Was waarschijnlijk ook de reden dat ze in Australië de wagen wat hoger hadden gezet, waardoor ze daar ook al niet goed presteerden.quote:Op zondag 23 maart 2025 13:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dit was toch de race dat ze vanwege het gladde asfalt de auto lekker laag konden zetten voor veel grondeffect? Lekker voor de rest van het seizoen met de hobbelbaantjes dan.
VETTELGODquote:Op zondag 23 maart 2025 13:24 schreef Nattekat het volgende:
Leuk feitje: Vettel heeft de titel van meeste punten voor Ferrari zojuist heroverd.
Wat dacht je van het idee dat de teams het gewichtsverlies incalculeren en meer gewicht meenemen?quote:Op zondag 23 maart 2025 13:43 schreef Middelpunt het volgende:
Kunnen ze die autos niet beter wegen zonder de banden? Het is toch onzin dat je er in je strategie rekening mee moet houden dat je misschien een extra stop moet doen, omdat anders je banden misschien te licht zijn? Of nog erger, dat de coureur moet inhouden omdat er anders de banden te licht worden. De races draaien nu al veel teveel om het managen van vanalles, in plaats van maximaal racen. Met brandstof heb je natuurlijk vergelijkbare regels, maar dat hebben de teams ook veel meer zelf in de hand. En blijkbaar kunnen ze middels sensoren niet eens zien of ze onder het maximum gewicht komen door bandenslijtage, dus het is nu maar een beetje gokken.
We kunnen nu weer lachen om Ferrari maar het is andere teams ook wel eens overkomen, als het onverwacht een 1-stopper werd.
F1 is geen sprintrace en heeft een endurance en dus een management element. 300km voluit racen heeft nog nooit gekund en dat hoeft ook helemaal niet. Ook pikken ze al decennia marbles op na de finish voor het minimumgewicht.quote:Op zondag 23 maart 2025 13:43 schreef Middelpunt het volgende:
Kunnen ze die autos niet beter wegen zonder de banden? Het is toch onzin dat je er in je strategie rekening mee moet houden dat je misschien een extra stop moet doen, omdat anders je banden misschien te licht zijn? Of nog erger, dat de coureur moet inhouden omdat er anders de banden te licht worden. De races draaien nu al veel teveel om het managen van vanalles, in plaats van maximaal racen. Met brandstof heb je natuurlijk vergelijkbare regels, maar dat hebben de teams ook veel meer zelf in de hand. En blijkbaar kunnen ze middels sensoren niet eens zien of ze onder het maximum gewicht komen door bandenslijtage, dus het is nu maar een beetje gokken.
We kunnen nu weer lachen om Ferrari maar het is andere teams ook wel eens overkomen, als het onverwacht een 1-stopper werd.
Eens. Russell bijvoorbeeld. Toen maakte ik hetzelfde punt, onzin dat het additionele rubber op de band meetelt als ballast.quote:Op zondag 23 maart 2025 13:43 schreef Middelpunt het volgende:
Kunnen ze die autos niet beter wegen zonder de banden? Het is toch onzin dat je er in je strategie rekening mee moet houden dat je misschien een extra stop moet doen, omdat anders je banden misschien te licht zijn? Of nog erger, dat de coureur moet inhouden omdat er anders de banden te licht worden. De races draaien nu al veel teveel om het managen van vanalles, in plaats van maximaal racen. Met brandstof heb je natuurlijk vergelijkbare regels, maar dat hebben de teams ook veel meer zelf in de hand. En blijkbaar kunnen ze middels sensoren niet eens zien of ze onder het maximum gewicht komen door bandenslijtage, dus het is nu maar een beetje gokken.
We kunnen nu weer lachen om Ferrari maar het is andere teams ook wel eens overkomen, als het onverwacht een 1-stopper werd.
Oneens uiteraard.quote:Op zondag 23 maart 2025 12:40 schreef Tjacka het volgende: [..] Bearman is het grootste talent van de huidige rookies. Eens of oneens?
Het is een keuze om exact rond de 800 kilo te gaan zitten. Je weet dat in zo’n geval een paar gram aan het verschil maken. De regels zijn nu eenmaal zo, alle teams weten het.quote:Op zondag 23 maart 2025 13:54 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Eens. Russell bijvoorbeeld. Toen maakte ik hetzelfde punt, onzin dat het additionele rubber op de band meetelt als ballast.
Niet verrassend met de altijd racistische Italianen.quote:Op zondag 23 maart 2025 14:21 schreef QuidProJoe het volgende:
Die arme Lewis Hamilton toch. Wordt hij eerst bij Mercedes gesaboteerd en nu bij Ferrari. Nog een extra last die Angela mag dragen.
Klopt, regels zijn regels. Al kan je je afvragen of die regel terecht is. Staat los van of ze gehandhaafd worden.quote:Op zondag 23 maart 2025 14:25 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Het is een keuze om exact rond de 800 kilo te gaan zitten. Je weet dat in zo’n geval een paar gram aan het verschil maken. De regels zijn nu eenmaal zo, alle teams weten het.
Nogmaals, je hebt zelf de keuze om helemaal de grens op te zoeken. Je mag ook maar 4 motoren per seizoen gebruiken. Als je qua prestatie vermogen de maximale grens op zoekt dan haal je de maximale prestaties eruit maar loop je het risico van een DNF of een motorwissel met bijbehorende straf. Hierbij geldt dat ook. Waarbij ik het nu extra dom vindt omdat ze vorig jaar bij Russell hebben gezien dat het kan gebeuren. En dan hadden ze nu nog een uitlopende ook. Een regel wijziging kan, wegen zonder banden, maar wat is dan het volgende? Wegen zonder vloer omdat er stukjes (binnen de marges) afgesleten zijn? Ik vind veel tegels in de F1 discutabel, maar deze eigenlijk niet hoor.quote:Op zondag 23 maart 2025 14:29 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Klopt, regels zijn regels. Al kan je je afvragen of die regel terecht is. Staat los van of ze gehandhaafd worden.
Grappig dat die Angela lijkt op de oma van Angela, die is in die 5? jaar 20 jaar ouder gewordenquote:Op zondag 23 maart 2025 14:21 schreef QuidProJoe het volgende:
Die arme Lewis Hamilton toch. Wordt hij eerst bij Mercedes gesaboteerd en nu bij Ferrari. Nog een extra last die Angela mag dragen.
Als Lawson wordt vervangen dan mogen ze ook direct afscheid nemen van Marko. Wat een wanbeleid.quote:Op zondag 23 maart 2025 15:47 schreef Rnie het volgende:
https://www.nu.nl/formule(...)-gaan-evalueren.html
We hebben gezien dat Mercedes er zelfs misbruik van maakte door er elke keer een nieuwe raketmotor in te lepelen in 2021. Ik heb destijds al gezegd dat teruglopende straffen voor het gebruiken van een extra motor idioot waren. 1 motor teveel 15 plekken 2 teveel 10 plekken en 3 en meer teveel 5 plekken. Dat sloeg echt helemaal nergens op. Gelukkig hebben ze nu met de budgetcap die mogelijkheid vrijwel niet meer.quote:Op zondag 23 maart 2025 15:20 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Nogmaals, je hebt zelf de keuze om helemaal de grens op te zoeken. Je mag ook maar 4 motoren per seizoen gebruiken. Als je qua prestatie vermogen de maximale grens op zoekt dan haal je de maximale prestaties eruit maar loop je het risico van een DNF of een motorwissel met bijbehorende straf. Hierbij geldt dat ook. Waarbij ik het nu extra dom vindt omdat ze vorig jaar bij Russell hebben gezien dat het kan gebeuren. En dan hadden ze nu nog een uitlopende ook. Een regel wijziging kan, wegen zonder banden, maar wat is dan het volgende? Wegen zonder vloer omdat er stukjes (binnen de marges) afgesleten zijn? Ik vind veel tegels in de F1 discutabel, maar deze eigenlijk niet hoor.
goede clickbate titel van Nu.nlquote:Op zondag 23 maart 2025 15:47 schreef Rnie het volgende:
https://www.nu.nl/formule(...)-gaan-evalueren.html
quote:Horner wil niet reageren op potentiële rijderswissel
Net alsof Lawson de keuze van Marko was. Overigens gaat ook Yuki in die RBR het niet veel beter doen. Yuki was nauwelijks sneller dan Lawson in de RB.quote:Op zondag 23 maart 2025 15:53 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Als Lawson wordt vervangen dan mogen ze ook direct afscheid nemen van Marko. Wat een wanbeleid.
Ik deze wel. Maar goed, persoonlijke mening.quote:Op zondag 23 maart 2025 15:20 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Nogmaals, je hebt zelf de keuze om helemaal de grens op te zoeken. Je mag ook maar 4 motoren per seizoen gebruiken. Als je qua prestatie vermogen de maximale grens op zoekt dan haal je de maximale prestaties eruit maar loop je het risico van een DNF of een motorwissel met bijbehorende straf. Hierbij geldt dat ook. Waarbij ik het nu extra dom vindt omdat ze vorig jaar bij Russell hebben gezien dat het kan gebeuren. En dan hadden ze nu nog een uitlopende ook. Een regel wijziging kan, wegen zonder banden, maar wat is dan het volgende? Wegen zonder vloer omdat er stukjes (binnen de marges) afgesleten zijn? Ik vind veel tegels in de F1 discutabel, maar deze eigenlijk niet hoor.
Ik ook niet. Ik blijf erbij dat Bottas de allerbeste keuze was.quote:Op zondag 23 maart 2025 16:11 schreef franske19 het volgende:
[..]
Net alsof Lawson de keuze van Marko was. Overigens gaat ook Yuki in die RBR het niet veel beter doen. Yuki was nauwelijks sneller dan Lawson in de RB.
Voor Cadillac of voor een Cadillac?quote:Op zondag 23 maart 2025 16:40 schreef raptorix het volgende:
Mijn boute voorspellng: Max Verstappen rijdt volgend jaar voor Caddillac.
Nee ik denk dat dat prima in het merk Verstappen past, en ook in het merk Cadillac.quote:Op zondag 23 maart 2025 16:44 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Voor Cadillac of voor een Cadillac?
Ja, dat eerste gaat nooit gebeuren in 2026.quote:Op zondag 23 maart 2025 16:44 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Voor Cadillac of voor een Cadillac?
Niet alleen voor Lewis.quote:Op zondag 23 maart 2025 16:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het wordt een lang jaar voor Lewis.
Als dat al niet eens de keuze van Marko was, wat doet hij dan überhaupt nog wel bij Red Bull?quote:Op zondag 23 maart 2025 16:11 schreef franske19 het volgende:
[..]
Net alsof Lawson de keuze van Marko was. Overigens gaat ook Yuki in die RBR het niet veel beter doen. Yuki was nauwelijks sneller dan Lawson in de RB.
Dat is voor iedereen hetzelfdequote:Op zondag 23 maart 2025 16:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het wordt een lang jaar voor Lewis.
Hij zit er omdat Verstappen dat wil, het is niet zo dat hij nu dezelfde autoriteit heeft als hij onder Mateschitz had.quote:Op zondag 23 maart 2025 16:46 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Als dat al niet eens de keuze van Marko was, wat doet hij dan überhaupt nog wel bij Red Bull?
Piastri is nu wel vrij briljant bezig dus zou zeggen hij. Maar ze zijn mega aan elkaar gewaagd, wat mooi is voor de kijker.quote:Op zondag 23 maart 2025 16:50 schreef opgebaarde het volgende:
Bij mclaren, wie gaat er meer punten pakken: Piastri of Norris?
Ik denk dat het Piastri wel eens kan worden. Ze lijken ongeveer even snel (dit is mijn mening, geen feit) en Piastri zou volgens de kenners meer potentieel hebben. Dus zet een eurootje in op Piastri en ik kan er 2,5 winst mee maken. Norris zou maar 10 cent zijn
Ja, of hij heeft praktisch geen functie meer en men laat hem nog een beetje rondhangen omdat Max dat wil, of hij is verantwoordelijk voor het wanbeleid van de afgelopen jaren.quote:Op zondag 23 maart 2025 16:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij zit er omdat Verstappen dat wil, het is niet zo dat hij nu dezelfde autoriteit heeft als hij onder Mateschitz had.
Imo is Piastri meer een killer dan Norris. Eind eerste stint/begin tweede stint deed hij bijvoorbeeld geweldig door Norris kwetsbaar voor Russell te makenquote:Op zondag 23 maart 2025 16:50 schreef opgebaarde het volgende:
Bij mclaren, wie gaat er meer punten pakken: Piastri of Norris?
Ik denk dat het Piastri wel eens kan worden. Ze lijken ongeveer even snel (dit is mijn mening, geen feit) en Piastri zou volgens de kenners meer potentieel hebben. Dus ik zet een eurootje in op Piastri als WDC en dat levert ¤ 2,50 winst op. Norris zou maar 10 cent winst opleveren
Maar Norris is (op dit moment) nog veel constanter, Piastri had vorig jaar flink wat weekenden waar hij er helemaal niet bij zat. Als hij dat er dit seizoen wel in kan krijgen, wordt het spannend ja, zeker als bij Norris het mentale ook mee gaat spelenquote:Op zondag 23 maart 2025 16:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Imo is Piastri meer een killer dan Norris. Eind eerste stint/begin tweede stint deed hij bijvoorbeeld geweldig door Norris kwetsbaar voor Russell te maken
De diskwalificatie van Russel vergeten vorig jaar in Spa?quote:Op zondag 23 maart 2025 09:15 schreef ChevyCaprice het volgende:
Allard![]()
Zegt dat Max lift and coast vanwege het minimumgewicht. Gast die meting doen ze exclusief brandstof lading.
Dat ging op voor de oude regelementen en het ontwerp van Newey met die hoge rake.quote:Op zondag 23 maart 2025 11:31 schreef Droopie het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Nope, er moet een 2e rijder bij die ook die unieke rijstijl heeft.
Of gewoon eerlijk zijn en zeggen wr hebben de auto voor Max gebouwd en blijkbaar kan niemand anders er mee overweg. Het is een keuze geweest en daar staan we achter.
quote:Op zondag 23 maart 2025 17:12 schreef LTVDK het volgende:
Sainz deze race wel meer puntjes gescoord dan Ferrari
Albon rijdt wel al een tijdje in die Williamsquote:Op zondag 23 maart 2025 17:32 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Toch zat Sainz ook wel ver af van z’n teamgenoot..
Dan krijgen de psychologen en psychiaters het nog druk met al die weggestuurde coureursquote:Op zondag 23 maart 2025 17:28 schreef KingRoland het volgende:
In het echte leven bij de big 4 halen figuren als Liam de 1e maand niet eens.
Als Lawson eruit wordt gegooid, is dat het ultieme signaal dat Red Bull qua organisatie echt een teringbende is geworden. Er wordt door velen, tot Max Verstappen aan toe, geroepen dat het de auto is en niet Lawson, of vorig jaar nog Perez, en er wordt maar niet naar geluisterd.quote:Op zondag 23 maart 2025 17:26 schreef Evenstar het volgende:
• Lawson, tsja, eigenlijk geen woorden voor. Ik heb/had Lawson hoog zitten, maar volgens mij is de RB echt belachelijk slecht en haalt Max er gewoon iets uit wat er eigenlijk niet in zit. Als hij wordt vervangen zal het alleen maar duidelijker worden dat het aan de auto ligt en niet aan de tweede coureur, dus wat dat betreft zou het eigenlijk goed voor Lawson zijn als hij straks een keer wordt vervangen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |