Daar sta je helemaal niet voor open? Die "bezopen" regels zullen er zijn met een reden toch? Dat wil zeggen in een democratie zullen dat geen regels zijn bedacht door een dictator. Je vindt die regels allemaal "woke" blijkbaar...quote:Op vrijdag 28 maart 2025 18:06 schreef Lospedrosa het volgende:
Als je maar eens wist hoe bezopen die regels tegenwoordig zijn.
Alsof onze hele economie afhankelijk is van ASMLquote:Op vrijdag 28 maart 2025 17:17 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dat zou jou ook moeten als je een gezonde economie in Nederland / Europa wil blijven hebben.
Pars pro toto.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 18:23 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Alsof onze hele economie afhankelijk is van ASML
Een fors aantal bedrijven nemen veel te veel terreinen in beslag om voor mensen schadelijke producten te produceren, die bedrijven maken dus eerder de jongere generaties kapot.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 18:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als je maar eens wist hoe bezopen die regels tegenwoordig zijn.
Ik wens je een tijd als eigenaar van een bedrijf met een omzet van +/- 50 miljoen per jaar en wil je dan nog wel eens spreken.
Ik vind het geen onzin en ben goed in mijn werk, maar zie bedrijven eraan kapot gaan en dan is er bus minder geld voor iedereen beschikbaar.
Het is een neerwaardse spiraal die niet om te keren is zonder grote verandering.
Oh god de deur van Paviljoen 3 staat weer open en de begeleiders zijn weekend vieren.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 18:32 schreef torentje het volgende:
[..]
Een fors aantal bedrijven nemen veel te veel terreinen in beslag om voor mensen schadelijke producten te produceren, die bedrijven maken dus eerder de jongere generaties kapot.
Zouden die bedrijven weg zijn dan zou er ook meer geld zijn voor iedereen.
quote:Op vrijdag 28 maart 2025 18:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Oh god de deur van Paviljoen 3 staat weer open en de begeleiders zijn weekend vieren.
Jij bent dus duidelijk voor bedrijven die voor de jongere generaties oorlog maken?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 18:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Oh god de deur van Paviljoen 3 staat weer open en de begeleiders zijn weekend vieren.
quote:Op vrijdag 28 maart 2025 18:49 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij bent dus duidelijk voor bedrijven die voor de jongere generaties oorlog maken?
Ts vond deze beter.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 18:54 schreef Red_85 het volgende:
NWS / ASML-topman dreigt richting politici met vertrek uit Nederland én EU
Volgens mij hadden we al een topic.
Cow & Chicken was leuker.quote:
Verkeerde been uit bed gestapt?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 18:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]![]()
Oftewel: rot op met je hersenloze commentaren. Zoek professionele hulp.
Check even de pohi van de betreffende user.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 19:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Verkeerde been uit bed gestapt?
Ik ben ermee bekend.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 19:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Check even de pohi van de betreffende user.
Wat lord zegtquote:Op vrijdag 28 maart 2025 19:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Verkeerde been uit bed gestapt?
Een keer met je eens lord.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 19:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Check even de pohi van de betreffende user.
quote:Op vrijdag 28 maart 2025 19:36 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Het is the chicken and the cow.
Mwaaah. Het is gewoon een troll denk ik en af en toe zegt hij best nuttige dingen tussen de regels door. Ik kan me er niet zo druk om maken.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 19:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat lord zegt
[..]
Een keer met je eens lord.
Dus je wilt gewoon heel graag dat wij slaven van Trump zijn? Zeg dat dan gewoon.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 20:20 schreef Fer het volgende:
ASML kan gewoon een zusterbedrijf opzetten in Dubai, Saudi Arabië of India en machines vanuit daar exporteren naar “foute” landen.
Maar dat waarschijnlijk levert het manipuleren van de NL overheid wat meer op.
Al die verstikkende regels. En die "gigantische" belastingdruk.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 20:20 schreef Fer het volgende:
Maar dat waarschijnlijk levert het manipuleren van de NL overheid wat meer op.
Dat zegt ie toch helemaal niet. Ook niet tussen de regels m.i. Relax Frank.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 20:25 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus je wilt gewoon heel graag dat wij slaven van Trump zijn? Zeg dat dan gewoon.
