Zeldzaam uitgebreide stropop dit. Probeer het eens anders.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:35 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik rijd al 20 jaar BMw maar nog nooit de intentie gehad om enkel van BMW alle strategische keuzes en ontwikkelingen te volgen.
Maar als je in 12 jaar tijd 7 Tesla’s koopt Magnus met recht een fanboy genoemd worden en de vraag is of je überhaupt nog in staat bent om dan met een neutrale blik naar Tesla’s te kijken.
Ik heb de indruk namelijk dat je verblind wordt door je liefde voor Tesla en alle kritiek of aanmerken aan de persoonlijke kant op pakt.
Dat je het hele businessmodel en marketingstrategie van Tesla durft te ontkennen geeft wat mij betreft al aan hoe je in de wedstrijd zit.
Ik durf als niet-tesla-fan gerust te stellen dat ze een aantal zaken heel goed doen maar daar gigantische risico’s mee nemen of hebben genomen. Traditionele autofabrikanten gaan wat minder risicovol tewerk en leveren gewoon een goedgekeurd en volwaardig product af. Tesla durft auto’s te verkopen die pas na een paar updates de beloofde technologie op orde hebben.
Ik vul niks in, je etaleert het zelf.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 15:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zeldzaam uitgebreide stropop dit. Probeer het eens anders.
Verder ben ik merktrouw. Zo heb ik nog veel meer Porsches gekocht en ook van Porsche weet ik bovengemiddeld veel.
Kortom: vul niet zoveel in.
Ze heeft wel gelijk dat de auto pretty en snazzy is.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:56 schreef SnertMetChoco het volgende:
[ afbeelding ]
Sektariërs gonna sekte.
Daarom verzin je ook vanalles wat ik zogenaamd zou vinden.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 15:07 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik vul niks in, je etaleert het zelf.
Ik verzin helemaal niks van wat jij zou vinden. Dat vul je nogmaals helemaal zelf in. Ik zeg al, je etaleert het volkomen zelf.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 15:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Daarom verzin je ook vanalles wat ik zogenaamd zou vinden.
Ik zou de laatste zijn die beweert dat Tesla geen risico’s neemt. Ik noem maar wat.
Wat je ergens van vindt is aan jou, dat ga ik je niet voorschrijven. Ik had alleen iets meer onderbouwing verwacht bij je verhaal dat we zonder Musk helemaal niks zouden doen met zelfrijdende auto's, dus daar zit mijn teleurstelling.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 15:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat had ik er dan van moeten vinden?
Oeps....Toch weer 1,5 miljard aan omzet minder.quote:De gesprekken tussen Italië en ruimtebedrijf SpaceX over het leveren van communicatiediensten zijn "tot stilstand gekomen". Dat heeft de Italiaanse defensieminister Guido Crosetto gezegd. Volgens de minister komt dat door discussies over de betrokkenheid van Elon Musk.
Goh, wat bedoelde je hiermee dan te zeggen?quote:Op zaterdag 22 maart 2025 15:14 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik verzin helemaal niks van wat jij zou vinden. Dat vul je nogmaals helemaal zelf in. Ik zeg al, je etaleert het volkomen zelf.
Wat had je nog verwacht na mijn ‘I stand corrected’ ter zake? Of heb je die gewoon over het hoofd gezien?quote:Op zaterdag 22 maart 2025 15:14 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Wat je ergens van vindt is aan jou, dat ga ik je niet voorschrijven. Ik had alleen iets meer onderbouwing verwacht bij je verhaal dat we zonder Musk helemaal niks zouden doen met zelfrijdende auto's, dus daar zit mijn teleurstelling.
Nee, gisteren was die niet al binnen en vandaag is die ook niet definitief verloren gegaan.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 15:19 schreef Ulx het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)anwege-rol-musk.html
[..]
Oeps....Toch weer 1,5 miljard aan omzet minder.
Canada was ook al gestopt.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 15:19 schreef Ulx het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)anwege-rol-musk.html
[..]
Oeps....Toch weer 1,5 miljard aan omzet minder.
Totaal anders. En bovendien een gevalletje hoe schiet ik mijzelf in de voet.quote:
quote:Op zaterdag 22 maart 2025 15:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Goh, wat bedoelde je hiermee dan te zeggen?
Dat je het hele businessmodel en marketingstrategie van Tesla durft te ontkennen geeft wat mij betreft al aan hoe je in de wedstrijd zit.
Ik durf als niet-tesla-fan gerust te stellen dat ze een aantal zaken heel goed doen maar daar gigantische risico’s mee nemen of hebben genomen. Traditionele autofabrikanten gaan wat minder risicovol tewerk en leveren gewoon een goedgekeurd en volwaardig product af. Tesla durft auto’s te verkopen die pas na een paar updates de beloofde technologie op orde hebben.
Of nog simpeler: geef even aan waar ik het hele businessmodel en (de) marketingstrategie ontken…
Als reactie op:quote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Prima, heb jij er geen verstand van.
Schijnbaar zie jij het dan anders.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:32 schreef Vliegbaard het volgende:
Tesla maar zeker Musk is helemaal niet vooruitstrevend of innovatief. Ze kopiëren en bewerken innovatieve ideeën tot een concept wat onder aanvoering van een marketingstrategie onder leiding van Musk uitgroeit tot een commercieel succes. Want 1 ding moet je musk nageven, hij heeft wel een gevoel voor welke ideeën zouden kunnen werken en kan dit geweldig promoten en marketen.
De enige reden waarom dat Tesla de huidige positie heeft is de enorme bak met geld die er achter zit. Het is natuurlijk ook wat meer mogelijk om in een startup met nieuwe ideeën te komen en te initiëren tegenover een traditioneel merk welke ook nog eens richten op allerlei andere markten.
Ik blijf er bij, Tesla is louter en alleen een marketing tool voor Musk en worden grandioos geholpen door de omstandigheden maar dat gaat ze opende langere termijn toch tegenwerken.
Dat vertaal jij dan wel heel vrijelijk, nietwaar?quote:Op zaterdag 22 maart 2025 15:50 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
[..]
Als reactie op:
[..]
Schijnbaar zie jij het dan anders.
Ik kan niet anders als je geen tegenargumenten geeft.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 15:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat vertaal jij dan wel heel vrijelijk, nietwaar?
Maar goed, vertel eens welke elektrische auto’s Tesla hebben ingehaald. Ik ben razend benieuwd. Ik heb de nieuwe Taycan naast de 4 jaar oudere Model S Plaid gelegd en dat viel toch niet gunstig uit voor de Porsche. Ja, mooie laadcurve, dat wel. Maar overall? Neuh.
Die moet je even uitleggen: waarom heb jij tegenargumenten nodig om hetgeen ik schrijf niet te verbasteren naar iets totaal anders?quote:Op zaterdag 22 maart 2025 16:04 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik kan niet anders als je geen tegenargumenten geeft.
Op zich wel begrijpelijk.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 15:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Totaal anders. En bovendien een gevalletje hoe schiet ik mijzelf in de voet.
https://www.cbc.ca/amp/1.7475817
Porsche moet het sowieso niet hebben van de Jan Modaaltjes, Xiaomi vergelijken met Porsche is eigenlijk al lachwekkend.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 17:08 schreef michaelmoore het volgende:
Porsche krijgt heel erg moeilijk
https://www.vroom.be/nl/i(...)ijs-verslaat-porsche
https://www.autovisie.nl/(...)r-gaat-in-productie/
quote:Op zaterdag 22 maart 2025 17:08 schreef michaelmoore het volgende:
Porsche krijgt heel erg moeilijk
https://www.vroom.be/nl/i(...)ijs-verslaat-porsche
https://www.autovisie.nl/(...)r-gaat-in-productie/
Damnquote:Er zit een motor van 288 kW (386 pk) aan de voorkant en twee elektromotoren van elk 425 kW (570 pk) aan de achterkant. Dat is een gezamenlijk vermogen van 1.138 kW (1.526 pk). Het maximumkoppel is 1.770 Nm en de topsnelheid is 359 km/u. De acceleratie van 0-100 km/u is voorbij een duizelingwekkende 1,98 seconden!
Het zijn twee verschillende claims; Musk was de eerste, en zonder Musk zouden we hier niet zijn.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 15:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat had je nog verwacht na mijn ‘I stand corrected’ ter zake? Of heb je die gewoon over het hoofd gezien?
Ja, en na 1 rondje Nurburgring moet die weer aan de lader en rijd de Porsche nog 25 rondjes. Zet dat ding op Le Mans en nog steeds gaat een Diesel winnen.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 17:08 schreef michaelmoore het volgende:
Porsche krijgt heel erg moeilijk
https://www.vroom.be/nl/i(...)ijs-verslaat-porsche
https://www.autovisie.nl/(...)r-gaat-in-productie/
Het onderwerp is hier Tesla…quote:Op zaterdag 22 maart 2025 17:08 schreef michaelmoore het volgende:
Porsche krijgt heel erg moeilijk
https://www.vroom.be/nl/i(...)ijs-verslaat-porsche
https://www.autovisie.nl/(...)r-gaat-in-productie/
Volgens mij volgt het een uit het ander. Dus had ik er niets meer aan toe te voegen.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 18:02 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het zijn twee verschillende claims; Musk was de eerste, en zonder Musk zouden we hier niet zijn.
Wat mij betreft niet per se. Je kan wat mij betreft prima beargumenteren dat Musk een visionair is die het publiek de ogen heeft geopend voor de mogelijkheid van autonoom rijden, maar dat een ander bedrijf dat vervolgens net sneller ontwikkeld heeft (los van dat beide dus niet waar zijn).quote:Op zaterdag 22 maart 2025 18:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Volgens mij volgt het een uit het ander. Dus had ik er niets meer aan toe te voegen.
Musk is geen Visionair, hij heeft Tesla gekocht daarna de oprichters en ware visionairs er uit geschopt.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 19:03 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Wat mij betreft niet per se. Je kan wat mij betreft prima beargumenteren dat Musk een visionair is die het publiek de ogen heeft geopend voor de mogelijkheid van autonoom rijden, maar dat een ander bedrijf dat vervolgens net sneller ontwikkeld heeft (los van dat beide dus niet waar zijn).
Kom op zeg. Wat is er moeilijker aan een 48v waterpomp dan aan een 12v waterpomp? In bijna alle opzichten is het makkelijker omdat je met een hogere spanning een lagere stroom hebt. Dus minder warmte en minder dikke draden. In veel situaties, zoals de waterpomp , airco of stuurbekrachtiging is het slechts een kwestie van de motor anders wikkelen.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 11:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het was in ieder geval een bedankje waard.
Al die dingen zelf ontwikkelen is niet zo simpel, maar wat jij wil.
https://www.autoweek.nl/a(...)-andere-fabrikanten/
Tesla had bij Musks eerste investering wel 10 werknemers en exact 0 auto's gemaakt. Dus ja, dat is makkelijk, zo'n succesvol bedrijf kopen dat al 1 heel jaar bestaat en dan achterover leunen. Het huidige resultaat was exact hetzelfde geweest onder iedere andere investeerder, zijn invloed was zo goed als nihil.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 19:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Musk is geen Visionair, hij heeft Tesla gekocht daarna de oprichters en ware visionairs er uit geschopt.
Volgens de alwetende vem god moet je dat toch anders zien.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 19:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Musk is geen Visionair, hij heeft Tesla gekocht daarna de oprichters en ware visionairs er uit geschopt.
De niet elon fans snappen het allemaal niet.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 10:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Elon time is berucht, maar dat maakt je geen oplichter. Een autobedrijf vanuit het niets opbouwen (laat staan op basis van alleen maar elektrische voertuigen) is een fantastische prestatie. SpaceX evenzeer.
Nogal ja.quote:Op zondag 23 maart 2025 08:06 schreef niggeplease het volgende:
https://x.com/TechOperator/status/1902145029012848958
Sneu
Toen Musk na enkele maanden zich aansloot was er niets meer dan een idee.quote:Op zondag 23 maart 2025 08:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Volgens de alwetende vem god moet je dat toch anders zien.
[..]
De niet elon fans snappen het allemaal niet.
Tja dat jij nu ook zegt dat hij zich aansloot impliceert toch echt dat elon niet dit bedrijf vanuit niets opbouwde zoals je beweerdequote:Op zondag 23 maart 2025 08:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Toen Musk na enkele maanden zich aansloot was er niets meer dan een idee.
Kan je zelf ook opzoeken.
Van de 1 miljoen ideeën wordt wellicht 1 een bedrijf met een verkoopbaar product. En de meesten daarvan zijn in no time failliet ook nog.
Jij haalt nu wat dingen door elkaar. Ja, de oprichting was al in de tweede helft van 2003 en Musk kwam er pas bij begin 2004.quote:Op zondag 23 maart 2025 09:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Tja dat jij nu ook zegt dat hij zich aansloot impliceert toch echt dat elon niet dit bedrijf vanuit niets opbouwde zoals je beweerde. Hij zette na aansluiting een gedeelte van zijn vermogen, zijn netwerk en marketing skills in om vanuit iets wat al opgericht is verder te bouwen. Ook dat weet jij en had je niet eens hoeven op te zoeken. Waarom dicht jij elon soms bepaalde zaken toe terwijl dit objectief gezien niet klopt?
En dat er bedrijven failliet gaan weten we allemaal maar is natuurlijk een totaal non argument in deze discussie.
Hmmmm, ja sorry maar dan kunnen we denk ik wel gewoon concluderen dat je er 0 verstand van hebt. Het was een startup met een idee en een concept.quote:Op zondag 23 maart 2025 10:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij haalt nu wat dingen door elkaar. Ja, de oprichting was al in de tweede helft van 2003 en Musk kwam er pas bij begin 2004.
Maar het oprichten van een schil maakt nog geen bedrijf. Hell, heel veel rechtspersonen hebben helemaal geen bedrijf. Zullen ook nooit een bedrijf worden. Denk aan een pure holding.
Tesla was op het moment dat Musk erbij kwam slechts een idee. Er was nog geen begin van een prototype van een eerste model. En het was Musk die ook bedacht dat het eerste model een sportieve auto moest zijn.
Het idee was overigens ‘elektrische auto’s gaan bouwen’. Bepaald niet uniek…
Er was een bedrijfsplan (een PLAN) en men was op zoek naar geld.quote:Op zondag 23 maart 2025 10:22 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Hmmmm, ja sorry maar dan kunnen we denk ik wel gewoon concluderen dat je er 0 verstand van hebt. Het was een startup met een idee en een concept.
Het idee was niet nieuw maar schijnbaar zag Musk er genoeg in om te investeren en zelfs meerdere investeerders aan te trekken. Dat is een prestatie die je Musk toe kan schrijven. Tegelijkertijd een enorm risico maar dat is een investering in een startup sowieso. Maar Amerika kent een heel ander investeringsklimaat qua startups dan de rest van de wereld.
Ik blijf erbij dat je de marketingstrategie er achter gewoon niet wil zien.
https://www.investopedia.(...)d-teslas-success.aspquote:Tesla was officially incorporated in 2003 with the goal of inventing an electric car that was powerful, beautiful, and with zero emissions. Other co-founders were JB Straubel—the company's chief technology officer (CTO) until 2019—and Ian Wright, who left Tesla in 2004. Wright later founded the electric vehicle powertrain company Wrightspeed.
13
14
15
In 2004, the company’s co-founders went through initial rounds of investing with venture capital firms.
16
Musk led the initial round of funding and soon joined as the head of the board of directors.
9
Future investors in subsequent rounds would include friends, family, and a litany of VC firms, including Valor Equity Partners.
De hele historie is gewoon online terug te vinden met een paar simpele zoekopdrachten.quote:Op zondag 23 maart 2025 10:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er was een bedrijfsplan (een PLAN) en men was op zoek naar geld.
Het bedrijfsPLAN is vervolgens gewijzigd en op basis daarvan is men gestart met executie en dat is het moment waarop het bedrijf ontstaat.
Vanaf 0 dus. Op het moment dat Elon instapte was Tesla geen autoproducent. Ze hadden immers de middelen niet om zelfs maar een prototype te gaan maken.
Plannen maken kan iedereen. Zelfs in je slaap.
Wat klopt er volgens jou niet aan wat ik schreef? Was men al begonnen met autootjes bouwen?quote:Op zondag 23 maart 2025 10:30 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De hele historie is gewoon online terug te vinden met een paar simpele zoekopdrachten.
Voor iemand die 7 Tesla’s heeft gekocht (waarom?) en een bovenmatige interesse in Tesla heeft ben je verdomd slecht op de hoogte.
Dat is inderdaad het enige punt waar je gelijk hebt. Daar hadden ze dus investeerders voor nodig. De tekeningen lagen er al en het chassis was al besteld. Het lijkt me nogal logisch dat als je een ingenieus idee hebt, zoiets als een auto bouwen, dat je daar niet vanaf morgen mee begint. Er zijn denk ik bar weinig mensen op deze aardbol die een auto kunnen ontwerpen elén tevens genoeg geld hebben om een productielijn op te starten. Musk zal ongetwijfeld hetzelfde idee hebben gehad en de gedeelde interesse brengt 2 partijen bij elkaar. Waarschijnlijk waren er in die tijd meerdere startups en had Tesla het beste idee volgens Musk. Nogmaals daar mag hij voor geroemd worden. Maar Musk heeft 0 inspraak gehad over de Roadster.quote:Op zondag 23 maart 2025 10:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat klopt er volgens jou niet aan wat ik schreef? Was men al begonnen met autootjes bouwen?
Musk is gewoon de ordinaire suikeroom van Tesla geweest en heeft zich daarmee als CEO in het bedrijf gekocht. Hoe moeilijk is dat om dat te erkennen?quote:Kijk dat jij het schrijven van een bedrijfsplan en financiering ophalen wil zien als de start van het bedrijf, mag. Ik niet omdat het de voorfase betreft. Maar goed, het is niet alsof dat ergens in een wet vastligt.
Maar dan nog: stel dat je het meeneemt als al gestart, dan was er tov wat er nu is nog niet 1 promille…
En dan is het argument: hij is helemaal niet vanaf 0 gestart, hij is gestart vanaf 0,001.
Heb je enig idee hoe sneu dat argument is?
Uiteindelijk zijn dat niet de modellen waar de omzet in zit.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 15:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat vertaal jij dan wel heel vrijelijk, nietwaar?
Maar goed, vertel eens welke elektrische auto’s Tesla hebben ingehaald. Ik ben razend benieuwd. Ik heb de nieuwe Taycan naast de 4 jaar oudere Model S Plaid gelegd en dat viel toch niet gunstig uit voor de Porsche. Ja, mooie laadcurve, dat wel. Maar overall? Neuh.
Ach ja, iedereen kan naast een auto gaan staan en een foto nemenquote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:56 schreef SnertMetChoco het volgende:
[ afbeelding ]
Sektariërs gonna sekte.
True, hoewel er wel meer Republikeinen ineens reclame maken voor Tesla, met Trump voorop.quote:Op zondag 23 maart 2025 11:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ach ja, iedereen kan naast een auto gaan staan en een foto nemen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |