Dit had absoluut niemand verwachtquote:Kabinet: fors verlagen eigen risico jaagt zorgpremie met 199 euro per jaar omhoog
DEN HAAG - De zorgpremie gaat in 2027 met 199 euro per persoon per jaar omhoog door de plannen om het eigen risico meer dan te halveren. Het kabinet voorspelt deze stijging naar aanleiding van het wetsvoorstel van zorgminister Fleur Agema (PVV) dat die verlaging moet vastleggen. Het plan wordt binnenkort in de ministerraad besproken, vertellen Haagse bronnen aan De Telegraaf.
De kosten voor de ziektekosten vallen in het niet bij de kosten voor oekraine. En aan de ziektekosten heb je nog iets.quote:Op donderdag 3 april 2025 07:22 schreef Starhopper het volgende:
En hoe gaat het met Cindy? Nog steeds geen spijt van haar stem op de PVV? Ze had het geld toch NU nodig?
Cindy die in armoede leeft, spreekt zich uit in debat: 'Ik kan wel janken'
[ afbeelding ]
Cindy heeft geen spijt van stem op Wilders: 'Omtzigt is de stoorzender'
Voor haar gooien ze vermoedelijk de zorgtoeslag weer omhoogquote:Op donderdag 3 april 2025 07:45 schreef Hexagon het volgende:
Lekker extra betalen voor die zielige mevrouw die dat geld NU NU NU nodig heeft.
Uhmmm let's do the match:quote:Op donderdag 3 april 2025 07:35 schreef niggeplease het volgende:
[..]
De kosten voor de ziektekosten vallen in het niet bij de kosten voor oekraine. En aan de ziektekosten heb je nog iets.
Voor die groep zal de zorgtoeslag zal dan ook wel flink omhoog gaan.quote:Op donderdag 3 april 2025 07:25 schreef mschol het volgende:
stel dat zou zo ingevoerd worden, wat als vele hun premie dan niet meer kunnen betalen?
onverzekerd mag je ook niet zijn,en de winst om je eigen risico te verhogen zal niet die 199 euro per maand zijn
ik bedoel das best een realisitisch scenario aangezien al genoeg mensen de huidige basisverzekering al nauwelijks kunnen ophoesten
Die 800 miljard van de EU ben je zeker vergeten.quote:Op donderdag 3 april 2025 07:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Uhmmm let's do the match:
Totale steun Nederland aan Oekraïne over 3 jaar is 5,88 miljard. Gemiddeld 2 miljard euro per jaar (ik ben genereus en rond af naar boven).
Totale uitgaves van de regering aan ziektekosten: 114,6 miljard euro per jaar
Dus jij hebt op school geleerd dat 114,6 miljard in het niet valt bij 2 miljard?
En hoe groot is de invloed van die "vermeend prachtige culturele verrijking die we hier blijven binnenhalen" dan op de zorgkosten?quote:Op donderdag 3 april 2025 07:50 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, hier maakt men zich niet populair mee natuurlijk. Aan de andere kant zullen de kosten voor de zorg voorlopig wel blijven stijgen. Helaas zal geen kabinet dat voorlopig gaan verminderen. De vermeend prachtige culturele verrijking die we hier blijven binnenhalen in combinatie met de vergrijzing zorgt voor veel extra druk op de zorg.
[..]
Voor die groep zal de zorgtoeslag zal dan ook wel flink omhoog gaan.
Dat is de EU.quote:Op donderdag 3 april 2025 07:56 schreef niggeplease het volgende:
[..]
Die 800 miljard van de EU ben je zeker vergeten.
Frame geluktquote:Op donderdag 3 april 2025 07:22 schreef Starhopper het volgende:
En hoe gaat het met Cindy? Nog steeds geen spijt van haar stem op de PVV? Ze had het geld toch NU nodig?
Cindy die in armoede leeft, spreekt zich uit in debat: 'Ik kan wel janken'
[ afbeelding ]
Cindy heeft geen spijt van stem op Wilders: 'Omtzigt is de stoorzender'
Dat gebeurt nu natuurlijk al. Voor veel mensen is het niet meer te betalen.quote:Op donderdag 3 april 2025 07:25 schreef mschol het volgende:
stel dat zou zo ingevoerd worden, wat als vele hun premie dan niet meer kunnen betalen?
onverzekerd mag je ook niet zijn,en de winst om je eigen risico te verhogen zal niet die 199 euro per maand zijn
ik bedoel das best een realisitisch scenario aangezien al genoeg mensen de huidige basisverzekering al nauwelijks kunnen ophoesten
Behalve als je kanonnenvoer in Oekraïne bent.quote:Op donderdag 3 april 2025 08:44 schreef Nober het volgende:
Iedereen moet nou eenmaal in leven gehouden worden. Je doet het voor een ander.
Ze houden de kosten voor schoonmaak van zorginstellingen relatief laag. Dat is dus een plus.quote:Op donderdag 3 april 2025 08:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En hoe groot is de invloed van die "vermeend prachtige culturele verrijking die we hier blijven binnenhalen" dan op de zorgkosten?
quote:Op donderdag 3 april 2025 07:45 schreef Hexagon het volgende:
Lekker extra betalen voor die zielige mevrouw die dat geld NU NU NU nodig heeft.
Dit jaquote:Op donderdag 3 april 2025 07:43 schreef Nielsch het volgende:
Dus als je chronisch ziek bent betaal je nu de basispremie + 385 euro eigen risico, en straks betaal je de basispremie + 199 extra premie + 165 euro eigen risico = 364 euro, oftewel een korting van 21 euro in totaal op jaarbasis!?!?!
Maar om die 21 euro te compenseren gaan álle andere Nederlanders die hun eigen risisco niet of nauwelijks gebruiken óók 199 euro extra premie betalen???
PVV, tyf asjeblieft op, enorme tyfusprutsers![]()
![]()
![]()
![]()
Dat stijgt het ieder jaar..quote:Op donderdag 3 april 2025 07:56 schreef SebbeSwensje het volgende:
16 en een halve euro per maand, dat overleven we wel.
Kom je wel es bij de groenteman? Vraag es naar het verschil tussen appels en peren.quote:Op donderdag 3 april 2025 07:56 schreef niggeplease het volgende:
[..]
De meeste mensen met gegarandeerd verlies van eigen risico, zoals ik trouwens, hebben aanvullende zorgverzekeringen, dus nee dan betaal je echt wel wat meer.quote:Op donderdag 3 april 2025 07:43 schreef Nielsch het volgende:
Dus als je chronisch ziek bent betaal je nu de basispremie + 385 euro eigen risico, en straks betaal je de basispremie + 199 extra premie + 165 euro eigen risico = 364 euro, oftewel een korting van 21 euro in totaal op jaarbasis!?!?!
Maar om die 21 euro te compenseren gaan álle andere Nederlanders die hun eigen risisco niet of nauwelijks gebruiken óók 199 euro extra premie betalen???
![]()
![]()
![]()
Reken maar een stuk groter, net als op andere sociale premies. Je kunt dat overigens ook gewoon opzoeken toch als je daarin geïnteresseerd bent? Dan zal je misschien je standpunt nog eens wijzigen.quote:Op donderdag 3 april 2025 08:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En hoe groot is de invloed van die "vermeend prachtige culturele verrijking die we hier blijven binnenhalen" dan op de zorgkosten?
Dat was eerder omdat er Hamas aanhangers door de straten liepen na 7 oktober.quote:Op donderdag 3 april 2025 09:06 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit ja![]()
En op dit onderwerp heeft ie ook nog de verkiezingen gewonnen he
Dat was ook niet heel moeilijkquote:
Ik ben niet diegene die iets claimt. Waarom zou ik dat dan moeten gaan uitzoeken?quote:Op donderdag 3 april 2025 09:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Reken maar een stuk groter, net als op andere sociale premies. Je kunt dat overigens ook gewoon opzoeken toch als je daarin geïnteresseerd bent? Dan zal je misschien je standpunt nog eens wijzigen.
Mijn hemel. Ik heb werkelijk nog nooit zoveel economisch onbenul in 1 zin gelezen.quote:Op donderdag 3 april 2025 07:35 schreef niggeplease het volgende:
[..]
De kosten voor de ziektekosten vallen in het niet bij de kosten voor oekraine. En aan de ziektekosten heb je nog iets.
Los daarvan kunnen we niet oneindig veel geld in de bodemloze zorgput blijven kieperen.quote:Op donderdag 3 april 2025 09:58 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Mijn hemel. Ik heb werkelijk nog nooit zoveel economisch onbenul in 1 zin gelezen.
De zorgkosten zijn veel, veel hoger. En anders dan de uitgaven aan Oekraïne waar de oorlog na een paar jaar zal eindigen zijn ze niet incidenteel maar structureel.
Lees voor de grap de rijksbegroting eens door, heb je gevoel voor ordes van grote. Dan snap je plots ook waarom niet alles betaald kan worden uit die paar miljard van ontwikkelingssamenwerking bijvoorbeeld.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)llen-van-autochtonenquote:Op donderdag 3 april 2025 09:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik ben niet diegene die iets claimt. Waarom zou ik dat dan moeten gaan uitzoeken?
quote:Op donderdag 3 april 2025 08:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En dit is natuurlijk ook geen geheim. Het is algemeen bekend dat onder deze groepen aandoeningen zoals obesitas, diabetes en een tal van andere aandoeningen vaker voorkomen dan bij autochtonen of andere Westerse migranten.quote:De gezondheid van personen met een Nederlandse achtergrond is doorgaans beter dan die van personen met een niet-westerse migratieachtergrond. Personen met een niet-westerse achtergrond hebben hogere zorgkosten en ervaren hun eigen gezondheid minder vaak als (zeer) goed.
Bron
Dat wist hij best. Mensen met progressieve inslag op Fok! vragen altijd eindeloos door om dingen die gewoon feiten zijn maar hen niet zo goed uitkomen.quote:Op donderdag 3 april 2025 11:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
En dit is natuurlijk ook geen geheim. Het is algemeen bekend dat onder deze groepen aandoeningen zoals obesitas, diabetes en een tal van andere aandoeningen vaker voorkomen dan bij autochtonen of andere Westerse migranten.
En je zult vast ook nog wel weten dat het de Covid-19 pandemie merkbaar was dat de mensen op ICs disproportioneel vaak een migratieachtergrond hadden, iets dat eerst nog krampachtig werd verzwegen. Want dat zou dan zogenaamd racisme zijn of zo. Maar ook dit is niet zonder reden.
Kortom, door het structureel binnenhalen en ook binnenlaten van zulke migranten wordt dus ook de druk op de zorg vergroot. Maar dit is helaas nu eenmaal wat men in sommige kringen graag wil. Eenzelfde trend zien we natuurlijk met criminaliteit, een laag opleidingsniveau of bijstandsafhankelijkheid. Allemaal dingen die een land er niet beter op zullen maken.
Recentere cijfers: https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/81826NEDquote:Op donderdag 3 april 2025 11:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)llen-van-autochtonen
Daarnaast moeten de zorgkosten zoals voor elke asielzoeker gewoon door iedereen betaald worden, daar zij het niet zelf betalen.
Tja, feiten worden in die kringen inderdaad nog wel eens genegeerd als het niet past binnen het eigen politieke wereldbeeld. Wat toch wel bijzonder is, want men stelt hartstikke slim te zijn en de feiten juist te omarmen, waar de politieke tegenstanders maar 'dom' zouden zijn. Geregeld blijkt echter het tegendeel waar te zijn.quote:Op donderdag 3 april 2025 11:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat wist hij best. Mensen met progressieve inslag op Fok! vragen altijd eindeloos door om dingen die gewoon feiten zijn maar hen niet zo goed uitkomen.
Met dank aan de rechtse NPO en het extreem rechtse SBS6.quote:Op donderdag 3 april 2025 09:06 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit ja![]()
En op dit onderwerp heeft ie ook nog de verkiezingen gewonnen he
Een + van 20-25% van een groep op de grootste kostenpost van het land tikt enorm hard aan.quote:Op donderdag 3 april 2025 11:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Recentere cijfers: https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/81826NED
Ik vind de verschillen niet eens heel groot. Vooral Turkije en Suriname springen eruit, maar de 'culturele verrijking' waarover gepraat wordt valt onder 'overige niet-westerse migratieachtergond' en daarmee zijn de verschillen niet gigantisch.
Maakt niks uit, Frans en Femke krijgen toch de schuld.quote:Op donderdag 3 april 2025 07:14 schreef Cupfighter het volgende:
Gelukkig duurt het nog lang en zal er waarschijnlijk een ander kabinet zitten
Die worden echter volledig vergoed en niet betaald zolang ze nog in afwachting zijn van een verblijfsvergunning en daarna belandt een hoger percentage in de uitkering en wordt het dus wederom volledig vergoed.quote:Op donderdag 3 april 2025 11:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik vind de verschillen niet eens heel groot. Vooral Turkije en Suriname springen eruit, maar de 'culturele verrijking' waarover gepraat wordt valt onder 'overige niet-westerse migratieachtergond' en daarmee zijn de verschillen marginaal.
Zelfs de vrijwilligers krijgen het voor de kiezen.quote:Op donderdag 3 april 2025 07:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Voor haar gooien ze vermoedelijk de zorgtoeslag weer omhoog
De gezonde HARDWERKENDE Nederlander moet weer dokken van dit kabinet
21 euro korting? Dat is verdomd lekker meegenomen! Bedankt Geert!quote:Op donderdag 3 april 2025 07:43 schreef Nielsch het volgende:
![]()
![]()
![]()
Misschien kan jij voor ons bidden Jasonquote:Op donderdag 3 april 2025 11:11 schreef BansheeBoy het volgende:
Ja, laten we alles aan de markt overlaten.
Alles wat je aan de markt overlaat wordt minder voor meer.²
Volgens mij negeren juist de onderbuik extremisten en fascisten de werkelijke cijfers.quote:Op donderdag 3 april 2025 11:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat wist hij best. Mensen met progressieve inslag op Fok! vragen altijd eindeloos door om dingen die gewoon feiten zijn maar hen niet zo goed uitkomen.
Bijna elke migrantengroep doet het (stukken) slechter dan autochtonen, op twee subgroepen bij de vrouwen en één subgroep bij de mannen na. De verschillen zijn dus zeker niet marginaal te noemen. En daarbij worden natuurlijk menig persoon met een migratieachtergrond tegenwoordig al meegenomen als Nederlander, wat uiteraard een vertekend beeld weet te geven.quote:Op donderdag 3 april 2025 11:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik vind de verschillen niet eens heel groot. Vooral Turkije en Suriname springen eruit, maar de 'culturele verrijking' waarover gepraat wordt valt onder 'overige niet-westerse migratieachtergond' en daarmee zijn de verschillen marginaal.
Ik stel nergens slim te zijn. Doet me denken aan het meisje in de brugklas die steeds weer vragen stelde en haar vinger opstak. Ik vond haar maar dom en onwetend. Puntje paaltje,,,,zij deed VWO en werd Drs. Ik werd alcoholist en FOK!er.quote:Op donderdag 3 april 2025 11:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, feiten worden in die kringen inderdaad nog wel eens genegeerd als het niet past binnen het eigen politieke wereldbeeld. Wat toch wel bijzonder is, want men stelt hartstikke slim te zijn en de feiten juist te omarmen, waar de politieke tegenstanders maar 'dom' zouden zijn. Geregeld blijkt echter het tegendeel waar te zijn.
Heb je cijfers ? In de post waar je op reageert staan ze namelijk wel.quote:Op donderdag 3 april 2025 11:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijna elke migrantengroep doet het (stukken) slechter dan autochtonen, op twee subgroepen bij de vrouwen en één subgroep bij de mannen na. De verschillen zijn dus zeker niet marginaal te noemen. En daarbij worden natuurlijk menig persoon met een migratieachtergrond tegenwoordig al meegenomen als Nederlander, wat uiteraard een vertekend beeld weet te geven.
Zucht.quote:Op donderdag 3 april 2025 07:18 schreef Shotty het volgende:
Het eigen risico is 385 euro… de helft daarvan is dus 192.50…
Aan het einde van de dag betaald iedereen dus meer. Ook als je je eigen risico sowieso al betaald.
En jij vergeet dat de totale zorgkosten van Europa ongeveer 2 triljoen zijn. Ja dat is een 2 met 12 nullen erachter.quote:Op donderdag 3 april 2025 07:56 schreef niggeplease het volgende:
[..]
Als je met dokter je huisarts bedoelt, die valt niet onder het eigen risico.quote:Op donderdag 3 april 2025 07:25 schreef MadMaster het volgende:
Dan toch maar meer naar de dokter en het ziekenhuis om nog iets voor je betaalde premie terug te krijgen…
199 euro per jaar toch?quote:Op donderdag 3 april 2025 07:25 schreef mschol het volgende:
Per jaar ja, boven op de toch al ingeboekte prijsstijgingenquote:
Dan ben je in principe als je elk jaar je eigen risico op maakt goedkoper uit, voor de mensen die er geen of amper gebruik van maken is het wederom een zure appel maar het is geen verrassing dat ze dit zo gaan doenquote:Op donderdag 3 april 2025 11:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Per jaar ja, boven op de toch al ingeboekte prijsstijgingen
De rijkste generatie ooit profiteert hier dus ook van.quote:Op donderdag 3 april 2025 12:01 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dan ben je in principe als je elk jaar je eigen risico op maakt goedkoper uit, voor de mensen die er geen of amper gebruik van maken is het wederom een zure appel maar het is geen verrassing dat ze dit zo gaan doen
Bedankt weer PVV en PVV-stemmers!quote:Op donderdag 3 april 2025 12:09 schreef Caland het volgende:
[ x ]
De gezonde middenklasse wordt maximaal genaaid
Ik kan het gelukkig betalen en zo heeft mijn minder gezegende medemens toch ook betaalbare zorg.quote:Op donderdag 3 april 2025 09:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat stijgt het ieder jaar..
Ook niet meer te houden.
Mijn idee Shotty: sigaar uit eigen doos.quote:Op donderdag 3 april 2025 07:18 schreef Shotty het volgende:
Het eigen risico is 385 euro… de helft daarvan is dus 192.50…
Aan het einde van de dag betaald iedereen dus meer. Ook als je je eigen risico sowieso al betaald.
Ooit van alle toeslagen gehoord?quote:Op donderdag 3 april 2025 07:25 schreef mschol het volgende:
Degene die je quote en wil corrigeren heeft het helemaal niet over de hóógte van de premie, die maakt slechts een vergelijking tussen hoe het nu is en hoe het wordt. Aanvullend is volledig irrelevant in dit geval.quote:Op donderdag 3 april 2025 09:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
De meeste mensen met gegarandeerd verlies van eigen risico, zoals ik trouwens, hebben aanvullende zorgverzekeringen, dus nee dan betaal je echt wel wat meer.
Ik zit nu al op bijna 195 euro basis verzekering + aanvullend.
Ik weet niet wie je bedoelt, maar de hardwerkende generatie betaalt en profiteert helemaal niet.quote:Op donderdag 3 april 2025 12:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De rijkste generatie ooit profiteert hier dus ook van.
Niet helemaal mee eens, chronisch zieken zijn hun eigen risico ook kwijt en kunnen daar weinig aan doenquote:Op donderdag 3 april 2025 12:23 schreef blomke het volgende:
[..]
Ooit van alle toeslagen gehoord?
Het is weer hetzelfde liedje: mensen die hard werken en gezond leven betalen voor de mensen die liever zorgtoeslag ontvangen en hun eigen risico opsouperen door ongezond te leven. Voor die laatste halveert het E.R. en stijgt de zorgtoeslag. M.a.w. ongezond leven, (vet vreten, roken en zuipen) wordt beloond.
De rijkste generatie ooit zijn de babyboomers en de 80+'ers die veelal alle eigen risico gebruiken.quote:Op donderdag 3 april 2025 12:32 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik weet niet wie je bedoelt, maar de hardwerkende generatie betaalt en profiteert helemaal niet.
En heel wat mensen hebben ook gewoon pech, vooral chronisch zieken, of mensen die ernstig ziek zijn geweest wat helemaal niet ongezond leven als oorzaak heeft. Wat dat je van een kind met leukemie, of iemand die bijvoorbeeld een auto-immuunziekte heeft. Die gaan hun hele leven misschien wel jaarlijks of om het jaar hun eigen risico betalen.quote:Op donderdag 3 april 2025 12:42 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Niet helemaal mee eens, chronisch zieken zijn hun eigen risico ook kwijt en kunnen daar weinig aan doen
Klopt. Al moet je daar ook in meenemen dat de verwachting is dat er een groep mensen is die nu vanuit financiële redenen zorg mijdt, maar met die verlaging van het ER eerder geneigd zal zijn om wel zorg te gaan gebruiken.quote:Op donderdag 3 april 2025 07:43 schreef Nielsch het volgende:
![]()
![]()
![]()
Die 800 miljard zijn niet voor Oekraïne maar voor bewapening en defensie van Europa. Bovendien is dit geen 800 miljard per jaar maar voor een langere periode. Als we uitgaan van 10 jaar, dan is het 80 miljard per jaar voor de bewapening en defensie van héél Europa en zelfs dat enorme bedrag is nog steeds een stuk minder dan het bedrag dat alleen Nederland al per jaar aan ziektekosten uitgeeft.quote:Op donderdag 3 april 2025 07:56 schreef niggeplease het volgende:
[..]
toeslagen komen achteraf en de vraag is maar hoeveel dat afvangt als de premie 200 euro omhoog gaatquote:Op donderdag 3 april 2025 12:23 schreef blomke het volgende:
[..]
Het is weer hetzelfde liedje: mensen die hard werken en gezond leven betalen voor de mensen die liever zorgtoeslag ontvangen en hun eigen risico opsouperen door ongezond te leven. Voor die laatste halveert het E.R. en stijgt de zorgtoeslag. M.a.w. ongezond leven, (vet vreten, roken en zuipen) wordt beloond.
Mensen die gezond leven verpesten wel het gezonde leven van de jongere generaties, want ze deden en doen nog steeds niets aan het reclame maken voor ongezonde producten.quote:Op donderdag 3 april 2025 12:23 schreef blomke het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 3 april 2025 12:19 schreef Coco het volgende:
Dit zat er al jaren aan te komen.
OF een verhoging van het ER, of andersom en dan premie verhoging.
Dat bevriezen van het ER op 385 had nooit moeten gebeuren.
Wat je profiteren noemt(rijk of arm). Je kunt beter gezond zijn. Dan profiteer je pas echt.quote:Op donderdag 3 april 2025 12:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De rijkste generatie ooit profiteert hier dus ook van.
Als ik huisarts had bedoeld, dan had ik dat geschreven.quote:Op donderdag 3 april 2025 11:40 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Als je met dokter je huisarts bedoelt, die valt niet onder het eigen risico.
3 biertjes....quote:Op donderdag 3 april 2025 13:26 schreef Joppiez het volgende:
Zijn maar drie biertjes per maand. Waar hebben we het over.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |