Weet niet. Je zou denken dat het al ingeprijsd was... leek nou niet echt waarschijnlijk dat China of de VS zou toegeven.quote:Op dinsdag 8 april 2025 19:49 schreef Szura het volgende:
Maakt het nog zoveel uit of het nou 54, 104 of 504 procent is dan?
Ja, dit was vorige week al aangekondigd.quote:Op dinsdag 8 april 2025 19:49 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]
Van het een op het andere moment illegaal verklaard. Snel wegwezen, zover dat kan, voordat je opgepakt wordt en je waterloo vindt in een of andere doodenge zuid Amerikaanse of Cubaanse gevangenis
quote:"I'm an American citizen. I'm not worried about being deported," Makled said he recalled thinking to himself in the airport interrogation room. "So, I tell them, 'I know you can take my phone. I'm not going to give you my phone, however ... 90% of my work is on my phone. You're not getting unfettered access to (it).' "
What followed was a 90-minute, back-and-forth verbal tussle between Makled and two federal agents, who, he said, ultimately released him without taking his phone, but looked at his contacts list instead. For the 38-year-old civil rights and criminal defense attorney, it was a daunting experience that he says highlights a troubling phenomenon that's occurring across the United States: Lawyers are getting targeted for handling issues the administration of President Donald Trump disagrees with.
Nogmaals een keer, de crash van gisteren (en zondagnacht) hebben niet zoveel met de tarieven te maken.quote:Op dinsdag 8 april 2025 19:47 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Beurzen zijn nu ook open in de VS (en sommige ook deels in Europa trouwens). Het effect lijkt nog wel mee te vallen, hoewel de plusjes van vanmiddag er wel af zijn.
Waar heeft het dan mee te maken?quote:Op dinsdag 8 april 2025 20:24 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nogmaals een keer, de crash van gisteren (en zondagnacht) hebben niet zoveel met de tarieven te maken.
Wow, jij hebt politicologie en economie gestudeerd aan Stanford en Princeton? Je bent aangenomen, welkom bij onze nieuwe productiefabrieken die vooralsnog alleen in ons hoofd bestaan!quote:Treasury Secretary Scott Bessent has suggested that those who have been laid off from their jobs in the federal government will be able to take on new jobs created as tariffs rehouse manufacturing in the U.S.
"So what we are doing: on one side, the president is reordering trade. On the other side, we are shedding excess labor in the federal government and bringing down federal borrowings," Bessent told Tucker Carlson on Friday. "And then on the other side, that will give us the labor we need for the new manufacturing."
Dat maakt het verschil niet, wat het verschil maakt is dat de president zonder overleg en zonder echte tegenspraak de tarieven binnen een dag verhoogt.quote:Op dinsdag 8 april 2025 19:49 schreef Szura het volgende:
Maakt het nog zoveel uit of het nou 54, 104 of 504 procent is dan?
Niveautje Uday en Qusay Hussein die twee nitwitsquote:
Wat een onhoudbare situatie daar, buitenlandertjes treiteren, het is wachten op de eerste verhalen van gedode 'illegalen' in gevangenissen of op weg ernaartoe.quote:Op dinsdag 8 april 2025 19:49 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]
Van het een op het andere moment illegaal verklaard. Snel wegwezen, zover dat kan, voordat je opgepakt wordt en je waterloo vindt in een of andere doodenge zuid Amerikaanse of Cubaanse gevangenis
Het is echt een en al corruptie en haatzaaiende, xenofobische retoriek wat de klok slaat. Onbegrijpelijk dat mensen om dit soort toestanden staan te juichen, maar die komen vanzelf aan de beurt.quote:Op dinsdag 8 april 2025 19:55 schreef Kijkertje het volgende:
Intussen houden de Democraten hearings in het Congres zonder de Republikeinen.
DOJ accused of ‘abuse of power’ after sending armed US Marshals to whistleblower’s home
[ afbeelding ]
https://bsky.app/profile/democracydocket.com/post/3lmatfi36um2n
[ afbeelding ]
Ik geloof niets van dat hij op die manier denkt. Het is niets anders dan de dictator uithangen en een groep om hem heen die het mogelijk maakt (en ook nog eens uitpluist waar ze de meeste schade kunnen aanrichten en die vervelende buitenlanders in kampen kunnen stoppen).quote:Op dinsdag 8 april 2025 19:56 schreef speknek het volgende:
Denk eigenlijk dat Trump een fikse short heeft lopen, en elke keer dat de markt weer rally't, hij denkt, kut, ik moet nog hogere tariffs invoeren.
Eric heeft dat volgens deze BBC journalist nooit gepost. Gelukkig ofzo. Ofzo omdat Eric mesjogge is en wel dit soort idiote dingen zegtquote:Op dinsdag 8 april 2025 21:36 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]
Bron
Wat rijkeluiszoontje Trump schreef....... het toont een enge geestesgesteldheid in die familie.
Wraakzuchtig, meedogenloos.... dictatoriaal... en er zijn dus plannen tot nog erger dan nu bekend.
Ik hoor dat Trump nog steeds het plan heeft Palestijnen etnisch weg te zuiveren... Wegjagen, over de kling jagen, deporteren,
Krijgt hij steun van het Congress als hij een leger stuurt voor deze endlosung?
Of betaalt hij Israel voor dit?
Goed gepost, Allison MacKenzie
Het is denk ik de eerste keer dat ik een tweet zie in een tweet in een tweet in een tweet.quote:Op dinsdag 8 april 2025 21:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Eric heeft dat volgens deze BBC journalist nooit gepost. Gelukkig ofzo. Ofzo omdat Eric mesjogge is en wel dit soort idiote dingen zegt
[ x ]
Ga fietsen, joh, het heeft daar alles mee te maken, je kunt het zo naast elkaar leggen. Het gaat nog erger worden, ik voorspel ook dat de cryptomuntbubbel een keer gaat knappenquote:Op dinsdag 8 april 2025 20:24 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nogmaals een keer, de crash van gisteren (en zondagnacht) hebben niet zoveel met de tarieven te maken.
Mon dieu. Dit is denk ik ook mijn eerste keer en als jij het niet gezegd had was het volledig langs me heen gegaan. Dat wordt lekker slapen straksquote:Op dinsdag 8 april 2025 21:57 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het is denk ik de eerste keer dat ik een tweet zie in een tweet in een tweet in een tweet.
Hier.quote:Op dinsdag 8 april 2025 21:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Eric heeft dat volgens deze BBC journalist nooit gepost. Gelukkig ofzo. Ofzo omdat Eric mesjogge is en wel dit soort idiote dingen zegt
[ x ]
En volgens Howard Nutlick komen er alleen geautomatiseerde fabrieken terug. Dus de kabinetsleden spreken elkaar lekker tegen.quote:Op dinsdag 8 april 2025 21:24 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Wow, jij hebt politicologie en economie gestudeerd aan Stanford en Princeton? Je bent aangenomen, welkom bij onze nieuwe productiefabrieken die vooralsnog alleen in ons hoofd bestaan!
Compleet van de kaart deze mensen. Mao Zedong zag dat het goed was.
Als het maar kapot gaat, dat is het motto.quote:Op dinsdag 8 april 2025 22:12 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
En volgens Howard Nutlick komen er alleen geautomatiseerde fabrieken terug. Dus de kabinetsleden spreken elkaar lekker tegen.
Daar ligt wel het grote falen van dit hele "plan" natuurlijk. Die arbeidsintensieve fabrieken van weleer bestaan al lang en breed niet meer.quote:Op dinsdag 8 april 2025 22:12 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
En volgens Howard Nutlick komen er alleen geautomatiseerde fabrieken terug. Dus de kabinetsleden spreken elkaar lekker tegen.
Dat, en de ongemaakte keuze tussen 'de tarieven zijn een onderhandelingstactiek met het buitenland' en 'de tarieven moeten de industrie terug naar de VS brengen'. Het kan niet allebei.quote:Op dinsdag 8 april 2025 22:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Daar ligt wel het grote falen van dit hele "plan" natuurlijk. Die arbeidsintensieve fabrieken van weleer bestaan al lang en breed niet meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |