Mijn punt was dat dat dus niet bukken voor Trump is (los van dat niemand er inderdaad bij gebaat is mits de handel verder eerlijk is, waar ik het hardgrondig mee eens ben). Destijds veegde hij het zelf immers van tafel om nu zogenaamd zoiets te willen.quote:Op maandag 7 april 2025 20:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er is ook helemaal niemand gebaat bij importheffingen, tenzij je bijvoorbeeld cruciale sectoren in bescherming wil nemen.
Mensen die denken dat je nu heel stoer moet doen en vergeldingsheffingen moet opstellen trappen in dezelfde valkuil als Trump.
Dat zeg ik, kortzichtige nationalisten en geopolitieke masochisten.quote:Op maandag 7 april 2025 19:53 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
-1
We hebben niets voor niets allemaal landsgrenzen. 1 ultrastaat sleurt iig ons land/gebied mee naar beneden.
Als je een systeem inricht voor decennia of eeuwen, moet je altijd rekening houden met een worst case scenario. De EU is traag, maar heeft ook veel checks and balances. Ik zou het niet graag inwisselen met de Amerikaanse situatie, ondanks dat hun systeem ze meer slagvaardig maakt. Ik denk dat daar mensen nu ook zouden wensen dat de staten en de volksvertegenwoordiging meer te zeggen hebben.quote:Op maandag 7 april 2025 20:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat zeg ik, kortzichtige nationalisten en geopolitieke masochisten.
Was ook geen kritiek op jou verder, meer op al die types die nu denken dat "Trump aan het winnen is" of "de EU tandeloos".quote:Op maandag 7 april 2025 20:02 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Mijn punt was dat dat dus niet bukken voor Trump is (los van dat niemand er inderdaad bij gebaat is mits de handel verder eerlijk is, waar ik het hardgrondig mee eens ben). Destijds veegde hij het zelf immers van tafel om nu zogenaamd zoiets te willen.
De Europese Unie heeft economische en diplomatieke invloed, maar lang niet zoveel als wanneer het een federale Europese staat zou zijn.quote:Op maandag 7 april 2025 20:12 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als je een systeem inricht voor decennia of eeuwen, moet je altijd rekening houden met een worst case scenario. De EU is traag, maar heeft ook veel checks and balances. Ik zou het niet graag inwisselen met de Amerikaanse situatie, ondanks dat hun systeem ze meer slagvaardig maakt. Ik denk dat daar mensen nu ook zouden wensen dat de staten en de volksvertegenwoordiging meer te zeggen hebben.
Ja, dat adviseert de politie ook bij bedreiging: nooit op ingaan, want dan komen ze terug. Stel je agressief op.quote:Op maandag 7 april 2025 19:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Klopt. Invoerheffingen doen pijn.
Alleen, als je niet reageert en het gelaten over je heen laat gaan, dan kom je zwak over en waarom zou Trump dan in de toekomst niet nog wst extra heffingen opleggen.
Het is dus terugslaan terwijl je weet dat je daarmee zeker een vinger breekt
Echt wel. Dit hebben ze al vaker geprobeerd. Zeker die tarieven op aluminium en staal zijn lachwekkend, want veel daarvan kunnen ze zelf niet produceren. Waarom denk je dat Tata steel hoogwaardig staal exporteert naar de VS? Omdat ze anders een heleboel producten niet kunnen maken. Niemand zit te wachten op een Ford F-150 met een slechte vering, die na een paar jaar doormidden breekt. En ja, dat was de vorige keer een echt probleem.quote:Op maandag 7 april 2025 19:26 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ben er om verguisd, uitgescholden, voor gek verklaard en bespot, maar ik zei het je al. EU heeft helemaal niet de mogelijkheden -in rationele zin- om hard terug te slaan.
En dit wordt nogmaals bevestigd:
https://www.telegraaf.nl/(...)taal-en-aluminium-af
Ik denk dat er een tussenvorm nodig is met voldoende checks and balances. In ons koninkrijk heb je bijvoorbeeld de situatie van 1 groot land en meerdere kleine landen die hun defensie en buitenlandbeleid hebben overgedragen aan het grote land. Ik denk dat we dat niet moeten willen. Ik denk dat het zwaargewicht bij de staten moet blijven, ook vanwege de culturele verschillen. Het defensie en buitenlandbeleid kan wel meer samengevoegd worden. Als Europa onder druk staat, dan hebben we sowieso tegenwoordig de neiging om eerst gezamenlijk te kijken hoe we reageren. Dat is al een grote winstpunt.quote:Op maandag 7 april 2025 20:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
De Europese Unie heeft economische en diplomatieke invloed, maar lang niet zoveel als wanneer het een federale Europese staat zou zijn.
De huidige gebrekkige eenheid in buitenlands beleid en defensie en de gefragmenteerde fiscale en politieke structuren belemmeren onze gezamenlijke geopolitieke macht.
Interne verdeeldheid en populisme vergroten de uitdaging voor Europese cohesie. Een federale staat zou efficiëntere besluitvorming, een gezamenlijke militaire kracht en een geïntegreerd fiscaal systeem bieden, waardoor Europa sterker en slagvaardiger wordt op het wereldtoneel.
Als je deze sarcastische post in het Oekraïne topic zou hebben gepost had jij jezelf uitgelachenquote:Op maandag 7 april 2025 20:24 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, dat adviseert de politie ook bij bedreiging: nooit op ingaan, want dan komen ze terug. Stel je agressief op.
Het was niet sarcastisch bedoeld. Dat was wat de politie me adviseerde nadat mijn buurman me bedreigde. Misdadigers gaan voor de gemakkelijkste prooi.quote:Op maandag 7 april 2025 20:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als je deze sarcastische post in het Oekraïne topic zou hebben gepost had jij jezelf uitgelachen
Wiskunde is een groot woord.quote:Op maandag 7 april 2025 20:01 schreef Arcee het volgende:
Voor wie meer over de wiskunde achter de heffingen wil horen:
Bekijk deze YouTube-video
Duitsland heeft niets met computers en maakt voornamelijk machines en chemicaliën. De auto's kosten steeds meer en leveren steeds minder op, dus dan kun je beter tanks, granaten en raketten gaan bouwen. 1 auto kost enkele tientallen duizenden Euro's, een tank enkele tientallen miljoenen. Ok, je hebt al budgetmodellen van 6 miljoen of zo.quote:Op maandag 7 april 2025 20:30 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik denk dat er een tussenvorm nodig is met voldoende checks and balances. In ons koninkrijk heb je bijvoorbeeld de situatie van 1 groot land en meerdere kleine landen die hun defensie en buitenlandbeleid hebben overgedragen aan het grote land. Ik denk dat we dat niet moeten willen. Ik denk dat het zwaargewicht bij de staten moet blijven, ook vanwege de culturele verschillen. Het defensie en buitenlandbeleid kan wel meer samengevoegd worden. Als Europa onder druk staat, dan hebben we sowieso tegenwoordig de neiging om eerst gezamenlijk te kijken hoe we reageren. Dat is al een grote winstpunt.
USA is net als de EU, de lonen zijn veel te hoog en we lenen te veel , dit gaat goed tot de leverancier twijfelt aan je kredietwaardigheid , dus kun je beter een truc verzinnen om minder te kopenquote:Op maandag 7 april 2025 21:01 schreef 2172619626795 het volgende:
Dus ze zien het handelstekort als een probleem. Ze importeren meer dan ze exporteren.
Wat de Trump administratie ook lijkt te vergeten, is dat hun export in het geval van goederen ook afhankelijk is van de import van onderdelen, en in het geval van dienstverlening ook afhankelijk is van de import van mensen(kennis).
Met het opgooien van importheffingen wordt de inkoop die noodzakelijk is voor de te exporteren goederen en diensten duurder, waardoor hetgeen ze exporteren ook in prijs stijgt. Hierdoor neemt de vraag af en daalt op termijn hun export.
Door de importheffingen neemt dus op termijn ook je export af en houd je het handelstekort op de lange termijn in stand.
Een vicieuze cirkel zonder uitweg.
Het rammelt echt aan alle kanten m.i.
De EU is een samenwerkingsverband tussen Europese landen die op tal van aspecten (cultuur, taal, economie, enz.) heel erg verschillend zijn. Een federale Europese staat is dan ook een bespottelijk en onhaalbaar idee.quote:Op maandag 7 april 2025 20:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
De Europese Unie heeft economische en diplomatieke invloed, maar lang niet zoveel als wanneer het een federale Europese staat zou zijn.
De huidige gebrekkige eenheid in buitenlands beleid en defensie en de gefragmenteerde fiscale en politieke structuren belemmeren onze gezamenlijke geopolitieke macht.
Interne verdeeldheid en populisme vergroten de uitdaging voor Europese cohesie. Een federale staat zou efficiëntere besluitvorming, een gezamenlijke militaire kracht en een geïntegreerd fiscaal systeem bieden, waardoor Europa sterker en slagvaardiger wordt op het wereldtoneel.
Dat werkte voor de VS omdat iedereen dollars nodig had. Dat is een aflopende zaak. Misschien kan de EU de toorts overnemen. Dan kunnen wij ook meer voor minder kopen.quote:Op maandag 7 april 2025 21:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
USA is net als de EU, de lonen zijn veel te hoog en we lenen te veel , dit gaat goed tot de leverancier twijfelt aan je kredietwaardigheid , dus kun je beter een truc verzinnen om minder te kopen
Dan zegt China geef ons je bedrijven of een stuk land, dan kun je weer een tijd jouw troep bij ons kopen
geef ons maar je schuldpapieren
Kopen is een verslaving
de rijke westerse man spelen ook, door te strooien met vers geprinte dollars in arme landen
als het westen stopt met rotzooi kopen dan gaat de wereld faillietquote:Op maandag 7 april 2025 21:31 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat werkte voor de VS omdat iedereen dollars nodig had. Dat is een aflopende zaak. Misschien kan de EU de toorts overnemen. Dan kunnen wij ook meer voor minder kopen.
Amerikanen zullen minder buitenlandse waar kopen, waardoor er minder dollars naar het buitenland vloeien, waardoor het buitenland ook weer minder dollars in de VS kan besteden.quote:Op maandag 7 april 2025 21:01 schreef 2172619626795 het volgende:
Dus ze zien het handelstekort als een probleem. Ze importeren meer dan ze exporteren.
Wat de Trump administratie ook lijkt te vergeten, is dat hun export in het geval van goederen ook afhankelijk is van de import van onderdelen, en in het geval van dienstverlening ook afhankelijk is van de import van mensen(kennis).
Met het opgooien van importheffingen wordt de inkoop die noodzakelijk is voor de te exporteren goederen en diensten duurder, waardoor hetgeen ze exporteren ook in prijs stijgt. Hierdoor neemt de vraag af en daalt op termijn hun export.
Door de importheffingen neemt dus op termijn ook je export af en houd je het handelstekort op de lange termijn in stand.
Een vicieuze cirkel zonder uitweg.
Het rammelt echt aan alle kanten m.i.
Medicatie die Amerikanen consumeren, wordt grotendeels in China gemaakt toch?quote:Op maandag 7 april 2025 22:32 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Ik dacht al, waar blijven zulke gevolgen
India.quote:Op maandag 7 april 2025 22:45 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Medicatie die Amerikanen consumeren, wordt grotendeels in China gemaakt toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |