De VS is opgericht om NL te naaienquote:The largest trade deficits held by the United States in 2024 were with China (-$295 billion), Mexico (-$172 billion), Vietnam (-$123 billion), Ireland (-$87 billion), and Germany (-$85 billion).
The United States had its largest trade surpluses with The Netherlands ($56 billion), Hong Kong ($22 billion), the UAE ($19 billion), Australia ($18 billion), and the United Kingdom ($12 billion).
quote:Op zondag 6 april 2025 19:43 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ik heb op het internet nog maar heel weinig reacties gezien die ingaan op de achterliggende redenen: waarom heeft Trump dit gedaan? De meeste zijn verbijsterd: het kan haast geen 4D schaak zijn, maar hij kan toch onmogelijk zo stom zijn? Ze gaan wel in op de mogelijke gevolgen. En nog maar heel weinig reacties van landen en bedrijven die gaan uitzoeken hoeveel "bescherminsgeld" ze hoe moeten betalen om van de lijst gehaald te worden.
China heeft al gereageerd door zelf hoge importbelastingen te gaan innen. Dus ik denk dat de meeste mensen op de reactie van de EU zitten te wachten, in de hoop dan te begrijpen wat er nu precies aan de hand is en dan te kijken of ze daar aan mee kunnen en willen doen. Het is ook nog weekend.
Misschien weten Bernie en Pelosi het?quote:Op zondag 6 april 2025 19:43 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ik heb op het internet nog maar heel weinig reacties gezien die ingaan op de achterliggende redenen: waarom heeft Trump dit gedaan? De meeste zijn verbijsterd: het kan haast geen 4D schaak zijn, maar hij kan toch onmogelijk zo stom zijn? Ze gaan wel in op de mogelijke gevolgen. En nog maar heel weinig reacties van landen en bedrijven die gaan uitzoeken hoeveel "bescherminsgeld" ze hoe moeten betalen om van de lijst gehaald te worden.
China heeft al gereageerd door zelf hoge importbelastingen te gaan innen. Dus ik denk dat de meeste mensen op de reactie van de EU zitten te wachten, in de hoop dan te begrijpen wat er nu precies aan de hand is en dan te kijken of ze daar aan mee kunnen en willen doen. Het is ook nog weekend.
Is dat het beste wat je hebt? Een dertig jaar oud filmpje van Pelosi en de knetterlinkse Bernie Sanders.quote:Op zondag 6 april 2025 19:57 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Misschien weten Bernie en Pelosi het?
[ x ]
[ [url= https://x.com/ThomasSowell/status/1907875133638705646 ]x[/url] ]
Er zit een groot verschil tussen gerichte tarieven om strategische industrieën te beschermen en tussen wat Trump heeft gedaan. Snap wel dat het voor jou lastig is.quote:Op zondag 6 april 2025 19:57 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Misschien weten Bernie en Pelosi het?
[ x ]
[ [url= https://x.com/ThomasSowell/status/1907875133638705646 ]x[/url] ]
quote:Op zondag 6 april 2025 19:43 schreef SymbolicFrank het volgende:
Dit is iets wat hij al 45 jaar wil doen. Hij denkt dat het een goed iets is voor de VS. Liep er al in de jaren 80 over te praten.quote:Op zondag 6 april 2025 19:43 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ja, vriendjespolitiek en veel mogelijkheden voor zijn rijke "vrienden" om heel veel macht te vergaren. Maar dat gaat over het binnenlandse beleid. Alhoewel ik verwacht dat het ook internationaal voornamelijk om afpersing gaat. Hij heeft het misschien nooit hard gezegd, maar hij heeft toch wel vaak laten doorschemeren dat hij betaald wilde worden voor de militaire basissen en steun van de VS, plus veel wapensystemen verkopen. Maar daar gaat weinig van terecht komen. En dit is dan het gevolg: meer geld voor de VS door buitenlandse export te straffen.quote:
Interessant. Hij is er dus van overtuigd, dat alleen hij het begrijpt en alle anderen uit hun nek lullen. Dat is inderdaad wel helemaal in lijn met wat we nu zien. Zeker omdat iedereen die hem tegenspreekt meteen een andere baan kan gaan zoeken.quote:Op zondag 6 april 2025 20:07 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
[..]
Dit is iets wat hij al 45 jaar wil doen. Hij denkt dat het een goed iets is voor de VS. Liep er al in de jaren 80 over te praten.
Bekijk deze YouTube-video
Ik zou het logisch en volgens verwachting noemen. Vermoeiend heb ik meer gereserveerd voor de dagelijks bullshit die komt uit het Witte Huis.quote:
Zou dit niet breaking noemen. Ze moeten er morgen nog over praten en woensdag nog over stemmen. Tot die tijd kan er nog van alles veranderen.quote:
En van de dingen die op zeker staat te gebeuren is dat de Yuan de wereldreservevaluta gaat wordenquote:Op zondag 6 april 2025 22:33 schreef zakjapannertje het volgende:
Fareed Zakaria denkt dat China nu de economische supermacht wordt, sinds 2016 zijn zij hun economie wel nog steeds meer aan het openstellen aan de rest van de wereld in tegenstelling tot de VS
Ik denk dat we dan nog heeeel veel moet gebeuren en zie daarom de Euro toch als een betere kanshebber.quote:Op zondag 6 april 2025 22:33 schreef zakjapannertje het volgende:
Fareed Zakaria denkt dat China nu de economische supermacht wordt, sinds 2016 zijn zij hun economie wel nog steeds meer aan het openstellen aan de rest van de wereld in tegenstelling tot de VS
Bekijk deze YouTube-video
QE, gewoon bijdrukken die yuan, zelfde als de Fed en ECB ook doen. Het kan met elke fiat valuta.quote:Op zondag 6 april 2025 22:42 schreef michaelmoore het volgende:
Yuan zal dan duur worden met gevolgen voor de export positie van China
Jij vind de EU maar grote pruts, in vergelijking met een economie die al slecht ging en nu zijn grootste inkomstenbron kwijt is? Dus daarom woon je nu in Afrika?quote:Op zondag 6 april 2025 22:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
En van de dingen die op zeker staat te gebeuren is dat de Yuan de wereldreservevaluta gaat worden
en de dollar terug zakt naar de tweede plek en de euro naar de derde plek
Yuan zal dan duur worden met gevolgen voor de export positie van China
Zeker. Maar hoe breng je die in roulatie? Aan de banken geven en de rente verlagen? Aan de rijken, voor de trickle-down? Als belastingverlaging voor de bevolking?quote:Op zondag 6 april 2025 23:27 schreef Digi2 het volgende:
[..]
QE, gewoon bijdrukken die yuan, zelfde als de Fed en ECB ook doen. Het kan met elke fiat valuta.
Quantitative easing
Meestal gaat het door staatsobligaties of bedrijfs obligaties te monetariseren, daardoor stijgen de schulden en evenredig de hoeveelheid valuta in omloop. Het monetariseren is omdat de centrale bank uiteindelijk die schuldpapieren opkoopt met vers gedrukte valuta.quote:Op maandag 7 april 2025 00:34 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Zeker. Maar hoe breng je die in roulatie? Aan de banken geven en de rente verlagen? Aan de rijken, voor de trickle-down? Als belastingverlaging voor de bevolking?
Trickle-down, dus. net zoals de ECB dat doet. Daarom merkt de bevolking er ook niets van en gaat het allemaal de aandelen en het vastgoed in. Ow, de huizen worden duurder, dus dat merken ze wel.quote:Op maandag 7 april 2025 00:41 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Meestal gaat het door staatsobligaties of bedrijfs obligaties te monetariseren, daardoor stijgen de schulden en evenredig de hoeveelheid valuta in omloop. Het monetariseren is omdat de centrale bank uiteindelijk die schuldpapieren opkoopt met vers gedrukte valuta.
De Fed en ECB waren al voorzichtig met QT begonnen door hun balance-sheet te reduceren, maar daar komt denk ik voorlopig een einde aan.quote:Op maandag 7 april 2025 00:45 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Trickle-down, dus. net zoals de ECB dat doet. Daarom merkt de bevolking er ook niets van en gaat het allemaal de aandelen en het vastgoed in. Ow, de huizen worden duurder, dus dat merken ze wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |