Doet wel pijn hequote:Op maandag 7 april 2025 08:43 schreef vlindertje89 het volgende:
Nou, voor zover ik nog twijfelde over het huis.. zodra de beurs open gaat kan ik 'm sowieso niet meer betalen![]()
En ik weet, luxeproblemen, risico van beleggen, privilege om überhaupt geld in aandelen te kunnen hebben enz. Maar dat maakt het niet per se in het moment zelf leuk als er een vrij substantieel bedrag aan waarde verdwijnt in een maand of twee waarvan bijna de helft in twee dagen (en na vandaag komt daar dus waarschijnlijk nog eens een pak bij).
Snel bijkopen dan nuquote:Op maandag 7 april 2025 08:55 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb natuurlijk een week of 2 geleden mn eerste geld in de aandelenmarkt gestopt.
Timing is everything hm.
Ja,quote:Op maandag 7 april 2025 11:27 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Doet wel pijn he
Maar beter niet stressen en rustig wachten. Trekt vast wel bij, ergens hopelijk voor je het nodig hebt.
Edit
Ow dat was al je plan
SPOILER: foetsieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag is mijn vaste maandelijkse bijkoopdag, dus ik heb wat van mn wereldwijde ETF bijgekocht. Ik had ook een order staan voor de Nasdaq ETF klein beetje, maar het was druk vanochtend dus die was niet op tijd gemaakt/gewijzigd om uitgevoerd te worden. Inmiddels staat ie ¤30 hoger dan mn order. Maar wie weet wordt ie vanmiddag nog uitgevoerd als US open gaat, we shall see.
Ik hoop vooral dat we hier over niet ál te lang weer naar kunnen kijken zoals ik nu naar de corona crash kijk. Dat was tijdens ook echt wel spannend, ik had een hoop ingelegd in een aandeel dat ik iets onder de ¤30 had gekocht en wat in vrij korte tijd tot iets onder de ¤10 zakte. En ook dat kwam allemaal goed uiteindelijk en daar heb ik toen best veel winst op gemaakt
[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 07-04-2025 14:27:48 ]
Oef.quote:
Ookal kan je het 'missen' het is niet gek dat het pijn doet als je over dat soort bedragen hebt. Hopelijk komt het uiteindelijk weer goed.quote:Op maandag 7 april 2025 12:56 schreef vlindertje89 het volgende:
Het is ook wel geld dat ik kan/kon missen, ik heb ook geld op mijn spaarrekening staan als buffer wat ik gewoon altijd beschikbaar wil hebben voor als nodig. Maar het idee van geld hierin stoppen is natuurlijk niet dat het zoveel minder wordt maar juist meerdus ook dan doet het een beetje pijn.
Dat ik juist net nu had bedacht misschien toch iets met het geld te willen, maakt dat nog wat meer zo. Maar gelukkig zit ik niet zodanig dat ik echt nu moet verhuizen oid, ik kan ook heel prima hier nog een paar jaar zitten als nodig.
Waarom kost zo'n flesje dan 600 euro en wie/wat bepaalt die prijs?quote:Op maandag 7 april 2025 13:22 schreef Sarabi het volgende:
Gisteren op het festival trouwens een (slokje) bier geproefd van 600 euro (75cl fles). Echt absurd dat soort prijzen. Tuurlijk is het lekker maar ik ken genoeg bieren tussen de 6 en 20 euro die net zo lekker zijn.
Wel of geen voorkennis/manipulatie dan, een rechtszaakje meer of minder maakt 'm toch niets uit...quote:Op maandag 7 april 2025 13:29 schreef fietsie het volgende:
Ergens bekruipt me het gevoel dat er mensen namens Trump bedrijven / aandelen opkopen , hij straks met een "mea culpa" en een omkering van beleid komt en hij by magic ineens een berg meer bedrijven bezit.
Schaarste en hype.quote:Op maandag 7 april 2025 13:38 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Waarom kost zo'n flesje dan 600 euro en wie/wat bepaalt die prijs?
Bladgoud in het bier, verpakking van mahoniehout, schaarste o.i.d.?
Binnen de whisky wereld heb je ook van dit soort absurde uitspattingen, ook al is het te begrijpen dat een 50 jaar gerijpte whisky duurder is dan eentje van 10 jaar en dat een fles uit de jaren 60 nu duurder is dan 20 jaar geleden, toen whisky verzamelen nog niet zo'n ding was.quote:Op maandag 7 april 2025 15:03 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Schaarste en hype.
Verder moet het geïmporteerd worden vanuit Amerika, maar goed dan heb je het over een paar euro's duurder niet meteen 600 euro.
En ik ga er vanuit dat de brouwerij deze prijs bepaald, heb eigenlijk niet gecheckt hoeveel zo'n fles rechtstreeks bij de brouwerij kost.
Dat soort praktijken.....en dan toch genoeg mensen die er steeds intrappen.quote:Op maandag 7 april 2025 15:26 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Binnen de whisky wereld heb je ook van dit soort absurde uitspattingen, ook al is het te begrijpen dat een 50 jaar gerijpte whisky duurder is dan eentje van 10 jaar en dat een fles uit de jaren 60 nu duurder is dan 20 jaar geleden, toen whisky verzamelen nog niet zo'n ding was.
Het mooiste zijn de vermeldingen op de fles als 'Rare cask', 'Exclusive bottling' en allerlei toegekende, nietszeggende awards. Of je brengt een serie van 4 bottelingen uit, elke botteling met een paar maanden tussentijd, waarbij het aantal uitgebrachte flessen per botteling steeds minder wordt.
De eerst botteling kan iedereen dan kopen, de opvolgende bottelingen niet...![]()
Interessant! Hot sauces zie je ook veel in de bierwereld. Dit weekend op het festival stonden ook meerdere hot sauce standjes.quote:Op maandag 7 april 2025 16:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Qua vatgerijpt; ik heb in Nederland wel eens overwogen een klein vat te bestellen om gefermenteerde hot sauce op te laten rijpen. Maar ook kleine vaten waren best prijzig. Hier zijn doe een stuk betaalbaarder, dus maar eens een experiment doen.
Scherder zeker, die erover kwam vertellen?quote:Op maandag 7 april 2025 19:59 schreef AnneX het volgende:
🎼🎶🎶🎼
Goed onderwerp bij Eva: muziekles bij kinderen maakt ze (nog) slimmer…🎼🎶
En de hersenbalk dikker en emotieregulatie en naar elkaar luisteren…🎼🎶🎼🎶
Niet eens. Frisse jonge mensen 😉quote:Op maandag 7 april 2025 20:56 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Scherder zeker, die erover kwam vertellen?
Oh, dat verbaast me! Het is wel een onderwerp waar hij zich mee bezig houdt en hij zit nog net niet dagelijks over welk onderwerp dan ook ergens aan tafel, dus had hem hier ook wel verwacht. Ben wel benieuwd, morgen eens terugkijken!quote:Op maandag 7 april 2025 21:01 schreef AnneX het volgende:
[..]
Niet eens. Frisse jonge mensen 😉
Als je het niet hebt gezien, is het de moeite waard om terug te kijken.
Vind ik dan. 😎
Dan komt het vast wel goed met me. Als 7-jarige was ik al aanwezig in de muziekschool en ik was vaak bij opa aanwezig, die o.a. dirigent van het Amsterdams Philharmonisch Orkest is geweest.quote:Op maandag 7 april 2025 19:59 schreef AnneX het volgende:
🎼🎶🎶🎼
O.a. zanger Joshua Nolet van Chef'Special…quote:Op maandag 7 april 2025 21:01 schreef AnneX het volgende:
[..]
Niet eens. Frisse jonge mensen 😉
Als je het niet hebt gezien, is het de moeite waard om terug te kijken.
Vind ik dan. 😎
Meldquote:Op maandag 7 april 2025 19:59 schreef AnneX het volgende:
🎼🎶🎶🎼
Oh hé …er werden meer zg. voordelen benoemd. Mogelijk door een ‘collega’ van jou.quote:Op maandag 7 april 2025 22:40 schreef vlindertje89 het volgende:
Die emotieregulatie is hier wat minder fantastisch gelukt![]()
Wel verplicht muziekinstrument gespeeld altijd. Eerst paar jaar viool, en toen ik dat niet meer wilde moest ik ander instrument kiezen, toen naar piano gegaan. Ik wilde eigenlijk drummen vanaf het begin, maar daar hadden mn ouders niet zo'n zin in (en gezien mijn ritme gevoel is dat geen slecht idee geweest). Pas op mn 17e ofzo mocht ik er af.
Wat let je! Koop een keyboard en:quote:Op maandag 7 april 2025 22:58 schreef AnneX het volgende:
Piano kunnen spelen…dat maakt mij jaloers.
#vlooienmars
🙃quote:Op maandag 7 april 2025 23:12 schreef Blues het volgende:
[..]
Wat let je! Koop een keyboard en:
https://www.pianospelenmetcor.nl/beginnerscursus-1/
Och jeetjequote:Op maandag 7 april 2025 22:26 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Clubsoda wist je al dat hij ook een Woezel en Pip boek heeft?![]()
Gossie. Heeft Kind er zin in?quote:Op dinsdag 8 april 2025 09:10 schreef Morgane89 het volgende:
Net ons kind naar school gebracht voor z'n eerste wendag![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou, ik kreeg tijdens mijn 15 minutes of fame-moment wel de vraag of ik bij Pauw wilde komen, maar niet gedaan. Ik ben nu niet meer zo relevant denk ikquote:Op dinsdag 8 april 2025 09:29 schreef AnneX het volgende:
[..]
Gossie. Heeft Kind er zin in?
En hoe is het met de ouders…
@:Clubsoda ja goed hè van Eva en redactie, dat zij ook deskundige vrouwen vragen.
Wanneer word jij gevraagd? 😉
@:Lonaa wonen er veel senioren in jouw regio? En gaaf dat je ook een kans hebt om te “schuiven”. Deed je dat eerder?
Ja, ik heb me met twee collega's rot gelachen erom toen we er achter kwamen.quote:Op dinsdag 8 april 2025 07:12 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Och jeetjedat wist ik niet.
Hij deed vorig jaar een conferentie (zo eentje waar jij ook eens geweest bent) en dat was natuurlijk een wat ander publiek dan normaal. Ik geloof niet dat het hem heel erg bekoorde dat niet iedereen woest enthousiast mee deed![]()
Super dat Eva een jonge vrouw uitnodigdeeen bekende van me heeft vorig jaar ook als expert opgetreden in een serie omdat de makers wel toe waren aan een ander gezicht. We komen er wel
De paarden hebben niets te vrezen van een wolf, veel te riskant. En zodra er veulens op komst zijn bij de vleespaarden die hier staan, worden ze tijdelijk weggehaald (er is vorige week éen merrie opgehaald).quote:Op dinsdag 8 april 2025 16:23 schreef Kaatje1 het volgende:
![]()
Weer een drukke en rommelige dag. Spreekuur gedraaid met een nieuwe fijne tolk. Man zonder middelbare school opleiding, 19 maanden hier en hij tolkt in het Nederlands en goed ook. Begon zelf over “even tot hier” dat hij had gezien.
Rest van de week niet meer naar de boten maar thuis werken, er ligt een flinke achterstand. Niet alles hoeft gelijk gelukkig, anders zou het echt hard werken worden![]()
Oeh wolven @:leeharveyoswald is jullie hond daar tegenop gewassen? En wat met de paarden?
Hoe vond je zoon het @:morgane89
Auw @:annex
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |