Lost Mollema?quote:
Laten we hopen dat het spannend wordt.quote:Op zaterdag 5 april 2025 17:26 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Stelling: Thibau gaat Pogacar om z'n moeder laten roepen in Huy.
Van Gils op 5 minuten, is die dan ergens gevallen of gewoon ranzig slecht?quote:Op zaterdag 5 april 2025 17:29 schreef Koffieplanter het volgende:
De vier kopmannen van BORA weten toch een schitterende 17e plek in de wacht te slepen.
Dat is geen moment in beeld geweest, maar getuige het feit dat hij gepositioneerd zat vlak achter een niet veel later lek rijdende John Izagirre zal het daarmee te maken hebben gehad, zo vermoed ik.quote:Op zaterdag 5 april 2025 20:29 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Van Gils op 5 minuten, is die dan ergens gevallen of gewoon ranzig slecht?
quote:Op zaterdag 5 april 2025 15:38 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ach, Del Toro.
Ach, wij. De Kleik weer terug bij Eurosport.
Daar moet wat gebeurd zijn. Onder meer Ion, Van Gils en Champoussin op 5 minuten+, terwijl die vooraan zaten totdat Ion de berm instuurde.quote:Op zaterdag 5 april 2025 20:29 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Van Gils op 5 minuten, is die dan ergens gevallen of gewoon ranzig slecht?
De renner in het wiel van Ion viel daardoor letterlijk de berm in. Kleik zei dat het iemand van Movistar was, maar volgens mij was dat gewoon Van Gils.quote:Op zaterdag 5 april 2025 22:26 schreef wimderon het volgende:
[..]
Daar moet wat gebeurd zijn. Onder meer Ion, Van Gils en Champoussin op 5 minuten+, terwijl die vooraan zaten totdat Ion de berm instuurde.
Mensen die vandaag naar de Tour of Hellas gaan kijken mag je direct hun abonnement afnemen.quote:Op zondag 6 april 2025 12:41 schreef franklop het volgende:
Wordt Hellas nog ergens uitgezonden? Zie het niet op de Home of Cycling
Tweede scherm. 20km te gaanquote:Op zondag 6 april 2025 12:44 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Mensen die vandaag naar de Tour of Hellas gaan kijken mag je direct hun abonnement afnemen.
Tussensprint. Die net als gisteren grandioos in de soep draait voor Ulissi.quote:
Hij wordt in ieder geval nog tweedequote:Op zondag 6 april 2025 13:10 schreef Koffieplanter het volgende:
Wij kijken hier naar een Jakobsiaanse aftakeling in slowmotion. Twee keer perfect gebracht en twee keer gewoon geklopt.
Een dief.
Was op Youtube.quote:Op zondag 6 april 2025 12:41 schreef franklop het volgende:
Wordt Hellas nog ergens uitgezonden? Zie het niet op de Home of Cycling
Die halen het.quote:Op maandag 7 april 2025 10:23 schreef franklop het volgende:
In de Tour of Hainan won Malucelli de massasprint. Weer puntjes sprokkelen voor Astana deze week.
Ik kwam er zaterdag pas achter dat Wagner Bazin het oude Bingoal WB isquote:Op maandag 7 april 2025 10:49 schreef Halcon het volgende:
s bij Wagner Bazin? Subsidie stopgezet, omdat er amper Walen rijden. Wildcards krijgen ze een stuk minder dan voorheen en gezien hun prestaties in de nabije toekomst helemaal niet meer....
Niet helemaal he. Het is een fusie van 2 ploegen.quote:Op maandag 7 april 2025 12:27 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Ik kwam er zaterdag pas achter dat Wagner Bazin het oude Bingoal WB is
Yes en een van die ploegen is volgens mij ook weer een fusie.quote:Op maandag 7 april 2025 12:28 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Niet helemaal he. Het is een fusie van 2 ploegen.
Die leverden dan toch nog wel twee Vlamingen af aan de World Tour (Lotto in 2026 WT ga ik dan vanuit).quote:
Een keer niet als eerste.quote:Op dinsdag 8 april 2025 09:12 schreef Wienerschnitzels het volgende:
de altijd asociale wielrenners
[ x ]
Dat lijkt me wel wat voor een 4-jarig contract bij Doug.quote:Op dinsdag 8 april 2025 16:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Wie haalt fenomeen Dillon Corkery op?
Bas Tettemaquote:Op dinsdag 8 april 2025 16:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Wie haalt fenomeen Dillon Corkery op?
quote:Duitsland wil Tourstart van 2030 organiseren
Duitsland start een project om in 2030 de start van de Ronde van Frankrijk naar het oostelijke deel van het land te halen. "Het moet een Big Bang voor de regio worden", vertelde Rudolf Scharping, de voorzitter van de Duitse wielerbond, dinsdag op de voorstelling in Leipzig.
De nieuw opgerichte organisatie "Grand Depart Allemagne" krijgt de verantwoordelijkheid om het project concreet uit te werken. Volgens een voorlopige planning zou de eerste etappe in het 40e jaar sinds de hereniging van Duitsland plaatsvinden tussen Dresden en Gera, met daarbij een passage over het parcours van de toenmalige Vredeskoers, die deels in Oost-Duitsland werd gereden. Rit twee zou een tijdrit zijn tussen Halle en Leipzig, en de derde en laatste etappe zou van Erfurt naar Maagdenburg gaan.
Aan de organisatie zou een kostenplaatje van 20 miljoen euro hangen, maar aan de inkomende zijde verwacht met 150 tot 200 miljoen euro inkomsten uit toerisme. Volgens de verantwoordelijken zal het event gefinancierd worden door bedrijven en sponsors en zal de belastingbetaler er niet voor opdraaien. Er wordt tevens gekeken naar voetbalclub RB Leipzig, waarvan de meerderheidsaandeelhouder Red Bull ook een professionele wielerploeg ondersteunt.
Grand Depart Allemagne onderstreepte op de voorstelling dat de plannen de steun hebben van de minister-presidenten van de drie deelstaten Saksen, Saksen-Anhalt en Thüringen. De volgende stap wordt het project voorleggen aan Tourorganisatie Amaury Sport Organization (ASO). De eerste gesprekken zouden in de zomer gepland staan. Scharping zei vertrouwen te hebben want ASO organiseert ook de Ronde van Duitsland (Pro Series) en de twee belangrijkste Duitse eendagswedstrijden Eschborn-Frankfurt en Cyclassics Hamburg (allebei WorldTour).
Le Grand Départ vond al vier keer op Duitse bodem plaats: in 1965 in Keulen, in 1980 in Frankfurt, in 1987 in West-Berlijn en in 2017 in Düsseldorf.
Die zat ook bij Guernalec in een laat kopgroepje (met Maisonobe)quote:Op woensdag 9 april 2025 16:22 schreef Felagund het volgende:
Leuk voor Guernalec, blijft het peloton net voor. Loland wint de sprint van het peloton.
Ah, dan ben ik toch niet zo dom bezig en dan klopte wat ik eerst schreef (dat Bennet weer de sprint van het peloton won) toch. Was even in de war omdat iedereen in dezelfde tijd werd gezet.quote:Op woensdag 9 april 2025 16:44 schreef wimderon het volgende:
[..]
Die zat ook bij Guernalec in een laat kopgroepje (met Maisonobe)
Lidl renner stuurt op de eerste rij opeens naar links, raakt een wiel en de rest er overheenquote:Op woensdag 9 april 2025 17:15 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ik begin met kijken maar begrijp dat ze alweer niet overeind konden blijven?
Neejoh max 5e ofzoquote:
quote:Op woensdag 9 april 2025 16:48 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ah, dan ben ik toch niet zo dom bezig en dan klopte wat ik eerst schreef (dat Bennet weer de sprint van het peloton won) toch. Was even in de war omdat iedereen in dezelfde tijd werd gezet.
https://www.ad.nl/wielren(...)-voor-geel~a6977721/quote:Op woensdag 9 april 2025 17:53 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik vind nog steeds dat je renners die achterom kijken mag doodschieten. Goed dat ie zelf de hardste klap opving.
En Lavrsen voor Lavreysen?quote:Op donderdag 10 april 2025 17:55 schreef VoMy het volgende:
[..]
Søren is Deens voor John
@:Slobeend @:hhh38
Karl Zonneveld?quote:Op donderdag 10 april 2025 18:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Gaat Thijs nu z'n eigen rennertjes uitnodigen?
quote:Op donderdag 10 april 2025 09:36 schreef Halcon het volgende:
Snap eigenlijk niet zo goed waarom iemand die zo'n valpartij veroorzaakt geen gele kaart krijgt...
Op zich wel logisch met Scheldeprijsquote:Op donderdag 10 april 2025 18:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze belden hem naar aanleiding van de Scheldeprijs om te vragen hoe het was gegaan. Wel mooi gesprek trouwensquote:Op donderdag 10 april 2025 18:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Morgen maar eens luisteren dan tijdens m'n duurtraining.quote:Op donderdag 10 april 2025 19:40 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ze belden hem naar aanleiding van de Scheldeprijs om te vragen hoe het was gegaan. Wel mooi gesprek trouwens
Vismaed.quote:Victor Campenaerts moet na zijn val in de Ronde van het Baskenland de Ardennenklassiekers laten schieten door een breukje in de schouder. Dat maakte zijn Nederlandse ploeg Visma-Lease a Bike vrijdag bekend.
Campenaerts kwam dinsdag ten val in de hectische finale van de tweede etappe in het Baskenland, en ging daags nadien niet meer van start voor het vervolg van de rittenkoers. Na afloop werd een kleine breuk in de schouder vastgesteld. Daardoor moet Campenaerts de Amstel Gold Race en Luik-Bastenaken-Luik schrappen van zijn programma.
Het is nog onduidelijk wanneer de voormalige werelduurrecordhouder terug in competitie zal kunnen keren. “De komende weken staan in het teken van mijn herstel”, zegt hij in de communicatie van zijn ploeg. “Op doktersadvies mag ik niet buiten trainen. Ik beperk me momenteel tot indoorsessies.”
quote:Op vrijdag 11 april 2025 13:32 schreef Sjoerd102 het volgende:
https://www.wielerflits.n(...)-beek-en-beekdaelen/
Die gaan straks gewoon niet eens meer mogen starten in de AGR en Ardennen vanwege gebrek aan renners. Lachwekkende parodie op een ploeg.quote:
quote:“Zoals bekend: Fernandez Matxin, de huidige sportief manager van UAE Team Emirates, heb ik ooit bij onze ploeg gehaald als scout. Op de lange lijsten van beloftevolle renners die hij meebracht van zijn verre reizen over de hele wereld stonden twee namen die nu zondag bij zijn ploeg aan de start staan van Roubaix: Mikkel Bjerg én Tadej Pogacar.”
“Over Pogacar vertelde Matxin destijds een mooie anekdote. Hij had een tip gekregen van een jeugdtrainer en ging Pogacar scouten in een kleinere beloftenwedstrijd in Slovenië. Toen hij daar arriveerde en door de lijst met rugnummers ging, bleek Pogacar achter het peloton te rijden. Matxin sprak de jeugdtrainer aan: ‘kom ik nu speciaal naar Slovenië voor een renner die niet kan volgen?’ Bleek dat onze Matxin het voor één keer niet helemaal goed had gezien: ‘Hij staat op het punt om iedereen te dubbelen, meneer.’ Het scoutingsverslag was dus heel positief, maar we hebben Pogacar niet gepakt omdat er een financiële realiteit was. Er was maar zoveel geld en er waren maar zoveel plaatsen binnen onze opleiding. Het is te makkelijk om daar met de kennis van vandaag een grote gemiste kans van te maken.”
WLR ontsnapt.quote:“Of wij de nieuwe broers Schleck hadden kunnen worden? Misschien. Maar ik heb het verkloot”: een uitgebreide babbel met Tilen Pogacar, de broer van Tadej
En u dacht dat Tadej Pogacar (26) al complexloos was? Dan moet u zijn broer Tilen (28) leren kennen. Twee jaar ouder dan Tadej, ook wielrenner geweest, maar duidelijk met andere prioriteiten in het leven. Luid lachend: “Of wij ooit de nieuwe broers Schleck hadden kunnen worden? Misschien. Maar ik heb het vakkundig verkloot.” En dat vindt hij helemaal niet erg. Tilen over Tadej: de broers Pogacar.
Berichtje van Tilen Pogacar op de vraag of we hem mogen bellen: “Een interview? Met mij? No problem, maar verwacht geen grootse dingen. Ik ben mijn broer niet.” Gevolgd door twee schaterende smiley’s.
Is Tadej niet alleen de betere wielrenner, maar ook de beste prater van jullie twee?
“Zonder twijfel. Tadej houdt van twee dingen: wielrennen en praten. Of nee, van drie dingen: wielrennen, praten en winnen.”
Nochtans was niet Tadej, maar jij de eerste wielrenner in het gezin.
“Da’s waar. Ik was een jaar of elf toen Miha Koncilija, een vriend van mijn vader en moeder, bij ons op school langskwam. Hij had een wielerclub, zocht talent via scholen en vroeg mijn moeder of ik niet een keer mocht proberen. Ik vond het direct leuk. Tadej was negen en wilde meteen meedoen. Maar, probleem: hij was te klein. Elke fiets was veel te groot. Hij heeft uiteindelijk een paar maanden moeten wachten voor hij kon aansluiten.”
En je merkte meteen dat hij talent had?
“Helemaal in het begin viel het nog mee. Ik was twee jaar ouder. Op die leeftijd ben je dan nog sterker. Maar lang duurde het niet voor hij de rollen omdraaide. Ik was veertien, hij twaalf, en hij loste mij waar hij wilde. Ik zag toen al wat jaren later iedereen zou zien: niet normaal, die jongen.”
Waar onze Johnny ook mee koerst, je moet er maar zin in hebben.quote:Op zondag 13 april 2025 22:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
De HTV Cup. Die duurt nog tot de Kerst of zo.
Las dat het eigenlijk de bedoeling was dat Antwan Tolhoek ook mee zou doen. Maar dat is niet doorgaan blijkbaar. Zeeuwse pakhazen.quote:Op zondag 13 april 2025 23:53 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Waar onze Johnny ook mee koerst, je moet er maar zin in hebben.
NoRacesToday.jpgquote:
De beste man is een paar maandjes geblesseerd geweest maar doet het lijken alsof hij net is teruggekeerd uit de loopgraven in Oekraïne en al zijn vrienden voor zijn ogen neergeknald heeft zien worden.quote:
quote:Axel Zingle meerdere weken aan de kant na val in Ronde van het Baskenland
Axel Zingle, renner van Team Visma-Lease a Bike, zal niet starten in de Brabantse Pijl, Amstel Gold Race en Luik-Bastenaken-Luik. De Fransman viel in de vijfde etappe van de Ronde van het Baskenland. Daarbij is de schouder uit de kom geraakt. Door deze blessure is Zingle meerdere weken uitgeschakeld.
De Fransman reageerde ook op het voorval: “Het is natuurlijk moeilijk om niet te kunnen deelnemen aan de Brabantse Pijl, Amstel Gold Race en Luik-Bastenaken-Luik. Deze wedstrijden waren voor mij echt een hoofddoel. Mijn schouder is momenteel nog te fragiel om te koersen, dus de focus ligt nu op revalideren. Gelukkig merk ik wel dat ik goed herstel, maar deze wedstrijden komen dus te vroeg.”
Hier gaat toch iedereen gedubbeld worden en uit de wedstrijd gehaald worden? Je mag blij zijn als er nog 3 finishen.quote:
quote:Man die bier gooide in het gezicht van Eli Iserbyt krijgt geen straf, en dat zint veldrijder niet: “Als puntje bij paaltje komt...”
De man die begin november tijdens de Koppenbergcross een pint bier in het gezicht van Eli Iserbyt gooide, komt weg zonder straf. En dat is niet naar de zin van de veldrijder van Pauwels Sauzen - Bingoal.
Iserbyt diende samen met zijn ploeg meteen een klacht in. De politie stelde na afloop een PV op voor slagen en verwondingen. “Dit gaat niet zijn beste dag worden”, stelde Christoph Impens namens organisator Golazo. “We hebben in de controlekamer meteen de beelden teruggespoeld en naar onze eventmanager beneden gestuurd. Hij is meteen naar buiten gelopen en heeft de biergooier geïdentificeerd en naar de politie geleid. Dit hoort niet thuis op een cross.”
Het parket kon een minnelijke schikking voorstellen, maar de biergooier kon ook voor de rechtbank verschijnen. Hij kwam er echter vanaf met een waarschuwing, die per brief verstuurd werd. Dat lezen we in een bericht aan de advocaat van Iserbyt, die daarvan een beeld op Instagram deelde. En de West-Vlaming is duidelijk niet te spreken over de strafmaat.
“Juiste signalen geven… Veel beloven in de pers, maar als puntje bij paaltje komt...”, zette Iserbyt erbij. Afwachten of de man die een bidon naar Mathieu van der Poel gooide tijdens Parijs-Roubaix er ook zo goedkoop vanaf zal komen.
Dit is nog stukken zwaarder dan Innsbruck lijkt me. Voor wie is dit nog leuk?quote:Op dinsdag 15 april 2025 16:08 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Hier gaat toch iedereen gedubbeld worden en uit de wedstrijd gehaald worden? Je mag blij zijn als er nog 3 finishen.
Dit wordt gewoon letterlijk een herhaling van 1980, maar dan met een renner die er nog meer bovenuit steekt dan Hinault:quote:Op dinsdag 15 april 2025 17:07 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit is nog stukken zwaarder dan Innsbruck lijkt me. Voor wie is dit nog leuk?
Valt me nu pas op dat dit het eerste WK in Frankrijk in 27(!) jaar tijd wordt. Dat is toch wel weinig voor zo'n grote wielernatie.quote:
quote:Op dinsdag 15 april 2025 20:53 schreef VoMy het volgende:
Pogacar heeft 5596 punten op CQ. Daar komt de Amstel nog bij..
Dit gaat nooit meer verbroken worden.
Waalse Pijl ook nog, die reed hij vorig jaar niet (al is de kans aanwezig dat hij die nu ook skipt)quote:Op dinsdag 15 april 2025 20:53 schreef VoMy het volgende:
2024-2027 wordt dan sowieso Pogi als wereldkampioen en daarna krijgen we een WK in het land van z’n sponsor.. denk dat 4x op rij al een record is, dan kan hij daarna dat record nog verder aanscherpenquote:Op dinsdag 15 april 2025 15:25 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Schrijf pogi maar meteen op. 20 keer 2,5k tegen ruim 9%
Lijkt me onmogelijk om daar een parcours op maat voor Pogacar te maken. Alle beklimmingen in de VAE liggen ver buiten de stad Abu Dhabi.quote:Op dinsdag 15 april 2025 21:27 schreef Marcoss het volgende:
[..]
2024-2027 wordt dan sowieso Pogi als wereldkampioen en daarna krijgen we een WK in het land van z’n sponsor.. denk dat 4x op rij al een record is, dan kan hij daarna dat record nog verder aanscherpen
#diebergkomterquote:Op dinsdag 15 april 2025 22:10 schreef Kloit het volgende:
[..]
Lijkt me onmogelijk om daar een parcours op maat voor Pogacar te maken. Alle beklimmingen in de VAE liggen ver buiten de stad Abu Dhabi.
"De Ronde van Limburg is ook de enige 1.1-koers in het voorjaar. Daar willen we in de toekomst verandering in brengen. Als er meer UCI-punten te verdienen zijn, zullen ook betere renners aan de start komen."quote:Op woensdag 16 april 2025 10:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Ik HAAT die basketballul.
60km klimmen aan 8.2 procent. Lekker man.quote:Op dinsdag 15 april 2025 17:17 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Dit wordt gewoon letterlijk een herhaling van 1980, maar dan met een renner die er nog meer bovenuit steekt dan Hinault:
[ afbeelding ]
https://www.procyclingsta(...)pionship/1980/result
Maar nu is de Ronde van Limburg naar deze week gehaald. Dat had in plaats daarvan dan ook met het Mergelland gekund.quote:Op woensdag 16 april 2025 11:59 schreef Sjoerd102 het volgende:
6WT alleen in Vlaanderen is inderdaad echt teveel van het goede
Omloop Nieuwsblad
Classic Brugge-De Panne
E3 Saxo Classic
Gent-Wevelgem in Flanders Fields
Dwars door Vlaanderen - A travers la Flandre
Ronde van Vlaanderen - Tour des Flandres
Zou wat mij betreft beter staan.
Volta in deze periode zou ook prima zijn. al kom je dan met Baskenland en de Brabantse pijl weer in de knel.
quote:Op dinsdag 15 april 2025 15:44 schreef Pistolero het volgende:
UAE-aids.
Het houdt niet op, niet vanzelf.
Ze zullen hem wel eens van de sokken rijden zeker? Of gewoon een grote groep laten wegrijden.quote:Op dinsdag 15 april 2025 21:27 schreef Marcoss het volgende:
[..]
2024-2027 wordt dan sowieso Pogi als wereldkampioen en daarna krijgen we een WK in het land van z’n sponsor.. denk dat 4x op rij al een record is, dan kan hij daarna dat record nog verder aanscherpen
Nee, we hebben te maken met een absolute goat.quote:Op dinsdag 15 april 2025 20:53 schreef VoMy het volgende:
Wat een rare movequote:Op woensdag 16 april 2025 17:00 schreef DiegoFuser het volgende:
Alpecin met twee in de achtervolging op Del Grosso.
Om dan zo met Girmay naar de finish te rijden? Vreemd inderdaadquote:Op woensdag 16 april 2025 17:02 schreef H.Vviv het volgende:
Alpecin rijdt een sterke wedstrijd, maar ook een vreemde koers.
En dat een deel achter de hekken reed hebben ze ook gemistquote:Op woensdag 16 april 2025 17:15 schreef DiegoFuser het volgende:
Karrel en Sep missen heel de chute.
Wel een orgasme bij Karrel omdat Belg Fretin wint.
quote:Patrick Evenepoel vertelt hoe diep zijn zoon heeft gezeten na ongeval: “Ik herkende Remco 2 à 3 maanden niet meer”
Vrijdag maakt Remco Evenepoel (25) in de Brabantse Pijl zijn comeback in het peloton. De olympisch kampioen heeft na zijn ongeval met een postwagen diep gezeten, fysiek en mentaal. Ook papa Patrick Evenepoel moest lijdzaam toekijken hoe zijn zoon zichzelf niet meer was.
Remco Evenepoel deelde maandag in een emotionele post op Instagram dat hij enkele zware maanden achter de rug heeft. “Na dagen, weken, maanden van wachten, mag ik eindelijk weer uitkijken naar mijn eerste koersen. De weg naar waar ik nu sta is ongelooflijk zwaar en uitdagend geweest. Zonder twijfel de moeilijkste strijd van mijn leven tot nu toe. Mentaal en fysiek ben ik echt helemaal onderuit gegaan, en ik heb vaak ernstig getwijfeld aan mijn toekomst”, klonk het onder meer.
In Dans le Peloton, een programma van RTL, doet ook papa Patrick Evenepoel zijn verhaal. Hij benadrukt daarin meermaals dat hij vooral opgelucht is dat zijn zoon in het hoofd weer bijna de oude is. “Het allerbelangrijkste voor mij is dat het weer goed zit in het hoofd van Remco. Want eerlijk gezegd herkenden we Remco niet meer gedurende 2 à 3 maanden. De onzekerheid knaagde aan hem, omdat niemand kon zeggen wanneer hij hersteld zou zijn. Het zijn enerverende weken geweest voor iedereen: zo waren er dagen dat Oumi beneden zat te studeren, terwijl Remco boven de hele tijd in bed Netflix zat te kijken.”
quote:De coach van Remco Evenepoel is voorzichtig optimistisch: “Zolang je maar niet schrijft dat hij alles kapot gaat rijden”
Meer dan vier maand na zijn trainingsongeval speldt Remco Evenepoel (25) vrijdagmiddag opnieuw een rugnummer op. Tot wat mogen we hem in staat achten in de Brabantse Pijl? En later in de Amstel, Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik, waar ook Tadej Pogacar van de partij zal zijn. Koen Pelgrim, coach van Evenepoel bij Soudal Quick-Step, schetst de verwachtingen.
Logische openingsvraag: hoe gaat het met Remco, is hij volledig klaar voor de competitie?
“Hij is volledig klaar om te koersen. Maar als je vraagt of hij in zijn allerbeste vorm ooit is, dan moet ik zeggen dat hij daar nog niet is. Hij is gewoon klaar om competitief te zijn.”
Ondervindt hij nog hinder van de opgelopen blessures?
“Een beetje wel, ja. Zijn schouder blijft nog altijd gevoelig. Er zijn bepaalde bewegingen die iets moeilijker gaan. Maar dat is eerder naast de fiets. Op de fiets zelf heeft hij geen last meer.”
Zijn post op Instagram begin deze week was zeer emotioneel. Wat heb jij daar de voorbije maanden van meegekregen?
“Ik heb uiteraard gemerkt dat het een heel moeilijke periode is geweest voor Remco. Hij had sowieso al een vrij lange winterbreak ingelast. Bij zijn eerste deftige training rijdt hij dan op de deur van een auto. De uiteindelijke schade bleek dan weer groter te zijn dan aanvankelijk gedacht, alles zou wat langer duren dan voorzien, plots bleek ook nog die zenuw geraakt. Alles stapelde zich op voor Remco en dan merkte ik aan alles dat hij door een lastige periode ging. De motivatie is bij Remco doorgaans heel groot, vijf minuten na een valpartij heeft hij alweer een plan in zijn hoofd. Dat ging nu niet.”
Heb je hem vaak gehoord in die periode?
“Uiteraard, maar ook voor mij werd het contact bij momenten iets moeilijker. Dan kruipt hij in zijn schulp. Als hij niet op zijn fiets kan, dan ga ik hem ook niet iedere dag bellen. Dan valt hij eerder terug op zijn naaste omgeving. Vanaf het ogenblik dat hij opnieuw buiten kon fietsen en zijn training kon opdrijven, werd de knop heel snel omgedraaid.”
Hij ging mee op verkenning bij de Omloop het Nieuwsblad, hij vergezelde de Giro-kern op hoogtestage in de Sierra Nevada. Waren dat manieren om hem er mentaal bovenop te krijgen?
“Het deed hem inderdaad goed om weer tussen de jongens te zitten. Vooral die stage met de ploeg heeft hem heel veel deugd gedaan. Zo kwam hij weer in het ritme van trainen, eten en slapen. Je mag niet vergeten dat hij de twee winterstages al had moeten missen.”
Hoe zijn zijn waarden momenteel?
“De testen die we op stage hebben gedaan, waren positief. Alleen ontbrak het hem aan stabiliteit. Goede en minder goede dagen wisselden elkaar af. Net daarom kan ik niet goed inschatten hoe de komende wedstrijden zullen zijn.”
Waar mag hij de komende wedstrijden op mikken?
“Hij gaat sowieso op een resultaat mikken. Remco is niet de renner die gewoon meerijdt en achteraf tevreden is met een 34ste plaats. Zeker voor de Brabantse Pijl zit hij al op een niveau waarmee hij voluit kan koersen en de finale rijden. Maar je mag niet verwachten dat hij zoals in zijn beste dagen vanop vijftig kilometer van de finish wegrijdt en dat ze hem niet meer terugzien.”
Heeft hij een mentale opkikker nodig?
“Hij heeft vooral het gevoel nodig dat hij weer meedoet, dat hij opnieuw renners pijn kan doen. Tot welk resultaat dat leidt, maakt momenteel niet veel uit. Een nummer opspelden, het contact met het publiek, dat zijn de zaken die hem deugd zullen doen. Hij moet vrijdag het gevoel krijgen dat hij opnieuw wielrenner aan het worden is. En hij mag uiteraard geen gekke dingen voelen.”
Kan hij momenteel competitief zijn met vermoedelijk de beste Pogacar ooit?
“Zeg nooit nooit met Remco. Maar op dit moment mag je daar niet van uitgaan. Als hij een goede winter zou gehad hebben en we nu de allerbeste Remco zouden zien, dan zou hij dicht in de buurt komen. Zoals het nu is gegaan, mag je niet verwachten dat Remco het Pogacar lastig zal maken. Dat is geen realistisch scenario. Voor Remco is dit blok wedstrijden een volgende stap in de goede richting en een deel van de opbouw naar zijn doelen later op het seizoen.”
En dan toch maar voorzichtig zijn?
“Valpartijen kan je nooit uitsluiten en het zou niet prettig zijn gezien de periode waaruit hij nu komt. Het zal voor Remco inderdaad weer even wennen zijn aan de nervositeit in het peloton, het wringen ook. Zoiets kan je niet simuleren op training. Het is echter ook niet de bedoeling om te voorzichtig te zijn. Als het koers is, dan smijt hij zich. Al zal ergens in zijn achterhoofd wel iets meespelen.”
Samengevat: de coach van Remco Evenepoel heeft het volste vertrouwen dat zijn poulain op een degelijk niveau zal zijn.
“Zolang je maar niet schrijft dat de trainer het volste vertrouwen heeft dat Remco alles kapot gaat rijden. Hij gaat competitief zijn, dat wel. En het blijft Remco Evenepoel, een supergetalenteerde renner die ook als hij een paar procentjes mist toch nog zijn neus aan het venster kan steken in een wedstrijd als de Brabantse Pijl.”
quote:"Wat vind je ervan?" Remco Evenepoel toont voor het eerst zijn litteken na zware val op training
Na een maandenlange revalidatie is Remco Evenepoel klaar voor zijn terugkeer. In de aanloop naar de Brabantse Pijl deelde Soudal-Quick Step een filmpje van zijn stage, waarin de olympische kampioen voor het eerst zijn litteken toont. "Wat vind je ervan?", lacht hij.
Op 3 december botste Remco Evenepoel in het Vlaams-Brabantse Oetingen op het openslaande portier van een bpost-busje. Het verdict is zwaar: breuken aan zijn ribben, zijn rechterschouderblad en zijn rechterhand, kneuzingen aan beide longen en een luxatie van het sleutelbeen.
Ruim 4 maanden later kan Evenepoel vrijdag in de Brabantse Pijl eindelijk zijn comeback maken, al was de weg hard, getuigde hij op sociale media. "Ik trek er niet heen met specifieke ambities. Het belangrijkste is weer in het koersritme geraken."
Na de Brabantse Pijl rijdt Evenepoel zondag de Amstel Gold Race, voordat hij volgende week de Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik afwerkt. Daarna trekt hij naar de Ronde van Romandië.
quote:Op woensdag 16 april 2025 21:45 schreef Pino112 het volgende:
https://www.instagram.com(...)MXNxOGx6N210NnN5bg==
Goede bocht vandaag in Ronde van Limburg, halve peloton op de stoep.
Al besproken.quote:Op woensdag 16 april 2025 18:47 schreef Pistolero het volgende:
Gaan er nog wat boetes en schorsingen volgens voor die debielen die aan de verkeerde kant van het hek gingen fietsen en zo zichzelf en met name de toeschouwers in gevaar brachten? Of gaan we zoals altijd weer onterecht de schuld bij de organisatie leggen?
quote:Op woensdag 16 april 2025 18:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Weet je welke Menten ook wel eens geagiteerd was?
@:AllesKaputt
Het is altijd streng opgevoed, slechte relatie tussen ouders, astma, weinig vrienden.quote:Op donderdag 17 april 2025 13:56 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Adolf Hitler, Kunstschilder
Josef Mengele, Antropoloog
Heinrich Himmler, Kippenfokker
Pol Pot, Electrotechnicus
Misschien kan Koffieplanter zijn levensverhaal met ons delen.quote:Op donderdag 17 april 2025 15:18 schreef Mani89 het volgende:
Edison Alejandro Callejas Santos.
Een naam om te onthouden, voor als je hem dit seizoen nog ergens op een UCI lijstje tegenkomt.
Chris Froome, Econoomquote:Op donderdag 17 april 2025 14:03 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Het is altijd streng opgevoed, slechte relatie tussen ouders, astma, weinig vrienden.
@Koffieplanter help ons.quote:Op donderdag 17 april 2025 15:28 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Misschien kan Koffieplanter zijn levensverhaal met ons delen.
Dit had ik al eerder gespot, dit heeft alles van een potentiele Tim Wellens situatie. Maar er is nog genoeg tijd er iets aan te doen, of anders de Johan Museeuw route op te gaan.quote:Op donderdag 17 april 2025 16:31 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zien we hier het begin van zorgwekkend haar?
[ afbeelding ]
En toch de schuld aan de organisatie geven. Plaatselijke omloop en dus waren ze er al een paar keer langs gekomen. Op het fietspad heeft een renner niks te zoeken. Maar toch...quote:Op woensdag 16 april 2025 21:45 schreef Pino112 het volgende:
https://www.instagram.com(...)MXNxOGx6N210NnN5bg==
Goede bocht vandaag in Ronde van Limburg, halve peloton op de stoep.
Hij heeft wel UCI-punten gehaald in O Gran Camino en Andalucia.quote:Op donderdag 17 april 2025 15:21 schreef Mani89 het volgende:
Ik probeer op PCS te ontdekken wat die jongen allemaal zoal heeft gepresteerd, maar hij heeft 0 punten gescoord tot vandaag, hij heeft dus letterlijk een niet bestaande grafiek.
Wel een leuke oorbel.
Benieuwd wat de altijd conservatieve en nationalistische Belgische wielerfans hiervan vindenquote:Op donderdag 17 april 2025 20:03 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
R.EV is langzaam aan het radicaliseren.
Context?quote:Op donderdag 17 april 2025 20:03 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
R.EV is langzaam aan het radicaliseren.
Die baalden waarschijnlijk ook al dat die affaire met de roomblanke dochter van Wesley Sonck niets werd of was.quote:Op donderdag 17 april 2025 21:06 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Benieuwd wat de altijd conservatieve en nationalistische Belgische wielerfans hiervan vinden
Dit denk ik:quote:
Vind het een raar verhaal, die Instagram-post gaat helemaal niet over de islam, alleen dat hij in zijn relatie veel steun ervaart.quote:Op donderdag 17 april 2025 21:24 schreef VoMy het volgende:
[..]
Die baalden waarschijnlijk ook al dat die affaire met de roomblanke dochter van Wesley Sonck niets werd of was.
[..]
Dit denk ik:
VIDEO. Remco Evenepoel over de islam: "Het is een houvast voor mij en iets wat Oumi en ik delen"
Ik heb het filmpje niet gezien maar die teksten in het artikel suggereren toch dat ze samen bidden enzo?quote:Op donderdag 17 april 2025 21:33 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Vind het een raar verhaal, die Instagram-post gaat helemaal niet over de islam, alleen dat hij in zijn relatie veel steun ervaart.
Ik voorzie eerder een Robert Gesink achtige haarsituatie. Met dat voorste plukje haar als last man standing.quote:Op donderdag 17 april 2025 16:43 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dit had ik al eerder gespot, dit heeft alles van een potentiele Tim Wellens situatie. Maar er is nog genoeg tijd er iets aan te doen, of anders de Johan Museeuw route op te gaan.
Ja dat zegt het artikel, maar kennelijk halen ze dat uit de Instagram-post daaronder, maar daar staat alleen dat Remco veel steun heeft aan Oumi, en in een enkel bijzinnetje dat ze weleens samen bidden.quote:Op donderdag 17 april 2025 21:37 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik heb het filmpje niet gezien maar die teksten in het artikel suggereren toch dat ze samen bidden enzo?
“Het is iets wat ik het voorbije jaar leerde kennen”, zegt Evenepoel. “Het is iets wat we delen en we zijn er trots op dat we het kunnen delen. Het is iets wat elke persoon voor zichzelf moet doen - of niet. Daar kan ik niet over oordelen. Voor mij is het een houvast, iets dat me door het leven helpt. Het is iets moois, dus het is fijn om het met Oumi te kunnen delen. Het gaat inderdaad om de islam.”
Deze introductie kan jij wel waarderen @Koffieplanterquote:Evenepoel nach Unfall wieder im Sattel
Der zweifache Olympiasieger und Weltmeister Remco Evenepoel kehrt am Freitag nach seinem schweren Unfall im Dezember beim „Pfeil von Brabant“ auf die Straße zurück.
Dit heeft niks te maken met die Instagrampost. R.EV heeft vandaag een persconferentie gehad voorafgaand aan de Brabantse Pijl, daar komen al die quotes vandaan.quote:Op donderdag 17 april 2025 21:49 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ja dat zegt het artikel, maar kennelijk halen ze dat uit de Instagram-post daaronder, maar daar staat alleen dat Remco veel steun heeft aan Oumi, en in een enkel bijzinnetje dat ze weleens samen bidden.
Een liveblog, hilarischquote:Op donderdag 17 april 2025 21:52 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Dit heeft niks te maken met die Instagrampost. R.EV heeft vandaag een persconferentie gehad voorafgaand aan de Brabantse Pijl, daar komen al die quotes vandaan.
Sporza had zelfs een mooi liveblog (lol): https://sporza.be/nl/2025(...)re-erop~174488787644
Dan kijk je niet goed: https://www.hln.be/wielre(...)m-betekent~a5933809/quote:Op donderdag 17 april 2025 22:02 schreef VoMy het volgende:
[..]
Een liveblog, hilarisch![]()
HLN levert vooralsnog niet:
[ afbeelding ]
Einde tijdperk briesende reaguurders. Misschien blikken we hier later wel op terug als een kantelpunt in de samenleving.
https://www.hln.be/wielre(...)angrijkste~ac418439/quote:Op donderdag 17 april 2025 22:05 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Dan kijk je niet goed: https://www.hln.be/wielre(...)m-betekent~a5933809/
HLN staat volledig achter God:
[ afbeelding ]
Dit is niet mijn HLN.quote:Op donderdag 17 april 2025 22:05 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Dan kijk je niet goed: https://www.hln.be/wielre(...)m-betekent~a5933809/
HLN staat volledig achter God:
[ afbeelding ]
100x liever saaie maar authentieke figuren als Vingegaard en Roglic.quote:Op donderdag 17 april 2025 22:16 schreef Koffieplanter het volgende:
Dit is toch zoveel leuker dan huis, tuin en keuken pursenelities als Roglic, Pogacar en Vingegaard, die makkelijk te verwarren zijn met de doorsnee postbezorger, kraanmachinist of boekhouder.
Bij Pogacar werkt dat misschien zo, maar Belgische toppers varen hun eigen koers want de Vlaamse pers juicht toch wel mee.quote:Op donderdag 17 april 2025 22:25 schreef Pistolero het volgende:
[..]
100x liever saaie maar authentieke figuren als Vingegaard en Roglic.
Pogacar en R.EV zijn merken met een volledig neppe persoonlijkheid die vakkundig in stand wordt gehouden door hun omgeving.
Pro Palestina en een bekering tot de Islam zal een merk vast goed doen onder het bredere publiek inderdaad, niets authentieks aan.quote:Op donderdag 17 april 2025 22:25 schreef Pistolero het volgende:
[..]
100x liever saaie maar authentieke figuren als Vingegaard en Roglic.
Pogacar en R.EV zijn merken met een volledig neppe persoonlijkheid die vakkundig in stand wordt gehouden door hun omgeving.
Idd, als je hard met een fiets kan rijden, passeert alles wel.quote:Op donderdag 17 april 2025 22:29 schreef VoMy het volgende:
[..]
Bij Pogacar werkt dat misschien zo, maar Belgische toppers varen hun eigen koers want de Vlaamse pers juicht toch wel mee.
Boonen, Van Aert, Evenepoel en eerder ook God en Museeuw - het maakt niet uit wat ze doen, ze worden toch wel op handen gedragen. Sex, drugs, doping, het kan allemaal, Karrel zit hoe dan ook klaar om op lyrische wijze verslag te doen van het daaropvolgende Strava-rondje.
Tijd voor de Franse R.EVolutie.quote:Op vrijdag 18 april 2025 07:23 schreef Koffieplanter het volgende:
Die mooie dag is gekomen, God is weer terug op aarde. Pas nu gaat het seizoen ECHT beginnen.
Zondag staat Hij pas op. Gisteren was het bloedzakjesdag, vandaag de onvermijdelijke DNF.quote:Op vrijdag 18 april 2025 07:23 schreef Koffieplanter het volgende:
Die mooie dag is gekomen, God is weer terug op aarde. Pas nu gaat het seizoen ECHT beginnen.
Klinkt gezondquote:Begin december kwam de Belg tijdens een trainingsrondje in botsing met een postwagen. Hij liep meerdere breuken op, maar zijn schouder bleek het hardnekkigste pijnpunt. "Die werkt nog altijd niet naar behoren, maar ik kan ermee fietsen."
Evenepoel moet daardoor de komende wedstrijden met stabiliserend tape rijden. "Dan kan het wel. Zolang ik het stuur stevig vastpak, voel ik geen pijn. Ik hoop alleen dat ik niet te vaak door een kuil rijd, want dan krijg ik wel een flinke pijnscheut. Dat komt door een zenuwblessure, die we een paar weken na de val pas ontdekten."
Die rouwband mag nu in de verbanning, Hij is weer onder ons.quote:Op vrijdag 18 april 2025 08:01 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Zondag staat Hij pas op. Gisteren was het bloedzakjesdag, vandaag de onvermijdelijke DNF.
Denk dat hij dan toch beter de komende 1,5 week niet in Belgie moet gaan koersenquote:Evenepoel moet daardoor de komende wedstrijden met stabiliserend tape rijden. "Dan kan het wel. Zolang ik het stuur stevig vastpak, voel ik geen pijn. Ik hoop alleen dat ik niet te vaak door een kuil rijd, want dan krijg ik wel een flinke pijnscheut.
Als ie gewoon vijfdes wordt vandaag dan normaliseert het wel weer wat.quote:Op vrijdag 18 april 2025 08:27 schreef Immerdebestebob het volgende:
Door deze act heb ik gelijk al geen zin meer in de comeback van Remco.
Al die drempels in de AGR zullen ook niet best zijn.quote:Op vrijdag 18 april 2025 08:34 schreef franklop het volgende:
[..]
Denk dat hij dan toch beter de komende 1,5 week niet in Belgie moet gaan koersen
Hij heeft zelf al geroepen dat hij hier puur als test rijdt om te kijken of zijn rug het overleeft en we absoluut geen resultaten mogen verwachten. Maar de Belgische media zal daar vast geen gehoor aan geven.quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:29 schreef The_Undertone het volgende:
Ook Remco 2.0 maakt zijn comeback, Blobloblo heeft alweer zijn problemen kunnen oplossen en gaat schroeien in Besançon, never in Doubs.
https://sporza.be/nl/2025(...)roces~1744823699011/
The PCS on Tour campervan is parked at 72.4, 54.1, 34.4, and 14.3 km from the finisquote:Op vrijdag 18 april 2025 13:25 schreef Kopiko het volgende:
Weet iemand waar THE VAN vandaag geparkeerd staat
Ik hoop vurig het tegendeel, maar vrees dat het een dikke sof wordt. (Sof als anonieme top -10)quote:Op vrijdag 18 april 2025 14:26 schreef Koffieplanter het volgende:
40 kilometer onderweg, ik vind het tijd voor een aanval van Remco Evenepoel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |