Nee hoor. We kunnen iets pro actiever preventief Moscou nuken.quote:Op maandag 24 maart 2025 16:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dus als we Oekraine succesvol zouden steunen, zouden we toch de steun weer intrekken door de nucleaire dreiging?
Je zegt feitelijk dat elke vorm van verzet zinloos is..
Je vindt de steun geen succes?quote:Op maandag 24 maart 2025 16:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dus als we Oekraine succesvol zouden steunen, zouden we toch de steun weer intrekken door de nucleaire dreiging?
Nee, dat is wat jij hoopt.quote:Je zegt feitelijk dat elke vorm van verzet zinloos is..
U wel dan?quote:
Rusland kan zich per direct terugtrekken, et voila, er is vrede.quote:Op maandag 24 maart 2025 16:30 schreef Scjvb het volgende:
[..]
U wel dan?
Dat na alle steun van Biden, en wat daarna allemaal is gebeurd (zoal door bemiddeling van Trump en gezanten voor duurzame vrede), de oorlog nog steeds in alle hevigheid doorgaat spreekt al boekdelen in dikste soort.
Jazeker.quote:
Yup, dat Trump een sukkel is die zijn beloftes niet nakomt.quote:Dat na alle steun van Biden, en wat daarna intussen allemaal is gebeurd (zoal door bemiddeling van Trump en gezanten voor duurzame vrede), de oorlog nog steeds in alle hevigheid doorgaat spreekt al boekdelen in dikste soort.
De kortste route naar vrede is dat Rusland zich per direct terugtrekt. Dan stopt het moorden ook meteen. Prachtig toch?quote:Op maandag 24 maart 2025 16:30 schreef Scjvb het volgende:
[..]
U wel dan?
Dat na alle steun van Biden, en wat daarna intussen allemaal is gebeurd (zoal door bemiddeling van Trump en gezanten voor duurzame vrede), de oorlog nog steeds in alle hevigheid doorgaat spreekt al boekdelen in dikste soort.
En dan blijft het stil....quote:Op maandag 24 maart 2025 16:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De kortste route naar vrede is dat Rusland zich per direct terugtrekt. Dan stopt het moorden ook meteen. Prachtig toch?
Dat zou wel makkelijk zijn inderdaad, helaas is het geen realistische oplossing.quote:Op maandag 24 maart 2025 17:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zoals gewoonlijk. Of wat gemurmel dat “het zo allemaal niet werkt.
Als oplossingsrichting klopt dat wel. Als we het hebben over wie er nou eigenlijk begonnen is, niet.quote:Op maandag 24 maart 2025 17:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat zou wel makkelijk zijn inderdaad, helaas is het geen realistische oplossing.
Die onderschatting van Europa (en Oekraïne) en overschatting van zijn eigen land is wel een enorme zwakke plek die hij had en nog steeds lijkt te hebben. Hij heeft wat dat betreft niet geleerd (of niet de correcte lessen geleerd) van de mislukte invasie op 24 februari 2022.quote:Op maandag 24 maart 2025 15:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En we weten dat Poetin niet bang is voor EU liberalen die verbaal agressief zijn, maar geen militaire hardware hebben.
Dat is ook zo, maar de aanstichter aanmerken is geen oplossing voor een al bestaand conflict. Het werken naar een vrede betekent dat beide kanten concessies moeten doen zodoende tot een oplossing te komen, het is jammer dat dat hier niet mogelijk lijkt.quote:Op maandag 24 maart 2025 17:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als oplossingsrichting klopt dat wel. Als we het hebben over wie er nou eigenlijk begonnen is, niet.
En het gehuichel over dat het allemaal "heel ingewikkeld is", zet in op het moment dat je de vredesbrigade er op wijst dat rus begon.
Nope.quote:
Trump mag dan een ''warhoofd'' en een schreeuwer zijn, maar in deze weinig tot niet te vergelijken met Biden die m.i. het vuurtje daar anders alleen maar meer opstookte.quote:Op maandag 24 maart 2025 16:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jazeker.
[..]
Yup, dat Trump een sukkel is die zijn beloftes niet nakomt.
Dat Rusland nog steeds de oorlog niet heeft gewonnen is een succes.
Terugtrekken??quote:Op maandag 24 maart 2025 16:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De kortste route naar vrede is dat Rusland zich per direct terugtrekt. Dan stopt het moorden ook meteen. Prachtig toch?
Kap toch met je gehuichel joh, je betreurt niets.quote:
quote:Op maandag 24 maart 2025 17:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kap toch met je gehuichel joh, je betreurt niets.
Denk niet dat die beslissingen van de Posts van dit topic afhangen.quote:Op maandag 24 maart 2025 17:17 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is ook zo, maar de aanstichter aanmerken is geen oplossing voor een al bestaand conflict. Het werken naar een vrede betekent dat beide kanten concessies moeten doen zodoende tot een oplossing te komen, het is jammer dat dat hier niet mogelijk lijkt.
Dat verklaart niet waarom de Russische aanvallen sinds de overwinning van Trump zijn toegenomen.quote:Op maandag 24 maart 2025 17:20 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Nope.
[..]
Trump mag dan een ''warhoofd'' en een schreeuwer zijn, maar in deze weinig tot niet te vergelijken met Biden die m.i. het vuurtje daar anders alleen maar meer opstookte.![]()
Wat voor oplossing?quote:En dat er steeds nog geen oplossing tot stand gekomen is, maakt het geheel dus vooralsnog geen succes.
Dat is inderdaad vrij eenvoudig.quote:Vooral ook met alle reeds nog bestaande risico's.
[..]
Terugtrekken??
Misschien wel, tenminste als dat zo gemakkelijk voor Rusland en Poetin was.![]()
Die doet niet ter zake.quote:Vergeet echter niet de beweegredenen daartoe.
Juist door de oorlog in Oekraïne is de NAVO opgerukt richting Rusland en bezig zich beter te bewapenen.quote:Een oprukkende NATO richting Rusland, waar Oekraïne als kandidaat aangedragen werd.
Kortom, je vindt de oorlog in Oekraïne legitiem en wilt niet dat Rusland er als verliezer uit komt.quote:Voorts zou het inderdaad ideaal zijn, en door de bril van idealisten bezien dé meest ultieme koers. Zou het ook liever zien gebeuren, maar in de hoop dat deze oorlog te stoppen is dit scenario tot m'n spijt helaas niet bepaald realistisch, hoezeer ik dat ook betreur.
Immers lijden ook veel Russische burgers hieronder! En denkt u wel eens aan hen? Dus vergeet hen niet!![]()
Oekraïne dat zich overgeeft ook niet.quote:Op maandag 24 maart 2025 17:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat zou wel makkelijk zijn inderdaad, helaas is het geen realistische oplossing.
We zijn er weer hoor!quote:
Had je dat ook in de WO2 tijden gedaan? Denk toch vooral aan de Duitse burgers die slachtoffer zijn en al die Duitse soldaten. En denk ook aan de wensen van Hitler! We moeten ook naar hem luisteren!quote:Op maandag 24 maart 2025 17:20 schreef Scjvb het volgende:
Immers lijden ook veel Russische burgers hieronder! En denkt u wel eens aan hen? Dus vergeet hen niet!![]()
Helaas kan ik maar 1 like zetten.quote:Op maandag 24 maart 2025 17:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Had je dat ook in de WO2 tijden gedaan? Denk toch vooral aan de Duitse burgers die slachtoffer zijn en al die Duitse soldaten. En denk ook aan de wensen van Hitler! We moeten ook naar hem luisteren!
Ik neem illegaal je achtertuin in beslag en dan gaan we onderhandelen en moet jij concessies doen.quote:Op maandag 24 maart 2025 17:17 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is ook zo, maar de aanstichter aanmerken is geen oplossing voor een al bestaand conflict. Het werken naar een vrede betekent dat beide kanten concessies moeten doen zodoende tot een oplossing te komen, het is jammer dat dat hier niet mogelijk lijkt.
Heb je al iets vernomen dan van de concessies die van rus verwacht worden?quote:Op maandag 24 maart 2025 17:17 schreef BlaZ het volgende:
Het werken naar een vrede betekent dat beide kanten concessies moeten doen zodoende tot een oplossing te komen,
UA moet zich gewoon overgeven ja!!!1quote:Op maandag 24 maart 2025 17:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Heb je al iets vernomen dan van de concessies die van rus verwacht worden?
Ik dacht dat ze vrede gingen brengen.quote:Op maandag 24 maart 2025 18:08 schreef ExTec het volgende:
Deze is ook wel weer heel briljant zeg, tering.
The Trump Administration Accidentally Texted Me Its War Plans
"We come in peace, shoot to kill"quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Ja, maar jemenieten lijden hier ook onder! Denk u ook wel eens aan hen?quote:
President Prulsukkel gaat stukken land weggeven.quote:🇺🇸👀 "Now we're talking about territory. We have a rare earths deal, we'll sign it soon," Trump said.
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3ll5ab5yroc2b
Gaat hij die stukken land eerst zelf veroveren?quote:Op maandag 24 maart 2025 18:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
President Prulsukkel gaat stukken land weggeven.
Klopt, vandaar dat beide partijen concessies moeten doen.quote:
Ik denk het.quote:Op maandag 24 maart 2025 18:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Gaat hij die stukken land eerst zelf veroveren?
Dit soort dingen zijn ook wel een dingetje. We hebben een hele grote dure bedrijfsvoeringsorganisatie, maar geen ifv's, tanks, drones, en andere meuk.quote:Op maandag 24 maart 2025 18:19 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.ad.nl/video/p(...)jdens-oorlog-1264241
Hoe schrikt een bevoorrading schip af?
Pas op we pompen 3000kg aardappels je ruim in!
Hoezo moet dat? Gewoon heel veel Russen doodmaken en hun economie voor de komende 30-50 jaar terugbrengen tot niets door alle olie- en gasinstallaties en alle zware industrie ten westen van de Oeral tot puin te dronen. Op een gegeven moment hebben de gewone Russen er dan zo genoeg van dat ze de Poetinkliek wel uit het Kremlin slepen en lynchen.quote:Op maandag 24 maart 2025 18:33 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Klopt, vandaar dat beide partijen concessies moeten doen.
Geen IFV's? We bouwen CV90's in Nederland en tanks zijn besteld.quote:Op maandag 24 maart 2025 18:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit soort dingen zijn ook wel een dingetje. We hebben een hele grote dure bedrijfsvoeringsorganisatie, maar geen ifv's, tanks, drones, en andere meuk.
Wel mooie vrachtwagens voor verplaatsingen, goede opleidingsfasciliteiten, en veel mensen op hr, communicatie, en control.
Als ze vertrekken is dat probleem zo opgelost.quote:"We're tired of washing body bags. We're really tired of washing them."
Russian 'military expert' and 'Z-patriot' Maxim Klimov said that the losses in the Russian army are so huge that there are no longer enough bags for the dead.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3ll5auhu3cs2w
Ja, dat is het ideale uitgangspunt voor de EU; voor Oekraïne en Rusland is dit een rampscenario.quote:Op maandag 24 maart 2025 18:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoezo moet dat? Gewoon heel veel Russen doodmaken en hun economie voor de komende 30-50 jaar terugbrengen tot niets door alle olie- en gasinstallaties en alle zware industrie ten westen van de Oeral tot puin te dronen. Op een gegeven moment hebben de gewone Russen er dan zo genoeg van dat ze de Poetinkliek wel uit het Kremlin slepen en lynchen.
Welk ideaal heb jij voor Ukraine voor ogen dan?quote:Op maandag 24 maart 2025 19:23 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, dat is het ideale uitgangspunt voor de EU; voor Oekraïne en Rusland is dit een rampscenario.
Een ideaal is er niet echt, maar het beëindigen van de oorlog met het in acht houden van de huidige frontlinie lijkt me een prima uitgangspunt.quote:Op maandag 24 maart 2025 19:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Welk ideaal heb jij voor Ukraine voor ogen dan?
Nee, geheel Oekraïne is uitgesloten. Ik blijf erbij dat we uiteindelijk naar een demarcatielijn gaan.quote:Op maandag 24 maart 2025 19:50 schreef phpmystyle het volgende:
@:BlaZ kun jij grofmazig een beeld schetsen hoe dit eindigt?
Komt er een (duurzame) bestandslijn, of verwacht jij dat Rusland serieus voornemens is om geheel Oekraine in te nemen?
Ik vind de gedachte van iemand hier niet gek dat het al met al zolang duurt dat Trump zich geheel terugtrekt en eenieder meedeelt dat ze het zelf maar mogen uitzoeken.quote:Op maandag 24 maart 2025 20:07 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee, geheel Oekraïne is uitgesloten. Ik blijf erbij dat we uiteindelijk naar een demarcatielijn gaan.
Momenteel lijkt Rusland stevige eisen op tafel te leggen doordat ze denken met een voorjaarsoffensief nog flink de positie te kunnen verbeteren, Kursk is in ieder geval vrijwel heroverd.
Maar dan nog gaan ze niet heel Oekraïne in kunnen nemen. Ik denk dat het conflict sowieso op de westbank van de Dnjepr blijft enquote:Op maandag 24 maart 2025 20:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik vind de gedachte van iemand hier niet gek dat het al met al zolang duurt dat Trump zich geheel terugtrekt en eenieder meedeelt dat ze het zelf maar mogen uitzoeken.
Zinspelen op een een oorlog waarin USA niet meer deelneemt is vanuit Russisch oogpunt best aanlokkelijk.
So what dat het voor Rusland een rampscenario is? En misschien kijken ze dan eindelijk eens een keer in de spiegel en gaan ze nadenken of ieder buurland onderdrukken wel een goed idee is.quote:Op maandag 24 maart 2025 19:23 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, dat is het ideale uitgangspunt voor de EU; voor Oekraïne en Rusland is dit een rampscenario.
Het probleem is dat het voor beide partijen een rampscenario is. Ik snap dat je instelling is het utilizeren van Oekraïne om aan de doelstelling van het vernietigen van Rusland te voldoen, ik merk daarbij enkel op dat dit geen goed scenario is voor Oekraïne; zij zijn immers het middel en niet het doel.quote:Op maandag 24 maart 2025 20:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
So what dat het voor Rusland een rampscenario is? En misschien kijken ze dan eindelijk eens een keer in de spiegel en gaan ze nadenken of ieder buurland onderdrukken wel een goed idee is.
Als Oekraine moet toegeven aan Rusland is dat een rampscenario voor elk ander land met een hebberige buur. Rusland weg uit Oekraïne al gaan ze daarmee kapot is dus de enige oplossing.
Dat gebeurt automatischquote:Op maandag 24 maart 2025 20:31 schreef havanagila het volgende:
Oekraïne is niet uit op vernietiging of overname van Rusland, en als die zich terugtrekken hoeft Rusland ook niet in te storten?
Rusland kiest daar zelf voor.quote:Op maandag 24 maart 2025 19:23 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat geheel te verwijten is aan Rusland.quote:
Dat maakt Oekraïne niet uit. Het zal ze een grote gore rotzorg zijn wat er met Poetin of Rusland gebeurt, zolang ze maar opdonderen en de aangerichte schade vergoeden. Dat is alles. Gaan ze daardoor kapot is het jammer voor ze, blijft dat land bestaan hebben ze geluk.quote:Op maandag 24 maart 2025 20:29 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het probleem is dat het voor beide partijen een rampscenario is. Ik snap dat je instelling is het utilizeren van Oekraïne om aan de doelstelling van het vernietigen van Rusland te voldoen, ik merk daarbij enkel op dat dit geen goed scenario is voor Oekraïne; zij zijn immers het middel en niet het doel.
Wat heeft dat met hetgeen ik schijf van doen? Je snapt het verschil tussen middel en doel?quote:Op maandag 24 maart 2025 21:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat maakt Oekraïne niet uit. Het zal ze een grote gore rotzorg zijn wat er met Poetin of Rusland gebeurt, zolang ze maar opdonderen en de aangerichte schade vergoeden. Dat is alles. Gaan ze daardoor kapot is het jammer voor ze, blijft dat land bestaan hebben ze geluk.
Probeer het eens wat minder zwart-wit te zien. Oekraïne gaat niet capituleren en Rusland gaat zich ook niet terugtrekken; de oplossing ligt zoals altijd ergens in het midden.quote:Op maandag 24 maart 2025 21:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat geheel te verwijten is aan Rusland.
Het andere alternatief voor Oekraïne is kapituleren en uit de geschiedenis gewist te worden door Rusland.
Gek genoeg kiezen ze daar niet voor.
Jij gaat er van uit dat er een complot is waarbij misbruik gemaakt word van Ukraine om Rusland kapot te maken.quote:Op maandag 24 maart 2025 21:53 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat heeft dat met hetgeen ik schijf van doen? Je snapt het verschil tussen middel en doel?
Ik denk dat je haat voor Rusland dermate diep zit dat je niet langer de situatie vanuit twee kanten kan beschouwen waardoor je Oekraïners enkel nog als middel in de vernietiging van Rusland ziet en niet langer als een land met eigen belangen.
Stap eens van het idee af dat oekrainers maar trekpoppen zonder eigen wil zijn, die blijkbaar precies doen wat men hier op FOK wil.quote:Op maandag 24 maart 2025 21:53 schreef BlaZ het volgende:
Ik denk dat je haat voor Rusland dermate diep zit dat je niet langer de situatie vanuit twee kanten kan beschouwen waardoor je Oekraïners enkel nog als middel in de vernietiging van Rusland ziet en niet langer als een land met eigen belangen.
Helemaal niet zoals altijd. Het einde van WOII bestond uit capitulatie van Duitsland en Japan. Er was geen midden, er was gewoon een dikke nee.quote:Op maandag 24 maart 2025 21:56 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Probeer het eens wat minder zwart-wit te zien. Oekraïne gaat niet capituleren en Rusland gaat zich ook niet terugtrekken; de oplossing ligt zoals altijd ergens in het midden.
Nee, daar ga ik niet van uit. Ik stel enkel dat de belangen van Oekraïne niet noodzakelijkerwijs de belangen van West-Europa zijn.quote:Op maandag 24 maart 2025 21:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jij gaat er van uit dat er een complot is waarbij misbruik gemaakt word van Ukraine om Rusland kapot te maken.
Het doel van Oekraïne is dat Rusland oprot uit Oekraïne, en de schade betaalt, gevangenen vrijlaat, etc. Dat Poetin dat waarschijnlijk niet zal overleven en Rusland zelf gigantische economische en sociale problemen zal krijgen is niet het doel. Waarschijnlijk wel het gevolg. Maar ja, dan is het opdelen van Oekraïne en doorgaan met de genocide weer een middel voor Poetin om de strop te ontlopen.quote:Op maandag 24 maart 2025 21:53 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat heeft dat met hetgeen ik schijf van doen? Je snapt het verschil tussen middel en doel?
Ja, en jij weet natuurlijk beter dan hun, wat goed voor ze is.quote:Op maandag 24 maart 2025 21:58 schreef BlaZ het volgende:
Dat Oekraïne zich de komende tien jaar doodvecht tegen Rusland is prima voor West Europa, maar voor Oekraïners zelf niet bepaald de gewenste oplossing.
Ja, dat kan, maar dat is geen logische uitkomst van een conflict met een kernmacht. Hoe wil je in godsnaam Rusland tot capitulatie dwingen?quote:Op maandag 24 maart 2025 21:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Helemaal niet zoals altijd. Het einde van WOII bestond uit capitulatie van Duitsland en Japan. Er was geen midden, er was gewoon een dikke nee.
Ik lees gewoon de Oekraïnse kranten en kan daar een mening uit ventileren inderdaad.quote:Op maandag 24 maart 2025 21:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, en jij weet natuurlijk beter dan hun, wat goed voor ze is.
Afghanistan (x2), Vietnam.quote:Op maandag 24 maart 2025 22:00 schreef BlaZ het volgende:
Ja, dat kan, maar dat is geen logische uitkomst van een conflict met een kernmacht.
Ja, dat doel is niet haalbaar dus moet er een andere oplossing komen.quote:Op maandag 24 maart 2025 21:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het doel van Oekraïne is dat Rusland oprot uit Oekraïne, en de schade betaalt, gevangenen vrijlaat, etc. Dat Poetin dat waarschijnlijk niet zal overleven en Rusland zelf gigantische economische en sociale problemen zal krijgen is niet het doel. Waarschijnlijk wel het gevolg. Maar ja, dan is het opdelen van Oekraïne en doorgaan met de genocide weer een middel voor Poetin om de strop te ontlopen.
En dat ga jij ze uitleggen?quote:Op maandag 24 maart 2025 21:58 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee, daar ga ik niet van uit. Ik stel enkel dat de belangen van Oekraïne niet noodzakelijkerwijs de belangen van West-Europa zijn.
Dat Oekraïne zich de komende tien jaar doodvecht tegen Rusland is prima voor West Europa, maar voor Oekraïners zelf niet bepaald de gewenste oplossing.
Gewoon dreigen, of daadwerkelijk platbombarderen. Wat Putin dus doet. Als hij het kan, kunnen wij het ook.quote:Op maandag 24 maart 2025 22:00 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, dat kan, maar dat is geen logische uitkomst van een conflict met een kernmacht. Hoe wil je in godsnaam Rusland tot capitulatie dwingen?
En wat is die mening dan?quote:Op maandag 24 maart 2025 22:01 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik lees gewoon de Oekraïnse kranten en kan daar een mening uit ventileren inderdaad.
Geen capitulatie. Daar is enkel sprake geweest van terugtrekking zonder voorwaarden, zoals hier gesteld werden, op te kunnen leggen.quote:
Heel veel Russen afslachten, zorgen dat ze snappen dat er niet te winnen valt en zorgen dat ze economisch de afgrond induiken, en dan maar hopen dat de Russen zelf genoeg krijgen van dit gedoe. Dat werkt wel vaker. De VS in Vietnam, de USSR in Afghanistan. Twee kernmachten die werden afgedroogd.quote:Op maandag 24 maart 2025 22:00 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, dat kan, maar dat is geen logische uitkomst van een conflict met een kernmacht. Hoe wil je in godsnaam Rusland tot capitulatie dwingen?
Dat het voor Oekraïne belangrijk is de strijd niet te lang laten doorgaan, zoals het Chatham artikel wat ik hierboven postte.quote:
En je denkt dat oekraine de ambitie heeft om met tanks op het rode plein te eindigen?quote:Op maandag 24 maart 2025 22:03 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Geen capitulatie. Daar is enkel sprake geweest van terugtrekking zonder voorwaarden, zoals hier gesteld werden, op te kunnen leggen.
Capitulatie van Ukraine is een onmogelijke uitkomst. Je kan Putin niet zijn egoïstische klote-zin blijven geven. Bezetting kost ook heel veel levens, is geen verbetering van de situatie. Kan je je beter doodvechten.quote:Op maandag 24 maart 2025 22:01 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, dat doel is niet haalbaar dus moet er een andere oplossing komen.
Nee, dat is schijnbaar de gedachte van enkele users hier.quote:Op maandag 24 maart 2025 22:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
En je denkt dat oekraine de ambitie heeft om met tanks op het rode plein te eindigen?
Ja, ik snap dat als het ff kan ze hebben dat het gister al over is.quote:Op maandag 24 maart 2025 22:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat het voor Oekraïne belangrijk is de strijd niet te lang laten doorgaan, zoals het Chatham artikel wat ik hierboven postte.
Zoals wie?quote:Op maandag 24 maart 2025 22:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee, dat is schijnbaar de gedachte van enkele users hier.
Waarom ga je zelf niet naar het front eigenlijk?quote:Op maandag 24 maart 2025 22:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Capitulatie van Ukraine is een onmogelijke uitkomst. Je kan Putin niet zijn egoïstische klote-zin blijven geven. Bezetting kost ook heel veel levens, is geen verbetering van de situatie. Kan je je beter doodvechten.
Snel, ander onderwerp!quote:Op maandag 24 maart 2025 22:06 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Waarom ga je zelf niet naar het front eigenlijk?
De voorwaarden moeten redelijk zijn uiteraard, vandaar dat ik uitging van de demarcatielijn op de huidige frontlinie.quote:Op maandag 24 maart 2025 22:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, ik snap dat als het ff kan ze hebben dat het gister al over is.
Maar dat zegt niet veel over onder welke voorwaarden.
In het rus leger zoeken ze ook nog mensen he. Krijg je heel veel roebels.quote:Op maandag 24 maart 2025 22:06 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik ben al gestopt met werken.quote:Op maandag 24 maart 2025 22:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
In het rus leger zoeken ze ook nog mensen he. Krijg je heel veel roebels.
Als we toch zo gaan beginnen.
Het is natuurlijk makkelijk te roepen dat anderen zich dienen doodvechten vanaf de zijlijn.quote:
Ga nou gewoon in op mijn argumenten.quote:Op maandag 24 maart 2025 22:06 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Jij kan makkelijk roepen dat Ukraine maar zijn verlies moet nemen.quote:Op maandag 24 maart 2025 22:09 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is natuurlijk makkelijk te roepen dat anderen zich dienen doodvechten vanaf de zijlijn.
Je hebt geen enkel serieus argument te berde gebracht.quote:Op maandag 24 maart 2025 22:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ga nou gewoon in op mijn argumenten.
Dat interesseert Putin helemaal niets, hij martelt je net zo goed dood als hij daar zin in heeft.quote:
quote:Op maandag 24 maart 2025 22:09 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is natuurlijk makkelijk te roepen dat anderen zich dienen doodvechten vanaf de zijlijn.
quote:Op maandag 24 maart 2025 21:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Stap eens van het idee af dat oekrainers maar trekpoppen zonder eigen wil zijn, die blijkbaar precies doen wat men hier op FOK wil.
Dat heb ik wel, maar jij bent uit geluld.quote:Op maandag 24 maart 2025 22:10 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Je hebt geen enkel serieus argument te berde gebracht.
Ja, dat lijkt een humanistische visie op deze nutteloze strijd. Dat het voor jou niets uitmaakt dat er dagelijkse weer vele kinderen dienen opgroeien zonder ouders en ouders de eigen zonen verliezen lijkt me jammer. Nog triester is dat het enkel gaat om wat vierkante kilometers grondgebied.quote:Op maandag 24 maart 2025 22:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jij kan makkelijk roepen dat Ukraine maar zijn verlies moet nemen.
Ga jij de Ukrainers in de bezette gebieden vertellen dat ze zich maar moeten laten onderdrukken omdat jij ergens geen zin in hebt?quote:Op maandag 24 maart 2025 22:12 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt een humanistische visie op deze nutteloze strijd. Dat het voor jou niets uitmaakt dat er dagelijkse weer vele kinderen dienen opgroeien zonder ouders en ouders de eigen zonen verliezen lijkt me jammer. Nog triester is dat het enkel gaat om wat vierkante kilometers grondgebied.
Liever onderdrukt dan dood.quote:Op maandag 24 maart 2025 22:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ga jij de Ukrainers in de bezette gebieden vertellen dat ze zich maar moeten laten onderdrukken omdat jij ergens geen zin in hebt?
Laten martelen, verkrachten, laten deporteren, kinder laten stelen, laten verdwijnen.quote:Op maandag 24 maart 2025 22:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ga jij de Ukrainers in de bezette gebieden vertellen dat ze zich maar moeten laten onderdrukken omdat jij ergens geen zin in hebt?
Voor de Russen nog veel meer, die klagen dat ze lijkenzakken moeten wassen omdat ze er te weinig hebben. Wil je die voor die enorme verliezen troosten met een stuk Oekraïne of zo? Omdat het zo zielig voor ze was dat de AFU terugschoot?quote:Op maandag 24 maart 2025 22:12 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt een humanistische visie op deze nutteloze strijd. Dat het voor jou niets uitmaakt dat er dagelijkse weer vele kinderen dienen opgroeien zonder ouders en ouders de eigen zonen verliezen lijkt me jammer. Nog triester is dat het enkel gaat om wat vierkante kilometers grondgebied.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |