abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 maart 2025 @ 19:39:45 #251
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217179020
De grootste perverselingen zijn volwassenen die denken, of fantaseren, liever, over klaslokalen uitpuilend van zweterige orgies en masturbatiesessies omdat er aandacht wordt besteed aan seksuele voorlichting.

Zoek hulp... Don't blame Lentekriebels voor je eigen diepgewortelde duisternis.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217179051
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 19:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het lijkt niet zo, het is zo. Dit topic staat vol met allerlei bijzonder de ad hominems zodra mensen geen inhoudelijke reactie meer hebben. Even een kleine greep:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]

Mijn reactie is juist hartstikke inhoudelijk, want jij begint erover dat het niet klikt in met jou in het westen dus vraag of je niet beter terug kunt gaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Frikandelbroodje op 25-03-2025 19:46:54 ]
Incelfrikandel
  dinsdag 25 maart 2025 @ 19:41:37 #253
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217179064
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 19:36 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Heb je voorbeelden van wat voor sabotage er op scholen hierover plaatsvind? Want dat is absoluut onaanvaardbaar, is dat ook onderdeel van het kort geding ?
Het verspreiden van leugens ís sabotage. Maar waar ik ook op doel is het oproepen in ouder-appgroepen om lesprogramma's te boycotten, Facebookacties en dat soort dingen. Ik heb er dit jaar weinig over gehoord, maar vorig jaar en het jaar ervoor is daar wel het een en ander over in de media verschenen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_217179068
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 19:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik heb geen probleem met ouders, stichtingen of forumusers met een conservatievere (of progressievere) mening dan die van mij of die van de meerderheid.

Ik heb een probleem met ouders, stichtingen en forumusers die de discussie herhaaldelijk en doelbewust saboteren met leugens. Daarnaast vind ik de manier waarop scholen en andere ouders bij deze discussie worden betrokken door bijvoorbeeld zo'n Civitas, volkomen van de pot gerukt en het heeft ook niet zo veel meer met de vrijheid van meningsuiting te maken. Als je een ouder van een kind op een school bent, dan kun je via de ouderraad en andere gelegitimeerde kanalen je inspraak geven over lesprogramma's, en als de school in kwestie onvoldoende aansluit bij je eigen idealen dan zoek je een andere voor je kind. Mijn smaak is dat allemaal niet, maar zo hebben we het hier geregeld. Maar wat er op een aantal scholen gebeurt is ronduit sabotage en dan soms ook nog eens op zo'n manier dat er andere ouders als pion worden gebruikt.

Ik begrijp wel dat Rutgers hier de rechter opzoekt. Het moet een keer stoppen.
Welkom in de gepolariseerde clownswereld waar mensen er onderling niet meer normaal uitkomen en dan maar de zaak aan de rechter voorleggen.

Dat opvoeders ook maar pionnetje zijn in zo'n ideologische strijd, zal niet bijdragen aan een gezonder onderwijs en opvoedingsklimaat.
pi_217179097
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 19:38 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Ik heb hierboven al de link gegeven waarin een boek over dat onderwerp aangehaald wordt.
We hebben het over lesmateriaal wat gebruikt wordt waarvan jij suggereert dat het aan 8 jarigen wordt uitgelegd. En de link is nogal subjectief met een vage verwijzing naar een boek waarbij we dan weer niets uit het boek kunnen lezen :+
pi_217179103
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 19:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het verspreiden van sabotage ís sabotage. Maar waar ik ook op doel is het oproepen in ouder-appgroepen om lesprogramma's te boycotten, Facebookacties en dat soort dingen. Ik heb er dit jaar weinig over gehoord, maar vorig jaar en het jaar ervoor is daar wel het een en ander over in de media verschenen.
Ja, dat is niet de manier waarop dit moet gaan. Kwalijke zaak.
pi_217179211
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 19:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]
We hebben het over lesmateriaal wat gebruikt wordt waarvan jij suggereert dat het aan 8 jarigen wordt uitgelegd. En de link is nogal subjectief met een vage verwijzing naar een boek waarbij we dan weer niets uit het boek kunnen lezen :+
Dan lees je de achterkant van het boek waarop dit zeer duidelijk wordt uitgelegd:

Hier is de tekst op de achterkant van het boek:

In dit boek vind je informatie over masturbatie.
Plezier beleven aan je eigen lichaam kan heel prettig zijn. Toch is seks ook heel ingewikkeld. Niet iedereen wil seks, niet iedereen wil het op hetzelfde moment, niet iedereen wil hetzelfde met seks en niet iedereen wil evenveel seks. Wat is masturberen en hoe komt het dat jongens en mannen daar meestal meer behoefte aan hebben dan meisjes en vrouwen?

Martine Delfos vertelt met veel respect voor verschillende standpunten en levensovertuigingen wat masturbatie is. Ze vertelt hoe het lichaam werkt en welke gevoelens een rol spelen. Ook durft ze te vertellen welke problemen er kunnen ontstaan. Duidelijk legt ze het functioneren van het lichaam uit, zonder de emotionele kant te verwaarlozen.

Het boek is bedoeld voor meisjes en jongens in de bovenbouw van de basisschool en aan het begin van de middelbare school. Achterin staat een woordenlijst en aanvullende informatie voor volwassenen. Kinderen kunnen deze informatie ook lezen.

Trude van Waarden Produkties
ISBN: 90 7556 425 2
EAN: 9789075564259

Laten we de flauwe draai over of dit boek wel of niet gegeven wordt als aanbeveling maar achterwege, ook al is de bron Gezin in Gevaar dubieus te noemen, het boek bestaat en stond op de boekenlijst van vorig jaar.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 19:49:44 #258
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217179234
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 19:47 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Dan lees je de achterkant van het boek waarop dit zeer duidelijk wordt uitgelegd:

Plezier beleven aan je eigen lichaam kan heel prettig zijn. Toch is seks ook heel ingewikkeld. Niet iedereen wil seks, niet iedereen wil het op hetzelfde moment, niet iedereen wil hetzelfde met seks en niet iedereen wil evenveel seks. Wat is masturberen en hoe komt het dat jongens en mannen daar meestal meer behoefte aan hebben dan meisjes en vrouwen?

Martine Delfos vertelt met veel respect voor verschillende standpunten en levensovertuigingen wat masturbatie is. Ze vertelt hoe het lichaam werkt en welke gevoelens een rol spelen. Ook durft ze te vertellen welke problemen er kunnen ontstaan. Duidelijk legt ze het functioneren van het lichaam uit, zonder de emotionele kant te verwaarlozen.

Het boek is bedoeld voor meisjes en jongens in de bovenbouw van de basisschool en aan het begin van de middelbare school. Achterin staat een woordenlijst en aanvullende informatie voor volwassenen. Kinderen kunnen deze informatie ook lezen.

ISBN: 90 7556 E425 2

Laten we de flauwe draai over of dit boek wel of niet gegeven wordt als aanbeveling maar achterwege, ook al is de bron Gezin in Gevaar dubieus te noemen, het boek bestaat en stond op de boekenlijst van vorig jaar.
En kun je even aangeven wat er precies zo schadelijk aan deze info is?

Ik had meer iets verwacht van: "IN DIT BOEK LEREN KINDEREN MET ELKAAR TE RAMPETAMPEN ONDER TOEZIEND OOG VAN JOU ALS DOCENT!"

Dat staat er niet

Er staat zelfs dat seks iets is wat je moet WILLEN, zelf, iets dat niet afgedwongen kan worden. Iets dat prettig moet voelen. Er wordt over problemen gesproken en over levensovertuigingen.

Het is werkelijk bespottelijk hoe conservatieve religieuzen hiervan in een stuip schieten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217179284
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 19:47 schreef William_Papadin het volgende:

[..]

ISBN: 90 7556 425 2

Er stonden meer boeken op en er was er eentje misschien verkeerd geclassificeerd dat kan heel anders afgehandeld worden dan ophef te veroorzaken. De bewering dat aan 8 jarigen masturbatie wordt onderwezen wil ik nog steeds bewezen zien. ;)
pi_217179304
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 19:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En kun je even aangeven wat er precies zo schadelijk aan deze info is?
Waar zeg ik precies dat de informatie die gegeven wordt schadelijk is? Ik beargumenteer dat deze informatie wordt gegeven aan kinderen van 8, wat ik persoonlijk te jong vind voor die informatie.

Doe je dat trouwens vaker, mensen woorden in hun mond leggen danwel gewoon argumenten verzinnen?

Ik zie je dit hier in dit topic veelvuldig doen namelijk. Is dat je standaard manier van discussiëren? Want dan weet ik dat voor in de toekomst en zal ik er rekening mee houden.
pi_217179325
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 19:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Er stonden meer boeken op en er was er eentje misschien verkeerd geclassificeerd dat kan heel anders afgehandeld worden dan ophef te veroorzaken. De bewering dat aan 8 jarigen masturbatie wordt onderwezen wil ik nog steeds bewezen zien. ;)
Ik zou niet weten wat hier verkeerd aan geclassificeerd is aangezien de achterkant letterlijk vermeld dat het voor de bovenbouw van basisscholen is, en dat is beginnend vanaf groep 5, dus leeftijd 8+.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 19:53:32 #262
346939 Janneke141
pi_217179328
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 19:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het boek is bedoeld voor meisjes en jongens in de bovenbouw van de basisschool en aan het begin van de middelbare school. Ach
Hoeveel 8-jarigen zitten er in die groep, eigenlijk?

Voor als je je afvroeg wat ik bedoelde met herhaaldelijke en doelbewuste leugens: dit dus.

Dat je het niet eens bent met het onderwerp, of met de insteek van dit boek of wat dan ook: prima. Maar waarom moet je het probleem dan zo nodig aankleden met incorrecte informatie om het 'nog erger' te laten lijken?
  dinsdag 25 maart 2025 @ 19:54:27 #263
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217179344
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 19:52 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Waar zeg ik precies dat de informatie die gegeven wordt schadelijk is? Ik beargumenteer dat deze informatie wordt gegeven aan kinderen van 8, wat ik persoonlijk te jong vind voor die informatie.

Doe je dat trouwens vaker, mensen woorden in hun mond leggen danwel gewoon argumenten verzinnen?

Ik zie je dit hier in dit topic veelvuldig doen namelijk. Is dat je standaard manier van discussiëren? Want dan weet ik dat voor in de toekomst en zal ik er rekening mee houden.
Speel svp dit spel niet, niet weer.

Het is duidelijk wat je met deze 'boekenrecensie' wil bereiken.

Vooralsnog wachten ik, en anderen, op bewijsmateriaal waaruit blijkt dat er 'masturbatieles' wordt gegeven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217179346
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 19:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Voor als je je afvroeg wat ik bedoelde met herhaaldelijke en doelbewuste leugens: dit dus.

Dat je het niet eens bent met het onderwerp, of met de insteek van dit boek of wat dan ook: prima. Maar waarom moet je het probleem dan zo nodig aankleden met incorrecte informatie om het 'nog erger' te laten lijken?
Groep 5 is 8 jaar en ouder. Jij bent juf. Wanneer begint de bovenbouw van een school ?
  dinsdag 25 maart 2025 @ 19:54:48 #265
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217179357
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 19:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Precies...

Walgelijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 25 maart 2025 @ 19:56:26 #266
346939 Janneke141
pi_217179396
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 19:54 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Groep 5 is 8 jaar en ouder. Jij bent juf. Wanneer begint de bovenbouw van een school ?
Groep 6. Maar dan nog weet je niet of en hoe dit in groep 6 gebruikt is. Het is een terugkerend ritueel om bij zaken die in sommige gevallen in groep 8 ter sprake komen, op de kleuterklas te plakken alsof het een standaard lesprogramma is. Stop daar nou gewoon mee. Maak je punt gewoon op de inhoud die wel aantoonbaar is.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 19:57:33 #267
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217179422
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 19:56 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Groep 6. Maar dan nog weet je niet of en hoe dit in groep 6 gebruikt is. Het is een terugkerend ritueel om bij zaken die in sommige gevallen in groep 8 ter sprake komen, op de kleuterklas te plakken alsof het een standaard lesprogramma is. Stop daar nou gewoon mee. Maak je punt gewoon op de inhoud die wel aantoonbaar is.
Misschien kan CC een kinderboek over Onan uitbrengen.

Hoe die gozer kapotdood gebliksemd werd omdat hij 'zijn zaad verspilde'.

Didactisch helemaal top.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217179446
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 19:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Speel svp dit spel niet, niet weer.

Het is duidelijk wat je met deze 'boekenrecensie' wil bereiken.

Vooralsnog wachten ik, en anderen, op bewijsmateriaal waaruit blijkt dat er 'masturbatieles' wordt gegeven.
Ik lever bewijs van een boek wat aangeraden wordt waarin letterlijk staat dat het bedoeld is voor de bovenbouw van de basisschool en waarin men tot in detail uitlegt hoe masturberen werkt. Dit boek is bewezen aangeraden door de week van de lentekriebels, dus geen twijfel over dat dit als stof behandeld kan worden door de scholen die meedoen aan deze week.

Hoe je dan vervolgens erbij komt dat al deze zaken geen (indirecte) uitleg zou zijn hoe kinderen kunnen beginnen met masturberen is mij een raadsel.

Als je dan vervolgens nog een stap verder gaat en mij gaat betichten van spelletjes terwijl je meerdere keren betrapt bent op het verzinnen van argumenten, het toepassen van ad hominems en het verdraaien van woorden, dan houdt de discussie wel een beetje op en dan houden we het erbij dat we het nooit eens gaan worden.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 19:59:17 #269
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217179459
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 19:58 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Ik lever bewijs van een boek wat aangeraden wordt waarin letterlijk staat dat het bedoeld is voor de bovenbouw van de basisschool en waarin men tot in detail uitlegt hoe masturberen werkt. Dit boek is bewezen aangeraden door de week van de lentekriebels, dus geen twijfel over dat dit als stof behandeld kan worden door de scholen die meedoen aan deze week.

Hoe je dan vervolgens erbij komt dat al deze zaken geen (indirecte) uitleg zou zijn hoe kinderen kunnen beginnen met masturberen is mij een raadsel.

Als je dan vervolgens nog een stap verder gaat en mij gaat betichten van spelletjes terwijl je meerdere keren betrapt bent op het verzinnen van argumenten, het toepassen van ad hominems en het verdraaien van woorden, dan houdt de discussie wel een beetje op en dan houden we het erbij dat we het nooit eens gaan worden.
"Tot in detail"....

Vertel, hoe stel je je dat precies voor, aan de hand van de backcover van dit boek?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217179467
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 19:35 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Stel je nu dat masturbatie even erg is als pedofilie?
Lezen is niet je sterkste vaardigheid. Misschien moet je het maar bij masturberen houden, schrijven lukt je waarschijnlijk ook nog wel, maar lezen is net iets teveel gevraagd.

[ Bericht 7% gewijzigd door yessie234 op 25-03-2025 20:18:21 ]
pi_217179485
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 19:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Masturbatie is hartstikke normaal, maar is het nodig daar boekjes over te maken gericht aan kinderen? Mwah, dat valt te betwijfelen. Zonder boekjes is het tot op heden nog mensen nog altijd gelukt uit te vinden hoe dat werkt.
Er zijn helaas nog meer dan genoeg mensen op deze wereld en ook in Nederland die helaas niet weten hoe een gezonde (seksuele) relatie er uit ziet. Gelijkwaardigheid van man en vrouw en dat instemming van beide kanten nodig is, en dat je geen dingen moet doen waar je je niet fijn bij voelt zijn overduidelijk niet door alle ouders thuis al bijgebracht.
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 19:29 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Volgens mij zeg ik nergens dat masturbatie ongezond zou zijn. En ja, als je een boek maakt gericht op jonge kinderen waarin je ze precies uitlegt hoe masturberen werkt, en suggesties doet om dat bijvoorbeeld in groepen te doen, dan kan je spreken tot aanzetten, zeker op zo’n jonge leeftijd is de grens tussen educatie en nadoen van wat men in zulke boeken voordoet flinterdun.
Waar haal je deze onzin vandaan? Denk je nou echt dat de Rutgers stichting promotiemateriaal heeft voor de lagere school, waarin ze het promoten om in een groep te masturberen? _O-
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_217179506
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 19:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
"Tot in detail"....

Vertel, hoe stel je je dat precies voor, aan de hand van de backcover van dit boek?
Over spelletjes gesproken.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 20:03:15 #273
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217179529
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 20:02 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Ja, daar wijs ik je op.

Je hebt het boek kennelijk zelf niet gelezen, je denkt genoeg te hebben aan een achterflap.

Daar staat werkelijk niets wat jij pretendeert dat het doet.

Waarom doe je dat?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217179593
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 20:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, daar wijs ik je op.

Je hebt het boek kennelijk zelf niet gelezen, je denkt genoeg te hebben aan een achterflap.

Daar staat werkelijk niets wat jij pretendeert dat het doet.

Waarom doe je dat?
Je hebt niet eens de moeite genomen de samenvatting van het boek door te nemen, daar staat namelijk letterlijk alles in wat je zelf hier zegt inclusief de uitleg van wat er in het boek behandeld wordt.

Mag ik je aanraden eerst zelf wat meer onderzoek te doen voordat je (vanuit je geloof?) als een stier op een rode lap te reageren? Het komt de discussie niet ten goede als je continue dingen moet verzinnen om een punt te proberen te maken.
pi_217179599
Daarnaast is de ebook variant voor een tientje te koop. Ook een tip voor Etto.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 20:07:27 #276
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217179601
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 20:06 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Je hebt niet eens de moeite genomen de samenvatting van het boek door te nemen, daar staat namelijk letterlijk alles in wat je zelf hier zegt inclusief de uitleg van wat er in het boek behandeld wordt.

Mag ik je aanraden eerst zelf wat meer onderzoek te doen voordat je (vanuit je geloof?) als een stier op een rode lap te reageren? Het komt de discussie niet ten goede als je continue dingen moet verzinnen om een punt te proberen te maken.
Ik zie daarin nergens dat er instructiemateriaal geleverd wordt om 'masturbatielessen' te organiseren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217179622
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 20:02 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Je bent 1 dag geregistreerd en weet dat janneke juf is grote clown spelletjes. :D
  dinsdag 25 maart 2025 @ 20:08:51 #278
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_217179632
Mijn driejarig neefje kon vorig jaar trots zijn poepgaatje vinden en laten zien. Benieuwd wat hij dit jaar leert tijdens de #lentekriebels25
  dinsdag 25 maart 2025 @ 20:09:00 #279
346939 Janneke141
pi_217179634
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 20:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Je bent 1 dag geregistreerd en weet dat janneke juf is grote clown spelletjes. :D
_O-
  dinsdag 25 maart 2025 @ 20:09:58 #280
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217179653
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 20:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ja ik zag het al... kloon-alert.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 25 maart 2025 @ 20:13:51 #281
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217179721
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 20:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja ik zag het al... kloon-alert.
Je hebt denk ik echt een keer iemand flink tegen de haren ingestreken, ze blijven maar op je afkomen.
pi_217179730
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 20:08 schreef damsco het volgende:
Mijn driejarig neefje kon vorig jaar trots zijn poepgaatje vinden en laten zien. Benieuwd wat hij dit jaar leert tijdens de #lentekriebels25
Elke driejarige kan zijn poepgaatje vinden, en wil dat ook heel graag met iedereen delen. Dat heeft niks met de week van de lentekriebels te maken. Het kan ook helemaal niks met de week van de lentekriebels te maken hebben, want driejarigen gaan nog helemaal niet naar school.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 20:14:51 #283
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217179740
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 20:13 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je hebt denk ik echt een keer iemand flink tegen de haren ingestreken, ze blijven maar op je afkomen.
Ik heb dan weer andere hobby's... munten van Alexander de Grote verzamelen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217179754
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 19:14 schreef inXs het volgende:

[..]
Bron? En waar dan? En dan waaruit blijkt dat vrijheid van denken binnen onze maatschappij, wetten, normen en waarden hiertoe geleid heeft graag. Dan praten we verder.
Ik reageerde op een bericht dat het alleen religie zou zijn die mens seksueel heeft geschaad, maar het is niet alleen religie.

Ook vrijheid heeft individuele personen seksueel geschaad. Waar wil je verder over discussiëren, of ben je er een van de religie dat alleen religie mensen seksueel kan schaden.

Die religie heeft ook veel gelovigen, maar met religieuze mensen is het vaak lastig over uitgangspunten van hun geloof te discussiëren, zoals je zelf aangeeft.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 20:23:18 #285
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_217179882
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 20:14 schreef knoopie het volgende:

[..]
Elke driejarige kan zijn poepgaatje vinden, en wil dat ook heel graag met iedereen delen. Dat heeft niks met de week van de lentekriebels te maken. Het kan ook helemaal niks met de week van de lentekriebels te maken hebben, want driejarigen gaan nog helemaal niet naar school.
Wat een zure bekrompen reactie, alsof een driejarige niet aan de lenteweek kan meedoen en alsof elke driejarige maar altijd zijn poepgaatje gevonden moet hebben. Niet elk kind is even snel qua het ontdekken van het lichaam, anders zouden ze dit ook niet hoeven uit te leggen tijdens de lenteweek. Sterker nog, een paar jaar geleden werd het zelfs uitgelegd aan veel oudere kinderen nog.

pi_217179901
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 20:15 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Ik reageerde op een bericht dat het alleen religie zou zijn die mens seksueel heeft geschaad, maar het is niet alleen religie.

Ook vrijheid heeft individuele personen seksueel geschaad. Waar wil je verder over discussiëren, of ben je er een van de religie dat alleen religie mensen seksueel kan schaden.

Die religie heeft ook veel gelovigen, maar met religieuze mensen is het vaak lastig over uitgangspunten van hun geloof te discussiëren, zoals je zelf aangeeft.
Ik heb nergens gezegd dat het alleen religieuzen zijn.. Wel dat de kans groter is zo'n omgeving dan bij bijv. hippies.

Daarnaast zijn het wel de religieuzen die sex en alles erom heen in het verdomhoekje hebben geschopt.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_217179942
Hoe vervelend het ook is, nu krijgt dat tuig achter Citivas Christiana de volle aandacht.
beter zou het zijn om het compleet te negeren. Een rechtszaak lost niets op.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_217180003
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 20:07 schreef William_Papadin het volgende:
Daarnaast is de ebook variant voor een tientje te koop. Ook een tip voor Etto.
Jij voegt er allerlei zaken aan toe die er niet zijn, maakt zaken groter dan ze zijn en ridiculiseert het ook nog. Het is een respectvol boek dat inzicht geeft in de veranderingen van hormonen en lichaam van opgroeiende tiener en hoe je daar op respectvolle wijze mee om kunt gaan, zonder dwang, eigen keuze, eigen ruimte. Wat is daar mis aan dan? Jij stelt meermaals dat er bijna masturbatieles wordt gegeven, dit is pertinent niet waar en dit soort woorden dragen juist bij aan de polarisatie en zijn geenszins constructief. Het narratief moet wel kloppen, anders is een goede discussie niet mogelijk.

Bovendien is bovenbouw ca 10, voor veel al beginnende pubertijd. Een tijd waarin lichaam en hormonen flink tekeer gaan en als je dan in een omgeving vol taboes en dogma’s opgroeit kan dat echt vervelend zijn (niet voor niets dat in sommige culturen de vrouw bedekt over straat moet). Het is gewoon prettig om hier op normale wijze kennis van te nemen, dat je niet gek, niet ziek, etc bent.

[ Bericht 15% gewijzigd door inXs op 25-03-2025 20:37:48 ]
pi_217180018
quote:
13s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 20:23 schreef damsco het volgende:

[..]
Wat een zure bekrompen reactie, alsof een driejarige niet aan de lenteweek kan meedoen en alsof elke driejarige maar altijd zijn poepgaatje gevonden moet hebben. Niet elk kind is even snel qua het ontdekken van het lichaam, anders zouden ze dit ook niet hoeven uit te leggen tijdens de lenteweek. Sterker nog, een paar jaar geleden werd het zelfs uitgelegd aan veel oudere kinderen nog.

[ afbeelding ]
Dat is helemaal geen zure bekrompen reactie. Dat is de realiteit, in tegenstelling tot jouw driejarige neefje dat je verzonnen hebt om dit plaatje te kunnen posten. De week van de lentekriebels is voor de lagere school. En bij de school van mijn kinderen was het pas vanaf groep drie, dus zesjarige kinderen. En bij die zesjarigen ging het nog lang niet over poepgaatjes ontdekken, maar enkel over dat jouw lichaam van jou is, en alleen jij mag beslissen wie daar aan zit of wie daar naar kijkt.

Je kan je beter afvragen waarom jij zit te fantaseren over een verzonnen neefje van drie die op zijn school al voorlichting kreeg van Rutgers over zijn poepgaatje.
pi_217180036
Dubbel. Oeps

[ Bericht 98% gewijzigd door knoopie op 25-03-2025 20:34:38 (Dubbel) ]
pi_217180085
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 20:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hoe vervelend het ook is, nu krijgt dat tuig achter Citivas Christiana de volle aandacht.
Ergens eens.. Maar door dit soort clubjes vliegen ouders wel leraren aan...
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
  dinsdag 25 maart 2025 @ 20:38:41 #292
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217180108
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 17:37 schreef Kickinalfa het volgende:
Toch wel apart,

"Iedereen heeft eigen perspectieven en normen en waarden. Dat is een groot goed in een vrije democratie.".

Maar schijnbaar moeten we wel de normen en waarden onderschrijven zoals die door de Rutgers stichting wordt voorgeschreven in het lesmateriaal.
Nou, nee dat hoeft niet zeggen ze juist.

Ze willen alleen niet dat je leugens over hen verspreid, wat Civitas Christiana doet.
pi_217180130
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 20:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het probleem is dat straks sommige mensen zich zo op laten naaien door de leugens en overdrijvingen die er verspreid worden door de tegenstanders, dat die geloven volledig in hun recht te staan als ze gewelddadig worden. Afgelopen jaar stond er al iemand binnen op het hoofdkantoor van de Rutgersstichting tegen willekeurige mensen dreigementen te schreeuwen. In zijn hoofd waarschijnlijk compleet gerechtvaardigd “omdat Rutgers onze kinderen allemaal trans wil maken”

De volgende hoeft maar een klein beetje nog gekker te zijn, en er vallen wél slachtoffers.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 20:40:18 #294
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217180131
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 18:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct. En dit is ook waar de vermeende voorvechters van de liberale waarden in een spagaat komen. Men stelt aan de ene kant hartstikke liberaal en vrijzinnig te zijn, maar aan de andere kant moet hun gedachtegoed wel overal te norm zijn en oh jee als kritiek op komt. Het is natuurlijk prima dat een organisatie zoals Rutgers bestaat en tevens dat veel mensen zich kunnen vinden in dat gedachtegoed, maar je wordt meteen voor alles en nog wat uitgemaakt als je het daar niet mee eens bent.
Sinds wanneer moeten liberalen accepteren dat er leugens worden verspreid?
pi_217180198
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 20:32 schreef knoopie het volgende:

[..]
Dat is helemaal geen zure bekrompen reactie. Dat is de realiteit, in tegenstelling tot jouw driejarige neefje dat je verzonnen hebt om dit plaatje te kunnen posten. De week van de lentekriebels is voor de lagere school. En bij de school van mijn kinderen was het pas vanaf groep drie, dus zesjarige kinderen. En bij die zesjarigen ging het nog lang niet over poepgaatjes ontdekken, maar enkel over dat jouw lichaam van jou is, en alleen jij mag beslissen wie daar aan zit of wie daar naar kijkt.

Je kan je beter afvragen waarom jij zit te fantaseren over een verzonnen neefje van drie die op zijn school al voorlichting kreeg van Rutgers over zijn poepgaatje.
Je slaat de spijker op zijn kop, veel mensen hier suggereren dat ze jn groep 3 toch ook al masturbatieles krijgen, maar de meeste hebben geen idee van de ‘leerlijn’ en de opbouw van deze lesstof. Ofwel het verkeerde, makkelijk in de mond liggende en schreeuwende narratief met allerlei extreme signaalwoorden om hun gelijk te krijgen. De nuance mist volledig waardoor een goede discussie op feiten niet kan bestaan.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 20:43:49 #296
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_217180200
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 20:32 schreef knoopie het volgende:

[..]

Klinkt beetje lafjes, wellicht dat jullie een aangepaste versie hebben.
pi_217180216
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 20:24 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Ik heb nergens gezegd dat het alleen religieuzen zijn.. Wel dat de kans groter is zo'n omgeving dan bij bijv. hippies.

Daarnaast zijn het wel de religieuzen die sex en alles erom heen in het verdomhoekje hebben geschopt.
Ik reageerde niet op jou, maar op de vraag van een ander, maar goed.

Dubbele moraal van religie hoe die gepredikt en beleden wordt, ja dat is.
pi_217180521
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 20:40 schreef knoopie het volgende:

[..]
Het probleem is dat straks sommige mensen zich zo op laten naaien door de leugens en overdrijvingen die er verspreid worden door de tegenstanders, dat die geloven volledig in hun recht te staan als ze gewelddadig worden. Afgelopen jaar stond er al iemand binnen op het hoofdkantoor van de Rutgersstichting tegen willekeurige mensen dreigementen te schreeuwen. In zijn hoofd waarschijnlijk compleet gerechtvaardigd “omdat Rutgers onze kinderen allemaal trans wil maken”

De volgende hoeft maar een klein beetje nog gekker te zijn, en er vallen wél slachtoffers.
De Rutgers Stichting heeft zich in de jaren '90 opnieuw moeten uitvinden als nationaal NGO. Voor de meeste was de stap naar de huisarts voor recept of voorlichting over anti conceptiemiddelen niet meer te groot.

Blijkbaar zijn ze op een pad geraakt dat niet alleen vragen, maar ook agressie oproept.
pi_217180674
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 19:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het lijkt niet zo, het is zo. Dit topic staat vol met allerlei bijzonder de ad hominems zodra mensen geen inhoudelijke reactie meer hebben. Even een kleine greep:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]

Omdat een breed scala aan users je redenaties achterlijk en je opvattingen verachtelijk vindt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_217180689
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 21:03 schreef yessie234 het volgende:

[..]
De Rutgers Stichting heeft zich in de jaren '90 opnieuw moeten uitvinden als nationaal NGO. Voor de meeste was de stap naar de huisarts voor recept of voorlichting over anti conceptiemiddelen niet meer te groot.

Blijkbaar zijn ze op een pad geraakt dat niet alleen vragen, maar ook agressie oproept.
Vanuit een bepaalde rechts conservatieve en religieuze groep ja… zo’n groep waar ook trump zich onder schaart. Dus ook bij nou is het narratief belangrijk en de gekozen woorden en context ook.

Het agressieverhaal komt niet door rutger, maar het is de partij en de mensen van die ik hierboven noem die agressiever worden en naar niet wettige middelen grijpen, ook desinformatie en leugensverspreiding. Dus graag wel op de juiste manier benoemen, anders krijg je hetzelfde als trump: ‘oekraine wil geen vrede, want ze blijven vechten’
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')