Don Trump, de grootste maffiabaas ooit, wil dat iedereen hem betaalt, want het zou toch zonde zijn als er iets zou gebeuren met hun mooie bedrijf of land.quote:Op zaterdag 5 april 2025 22:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De hele wereld is zo verweven je kunt zoiets gewoon niet flikken want US steel zit ook in Slowakije
[..]
De productie van alle iPhones wordt in het verre oosten gedaan. Dus waarschijnlijk kan Apple wel een constructie bedenken waarmee ze direct naar Europa versturen?quote:Op zaterdag 5 april 2025 21:51 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Moet ik zuinig zijn met mijn IPhone want dat kan dan wel eens de laatste zijn.
denk jij dat Iphones van Foxconn China of Foxconn India eerst naar de USA verzonden worden en dan verpakt ofzo en dan pas naar de Apple magazijnen in de wereld ?/??quote:Op zaterdag 5 april 2025 22:30 schreef knoopie het volgende:
[..]
De productie van alle iPhones wordt in het verre oosten gedaan. Dus waarschijnlijk kan Apple wel een constructie bedenken waarmee ze direct naar Europa versturen?
Bekijk deze YouTube-videoquote:Foxconn is developing a 300-acre facility in Bengaluru, set to become its second-largest after China. Additionally, the company has established a new unit in Hyderabad for AirPods production, expanding Apple's product range in India.6 dagen gelede
Dat gaat er van afhangen hoe de EU de nieuwe wetten hiervoor vorm gaat geven. Of het gaat om het productieland of om het land waar de eigenaar is gevestigd. En dat wordt nog interessant, want de meeste van die hoofdkantoren zitten in Ierland, of zelfs hier in Nederland. En dan gaat het er weer om wiens IP het is.quote:Op zaterdag 5 april 2025 22:30 schreef knoopie het volgende:
[..]
De productie van alle iPhones wordt in het verre oosten gedaan. Dus waarschijnlijk kan Apple wel een constructie bedenken waarmee ze direct naar Europa versturen?
quote:Op zaterdag 5 april 2025 19:20 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Maar dat gaan ze nu in de VS produceren.
Misschien gaan we wel in de toekomst 300-400 dollar/euro voor een paar (goede) Nikes betalen. Wie zal het zeggen. Ergens zou ik het prima vinden. Het is niet alsof we er enorm onder zouden lijden ofzo. Dan komt de schoenmaker enz ook weer terug in het straatbeeld.quote:Op zaterdag 5 april 2025 22:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dat gaan ze niet doen , USA gaat ook geen Nikes zelf maken of Levis naaien voor 3 dollar per dag
het is gewoon chantage .
maar het is de US burger die de prijs moet betalen voor die dure importen , misschien dat de USA iets meer staal zelf gaat verkopen van eigen smelterijen .
Dan gaat er wat meer staal naar de EU , want het gaat toch weg ,, China stopt niet
Maar USA kan van de vriend Rusland van alles importeren want die wordt ontzien
prima , ik koop geen gympies, welke naam erop staat dat doet er ook niet toequote:Op zaterdag 5 april 2025 22:48 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Misschien gaan we wel in de toekomst 300-400 dollar/euro voor een paar (goede) Nikes betalen. Wie zal het zeggen. Ergens zou ik het prima vinden. Het is niet alsof we er enorm onder zouden lijden ofzo. Dan komt de schoenmaker enz ook weer terug in het straatbeeld.
Ja precies. Dus dan worden IPhones in Europa toch niet duurder doordat er tarieven tussen de VS en Europa zijn, toch?quote:Op zaterdag 5 april 2025 22:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
denk jij dat Iphones van Foxconn China of Foxconn India eerst naar de USA verzonden worden en dan verpakt ofzo en dan pas naar de Apple magazijnen in de wereld ?/??
nee, een bestelling uit nederland gaat naar nederland
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Gelukkig hebben ze er allemaal heel lang en goed over nagedacht, dus daar hebben ze vast wel een goede oplossing voor, toch?quote:Op zaterdag 5 april 2025 22:36 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat gaat er van afhangen hoe de EU de nieuwe wetten hiervoor vorm gaat geven. Of het gaat om het productieland of om het land waar de eigenaar is gevestigd. En dat wordt nog interessant, want de meeste van die hoofdkantoren zitten in Ierland, of zelfs hier in Nederland. En dan gaat het er weer om wiens IP het is.
Koop Europeaans.quote:Op zaterdag 5 april 2025 22:48 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Misschien gaan we wel in de toekomst 300-400 dollar/euro voor een paar (goede) Nikes betalen. Wie zal het zeggen. Ergens zou ik het prima vinden. Het is niet alsof we er enorm onder zouden lijden ofzo. Dan komt de schoenmaker enz ook weer terug in het straatbeeld.
nee , dat kloptquote:Op zaterdag 5 april 2025 22:58 schreef knoopie het volgende:
[..]
Ja precies. Dus dan worden IPhones in Europa toch niet duurder doordat er tarieven tussen de VS en Europa zijn, toch?
[..]
Gelukkig hebben ze er allemaal heel lang en goed over nagedacht, dus daar hebben ze vast wel een goede oplossing voor, toch?
Zeker, de VS en de EU hebben gewoon heel andere doelen. Trump is heel doorzichtig en lineair. De EU top is nu hard aan het werk om een wet te maken die onze belangen behartigt, het is alleen nog niet duidelijk wat die zijn.quote:Op zaterdag 5 april 2025 22:58 schreef knoopie het volgende:
Gelukkig hebben ze er allemaal heel lang en goed over nagedacht, dus daar hebben ze vast wel een goede oplossing voor, toch?
Ja, maar al die onderdelen moeten heel wat grenzen over voordat ze in het uiteindelijke product zitten, wat Trump heel duur heeft gemaakt. En hij wil hoge belastingen voor bedrijven die hun producten in het buitenland laten maken en geen belastingen voor bedrijven die alles in de VS produceren.quote:Op zaterdag 5 april 2025 23:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee , dat klopt
zo worden er in de USA ook BMW s gemaakt
de hele wereld is zo verweven dat hiervan de consument overal ter wereld de klos is
Zo gaan er ook Nikes direct van Indonesia naar Ruzzia
ik koop al jaren een nokia , wel een smartphone maar voor mij hoeft zo een praatijzer niet duurder te zijn dan 200 euroquote:Op zaterdag 5 april 2025 23:15 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, maar al die onderdelen moeten heel wat grenzen over voordat ze in het uiteindelijke product zitten, wat Trump heel duur heeft gemaakt. En hij wil hoge belastingen voor bedrijven die hun producten in het buitenland laten maken en geen belastingen voor bedrijven die alles in de VS produceren.
Dus dan moeten Apple en zo kiezen: blijven we in de VS en worden onze producten twee keer zo duur, of gaan we verhuizen naar het buitenland?
Wat Trump eigenlijk wil is een dealtje met Apple (en de rest): als ze hem ieder jaar een paar miljard geven, gelden al die dure restricties niet voor hun.quote:Op zaterdag 5 april 2025 23:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik koop al jaren een nokia , wel een smartphone maar voor mij hoeft zo een praatijzer niet duurder te zijn dan 200 euro
ben ik in Afrika dan geef ik hem weg en koop hier weer een nieuwe
nee, Trump heeft aan de beursgang van Truth Social al 4 miljard verdient , nee het gaat om macht en aanzienquote:Op zaterdag 5 april 2025 23:21 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Wat Trump eigenlijk wil is een dealtje met Apple (en de rest): als ze hem ieder jaar een paar miljard geven, gelden al die dure restricties niet voor hun.
Is hij al de allerrijkste? Nee? Dan is hij nog niet rijk genoeg. Die macht is natuurlijk heel leuk, maar Trump geeft veel meer om geld. Het is dus een middel, geen doel.quote:Op zaterdag 5 april 2025 23:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee, Trump heeft aan de beursgang van Truth Social al 40 miljard verdient , nee het gaat om macht en aanzien
https://finance.yahoo.com/quote/DJT/
Market cap 3 biljoen
Ik hoopte toch dat de ironie van mijn post duidelijk was.quote:Op zaterdag 5 april 2025 22:04 schreef knoopie het volgende:
[..]
Waar in de VS kan je dan koffie laten groeien, behalve op Hawaï een beetje? En een koffieplant begint pas na een jaar of drie/vier koffiebonen te groeien. Dus als ze die nu aanplanten, dan hebben ze heel misschien tegen het einde van trump zijn termijn Amerikaanse koffiebonen.
Ironie is online altijd moeilijk te herkennen, omdat er ook gewoon een heleboel mensen mokertjedom zijn.quote:Op zaterdag 5 april 2025 23:31 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Ik hoopte toch dat de ironie van mijn post duidelijk was.
Dus je leest nooit PI's?quote:Op zaterdag 5 april 2025 23:42 schreef knoopie het volgende:
[..]
Ironie is online altijd moeilijk te herkennen, omdat er ook gewoon een heleboel mensen mokertjedom zijn.
quote:Chrysler-producent ontslaat 900 werknemers in Amerikaanse fabrieken wegens invoerheffingen; ook andere autobouwers nemen maatregelen
Gert van Harskamp
Gisteren, 13:38in Financieel
Amsterdam - De eerste slachtoffers van de Amerikaanse importheffingen op auto's van buiten de Verenigde Staten zijn gevallen.
De Europees Amerikaanse autofabrikanten Stellantis vanaf komende week twee fabrieken in Canada en Mexico met als gevolg dat er negenhonderd mensen naar huis zijn gestuurd bij vijf onderdelenfabrieken in de VS.
Ook andere autofabrikanten nemen maatregelen, zoals exportstop of verplaatsen van productie.
quote:De fabrikant van onder meer de merken Chrysler, Jeep, Ram sluit zijn assemblagefabriek in het Cadese Windsor vanaf maandag voorlopig voor een week. De fabriek in het Mexicaanse Toluca sluit zelfs voor een maand zijn deuren.
De productiestop heeft ook grote gevolgen voor de werkgelegenheid in de Verenigde Staten zelf.
Negenhonderd werknemers van vijf onderdelenfabrieken in de Amerikaanse staten Michigan en Indiana, waaronder een gieterij en transmissiefabriek, zijn tijdelijk ontslagen.
Deze fabrieken leveren hun onderdelen aan de assemblagefabrieken in Canada en Mexico.
quote:De Amerikaanse regering is eerder al gewaarschuwd dat invoerheffingen op buitenlandse auto's ook veel banen gaat kosten in eigen land.
Het Amerikaanse adviesbureau Anderson Economic Group heeft in een analyse gesteld dat de verkoop van auto's door de invoerheffingen sterk zal dalen.
Dat leidt niet alleen tot banenverlies bij autobouwers in het buitenland, maar volgens het adviesbureau worden ook werknemers in de auto-industriestaten Michigan, Ohio, Indiana, Texas, South Carolina en Alabama getroffen, nota bene echt Trump-staten.
Het feit dat mensen zich niet eens meer schamen voor hun domheid vind ik denk ik nog wel het ergste.quote:Op zondag 6 april 2025 10:21 schreef KoosVogels het volgende:
Je moet het de Trump-regering nageven: saai is het niet. Dit is toch gewoon een pareltje?
[ x ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |