abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 maart 2025 @ 13:50:54 #1
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217219015
Nederland is Nederland niet meer, dat weten we allemaal.

Het aantal christenen neemt af en het aantal mensen dat de islam aanhangt groeit. Volgens demograaf en socioloog Jan Latten moet de politiek gaan nadenken hoe het omgaat met de 'verislamisering' van Nederland. Als het volgens hem namelijk zo door gaat dan botst het met het denken van de orthodoxe moslim (lees de nieuwe Nederlander)

Een filmpje met opiniemakers: https://www.telegraaf.nl/(...)er-iets-ergs-gebeurt

quote:
Demograaf Jan Latten heeft recentelijk aangetoond dat het aantal moslims, met name onder jongeren tussen de vijftien en achttien jaar, sterk toeneemt. Dit is zorgwekkend, aangezien deze groep zich steeds meer identificeert met strenge geloofsovertuigingen. Volgens Veelo zijn deze overtuigingen vaak in strijd met de Nederlandse normen van vrijheid en gelijkheid. Hij wijst erop dat deze ideeën vaak worden onderhouden door buitenlandse invloeden, zoals moskeeen gefinancierd door conservatieve landen.

De politiek lijkt echter niet voldoende voorbereid op deze veranderingen. Veelo merkt op dat veel politici zich voornamelijk richten op kortetermijnproblemen en de lange-termijngevolgen van demografische veranderingen negeren. Dit leidt tot een situatie waarin belangrijke vraagstukken rond integratie en religieuze vrijheid niet adequaat worden aangepakt.

Er is een groeiende bezorgdheid over de invloed van extremisme en de financiering van religieuze instellingen vanuit het buitenland. Dit roept de vraag op hoe Nederland zijn seculiere waarden kan beschermen. De discussie is complex, omdat het ook gaat om de vrijheid van religie, maar tegelijkertijd om de noodzaak om extremisme te bestrijden.

Om een inclusieve samenleving te waarborgen, pleit Veelo voor openbaar onderwijs waarin verschillende levensbeschouwingen samenkomen. Dit kan bijdragen aan meer begrip en respect tussen verschillende groepen. De politieke verantwoordelijkheid ligt nu bij de overheid om deze kwesties serieus te nemen en aan te pakken.
aldus: https://www.nieuwsvandeda(...)n-de-orthodoxe-islam

Zie jij een verdere verislamisering als probleem voor 'onze' samenleving? Of word het dan gewoon een islam-samenleving? Praat gezellig mee! En steun ons!
  zaterdag 29 maart 2025 @ 13:53:51 #2
396550 Richestorags
pi_217219054
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 13:34 schreef probeer het volgende:

[..]
Als ik de reacties zo zie, gaat dit topic over hun zorgen over de groei van de islam in Nederland. Schrap dat orthodoxe maar.
Ach, probeer. Naïeve jongen. Noem mij eens een "progressieve" stroming in Nederland die staat voor: homotolerantie, vrijheid het geloof te verlaten, vrijheid van meningsuiting dus het mogen tekenen van Mohammed cartoons, geen besnijdenis etc.

De Islam zoals beoefend in Nederland is per definitie orthodox. Er is alleen orthodox en ultraorthodox (salafi).
  zaterdag 29 maart 2025 @ 14:05:49 #3
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_217219185
Ik zie het wel als een probleem. Vooral voor niet hetero's en de ondergeschikte rol van de vrouw.
De Islam moet je ver buiten de Nederlandse samenleving houden.
Don't follow me. I am lost too
One of these days, these boots are gonna walk all over you
  zaterdag 29 maart 2025 @ 14:07:35 #4
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217219200
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 13:49 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je hebt geen trek in een semantische discussie maar je maakt het zelf semantisch door je te blijven focussen op mijn initiële woord "propaganda" terwijl ik het inmiddels heb bijgestuurd naar dat het feitelijk voor het resultaat niet uitmaakt of het medium wel of niet in de boodschap gelooft.

Zowel 142 propaganda-artikelen als deze 142 clickbaitartikelen bestaan namelijk uit het consistent herhalen van een boodschap. Het sorteert exact hetzelfde effect. Kan je daar op ingaan?
Ik heb het niet gecontroleerd, maar het AD heeft een hoop regionale kranten onder de paraplu genomen (hier kan je ook wat van vinden) en het zou me niks verbazen wanneer een groot deel van die 142 artikelen bestaat uit stukken die (in een net iets andere vorm) in de verschillende edities gepubliceerd zijn.

Maar goed, over welk effect ben je zo verbolgen?
Huilen dan.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 14:26:29 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217219352
quote:
4s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 14:05 schreef RedShoe het volgende:
Ik zie het wel als een probleem. Vooral voor niet hetero's en de ondergeschikte rol van de vrouw.
De Islam moet je ver buiten de Nederlandse samenleving houden.
Dat vind ik ook. Ik zal niet de straat op gaan als alcohol of varkensvlees verboden worden, maar in sommige gevallen moet een harde grens getrokken worden, bijvoorbeeld het beschermen van joden of het behouden van vrouwenrechten. Daar mogen geen concessies aan de Islam gemaakt worden. Gebeurt nu vaak al wel
The End Times are wild
  zaterdag 29 maart 2025 @ 14:46:59 #6
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217219530
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 14:26 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat vind ik ook. Ik zal niet de straat op gaan als alcohol of varkensvlees verboden worden, maar in sommige gevallen moet een harde grens getrokken worden, bijvoorbeeld het beschermen van joden of het behouden van vrouwenrechten. Daar mogen geen concessies aan de Islam gemaakt worden. Gebeurt nu vaak al wel
Zoals?
Huilen dan.
pi_217219538
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 13:53 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ach, probeer. Naïeve jongen. Noem mij eens een "progressieve" stroming in Nederland die staat voor: homotolerantie, vrijheid het geloof te verlaten, vrijheid van meningsuiting dus het mogen tekenen van Mohammed cartoons, geen besnijdenis etc.

De Islam zoals beoefend in Nederland is per definitie orthodox. Er is alleen orthodox en ultraorthodox (salafi).
Alevitisme is redelijk progressief. Het is een meer humanistische kijk op de islam.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 14:51:51 #8
505120 RedShoe
pi_217219550
quote:

[..]
Varkensvlees en alcohol verbieden omdat Islam?
Gaat mij veel te ver.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 14:55:55 #9
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_217219569
quote:
dat het aantal moslims, met name onder jongeren tussen de vijftien en achttien jaar, sterk toeneemt. Dit is zorgwekkend, aangezien deze groep zich steeds meer identificeert met strenge geloofsovertuigingen
Dat kan ik toch niet helemaal rijmen met de grote groepen die midden in de nacht door straten scheuren in hun golfje, al dan niet onder invloed van lachgas of wiet.

Islamisering is zeker een probleem, maar ik vraag me af of dit niet net zoiets is als de grote groepen Nederlanders die in demografische onderzoekjes aangeven dat ze christelijk zijn.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_217219577
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 14:55 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Dat kan ik toch niet helemaal rijmen met de grote groepen die midden in de nacht door straten scheuren in hun golfje, al dan niet onder invloed van lachgas of wiet.

Islamisering is zeker een probleem, maar ik vraag me af of dit niet net zoiets is als de grote groepen Nederlanders die in demografische onderzoekjes aangeven dat ze christelijk zijn.
‘Strenge geloofsovertuigingen’ en ondertussen houden ze zich praktisch alleen aan het niet eten van varkensvlees :')

Boehoe Mo’tje met z’n fatbike is zóóó gevaarlijk voor onze samenleving!!!!
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 15:03:04 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217219599
quote:
4s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 14:51 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Gaat mij veel te ver.
Dat kan, maar het zijn voor mij geen principiële zaken. Dat joden niet vermoord worden is dat wel.
The End Times are wild
  zaterdag 29 maart 2025 @ 15:03:51 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217219604
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 14:46 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Zoals?
Gescheiden bijeenkomsten voor mannen en vrouwen, betaald met overheidsgeld
The End Times are wild
pi_217219612
quote:

[..]
Over alcohol en varkensvlees ook niet.
Intolerant voor intolerantie
  zaterdag 29 maart 2025 @ 15:13:50 #14
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_217219648
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 13:50 schreef Richestorags het volgende:

Zie jij een verdere verislamisering als probleem voor 'onze' samenleving? Of word het dan gewoon een islam-samenleving?
Het is een ontzettend groot probleem voor Nederland dat nou eens opgelost moet worden. Ik zou zeggen treed op tegen al die pro-Hamasbetogers en gewone Hamasaanhangers: speur ze op, berecht ze, ontneem ze de Nederlandse nationaliteit en stuur ze naar een islamitisch land naar keuze. Laat verder minister Faber haar gang gaan om het meest afschuwelijk harde asielbeleid ooit in de geschiedenis van de mensheid te implementeren.

Maar het zal wel weer bij het verzuchten van frustraties en praten blijven.
Science matters
  zaterdag 29 maart 2025 @ 15:26:39 #15
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217219797
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 15:13 schreef Bassie48 het volgende:

pro-Hamasbetogers en gewone Hamasaanhangers: speur ze op, berecht ze, ontneem ze de Nederlandse nationaliteit en stuur ze naar een islamitisch land naar keuze.
Op welke gronden?
Huilen dan.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 15:30:59 #16
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_217219843
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 15:26 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Op welke gronden?
Antisemitisme, haatzaaien en (verheerlijken van) terrorisme.
Science matters
  zaterdag 29 maart 2025 @ 15:37:01 #17
3542 Gia
User under construction
pi_217219901
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 15:06 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Over alcohol en varkensvlees ook niet.
Precies, ze blijven van mijn wijntje en speklapjes af!
  zaterdag 29 maart 2025 @ 15:45:32 #18
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217220000
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 15:30 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Antisemitisme, haatzaaien en (verheerlijken van) terrorisme.
Droom verder.
Huilen dan.
pi_217220071
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 15:45 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Droom verder.
Alledrie de zaken zijn strafbaar.

Alleen handhaving is wat er nodig is. Niet echt een droom en met de huidige staat van de wereld...
Intolerant voor intolerantie
  zaterdag 29 maart 2025 @ 15:53:36 #20
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217220095
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 15:51 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Alledrie de zaken zijn strafbaar.

Alleen handhaving is wat er nodig is. Niet echt een droom en met de huidige staat van de wereld...
Alleen het bijwonen van een betoging, of zelfs het aanhangen van een verschrikkelijke organisatie zoals Hamas, en die zaken zijn heel verschillende dingen.
Huilen dan.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 16:20:47 #21
396550 Richestorags
pi_217220383
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 14:48 schreef Nexum het volgende:

[..]
Alevitisme is redelijk progressief. Het is een meer humanistische kijk op de islam.
Dat weet ik, echter zou je daar met een Mohammed cartoon aan kunnen komen zetten (en ja, dat is triest). Kan je openlijk homo zijn? Etc.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 16:24:42 #22
396550 Richestorags
pi_217220432
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 14:07 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik heb het niet gecontroleerd, maar het AD heeft een hoop regionale kranten onder de paraplu genomen (hier kan je ook wat van vinden) en het zou me niks verbazen wanneer een groot deel van die 142 artikelen bestaat uit stukken die (in een net iets andere vorm) in de verschillende edities gepubliceerd zijn.
Uiteraard, ik zag al namen van dorpjes terug. Het lijkt me sterk dat het landelijke AD daarover schrijft.

quote:
Maar goed, over welk effect ben je zo verbolgen?
Welk belang dient het dat wij geûpdatet worden over het wel en wee van een minderheidsreligie? Verder, het feit dat alles hosanna, koek en ei is terwijl er over het Christendom gewoon neutraal en/of kritisch wordt geschreven, laat direct zien welk doel ermee is gediend. Normaliseren van een "onderdrukte" religie. In werkelijkheid het zoveelste teken van dat links progressief Nederland het niet kan laten de Islam constant in het zonnetje te zetten. Welk doel dit dient, Joost mag het weten.

Doet het AD dit ook voor de lokale Japanse gemeenschap in Amstelveen? Schrijven ze ook 142 artikelen over Chinees Nieuwjaar? Over Holi?

Wat mij betreft mogen er best wat positieve artikelen staan tegenover kritische artikelen. Men heeft er geen enkele moeite mee om te schrijven over het feit dat de SGP toch echt eens vrouwen mocht gaan toelaten. Zal er ooit een artikel verschijnen over gesegregreerde tafels?
pi_217221432
quote:
4s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 14:51 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Gaat mij veel te ver.
beter de Islam verbieden. *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zaterdag 29 maart 2025 @ 18:23:10 #24
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217221469
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 18:18 schreef Apotheose het volgende:

[..]
beter de Islam verbieden. *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Wellicht moeten ze dat toch even toetsen aan de grondwet.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  zaterdag 29 maart 2025 @ 18:51:55 #25
505120 RedShoe
pi_217221815
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 18:18 schreef Apotheose het volgende:

[..]
Ze moeten de Islam wat moderniseren. In deze tijd nog leven volgens een boek, wat al een paar duizend jaar oud is, werkt gewoon niet.
Het Christendom is wat dat betreft iets meer met zijn tijd meegegaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')