Met die diensten erbij is er helemaal geen handelstekort en dus geen reden voor zijn tarievenoorlog.quote:Op zondag 6 april 2025 05:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hier ligt ook iets interessants. Want waarom telt trump diensten niet mee?
Het gaat allemaal om goederen bij hem, maar de hele digitale economie is gigantisch.
Als je diensten mee telt komt er veeeel meer handel uit de VS dan naar de VS.
Levis spijkerbroeken komen uit Bangla Desh, heeft niets met USA te maken, afhandeling gaat via handelskantoren Europaquote:Op zondag 6 april 2025 00:45 schreef capricia het volgende:
[..]
De VS exporteert voornamelijk cultuur.
Of het nu de spijkerbroek of de Maga conservatieven zijn. Het komt uiteindelijk allemaal naar Europa.
quote:Levi Strauss Nederland
Hoofdkantoor in Amsterdam
Adres: De Ruijterkade 146, 1011 AC Amsterdam
quote:Worden Levi's in de VS gemaakt?
Vanaf 2019 worden Levi's in veel ontwikkelingslanden gemaakt, waaronder Bangladesh, India, Egypte, Lesotho, Sri Lanka, Vietnam, Indonesië en Mexico.
Sommige topmodellen in de lijnen "Levi's Premium" en "Levi's Vintage Clothing" worden in de Verenigde Staten geproduceerd .
quote:Elon Musk roept op tot 'nultariefsituatie' tussen de VS en Europa
Elon Musk, de rijkste persoon ter wereld en een soort adviseur van president Trump , zei zaterdag dat de VS en Europa gezamenlijk moeten instemmen met "een situatie zonder invoerrechten".
"Zowel Europa als de Verenigde Staten zouden idealiter, naar mijn mening, naar een situatie zonder tarieven moeten gaan, en effectief een vrijhandelszone tussen Europa en Noord-Amerika moeten creëren," zei Musk tijdens een evenement dat werd georganiseerd door de Italiaanse vicepremier Matteo Salvini. "En dat is wat ik hoop dat er gebeurt."
Het tarief dat voor de Europese Unie geldt en op 9 april ingaat, bedraagt momenteel 20%.
:
Morons Are Governing America.quote:Op zondag 6 april 2025 09:10 schreef V. het volgende:
Het schijnt dag die hele tarievenlijst ook niet is gebaseerd op een lijst van soevereine lande, maar op internet-domeinextensies.
Zo zijn die pinguïns en die Amerikaanse basis ook getariffed.
iedere Rep admin heeft de debt laten oplopen, Trump is niet andersquote:Op zondag 6 april 2025 09:14 schreef Basp1 het volgende:
Hoe serieus moet de wereld de huidige Amerikaanse regering sowieso nog nemen na die tarievenlijst met onbewoonde eilanden erop. Een nederlandse mbo bestuurkunde stagiair had nog beter werk afgeleverd zonder de onbewoonde eilanden dan deze zichtbare amateurs.
quote:From ¤1.2 trillion in 2007, French public debt rose to ¤3.3 trillion by the end of the third quarter of 2024, or 113.7% of gross domestic product (GDP),
Je plaatjes matchen niet met elkaarquote:Op zondag 6 april 2025 09:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
iedere Rep admin heeft de debt laten oplopen, Trump is niet anders
misschien Musk wel
iedere Rep admin is een eigen oorlog begonnen Trump zal niet anders zijn
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ach in EU doen Frankrijk en Italie precies hetzelfde
[..]
Vanaf de crisis van 2008 draaide de Amerikaanse economische groei op schuldengroei.quote:Op zondag 6 april 2025 09:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
iedere Rep admin heeft de debt laten oplopen, Trump is niet anders
misschien Musk wel
iedere Rep admin is een eigen oorlog begonnen Trump zal niet anders zijn
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ach in EU doen Frankrijk en Italie precies hetzelfde
[..]
En dan hebben we het nog niet over de modem, de SoC en de rest van de onderdelen die er in zitten. Moderne producten worden vrijwel altijd geassembleerd uit onderdelen die bij verschillende bedrijven uit de hele wereld vandaan komen. Boeing wordt daardoor waarschijnlijk harder getroffen dan Airbus door deze importheffingen. Zag een breakdown van de Ford 150 pick-up, alleen de transmissie al bestond uit onderdelen uit een stuk of 6-7 landen, en die gingen een aantal maal de US grens over voordat deze in Canada in elkaar gezet werd om in de VS dan weer in de Ford werd gezet. Dus niet alleen Europese of Japanse autos die geïmporteerd worden, worden getroffen maar ook de 'Murican Cars gaan fors duurder worden (en een nachtmerrie aan administratie opleveren). Reactie van Trump daarop was dat hij de Autoindustrie toch een maand respijt had gegeven...quote:Op zondag 6 april 2025 01:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet niet goed hoe extreem Amerikaans Android is. Google toch? Een VS bedrijf.
ja onbegrijpelijk , ik heb al 10 jaar geen creditcard meerquote:Op zondag 6 april 2025 09:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vanaf de crisis van 2008 draaide de Amerikaanse economische groei op schuldengroei.
Amerikanen lenen van het buitenland zodat ze goedkope buitenlandse producten kunnen kopen. De voordelen van hegemoon zijn, op de pof leven.
Het het buitenland was tot nu toe dolblij met die IOU's.
[ afbeelding ]
De vergane glorie van de Amerikaanse maakindustrie zit hem blijkbaar erg dwars.quote:Op zondag 6 april 2025 05:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hier ligt ook iets interessants. Want waarom telt trump diensten niet mee?
Het gaat allemaal om goederen bij hem, maar de hele digitale economie is gigantisch.
Als je diensten mee telt komt er veeeel meer handel uit de VS dan naar de VS.
Klopt en dat moet binnen een maand hersteld zijn of zo.quote:Op zondag 6 april 2025 10:05 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
De vergane glorie van de Amerikaanse maakindustrie zit hem blijkbaar erg dwars.
En dat wordt dan natuurlijk gevierd alsof ze een enorme overwinning hebben geboekt, waarna de Trumpisten zich weer heel even durven te vertonen.quote:Op zondag 6 april 2025 10:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt en dat moet binnen een maand hersteld zijn of zo.
Hij noemde eerder al tientallen bedrijven die honderden miljarden gaan investeren in Amerikaanse fabrieken om de importheffingen te ontlopen.
De lijst gaf mij het gevoel dat die uit de mouw geschud was.
Maar er zullen natuurlijk bedrijven zijn die de productie naar de VS overzetten.
Ik meende bijvoorbeeld dat Toyota de productie in de VS ging uitbreiden.
De reden dat ik geen Amerikaanse auto, keukenapparatuur, telefoon, televisie, laptop voor eigen gebruik, kleding etc. heb is toch echt omdat de kwaliteit matig is. Leuk dat buitenlandse bedrijven dan misschien weer in Amerika gaan produceren, maar Amerikaanse merken gaat dit niet helpen.quote:Op zondag 6 april 2025 10:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt en dat moet binnen een maand hersteld zijn of zo.
Hij noemde eerder al tientallen bedrijven die honderden miljarden gaan investeren in Amerikaanse fabrieken om de importheffingen te ontlopen.
De lijst gaf mij het gevoel dat die uit de mouw geschud was.
Maar er zullen natuurlijk bedrijven zijn die de productie naar de VS overzetten.
Ik meende bijvoorbeeld dat Toyota de productie in de VS ging uitbreiden.
Ik zou eerlijk gezegd geen apparaat in mijn bezit kunnen opnoemen dat in de VS is gemaakt.quote:Op zondag 6 april 2025 10:50 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
De reden dat ik geen Amerikaanse auto, keukenapparatuur, telefoon, televisie, laptop voor eigen gebruik, kleding etc. heb is toch echt omdat de kwaliteit matig is. Leuk dat buitenlandse bedrijven dan misschien weer in Amerika gaan produceren, maar Amerikaanse merken gaat dit niet helpen.
Überhaupt Amerikaanse merken zijn niet goed vertegenwoordigd bij mij. Ik ben net even mijn huis nagelopen en ik zag dat mijn vriendin wel een Amerikaanse naaimachine en Iphone heeft. Die zijn alleen niet geproduceerd in Amerika.quote:Op zondag 6 april 2025 11:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik zou eerlijk gezegd geen apparaat in mijn bezit kunnen opnoemen dat in de VS is gemaakt.
Zullen er echt veel mensen zijn die weten waar de spullen die ze kopen vandaan komen (behalve misschien een auto)?quote:Op zondag 6 april 2025 10:50 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
De reden dat ik geen Amerikaanse auto, keukenapparatuur, telefoon, televisie, laptop voor eigen gebruik, kleding etc. heb is toch echt omdat de kwaliteit matig is. Leuk dat buitenlandse bedrijven dan misschien weer in Amerika gaan produceren, maar Amerikaanse merken gaat dit niet helpen.
Ik heb een maand of drie geleden het heroische besluit genomen Netflix op te zeggen. Echt blij waren ze niet, maar soms moet je als gezinshoofd lastige besluiten nemen.quote:Op zondag 6 april 2025 11:47 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Zullen er echt veel mensen zijn die weten waar de spullen die ze kopen vandaan komen (behalve misschien een auto)?
Al vraag ik me dan af hoe dat in een gezin gaat? Een man en een vrouw die met zijn tweetjes besluiten om nooit meer met de kinderen naar de Mac te gaan? Soms zou ik weleens een vlieg op de muur willen zijn bij dat soort gesprekken.
Ik heb een Wahl tonduse, even opgezocht; MADE IN USAquote:Op zondag 6 april 2025 11:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik zou eerlijk gezegd geen apparaat in mijn bezit kunnen opnoemen dat in de VS is gemaakt.
Het is een keuze, zullen we maar zeggen.quote:Op zondag 6 april 2025 11:52 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik heb een Wahl tonduse, even opgezocht; MADE IN USA
Goed ding trouwens
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |