Auto's verkopen met FSD, daar 7,5k voor vragen voor een systeem wat niet eens goedgekeurd is. En dan vergeten we even dat bijna alle modellen van Tesla tot nu toe gewoon letterlijk onaf zijn geleverd. Dat verzin ik niet, dat is gewoon onderdeel van hun strategie: OTA-updates.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 19:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij beweert dat Tesla’s onaf zijn. Dat is een idiote stelling.
Verder beweer je dat anders merken geen auto’s kunnen leveren die onaf zijn, want daar zouden ze niet mee wegkomen. Heb je kennelijk de softwareproblemen van VAG gemist toen de ID3 en ID4 op de markt kwamen. Die was echt onaf.
Aldus de fok user die nergens aan de bak komt omdat ‘hij te slim is’.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 19:15 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Jij beweert ook veel idiote dingen.
OTA updates is iets wat alle merken gaan doen. Kun je nieuwe functionaliteit toevoegen en dingen verbeteren. Heeft werkelijk niets met onaf zijn te maken.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 19:17 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Auto's verkopen met FSD, daar 7,5k voor vragen voor een systeem wat niet eens goedgekeurd is. En dan vergeten we even dat bijna alle modellen van Tesla tot nu toe gewoon letterlijk onaf zijn geleverd. Dat verzin ik niet, dat is gewoon onderdeel van hun strategie: OTA-updates.
En volgens mij heeft VAG serieus problemen gehad door hun fiasco... Daar is de CEO bv wél vertrokken.
FSD is NIET goedgekeurd in Europa. Ik ga hier niet eens een bron voor geven. Een auto verkopen met techniek die nog niet is goedgekeurd noem ik onaf ja. over de huidige modellen kan ik niet oordelen maar de eerste model Y's zaten nog ramvol kinderziekten toen ze de markt op kwamen.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 19:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
OTA updates is iets wat alle merken gaan doen. Kun je nieuwe functionaliteit toevoegen en dingen verbeteren. Heeft werkelijk niets met onaf zijn te maken.
FSD is in de huidige vorm gewoon goedgekeurd en zit op slechts een zeer beperkt aantal Tesla’s (in de VS meer, omdat FSD supervised erg goed is). Jij beweerde net nog dat alle Tesla’s onaf zijn.
Je bent gewoon een grote fantast.
FSD in de huidige vorm is wel goedgekeurd, anders zou het niet verkocht mogen worden.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 19:24 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
FSD is NIET goedgekeurd in Europa. Ik ga hier niet eens een bron voor geven. Een auto verkopen met techniek die nog niet is goedgekeurd noem ik onaf ja. over de huidige modellen kan ik niet oordelen maar de eerste model Y's zaten nog ramvol kinderziekten toen ze de markt op kwamen.
En dan noem jij mij een fantast.
Ik niet. Ben drie jaar eigenaar van een id.3 geweest. Ben twee zomers terug geweest naar de dealer voor grote sofware-updates omdat ze het OTA niet aandurfden. Goed geregeld verder met gratis leenauto's enzo maar knullig is het wel.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 19:12 schreef VEM2012 het volgende:
Heb je kennelijk de softwareproblemen van VAG gemist toen de ID3 en ID4 op de markt kwamen. Die was echt onaf.
Met het aanhalen van traditionele automerken geef je wat mij betreft de kern weer: je vergelijkt hier automerken met decennia of zelfs meer dan 100 jaar ervaring in het ontwikkelen en produceren van miljoenen auto's, met een merk dat pas 13 jaar geleden is begonnen met het produceren van auto's op grotere schaal.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 16:46 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wat Tesla goed heeft gedaan is de hele marketing erachter onder aanvoering van Musk. Dat is hier al een paar keer aangegeven. Ik ken geen enkele CEO van een traditioneel automerk welke op dusdanige wijze investeerders binnentrekt. Sterker nog, ik ken geen enkele CEO die op de wijze van Musk in de media komt. Tesla is heel lang gewoon een hypetrain geweest die auto’s afleverde die onaf waren. Er is geen enkel traditioneel automerk wat daarmee weg zou komen. En de hoofdzakelijke reden dat er in Nederland zoveel Tesla’s “verkocht” werden is de fiscale voordelen van de elektrische wagen. Maar nogmaals, elk traditioneel automerk zou tekenen voor zijn eigen doodsvonnis wanneer zij een auto opende markt brachten die onaf was.
Wat ik echt oplichterij van de bovenste plank vind; je kunt FSD-pakket kopen bij de Tesla Y. Betaal je ¤7,5k voor maar het is niet eens goedgekeurd. Dan moet je echt een Tesla fanboy zijn want voorlopig is het gewoon weggegooid geld.
Dus? je kan ook bij Porsches of BMW's extra opties aanvinken die totaal niets doen met je auto.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 19:17 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Auto's verkopen met FSD, daar 7,5k voor vragen voor een systeem wat niet eens goedgekeurd is. En dan vergeten we even dat bijna alle modellen van Tesla tot nu toe gewoon letterlijk onaf zijn geleverd. Dat verzin ik niet, dat is gewoon onderdeel van hun strategie: OTA-updates.
En volgens mij heeft VAG serieus problemen gehad door hun fiasco... Daar is de CEO bv wél vertrokken.
Ja, ik probeer zo eerlijk mogelijk te zijn in plaats van de zaak op te lichten. Daar ga ik natuurlijk al de mist in.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 19:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Aldus de fok user die nergens aan de bak komt omdat ‘hij te slim is’.
Precies, die 100 jaar ervaring die die andere merken hebben. daar profiteert een Tesla uiteindelijk ook van. Ze hoeven het wiel daardoor uiteindelijk niet opnieuw uit te vinden zeg maar.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 19:52 schreef Repentless het volgende:
je vergelijkt hier automerken met decennia of zelfs meer dan 100 jaar ervaring in het ontwikkelen en produceren van miljoenen auto's, met een merk dat pas 13 jaar geleden is begonnen met het produceren van auto's op grotere schaal.
Alhoewel ze dat bij de productiestraat voor de model 3 initieel wel geprobeerd hebben, omdat Musk al die ervaring aan de kant schoof. En toen hard op zijn bek ging.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 20:05 schreef Gunner het volgende:
[..]
Precies, die 100 jaar ervaring die die andere merken hebben. daar profiteert een Tesla uiteindelijk ook van. Ze hoeven het wiel daardoor uiteindelijk niet opnieuw uit te vinden zeg maar.
Maar op bepaalde onderdelen hebben ze dus wel vernieuwing en innovatie gebracht en zijn ze succesvol geworden, met echt een fractie van de budgetten van de grote autoconcerns. Die geven hun innovaties waar ze miljarden in investeren niet cadeau.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 20:05 schreef Gunner het volgende:
[..]
Precies, die 100 jaar ervaring die die andere merken hebben. daar profiteert een Tesla uiteindelijk ook van. Ze hoeven het wiel daardoor uiteindelijk niet opnieuw uit te vinden zeg maar.
In feite geef je nu toe dat Tesla autos leverde die maar half af waren.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 19:52 schreef Repentless het volgende:
[..]
Met het aanhalen van traditionele automerken geef je wat mij betreft de kern weer: je vergelijkt hier automerken met decennia of zelfs meer dan 100 jaar ervaring in het ontwikkelen en produceren van miljoenen auto's, met een merk dat pas 13 jaar geleden is begonnen met het produceren van auto's op grotere schaal.
Nadat de productie van de Model S in 2012 was begonnen, produceerden ze in heel 2013 zo'n 22.500 auto's. Bijvoorbeeld Volkswagen alleen al leverde in dat jaar bijna 10 miljoen auto's af, 440 keer zoveel. Dan is het toch niet zo vreemd dat zo'n jong en klein automerk kinderziektes heeft t.o.v. de giganten die dat al decennia doen?
Hoe kun je op alle vlakken van die auto's dezelfde of zelfs een hogere kwaliteit verwachten dan de gerenommeerde merken met astronomische ontwikkelings- en productiebudgetten? In dat licht bekeken is het toch juist behoorlijk knap dat Tesla überhaupt een positie heeft weten te bemachtigen tussen al dat geweld?
Nee, maar wel dat ze kinderziektes kenden, zoals slechte afwerking. Dat heb ik in het vorige topic ook al gezegd.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 20:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
In feite geef je nu toe dat Tesla autos leverde die maar half af waren.
Ik ga er voor het gemak even van uit dat je mij hier ook onder schaart.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 20:23 schreef SymbolicFrank het volgende:
Dus, vergeleken met 5 jaar geleden, toen bijna iedereen Musk de hemel in prees, zijn er hier nog 3 mensen over die hem zien als de grote verlosser en ook alles uit de kast proberen te halen om dat geloofwaardig te maken. Geef het op, want niemand anders trapt er meer in.
Ah, geen Jezus, maar wel de nieuwe Nicola Tesla en Einstein in 1. Alhoewel die nooit erg rijk zijn geworden. De nieuwe Jack Welch?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 20:30 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik ga er voor het gemak even van uit dat je mij hier ook onder schaart.Ik zie hem totaal niet als de grote verlosser en heb dat ook nooit gedaan, ik ageer slechts tegen de opvatting dat het allemaal geen reet voorstelt wat hij doet en voor elkaar heeft gekregen. Dat is alles.
Is het voor jou ook mogelijk dat de wereld niet alleen bestaat uit hyperintelligente mensen die alles kunnen en weten en domme mensen die vrijwel niets kunnen?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 20:35 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, geen Jezus, maar wel de nieuwe Nicola Tesla en Einstein in 1. Alhoewel die nooit erg rijk zijn geworden. De nieuwe Jack Welch?
Zeker! Beide zijn een kleine minderheid!quote:Op vrijdag 28 maart 2025 20:43 schreef Repentless het volgende:
[..]
Is het voor jou ook mogelijk dat de wereld niet alleen bestaat uit hyperintelligente mensen die alles kunnen en weten en domme mensen die vrijwel niets kunnen?
Waarom trek je het dan steeds zo in het extreme?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 20:47 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Zeker! Beide zijn een kleine minderheid!
Je bedoelt, ik moet zeggen dat iedereen bij de top 10 zit, omdat ze dat zelf ook vinden?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 20:49 schreef Repentless het volgende:
[..]
Waarom trek je het dan steeds zo in het extreme?
Nee, als iemand aangeeft dat een persoon die jij niets vindt wel gewoon noemenswaardige prestaties heeft geleverd, dan ziet diegene die persoon volgens jou als de grote verlosser.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 20:51 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je bedoelt, ik moet zeggen dat iedereen bij de top 10 zit, omdat ze dat zelf ook vinden?
Ja, dat is het probleem. Het hangt allemaal af van je eigen inzicht. Als je maar klein denkt, is opkijken naar mensen waarvan je niet begrijpt hoe die zo succesvol zijn geworden heel normaal.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 20:56 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nee, als iemand aangeeft dat een persoon die jij niets vindt wel gewoon noemenswaardige prestaties heeft geleverd, dan ziet diegene die persoon volgens jou als de grote verlosser.
Als je dan aangeeft dat je dat niet zo ziet en nooit hebt gedaan maar het slechts om de prestaties gaat, dan antwoord jij met: "ah geen Jezus, maar wel de nieuwe Tesla en Einstein in 1!" Louter extremen dus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |