Niet mijn OP.quote:In het rustige Sint Jacobiparochie is de maat vol. Ouders, dochters en lokale bestuurders slaan alarm over het gedrag van jonge mannelijke asielzoekers in het nabijgelegen azc van Sint Annaparochie. Meiden worden lastiggevallen, betast en achtervolgd. De spanningen in het dorp lopen op, meldt De Telegraaf.
De signalen komen uit alle hoeken van het dorp. Drie meisjes deden aangifte bij de politie. Twintig anderen meldden zich bij Plaatselijk Belang. Moeders fietsen mee naar school. Meiden kiezen langere routes om het azc te vermijden, meldt De Telegraaf.
De verhalen zijn schrijnend. Jongens uit het azc zouden meisjes aanspreken met zinnen als “you are beautiful”, foto’s maken en hen aanraken in de bus naar school. Eén meisje vertelt dat ze in november werd betast in de bus, schrijft De Telegraaf. Toen haar vader verhaal ging halen bij het COA, kreeg hij te horen dat het ‘intern opgelost zou worden’. Hij werd zelfs gevraagd om geen melding te maken bij de politie.
Angst op het fietspad en in de bus
Het fietspad langs het azc is berucht geworden. Meisjes worden daar geregeld staande gehouden, vastgepakt of uitgescholden. Eén meisje fietst expres via de autoweg, met zonnebril en capuchon op, meldt De Telegraaf. In de bus proberen ze zo dicht mogelijk bij de chauffeur te zitten, in de hoop dat niemand naast hen komt.
Het gedrag beperkt zich niet tot schoolroutes. Tijdens weekendbaantjes worden meisjes aangesproken of gefotografeerd. Bij de sportclub gaan de kleedkamers op slot.
Een hele gemeenschap in verzet
De ouders en jongeren verzamelden zich in dorpshuis ’t Beerdhuus. “We zijn bang voor de zomer,” zegt Tamara Veen bij De Telegraaf. “Als onze meiden rokjes aan hebben, hoe reageren die jongens dan?” De frustratie is voelbaar.
Het COA erkent dat het signalen heeft ontvangen over overlast in de bus. Sindsdien rijdt er dagelijks begeleiding mee. Andere klachten, zoals lastigvallen op het fietspad, zijn bij het COA nog niet gemeld. Een woordvoerder laat aan De Telegraaf weten dat klachten van omwonenden zorgvuldig in behandeling worden genomen.
https://nieuwrechts.nl/10(...)stig-in-fries-dorpje
quote:
quote:Op zondag 23 maart 2025 13:59 schreef Origami94 het volgende:
Als je mensen wilt terugsturen naar een oorlogsgebied. Ja.
I rest my case.quote:Op zondag 23 maart 2025 13:54 schreef Harvest89 het volgende:
Helemaal terecht.
Faber is een grote falende verschrikking, zowel qua uiterlijk als gedrag.
Ik zou zeggen, ga er eens inhoudelijk op in. Tenzij je dat niet kan.quote:
Meer mensen = meer interacties in het openbaar = sneller een onveilig gevoel bij een negatieve aanvaringquote:Op zondag 23 maart 2025 13:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat maakt dat uit voor het percentage?
Enne ik loop niet steeds dat CBS verhaal te spammen.
Faber als Hitler afbeelden is bon ton bij jullie. Bij mohammed cartoons hangen jullie in de gordijnen en staat eea garant voor rellen en doden...quote:Op zondag 23 maart 2025 14:03 schreef Origami94 het volgende:
Ik zou zeggen, ga er eens inhoudelijk op in. Tenzij je dat niet kan.
Wat snap jij niet aan een "percentage"???quote:Meer mensen = meer interacties in het openbaar
Ik neem het terug, Hitler kreeg wel dingen voor elkaar.quote:
Ik bedoel, bij een verhaal over hoe asielzoekers bijna wel aan vrouwen moeten zitten omdat iedereen het hier doet, komt hij aanzetten met een verhaal over (het aantal) slachtoffersquote:Op zondag 23 maart 2025 13:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat maakt dat uit voor het percentage?
Enne ik loop niet steeds dat CBS verhaal te spammen.
Daar gaat het natuurlijk wél om.quote:Op zondag 23 maart 2025 13:54 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het gaat er niet om waarom. Totaal irrelevant.
Het gaat erom dat er nu rechtse partijen aan de macht zijn die het ook nog eens voor elkaar krijgen moties er doorheen te krijgen, die vervolgens kennelijk ofwel niet uitgevoerd worden of niet het gewenste effect hebben.
Het hele 'waarom werkt links ons zo tegen ' is gewoon een lage manier om je te verschuilen achter incompetent beleid
Je bent dus team Hitler in deze kwestiequote:Op zondag 23 maart 2025 14:06 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ik neem het terug, Hitler kreeg wel dingen voor elkaar.
Hoe komt dit? Ze vinden hun ego belangrijker dan het algemeen belang.quote:Op zondag 23 maart 2025 14:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar gaat het natuurlijk wél om.
Want het blijkt dat linkse en progressieve partijen de migratie niet willen beperken en ook de problemen die geeft niet willen aanpakken. Zulke partijen proberen dus de Nederlandse samenleving en cultuur te ondermijnen. Hoe komt dit? Wat vindt men in die kringen zo leuk aan meer migranten, meer polarisatie en ook meer Islam?
Dat maakt niet uit als ze niet aan de macht zijnquote:Op zondag 23 maart 2025 14:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Want het blijkt dat linkse en progressieve partijen de migratie niet willen beperken en ook de problemen die geeft niet willen aanpakken.
Is al ettelijke keren gegeven maar daar lezen jullie overheen ofzo.quote:Op zondag 23 maart 2025 14:09 schreef Fok-it het volgende:
Dat maakt niet uit als ze niet aan de macht zijn
Maar zoals Aber zegt. Jij gaat hier geen inhoudelijk antwoord op geven
Hitler was pure Evil.quote:Op zondag 23 maart 2025 14:06 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ik neem het terug, Hitler kreeg wel dingen voor elkaar.
Nou dan kunnen we net zo goed stoppen met moties als die er kennelijk niet toe doen he?quote:Op zondag 23 maart 2025 14:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Is al ettelijke keren gegeven maar daar lezen jullie overheen ofzo.
Ja klopt, het ligt aan onsquote:Op zondag 23 maart 2025 14:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Is al ettelijke keren gegeven maar daar lezen jullie overheen ofzo.
Sorry chef ik had nog even overlegd met fokkie en die zei doe maar niet maar dat boeit me niet dus ik deed het toch en daarom is het nu zijn schuld.quote:Op zondag 23 maart 2025 14:11 schreef Straatcommando. het volgende:
De OP gaat over jonge meisjes die zich onveilig voelen en in het topic gaat het weer over nazi's.
Tja
Ik heb het de hele tijd inhoudelijk gereageerd. Maar er wordt om de kern gedraaid door progressief linkse users zoals jijzelf en Aberkullie. Jullie weigeren immers te erkennen wat de intenties van de links en progressieve partijen in Nederland zijn als het over migratie gaat. Want opmerkelijk is, want jullie stemmen nota bene zelf voor zulk beleid.quote:Op zondag 23 maart 2025 14:09 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit als ze niet aan de macht zijn
Maar zoals Aber zegt. Jij gaat hier geen inhoudelijk antwoord op geven
Rechts is aan de machtquote:Op zondag 23 maart 2025 14:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb het de hele tijd inhoudelijk gereageerd. Maar er wordt om de kern gedraaid door progressief linkse users zoals jijzelf en Aberkullie. Jullie weigeren immers te erkennen wat de intenties van de links en progressieve partijen in Nederland zijn als het over migratie gaat. Want opmerkelijk is, want jullie stemmen nota bene zelf voor zulk beleid.
Het lijkt wel alsof problemen benoemen die gerelateerd zijn aan bepaalde bevolkingsgroepen automatisch tot hersenspasmen leiden bij bepaalde lieden uit een bepaalde progressieve hoek. Maar ik zal het mij vast verbeeldenquote:Op zondag 23 maart 2025 14:11 schreef Straatcommando. het volgende:
De OP gaat over jonge meisjes die zich onveilig voelen en in het topic gaat het weer over nazi's.
Tja
Dit is niet hoe de Nederlandse politiek werkt.quote:Op zondag 23 maart 2025 14:15 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Rechts is aan de macht
Al was de intentie van links dat we een islamitisch regime moeten vormen boeit het niet. Rechts kan nu beleid maken. Links niet
Uiteraard, want men wil dit liever selectief negeren. Om die reden wekt het dan ook woede op dat hier toch door (sommige) media of politici aandacht aan wordt besteed. Dan wordt labels als 'racisme' en 'fascisme' meteen uit de kast getrokken.quote:Op zondag 23 maart 2025 14:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het lijkt wel alsof problemen benoemen die gerelateerd zijn aan bepaalde bevolkingsgroepen automatisch tot hersenspasmen leiden bij bepaalde lieden uit een bepaalde progressieve hoek. Maar ik zal het mij vast verbeelden
Maar wat is precies het punt? Men moet van je benoemen dat wat recht is niet krom is? Nogal wiedes dat er een ideologische scheidingslijn tussen links/rechts ligt op dit vlak.quote:Op zondag 23 maart 2025 14:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb het de hele tijd inhoudelijk gereageerd. Maar er wordt om de kern gedraaid door progressief linkse users zoals jijzelf en Aberkullie. Jullie weigeren immers te erkennen wat de intenties van de links en progressieve partijen in Nederland zijn als het over migratie gaat. Want opmerkelijk is, want jullie stemmen nota bene zelf voor zulk beleid.
Precies, zoals je in de motie ook ziet. Als de meerderheid echter voor stemt hebben zij daarin toch echt de upper hand.quote:Op zondag 23 maart 2025 14:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Of tegen wetsvoorstellen te stemmen.
Wie is jullie?quote:Op zondag 23 maart 2025 14:06 schreef AchJa het volgende:
Faber als Hitler afbeelden is bon ton bij jullie. Bij mohammed cartoons hangen jullie in de gordijnen en staat eea garant voor rellen en doden...
PVDA, Rutte 2, Turkije deal. Zucht.quote:Op zondag 23 maart 2025 14:07 schreef HowardRoark het volgende:
Want het blijkt dat linkse en progressieve partijen de migratie niet willen beperken en ook de problemen die geeft niet willen aanpakken. Zulke partijen proberen dus de Nederlandse samenleving en cultuur te ondermijnen. Hoe komt dit? Wat vindt men in die kringen zo leuk aan meer migranten, meer polarisatie en ook meer Islam?
Aan de top van de hiërarchische ladder zitten de werkgevers met hun teveel aan geld, zij beslissen welke koers de BV. Nederland moet varen.quote:Op zondag 23 maart 2025 14:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar gaat het natuurlijk wél om.
Ik vond het al een rare vraag die je stelde en ik had zoiets van laat maar, want aantonen dat politici op links immigratie nauwelijks een probleem vinden zal niets uithalen.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 22:10 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Heb je misschien eens een voorbeeld van zo’n voorstel voor hardere immigratiepolitiek dat door links is geblokkeerd? En dan bedoel ik niet door de rechter
Heb je ook naar de cijfers gekeken wat er nadien allemaal binnen kwam?quote:Op zondag 23 maart 2025 14:42 schreef Origami94 het volgende:
[..]
PVDA, Rutte 2, Turkije deal. Zucht.
Nee hoor, dat had je helemaal niet. Je had geen antwoord op een heel simpele vraag.quote:Op zondag 23 maart 2025 16:07 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik vond het al een rare vraag die je stelde en ik had zoiets van laat maar, want aantonen dat politici op links immigratie nauwelijks een probleem vinden zal niets uithalen.
En blijkbaar heb ik hier gelijk in gekregen, wat een vermoeiend persoon ben je.
Waarom probeer je hier nu te doen alsof politici op links en helaas ook in het midden en zelfs een aantal op rechts iets willen doen aan de immigratie?
Ja. De cijfers laten zien dat de instroom na de Turkije deal significant afnam.quote:Op zondag 23 maart 2025 16:10 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Heb je ook naar de cijfers gekeken wat er nadien allemaal binnen kwam?
Het is allemaal slap beleid want hoe je het ook draait of keert, zowat alle partijen zijn het er over eens dat immigratie hard nodig is om de vergrijzing tegen te gaan.
Helaas houden diezelfde partijen er totaal geen rekening mee dat de veiligheid en de sociale cohesie, cultuur en identiteit word opgegeven voor economisch gewin.
Dus? Je wilde graag een voorbeeld van hardere immigratiepolitiek dat door links wordt geblokkeerd. Hier heb je hem.quote:
Het was een belachelijke vraag die je graag betrekt op links maar ook in het midden en helaas op rechts is er weinig animo om echt iets te doen aan de immigratie.quote:Op zondag 23 maart 2025 16:14 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Nee hoor, dat had je helemaal niet. Je had geen antwoord op een heel simpele vraag.
Jij beweert iets en ik vraag daar een voorbeeld van. Vind je dat zo gek?quote:Op zondag 23 maart 2025 16:21 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het was een belachelijke vraag die je graag betrekt op links maar ook in het midden en helaas op rechts is er weinig animo om echt iets te doen aan de immigratie.
Maar nogmaals waarom pretendeer je dat politici op links en het midden überhaupt iets willen doen aan immigratie?
Dus van aaaaaaaal die voorstellen die door links zijn geblokkeerd is het enige wat je kunt vinden een Telegraaf artikel wat door niemand gelezen kan worden. Dan denk ik dat we er wel uit zijn zo hequote:Op zondag 23 maart 2025 16:21 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dus? Je wilde graag een voorbeeld van hardere immigratiepolitiek dat door links wordt geblokkeerd. Hier heb je hem.
Vragen naar de bekende weg vind ik inderdaad gek. De PVV is notabene de grootste partij geworden vanwege deze problematiek en jij doet net alsof de politiek hier eerder serieus mee bezig was.quote:Op zondag 23 maart 2025 16:25 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Jij beweert iets en ik vraag daar een voorbeeld van. Vind je dat zo gek?
Ik geef je gewoon een recent voorbeeld. Stuitend deze cognitieve dissonantie.quote:Op zondag 23 maart 2025 16:28 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Dus van aaaaaaaal die voorstellen die door links zijn geblokkeerd is het enige wat je kunt vinden een Telegraaf artikel wat door niemand gelezen kan worden. Dan denk ik dat we er wel uit zijn zo he
En al word je met je links en moties om je oren geslagen dan nog blijf je glashard ontkennen dat links immigratie geen probleem vind.quote:Op zondag 23 maart 2025 16:28 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Dus van aaaaaaaal die voorstellen die door links zijn geblokkeerd is het enige wat je kunt vinden een Telegraaf artikel wat door niemand gelezen kan worden. Dan denk ik dat we er wel uit zijn zo he
https://www.hieropdezeweb(...)rddusnuishetwaar.nl/quote:Op zondag 23 maart 2025 16:30 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ik geef je gewoon een recent voorbeeld. Stuitend deze cognitieve dissonantie.
Dan kan ons rechtse kabinet dat nu mooi allemaal doen zonder dat links daar iets over te zeggen heeft. Probleem opgelostquote:Op zondag 23 maart 2025 16:32 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En al word je met je links en moties om je oren geslagen dan nog blijf je glashard ontkennen dat links immigratie geen probleem vind.
Het probleem op links is vooral dat men vind dat er onvoldoende gedaan word voor die mensen. Er moeten meer opvangplekken bij, ze moeten sneller meedraaien en als de linkse politici heel dapper zijn dan roepen ze zelfs dat ze beter moeten integreren.
Maar over remigratie, asielstop, stoppen met voorrang geven op sociale huurwoningen etc etc geven ze nooit thuis.
Dit is wat jij doetquote:Op zondag 23 maart 2025 16:33 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
https://www.hieropdezeweb(...)rddusnuishetwaar.nl/
Dit is wat jij doet
Jeetje. Heb es effe gekeken op google earth, maar om van Sint Jacobiparochie naar school in Sint Annaparochie te fietsen is slechts 3 kilometer. Wil je omfietsen om het AZC te vermijden, dan moet je minimaal 4 kilometer extra fietsen. Snap de frustratie wel. In elk geval elke keer aangifte doen en niet klagen bij COA.quote:
Er is geen rechts kabinet, het is centrum rechts op z’n best waar de neuzen lang niet dezelfde kant op staan. Waar PVV voor een streng immigratiebeleid is gevolgd door de BBB voelen de VVD en vooral NSC daar een stuk minder voor.quote:Op zondag 23 maart 2025 16:35 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Dan kan ons rechtse kabinet dat nu mooi allemaal doen zonder dat links daar iets over te zeggen heeft. Probleem opgelost
Twee rechtspopulistische partijen, een rechtsliberale partij, en een rechts conservatieve partij is volgens Chivaz "centrum rechts op zijn best". Laat ons toch niet lachen man.quote:Op zondag 23 maart 2025 16:42 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er is geen rechts kabinet, het is centrum rechts op z’n best waar de neuzen lang niet dezelfde kant op staan. Waar PVV voor een streng immigratiebeleid is gevolgd door de BBB voelen de VVD en vooral NSC daar een stuk minder voor.
Maar ik ben blij dat je hier enigszins toegeeft dat links weinig tot niets geeft om het tegengaan van immigratie. Sterker nog ik denk dat de linkse partijen veel gelukkiger zijn als het aantal opvanglocaties word verdubbeld en dat er meer word gebouwd voor asielzoekers.
Uiteraard niet op de plekken waar ze zelf wonen want in hun eigen buurt moet het natuurlijk wel een beetje gezellig blijven.
Dit kabinet is gewoon rechtsquote:Op zondag 23 maart 2025 16:42 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er is geen rechts kabinet, het is centrum rechts op z’n best waar de neuzen lang niet dezelfde kant op staan. Waar PVV voor een streng immigratiebeleid is gevolgd door de BBB voelen de VVD en vooral NSC daar een stuk minder voor.
Maar ik ben blij dat je hier enigszins toegeeft dat links weinig tot niets geeft om het tegengaan van immigratie. Sterker nog ik denk dat de linkse partijen veel gelukkiger zijn als het aantal opvanglocaties word verdubbeld en dat er meer word gebouwd voor asielzoekers.
Uiteraard niet op de plekken waar ze zelf wonen want in hun eigen buurt moet het natuurlijk wel een beetje gezellig blijven.
PVV is een hardliner immigratiepartij. Met andere standpunten zijn ze eerder centrumlinks. VVD is nog nauwelijks rechts te noemen na al die jaren van Mark Rutte. Niet voor niets was de tegenstand binnen de gelederen enorm toen Yesilgoz koos voor de PVV. Er is nog steeds een groot gedeelte van de VVD die liever had gezien dat de VVD met PvdA en D66 in zee was gegaan.quote:Op zondag 23 maart 2025 17:23 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Twee rechtspopulistische partijen, een rechtsliberale partij, en een rechts conservatieve partij is volgens Chivaz "centrum rechts op zijn best". Laat ons toch niet lachen man.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |