Baantje in de kantine bij ASML?quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:19 schreef Richestorags het volgende:
Wat hebben Henk en Ingrid echter hieraan?
Normaal zou ik het daar wel mee eens zijn. Maar in het specifieke geval van ASML is de woningmarkt zo ontzettend verziekt door alle veel verdienende ASML-mensen, dat Henk en Ingrid al hun indirecte welvaart direct weer mogen inleveren voor een schoenendoos om in te wonen. Netto dus niet heel veel gewonnen?quote:
Het levert in ieder geval geld op waarmee wat gedaan kan worden voor Henk en Ingrid, zoals mogelijk ook voldoende huizen neerzetten.quote:Op donderdag 27 maart 2025 23:33 schreef knoopie het volgende:
[..]
Normaal zou ik het daar wel mee eens zijn. Maar in het specifieke geval van ASML is de woningmarkt zo ontzettend verziekt door alle veel verdienende ASML-mensen, dat Henk en Ingrid al hun indirecte welvaart direct weer mogen inleveren voor een schoenendoos om in te wonen. Netto dus niet heel veel gewonnen?
Ik vraag me af waar die prognose van 20.000 op gebaseerd is, als ze die machines nu niet of maar beperkt kwijt kunnen in China, wat in potentie de grootste markt is.quote:Op donderdag 27 maart 2025 22:53 schreef nostra het volgende:
[..]
"Amerikanen" zijn voornamelijk de etf-issuers, waar we weer met zijn allen inzitten. Zelfde grafiek voor het aantal werknemers is 50%+ Nederland en 20.000 erbij in de komende jaren.
Denk groot. Hoe zou de wereld er uitzien zonder ASML, als alle microchips uit China komen?quote:Op donderdag 27 maart 2025 23:33 schreef knoopie het volgende:
[..]
Normaal zou ik het daar wel mee eens zijn. Maar in het specifieke geval van ASML is de woningmarkt zo ontzettend verziekt door alle veel verdienende ASML-mensen, dat Henk en Ingrid al hun indirecte welvaart direct weer mogen inleveren voor een schoenendoos om in te wonen. Netto dus niet heel veel gewonnen?
Ik zou denken, dat je heel blij bent dat ze vooralsnog braaf doen wat Trump beveelt.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 00:04 schreef phpmystyle het volgende:
Zonder alle details te kennen valt het mij op dat er de laatste weken/maanden ineens heel veel bedrijven dergelijke statements uiten. Dat er wat moet gebeuren is sowieso waar.
Maar het is gewoon opportunisme omdat nu de akkers rijp zijn om tegelijk te gaan klagen.
Het overgrote deel van de microchips komt nu ook al uit Taiwan, Zuid Korea of China. Of ASML in NL of in de VS of waar dan ook zit zal daar niet zo veel aan veranderen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 23:42 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Denk groot. Hoe zou de wereld er uitzien zonder ASML, als alle microchips uit China komen?
Ieder jaar pakt dit bedrijf zijn momentje om te dreigen met weggaan. Deze keer met een wel heel debiele reden. Ze draaien marges die zo hoog zijn dat ze niet naar hun uitgaven kijken en toch is ieder jaar het handje omhoog. Schaamteloos.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 08:50 schreef Cockwhale het volgende:
Hey weer een miljardenbedrijf dat klaagt! Wat een verrassing!
Hey weer iemand die de TS niet gelezen heeft.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 08:58 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ieder jaar pakt dit bedrijf zijn momentje om te dreigen met weggaan. Deze keer met een wel heel debiele reden. Ze draaien marges die zo hoog zijn dat ze niet naar hun uitgaven kijken en toch is ieder jaar het handje omhoog. Schaamteloos.
Als je het gaat nationaliseren heb je een toko waar je niets meer kan.quote:Op donderdag 27 maart 2025 20:58 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
In principe moet je je niet laten chanteren als B.V. Nederland. Je moet gewoon zeggen: Fouquet oude rups, dit is er afgesproken en vergeet niet dat je al ontzettend in de watten wordt gelegd qua sponsoring en als je zo doorgaat dan nationaliseren we je toko en dan ben jij de eerste die gewipt wordt.
Gewoon keihard terug hardlinen. Helaas hebben we geen sterke politiek wat dat betreft. Men likt graag de geheime delen van de CEO's dezer wereld.
Hey iemand die niet meer heeft gelezen dan de ts.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:50 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Hey weer iemand die de TS niet gelezen heeft.
Misschien zijn ze net op tijd uitgekocht.quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:35 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit is goed voor Henk en Ingrid, mits ze in ASML aandelen hebben geïnvesteerd.
Museum Europa is best aangenaam rustig en wordt steeds rustiger en ouderquote:Op donderdag 27 maart 2025 15:12 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
https://www.bnr.nl/nieuws(...)-nederland-en-europa
oh wauw. eerst was het we vertrekken uit nederland, nu is het ook nog we vertrekken uit europa
wat denken jullie? zijn de exportrestricties terecht? of moeten ze gwn die machines aan china kunnen verkopen?
het is duidelijk dat het westen heel bang is voor chinese bedrijvigheid
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |