook dat iedereen bleef hangen na de match. Geluwe had dat goed geregeld, want iedereen kon ook naar de koers kijken. Nood breekt wet, maar wat mij betreft was dit een geslaagd experiment. Waarom zou dat geen navolging kunnen krijgen?”
Zondag is er met Parijs -Roubaix die tweede wielerhoogdag. Ook dan moet Koning Voetbal wijken en zoeken de clubs naar alternatieve data en uren. WS Lauwe heeft nog punten nodig in derde afdeling om de barrage te vermijden en ontvangt zaterdag om 16 uur Beerschot B, dat al veroordeeld is. “Op zondag is er koers en op zaterdagavond krijgen we nooit veel volk over de vloer en we hebben op ons hoofdterrein ook geen goedgekeurde verlichting”, vertelt Maarten Allijns. “Zaterdag om 16 uur is dus de beste optie , maar KV Kortrijk speelt op hetzelfde moment tegen… Beerschot. Dat kan ons misschien wel wat toeschouwers kosten.”
Maar niet alles wijkt voor Parijs-Roubaix. Hoe tof ze het ook vonden om in Geluwe op zondagmorgen te spelen, Nieuwkerke - dat op amper 30 kilometer van de piste in Roubaix ligt - ontvangt komend zondag gewoon om 15 uur de buren van Komen. Net op het moment dat de finale in de Hel van het Noorden dreigt los te barsten. Danny Vandenberghe: “We vonden het niet nodig om te schuiven. Iedereen in Nieuwkerke weet ook niet beter dan dat wij gewoon op zondagmiddag om 15 uur spelen.”
Lekke band zou ook kunnen, die kans lijkt bij Alpecin wat groter nu ze van bandenleverancier gewisseld zijn.quote:Op dinsdag 8 april 2025 14:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Hij kan vallen natuurlijk, maar ook bij de anderen uit de top 4 van RvV zou het me verbazen als Pogi ze kan lossen. Maar massasprinter Wout hoeft hij wellicht niet te lossen
Dan heb jij het goed geregeld thuisquote:
Knaven won als gevolg van ploegenovermacht en Colbrelli was een topper (in die periode). De overwinningen van Vansummeren en Hayman waren veel meer een fluke en die waren droog.quote:Op dinsdag 8 april 2025 11:30 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Regen in PR leidt tot winnaars als Colbrelli en Knaven. Alleen daarom moet je dat al niet willen
De gerechtigd correspondent in amateur-competities is degene die de uitslagen en kaarten doorgeeft aan de bond in het amateurvoetbal. "Den délégué" in correct Vlaams.quote:Op dinsdag 8 april 2025 16:25 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Correspondent in België is een beschermd beroep?
Toch hebben die laatste twee een beter record (buiten hun overwinningen) in Roubaix dan Knaven.quote:Op dinsdag 8 april 2025 19:10 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Knaven won als gevolg van ploegenovermacht en Colbrelli was een topper (in die periode). De overwinningen van Vansummeren en Hayman waren veel meer een fluke en die waren droog.
6 posts boven je! En in de OPquote:Op dinsdag 8 april 2025 19:48 schreef Abrikozentaart het volgende:
Zit die rare bocht er weer in voor het bos
Niermann gaf aan dat hij normaal niet start, maar heel veel andere opties hebben ze niet..quote:Op dinsdag 8 april 2025 19:16 schreef Pistolero het volgende:
Volgens de organisatie zelf start fenomeen Brennan.
Ook als het regent?quote:Op dinsdag 8 april 2025 19:14 schreef Dale__Cooper het volgende:
We gaan vast weer in de buurt komen van de snelste editie met de voorspelde zuidenwind.
Minder wrijving, dus nog sneller dan!quote:
McLay heeft wel een bijzonder track record!quote:Op dinsdag 8 april 2025 21:10 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Niermann gaf aan dat hij normaal niet start, maar heel veel andere opties hebben ze niet..
2e achter Jasper!quote:Op woensdag 9 april 2025 07:59 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
McLay heeft wel een bijzonder track record!
2x OTL, rest DNF, zelfs bij u23quote:Op woensdag 9 april 2025 07:59 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
McLay heeft wel een bijzonder track record!
Denk dat Alpecin juist voor deze koers in de breedte al wel sterk genoeg is. Al zou Del Grosso uiteraard niet misstaanquote:Op woensdag 9 april 2025 10:15 schreef Fretwork het volgende:
Met kans op regen sowieso Del Grosso sturen lijkt me. Denk dat hij er best lang bij kan blijven en met een koers zo onvoorspelbaar als PR is het wel fijn om nog wat leverage te houden in een kopgroep.
De titel van de artikel op Wielerflits ookquote:Op woensdag 9 april 2025 18:10 schreef Kloit het volgende:
https://www.cyclingweekly(...)paris-roubaix-debut#
Brennan gaat Roubaix rijden.
Ultieme troefkaartquote:Op donderdag 10 april 2025 10:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
De titel van de artikel op Wielerflits ook
Je kan rustig slapen @DiegoFuser, het gaat echt helemaal niets worden met Philipsen.quote:Hoe slecht is Philipsen er dan aan toe? “Het fluctueert een beetje. Er zijn dagen dat het goed gaat, maar ook mindere dagen. Op training had ik afgelopen week ook al geen goed gevoel, en ik heb ook last gehad van hoofdpijnen. Ik ben redelijk zwaar op mijn gezicht gegaan en dat zindert na. In die zin dat ik een kleine whiplash rond de nekspieren heb opgelopen, wat uitstraalt naar het hoofd. Op zich niets onoverkomelijk, maar ook alles behalve comfortabel. Gelukkig helpt de behandeling van de osteopaat me wel goed.”
Roubaix
Maar is dat voldoende om de beste Philipsen te zien in de Helleklassieker? “Of ik honderd procent ga zijn, weet ik niet. Het is al drie weken geleden, maar je mag dat zeker niet onderschatten. Het heeft me een soort setback gegeven, maar ik wil nog altijd zo goed mogelijk aan de start komen. Met vertrouwen ook. Het is een wedstrijd die ons als ploeg goed ligt. Daar kijk ik naar uit. In principe doe ik zondag weer mee voor de prijzen.”
Ik geloof er niets van. Gaat spannend worden in de FPCL met Philipsen tegen Pogacar.quote:Op donderdag 10 april 2025 12:47 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Je kan rustig slapen @:diegofuser, het gaat echt helemaal niets worden met Philipsen.
Vos, PFP en Brennan schroeien iedereen kapot met dit systeem, maar de lompe WOUT kan er weer niet mee omgaan.quote:Op donderdag 10 april 2025 14:47 schreef VoMy het volgende:
WOUT bijna gevallen in Het Bos.
Dat loopt maar net goed af! Wout van Aert kan tijdens verkenning ternauwernood valpartij in Bos van Wallers vermijden
Sporza wijst vast met een beschuldigende vinger naar het materiaal.
Test met bandendruksysteem mislukt? Wout van Aert ontsnapt aan val in Bos van Wallers na lekke band
Een paar millimeter regen lijkt mij erger voor de gladheid van de kasseien dan een fikse regenbuiquote:Op donderdag 10 april 2025 15:00 schreef Blik het volgende:
Vooraslnog lijkt het erop alsof de kasseien op zijn minst vochtig gaan zijn. Weermodellen voorspellen al vanaf zaterdagavond regen in noord-frankrijk. Het zal niet veel zijn, wellicht maar een paar mm. Maar dus niet kurkdroog
Mathieu hoeft dus niet te knechten?quote:Op donderdag 10 april 2025 12:47 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Je kan rustig slapen @:diegofuser, het gaat echt helemaal niets worden met Philipsen.
Zo spectaculair zag het er niet uit. Wout volgde gewoon het spoor de berm in i.p.v. tegensturen. Als er renners naast Wout waren geweest, dan was het moeilijker bijsturen geweest.quote:Op donderdag 10 april 2025 15:07 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Vos, PFP en Brennan schroeien iedereen kapot met dit systeem, maar de lompe WOUT kan er weer niet mee omgaan.
Gelukkig heeft God WOUT fe-no-me-nale stuurmanskunsten.
Een serieus schrikmomentje voor Wout van Aert in het Bos van Wallers. Onze landgenoot verloor, wellicht door een klapband, de controle over de fiets en kwam ei zo na ten val. Gelukkig heeft Van Aert geweldige stuurmanskunsten en kon ie zich nog net recht houden. Oef.
Hij stuurde prompt naar de rechterkant van het Bos, waar een asfaltpad ligt. Dankzij zijn stuurmanskunst liep Van Aert geen averij op, maar voor het mentale front zal dit vermoedelijk een krasje zijn.
Kenner Jarno Mobach is het met mijn eens, Pogacar is nooit een wereldtalent geweest.quote:“Ik kende hem wel, maar hij viel toen helemaal niet op. Hij was een beetje mijn niveau, al reed ik dat jaar zelfs nog beter. Hij had een Sloveense ploegmaat, Jaka Primozic, die veel constanter was. Het is voor Pogacar eigenlijk pas echt vanaf het tweede jaar beloften begonnen. Vanaf hij de Tour de l’Avenir in 2018 won, is het plots heel snel voor hem gegaan.”
2-3 mm inderdaad, dat is allang verdampt als de renners eroverheen moetenquote:Op vrijdag 11 april 2025 11:25 schreef Dale__Cooper het volgende:
Er lijkt in de nach van zaterdag op zondag wel wat regen te vallen, maar ik denk dat dat hoogstens voldoende om het iets minder stofrijk te maken.
https://www.wielercafes.nl/nieuws/13-april-wielercafe-vlijmen/quote:Op vrijdag 11 april 2025 11:29 schreef Dagoduck het volgende:
Ten tijde van de finish zit ik waarschijnlijk in de auto, maar weet iemand nog een wielercafé in de buurt van Den Bosch of Noord-Brabant waar ik in de middag een paar uurtjes kan kijken? Het liefst buiten stadscentra.
Wellicht kijkt MVG meequote:Op vrijdag 11 april 2025 12:22 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
https://www.wielercafes.nl/nieuws/13-april-wielercafe-vlijmen/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |