abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217284779

quote:
Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.

Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
[ afbeelding ]
pi_217284797
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 april 2025 13:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, niemand heeft ooit gesteld dat de economische keuzes van Trump en zijn opmerkelijke voorliefde voor importheffingen iets te maken zouden hebben met het bestrijden van woke-isme. Die dingen hebben niets met elkaar te maken.
Je stemt voor het hele pakket he?

Er is geen optie van 'ja ik stem voor Trump om Woke te slopen en nee, ik stem niet voor Trump om de economie door het afvoerputje te spoelen '.
pi_217284810
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 13:55 schreef Chivaz het volgende:

[..]
En dan vervolgens MSNBC als er een andere regering zit die niet progressief is?
Je snapt natuurlijk wel dat het verbieden van meningen een recept voor ellende is hè.
Trump hint daar wel naar in zijn bejegening richting pers die kritiek op hem heeft.

En niet alleen de pers overigens.
pi_217284819
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 april 2025 13:59 schreef Wantie het volgende:

[..]

Er is geen optie van 'ja ik stem voor Trump om Woke te slopen en nee, ik stem niet voor Trump om de economie door het afvoerputje te spoelen '.
Trump stemmers hebben al meerdere keren aangegeven dat ze het stoppen van woke belangrijker vinden dan hun portemonnee. Trump heeft immers campagne gevoerd op tarieven en was er al decennia voorstander van, ook toen hij nog graag democraat wilde zijn (maar die spuugden hem terecht uit).

Ze accepteren een korte/langere ineenstorting van de economie omdat zij voorstander zijn van een oligarchie. Tenminste daar ga ik volledig van uit. Een extreem corrupte oligarchie onder leiding van Trump met MAGA stemmers als harde werkers in de fabrieken is waar ze voor stemden immers. Daar heeft Trump open en bloot campagne voor gevoerd.
beter een knipoog dan een blauw oog
  vrijdag 4 april 2025 @ 14:02:19 #5
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217284822
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 april 2025 13:59 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat mensen voor een pakket van verschillen beleidsplannen stemmen kun je prima maken. Maar dat wil niet zeggen dat het implementeren van importheffingen woke-isme zou aanpakken. Dat argument is nooit gemaakt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 4 april 2025 @ 14:04:25 #6
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217284840
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 14:02 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Trump stemmers hebben al meerdere keren aangegeven dat ze het stoppen van woke belangrijker vinden dan hun portemonnee. Trump heeft immers campagne gevoerd op tarieven en was er al decennia voorstander van, ook toen hij nog graag democraat wilde zijn (maar die spuugden hem terecht uit)
Dan heeft men het mis. Het is algemeen bekend dat economie één van de primaire beweegredenen is voor Amerikanen om voor kandidaat A of B te stemmen. Als men de effecten van deze maatregelen (die simpelweg erg gewaagd en ondoordacht zijn) in de portemonnee gaan voelen, zal de approval rating van Trump hard gaan kelderen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 4 april 2025 @ 14:05:38 #7
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_217284847
In een trade war verzeild geraken met penguins to own the libs.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_217284850
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 14:02 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Trump stemmers hebben al meerdere keren aangegeven dat ze het stoppen van woke belangrijker vinden dan hun portemonnee. Trump heeft immers campagne gevoerd op tarieven en was er al decennia voorstander van, ook toen hij nog graag democraat wilde zijn (maar die spuugden hem terecht uit).

Ze accepteren een korte/langere ineenstorting van de economie omdat zij voorstander zijn van een oligarchie. Tenminste daar ga ik volledig van uit. Een extreem corrupte oligarchie onder leiding van Trump met MAGA stemmers als harde werkers in de fabrieken is waar ze voor stemden immers. Daar heeft Trump open en bloot campagne voor gevoerd.
Precies, en tegelijkertijd werd het de Democraten verweten dat die zich teveel bezig hielden met Woke, in plaats van de economie.

En dat terwijl Biden de Amerikaanse economie weer in het zadel had geholpen na Covid
pi_217284856
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 april 2025 14:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dan heeft men het mis. Het is algemeen bekend dat economie één van de primaire beweegredenen is voor Amerikanen om voor kandidaat A of B te stemmen. Als men de effecten van deze maatregelen (die simpelweg erg gewaagd en ondoordacht zijn) in de portemonnee gaan voelen, zal de approval rating van Trump hard gaan kelderen.
Je geeft hiermee dus aan dat Trump stemmers voorgelogen zijn door hun politici en media? Die zeiden immers dat tarieven iets goed was waar andere landen voor gingen betalen. Tevens gaf Trump aan dat hij een hekel heeft aan vakbonden en vangnetten.
pi_217284864
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 april 2025 14:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat mensen voor een pakket van verschillen beleidsplannen stemmen kun je prima maken. Maar dat wil niet zeggen dat het implementeren van importheffingen woke-isme zou aanpakken. Dat argument is nooit gemaakt.
Wat knipoogje al aangaf: het is maar net welk thema je belangrijker vindt.
En kennelijk is het stoppen van Woke voor Trump stemmers belangrijker dan de Amerikaanse economie.
pi_217284901
Make Depressions Great Again *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 4 april 2025 @ 14:14:16 #12
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217284907
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 14:06 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Je geeft hiermee dus aan dat Trump stemmers voorgelogen zijn door hun politici en media? Die zeiden immers dat tarieven iets goed was waar andere landen voor gingen betalen. Tevens gaf Trump aan dat hij een hekel heeft aan vakbonden en vangnetten.
Nee, ik geef aan dat stemmers misschien wel kunnen aangeven dat zij sociaal-culturele zaken (zoals woke-isme) belangrijker vinden, maar uiteindelijk het altijd blijkt dat voor Amerikanen de economie het meest cruciale is.
  vrijdag 4 april 2025 @ 14:14:56 #13
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_217284912
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 april 2025 14:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat knipoogje al aangaf: het is maar net welk thema je belangrijker vindt.
En kennelijk is het stoppen van Woke voor Trump stemmers belangrijker dan de Amerikaanse economie.
Zolang ze in een goed draaiende economie zitten misschien :+
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  vrijdag 4 april 2025 @ 14:21:53 #14
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217284986
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 13:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Allereerst is het natuurlijk niet duidelijk wat hij bedoelt met 'iets fenomenaals'. Verder suggereerde jij dat die hogere importheffingen niet daadwerkelijk zouden worden ingevoerd, dat het ging om een dreigement waarmee bepaalde concessies afgedwongen zouden worden.

Maar inmiddels legt Trump aan de hele wereld hogere tarieven op, zonder dat duidelijk is wat hij precies daarvoor in ruil eist.
[..]
Je hoorde mij daar niet over omdat ik nooit iets anders heb beweerd.

Importheffingen gebruiken om je eigen markten te beschermen, daar valt best iets voor te zeggen. Wij doen doet dat ook met landbouw en diverse andere sectoren. Maar de nieuwe Amerikaanse tarieven zijn over de hele linie, niet gericht.

Bovendien gaat om de tarieven die de EU hanteert in de meeste gevallen om 1 tot 3 procent, afhankelijk van het product. Trump verhoogt de importheffingen tot 20 procent over de hele linie. Daarin zit nogal een verschil.

En laten we niet vergeten dat het Trump was die TTIP definitief de nek omdraaide: Dat handelsverdrag moest de importheffingen tussen de VS en de EU grotendeels de nek omdraaien.
Ik houd mij vooralsnog op de vlakte. Hoe dit gunstig kan uitpakken voor Amerika weet ik niet, het excelbestandje waaruit blijkt dat dit een gunstig effect zal hebben op USA heeft mij niet bereikt. Volgens mij zoek je in dit topic ook de verkeerde tegenstander uit, ik ben nooit zo voor economische beperkingen of overheidsingrijpen (ook geen subidies aub) of andere reguleringen. Tijdens corona ging aanvankelijk door de opstelling van Trump de economie door het putje, later knalde de beurzen omhoog door alle stimilu en ander beleid door hem. Een horizon van 2 dagen (zolang is het nu bekend) is echt tekort.

Echter ga ik niet mee in het frame dat de man bezopen en maar wat aanrommelt, dat hoor ik EU liberalen wel vaker zeggen om daarmee hun eigen post moderne agenda heimelijk door te drukken.

Een voorbeeldje is -ik houd het cryptisch anders verspringt het onderwerp - is een oorlog ergens in de wereld en waarvan EU leiders heel zeker wisten dat de partij "R" die zou verliezen. Binnen een jaar. De economie zou door het putje gaan, de wapens waren slecht oud en bovendien op, de mannen te dik, en de logistiek werd verzorgd door ezels. Aldus het narratief. Hij/zij/x (de leider van het land) neukt ze nu allemaal de moeder.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_217285010
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 april 2025 14:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, ik geef aan dat stemmers misschien wel kunnen aangeven dat zij sociaal-culturele zaken (zoals woke-isme) belangrijker vinden, maar uiteindelijk het altijd blijkt dat voor Amerikanen de economie het meest cruciale is.
Dat blijkt dus niet, want elke econoom wist te vertellen dat deze tarieven desastreus zouden zijn. Toch kozen ze voor Trump. Dan moet het dus wel zijn omdat ze voorgelogen werden. Het is het 1 of het ander. Ofwel ze zijn voorgelogen en dachten dat het goed voor de economie zou zijn ofwel ze prefereren de strijd tegen woke boven de economie.
  vrijdag 4 april 2025 @ 14:24:45 #16
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217285015
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 april 2025 14:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik houd mij vooralsnog op de vlakte. Hoe dit gunstig kan uitpakken voor Amerika weet ik niet, het excelbestandje waaruit blijkt dat dit een gunstig effect zal hebben op USA heeft mij niet bereikt. Volgens mij zoek je in dit topic ook de verkeerde tegenstander uit, ik ben nooit zo voor economische beperkingen of overheidsingrijpen (ook geen subidies aub) of andere reguleringen. Tijdens corona ging aanvankelijk door de opstelling van Trump de economie door het putje, later knalde de beurzen omhoog door alle stimilu en ander beleid door hem. Een horizon van 2 dagen (zolang is het nu bekend) is echt tekort.

Echter ga ik niet mee in het frame dat de man bezopen en maar wat aanrommelt, dat hoor ik EU liberalen wel vaker zeggen om daarmee hun eigen post moderne agenda heimelijk door te drukken.

Een voorbeeld e is -ik houd het cryptisch anders verspringt het onderwerp - is een oorlog ergens in de wereld en waarvan EU leiders heel zeker wisten dat de partij "R" die zou verliezen. Binnen een jaar. De economie zou door het putje gaan, de wapens waren slecht oud en bovendien op, de mannen te dik, en de logistiek werd verzorgd door ezels. Aldus het narratief. Hij neukt ze nu allemaal de moeder.

Héél cryptisch inderdaad, we hebben écht géén idee waar je het over hebt :N
Wat we dan weer wél weten is dat het totale onzin is.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_217285056
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 april 2025 14:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Héél cryptisch inderdaad, we hebben écht géén idee waar je het over hebt :N
Wat we dan weer wél weten is dat het totale onzin is.
Yup, maar we weten dan ook dat het beeld dat Php heeft komt van de memes die hij in zijn mailbox krijgt die nogal een gemankeerd beeld geven van de werkelijkheid. De media die ik indertijd las was dat dit conflict jaren zou duren, frozen zou kunnen worden en dat we er allemaal slechter van zouden worden.
  vrijdag 4 april 2025 @ 14:30:24 #18
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217285066
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 14:24 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Dat blijkt dus niet, want elke econoom wist te vertellen dat deze tarieven desastreus zouden zijn. Toch kozen ze voor Trump. Dan moet het dus wel zijn omdat ze voorgelogen werden. Het is het 1 of het ander. Ofwel ze zijn voorgelogen en dachten dat het goed voor de economie zou zijn ofwel ze prefereren de strijd tegen woke boven de economie.
Wat een aantal vermeende experts in bepaalde media zeggen wordt simpelweg amper meer serieus genomen, vooral niet als dit 'experts' met een politieke agenda zijn. En mensen zijn niet voorgelogen, weinig mensen hebben simpelweg zelfreflectie en laten zich meeslepen in politiek tribalisme en kennen daardoor hun eigen prioriteiten niet goed.

Bovendien spreekt de vorige periode van Trump aan het roer in zijn voordeel, veel Amerikanen hebben die jaren (tot de Covid-19 pandemie) als een economische goede periode ervaren. Ook dat nemen mensen mee in hun overweging.
pi_217285174
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 april 2025 14:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat een aantal vermeende experts in bepaalde media zeggen wordt simpelweg amper meer serieus genomen, vooral niet als dit 'experts' met een politieke agenda zijn. En mensen zijn niet voorgelogen, weinig mensen hebben simpelweg zelfreflectie en laten zich meeslepen in politiek tribalisme en kennen daardoor hun eigen prioriteiten niet goed.

Bovendien spreekt de vorige periode van Trump aan het roer in zijn voordeel, veel Amerikanen hebben die jaren (tot de Covid-19 pandemie) als een economische goede periode ervaren. Ook dat nemen mensen mee in hun overweging.
De experts niet serieus nemen: daar plukken ze dan nu de vruchten van.
De zwaarste beurs crash sinds Covid.
En Trump neemt de rest van de week vrij.
  vrijdag 4 april 2025 @ 14:56:11 #20
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_217285308
Tja, Trump is het levende bewijs dat een politicus maar heel weinig kan doen om een economie te redden, maar heel veel middelen heeft om een economie te vernietigen. Wel grappig dat de Trumpanzees nog steeds pogingen doen om deze mongoloïde narcistische zak vet te verdedigen.

Je moet toch wel heel diep in een fabeltjesfuik zitten om deze volstrekte idioot nog steeds serieus te nemen.

pi_217285389
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 april 2025 14:21 schreef phpmystyle het volgende:
ik houd het cryptisch
_O- .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_217285493
Dingen die 65% van de Amerikaanse staatsburgers door de objectief verfierbaar rechts conservatieve propaganda zender Fox aangepraat worden als argument gebruiken dat dit echt de mensen hun eigen idee is. :')
pi_217285523
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 14:56 schreef mcmlxiv het volgende:
Tja, Trump is het levende bewijs dat een politicus maar heel weinig kan doen om een economie te redden, maar heel veel middelen heeft om een economie te vernietigen. Wel grappig dat de Trumpanzees nog steeds pogingen doen om deze mongoloïde narcistische zak vet te verdedigen.

Je moet toch wel heel diep in een fabeltjesfuik zitten om deze volstrekte idioot nog steeds serieus te nemen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Een zwakkere dollar past in het plan om meer productie naar de VS te halen
pi_217285543
De beurskoers is ook gebaseerd op emotie. Dat zag je bijvoorbeeld toen Trump de verkiezingen won, de koersen schoten direct omhoog.

Beleggers houden niet van onzekerheid en om de beurs als graadmeter te nemen zal toch over langere termijn gekeken moeten worden. De importtarieven raken de bedrijven hard alleen theoretisch kunnen de tarieven het amerikaande bedrijfsleven op (erg) lange termijn ook wat brengen. Als Amerika meer zelfvoorzienend wordt. Dat zal je alleen nu nog niet in de koers terugzien.
  vrijdag 4 april 2025 @ 15:23:12 #25
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217285555
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 april 2025 14:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
Trump hint daar wel naar in zijn bejegening richting pers die kritiek op hem heeft.

En niet alleen de pers overigens.
Er is een hele lijst met verboden woorden, waaronder 'female', maar nee, censuur is links!
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')