Jij kan ook uitloggen als je geen kritiek kan verdragen.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 18:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]![]()
Oftewel: rot op met je hersenloze commentaren. Zoek professionele hulp.
Ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje te hard.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 20:30 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij kan ook uitloggen als je geen kritiek kan verdragen.
Afzeik topics zijn heel populair, waar iedereen gewoon lekker kan spuien. Als iemand (vaak ik) uitlegt hoe de zaak in elkaar zit, wordt het vaak stil. Totdat er weer iemand voorbij komt die alleen de eerste post leest en dan meteen zijn of haar gal spuwt. Dan komt de rest ook weer op gang.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 20:27 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat zegt ie toch helemaal niet. Ook niet tussen de regels m.i. Relax Frank.
Welkom op het internetquote:Op vrijdag 28 maart 2025 20:33 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Afzeik topics zijn heel populair, waar iedereen gewoon lekker kan spuien. Als iemand (vaak ik) uitlegt hoe de zaak in elkaar zit, wordt het vaak stil. Totdat er weer iemand voorbij komt die alleen de eerste post leest en dan meteen zijn of haar gal spuwt. Dan komt de rest ook weer op gang.
Kortom, we zitten niet op dit forum om te discussiëren of uit te vinden hoe dingen werken, maar om dingen maximaal af te zeiken.
Tsja. Je kunt denk ik niet voor iedereen uitmaken hoe de "waarheid" in elkaar zit. Dit soort issues zijn niet samen te vatten in een natuurwet met uitleg. Hoe je zeker denkt te weten dat het wel vergelijkbaar is vind ik wat te hoog gegrepen eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 20:33 schreef SymbolicFrank het volgende:
Als iemand (vaak ik) uitlegt hoe de zaak in elkaar zit, wordt het vaak stil.
Ja, je moet eigenlijk je antwoorden aanpassen op de persoon waar je mee spreekt. Zoals in jouw geval grote bedrijven verbieden of nationaliseren en rationaliseren dat kleine bedrijven altijd beter zijn. Als zij het niet kunnen, moeten we het niet willen.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 20:37 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Tsja. Je kunt denk ik niet voor iedereen uitmaken hoe de "waarheid" in elkaar zit. Dit soort issues zijn niet samen te vatten in een natuurwet met uitleg. Hoe je zeker denkt te weten dat het wel vergelijkbaar is vind ik wat te hoog gegrepen eerlijk gezegd.
Dat zou zo zijn als er in dit soort complexe zaken qua belangen en inzichten slechts 1 binaire "waarheid" is. Dat kan natuurlijk niet kloppen.
Dat vind ik helemaal niet. Het is alleen dat hoe groter het bedrijf hoe meer megalomaan en veeleisend. En het recht opeisen op eeuwige groei en de steun van de belastingbetaler eisen gewoon omdat het kan.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 20:46 schreef SymbolicFrank het volgende:
Zoals in jouw geval grote bedrijven verbieden of nationaliseren en rationaliseren dat kleine bedrijven altijd beter zijn.
Kortom, je vind helemaal dat het zo is, maar je wilde het nog even verduidelijken? Dat moet je absoluut doen. Veel beter dan ongefundeerd onderbuikgevoel.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 20:51 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat vind ik helemaal niet. Het is alleen dat hoe groter het bedrijf hoe meer megalomaan en veeleisend. En het recht opeisen op eeuwige groei en de steun van de belastingbetaler eisen gewoon omdat het kan.
Daarom zijn kleinere bedrijven beter. En ja dat is echt zo. Er is een omslagpunt waar het bedrijf het menselijke gezicht verliest. En daarmee ook de normale normen en waarden. Hoogmoedswaanzin zou je het kunnen noemen.
Dat zou inderdaad zomaar kunnen. We leven nou eenmaal in een maatschappij die zo veel mogelijk geld verdienen boven alles verheerlijkt. Want dat geeft je de maximale mogelijkheden.quote:Het zou ermee te maken kunnen hebben dat het zodanig onpersoonlijk wordt dat niemand meer verantwoordelijkheid voelt. Je stelt een CEO aan voor een gigantisch salaris en dan is die to blame voor alles. En als die weg moet dan neem je weer een nieuwe.
Ik wil dit graag filosofisch zien. Er werd al eerder beweerd dat ze de macht hebben om de hand die hun voedt en groot gemaakt heeft in alle opzichten "pijn" te gaan doen. Dat is slecht.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 20:55 schreef SymbolicFrank het volgende:
Kortom, je vind helemaal dat het zo is, maar je wilde het nog even verduidelijken? Dat moet je absoluut doen. Veel beter dan ongefundeerd onderbuikgevoel.
Dus, als de VS tegen Nederland zegt dat jij je producten niet meer mag verkopen aan je grootste klant en dat ze die klant aanmoedigen om een gelijkwaardig product te ontwikkelen waardoor je de zaak op kunt doeken, dan mag je daar niet tegen gaan lobbyen en kun je als CEO beter snel ander werk gaan zoeken? En dan niet als CEO, want dat is precies wat een CEO behoort te doen. Ga lekker als onbekwaam in de bijstand.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 21:10 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik wil dit graag filosofisch zien. Er werd al eerder beweerd dat ze de macht hebben om de hand die hun voedt en groot gemaakt heeft in alle opzichten "pijn" te gaan doen. Dat is slecht.
De "macht" wordt dan te groot m.i. Het bedrijf moet zijn plaats weten. Ze zijn nooit belangrijker dan de maatschappij waar ze zich in bevinden. De overheid is de baas, niet het bedrijf. Althans in een democratie.
Als je bedrijven de macht geeft om de maatschappij pijn te doen als ze hun zin niet krijgen is einde democratie.
In de voormalige USA van vroeger zag men dat wel in en paste dan de antitrust law (Sherman Antitrust Act) toe.
In de zin van: krijg je teveel praatjes dan splitsen we je in wat kleinere delen. Verstandig beleid.
Maar die bedrijven mogen van jou dus geen winst maken. Dus wat is hun bestaansrecht?quote:Dat soort problemen heb je niet met bedrijven van die omvang dat het menselijke gezicht en moraal nog wel aanwezig is. Ze kunnen gewoon te groot worden. Dat is hier het geval, dan willen ze macht uitoefenen alsof ze eigenlijk de baas zijn. En ze willen je pijn doen als je ze hun zin niet geeft.
Ik weet werkelijk niet waar ik zoiets beweerd heb. Je draaft m.i. weer door.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 21:17 schreef SymbolicFrank het volgende:
Maar die bedrijven mogen van jou dus geen winst maken.
Dat is vreemd Frank. Degene waar je op reageerde heeft dat niet gezegd, ook niet tussen de regels. Je verzint dat volledig zelf en dat is best eng.quote:Dus je wilt gewoon heel graag dat wij slaven van Trump zijn? Zeg dat dan gewoon.
Dus, je draagt een hele duidelijke mening uit, maar als ik daar op in ga, zeg je dat je daar heel anders over denkt?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 21:25 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik weet werkelijk niet waar ik zoiets beweerd heb. Je draaft m.i. weer door.
Ook in #75 die vreemde conclusie:
[..]
Dat is vreemd Frank. Degene waar je op reageerde heeft dat niet gezegd, ook niet tussen de regels. Je verzint dat volledig zelf en dat is best eng.
Mwah. Ik doe dat al. Althans dat denk ik en hoop ik. Het is heel goed mogelijk dat je het er niet mee eens bent. Wat verder prima is. Maar ik verpak mijn visie niet in geheimzinnigheid denk ik. Toch?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 21:29 schreef SymbolicFrank het volgende:
Kun je dan niet eens duidelijk uitleggen hoe je daar allemaal tegenaan kijkt? Dat maakt het een heel stuk inzichtelijker en makkelijker om je feedback te geven.
Allemaal lastige regels zoals Arbo wetgeving en verbod op kinderarbeid.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 17:31 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Gewoon teveel. Het is altijd teveel. Idealiter krijgen ze volledig de vrije hand om te doen wat ze willen.
Zodat je een staat in een staat krijgt. Waar het bedrijf de baas is.
Ok. Laten we bij het begin beginnen. De CEO van ASML klaagt, dat als hij geen zaken mag doen met China, wat de VS ons heeft opgelegd, dat zijn bedrijf dan op termijn het putje in gaat. En vraagt de regering om zelfstandig beslissingen te nemen en niet klakkeloos te doen wat de VS ons opdraagt.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 21:35 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Mwah. Ik doe dat al. Althans dat denk ik en hoop ik. Het is heel goed mogelijk dat je het er niet mee eens bent. Wat verder prima is. Maar ik verpak mijn visie niet in geheimzinnigheid denk ik. Toch?
Dus, iedereen hetzelfde, modale salaris, ongeacht wat ze doen. En geen politieke partijen met meer dan 5 leden in de kamer.quote:Aanvulling: het gaat mij niet zozeer om bedrijven maar in het algemeen om het uitoefenen van "macht". Dat levert misbruik op doorgaans door hoe het beestje (de mens) in elkaar zit en hoe het haasje hoest.
Teveel macht is slecht per definitie. En ik zie wat Fouquet wil als een demonstratie van dat.
Ja dat. Het zit allemaal de expansiedrift en ondernemersgeest zwaar in de weg. Moeten we niet willen.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 21:48 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
Allemaal lastige regels zoals Arbo wetgeving en verbod op kinderarbeid.
Echt hoor. Ik weet niet waar je dat soort "conclusies" vandaan haalt. Goed is dat niet hoor.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 21:49 schreef SymbolicFrank het volgende:
Dus, iedereen hetzelfde, modale salaris, ongeacht wat ze doen.
Je vorige post, bijvoorbeeld?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 21:52 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Echt hoor. Ik weet niet waar je dat soort "conclusies" vandaan haalt. Goed is dat niet hoor.
Sorry maestro. Ik denk dat jouw geest een loopje met je neemt. Ik begrijp er i.i.g. geen zak van.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 21:53 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je vorige post, bijvoorbeeld?
Maar je weigert dus ook om uit te leggen hoe het wel zou moeten.
Precies. Dat bedoel ik dus. Je hebt geen flauw idee en roept maar wat.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 21:54 schreef RealistAtheist het volgende:
Ik ben normaal voor een vrije markt. Maar in dit geval gun ik dit kutbedrijf een nationalisatie. Gewoon staatsbedrijf maken en die walgelijke directie en managmentlaag eruit schoppen. Ze krijgen hier al enorme (belasting)voordelen en allerlei voorkeursbehandelingen. En het is nog niet genoeg??? Gewoon die chipmachines van hun als staatsgeheim klassificeren en alles in beslag nemen. Ik kots op dat directeurtje. Sterker nog, gooi die malloot in de cel voor landverraad.
Inderdaad. Ik denk groot en jij denkt klein.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 21:55 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Sorry maestro. Ik denk dat jouw geest een loopje met je neemt. Ik begrijp er i.i.g. geen zak van.
Jij moet wel een medewerker van ASML zijn.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 21:49 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ok. Laten we bij het begin beginnen. De CEO van ASML klaagt, dat als hij geen zaken mag doen met China, wat de VS ons heeft opgelegd, dat zijn bedrijf dan op termijn het putje in gaat. En vraagt de regering om zelfstandig beslissingen te nemen en niet klakkeloos te doen wat de VS ons opdraagt.
De reactie daarop, zowel van jou als de meeste andere posters is dan: "Daar hebben we die zak weer, die weer meer geld van ons wil hebben. Maffia praktijken. Rot op!"
Maar dat zegt en vraagt hij helemaal niet. En als ik dat dan uitleg, is de reactie: "Ach, hou je bek! Hij wil gewoon meer geld! Rupsje nooitgenoeg! Laat hem maar oprotten!"
Dus dan ga ik er weer op in en leg uit waarom het voor hun zo belangrijk is dat ze zaken kunnen doen met China. En de reactie daarop is: "Flikker op! Het maakt helemaal niets uit wie onze chips maken! Taiwan of China, het is allemaal 1 pot nat!"
Dus dan kan ik nog gaan zitten uitleggen dat ~90% van alle machines die ASML ooit verkocht heeft nog steeds draaien en dat onze eigen NXP ook nog meedoet, maar ik weet dan van te voren al hoe weinig nut dat allemaal gaat hebben. Jullie zijn hier om te schoppen, niet om te leren hoe het werkt. Dus deze post is al veel te lang en ingewikkeld en zal maar door weinig mensen gelezen worden.
TL;DR: Duh, ha, ja: fuck iedereen, vooral ASML! Je krijgt geen cent, rot op!
[..]
Dus, iedereen hetzelfde, modale salaris, ongeacht wat ze doen. En geen politieke partijen met meer dan 5 leden in de kamer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |