abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217177084
See you never.
pi_217177190
Oke tot dan
pi_217177281
Net chinees gehaald, garnalen met zwarte bonensaus en vega nasi :9

En ik zeul mijn leesbril écht niet mee de winkels in. Nou kom ik weinig in winkels, maar vandaag toevallig wel. Zij: ja, kijk maar even wat je wil hebben (ieniminimini lettertjes :')) Ik: ben mn leesbril vergeten :+
Wat me op verpakking zo opvalt, zijn die kutterige kleine lettertjes, zo klein dat het gewoon streepjes zijn. Why?
Thuis lukt het wel, leesbril op en bijschijnen met mn foonlampje. Maar in winkels :N
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_217177327
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 16:50 schreef Mushanga71 het volgende:
Net chinees gehaald, garnalen met zwarte bonensaus en vega nasi :9

En ik zeul mijn leesbril écht niet mee de winkels in. Nou kom ik weinig in winkels, maar vandaag toevallig wel. Zij: ja, kijk maar even wat je wil hebben (ieniminimini lettertjes :')) Ik: ben mn leesbril vergeten :+
Wat me op verpakking zo opvalt, zijn die kutterige kleine lettertjes, zo klein dat het gewoon streepjes zijn. Why?
Thuis lukt het wel, leesbril op en bijschijnen met mn foonlampje. Maar in winkels :N
Eet smakelijk

Die lettertjes worden gewoon steeds kleiner op die etiketten :+ , vroeger waren ze prima te lezen... O-)
Thuis ben ik vergroeid met mijn leesbril, maar no way dat ik dat ding meeneem naar de supermarkt so far.
Gelukkig hoef ik geen etiketten te lezen ivm allergieën enzo, dat scheelt dan weer 8-) .
Even op mijn telefoon kijken lukt nog wel, maar als ik wat langer moet lezen dan krijg ik koppijn of een raar hoofd. Werkt echt niet.
Fake it till you make it...
pi_217177347
Waarom zou je je leesbril niet meenemen naar de winkel?
Als je het nodig hebt. :)

Overigens vind ik ook wel dat sommige verpakkingen wel hele kleine lettertjes hebben. Dat ligt vast niet aan ons allemaal. :P
  dinsdag 25 maart 2025 @ 16:57:37 #6
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_217177359
Ik kan het met een leesbril ook niet lezen, het is gewoon een kutformaat letters :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_217177378
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 16:53 schreef Nijna het volgende:

[..]
Eet smakelijk

Die lettertjes worden gewoon steeds kleiner op die etiketten :+ , vroeger waren ze prima te lezen... O-)
Thuis ben ik vergroeid met mijn leesbril, maar no way dat ik dat ding meeneem naar de supermarkt so far.
Gelukkig hoef ik geen etiketten te lezen ivm allergieën enzo, dat scheelt dan weer 8-) .
Even op mijn telefoon kijken lukt nog wel, maar als ik wat langer moet lezen dan krijg ik koppijn of een raar hoofd. Werkt echt niet.
Thanks, jij ook alvast eet smakelijk :)

Echt he? Zelfs op de lettergrootte wordt bespaard }:|
Ik thuis ook hoor, overal heb ik een leesbril liggen. Woonkamer, keuken, eettafel (laptop staat daar), slaapkamer. In de auto...maar niet in mn tas of jas.
Ik moet wel etiketten lezen, of er niks varkensachtig in zit. Maar in een supermarkt kom ik amper. Hallo Albert O+

Venco, dan moet ik er ook met mn foonlampje op gaan schijnen en dat ga ik écht niet doen ;)
If they say
pi_217177411
Waar ik me ook paars aan erger, waar de datum op een verpakking staat. Kan echt overal staan: boven, zij, onder, achterkant. En dan vaak niet duidelijk omdat: doorzichtige verpakking, nog kleinere dan kleine cijfers. Daar zouden ze in Brussel wat aan moeten doen: de datum op een vaste plek.
If they say
  dinsdag 25 maart 2025 @ 17:06:24 #9
176471 oh-oh
pi_217177429
Haha ja of dat die datum door de wat er op de verpakking staat niet leesbaar is, ook zoiets :?
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 25 maart 2025 @ 17:09:25 #10
35189 Troel
scherp en bot
pi_217177468
Wat zou het leven een stuk simpeler zijn als het gewoon allemaal witte verpakkingen zijn met grote zwarte letters op de achterkant met wat erin zit en tot hoe lang het houdbaar is.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_217177490
Ik let dus op kcal en dan zetten ze het er vaak per 100 gram op, moet ik eerst kijken hoeveel gram de verpakking is en dan doorrekenen....sta ik weer hardop te tellen :D En ALTIJD onderop dus ik moet alles steeds omkieperen of het hoog boven mijn hoofd houden.

Maaruh die vrouw he die dus moeilijk deed vandaag over het eten, die gaat dus serieus zo pannekoeken staan bakken. Die spoort niet hoor. Ze belde op toen ik onderweg was naar de AH dat ze liever pannekoeken ging bakken dan een magnetron maal eten. Be my guest, lekker in de regen, dus pannekoekenmix gehaald.
Ik eet een diepvries maaltje van Mama's of zoiets (468 kcal voor de nieuwsgierigen).
pi_217177495
En het ruikt naar sauna in onze achtertuin, een deel van de Red Cedar zit op de gevel en het regent nu. Het ruikt heerlijk O+
pi_217177507
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 17:06 schreef oh-oh het volgende:
Haha ja of dat die datum door de wat er op de verpakking staat niet leesbaar is, ook zoiets :?
Of dat ja of gewoon heel geen datum. Al een paar keer gehad met een versproduct. Dan gaat het de kliko/gftbak in en claim ik het bedrag. Houdbaar vind ik minder erg, maar bij versproducten :N

Jaaa, dat zou veel oplossen @Troel :D
If they say
pi_217177512
Of zwarte letters op blauwe ondergrond (zwart op de donkerblauwe dop van de Karvan Cevitam, wie heeft dat bedacht :') ).
pi_217177532
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 17:11 schreef exode het volgende:
Ik let dus op kcal en dan zetten ze het er vaak per 100 gram op, moet ik eerst kijken hoeveel gram de verpakking is en dan doorrekenen....sta ik weer hardop te tellen :D En ALTIJD onderop dus ik moet alles steeds omkieperen of het hoog boven mijn hoofd houden.

Maaruh die vrouw he die dus moeilijk deed vandaag over het eten, die gaat dus serieus zo pannekoeken staan bakken. Die spoort niet hoor. Ze belde op toen ik onderweg was naar de AH dat ze liever pannekoeken ging bakken dan een magnetron maal eten. Be my guest, lekker in de regen, dus pannekoekenmix gehaald.
Ik eet een diepvries maaltje van Mama's of zoiets (468 kcal voor de nieuwsgierigen).
Haha, pannenkoeken :D Nouja, jij hoeft niet te bakken ;)
Die van mama heb ik nog in de vriezer staan. Met vis en met zalm. Nog niet gegeten maar ben benieuwd :)
If they say
  dinsdag 25 maart 2025 @ 17:15:47 #16
176471 oh-oh
pi_217177541
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 17:11 schreef exode het volgende:

Maar hoeveel koolhydraten, dat wil ik weten :D
Die staan er ook per 100 gram op, dat snap ik wel, dat is het handigst.
( Groucho Marx )
pi_217177546
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 17:13 schreef Nijna het volgende:
Of zwarte letters op blauwe ondergrond (zwart op de donkerblauwe dop van de Karvan Cevitam, wie heeft dat bedacht :') ).
Idioot toch?
Laatst iets op een doorzichtige verpakking met lichtrode letters. Tuurlijk :')
If they say
pi_217177577
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 17:15 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Ja, inderdaad, ik let ook altijd op zout dat is vaak echt veel. Maar dat is omdat ik de enige in de familie ben zonder een hoge bloeddruk en dat wil ik graag zo houden.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 17:20:25 #19
176471 oh-oh
pi_217177602
Daarom at ik al echt nooit kant en klaar zooi, of dingen uit pakjes, zo ongezond.
Yet look at me know :|W
( Groucho Marx )
pi_217177634
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 17:04 schreef Mushanga71 het volgende:
Waar ik me ook paars aan erger, waar de datum op een verpakking staat. Kan echt overal staan: boven, zij, onder, achterkant. En dan vaak niet duidelijk omdat: doorzichtige verpakking, nog kleinere dan kleine cijfers. Daar zouden ze in Brussel wat aan moeten doen: de datum op een vaste plek.
Herkenbaar. :')
Of op de sticker die je vervolgens eraf scheurt om het te openen. :{w
pi_217177661
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 17:15 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Die met zalm of kabeljauw heeft maar iets van 7,5 gram koolhydraten per 100 gram. Dus 30 per portie. Al die andere smaken hebben er een veelvoud van.
If they say
pi_217177671
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 17:23 schreef vencodark het volgende:

[..]
Herkenbaar. :')
Of op de sticker die je vervolgens eraf scheurt om het te openen. :{w
Dies ook handig ja :')
Toch maar es aankaarten im Brussel. Doen ze nog wat nuttigs daar :P
If they say
  dinsdag 25 maart 2025 @ 17:30:53 #23
176471 oh-oh
pi_217177723
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 17:25 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Die met zalm of kabeljauw heeft maar iets van 7,5 gram koolhydraten per 100 gram. Dus 30 per portie. Al die andere smaken hebben er een veelvoud van.
Ik wil 20-25 kh per dag eten max :'(
( Groucho Marx )
pi_217177733
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 16:55 schreef vencodark het volgende:
Waarom zou je je leesbril niet meenemen naar de winkel?
Als je het nodig hebt. :)

Ontkenningsfase... :+

@exode, straks heeft ze de hele buurt aan tafel, als ze die pannenkoeken ruiken ;)
Eet smakelijk en geniet van je sauna geur!

Die mama's maaltijden hebben leuke namen, ik heb ze hier nog nooit zien liggen in de Jumbo.
pi_217178362
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 17:30 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Ik wil 20-25 kh per dag eten max :'(
Boh, das niet veel ;(
Wij aten net chinees. Dit keer waren er wat zwartebonen door de ketjap gehusseld :') Moest aan jou denken, stel dat jij dit had besteld, dan had je tegen het plafond gezeten qua koolhydraten. In gewoon zwartebonensaus zit een stuk minder.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 17:31 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ontkenningsfase... :+

@:exode, straks heeft ze de hele buurt aan tafel, als ze die pannenkoeken ruiken ;)
Eet smakelijk en geniet van je sauna geur!

Die mama's maaltijden hebben leuke namen, ik heb ze hier nog nooit zien liggen in de Jumbo.
Ontkenningsfase :D Daar zit ik idd ook al een tijdje in :P

Die maaltijden van mama's zijn volgens mij nieuw. Had ze iig niet eerder gezien en ik zoek redelijk vaak op maaltijden bij appie :') Misschien krijgt jumbo ze nog.
If they say
pi_217178394
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 16:57 schreef oh-oh het volgende:
Ik kan het met een leesbril ook niet lezen, het is gewoon een kutformaat letters :D
Herkenbaar! Ik kan het met mijn +2 ook echt niet lezen. Mijn man en kinderen gelukkig wel 🤣🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_217178406
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 17:09 schreef Troel het volgende:
Wat zou het leven een stuk simpeler zijn als het gewoon allemaal witte verpakkingen zijn met grote zwarte letters op de achterkant met wat erin zit en tot hoe lang het houdbaar is.
Ook niet altijd handig, sommige producten wil je liever niet ondersteboven houden om ze toonbaar te houden :D Dus ik sta bijv bij het vlees-schap regelmatig verpakkingen boven mijn hoofd te lezen :')
pi_217178462
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 18:31 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Boh, das niet veel ;(
Wij aten net chinees. Dit keer waren er wat zwartebonen door de ketjap gehusseld :') Moest aan jou denken, stel dat jij dit had besteld, dan had je tegen het plafond gezeten qua koolhydraten. In gewoon zwartebonensaus zit een stuk minder.
[..]
Ontkenningsfase :D Daar zit ik idd ook al een tijdje in :P

Die maaltijden van mama's zijn volgens mij nieuw. Had ze iig niet eerder gezien en ik zoek redelijk vaak op maaltijden bij appie :') Misschien krijgt jumbo ze nog.
Ik zie ze bij Jumbo niet in de app staan ook, bij AH wel. Ik ga bij AH wel een keer kijken.
Maar de site van de mama's geeft wel Jumbo aan.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 18:47:41 #29
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_217178472
Lang leve de loepfunctie op de i-phone! :D
En als ik die niet snel genoeg kan vinden dan maak ik een foto en zoom in! :D

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 25-03-2025 18:54:27 ]
  dinsdag 25 maart 2025 @ 19:01:27 #30
35189 Troel
scherp en bot
pi_217178589
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 18:38 schreef Hupje het volgende:

[..]
Ook niet altijd handig, sommige producten wil je liever niet ondersteboven houden om ze toonbaar te houden :D Dus ik sta bijv bij het vlees-schap regelmatig verpakkingen boven mijn hoofd te lezen :')
Maar dan zit het op de onderkant, niet op de acherkant.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_217178626
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 18:46 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ik zie ze bij Jumbo niet in de app staan ook, bij AH wel. Ik ga bij AH wel een keer kijken.
Maar de site van de mama's geeft wel Jumbo aan.
Net ook even gekeken bij jumbo, maar ze staan er idd niet bij. Zag ik wél andere lekkere maaltijden die appie niet heeft :9
Echt hoor, als zoon ooit het huis uitgaat, mag ie het fornuis meenemen 8-)

quote:
6s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 18:47 schreef BE het volgende:
Laatst bij een restaurant, enige wat ik kon lezen was: kindermenu dus bestelde ik dat :@ Tot iemand op het idee kwam om een foto van het menu te maken. Toen bestelde ik wat anders maar kreeg er de helft van op. Kindermenu was beter geweest :')
If they say
  dinsdag 25 maart 2025 @ 19:24:55 #32
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217178803
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 18:47 schreef BE het volgende:
Geen idee wat een loep functie is, maar ik drukte net langdurig een woord in en er verscheen vanzelf een soort vergrootglas. Dus volgens mij is hij dichterbij dan je denkt.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 19:34:10 #33
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217178906
Oké, even een wandelrant.

Links van mijn huis is sinds ongeveer een jaar een afgesloten losloopveld. Superfijn, want dan kan de hond een beetje rondrennen. Nu is het zo dat ik niet de enige ben die daarvan op de hoogte is. Dus daar komen meer mensen met hun hond. Meestal wel op hetzelfde tijdstip. Al die baasjes kennen elkaars hond ook. Nu kwam ik daar dus ook altijd. Maar mijn hond is ver weg het allergrootste van alle honden die daar komen. Onze hond is hartstikke lief en heeft geen greintje kwaad in zich. Maar als hij met een klein hondje gaat spelen. Dan loopt hij zo’n hondje weleens omver. Ik voelde me een beetje weggekeken door sommige van de andere baasjes. Dus ik ben ook niet meer terug geweest op dat veldje.
Overigens een keuze die ik zelf heb gemaakt.

Nu is er op ongeveer 200 m verderop nog een losloop veldje aangebracht sinds een week of 3. Ik liep daar net langs. Dus ik dacht hé, dan laat ik hier de hond wel loslopen.
Ik ben daar nog geen kwartier… en heel die groep mensen met de hondjes van het andere veld komt aanlopen. Dus die zijn blijkbaar van veld geswitcht 😂.
Nu vertelde een meneer mij dat zogezegd het veld waar ik nu was voor de “kleine” hondjes is en het andere veld voor de grote honden.

Het is vast mijn eigen interpretatie, maar ik voelde me meteen weer weggekeken worden door die mensen.
En het stomme is, mijn hond speelt het liefst met kleine hondjes. Hij heeft niks met honden van z’n eigen formaat. En ik snap die mensen ook wel dat hij soms een beetje lomp is. Dus ja, ik ben maar weer gegaan net.

Ga wel naar het grote-honden veld, dan 😅
  dinsdag 25 maart 2025 @ 19:51:01 #34
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_217179265
Wat stom, je kan honden veel beter laten spelen op energie en speelmanier dan op formaat.

ik ga niet meer naar losloopvelden sinds mijn pup is aangevallen door een andere hond terwijl ze gewoon dr eigen ding aan het doen was, uit het niets heeft die hond dr oor echt helemaal kapot gebeten.

Hier zijn er ook van die vaste groepjes mensen die met elkaar lopen en dan niet blij zijn als er een onbekende nieuwe hond is, dus erg welkom voelde ik mij ook niet.
pi_217180008
Is er eigenlijk ook een soort honden-maffia net als de moeder-maffia? :P
pi_217180042
@amaranta
Ik weet niks van honden en honden-speelvelden maar dan zouden ze dat bij zo’n veld toch moeten aangeven ofzo?
Als het klikt, klikt het en anders toch niet?
Ik kan me weinig voorstellen van een maat-categorie per hondenveld. :P
pi_217180771
Jeetje wat stom @amaranta, zo'n losloopgebied is voor alle honden, tenzij je van je hond weet dat die daar niet mee om kan gaan.

Wij wonen naast een losloopbos en daar loopt alles door elkaar, van formaat onze hond (toypoedel) tot berner sennens en nog groter. Iedereen is welkom, alleen een loops teefje wordt het bos uitgekeken (en terecht). Laatst was er wel een opstootje met een grote hond die een Friese stabij 'aanviel', dat liep gelukkig goed af maar dan krijg je wel mensen die gaan roepen dat 'zo'n grote gevaarlijke hond niet in het bos mag komen'. Terwijl die hond normaliter nog geen vlieg kwaad doet.

Hoe dan ook, ik vind het raar dat een grotere hond niet met een kleinere hond zou mogen spelen. Mijn hond is daar echt niet van gediend maar die snauwt wel van zich af, geen reden dat die grotere honden die wel met haar willen spelen dan niet meer zouden mogen komen (sterker nog, als er dan al iemand weg zou moeten blijven dan is het juist mijn hond die niet met grotere honden wil spelen). Dat grotere honden wat lomper kunnen zijn, maakt dat mijn inziens niet anders. Groot en klein kan prima samen en de meeste honden kunnen hun eigen grens prima aangeven!
pi_217180898
Weet je wat ik ook buitengewoon irritant vind? Pakketjes ondergoed waarbij de individuele exemplaren met een steekje aan elkaar zijn genaaid. Zó strak dat een gat maakt als je ze van elkaar los probeert te trekken.

Moet je dus eerst helemaal naar beneden naar de keuken lopen voor een schaar.

Oh, en ik kan ook nooit vinden hoelang de pasta gekookt moet worden.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 21:31:11 #39
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_217180936
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 20:31 schreef vencodark het volgende:
Is er eigenlijk ook een soort honden-maffia net als de moeder-maffia? :P
JA!!!!!! mensen gaan echt helemaal leip op voeding maar bijvoorbeeld ook op de tuigjes en opvoeding.
Maar dat is dan voornamelijk online, hier irl in de buurt hebben we alleen team poep oprapen en team poep laten liggen.

En het ergste vind ik hoe ze doen over voeding want het stomme is dat er helemaal niet echt goed onafhankelijk onderzoek is wat ondersteunt wat ze zeggen wat betreft de voeding, Iedereen moet nu ineens over op raw of iig minstens vers vlees en als je brokken geeft ben je de boeman, terwijl allemaal hele duidelijke voor en nadelen heeft. En heel veel is ook gewoon marketing waar mensen helemaal in mee gaan. En dan dus slecht kwaliteit vers vlees geven en zich beter voelen dan mensen die brokken + supplementen geven.

En sinds een aantal jaar is de mening over hoe je honden hoort op te voeden aangepast door nieuwe onderzoeken over hondengedrag en vooral het ontkrachten van oude onderzoeken maar er zijn heel veel mensen die dit gewoon niet willen horen en die vinden dat een goede trap gewoon moet kunnen.
En dat de hond niet eerder een drempel over mag want dan ben je niet de baas en is de hond te dominant etc etc.
En heel wat mensen willen vooral hun hond heel graag op zn plek zetten met geweld. -O-
pi_217181526
Ik zou geneigd zijn om met een andere bevriende hondenbezitter met een grotere hond naar dat veldje voor kleine hondjes te gaan. Dergelijke ongeschreven regels waarbij mensen voor mij iets gaan bepalen kan ik nooit zo goed hebben.

Gaan die mensen niet ook altijd om dezelfde tijd samen lopen? Dan is een half uurtje later gaan ook nog een optie misschien? Ik zou in ieder geval gewoon lekker wisselen tussen beide veldjes, dat is voor de hond ook leuker lijkt me.
  Redactie Frontpage woensdag 26 maart 2025 @ 06:06:54 #41
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_217183132
Moggûh :W
Trotse papa van Jyske O+ 07-03-2025 O+
Het leven van Jyske (en meer) is hier te lezen ---> https://frontpage.fok.nl/author/389368 Elke 14 dagen een nieuw verhaal!
  woensdag 26 maart 2025 @ 08:51:29 #42
176471 oh-oh
pi_217183744
Haha waarom riep niemand me even toen het over honden ging hier?
Ik heb bijna een jaar lang alleen het kleine veldje gebruikt, daar komt niemand op als je er op bent, dat had te maken met die tia van Sjon vorig jaar en Kevin was ook niet best met andere honden.
Maar ik ga sinds kort ook weer naar het grote veld, dat is omheind maar heeft 3 ingangen, je weet dus nooit wie daar binnen komt.
Ik vind dat je rekening met elkaar moet houden en als je grote hond kleintjes echt omver dendert dan haal je hem er uit en loop je door, maar als die kleintjes gaan lopen gillen om niks dan haal je die eruit en loop je door.
Ilk heb alle maten honden en wel het geluk dat mijn grote de kleintjes beschermt in de zin van dat ie wilde herders en zo gaat blokken als die de kleintjes omver gaan lopen. Maar ik heb ook echt oude hondjes die dat zelf niet allemaal goed meer zien , ze zijn wel allemaal sociaal.
Gisteren waren er mensen met een klein teckeltje die het hondje all optilden voor die van mij in de buurt waren, prima, ga dan lekker, maar niet zeuren over die van mij :D
Goedemorgen!
( Groucho Marx )
pi_217183777
@amaranta ik zou daar behoorlijk schijt aan hebben (denk ik). Aan wat ze zeggen. En nog meer de neiging gaan hebben pontificaal rond te gaan lopen met grote hond.

Dat ze zelf regels gaan bedenken over een openbaar hondenlosloopveldje, bijzonder.
pi_217183778
In de twijfelende aanloop naar wel of geen hond in huize exode lees ik ook allerlei blogs, websites, insta stories en facebook geneuzel (via account van verloofde _O- want zelf heb ik geen facebook meer). Ik verbaas me over de betweterigheid, de bemoeizucht en de beledigingen van hondenbezitters naar elkaar.

Dus die hondenmaffia heb ik al gevonden hoor :+

Lekker stom iig amaranta!

De smaaktest van de Mama's kabeljauwfilet was best ok, zoals verwacht 1 grote soep zo'n beetje maar de smaken waren best goed. Pannekoeken werden ook met smaak naar binnen gewerkt en de stukadoor heeft er een paar op want die was er tot half 8 gisterenavond.

Morgen schoonmaken wordt hem niet, ze maken vandaag buiten af en morgen binnen (vloer aansmeren, vloer ophogen in een deel, afzuigkap inhangen en aansluiten, tijdelijke keuken 'bouwen' en nog wat losse eindjes met kitten enzo). Dus vrijdag mag ik helemaal los met de dweil, want er ligt inmiddels een witte gloed over de vloer van het stof.

Opakat zijn up is alweer voorbij geloof ik. Hij is zijn mandje vandaag nog amper uit geweest, hij ligt op de bank in zijn mandje zo'n beetje in de verwarming.
pi_217184101
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 21:31 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]
JA!!!!!! mensen gaan echt helemaal leip op voeding maar bijvoorbeeld ook op de tuigjes en opvoeding.
Maar dat is dan voornamelijk online, hier irl in de buurt hebben we alleen team poep oprapen en team poep laten liggen.

En het ergste vind ik hoe ze doen over voeding want het stomme is dat er helemaal niet echt goed onafhankelijk onderzoek is wat ondersteunt wat ze zeggen wat betreft de voeding, Iedereen moet nu ineens over op raw of iig minstens vers vlees en als je brokken geeft ben je de boeman, terwijl allemaal hele duidelijke voor en nadelen heeft. En heel veel is ook gewoon marketing waar mensen helemaal in mee gaan. En dan dus slecht kwaliteit vers vlees geven en zich beter voelen dan mensen die brokken + supplementen geven.

En sinds een aantal jaar is de mening over hoe je honden hoort op te voeden aangepast door nieuwe onderzoeken over hondengedrag en vooral het ontkrachten van oude onderzoeken maar er zijn heel veel mensen die dit gewoon niet willen horen en die vinden dat een goede trap gewoon moet kunnen.
En dat de hond niet eerder een drempel over mag want dan ben je niet de baas en is de hond te dominant etc etc.
En heel wat mensen willen vooral hun hond heel graag op zn plek zetten met geweld. -O-
Ik las laatst een interview met Martin Gaus. Die is dus zelf radicaal van gedachten veranderd over opvoeding van honden (geen geweld/straffen maar juist positieve feedback geven). Ik vond het mooi dat hij dat gewoon toe durft te geven. Zo iemand is toch jarenlang een soort autoriteit geweest voor veel mensen op het gebied van honden opvoeden.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 26 maart 2025 @ 09:35:54 #46
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217184128
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 16:17 schreef vencodark het volgende:

[..]
Neem een vergrootglas mee.
Bij veel Duitse winkels (oa de DM) zit die gewoon in je winkelkarretje ingebouwd. Niet dat ik dat nodig heb, maar mijn moeder vindt het ideaal.

Verder sla ik de hondenmaffia even over, maar heb ik wel de zenuwen. Over een week en twee dagen de eerste voorstelling in een rij van negen van onze revue. Er zijn 3000 (en nee, dat is geen nulletje te veel) kaartjes verkocht. Langzamerhand weet ik niet meer waarom ik dit ooit wilde ;-)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 26 maart 2025 @ 09:40:14 #47
176471 oh-oh
pi_217184156
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2025 09:32 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik las laatst een interview met Martin Gaus. Die is dus zelf radicaal van gedachten veranderd over opvoeding van honden (geen geweld/straffen maar juist positieve feedback geven). Ik vond het mooi dat hij dat gewoon toe durft te geven. Zo iemand is toch jarenlang een soort autoriteit geweest voor veel mensen op het gebied van honden opvoeden.
Ik heb 4 oerhonden erbij zitten en die reageren niet echt op positief belonen alleen, die moeten heel soms even snel een correctie hebben maar je moet echt per hond kijken wat het goed doet.
En mijn honden kun je niet vergelijken want die hebben allemaal een rugzakje, maar dat er van die oerhonden 2 jaren lang wild en zelfs in het wild geleefd hebben telt wel mee.
( Groucho Marx )
pi_217184176
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2025 09:40 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Ik heb 4 oerhonden erbij zitten en die reageren niet echt op positief belonen alleen, die moeten heel soms even snel een correctie hebben maar je moet echt per hond kijken wat het goed doet.
En mijn honden kun je niet vergelijken want die hebben allemaal een rugzakje, maar dat er van die oerhonden 2 jaren lang wild en zelfs in het wild geleefd hebben telt wel mee.
Hij zegt dat het wel véél langer duurt voor je resultaat ziet, maar dat het uiteindelijk wel werkt bij alle honden. Maar geen idee of daar ook halve wilde honden bij zaten :D. Dat is meestal niet het soort honden dat mensen in huis nemen (gelukkig ben jij er nog om ze op te vangen ;)).

Maar goed, dit is denk ik net zoiets als kinderen opvoeden. Met veel geduld kan je liefdevol en onvoorwaardelijk opvoeden etc. Maar mijn potje geduld is vaak eerder leeg :@ _O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 26 maart 2025 @ 09:53:01 #49
176471 oh-oh
pi_217184221
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2025 09:43 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Hij zegt dat het wel véél langer duurt voor je resultaat ziet, maar dat het uiteindelijk wel werkt bij alle honden. Maar geen idee of daar ook halve wilde honden bij zaten :D. Dat is meestal niet het soort honden dat mensen in huis nemen (gelukkig ben jij er nog om ze op te vangen ;)).

Maar goed, dit is denk ik net zoiets als kinderen opvoeden. Met veel geduld kan je liefdevol en onvoorwaardelijk opvoeden etc. Maar mijn potje geduld is vaak eerder leeg :@ _O-.
Nou ja die van mij kwamen natuurlijk van de ene op de andere dag hier in NL in een woonwijk terecht en dan moet je echt keuzes maken. Jeroen had nog nooit aan de lijn ergens gelopen, en die vloog in de eerste week al over een schutting heen achter een kat aan.
Heeft ie nooit meer gedaan ~O>

Maar dat heb ik hem niet aardig gevraagd :7
( Groucho Marx )
  woensdag 26 maart 2025 @ 10:00:28 #50
176471 oh-oh
pi_217184267
Maar Frenkie, die echt uit de bergen in Peru komt en wildvang is, die train in nog steeds elke dag ook positief, die weet nu dat ie naar mij moet kijken als we andere honden zien en dat ie wat lekkers krijgt als ie er zonder blaffen langs kan lopen, wat nu echt 99% van de keren lukt, als de andere hond gaat flippen is het wat lastiger soms.
En als ik niet zeg dat ie naar mij moet kijken dan vergeet hij het ook soms.
Die hond liep in het begin telkens weg, het bos in, kwam wel terug ooit, na uren, maar dan stond ik daar te wachten.
Maar dat vond ie gewoon erg fijn.
Nu kunnen we het veld in en kan hij los en zit er een prima recall op, bijna 2 jaar later.
Die liep zich de eerste week dat ie hier was bijna stuk tegen een scooter omdat ie trek had in een ekster :')
( Groucho Marx )
pi_217184282
Ik heb geen ervaring met honden opvoeden maar het interesseert me wel.

Binnenkort 2 weken weg.
Werewolf
pi_217184687
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2025 10:00 schreef oh-oh het volgende:
Maar Frenkie, die echt uit de bergen in Peru komt en wildvang is, die train in nog steeds elke dag ook positief, die weet nu dat ie naar mij moet kijken als we andere honden zien en dat ie wat lekkers krijgt als ie er zonder blaffen langs kan lopen, wat nu echt 99% van de keren lukt, als de andere hond gaat flippen is het wat lastiger soms.
En als ik niet zeg dat ie naar mij moet kijken dan vergeet hij het ook soms.
Die hond liep in het begin telkens weg, het bos in, kwam wel terug ooit, na uren, maar dan stond ik daar te wachten.
Maar dat vond ie gewoon erg fijn.
Nu kunnen we het veld in en kan hij los en zit er een prima recall op, bijna 2 jaar later.
Die liep zich de eerste week dat ie hier was bijna stuk tegen een scooter omdat ie trek had in een ekster :')
Wij hadden vroeger een hond die uit het asiel kwam, mixje van vanalles, verleden van mishandeling waarschijnlijk, kon niet meer blaffen (stembanden verwijderd/beschadigd denken we). Maar was echt een superlief beestje, zat geen kwaad in. Maar als hij los liep in het bos dan nam hij vaak een enorme run, kon ook uuuuren weg zijn. Tot we erachter kwamen dat hij altijd naar een parkeerterrein iets verderop holde, zat hij daar alle hondensporen op te snuffelen 8)7 _O-. Wisten we iig waar we hem altijd moesten zoeken.

1x is hij per ongeluk de snelweg opgelopen die ernaast lag (via tankstation). Hij is aangereden, maar er gelukkig goed vanaf gekomen. Alleen een pootje gebroken. Dat beest had echt een engeltje op zijn schouder.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 26 maart 2025 @ 10:38:47 #53
176471 oh-oh
pi_217184755
:D Frenkie werd echt vol geschept door een scooter, hij had een en al asfaltbrand over zijn hele lijf maar de scooter was gelukkig ok.
De ekster had niet zoveel geluk :')
( Groucho Marx )
  woensdag 26 maart 2025 @ 10:53:36 #54
176471 oh-oh
pi_217184898
Ik heb net mijn kacheltje weer aangezet :{
( Groucho Marx )
  woensdag 26 maart 2025 @ 12:02:18 #55
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_217185597
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2025 09:32 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Klopt!! Ik train met de hond bij een Martin Gaus school en ze hebben het radicaal omgegooid met hoe het was. En ze hebben bij de basiscursus ook veel informatie over waarom dat zo is.
pi_217185650
De spotjes zijn er, nu is de buitenmaat net wat te krap :') dit was poging 3... Zucht.
Aannemer gevraagd of er nog iets bij te smeren valt ofzo. En ondertussen kijken of we iets anders kunnen vinden.
En ze doen het ook niet. Aan lukt wel, maar uit kan niet... dus de elektromannen komen nog een keer terug.
pi_217185717
De betweterigheid van veel hondenbezitters vind ik ook wel een ding hoor. Vooral online. Onder jouw fb-posts is het ook vaak smullen geblazen, oh-oh _O-
pi_217185774
Wat een gedoe Nijna!

Ik ga meteen even Hue spotjes bestellen voor de keuken en buitenlampen voor ik het vergeet.

En zwaai uit Oud Valkeveen, ik zit in de zon, kinderen rennen rond.
  woensdag 26 maart 2025 @ 12:53:17 #59
176471 oh-oh
pi_217186013
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2025 12:17 schreef -Spring het volgende:
De betweterigheid van veel hondenbezitters vind ik ook wel een ding hoor. Vooral online. Onder jouw fb-posts is het ook vaak smullen geblazen, oh-oh _O-
Haha ja maar ik geef zero fucks en zeg het gewoon zoals ik het doe.
Dat hoeft niemand me na te doen :P
( Groucho Marx )
  woensdag 26 maart 2025 @ 13:53:14 #60
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217186565
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2025 12:24 schreef exode het volgende:
Wat een gedoe Nijna!

Ik ga meteen even Hue spotjes bestellen voor de keuken en buitenlampen voor ik het vergeet.

En zwaai uit Oud Valkeveen, ik zit in de zon, kinderen rennen rond.
Zon? Ik ben jaloers! Hier is het guur. En de speeldate van m'n jongste is nog geen succes. Mijn zoon mikte net de paastak van de kast, vaas aan diggelen, overal water en glas. Dus ik was effe heel boos, ik had immers al een keer of 4 gezegd dat hij moest stoppen met met knuffels door de kamer gooien. Vriendje schrok van mijn reactie (en ik heb niet geschreeuwd ofzo, alleen even tegen m'n zoon gezegd dat ik het echt heel erg rot vindt dat hij niet luistert, dat nu mijn mooie vaas kapot is en dat dit niet gebeurd was als hij geluisterd had, dus dat ik even heel erg boos ben nu) en stond heel hard te huilen. Kind troosten, glas en water opruimen, andere vaas zoeken, paastak uit de war halen... Ik ben er nu al klaar mee.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_217186917
Wen er maar aan Tink. Speeldates met jongens is een totaal ander verhaal dan met meiden. Ik ben altijd blij als ik ze naar buiten krijg. Rondspringen, zwaardgevechten, elkaar omver beuken… zoon moet ook in zijn eigen kamer spelen met vriendjes om die reden, vaak genoeg gehad dat iets nèt niet sneuvelde. Naar de meiden heb ik meestal geen omkijken, die zijn meestal rustig aan het knutselen of spelen.

Zoon heeft een heel druk vriendje die vooral op woensdag kan. De muziekles op woensdag was een uitkomst om daar onderuit te komen. Nu is het soms op een andere dag, maar die dagen zijn een stuk korter gelukkig.
  woensdag 26 maart 2025 @ 14:22:50 #62
176471 oh-oh
pi_217186950
:D Oh ja die zwaardgevechten, wij waren gelukkig al uit huis toen mijn broertje vriendjes mee naar huis ging nemen maar wat een gekkenhuis was dat elke keer!
Ook echt kattenkwaad uithalen bij de buren en zo, mijn zus en ik en onze vriendinnen deden zulke dingen niet.
Voetballen moest ook altijd met heel veel kabaal en liefst in huis >:)
( Groucho Marx )
pi_217187107
B is dan geen jongen ;) hier is het andersom. B heeft geen wilde vriendjes, ze gaan of buiten voetballen etc of binnen chillen. Ook toen hij jonger was zelden wild gedoe gehad.

Juul is een ander verhaal, dat gaat zelden rustig met speeldates.

Vorige week Juul en haar vriendinnetje zeiknat thuis, in de sloot gedonderd samen.
pi_217187559
En daarom spelen de jongere kinderen (dochter van 7) hier maar tot een uur of 4. :P

Ik had vanmorgen Pilates, daarna bij een vriendin thee gedronken + lunch, terug naar school, dochter is naar een vriendinnetje en zoon is naar tennis.

Nu even chillen van deze zwaar vermoeiende dag. :+
  woensdag 26 maart 2025 @ 16:50:09 #65
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217188423
Mijn dochter is minstens even druk en het vriendje was ook niet druk. M'n zoon deed gewoon stom.
pi_217188959
Soms zijn het je eigen kinderen die lopen te klootzakken. :P
pi_217189451
Ik had hier laatst een jongetje te spelen dat gewoon echt niet meer welkom is.

Hij liet de hond niet met rust, ook niet na herhaaldelijk waarschuwen, blééf maar met z'n vervelende vingertjes tegen het terrarium van de vogelspin tikken, stond met z'n vieze schoenen middenin de schone was om in het kastje de wasknijpers te zoeken om binnen een hut te bouwen (terwijl ik al had gezegd dat dat niet mocht omdat ie binnen 20 minuten opgehaald werd) en zei continu dingen als: "Mijn hond heeft wél een natte neus, dus die is lekker wél gezoooooond."

:W
pi_217189693
Hier had de oudste ook een vriendje die heel druk was. Of eigenlijk als hij er was waren ze allebei heel druk. Echt tot vervelends aan toe.

Op een gegeven moment speelden ze niet meer samen, ik hoorde achteraf dat dat van de moeder van het vriendje niet meer mocht.

Ergens prima want het was altijd ECHT HEEL DRUK. Maar ergens ook wel jammer want ze hadden het wel altijd heel leuk.

Met andere vriendjes was het spelen ook wel druk, maar toch op een ander niveau ;)
Nu al een paar jaar wat rustiger gelukkig, met af en toe een uitschieter.

Bij dochter is het niet zozeer druk, maar er is/was regelmatig gedoe.
(Gelukkig heeft ze sinds dit schooljaar wel afstand genomen van het meisje wat haar de ene keer claimde en heel aardig was en vervolgens als een baksteen liet vallen en zo steeds opnieuw. Want als ze weer aardig deed vergat ze alles).

Vandaag de jongste ingeschreven op de middelbare school. Nog even en dan zijn beide kinderen van de basisschool af :o

(En even gecheckt of we ook aan mogen geven tzt bij wie ze niet in de klas wil (ivm bovenstaande ben ik bang dat er anders weer gedoe gaat zijn). Ik hoop vooral op vele leuke nieuwe vriendinnen voor haar (aangezien haar beste vriendin naar vwo gaat en zij maar mavo/havo)
pi_217190255
Als het goed is, moet dat kunnen Hillie. Anders school even mailen.
Bij dochter had ik toen gevraagd niet bij een paar meiden te plaatsen. Gevolg was dat ze niemand kende maar dat boeide haar niet.
Bij zoon vlak voor het begin van het schooljaar ook, zou bij zn grootste treiteraar in de klas komen. Dat is gelukkig heel goed opgepakt en staat nu ook genoteerd.

Jongens en spelen, check. Nerfguns zijn ook zo cool :') Nu gamen ze gelukkig meestal in zoons kamer maar wat er dan alsnog voor teringherrie naar benee komt... :')

Das kut van de spotjes @Nijna Ik heb een verlaagd plafond in de keuken maar das zo niet laag, zeg maar, dat er wel zulke platte spotjes in moeten die nergens te koop zijn. Heel handig }:|

Denk dat ik weet wat ik aankomende week eet, als zoon vijf dagen naar de UK gaat, exode :) Ga toch écht niet voor mn uppeltje koken.
If they say
pi_217191499
Inschrijven voor volgend jaar gaan we morgen doen. Dochter 1 wil niet dus dat geeft wat spanning en gedoe. Hier ligt het advies om weer samen in 1 klas te starten. Advies van zowel de leerkracht als de kinderpsycholoog (en wij staan daar ook achter).
pi_217193816
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2025 19:22 schreef Mushanga71 het volgende:
Als het goed is, moet dat kunnen Hillie. Anders school even mailen.
Bij dochter had ik toen gevraagd niet bij een paar meiden te plaatsen. Gevolg was dat ze niemand kende maar dat boeide haar niet.
Bij zoon vlak voor het begin van het schooljaar ook, zou bij zn grootste treiteraar in de klas komen. Dat is gelukkig heel goed opgepakt en staat nu ook genoteerd.

Jongens en spelen, check. Nerfguns zijn ook zo cool :') Nu gamen ze gelukkig meestal in zoons kamer maar wat er dan alsnog voor teringherrie naar benee komt... :')

Das kut van de spotjes @:Nijna Ik heb een verlaagd plafond in de keuken maar das zo niet laag, zeg maar, dat er wel zulke platte spotjes in moeten die nergens te koop zijn. Heel handig }:|

Denk dat ik weet wat ik aankomende week eet, als zoon vijf dagen naar de UK gaat, exode :) Ga toch écht niet voor mn uppeltje koken.
Het was inderdaad ook geen probleem. Hij gaf aan dat graag te weten vooraf. Dan hield hij er rekening mee. Dus dat is fijn.
Dochter gaf aan het misschien toch niet erg te vinden want ze wilde wel bij twee andere meiden in de klas, die dan weer wel bij het ene meisje in de klas wilde. Maar dat is dan voor de planning. Op haar briefje gaat tzt om niet bij het ene meisje in de klas te komen.

Is het momenteel sowieso weer drama. Met meiden die zeggen dat ze verliefd is op haar oude buurjongen en dat ze tongen en zo. Waarop die jongen haar nu gaat negeren om dat tegen te gaan. Zo zonde.

@Kyara, hier kon je geloof ik ook online inschrijven. Wellicht dat dat anders een optie is (voor haar). Maar ik snap dat het ook wel wat doet om er samen even naar toe te gaan en er een gevoel bij te krijgen. Tenminste dat vonden wij wel. Is toch anders als alleen online een formulier invullen.

@Nijna, wat vervelend met de spotjes. Ik weet dat dat hier ook een ding was omdat de timmermannen de ruimte boven het plafond wat krap hadden gehouden. De stucadoor heeft er toen ruim gips op gezet en toen ging het net (met een plat model spotjes). Maar dat was ook echt wel even spannend of dat overal ging passen. Hopelijk gaan ze iets kunnen bedenken met de spotjes die je nu hebt 🤞🏻
pi_217193981
Dat is een ruimte waar wij genoeg plek hebben, het plafond _O-

Ik merk nu aan de kinderen dat ze best klaar zijn met de verbouwing. Juul wilde me vanochtend in de klas echt niet loslaten. Ze wilde mee terug naar huis terwijl ze normaal amper omkijkt. Klemde zich helemaal vast en dan is het lastig weggaan, maar ik weet dat ze genoeg afleiding heeft en ze kan beter op school zitten dan thuis in de kou en herrie.
B zuchtte diep toen ik vertelde dat ze er vandaag ook nog waren.
  donderdag 27 maart 2025 @ 09:39:17 #73
176471 oh-oh
pi_217194046
:D Nou zo lang duurt het toch nog niet?
Succes daarmee!
( Groucho Marx )
pi_217194125
3 weken, maar ik ben er ook klaar mee hoor.

De kinderen kunnen letterlijk geen kant op in huis, dat breekt ze op denk ik. B heeft nu ook flink last van het stof en vocht van het stucen dus die is eigenlijk continue op zijn kamer als hij thuis is.

Nog een week of 7 a 8 en dan is het echt helemaal klaar en mooi wordt het O+
  donderdag 27 maart 2025 @ 10:16:52 #75
176471 oh-oh
pi_217194302
Ik zou maar een mooie aftelkalender voor ze maken of zo dan, dat duurt voor hun nog oneindig lang natuurlijk als je het zelf nu al zat bent.
( Groucho Marx )
pi_217194330
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 10:16 schreef oh-oh het volgende:
Ik zou maar een mooie aftelkalender voor ze maken of zo dan, dat duurt voor hun nog oneindig lang natuurlijk als je het zelf nu al zat bent.
Die heeft Juul al :)
pi_217194367
Ik ben het verbouwen niet zat en dat het nog zo lang duurt voor het volledig af is zal me ook worst zijn. Maar van 7 tot laat mannen in huis daar ben ik echt klaar mee. Ze komen volgende week nog terug zeiden ze net....en zaterdag komt de electricien. Dit vind ik dus lastig, steeds die wijzigingen.

En dat terwijl het hartstikke aardige mannen zijn, maar ik wil mijn huis weer voor mezelf :D

Einde rant hoor, we hebben er zelf voor gekozen, we can do this!

Het zonnetje schijnt, ik ga zo lekker wandelen 8-)
  donderdag 27 maart 2025 @ 10:39:10 #78
176471 oh-oh
pi_217194515
De biovenbuurman is weer manisch aan het timmeren, ik denk dat ik hem moet gaan vermoorden.
Hopelijk gaat hij na het suikerfeest weer weg want dit is echt niet leefbaar :D
( Groucho Marx )
pi_217194555
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 10:21 schreef exode het volgende:
Ik ben het verbouwen niet zat en dat het nog zo lang duurt voor het volledig af is zal me ook worst zijn. Maar van 7 tot laat mannen in huis daar ben ik echt klaar mee. Ze komen volgende week nog terug zeiden ze net....en zaterdag komt de electricien. Dit vind ik dus lastig, steeds die wijzigingen.

En dat terwijl het hartstikke aardige mannen zijn, maar ik wil mijn huis weer voor mezelf :D

Einde rant hoor, we hebben er zelf voor gekozen, we can do this!

Het zonnetje schijnt, ik ga zo lekker wandelen 8-)
Wel heel herkenbaar hoor, ik ben blij dat ik het huis weer steeds meer voor mezelf heb. Al komt vandaag de vloerenman, maar ik heb geen idee hoe laat...
Net maar even boodschappen gedaan, sleutel ergens neergelegd, als ze dan bellen dat ze voor de deur staan dan kunnen ze er in...

Aftelkalender voor jezelf is ook fijn ;) die van mij telt af tot de meubels er weer zijn. Nog 19 nachtjes.
En over 14 nachtjes hebben we weer een volwaardige keuken als het goed is *O*
pi_217194655
Ik durf niet af te tellen ;)

De keuken wordt pas 22 en 23 april geplaatst, 24 april werkblad inmeten en dan een week of 5 wachten op het werkblad en daarna pas tegelen.
Ik tel af naar de vloer leggen, geen stof meer!

En verschil is natuurlijk dat ik naar het eindresultaat uitkijk en steeds blijer wordt van de voortgang. De kinderen zien een halve bouwput en worden elke ochtend om 7 uur wakker geboord/gedrild/gezaagd.
pi_217195650
Vandaag ook 3 verbouwmeevallers:

- Er bleek een nogal cruciaal onderdeel van de oude afzuigkap te zijn weggegooid, fabrikant stuurt kostenloos een nieuwe op
- De vloer valt veel goedkoper uit dan gebudgetteerd
- de keuken plaatsen wordt goedkoper omdat de electricien en loodgieter de installatiewerkzaamheden al hadden doorberekend in hun tarief waardoor de installatie een halve dag korter wordt

Bij elkaar goed voor een paar duizend Euro *O* _O_
pi_217196597
Ach die Loretta Schrijver, ik vond dat zo'n topwijf. ;(
  donderdag 27 maart 2025 @ 14:41:55 #83
176471 oh-oh
pi_217196604
Ja echt hoot ik heb met Koffietijd eens een fiets gewonnen door haar.
Of tenminste, zij koos mijn foto toen ( want er stond een hond op).
( Groucho Marx )
pi_217196623
Ze heeft heel lang vlakbij ons gewoond, ik kwam haar wel eens tegen bij de winkels. En toen las ik interview met haar waar ik echt zo hard om moest lachen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij de Masked Singer werd zelfs B een beetje verliefd op haar, die vond haar fantastisch.
  donderdag 27 maart 2025 @ 14:50:36 #85
176471 oh-oh
pi_217196650
Oh daar kijk ik nooit naar, ook niet naar Koffietijd overigens, maar iemand van Fok zei me dat ik een bepaalde foto in moest sturen vanwege het thema en ik won :D
Dus dat heb ik later wel terug gekeken,
Ik zag haar wel eens bij Ranking the Stars.
( Groucho Marx )
pi_217196652
Ik ben er ook een beetje sip van @exode ;( wist niet dat ze zo dichtbij woonde!
En wat fijn van de verbouwing meevallers *O*
Hoe is het nu eigenlijk met jouw gezondheid? Zowel fysiek als mentaal? Negeer de vraag gerust als je het er niet over wil hebben :*
pi_217196688
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 14:50 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik ben er ook een beetje sip van @:exode ;( wist niet dat ze zo dichtbij woonde!
En wat fijn van de verbouwing meevallers *O*
Hoe is het nu eigenlijk met jouw gezondheid? Zowel fysiek als mentaal? Negeer de vraag gerust als je het er niet over wil hebben :*
Ik wist het ook niet ook al kwam ik haar af en toe tegen, maar na dat interview wist ik het dus.

Gezondheid: herstel staat stil, sterker nog gaat wat achteruit maar dat had ik wel ingecalculeerd met de verbouwing. Ik word continue overprikkeld thuis. Ik wandel elke dag een uur of 2 denk ik om mijn hoofd tot rust te brengen. En elke week naar de holistisch masseur en kan mijn verhaal goed kwijt bij mijn fysio.

Komt goed! Vanaf morgenmiddag weer letterlijk rust.

De mannen zijn hun slagveld aan het opruimen, de werkplaats is afgebroken (inclusief enorme partytent), alle gereedschap is uit ons huis en in de bussen gezet. De tuin is helemaal aangeveegd, het ergste stof weggestofzuigd uit de uitbouw. Ze zijn nu de tijdelijke keuken aan het installeren en dan vertrekken ze.
pi_217197246
Ik schrok van het nieuws van Loretta, ik had helemaal gemist dat ze ziek was :{
  donderdag 27 maart 2025 @ 16:13:09 #89
176471 oh-oh
pi_217197283
Oh, ze was al lang ziek, maar ze is een tijdje in remissie geweest.
Helaas bleef het geen feest.
Die vriendin van me is vanochtend om 9:30 de ok in gegaan, ze zijn nog steeds bezig.
( Groucho Marx )
pi_217197457
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 16:13 schreef oh-oh het volgende:
Oh, ze was al lang ziek, maar ze is een tijdje in remissie geweest.
Helaas bleef het geen feest.
Die vriendin van me is vanochtend om 9:30 de ok in gegaan, ze zijn nog steeds bezig.
Duurt ook lang. -O-
pi_217197474
Maar goed, Loretta overleden.
Die bekende Nederlanders gaan wel met bossen te gelijk zeg, dit jaar.
Tof mens vond ik dat. Die kneuterigheid van koffietijd heb ik toch wel kunnen waarderen, vooral toen de kinderen nog niet naar school gingen.
Ze had een leuke lach, lief voor dieren ook. O+
  donderdag 27 maart 2025 @ 17:22:23 #92
176471 oh-oh
pi_217198043
Ik kreeg net twee appjes tegelijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
( Groucho Marx )
pi_217198084
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2025 16:34 schreef vencodark het volgende:
Die bekende Nederlanders gaan wel met bossen te gelijk zeg, dit jaar.
Sowieso veel mensen vlak na elkaar. De ene na de andere collega heeft een sterfgeval in de familie en de overbuurvrouw wist gisteravond te vertellen dat een van de verdere buren in de straat die dag ook overleden was. En hier ook echt een aantal gevallen van ziek thuis (griepje oid), ouders kregen geen contact en gingen kijken en vonden ze 'vredig ingeslapen'. :{
pi_217198094
Ach @oh-oh Wat fijn en wat verdrietig ;( Zó dubbel dan, zo'n dag...
pi_217198164
Fijn Hillie, dat school er toch rekening mee houdt.
Wat kunnen meiden ook gemeen zijn he? Kan ze hem niet vertellen dat zij hier niets aan kan doen? Dat ze genegeerd wordt hierdoor is zo sneu ;(

Ach, Loretta. Deze zag ik ookal niet aankomen ;(

En @oh-oh fijn en verdrietig nieuws zo kort na elkaar ;( :*
If they say
  donderdag 27 maart 2025 @ 18:12:39 #96
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217198448
Bah Oh-oh. Wat naar.
pi_217198843
Wat ontzettend verdrietig oh oh.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 27 maart 2025 @ 18:52:29 #98
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_217198899
Fijn van de operatie van je vriendin.

Wat ontzettend heftig en verdrietig van de rest
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_217199292
Jezus @oh-oh :'( :*
En wel heel fijn nieuws van de vriendin!

@exode ja, continue overprikkeld helpt natuurlijk niet mee. Goed dat je wel lekker kunt wandelen voor leger hoofd! En hopelijk dan straks met de rust in huis terug ook meer rust in jouw lijf en hoofd.
pi_217199347
Oh wat vreselijk oh-oh, wat een nare wereld is het soms toch ;( heel veel sterkte!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')