Eet smakelijkquote:Op dinsdag 25 maart 2025 16:50 schreef Mushanga71 het volgende:
Net chinees gehaald, garnalen met zwarte bonensaus en vega nasi
En ik zeul mijn leesbril écht niet mee de winkels in. Nou kom ik weinig in winkels, maar vandaag toevallig wel. Zij: ja, kijk maar even wat je wil hebben (ieniminimini lettertjes) Ik: ben mn leesbril vergeten
![]()
Wat me op verpakking zo opvalt, zijn die kutterige kleine lettertjes, zo klein dat het gewoon streepjes zijn. Why?
Thuis lukt het wel, leesbril op en bijschijnen met mn foonlampje. Maar in winkels
Thanks, jij ook alvast eet smakelijkquote:Op dinsdag 25 maart 2025 16:53 schreef Nijna het volgende:
[..]
Eet smakelijk
Die lettertjes worden gewoon steeds kleiner op die etiketten, vroeger waren ze prima te lezen...
![]()
Thuis ben ik vergroeid met mijn leesbril, maar no way dat ik dat ding meeneem naar de supermarkt so far.
Gelukkig hoef ik geen etiketten te lezen ivm allergieën enzo, dat scheelt dan weer.
Even op mijn telefoon kijken lukt nog wel, maar als ik wat langer moet lezen dan krijg ik koppijn of een raar hoofd. Werkt echt niet.
Of dat ja of gewoon heel geen datum. Al een paar keer gehad met een versproduct. Dan gaat het de kliko/gftbak in en claim ik het bedrag. Houdbaar vind ik minder erg, maar bij versproductenquote:Op dinsdag 25 maart 2025 17:06 schreef oh-oh het volgende:
Haha ja of dat die datum door de wat er op de verpakking staat niet leesbaar is, ook zoiets
Haha, pannenkoekenquote:Op dinsdag 25 maart 2025 17:11 schreef exode het volgende:
Ik let dus op kcal en dan zetten ze het er vaak per 100 gram op, moet ik eerst kijken hoeveel gram de verpakking is en dan doorrekenen....sta ik weer hardop te tellenEn ALTIJD onderop dus ik moet alles steeds omkieperen of het hoog boven mijn hoofd houden.
Maaruh die vrouw he die dus moeilijk deed vandaag over het eten, die gaat dus serieus zo pannekoeken staan bakken. Die spoort niet hoor. Ze belde op toen ik onderweg was naar de AH dat ze liever pannekoeken ging bakken dan een magnetron maal eten. Be my guest, lekker in de regen, dus pannekoekenmix gehaald.
Ik eet een diepvries maaltje van Mama's of zoiets (468 kcal voor de nieuwsgierigen).
Maar hoeveel koolhydraten, dat wil ik wetenquote:Op dinsdag 25 maart 2025 17:11 schreef exode het volgende:
Ik let dus op kcal en dan zetten ze het er vaak per 100 gram op, moet ik eerst kijken hoeveel gram de verpakking is en dan doorrekenen....sta ik weer hardop te tellenEn ALTIJD onderop dus ik moet alles steeds omkieperen of het hoog boven mijn hoofd houden.
Maaruh die vrouw he die dus moeilijk deed vandaag over het eten, die gaat dus serieus zo pannekoeken staan bakken. Die spoort niet hoor. Ze belde op toen ik onderweg was naar de AH dat ze liever pannekoeken ging bakken dan een magnetron maal eten. Be my guest, lekker in de regen, dus pannekoekenmix gehaald.
Ik eet een diepvries maaltje van Mama's of zoiets (468 kcal voor de nieuwsgierigen).
Idioot toch?quote:Op dinsdag 25 maart 2025 17:13 schreef Nijna het volgende:
Of zwarte letters op blauwe ondergrond (zwart op de donkerblauwe dop van de Karvan Cevitam, wie heeft dat bedacht).
Ja, inderdaad, ik let ook altijd op zout dat is vaak echt veel. Maar dat is omdat ik de enige in de familie ben zonder een hoge bloeddruk en dat wil ik graag zo houden.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 17:15 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Maar hoeveel koolhydraten, dat wil ik weten![]()
Die staan er ook per 100 gram op, dat snap ik wel, dat is het handigst.
Herkenbaar.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 17:04 schreef Mushanga71 het volgende:
Waar ik me ook paars aan erger, waar de datum op een verpakking staat. Kan echt overal staan: boven, zij, onder, achterkant. En dan vaak niet duidelijk omdat: doorzichtige verpakking, nog kleinere dan kleine cijfers. Daar zouden ze in Brussel wat aan moeten doen: de datum op een vaste plek.
Die met zalm of kabeljauw heeft maar iets van 7,5 gram koolhydraten per 100 gram. Dus 30 per portie. Al die andere smaken hebben er een veelvoud van.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 17:15 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Maar hoeveel koolhydraten, dat wil ik weten![]()
Die staan er ook per 100 gram op, dat snap ik wel, dat is het handigst.
Dies ook handig jaquote:Op dinsdag 25 maart 2025 17:23 schreef vencodark het volgende:
[..]
Herkenbaar.![]()
Of op de sticker die je vervolgens eraf scheurt om het te openen.
Ik wil 20-25 kh per dag eten maxquote:Op dinsdag 25 maart 2025 17:25 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Die met zalm of kabeljauw heeft maar iets van 7,5 gram koolhydraten per 100 gram. Dus 30 per portie. Al die andere smaken hebben er een veelvoud van.
Ontkenningsfase...quote:Op dinsdag 25 maart 2025 16:55 schreef vencodark het volgende:
Waarom zou je je leesbril niet meenemen naar de winkel?
Als je het nodig hebt.![]()
Boh, das niet veelquote:
Ontkenningsfasequote:Op dinsdag 25 maart 2025 17:31 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ontkenningsfase...![]()
@:exode, straks heeft ze de hele buurt aan tafel, als ze die pannenkoeken ruiken
Eet smakelijk en geniet van je sauna geur!
Die mama's maaltijden hebben leuke namen, ik heb ze hier nog nooit zien liggen in de Jumbo.
Herkenbaar! Ik kan het met mijn +2 ook echt niet lezen. Mijn man en kinderen gelukkig wel 🤣🤣quote:Op dinsdag 25 maart 2025 16:57 schreef oh-oh het volgende:
Ik kan het met een leesbril ook niet lezen, het is gewoon een kutformaat letters
Ook niet altijd handig, sommige producten wil je liever niet ondersteboven houden om ze toonbaar te houdenquote:Op dinsdag 25 maart 2025 17:09 schreef Troel het volgende:
Wat zou het leven een stuk simpeler zijn als het gewoon allemaal witte verpakkingen zijn met grote zwarte letters op de achterkant met wat erin zit en tot hoe lang het houdbaar is.
Ik zie ze bij Jumbo niet in de app staan ook, bij AH wel. Ik ga bij AH wel een keer kijken.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 18:31 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Boh, das niet veel![]()
Wij aten net chinees. Dit keer waren er wat zwartebonen door de ketjap gehusseldMoest aan jou denken, stel dat jij dit had besteld, dan had je tegen het plafond gezeten qua koolhydraten. In gewoon zwartebonensaus zit een stuk minder.
[..]
OntkenningsfaseDaar zit ik idd ook al een tijdje in
![]()
Die maaltijden van mama's zijn volgens mij nieuw. Had ze iig niet eerder gezien en ik zoek redelijk vaak op maaltijden bij appieMisschien krijgt jumbo ze nog.
Maar dan zit het op de onderkant, niet op de acherkant.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 18:38 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ook niet altijd handig, sommige producten wil je liever niet ondersteboven houden om ze toonbaar te houdenDus ik sta bijv bij het vlees-schap regelmatig verpakkingen boven mijn hoofd te lezen
Net ook even gekeken bij jumbo, maar ze staan er idd niet bij. Zag ik wél andere lekkere maaltijden die appie niet heeftquote:Op dinsdag 25 maart 2025 18:46 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik zie ze bij Jumbo niet in de app staan ook, bij AH wel. Ik ga bij AH wel een keer kijken.
Maar de site van de mama's geeft wel Jumbo aan.
Laatst bij een restaurant, enige wat ik kon lezen was: kindermenu dus bestelde ik datquote:Op dinsdag 25 maart 2025 18:47 schreef BE het volgende:
Lang leve de loepfunctie op de i-phone!
En als ik die niet snel genoeg kan vinden dan maak ik een foto en zoom in!
Geen idee wat een loep functie is, maar ik drukte net langdurig een woord in en er verscheen vanzelf een soort vergrootglas. Dus volgens mij is hij dichterbij dan je denkt.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 18:47 schreef BE het volgende:
Lang leve de loepfunctie op de i-phone!
En als ik die niet snel genoeg kan vinden dan maak ik een foto en zoom in!
JA!!!!!! mensen gaan echt helemaal leip op voeding maar bijvoorbeeld ook op de tuigjes en opvoeding.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 20:31 schreef vencodark het volgende:
Is er eigenlijk ook een soort honden-maffia net als de moeder-maffia?
Ik las laatst een interview met Martin Gaus. Die is dus zelf radicaal van gedachten veranderd over opvoeding van honden (geen geweld/straffen maar juist positieve feedback geven). Ik vond het mooi dat hij dat gewoon toe durft te geven. Zo iemand is toch jarenlang een soort autoriteit geweest voor veel mensen op het gebied van honden opvoeden.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 21:31 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
JA!!!!!! mensen gaan echt helemaal leip op voeding maar bijvoorbeeld ook op de tuigjes en opvoeding.
Maar dat is dan voornamelijk online, hier irl in de buurt hebben we alleen team poep oprapen en team poep laten liggen.
En het ergste vind ik hoe ze doen over voeding want het stomme is dat er helemaal niet echt goed onafhankelijk onderzoek is wat ondersteunt wat ze zeggen wat betreft de voeding, Iedereen moet nu ineens over op raw of iig minstens vers vlees en als je brokken geeft ben je de boeman, terwijl allemaal hele duidelijke voor en nadelen heeft. En heel veel is ook gewoon marketing waar mensen helemaal in mee gaan. En dan dus slecht kwaliteit vers vlees geven en zich beter voelen dan mensen die brokken + supplementen geven.
En sinds een aantal jaar is de mening over hoe je honden hoort op te voeden aangepast door nieuwe onderzoeken over hondengedrag en vooral het ontkrachten van oude onderzoeken maar er zijn heel veel mensen die dit gewoon niet willen horen en die vinden dat een goede trap gewoon moet kunnen.
En dat de hond niet eerder een drempel over mag want dan ben je niet de baas en is de hond te dominant etc etc.
En heel wat mensen willen vooral hun hond heel graag op zn plek zetten met geweld.
Bij veel Duitse winkels (oa de DM) zit die gewoon in je winkelkarretje ingebouwd. Niet dat ik dat nodig heb, maar mijn moeder vindt het ideaal.quote:
Ik heb 4 oerhonden erbij zitten en die reageren niet echt op positief belonen alleen, die moeten heel soms even snel een correctie hebben maar je moet echt per hond kijken wat het goed doet.quote:Op woensdag 26 maart 2025 09:32 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik las laatst een interview met Martin Gaus. Die is dus zelf radicaal van gedachten veranderd over opvoeding van honden (geen geweld/straffen maar juist positieve feedback geven). Ik vond het mooi dat hij dat gewoon toe durft te geven. Zo iemand is toch jarenlang een soort autoriteit geweest voor veel mensen op het gebied van honden opvoeden.
Hij zegt dat het wel véél langer duurt voor je resultaat ziet, maar dat het uiteindelijk wel werkt bij alle honden. Maar geen idee of daar ook halve wilde honden bij zatenquote:Op woensdag 26 maart 2025 09:40 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik heb 4 oerhonden erbij zitten en die reageren niet echt op positief belonen alleen, die moeten heel soms even snel een correctie hebben maar je moet echt per hond kijken wat het goed doet.
En mijn honden kun je niet vergelijken want die hebben allemaal een rugzakje, maar dat er van die oerhonden 2 jaren lang wild en zelfs in het wild geleefd hebben telt wel mee.
Nou ja die van mij kwamen natuurlijk van de ene op de andere dag hier in NL in een woonwijk terecht en dan moet je echt keuzes maken. Jeroen had nog nooit aan de lijn ergens gelopen, en die vloog in de eerste week al over een schutting heen achter een kat aan.quote:Op woensdag 26 maart 2025 09:43 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Hij zegt dat het wel véél langer duurt voor je resultaat ziet, maar dat het uiteindelijk wel werkt bij alle honden. Maar geen idee of daar ook halve wilde honden bij zaten. Dat is meestal niet het soort honden dat mensen in huis nemen (gelukkig ben jij er nog om ze op te vangen
).
Maar goed, dit is denk ik net zoiets als kinderen opvoeden. Met veel geduld kan je liefdevol en onvoorwaardelijk opvoeden etc. Maar mijn potje geduld is vaak eerder leeg![]()
.
Wij hadden vroeger een hond die uit het asiel kwam, mixje van vanalles, verleden van mishandeling waarschijnlijk, kon niet meer blaffen (stembanden verwijderd/beschadigd denken we). Maar was echt een superlief beestje, zat geen kwaad in. Maar als hij los liep in het bos dan nam hij vaak een enorme run, kon ook uuuuren weg zijn. Tot we erachter kwamen dat hij altijd naar een parkeerterrein iets verderop holde, zat hij daar alle hondensporen op te snuffelenquote:Op woensdag 26 maart 2025 10:00 schreef oh-oh het volgende:
Maar Frenkie, die echt uit de bergen in Peru komt en wildvang is, die train in nog steeds elke dag ook positief, die weet nu dat ie naar mij moet kijken als we andere honden zien en dat ie wat lekkers krijgt als ie er zonder blaffen langs kan lopen, wat nu echt 99% van de keren lukt, als de andere hond gaat flippen is het wat lastiger soms.
En als ik niet zeg dat ie naar mij moet kijken dan vergeet hij het ook soms.
Die hond liep in het begin telkens weg, het bos in, kwam wel terug ooit, na uren, maar dan stond ik daar te wachten.
Maar dat vond ie gewoon erg fijn.
Nu kunnen we het veld in en kan hij los en zit er een prima recall op, bijna 2 jaar later.
Die liep zich de eerste week dat ie hier was bijna stuk tegen een scooter omdat ie trek had in een ekster
Klopt!! Ik train met de hond bij een Martin Gaus school en ze hebben het radicaal omgegooid met hoe het was. En ze hebben bij de basiscursus ook veel informatie over waarom dat zo is.quote:Op woensdag 26 maart 2025 09:32 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik las laatst een interview met Martin Gaus. Die is dus zelf radicaal van gedachten veranderd over opvoeding van honden (geen geweld/straffen maar juist positieve feedback geven). Ik vond het mooi dat hij dat gewoon toe durft te geven. Zo iemand is toch jarenlang een soort autoriteit geweest voor veel mensen op het gebied van honden opvoeden.
Haha ja maar ik geef zero fucks en zeg het gewoon zoals ik het doe.quote:Op woensdag 26 maart 2025 12:17 schreef -Spring het volgende:
De betweterigheid van veel hondenbezitters vind ik ook wel een ding hoor. Vooral online. Onder jouw fb-posts is het ook vaak smullen geblazen, oh-oh
Zon? Ik ben jaloers! Hier is het guur. En de speeldate van m'n jongste is nog geen succes. Mijn zoon mikte net de paastak van de kast, vaas aan diggelen, overal water en glas. Dus ik was effe heel boos, ik had immers al een keer of 4 gezegd dat hij moest stoppen met met knuffels door de kamer gooien. Vriendje schrok van mijn reactie (en ik heb niet geschreeuwd ofzo, alleen even tegen m'n zoon gezegd dat ik het echt heel erg rot vindt dat hij niet luistert, dat nu mijn mooie vaas kapot is en dat dit niet gebeurd was als hij geluisterd had, dus dat ik even heel erg boos ben nu) en stond heel hard te huilen. Kind troosten, glas en water opruimen, andere vaas zoeken, paastak uit de war halen... Ik ben er nu al klaar mee.quote:Op woensdag 26 maart 2025 12:24 schreef exode het volgende:
Wat een gedoe Nijna!
Ik ga meteen even Hue spotjes bestellen voor de keuken en buitenlampen voor ik het vergeet.
En zwaai uit Oud Valkeveen, ik zit in de zon, kinderen rennen rond.
Het was inderdaad ook geen probleem. Hij gaf aan dat graag te weten vooraf. Dan hield hij er rekening mee. Dus dat is fijn.quote:Op woensdag 26 maart 2025 19:22 schreef Mushanga71 het volgende:
Als het goed is, moet dat kunnen Hillie. Anders school even mailen.
Bij dochter had ik toen gevraagd niet bij een paar meiden te plaatsen. Gevolg was dat ze niemand kende maar dat boeide haar niet.
Bij zoon vlak voor het begin van het schooljaar ook, zou bij zn grootste treiteraar in de klas komen. Dat is gelukkig heel goed opgepakt en staat nu ook genoteerd.
Jongens en spelen, check. Nerfguns zijn ook zo coolNu gamen ze gelukkig meestal in zoons kamer maar wat er dan alsnog voor teringherrie naar benee komt...
![]()
Das kut van de spotjes @:Nijna Ik heb een verlaagd plafond in de keuken maar das zo niet laag, zeg maar, dat er wel zulke platte spotjes in moeten die nergens te koop zijn. Heel handig![]()
Denk dat ik weet wat ik aankomende week eet, als zoon vijf dagen naar de UK gaat, exodeGa toch écht niet voor mn uppeltje koken.
Die heeft Juul alquote:Op donderdag 27 maart 2025 10:16 schreef oh-oh het volgende:
Ik zou maar een mooie aftelkalender voor ze maken of zo dan, dat duurt voor hun nog oneindig lang natuurlijk als je het zelf nu al zat bent.
Wel heel herkenbaar hoor, ik ben blij dat ik het huis weer steeds meer voor mezelf heb. Al komt vandaag de vloerenman, maar ik heb geen idee hoe laat...quote:Op donderdag 27 maart 2025 10:21 schreef exode het volgende:
Ik ben het verbouwen niet zat en dat het nog zo lang duurt voor het volledig af is zal me ook worst zijn. Maar van 7 tot laat mannen in huis daar ben ik echt klaar mee. Ze komen volgende week nog terug zeiden ze net....en zaterdag komt de electricien. Dit vind ik dus lastig, steeds die wijzigingen.
En dat terwijl het hartstikke aardige mannen zijn, maar ik wil mijn huis weer voor mezelf![]()
Einde rant hoor, we hebben er zelf voor gekozen, we can do this!
Het zonnetje schijnt, ik ga zo lekker wandelen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij de Masked Singer werd zelfs B een beetje verliefd op haar, die vond haar fantastisch.
Ik wist het ook niet ook al kwam ik haar af en toe tegen, maar na dat interview wist ik het dus.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:50 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik ben er ook een beetje sip van @:exodewist niet dat ze zo dichtbij woonde!
En wat fijn van de verbouwing meevallers![]()
Hoe is het nu eigenlijk met jouw gezondheid? Zowel fysiek als mentaal? Negeer de vraag gerust als je het er niet over wil hebben
Duurt ook lang.quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:13 schreef oh-oh het volgende:
Oh, ze was al lang ziek, maar ze is een tijdje in remissie geweest.
Helaas bleef het geen feest.
Die vriendin van me is vanochtend om 9:30 de ok in gegaan, ze zijn nog steeds bezig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
Sowieso veel mensen vlak na elkaar. De ene na de andere collega heeft een sterfgeval in de familie en de overbuurvrouw wist gisteravond te vertellen dat een van de verdere buren in de straat die dag ook overleden was. En hier ook echt een aantal gevallen van ziek thuis (griepje oid), ouders kregen geen contact en gingen kijken en vonden ze 'vredig ingeslapen'.quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:34 schreef vencodark het volgende:
Die bekende Nederlanders gaan wel met bossen te gelijk zeg, dit jaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |