SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
PEC helaas ookquote:Op zondag 30 maart 2025 18:23 schreef De_Kraam het volgende:
[..]
Die gaan Twente voorbij (op alle fronten).
In theorie; ja... Maar dat interesseert mij dan weer geen reetquote:Op zondag 30 maart 2025 18:25 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Eagles verdient het vandaag meer dan een hoop andere ploegen die wél resultaat hebben gehaald in de Kuip.
quote:
Ow zo, ja, maar dat is al een poos.quote:Op zondag 30 maart 2025 18:26 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Eagles zijn PEC voorbij, vind ik jammer.
Ben ik het wel mee eens, maar zeker Hartman kan je dat gewoon niet zo kwalijk nemen na zo'n blessure.quote:Op zondag 30 maart 2025 18:21 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik ben zó klaar met Hartman en Trauner, manman
Klopt, maar ook al een poos heel jammerquote:Op zondag 30 maart 2025 18:27 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ow zo, ja, maar dat is al een poos.
Wellicht opdracht van Dennis omdat ze hem willen verkopen deze zomer?quote:Op zondag 30 maart 2025 18:27 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ben ik het wel mee eens, maar zeker Hartman kan je dat gewoon niet zo kwalijk nemen na zo'n blessure.
Snap eigenlijk ook niet zo goed dat hij al zo relatief veel speelt, geef hem gewoon wat invalbeurten de rest van het seizoen en zorg dat hij er volgend seizoen weer staat. Bueno en Smal zijn gewoon prima alternatieven voor nu.
Het is ook wel zonde, want Smal is uitstekend in vorm. Die verdient het imo gewoon om te spelen.quote:Op zondag 30 maart 2025 18:27 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ben ik het wel mee eens, maar zeker Hartman kan je dat gewoon niet zo kwalijk nemen na zo'n blessure.
Snap eigenlijk ook niet zo goed dat hij al zo relatief veel speelt, geef hem gewoon wat invalbeurten de rest van het seizoen en zorg dat hij er volgend seizoen weer staat. Bueno en Smal zijn gewoon prima alternatieven voor nu.
Hartman heeft maar een contract voor 1 jaar.....quote:Op zondag 30 maart 2025 18:27 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Contract loopt wel af in 2026 volgens mij, dus wie weetquote:Op zondag 30 maart 2025 18:28 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Wellicht opdracht van Dennis omdat ze hem willen verkopen deze zomer?
Hij moet ofwel verkocht ofwel verlengd worden hè, dat zal wel meespelen jaquote:Op zondag 30 maart 2025 18:28 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Wellicht opdracht van Dennis omdat ze hem willen verkopen deze zomer?
Eagles verdedigt ook wat minder scherp dan de meeste ploegen hier.quote:Op zondag 30 maart 2025 18:25 schreef ashardalan het volgende:
[..]
In theorie; ja... Maar dat interesseert mij dan weer geen reet
Maakte de 0-1 in de uitwedstrijd tegen GAE, een wereldgoal, toen had ik nog hoop.quote:
Ze voetballen vooral veel meer naar voren.quote:Op zondag 30 maart 2025 18:34 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Eagles verdedigt ook wat minder scherp dan de meeste ploegen hier.
Fair, maar heb je tegen dit Feyenoord nou echt een scherpe verdediging nodig? Ben bang van nietquote:Op zondag 30 maart 2025 18:34 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Eagles verdedigt ook wat minder scherp dan de meeste ploegen hier.
Het een sluit het ander niet uit. Ze krijgen vrij veel goals tegen. Voetballend spelen ze vrij aardig maar toch bespeurt mij het gevoel dat ze in het mes zijn gelopen.quote:Op zondag 30 maart 2025 18:34 schreef fetX het volgende:
[..]
Ze voetballen vooral veel meer naar voren.
Dat is wat overdreven, maar een puntje hadden ze wel verdiend.quote:Op zondag 30 maart 2025 18:45 schreef Slobeend het volgende:
Go Ahead was in alles beter volgens El Ahmadi.
zoveel kansen hebben ze helemaal niet gehad in de 2e helft behalve die koalquote:Op zondag 30 maart 2025 18:45 schreef Slobeend het volgende:
Go Ahead was in alles beter volgens El Ahmadi.
Feyenoord meer schoten op doel (9 vs 3), meer grote kansen (5 vs 2), meer grote kansen gemist (3 vs 1). Xg 1,62 vs 0,79.quote:Op zondag 30 maart 2025 18:47 schreef fetX het volgende:
[..]
Dat is wat overdreven, maar een puntje hadden ze wel verdiend.
Heeft ook vaak meer met het verwachtingspatroon vooraf te maken. Zie je bij veel analisten, ze verwachten een sterker Feyenoord en dat valt dan tegen. Uiteindelijk was Feyenoord wel de bovenliggende partij.quote:Op zondag 30 maart 2025 19:46 schreef CR7 het volgende:
[..]
Feyenoord meer schoten op doel (9 vs 3), meer grote kansen (5 vs 2), meer grote kansen gemist (3 vs 1). Xg 1,62 vs 0,79.
Dat scheelde bijzonder weinig jaquote:Op zondag 30 maart 2025 19:29 schreef Irritatie100 het volgende:
Met de overige resultaten van dit weekend boeit het me even geen ene reet hoe de overwinning tot stand is gekomen.
Wel jammer dat Timon niet scoorde
Makkelijk tweede natuurlijkquote:
Ik zie Feyenoord ook nog wel 2e worden ja. PSV dit weekend alweer een pittig potje uit tegen Groningen. Feyenoord tegen AZ natuurlijk maar wel/geen Clasie scheelt een slok op een borrel. Feyenoord moet vanaf nu alles op alles zetten om elke wedstrijd te winnen. Zou leuk zijn als dit nog een spannende strijd wordt.quote:
Hij scoorde ook kort nadat hij van positie wisselde. Toen kwamen er wat ruimtes vrij.quote:Op maandag 31 maart 2025 08:00 schreef Caland het volgende:
[ x ]
Heerlijke cijfers wel (op die goal na ook nauwelijks gezien)
Hij was ook weer uiterst sterk in het meeverdedigen. Die won achterin minimaal net zoveel ballen als Hartman.quote:Op maandag 31 maart 2025 08:00 schreef Caland het volgende:
[ x ]
Heerlijke cijfers wel (op die goal na ook nauwelijks gezien)
Aardig in de picture aan het spelen, hopelijk gaan er ook nog wat Engelse clubs interesse tonen.quote:Op maandag 31 maart 2025 09:39 schreef H.FR het volgende:
[..]
Hij was ook weer uiterst sterk in het meeverdedigen. Die won achterin minimaal net zoveel ballen als Hartman.
Zullen we eerst gewoon eens proberen te zorgen dat we Utrecht voorbij gaan en blijven?quote:Op maandag 31 maart 2025 09:21 schreef bbuddybb het volgende:
Programma PSV:
Zaterdag 5 april, 20.00 uur: FC Groningen-uit
Zaterdag 12 april, 20.00 uur: Almere City-thuis
Donderdag 24 april, 21.00 uur: FC Twente-uit
Zaterdag 3 mei, 21.00 uur: Fortuna Sittard-thuis
Zondag 11 mei, 14.30 uur: Feyenoord-uit
Woensdag 14 mei, 20.00 uur: Heracles-thuis
Zondag 18 mei, 14.30 uur: Sparta-uit
Programma Feyenoord:
Woensdag 2 april, 20.00 uur: FC Groningen-thuis
Zaterdag 5 april, 16.30 uur: AZ-uit
Zaterdag 12 april, 16.30 uur: Fortuna Sittard-uit
Vrijdag 25 april, 21.00 uur: PEC Zwolle-thuis
Zaterdag 3 mei, 18.45 uur: Heracles-uit
Zondag 11 mei, 14.30 uur: PSV-thuis
Woensdag 14 mei, 20.00 uur: RKC-thuis
Zondag 18 mei, 14.30 uur: Heerenveen-uit
Ik weet het niet, jongons.
Inderdaad.quote:Op maandag 31 maart 2025 10:08 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Zullen we eerst gewoon eens proberen te zorgen dat we Utrecht voorbij gaan en blijven?
Dat ja, zal lastig genoeg zijn gezien de instelling van gisteren.quote:Op maandag 31 maart 2025 10:08 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Zullen we eerst gewoon eens proberen te zorgen dat we Utrecht voorbij gaan en blijven?
Wanneer is jullie seizoen niet deprimerend? Ik ben wel jaloers op jullie met van Persie.quote:Op zondag 30 maart 2025 22:13 schreef ...TomTom het volgende:
[..]
Makkelijk tweede natuurlijk![]()
Maar even zonder dollen, dat zou dan in ieder geval een positieve afsluiter in een deprimerend seizoen zijn.
Eerst zien, dan geloven.
Precies dit verwacht ik inderdaad, ivm fitheid/belastbaarheidquote:Op maandag 31 maart 2025 12:16 schreef hhh38 het volgende:
Wat voor wisselingen kunnen we verwachten voor woensdag? Smal op linksback? Beelen centraal? Targhalline of Zerrouki op het middenveld?
Ik denk inderdaad Smal op linksback in elk geval. Als Hwang niet speelt, wat ik verstandig zou vinden, dan hopelijk Targhalline.quote:Op maandag 31 maart 2025 12:16 schreef hhh38 het volgende:
Wat voor wisselingen kunnen we verwachten voor woensdag? Smal op linksback? Beelen centraal? Targhalline of Zerrouki op het middenveld?
“We trainen echt op hetzelfde niveau als Manchester United”quote:Op maandag 31 maart 2025 13:11 schreef Caland het volgende:
Van Persie vond Hartman gisteren weer als vanouds spelen.
Hopelijk beschermt hij hem een beetje met die woorden.
Nu is dat momenteel niet heel moeilijk. Denk dat zelfs een RKC nog traint op het niveau Manchester Unitedquote:Op maandag 31 maart 2025 13:34 schreef De_Pel het volgende:
[..]
“We trainen echt op hetzelfde niveau als Manchester United”
Nee moeten we niet meer doen.quote:
Mijn club moet nu al bezig zijn met volgend seizoen.quote:Op maandag 31 maart 2025 08:05 schreef maxi-mus het volgende:
Feyenoord moet vanaf nu alles op alles zetten om elke wedstrijd te winnen.
quote:Op maandag 31 maart 2025 14:30 schreef Flitsbezorger het volgende:
[..]
Mijn club moet nu al bezig zijn met volgend seizoen.
quote:Nu zelfs plek twee weer enigszins in zicht komt, heeft Feyenoord dit seizoen nog veel om voor te spelen. Maar natuurlijk is de club op de achtergrond ook al druk bezig met de selectie voor het volgende seizoen. Daarover vertelde Martijn Krabbendam in Rondje Eredivisie, waarbij hij concreet twee spelers noemde.
De eerste was een speler die wel vaker aan Feyenoord wordt gelinkt: Eredivisietopscorer Sem Steijn. "Ik denk dat ze wel een poging gaan ondernemen. En dat zeg ik niet voor niks", zei Krabbendam, waarmee hij erop doelde dat hij vanuit Feyenoord zelf heeft gehoord dat er interesse is. Zijn collega Geert-Jan Jakobs waarschuwde daarbij dat de club snel moet zijn, omdat Steijn topscorer is met liefst 9 doelpunten meer dan de nummer twee, en op die manier ook interesse van andere clubs zal aanwakkeren.
De vraag is dan ook hoeveel Steijn moet kosten. Jakobs noemde een bedrag tussen de 10 en 15 miljoen, al denkt Krabbendam dat 15 miljoen iets te veel is. "Ze zijn wel overtuigd bij Feyenoord", weet hij echter. "En als je het al drie jaar achter elkaar goed doet, is het ook geen toeval meer. Ik ben ervan overtuigd dat hij op alle niveaus kan scoren. Hij weet waar de bal valt, hij staat goed gepositioneerd. Dat kun je niet leren, dat heb je gewoon."
Voorsorteren
"Je kunt Feyenoord niet verwijten dat ze nog niet bezig zijn met volgend seizoen", reageerde Krabbendam. "Ze hebben Moder en Targhalline al gehaald en daarmee echt al voorgesorteerd, omdat ze ervan uitgaan dat Timber en Zerrouki weggaan. Maar er is nog meer werk aan de winkel. Er moet bijvoorbeeld ook een centrumspits komen."
Rômulo
Specifiek noemt Krabbendam daarbij de 23-jarige Braziliaan Rômulo José Cardoso da Cruz, kortweg Rômulo. Het Turkse Göztepe huurt hem op dit moment van het Braziliaanse Club Athletico Paranaense en neemt hem deze zomer definitief over. De Rotterdammers hoopten hem afgelopen winter al naar de Kuip te halen en zal volgens Krabbendam mogelijk in de zomer een nieuwe poging wagen. "Ze gaan nog steeds eens in de zoveel tijd naar Turkije om de banden warm te houden", weet hij.
Of gewoon AV Feyenoord supporten ipv de teringzooi van Dennis.quote:Op maandag 31 maart 2025 15:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Sem Steijn kan er geen reet van. Als ze daar tien miljoen of zelfs meer voor lappen stel ik voor dat de club opgeheven wordt.
Laten we het hopen.quote:Op maandag 31 maart 2025 16:39 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Volgens oa ZKA is dat Steijn verhaal onzin.
psv heeft een wat makkelijker programma als ik het zo bekijkquote:Op maandag 31 maart 2025 09:21 schreef bbuddybb het volgende:
Programma PSV:
Zaterdag 5 april, 20.00 uur: FC Groningen-uit
Zaterdag 12 april, 20.00 uur: Almere City-thuis
Donderdag 24 april, 21.00 uur: FC Twente-uit
Zaterdag 3 mei, 21.00 uur: Fortuna Sittard-thuis
Zondag 11 mei, 14.30 uur: Feyenoord-uit
Woensdag 14 mei, 20.00 uur: Heracles-thuis
Zondag 18 mei, 14.30 uur: Sparta-uit
Programma Feyenoord:
Woensdag 2 april, 20.00 uur: FC Groningen-thuis
Zaterdag 5 april, 16.30 uur: AZ-uit
Zaterdag 12 april, 16.30 uur: Fortuna Sittard-uit
Vrijdag 25 april, 21.00 uur: PEC Zwolle-thuis
Zaterdag 3 mei, 18.45 uur: Heracles-uit
Zondag 11 mei, 14.30 uur: PSV-thuis
Woensdag 14 mei, 20.00 uur: RKC-thuis
Zondag 18 mei, 14.30 uur: Heerenveen-uit
Ik weet het niet, jongons.
Met name de eerste helft vond ik hem eigenlijk vrij matig.quote:Op maandag 31 maart 2025 13:11 schreef Caland het volgende:
Van Persie vond Hartman gisteren weer als vanouds spelen.
Hopelijk beschermt hij hem een beetje met die woorden.
quote:Op maandag 31 maart 2025 15:01 schreef Flitsbezorger het volgende:
[..]
De klassieke VBL-meme wordt realiteit.
Ik vond de goals van Eagles ook wel vrij waanzinnig uitgespeeld. Bovendien was de duw op Hwang vooraf de 2-2 alleen bij Bas Nijhuis geen overtreding. Verder gaven we niet heel veel weg.quote:Op maandag 31 maart 2025 17:23 schreef fetX het volgende:
Wij krijgen vrij gemakkelijk goals tegen, dus laten we eerst zelf maar eens een paar potjes op rij winnen. Met name die tegen AZ.
Utrecht staat er ook nog tussen. Al hebben die nog wel 3 pittige potjes.
Ik vind Steijn ook zo’n typische speler die door Krabby geopperd wordt. Die vast ook wat lijntjes met de familie Steijn heeft.quote:Op maandag 31 maart 2025 16:39 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Volgens oa ZKA is dat Steijn verhaal onzin.
Zeker, maar niet alleen tegen Eagles geven we goals weg. Het gaat al het hele seizoen zo. We zijn bovendien zo labiel als wat gebleken dus een gelijkspelletje tegen Groningen zou prima in het seizoen passen, al verwacht ik dat niet.quote:Op maandag 31 maart 2025 17:48 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik vond de goals van Eagles ook wel vrij waanzinnig uitgespeeld. Bovendien was de duw op Hwang vooraf de 2-2 alleen bij Bas Nijhuis geen overtreding. Verder gaven we niet heel veel weg.
Beelen VS Trauner ontloopt elkaar niet zo veel, stukje beeldvorming.quote:Op maandag 31 maart 2025 17:48 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik zie wel een stuk liever Smal en Beelen spelen dan Hartman en Trauner op het ogenblik. Ik krijg dan toch het gevoel dat vPersie de voorkeur geeft op basis van reputatie en minder op kwaliteit, want ik kan verder maar weinig andere redenen bedenken om die twee nu op te stellen. Zeker ook dat overdreven positieve verhaal van vPersie over Hartman doet mijn wenkbrauwen fronsen, want die speelde erg matig.
Vertel, wat is Semmie waard..?quote:Op maandag 31 maart 2025 17:52 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
De kans dat je Steijn krijgt voor een bedrag wat hij waard is lijkt mij in ieder geval erg klein
Ik vind ons al een tijdje niet meer zo labiel eigenlijk. En we geven ook niet meer zó makkelijk de tegengoals weg, al sinds het ontslag van Priske staat het defensief veel beter.quote:Op maandag 31 maart 2025 17:59 schreef fetX het volgende:
[..]
Zeker, maar niet alleen tegen Eagles geven we goals weg. Het gaat al het hele seizoen zo. We zijn bovendien zo labiel als wat gebleken dus een gelijkspelletje tegen Groningen zou prima in het seizoen passen, al verwacht ik dat niet.
Trauner is in de duels beter, maar Beelen is veel sneller. In de Eredivisie prefereer ik toch duidelijk het laatste.quote:Op maandag 31 maart 2025 18:01 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Beelen VS Trauner ontloopt elkaar niet zo veel, stukje beeldvorming.
Hartman moet eigenlijk gewoon wat spelen, want over 2 maanden moet je hem ofwel verlengen (en zal hij een stevig salaris moeten gaan pakken), of moet je hem verkopen. Dat De Pers met enige regelmaat karikatuur-positief is is niets nieuws, zegt dus weinig.
Ben het vaak met je eens, maar denk dat je je hier wat voorbarig druk maakt om niks.
In mijn ogen rond de 6 of 7 miljoen. Veel minder dan zijn marktwaarde.quote:
Jij leeft nog in 2007.quote:
Veel meer moet je voor dat soort pure middelmaat ook niet willen neerleggen eigenlijk, of gewoon lekker uit het buitenland halen. Scheelt je ook weer een tokkiefamilie op de tribune.quote:Op maandag 31 maart 2025 18:34 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Jij leeft nog in 2007.
Niet dat ik nou het nou de topper van tig miljoen vind.
Til leverde in 2019 al 18 miljoen op.quote:Op maandag 31 maart 2025 18:34 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Jij leeft nog in 2007.
Niet dat ik nou het nou de topper van tig miljoen vind.
Juist het idee dat dit soort middelmatige spelers veel vaker niet op de hype worden gekocht, helemaal met het wegvallen van de Russische roebels.quote:Op maandag 31 maart 2025 19:13 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Til leverde in 2019 al 18 miljoen op.
Dat was hij niet waard, en Steijn ook niet, maar er is altijd een club die dat soort gekke bedragen neerlegt
Dit.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:08 schreef Haringkop het volgende:
Als we dan zonodig in de eredivisie moeten shoppen zou ik in Deventer informeren naar Antman.
Nu vrijwel alle Premier League clubs (op die rooien na) nu enigszins fatsoenlijk beleid voeren krijg je inderdaad niet meer dat soort bedragen. De gekken zijn uit aan het sterven, en in andere landen betalen ze ook niet meer zo makkelijk bedragen boven de 10 miljoen voor middelmaat.quote:Op maandag 31 maart 2025 19:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Juist het idee dat dit soort middelmatige spelers veel vaker niet op de hype worden gekocht, helemaal met het wegvallen van de Russische roebels.
Mwah, blijft voor mij wel het ultieme ‘what if’ seizoen. Het niet kunnen voortborduren op een geweldige basis en je topspits verkopen in de winterstop voelt toch onbevredigend. Zeker wanneer je ziet dat Ajax met een vrij gemiddelde selectie met een straatlengte kampioen wordt.quote:Op zondag 30 maart 2025 20:39 schreef De_Pel het volgende:
Mocht het onverhoopt toch nog lukken om die tweede plaats binnen te hengelen - waar ik niet vanuit ga - dan kun je al met al toch spreken van een geslaagd seizoen, met ook de mooie CL campagne en de CL startgelden in het achterhoofd.
Toen ik dit in augustus riep werd ik hier met de grond gelijk gemaakt. In september, oktober, november, december, januari en februari eigenlijk idem.quote:Op maandag 31 maart 2025 21:22 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Mwah, blijft voor mij wel het ultieme ‘what if’ seizoen. Het niet kunnen voortborduren op een geweldige basis en je topspits verkopen in de winterstop voelt toch onbevredigend. Zeker wanneer je ziet dat Ajax met een vrij gemiddelde selectie met een straatlengte kampioen wordt.
Gemiste kans dit seizoen. De club heeft ook nooit echt uitgestraald om het beter te willen doen, tweede plek was afgelopen zomer al prima.
Toen je wat riep precies?quote:Op maandag 31 maart 2025 21:54 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Toen ik dit in augustus riep werd ik hier met de grond gelijk gemaakt. In september, oktober, november, december, januari en februari eigenlijk idem.
Tja
Dat Dennis heb legge slapen en weinig ambitie heeft getoond. Dat we gemakzuchtig hebben gedacht minimaal makkelijk tweede te worden. Dat we verder door hadden moeten selecteren. Dat we kwaliteit missen in de breedte. Dat we het succes van de afgelopen jaren hebben verkwanseld in plaats van uitgebouwd. Zo iets.quote:
Dennis was trots dat hij Priske zo uitgebreid had gescout, maar daar was in de praktijk helemaal niets van te merken. Vind dit nog steeds een ongelofelijke faal van Te Kloese. Heeft het als TD gewoon niet goed gedaan.quote:Op maandag 31 maart 2025 22:20 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Dat Dennis heb legge slapen en weinig ambitie heeft getoond. Dat we gemakzuchtig hebben gedacht minimaal makkelijk tweede te worden. Dat we verder door hadden moeten selecteren. Dat we kwaliteit missen in de breedte. Dat we het succes van de afgelopen jaren hebben verkwanseld in plaats van uitgebouwd. Zo iets.
Ik weet niet of gebrek aan ambitie het probleem was. Een hoop keuzes kwamen te laat of pakten slecht uit, maar dat kan ook gewoon incompetentie zijn. En het is mij nog steeds niet duidelijk hoe groot het effect was van het falen van de transfers van Bijlow en Stengs op de mogelijkheden. En al die spelers die eerst nog verkocht/verhuurd moesten worden.quote:Op maandag 31 maart 2025 22:20 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Dat Dennis heb legge slapen en weinig ambitie heeft getoond. Dat we gemakzuchtig hebben gedacht minimaal makkelijk tweede te worden. Dat we verder door hadden moeten selecteren. Dat we kwaliteit missen in de breedte. Dat we het succes van de afgelopen jaren hebben verkwanseld in plaats van uitgebouwd. Zo iets.
Gebrek aan ambitie is 1 uitleg, incompetentie een ander, ik heb ze inderdaad beiden geopperd.quote:Op maandag 31 maart 2025 22:28 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik weet niet of gebrek aan ambitie het probleem was. Een hoop keuzes kwamen te laat of pakten slecht uit, maar dat kan ook gewoon incompetentie zijn. En het is mij nog steeds niet duidelijk hoe groot het effect was van het falen van de transfers van Bijlow en Stengs op de mogelijkheden. En al die spelers die eerst nog verkocht/verhuurd moesten worden.
Een andere trainerskeuze (ik hoopte in mei al dat Farioli naar ons zou gaan) had ook al een wereld van verschil kunnen maken en dan had niemand het over een gebrek aan ambitie gehad.
Volgens mij riepen er wel meer al in september dat ze Priske er beter direct weer uit konden flikkeren. En iedereen zag toch wel dat we in ieder geval een buitenspeler misten.quote:Op maandag 31 maart 2025 21:54 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Toen ik dit in augustus riep werd ik hier met de grond gelijk gemaakt. In september, oktober, november, december, januari en februari eigenlijk idem.
Tja
Dat was natuurlijk ook 20 miljoen aan inkomsten voor 2 overbetaalde invaliden inderdaad.quote:Op maandag 31 maart 2025 22:28 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik weet niet of gebrek aan ambitie het probleem was. Een hoop keuzes kwamen te laat of pakten slecht uit, maar dat kan ook gewoon incompetentie zijn. En het is mij nog steeds niet duidelijk hoe groot het effect was van het falen van de transfers van Bijlow en Stengs op de mogelijkheden. En al die spelers die eerst nog verkocht/verhuurd moesten worden.
Een andere trainerskeuze (ik hoopte in mei al dat Farioli naar ons zou gaan) had ook al een wereld van verschil kunnen maken en dan had niemand het over een gebrek aan ambitie gehad.
Volgens mij vergeet je dat we ook geen modder of taghi hadden. Zerrouki en Nadje genot.quote:Op dinsdag 1 april 2025 03:10 schreef H.FR het volgende:
[..]
Volgens mij riepen er wel meer al in september dat ze Priske er beter direct weer uit konden flikkeren. En iedereen zag toch wel dat we in ieder geval een buitenspeler misten.
Qua selectie is het allemaal niet zo slecht. Een andere trainer en minder blessures en je stond nu ook op de 65-70 punten. Alleen een fatsoenlijke 3e buitenspeler ontbreekt echt. En sinds de winter dan ook een echt goede spits.
10 miljoen aan zaakwaarnemers betalen terwijl je ook roept dat je geen geld hebquote:Feyenoord betaalde afgelopen seizoen ruim 10 miljoen aan zaakwaarnemers
De recentere spelers komen uit de "koker" van Ruijl volgens mij. Als die nu een grotere rol heeft gekregen en dat levert dit soort spelers op is het prima en hoeft er misschien niet veel te veranderen.quote:Op dinsdag 1 april 2025 12:13 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik ben tot de conclusie gekomen dat DtK niet zo'n slechte job doet en krediet verdient: Hwang, Moder, Targhalline, Lotomba,Bueno,Moussa zijn stuk voor stuk uitstekonde spelers. Carillo heeft ook veel potentie. Brandhout zoals Zerrouki, Stengs en v/d Belt kwamen uit de koker van Slot. Ik zou eerder een nieuwe algemeen directeur zoeken dan een technisch directeur.
Die van zijn vader.quote:Op dinsdag 1 april 2025 12:19 schreef Caland het volgende:
Men moet vooral tot op de bodem uitzoeken uit welke koker Nadje kwam.
Volgens Jannes wil Ajax hem ook hebben en die hebben met de CL deelname weer een streepje voor deze zomer.quote:Dat de Rômulo-deal niet doorging, betekent niet dat Feyenoord hem uit het hoofd heeft gezet. Het kopen van spelers is behalve een kwestie van timing, ook een kwestie van relaties. Het helpt altijd mee als spelers weten wie je bent als scout en club en wat de sportieve ambities zijn.
Lijkt me redelijk kansloos.quote:Het is niet gek dat de club nu al voorsorteert op wat kán gebeuren. In dat licht past ook de hernieuwde belangstelling voor Luis Guilherme van West Ham United. Deze buitenspeler kwam in de zomer van 2024 voor 23 miljoen over van Palmeiras, maar hoefde in de Premier League nog niet te rekenen op veel speeltijd.
Eerst maar eens zien hoe snel Ajax kan handelen. Er moet weer een hoop bagger worden geloosd.quote:Op dinsdag 1 april 2025 12:49 schreef Caland het volgende:
[ x ]
[..]
Volgens Jannes wil Ajax hem ook hebben en die hebben met de CL deelname weer een streepje voor deze zomer.
[..]
Lijkt me redelijk kansloos.
Verder weinig spannends. Stukje move the product.
Maar bij ons ook.quote:Op dinsdag 1 april 2025 12:51 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Eerst maar eens zien hoe snel Ajax kan handelen. Er moet weer een hoop bagger worden geloosd.
Het moraal van het verhaal: voorlopig nog geen reden om achter inkomende transfergeruchten aan te rennen.quote:
Een eredivisieclub sorteert alvast voor op de verkoop van spelers.quote:Op dinsdag 1 april 2025 15:04 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Het moraal van het verhaal: voorlopig nog geen reden om achter inkomende transfergeruchten aan te rennen.
Saai, hé?
Vraag me ook wel af welke beduidend betere club met hem in zee gaat. Hij had een fantastisch vorig seizoen, maar dat was wel een heel korte sample. Zelfs in die vorm toch ook niet zomaar gezegd dat hij bij de subtop van Europa moeiteloos meekan.quote:Op dinsdag 1 april 2025 15:12 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Hartman die niet wil verlengen voor ‘een nieuwe uitdaging’ vind ik ook wel een beetje jammer. Als je twee maanden na je terugkeer nog altijd beduidend minder bent dan Gijs Smal mag je wel je verwachtingsmanagement temperen.
Vooral dat potje Nederland-Frankrijk was waanzinnig, maar ik vrees dat hij er een beetje teveel in is geloven nadat Chelsea hem ‘wilde hebben’.quote:Op dinsdag 1 april 2025 15:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Vraag me ook wel af welke beduidend betere club met hem in zee gaat. Hij had een fantastisch vorig seizoen, maar dat was wel een heel korte sample. Zelfs in die vorm toch ook niet zomaar gezegd dat hij bij de subtop van Europa moeiteloos meekan.
Dit is ook wel een beetje terugredeneren. Hij was anderhalf jaar heel goed en zette destijds grote stappen vooruit. Leek 1e linksback van het Nederlands Elftal te worden. Niemand die gek opkeek dat grote clubs hem wilde hebben.quote:Op dinsdag 1 april 2025 15:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Vraag me ook wel af welke beduidend betere club met hem in zee gaat. Hij had een fantastisch vorig seizoen, maar dat was wel een heel korte sample. Zelfs in die vorm toch ook niet zomaar gezegd dat hij bij de subtop van Europa moeiteloos meekan.
quote:Feyenoord kan tegen FC Groningen toch beschikken over Ayase Ueda: ‘Het zag er goed uit op de training’
Robin van Persie kan tegen FC Groningen toch beschikken over spits Ayase Ueda. De Japanner heeft groen licht gekregen van de medische staf om tot de wedstrijdselectie te behoren in de inhaalwedstrijd in de Kuip. Zondag na de nipte winst tegen Go Ahead Eagles zijn Van Persie nog dat Ueda er niet bij zou zijn tegen FC Groningen. ,,Het zag er goed uit op de training, dat hij er bij kan zijn is het positieve nieuws.’’
Mikos Gouka 01-04-25, 15:28 Laatste update: 17:01
Hij was nou ook niet super goed. Dat eerste seizoen was met vallen en opstaan, met name Lazio-uit en Ajax-uit waren op dat vlak vrij vernederend. Seizoen daarna startte hij fantastisch en piekte hij toen iedereen keek, maar de maanden daarna hoorde hij bij lange na niet tot de betere spelers.quote:Op dinsdag 1 april 2025 16:32 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dit is ook wel een beetje terugredeneren. Hij was anderhalf jaar heel goed en zette destijds grote stappen vooruit. Leek 1e linksback van het Nederlands Elftal te worden. Niemand die gek opkeek dat grote clubs hem wilde hebben.
Lijkt me lastig om dan te accepteren dat je die reputatie opnieuw moet opbouwen na een lange blessure. Ik had wel verwacht dat hij dat zou kunnen (verstandige jongen die ver gaat komen enzo), dus dit valt alsnog een beetje tegen.
dit pikken we nietquote:NOS Voetbal
•
vandaag, 13:49
Feyenoord-fans met stadionverbod niet meer welkom op bijeenkomsten club
Deel dit artikel
Feyenoord-fans met een stadionverbod zijn niet meer welkom bij bijeenkomsten van de club. Die maatregel heeft Feyenoord getroffen naar aanleiding van een onderzoek van het BNNVARA-programma BOOS en NRC. Die onthulden in november dat de Rotterdamse club hooligans die betrokken zijn bij antisemitische, homofobe uitingen en doodsbedreigingen de hand boven het hoofd houdt.
Ook zouden sommige hooligans met een stadionverbod nog steeds welkom zijn geweest in het stadion. Een lid van de harde kern met een verbod zou zelfs een sleutel van De Kuip hebben.
Een stadionverbod geldt niet alleen op wedstrijddagen, maar ook op dagen dat er evenementen in het stadion worden georganiseerd. Toch zijn volgens BOOS en NRC mensen met zo'n verbod aanwezig geweest bij een besloten feest van de club. Dat is volgens Feyenoord nu verleden tijd, staat in een brief van burgemeester Schouten aan de gemeenteraad.
"Een stadionverbod wordt niet voor niks opgelegd", schrijft Schouten. Ze benadrukt samen met de politie en het Openbaar Ministerie dat het een verkeerd signaal is om deze personen wel op andere momenten in het stadion toe te laten. De club heeft in een brief aan de burgemeester aangestipt dat mensen met een verbod ook naar buitenlandse werkbezoeken waren meegenomen. Ook hierover is afgesproken dat dit niet meer gaat gebeuren.
'Hadden nadrukkelijker afstand kunnen nemen'
In een overleg tussen Schouten, de politie en het OM werd het de clubleiding duidelijk gemaakt dat het beter was geweest "als Feyenoord zich na het zien van de BOOS-uitzending duidelijker publiekelijk had uitgesproken en nadrukkelijker afstand had genomen van de misdragingen van een klein, maar hardnekkig deel van de Feyenoord-aanhang".
Volgens Schouten heeft de club wel aangegeven om de komende tijd meer te investeren "in de positieve rol die zij kan betekenen voor de stad". Zo heeft de club een meldpunt over discriminatie of ander ongewenst gedrag in het stadion geopend.
Feyenoord kwam in november, nog voordat de BOOS-video was gepubliceerd, met een reactie waarin de club zei volledig achter zijn supportersbeleid te staan.
Vanaf het moment dat Chelsea met de grote flappen en ‘een echt goed verhaal’ komt is clubliefde nog weinig waard. En dat snap ik ook wel, maar met zijn recente niveau en blessure achtergrond vind ik het vrij onverstandig. Je kan je beter nu grootverdiener maken bij Feyenoord.quote:Op dinsdag 1 april 2025 17:18 schreef RobertoCarlos het volgende:Ik mis dat nu een beetje als ik zo hoor dat hij graag weg wil. Zeker omdat Feijenoord hem toch heeft geholpen bij zijn blessure.
Of juist logisch toch? Door zijn verleden met lange blessures wil hij de kans pakken zolang het nog kan.quote:Op dinsdag 1 april 2025 18:02 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Vanaf het moment dat Chelsea met de grote flappen en ‘een echt goed verhaal’ komt is clubliefde nog weinig waard. En dat snap ik ook wel, maar met zijn recente niveau en blessure achtergrond vind ik het vrij onverstandig. Je kan je beter nu grootverdiener maken bij Feyenoord.
Wat @Caland zegt, ik verwacht niet dat er nu significant betere clubs voor hem komen dan Feyenoord. En als die al komen én hem een veel hoger salaris willen geven dan wij (zoals een Chelsea) heeft hij daar op basis van zijn huidige niveau weinig te zoeken.quote:Op dinsdag 1 april 2025 18:19 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Of juist logisch toch? Door zijn verleden met lange blessures wil hij de kans pakken zolang het nog kan.
Het zou hem hooguit sieren in ieder geval een transfersom te garanderen.
Zou zonder meer de verstandige keuze zijn. Denk dat zijn dromen van Chelsea hem inderdaad een beetje gek hebben gemaakt.quote:Op dinsdag 1 april 2025 18:24 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Wat @:caland zegt, ik verwacht niet dat er nu significant betere clubs voor hem komen dan Feyenoord. En als die al komen, heeft hij er op basis van zijn huidige niveau weinig te zoeken.
Dan lijkt het mij een stuk logischer om op basis van zijn huidige reputatie flink te cashen bij Feyenoord waar hij wat meer krediet heeft opgebouwd.
Aan de andere kant, stel dat een Chelsea alsnog zo gek is om er 10-15 voor neer te leggen moet je het imo als Feyenoord ook gewoon doen. Q is een heerlijk ventje maar als speler vind ik hem vrij inwisselbaar.quote:Op dinsdag 1 april 2025 18:24 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Wat @:caland zegt, ik verwacht niet dat er nu significant betere clubs voor hem komen dan Feyenoord. En als die al komen én hem een veel hoger salaris willen geven dan wij (zoals een Chelsea) heeft hij daar op basis van zijn huidige niveau weinig te zoeken.
Dan lijkt het mij een stuk logischer om op basis van zijn huidige reputatie flink te cashen bij Feyenoord waar hij wat meer krediet heeft opgebouwd.
Ja mee eens, vandaar dat ik de strategie van hem een beetje ophypen en blijven opstellen wel begrijp. Maar ik geloof steeds minder in het grote geld van Premier League clubs, zeker voor spelers met ‘een krasje’. En als Smal (of Bueno) nu beter is moet je die gewoon opstellen imo.quote:Op dinsdag 1 april 2025 18:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Aan de andere kant, stel dat een Chelsea alsnog zo gek is om er 10-15 voor neer te leggen moet je het imo als Feyenoord ook gewoon doen. Q is een heerlijk ventje maar als speler vind ik hem vrij inwisselbaar.
Die wil gewoon een paar jaar cashen om daarna lekker te gaan darten.quote:Op dinsdag 1 april 2025 18:36 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ja mee eens, vandaar dat ik de strategie van hem een beetje ophypen en blijven opstellen wel begrijp. Maar ik geloof steeds minder in het grote geld van Premier League clubs, zeker voor spelers met ‘een krasje’. En als Smal (of Bueno) nu beter is moet je die gewoon opstellen imo.
Tja... kennelijkquote:Op dinsdag 1 april 2025 18:02 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Vanaf het moment dat Chelsea met de grote flappen en ‘een echt goed verhaal’ komt is clubliefde nog weinig waard. En dat snap ik ook wel, maar met zijn recente niveau en blessure achtergrond vind ik het vrij onverstandig. Je kan je beter nu grootverdiener maken bij Feyenoord.
Laat hem eerst maar eens langer dan 3 weken fit zijn en vervolgens nog wat laten zien.quote:Op dinsdag 1 april 2025 18:50 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ueda dus terug.
Die tweede plek is nu zeker in de tas.
Ik vind Bueno na een goede start ook niet zo fantastisch meer eigenlijk. Smal maakt op mij de meeste indruk wat dat betreft. Als je Hartman voor een mooi bedrag kunt verkopen, moet je dat zeker doen. Maar dat is met name vanwege zijn blessure. Zijn vorige seizoen was hartstikke goed en was denk ik eerste linksback geweest in NL elftal. In ieder geval genoeg minuten. Hij wordt nu wel een beetje naar beneden gepraat, omdat hij niet wil bijtekenen.quote:Op dinsdag 1 april 2025 18:36 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ja mee eens, vandaar dat ik de strategie van hem een beetje ophypen en blijven opstellen wel begrijp. Maar ik geloof steeds minder in het grote geld van Premier League clubs, zeker voor spelers met ‘een krasje’. En als Smal (of Bueno) nu beter is moet je die gewoon opstellen imo.
Van mijn kant niet in ieder geval. Ik ben nooit zo gecharmeerd geweest, ook vorig seizoen toen ik hem overschat vond. Momenteel vind ik hem helemaal niet goed, bovendien straalt hij (al langer) iets uit dat hij te goed is voor Feyenoord, daar kan ik niet zo tegen, vooral omdat ik hem dus al voor zijn blessure helemaal niet zo goed vond.quote:Op dinsdag 1 april 2025 19:09 schreef fetX het volgende:
[..]
Ik vind Bueno na een goede start ook niet zo fantastisch meer eigenlijk. Smal maakt op mij de meeste indruk wat dat betreft. Als je Hartman voor een mooi bedrag kunt verkopen, moet je dat zeker doen. Maar dat is met name vanwege zijn blessure. Zijn vorige seizoen was hartstikke goed en was denk ik eerste linksback geweest in NL elftal. In ieder geval genoeg minuten. Hij wordt nu wel een beetje naar beneden gepraat, omdat hij niet wil bijtekenen.
Quinten gaat dat ook niet doen, vermoed ik zo.
Als alle middenvelders fit zijn, zijn het er ook wel veel toch.quote:Op dinsdag 1 april 2025 04:21 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Volgens mij vergeet je dat we ook geen modder of taghi hadden. Zerrouki en Nadje genot.
quote:Op dinsdag 1 april 2025 16:05 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dan erger ik mij sowieso een beetje hoe hij zich positioneert als statushouder binnen Feyenoord, leuk ventje met een goede babbel maar het mag wel wat realistischer.
Zullen we niet al te hard van stapel lopen na 1 zo’n nietszeggend kutstukje?quote:Op dinsdag 1 april 2025 16:32 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik had wel verwacht dat hij dat zou kunnen (verstandige jongen die ver gaat komen enzo), dus dit valt alsnog een beetje tegen.
De discussie over zijn fitheid is echt bizar. Die jongen is met een gevoelige hamstring veel te vroeg voor de leeuwen gegooid tegen Ajax en heeft de boel toen afgescheurd.quote:Op dinsdag 1 april 2025 19:05 schreef fetX het volgende:
[..]
Laat hem eerst maar eens langer dan 3 weken fit zijn en vervolgens nog wat laten zien.
Is ook geen discussie, meer een constatering.quote:Op dinsdag 1 april 2025 21:23 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
De discussie over zijn fitheid is echt bizar. Die jongen is met een gevoelige hamstring veel te vroeg voor de leeuwen gegooid tegen Ajax en heeft de boel toen afgescheurd.
Als we morgen winnen kan ik me niet voorstellen dat AZ en Twente met hun programma nog over ons heen gaan. Zeven punten voor, met doelsaldo acht.quote:Op dinsdag 1 april 2025 22:30 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als we morgen en zaterdag winnen kunnen we AZ en Twente ook negeren.
Erg mooi.
0-1 verliesquote:Op dinsdag 1 april 2025 22:49 schreef Caland het volgende:
AZ op achterstand zetten, PSV naderen, mogelijk tweede
We weten allemaal wat er dan morgen gaat gebeuren
Ging zondag prima. Kwa uitslag dan, niet kwa spel.quote:Op dinsdag 1 april 2025 22:49 schreef Caland het volgende:
We winnen bijna het hele seizoen al van ploegen die willen voetballen.quote:
Nouja je hebt ook gewonnen van Almere (2x), Sparta, MVV, RKC, NEC en Zwolle.quote:Op dinsdag 1 april 2025 23:06 schreef Caland het volgende:
[..]
We winnen bijna het hele seizoen al van ploegen die willen voetballen.
Een eenvoudige 3-0 winst met goals van Ueda, Moussa en Paixao.quote:Op dinsdag 1 april 2025 22:49 schreef Caland het volgende:
Masterclass Dennisquote:Hancko kon eerder naar Atlético Madrid en Juventus, maar daar stak Feyenoord een stokje voor. Volgens het AD hoeft directeur Dennis te Kloese 'niet nog een keer aan te komen met het dwarsbomen van een transfer'. Zeker nu Gimenez afgelopen winter vertrok onder het motto 'het is naar de speler niet meer uit te leggen', terwijl Hancko niet op medewerking van Feyenoord hoefde te rekenen.
Laten we hopen dat Oh Arne nu wel op de lijn komt zodat je nog een flink bedrag krijgt.quote:
Ik zou dat echt zó’n logische transfer vinden.quote:Op woensdag 2 april 2025 09:48 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Laten we hopen dat Oh Arne nu wel op de lijn komt zodat je nog een flink bedrag krijgt.
Alles vanaf 12 miljoen moet je heeel blij mee zijn en gelijk verkopen ja. wat je zegt zeker inwisselbaar.quote:Op dinsdag 1 april 2025 18:26 schreef Caland het volgende:
Aan de andere kant, stel dat een Chelsea alsnog zo gek is om er 10-15 voor neer te leggen moet je het imo als Feyenoord ook gewoon doen. Q is een heerlijk ventje maar als speler vind ik hem vrij inwisselbaar.
quote:Op woensdag 2 april 2025 10:12 schreef recidivist het volgende:
[..]
Alles vanaf 12 miljoen moet je heeel blij mee zijn en gelijk verkopen ja. wat je zegt zeker inwisselbaar.
Voor zijn blessure. Als hij bewijst dat hij dat niveau weer kan aanhalen voor een goede periode zal die wel weer bij zo'n waarde terechtkomen denk ik. Tot dat moment denk ik niet dat clubs snel 18-22 miljoen zo eventjes voor hem aftikken.quote:
Ok, maar dan is er bij 12 toch geen reden om heeeel blij te zijn.quote:Op woensdag 2 april 2025 10:18 schreef recidivist het volgende:
[..]
Voor zijn blessure. Als hij bewijst dat hij dat niveau weer kan aanhalen voor een goede periode zal die wel weer bij zo'n waarde terechtkomen denk ik. Tot dat moment denk ik niet dat clubs snel 18-22 miljoen zo eventjes voor hem aftikken.
Als hij echt absoluut niet wil verlengen zal je misschien wel moeten, maar dan is dat geen redenen op de tafels te staan feestenquote:
Met een 1-jarig contract net na een kruisbandoperatie zou ik dat behoorlijk fors vinden eigenlijkquote:
Geertruida ging voor 20. Ik snap dat je dat bedrag niet gaat krijgen na zo’n operatie, maar 15-16 moet toch wel het minimale zijn. Goede, talentvolle linksbacks zijn best zeldzaam.quote:Op woensdag 2 april 2025 10:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Met een 1-jarig contract net na een kruisbandoperatie zou ik dat behoorlijk fors vinden eigenlijk
Geertruida had wel een iets andere status.quote:Op woensdag 2 april 2025 11:46 schreef fetX het volgende:
[..]
Geertruida ging voor 20. Ik snap dat je dat bedrag niet gaat krijgen na zo’n operatie, maar 15-16 moet toch wel het minimale zijn. Goede, talentvolle linksbacks zijn best zeldzaam.
Als hij deze zomer weg moet omdat hij niet verlengt wel. Als je slim bent zet je officieel wel hoger in maar ik kan mij niet voorstellen - maar wie ben ik - dat het snel aanzienlijker hoger dan 12 miljoen wordt als Hartman amper heeft laten zien na zijn blessure eenzelfde hoog niveau aan te tikken voor een langere tijd. En ik denk dat vanaf vandaag het nog even duurt na zo een lange blessure voordat je echt weer helemaal topfit bent en in een goede flow zit om naar je oude niveau terug te komen. Dat is niet met vier keer basis staan gedaan zeg maar.quote:Op woensdag 2 april 2025 10:24 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Ok, maar dan is er bij 12 toch geen reden om heeeel blij te zijn.
Des te meer reden dat je met alles boven de 12 tevreden kunt zijn. Liefst met een mooi doorverkoop percentage. Het vervelende is dat een vervanger ook niet goedkoop zal zijn. Zonde dat er geen clausule voor Bueno is. Dan had je een goed en verschillend duo aan linksbacks.quote:Op woensdag 2 april 2025 11:46 schreef fetX het volgende:
[..]
Geertruida ging voor 20. Ik snap dat je dat bedrag niet gaat krijgen na zo’n operatie, maar 15-16 moet toch wel het minimale zijn. Goede, talentvolle linksbacks zijn best zeldzaam.
Geertuida had vrij veel wedstrijden in zijn benen als zelfs basisspeler bij het NLs elftal. Dat geldt voor Hartman totaal niet. Dat maakt verschil want Geertruida was daarmee getest "op het hoogste niveau" en Hartman (nog) niet. Daarnaast is Geertruida nooit zo lang zwaar geblesseerd geweest, dus consequent 2/3 seizoenen niveau X aantikken is ook niet te vergelijken met hoe Hartman er nu bij zit. Hartman zou er goed aan doen een seizoen te verlengen en volgend seizoen absolute steunpilaar te worden en NLs elftal te halen qua selectie en dan als het meezit nog CL met Feyenoord en dan erna weg. Maar misschien wil hij juist door zijn blessure nu al weg omdat hij zoiets heeft van "het kan zo over zijn".quote:Op woensdag 2 april 2025 11:46 schreef fetX het volgende:
[..]
Hartman is regelmatig getest op het hoogste niveau (CL) en hield zich daar goed staande. Nogmaals, ik snap best dat je niet de hoofdprijs kunt krijgen/vragen, maar 12 miljoen is in de huidige markt niet veel voor een talentvolle linksback die op het hoogste niveau heeft gespeeld.quote:Op woensdag 2 april 2025 13:06 schreef recidivist het volgende:
[..]
Geertuida had vrij veel wedstrijden in zijn benen als zelfs basisspeler bij het NLs elftal. Dat geldt voor Hartman totaal niet. Dat maakt verschil want Geertruida was daarmee getest "op het hoogste niveau" en Hartman (nog) niet. Daarnaast is Geertruida nooit zo lang zwaar geblesseerd geweest, dus consequent 2/3 seizoenen niveau X aantikken is ook niet te vergelijken met hoe Hartman er nu bij zit. Hartman zou er goed aan doen een seizoen te verlengen en volgend seizoen absolute steunpilaar te worden en NLs elftal te halen qua selectie en dan als het meezit nog CL met Feyenoord en dan erna weg. Maar misschien wil hij juist door zijn blessure nu al weg omdat hij zoiets heeft van "het kan zo over zijn".
Ik denk als je eenmaal met je hoofd bij een club als Chelsea hebt gezeten, dat je daar maar moeilijk vanaf kunt komen.quote:Op woensdag 2 april 2025 13:09 schreef Caland het volgende:
Zou het van Hartman zelf ook wel wat gek vinden als hij er niet een jaartje aan vastplakt, blijkbaar is zijn grootste deceptie ooit dat hij niet bij het EK was. Grootste kans om het WK te halen is als hij bij Feyenoord blijft lijkt me.
Voor zijn blessure.quote:Op woensdag 2 april 2025 13:19 schreef fetX het volgende:
Hartman is regelmatig getest op het hoogste niveau (CL) en hield zich daar goed staande.
CL wat wedstrijden. En een jaar bij Feyenoord goed geknald. Maar nu net terug van een zware blessure. Ik denk dat totdat hij weer terug naar zijn oude niveau komt voor een flinke periode 12 miljoen een goed en realistisch bedrag is als hij niet wil verlengen. Want ook het feit dat zijn contract afloopt brengt zijn prijs (flink) naar beneden, je hebt als club een zwakkere onderhandelingspositie.quote:Nogmaals, ik snap best dat je niet de hoofdprijs kunt krijgen/vragen, maar 12 miljoen is in de huidige markt niet veel voor een talentvolle linksback die op het hoogste niveau heeft gespeeld.
Bless.quote:Na tien jaar een nieuwe Schaken: "De Kuip is echt even wat anders dan de Arena"
Onlangs maakte Feyenoord bekent dat Jerayno Schaken voor meerdere jaren heeft gecontracteerd. Rotterdamse club neemt de 15-jarige jeugdinternational over van sc Heerenveen. Jerayno is de zoon van voormalig buitenspeler Ruben, waardoor er na tien jaar weer een Schaken is te bewonderen in het rood-witte shirt. “Ik heb eerlijk gezegd wel gehoopt dat hij voor Feyenoord zou kiezen”, zo vertelt zijn trotse vader in De Klank Van-podcast op Feyenoord One.
Volgens de 42-jarige oud-speler hengelde de gehele Nederlandse top naar de diensten van zijn talentvolle zoon. "Ik heb zelf de keuze niet gemaakt, al heb ik eerlijk gezegd wel gehoopt dat hij voor Feyenoord zou kiezen. Jerayno had van vier clubs een driejarig contract voor zijn neus liggen. Hij kon naar Ajax, PSV, Feyenoord en Heerenveen. Ik hoopte dat Feyenoord met de beste papieren zou komen. Het verhaal was goed.”
Acclimatiseren
Zowel vader als zoon denken dat de buitenspeler zich bij Feyenoord sneller kan ontwikkelen dan in Friesland. "Hij is vijftien en bij Heerenveen al doorgeschoven naar de Onder 17", aldus Ruben. "Volgend jaar komt hij bij Feyenoord in de Onder 17 te spelen. Het voordeel is dat Jerayno al een heel jaar in die competitie heeft gespeeld. Bij Feyenoord hebben ze gezegd: ‘je gaat eerst een seizoen acclimatiseren, maar je traint wel actief mee met Onder 19’, zodat hij wordt uitgedaagd. Zelf denk ik dat hij over de Onder 17 heen is gegroeid. Als ik zie hoe hij speelt met de jongens die allemaal naar de Onder 19 gaan, dan kan hij daar makkelijk mee. Ze gaan hem bij Onder 19 mee laten trainen, en als hij het goed doet zal hij doorschuiven."
De Kuip
Ruben draagt Feyenoord als oud-speler een warm hart toe. Toch maakte Jerayno zelf de keuze tussen Feyenoord, PSV, Heerenveen en Ajax. Al heeft Ruben zijn zoon wel veel vertelt over de Rotterdamse club, in een poging hem te overtuigen. "Uiteindelijk heb ik hem het verhaal van Feyenoord vertelt. De historie van de club. Ik heb ook gezegd: De Kuip is echt even wat anders dan de Arena. Ik heb hem lichtelijk beïnvloed, hoe mooi het is. Uiteindelijk heeft hij zelf de keuze gemaakt en daar staat hij ook achter. Hij heeft er veel zin in en kent ook een aantal spelers. Zo spelen Tim de Koning en Jivayno Zinhagel er, waarmee hij zes jaar bij Ajax heeft gespeeld. Hij heeft die jongens gebeld om te vragen hoe het bij Feyenoord gaat."
Varkenoord
Voordat Jerayno een keuze maakte, zijn alle opties zorgvuldig bekeken. "Toen we naar Varkenoord reden, ik wist niet wat ik zag daar. Hoe mooi het nu is”, zo vergelijkt Ruben het huidige jeugdcomplex met de tijd toen hij in de Kuip speelde. “Jerayno was ook helemaal onder de indruk. Gaston Taument was er ook. Die heeft mij getraind toen ik bij het eerste zat. Taument kwam hem ook bekijken bij Heerenveen, toen heb ik de hele wedstrijd naast hem gestaan. Hij was toen vol lof over Jerayno. Die zei ook: ‘Ik kan niet wachten om met hem te werken.’ Gaston heeft mij destijds geholpen om de laatste stappen te zetten. Hoe mooi is het, dat hij nu de volgende generatie kan helpen."
Club Vie
"Ik geniet meer van de ontwikkeling van mijn zoons dan van mijn eigen carrière. Jerayno gaat nu ook in Rotterdam wonen, bij een gastgezin. Dat moet van de club. Zijn school gaat hij ook in Rotterdam doen. Ricky van Haren gaat dat allemaal voor hem regelen. Als hij iets minder naar Club Vie gaat dan ik, dan moet het goed komen. Hij weet dat ik alle uitsmijters ken, dus als ze zijn gezicht daar zien mogen ze hem niet binnenlaten", zo sluit de oud-voetballer lachend af.
Volgens mij zeggen we hetzelfde, maar hebben we een andere beleving van “heel blij”. Ik vind het een prima begrijpelijk, te verdedigen bedrag, kort na een zware blessure en een kortlopend contract, maar heel blij dan denk ik aan 18+ of een (succesvolle) verlenging.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:35 schreef recidivist het volgende:
[..]
Als hij deze zomer weg moet omdat hij niet verlengt wel. Als je slim bent zet je officieel wel hoger in maar ik kan mij niet voorstellen - maar wie ben ik - dat het snel aanzienlijker hoger dan 12 miljoen wordt als Hartman amper heeft laten zien na zijn blessure eenzelfde hoog niveau aan te tikken voor een langere tijd. En ik denk dat vanaf vandaag het nog even duurt na zo een lange blessure voordat je echt weer helemaal topfit bent en in een goede flow zit om naar je oude niveau terug te komen. Dat is niet met vier keer basis staan gedaan zeg maar.
quote:
quote:Als hij iets minder naar Club Vie gaat dan ik, dan moet het goed komen. Hij weet dat ik alle uitsmijters ken, dus als ze zijn gezicht daar zien mogen ze hem niet binnenlaten
Clubliefde is nog wel iets anders dan je als speler te groot voelen voor Feyenoord terwijl daar eigenlijk vrij weinig aanleiding voor is (en daar de zowel de club als jezelf mee benadelen).quote:Op woensdag 2 april 2025 13:21 schreef fetX het volgende:
[..]
Ik denk als je eenmaal met je hoofd bij een club als Chelsea hebt gezeten, dat je daar maar moeilijk vanaf kunt komen.
Dat clubliefde geneuzel moet ook gewoon voorbij zijn. Er zijn maar heel weinig spelers die dat echt nog kennen met het grote geld voor het oprapen. En neem ze dat eens kwalijk. Het is gewoon hun werk.
We wachten gewoon netjes op de headlne:quote:Op woensdag 2 april 2025 15:44 schreef Scrummie het volgende:
Wel apart, dat Hartman interview waarin hij stelt nu naar Chelsea te willen.
Oh wacht.
Tot nu toe niets nieuws.quote:QUILINDSCHY HARTMAN
Als Quilindschy Hartman geen kruisbandblessure had opgelopen, speelde hij nu voor Chelsea. The Blues wilden hem hebben en Hartman wilde naar Londen, tot het duel met FC Utrecht, toen hij de blessure opliep die hem iets langer dan negen maanden aan de kant hield. Hartman is momenteel op de weg terug bij Feyenoord. De club schreef hem niet in voor de Champions League, omdat er meer behoefte was aan een rechts- dan een linksback, maar in de Eredivisie maakt Hartman zijn minuten en groeit hij toe langzaam naar het niveau van voor de blessure.
Dus omdat hij eerder al een verloren seizoen heeft gehad, is de kans groot dat hij weg wil? Vreemde redenatie. Waar is dat op gebaseerd?quote:Hartman was international van Oranje en zal bij vormbewijs ongetwijfeld weer een kans krijgen, al is de concurrentie toegenomen met Jorrel Hato (Ajax) en Ian Maatsen (Aston Villa). De vraag bij Hartman is alleen: als speler van welke club maakt hij de volgende stap in zijn ontwikkeling? Feyenoord wil het in 2026 aflopende contract van de linksback graag verlengen, maar Hartman heeft al een seizoen verloren in zijn carrière, zoals hij ook als jeugdspeler eens lang aan de kant stond. De kans is dus groot dat Hartman kiest voor een nieuwe werkgever, als die zich aandient. Feyenoord op zijn beurt heeft de pech dat de blessure van Hartman hem in waarde heeft doen verminderen, al is hij volgens Transfermarkt nog zeker achttien miljoen euro waard.
Als je de woorden kans/mogelijkheid en vervoegingen van kunnen/zullen leest weet je zeker dat het een vintage Krabby stukje isquote:Op woensdag 2 april 2025 17:55 schreef bbuddybb het volgende:
Dat artikel van de heer @:mkrabby is volgens mij de bron van het verhaal dat Hartman weg wil:
[..]
Tot nu toe niets nieuws.
[..]
Dus omdat hij eerder al een verloren seizoen heeft gehad, is de kans groot dat hij weg wil? Vreemde redenatie. Waar is dat op gebaseerd?
Er staat helemaal niets nieuws in dit stukje.
Ik vind Krabbendam geinig in de podcast en in de filmpjes, maar als ik kijk naar het niveau van zijn stukjes, dan vind ik hem toch wel een beetje de ZKA van vi.
Zijn Kraay jr. columns zijn nog slechter.
quote:Op woensdag 2 april 2025 17:55 schreef bbuddybb het volgende:
Dat artikel van de heer @:mkrabby is volgens mij de bron van het verhaal dat Hartman weg wil:
[..]
Tot nu toe niets nieuws.
[..]
Dus omdat hij eerder al een verloren seizoen heeft gehad, is de kans groot dat hij weg wil? Vreemde redenatie. Waar is dat op gebaseerd?
Er staat helemaal niets nieuws in dit stukje.
Ik vind Krabbendam geinig in de podcast en in de filmpjes, maar als ik kijk naar het niveau van zijn stukjes, dan vind ik hem toch wel een beetje de ZKA van vi.
Zijn Kraay jr. columns zijn nog slechter.
Je like komt niet goed binnen. Probeer het nog maar een keer.quote:Like Alert
02-04-2025 @ 19:01:52
@RobertoCarlos heeft een van jouw posts geliket in "Voetbal / Het grote Feijenoordtopic #3157: Voorsprong vasthouden nu"
Nou vooruit dan maar. Inclusief bonus-likequote:Op woensdag 2 april 2025 19:03 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Je like komt niet goed binnen. Probeer het nog maar een keer.
Ja joh is dat zo dan joh?quote:Op woensdag 2 april 2025 15:43 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Clubliefde is nog wel iets anders dan je als speler te groot voelen voor Feyenoord terwijl daar eigenlijk vrij weinig aanleiding voor is (en daar de zowel de club als jezelf mee benadelen).
Van Hancko, Geertruida, Kökcü en zelfs Gimenez kan/kon ik het goed begrijpen (alhoewel je het kan afvragen in hoeverre die laatste twee nou echt een sportieve stap hogerop hebben gedaan). Maar bij Hartman ergert het mij wel.
Ja het stuk van Krabby was een stuk suggestiever dan ik zelf doorhad dus ik neem de keutel enigszins terug. Alhoewel ik achter mijn initiële punt blijf staan indien Hartman weigert te verlengen.quote:Op woensdag 2 april 2025 19:36 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Ja joh is dat zo dan joh?
Zo ken ik je niet Gurley. Of jij weet meer dan ik - of je slipje zit een beetje scheef?
Nog meer mondjes om te snoeren @Cocoquote:Op woensdag 2 april 2025 19:06 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Maar ook geen zin in Ueda eigenlijk...
Daar kan ik ook zo slecht tegen.quote:
Goals waren 0,06 en 0,05 xGquote:Op woensdag 2 april 2025 20:45 schreef CR7 het volgende:
Hoe komt Groningen op een xG van 0,82 en Feyenoord van 0,55?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |