Olie, gas, hoogwaardige IT (Kaspersky)quote:Op woensdag 26 maart 2025 08:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik zei het gisteren al maar herhaal het voor je. Rusland heeft ons niets te bieden.
Omdat Israël geen bedreiging voor ons vormt en onze niet aanvalt met hybride aanvallen.quote:Op woensdag 26 maart 2025 08:15 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Olie, gas, hoogwaardige IT (Kaspersky)
Waarom moeten wij landen die zo dicht bij Nederland liggen een Noord-Korea-behandeling geven en laten wij Israël gewoon hun gang gaan?
Kaspersky, gebruiken hier nog mensen die Russische FSB-spyware?quote:Op woensdag 26 maart 2025 08:15 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Waarom moeten wij landen die zo dicht bij Nederland liggen een Noord-Korea-behandeling geven en laten wij Israël gewoon hun gang gaan?
Het is natuurlijk wel zo dat er een relatie is tussen het provoken van deze oorlog en de vele honderdduizenden (als het er niet meer zijn) dode Oekraďense soldaten en burgers. Wat de Russen doen is heel fout, maar EU-liberalen zijn geen haar beter.quote:Op woensdag 26 maart 2025 07:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je held in het Kremlin wil oorlog en weigert zich terug te trekken. De doden komen dan ook voor zijn rekening en voor niemand anders.
Meerderheid van de Oekraďners weet niet wat hun belang is. Ik vraag mij overigens ook af of zij echt graag willen vechten, zo'n 7 miljoen zijn gevlucht naar andere landen in Europa.quote:Op woensdag 26 maart 2025 07:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Meerderheid van de Oekraďners wil doorvechten. Zijn gewoon polls beschikbaar.
Wederom een uitspraak van je die vooral van toepassing is op Ruslandquote:Op woensdag 26 maart 2025 08:14 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Iedereen die niet aan het front staat is voor de oorlog.
Olie en gas kan Rusland niet meer naar ons exporteren omdat alles in puin ligt. Als dat eerst gerepareerd moet worden wordt het te duur. En we hebben er steeds minder van nodig, rendabel gaat het niet worden.quote:Op woensdag 26 maart 2025 08:15 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Daarnaast zou het vrij stupide zijn om ons weer afhankelijk te maken van de Russen daarvoor.quote:Op woensdag 26 maart 2025 08:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
Olie en gas kan Rusland niet meer naar ons exporteren omdat alles in puin ligt. Als dat eerst gerepareerd moet worden wordt het te duur. En we hebben er steeds minder van nodig, rendabel gaat het niet worden.
Hoogwaardige ITquote:Op woensdag 26 maart 2025 08:15 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Gast, serieus?quote:Op woensdag 26 maart 2025 08:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Meerderheid van de Oekraďners weet niet wat hun belang is.
Yup, om te ontsnappen aan het geweld van Rusland.quote:Ik vraag mij overigens ook af of zij echt graag willen vechten, zo'n 7 miljoen zijn gevlucht naar andere landen in Europa.
Oekraďense mannen in een dienstplichtige leeftijd zijn massaal gevlucht. Dat ontkennen is echt dom.quote:Op woensdag 26 maart 2025 09:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Gast, serieus?
[..]
Yup, om te ontsnappen aan het geweld van Rusland.
Niet omdat ze niet weten wat hun belang is
Het belang van Oekraďne is beschermd te worden tegen het oorlogsgeweld van Rusland.
Sinds wanneer zijn ze aangesloten bij de westerse wereld dan? En wie heeft ze dat verteld dan? En gebeurt zoiets dan van de ene op de andere dag?quote:Op woensdag 26 maart 2025 09:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Oekraďense mannen in een dienstplichtige leeftijd zijn massaal gevlucht. Dat ontkennen is echt dom.
Oekraďners is verteld dat als zij zich zouden aansluiten bij de Westerse wereld er vrede en welvaart zou komen, daar is nochtans geen enkele sprake van. En zoals het momenteel gaat, is dat perspectief verder weg dan ooit.
Dat denk ik dus ook. Oekraďne gaat dus niet stoppen, hoe vaak Trump ook een mes in hun rug probeert te rammen. Een slechte deal is gevaarlijker.quote:⚠️ Russia & Ukraine may choose to continue fighting rather than rush a settlement – Bloomberg, citing U.S. intelligence. Both sides see partial ceasefires as possible but view prolonged war as less risky than a bad deal.
https://www.bloomberg.com(...)ontinued-war-us-says
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3llbbe7b3522s
Ja tuurlijk want dan blijft de geldstroom doorgaan. Polls uit Oekraďne zijn betrouwbaar 🤡quote:Op woensdag 26 maart 2025 07:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Meerderheid van de Oekraďners wil doorvechten. Zijn gewoon polls beschikbaar.
Ohja, alle polls uit Oekraine zijn onbetrouwbaar, dus hoef je ook niet te luisteren naar de mening van de Oekraďense burgerquote:Op woensdag 26 maart 2025 10:00 schreef niggeplease het volgende:
[..]
Ja tuurlijk want dan blijft de geldstroom doorgaan. Polls uit Oekraďne zijn betrouwbaar 🤡
Meerderheid van de Russen staat ook achter de oorlog. Blijkbaar levert dat ze nog steeds genoeg op.quote:Op woensdag 26 maart 2025 10:00 schreef niggeplease het volgende:
[..]
Ja tuurlijk want dan blijft de geldstroom doorgaan. Polls uit Oekraďne zijn betrouwbaar 🤡
Ik ga niet mee in dat alles een van te voren doordacht complot is. Maar als iemand zich meer verdiept heeft in dit conflict, dus ook voor 2014 en zelfs in de tijd van Gorbatsjov, dan is het wel zo dat het Westen Putin op een zodanige manier heeft behandeld dat zijn reacties daarop waren te verwachten. Het westen heeft Putin (in zijn beleving) onnodig 'vernederd' en geďsoleerd waardoor hij een wrok tegen het westen heeft ontwikkeld en wil bewijzen dat hij echt wel een groot staatsman is. Daar zijn meerdere docu's (uit de VS!) over geweest.quote:Op woensdag 26 maart 2025 03:47 schreef Jeo_Boden het volgende:
[..]
Ik heb dit al 11 jaar kunnen volgen. Als je zelf een beetje had opgelet. Heb je kunnen zien dat de aanval van Rusland wel degelijk werd uitgelokt door de Oekraďne, de NAVO, de EU en de CIA. Met als einddoel regimechange en versplintering van Rusland. Je moet eigenlijk wel gek zijn, als je had gedacht dat Putin dit zomaar zou laten gebeuren.
Een recruiter van BlackRock heeft (onhandig) toegegeven dat Oekraďne alleen wordt ingezet als kanonnenvoer om Rusland te verzwakken. Ze hebben geen enkele interesse in Oekraďne of Democratie. Ruim 1 miljoen Oekrainers zijn al naar het front gestuurd en overleden. Een langdurige oorlog is bovendien voordelig voor vermogensbeheerders zoals BlackRock. De EU gaat BlackRock namelijk inschakelen om Europese spaar-tegoeden en pensioenen te beheren, met als doel deze oorlog te bekostigen.
Als je dus echt om Oekraine geeft, zijn vreedzame economische handelsbetrekkingen met Rusland de enige juiste oplossing. Maar dit willen de Europese elites maar niet.
Nee, maar je suggereert wel dat het op z'n minst een optie is om Putin overal zijn egoďstische klote-zin in te geven om oorlog te voorkomen. Ik vind dat niet realistisch.quote:Op woensdag 26 maart 2025 10:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
(Ik zeg dus niet dat het westen verantwoordelijk is voor deze oorlog en alle doden he, maar het is niet zwart-wit)
Welke koppige houding?quote:Op woensdag 26 maart 2025 07:36 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Dankzij die koppige houding zijn er nu 100 duizenden doden in Oekraďne, gaat lekker man. Op naar het miljoen.
Dat laatste boeit weinig als het verplicht is. Ik maak me wel zorgen om dat eerste, ook gezien al die verhalen dat de andere NAVO landen ze als voorbeeld zou moeten zien. Nu is Tusk pas sinds eind 2023 weer PM, en toen was de 155mm productie nog niet op stoom, maar toch.....quote:🇵🇱⚔️ Poland will be able to conduct combat operations only for 1-2 weeks, because it is for this period that the reserves of shells will be enough, — the head of Polish National Security Bureau
❗️The majority of Poles also refuse to undergo mandatory military training: only 35% expressed interest.
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3llbfqt7u322h
Tja, als ze alle granaten onmiddellijk doorsturen naar Ukraine dan hou je zelf weinig over.quote:Op woensdag 26 maart 2025 10:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat laatste boeit weinig als het verplicht is. Ik maak me wel zorgen om dat eerste, ook gezien al die verhalen dat de andere NAVO landen ze als voorbeeld zou moeten zien. Nu is Tusk pas sinds eind 2023 weer PM, en toen was de 155mm productie nog niet op stoom, maar toch.....
Ja. Er suggereerde hier gisteren ook iemand dat het eigenlijk ook wel een beetje zielig is voor Poetin dat zijn hele invloedssfeer uit elkaar is gevallen en dat we daar een beetje rekening mee moeten houden.quote:Op woensdag 26 maart 2025 10:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, maar je suggereert wel dat het op z'n minst een optie is om Putin overal zijn egoďstische klote-zin in te geven om oorlog te voorkomen. Ik vind dat niet realistisch.
Oh, maar ik wel best het privé-leven van sommige users hier overhoop halen als ik jou daar mee van dienst kan zijn.quote:Op woensdag 26 maart 2025 10:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja. Er suggereerde hier gisteren ook iemand dat het eigenlijk ook wel een beetje zielig is voor Poetin dat zijn hele invloedssfeer uit elkaar is gevallen en dat we daar een beetje rekening mee moeten houden.
Als UK er ook zo over had gedacht dan hadden die 1/3e deel van de wereld met de grond gelijk kunnen maken. Dat hele invloedssfeer gelul is gewoon een oneigenlijke claim. Niemand hoeft daar rekening mee te houden. Ik verwacht ook van niemand dat ze rekening houden met mijn zelfbedachte problemen, trouwens.
Ze stuurden vooral de 122/152mm dacht ik. Ze willen over op 155mm. Ik ben een beetje bezorgd dat ze wel heel veel Koreaanse tanks en artillerie hebben gekocht maar bezuinigd hebben op de munitie. Aan de andere kant weet je niet wat er aan bestellingen uitstaat en of ze Oekraďne voorrang hebben gegeven.quote:Op woensdag 26 maart 2025 10:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Tja, als ze alle granaten onmiddellijk doorsturen naar Ukraine dan hou je zelf weinig over.
Redelijk tot goede samenvatting!quote:Op woensdag 26 maart 2025 10:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik ga niet mee in dat alles een van te voren doordacht complot is. Maar als iemand zich meer verdiept heeft in dit conflict, dus ook voor 2014 en zelfs in de tijd van Gorbatsjov, dan is het wel zo dat het Westen Putin op een zodanige manier heeft behandeld dat zijn reacties daarop waren te verwachten. Het westen heeft Putin (in zijn beleving) onnodig 'vernederd' en geďsoleerd waardoor hij een wrok tegen het westen heeft ontwikkeld en wil bewijzen dat hij echt wel een groot staatsman is. Daar zijn meerdere docu's (uit de VS!) over geweest.
In die zin heeft het Westen wel een aandeel in wat er nu gebeurt.
(Ik zeg dus niet dat het westen verantwoordelijk is voor deze oorlog en alle doden he, maar het is niet zwart-wit)
Die suggestie zit in jouw hoofd. Rare kronkelquote:Op woensdag 26 maart 2025 10:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, maar je suggereert wel dat het op z'n minst een optie is om Putin overal zijn egoďstische klote-zin in te geven om oorlog te voorkomen. Ik vind dat niet realistisch.
Non argument.quote:Op woensdag 26 maart 2025 09:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Oekraďense mannen in een dienstplichtige leeftijd zijn massaal gevlucht. Dat ontkennen is echt dom.
Ook een non argument.quote:Oekraďners is verteld dat als zij zich zouden aansluiten bij de Westerse wereld er vrede en welvaart zou komen, daar is nochtans geen enkele sprake van. En zoals het momenteel gaat, is dat perspectief verder weg dan ooit.
Over welke 'gegronde' redenen heb je het dan?quote:Op woensdag 26 maart 2025 10:54 schreef Scjvb het volgende:
maar er leken gegronde redenen te zijn voor de heer Poetin vanuit zijn optiek uiteindelijk over te gaan tot deze vijandige koers.
Wat voor gegronde redenen?quote:Op woensdag 26 maart 2025 10:54 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Redelijk tot goede samenvatting!
Hoewel het fout, fout en nog eens fout is dat Poetin uiteindelijk besloot Oekraďne toch binnen te vallen, is een dergelijk gedachtegoed erg begrijpelijk. Voorgeschiedenis dient men namelijk nooit uit het oog te verliezen! Keur het verder niet goed, maar er leken gegronde redenen te zijn voor de heer Poetin vanuit zijn optiek uiteindelijk over te gaan tot deze vijandige koers.
Blijven praten en noodzakelijkerwijs meebewegen met de russen zou hopelijk spoedig leiden tot een compromis, waarna de oorlog stopt.
En Poetin gaat er immers vol in met het stellen van eisen, maar hopelijk komen hierdoor spoedig afsprakenop tafel die vruchtbaar zijn in deze situatie en kunnen leiden tot duurzame vrede. Het een en ander financieren en helpen opbouwen van kapotgeschoten delen van Oekraďne daarna, waaronder belangrijke infrastructuur e.d., levering van duurzame goederen, levensmiddelen en andere zaken die reeds getroffen bevolking weer wat op de been helpen na de oorlog, zou dan snel op gang komen.
Op termijn wederom handel drijven met de Russen komt mogelijk dan ook weer in zicht!
Die conclusies die je verder trekt zijn dan weer voor jouw rekeningquote:Op woensdag 26 maart 2025 10:54 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Redelijk tot goede samenvatting!
Hoewel het fout, fout en nog eens fout is dat Poetin uiteindelijk besloot Oekraďne toch binnen te vallen, is een dergelijk gedachtegoed erg begrijpelijk. Voorgeschiedenis dient men namelijk nooit uit het oog te verliezen! Keur het verder niet goed, maar er leken gegronde redenen te zijn voor de heer Poetin vanuit zijn optiek uiteindelijk over te gaan tot deze vijandige koers.
Blijven praten en noodzakelijkerwijs meebewegen met de russen zou hopelijk spoedig leiden tot een compromis, waarna de oorlog stopt.
En Poetin gaat er immers vol in met het stellen van eisen, maar hopelijk komen hierdoor spoedig afsprakenop tafel die vruchtbaar zijn in deze situatie en kunnen leiden tot duurzame vrede. Het een en ander financieren en helpen opbouwen van kapotgeschoten delen van Oekraďne daarna, waaronder belangrijke infrastructuur e.d., levering van duurzame goederen, levensmiddelen en andere zaken die reeds getroffen bevolking weer wat op de been helpen na de oorlog, zou dan snel op gang komen.
Op termijn wederom handel drijven met de Russen komt mogelijk dan ook weer in zicht!
Tot zover de grootste legermacht van de EU.quote:Op woensdag 26 maart 2025 10:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat laatste boeit weinig als het verplicht is. Ik maak me wel zorgen om dat eerste, ook gezien al die verhalen dat de andere NAVO landen ze als voorbeeld zou moeten zien. Nu is Tusk pas sinds eind 2023 weer PM, en toen was de 155mm productie nog niet op stoom, maar toch.....
Geen probleem!quote:Op woensdag 26 maart 2025 11:04 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Die conclusies die je verder trekt zijn dan weer voor jouw rekening
quote:Op woensdag 26 maart 2025 11:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Over welke 'gegronde' redenen heb je het dan?
Ja, hč hč. Dat kunt u toch zelf opmaken uit de tekst. Tevens betekent enig begrip zéker nog geen goedkeuring mijnerzijds voor Poetins keuzes.quote:
Nee, die suggestie zit in jouw post.quote:Op woensdag 26 maart 2025 10:59 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Die suggestie zit in jouw hoofd. Rare kronkel
Ik zie gronden voor het Westen om Rusland de moeder te bombarderen.quote:Op woensdag 26 maart 2025 10:54 schreef Scjvb het volgende:
Keur het verder niet goed, maar er leken gegronde redenen te zijn voor de heer Poetin vanuit zijn optiek uiteindelijk over te gaan tot deze vijandige koers.
Dan moeten ze het wel meteen goed doen.quote:Op woensdag 26 maart 2025 11:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik zie gronden voor het Westen om Rusland de moeder te bombarderen.
Dat ben ik helemaal met je eens.quote:Op woensdag 26 maart 2025 11:14 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Dan moeten ze het wel meteen goed doen.
Precies. Daar winnen met scheppen bewapende soldaten die op ezeltjes aankomen nog van.quote:Op woensdag 26 maart 2025 11:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tot zover de grootste legermacht van de EU.
Waarom zou ik moeten gaan gissen naar wat jij bedoelt met "gegronde redenen" wanneer je het alleen over "voorgeschiedenis" hebt.quote:Op woensdag 26 maart 2025 11:08 schreef Scjvb het volgende:
[..]
[..]
Ja, hč hč. Dat kunt u toch zelf opmaken uit de tekst. Tevens betekent enig begrip zéker nog geen goedkeuring mijnerzijds voor Poetins keuzes.
Nee, ik zie geen gegronde redenen om een oorlog in Oekraďne te starten in je reactie.quote:Op woensdag 26 maart 2025 11:08 schreef Scjvb het volgende:
[..]
[..]
Ja, hč hč. Dat kunt u toch zelf opmaken uit de tekst. Tevens betekent enig begrip zéker nog geen goedkeuring mijnerzijds voor Poetins keuzes.
Snap ik natuurlijk, maar als je de Krim omsingelt hebt, kun je het makkelijk innemenquote:Op woensdag 26 maart 2025 00:31 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je verovert geen grondgebied door alleen een vloot te verjagen.
Je hebt helemaal gelijk!quote:Op woensdag 26 maart 2025 11:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, die suggestie zit in jouw post.
Het duurde nog lang voordat ze met de beschuldiging naar Oekraďne aankwamen. Maar het waren een paar geweldige vredige uren.quote:https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3llbkrx34ts2s
The Russian Ministry of Defense has claimed that despite statements from Zelensky, Ukraine has continued its strikes on Russian energy infrastructure. Two Ukrainian drones were reportedly downed off the coast of Crimea, targeting the Glebovsky underground gas storage.
Met boten een schiereiland omsingelen is best ingewikkeld.quote:Op woensdag 26 maart 2025 11:18 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Snap ik natuurlijk, maar als je de Krim omsingelt hebt, kun je het makkelijk innemen
Dat hoeft helemaal niet. Neptunes zijn voldoende.quote:Op woensdag 26 maart 2025 11:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Met boten een schiereiland omsingelen is best ingewikkeld.
Je mag me uitleggen wat daar wappie aan is.quote:Op woensdag 26 maart 2025 11:21 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk!![]()
Pfff.... tegen zoveel wappie-gedrag ik niet op.![]()
Wat voor een mongool zet dat dan op internet?quote:Op woensdag 26 maart 2025 10:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Oh, we moeten gas kopen van de Russen en niet van de Amerikanen vinden de dealmakers en zakenlui in Washington.quote:https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3llbks5phrc22
🙄❗️"Russia is negotiating with the US on the resumption of gas supplies to Europe via the Nord Stream gas pipelines," — Lavrov
Gaat de VS de EU dwingen om dat gas te kopen? Houden ze dan hun troepen op Europese bodem?quote:Op woensdag 26 maart 2025 11:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Oh, we moeten gas kopen van de Russen en niet van de Amerikanen vinden de dealmakers en zakenlui in Washington.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |