Vooral sensatienieuws.quote:
Dat heeft te maken het het Nederlands Recht dat Stichtingen ook register goederen kunnen bezitten. Een stichting heeft met niemand iets te maken, het Bestuur heeft alleen recht om te beslissen.quote:Op woensdag 19 maart 2025 23:23 schreef core2duo het volgende:
Nare organisatie, Greenpeace. Ze kunnen zo doordrammen (in Nederland bijvoorbeeld over de luchtvaart). Het verbaast me niet dat de hoofdvestiging in Nederland gevestigd is. Hier is het gemakkelijk actievoeren, en zijn gerechtelijke uitspraken vaak in het voordeel van milieuorganisaties.
Greenpeace zit niet op de grachtengordel…quote:Op donderdag 20 maart 2025 01:35 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Dat heeft te maken het het Nederlands Recht dat Stichtingen ook register goederen kunnen bezitten. Een stichting heeft met niemand iets te maken, het Bestuur heeft alleen recht om te beslissen.
Nederland kent heel veel foute stichtingen waar criminelen hun geld in onderbrengen en vrijwilligers het werk moeten doen. Sywert van de Linden en zijn vrienden hadden ook zoiets voor ogen met de mondkapjesdeal met de overheid.
Daarom kozen Greenpeace en Amnesty hun hoofdzetel in luxe grachtenpanden in Amsterdam. Alles wat op de hoofdkantoren werkte, werd overigens wel door de stichting van salaris voorzien.
Verdonk in haar BVD tijd, had er ook een mannetje zitten.
Ik had de huidige situatie nog niet gecheckt, ik wist niet dat ze van de Keizersgracht uit het Astoria gebouw vertrokken waren, en wanneer.quote:Op donderdag 20 maart 2025 02:12 schreef Shotty het volgende:
[..]
Greenpeace zit niet op de grachtengordel…
https://maps.app.goo.gl/z(...)le.maps.preview.copy
https://maps.app.goo.gl/k(...)le.maps.preview.copy
In 2004 al…quote:Op donderdag 20 maart 2025 02:21 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Ik had de huidige situatie nog niet gecheckt, ik wist niet dat ze van de Keizersgracht uit het Astoria gebouw vertrokken waren, en wanneer.
Het stichtingen klimaat in Nederland is wel de reden dat deze ideologische organisaties domicilie kozen in Nederland, iets specifieker de grachtengordel.
Paste toen in de Nederland-gidsland identiteitsgevoelens, net zoals nu.
Bestuur van Greenpeace zal zich nu nog wel eens afvragen wie ze toch zo genaaid heeft toen daar in Nederland.
Af en toe is het handig om iets van het verleden te kennen;)quote:Op donderdag 20 maart 2025 02:31 schreef Shotty het volgende:
[..]
In 2004 al…
Misschien eerst checken voordat je info post die al 21 jaar niet meer klopt?
https://www.geschiedenisextra.nl/nl/astoria-in-amsterdam.htm
Zeker, maar ga niet doen alsof het actuele info is ;-)quote:Op donderdag 20 maart 2025 02:35 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Af en toe is het handig om iets van het verleden te kennen;)
Waar dit vandaan komt zeg maar, die boete voor Greenpeace.
En ik werkte bij Lloyds en het Astoria Hotel bijdehandje.quote:Op donderdag 20 maart 2025 02:42 schreef Shotty het volgende:
[..]
Zeker, maar ga niet doen alsof het actuele info is ;-)
En de boete is bullshit. Ik werk in de olie en gas, en zelfs hier delen de meeste mensen die mening…
En dat is relevant want…?quote:Op donderdag 20 maart 2025 02:46 schreef yessie234 het volgende:
[..]
En ik werkte bij Lloyds en het Astoria Hotel bijdehandje.
Je verspreid out of date bullshit omdat je 20+ jaar geleden in het Astoria (Lloyd) hotel gewerkt hebt, en je argument daarvoor is dat mijn avatar je niet bevalt…quote:Op donderdag 20 maart 2025 04:09 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Ik kan er niet mee zitten dat jou dat zogenaamd ontgaat, en je avatar bevalt me ook al niet.
Ik verspreid niet meer date bullshit dan jouw cluppie. Integendeel zelfs.quote:Op donderdag 20 maart 2025 04:16 schreef Shotty het volgende:
[..]
Je verspreid out of date bullshit omdat je 20+ jaar geleden in het Astoria (Lloyd) hotel gewerkt hebt, en je argument daarvoor is dat mijn avatar je niet bevalt…
Juist…
Ik heb geen idee wat “date bullshit” is, en wat mijn “cluppie” moet zijn.quote:Op donderdag 20 maart 2025 04:20 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Ik verspreid niet meer date bullshit dan jouw cluppie. Integendeel zelfs.
O, is het al weer zo vroeg bij jullie. De Dageraad komt.quote:Op donderdag 20 maart 2025 04:25 schreef Shotty het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat “date bullshit” is, en wat mijn “cluppie” moet zijn.
Maar mag ik het vermoeden uitspreken dat je stom dronken bent? Het is in Nederland half 5 s’nachts, misschien tijd om naar bed te gaan?
Alles behalve met argumenten komen. En nee, het enigste wat hier vroeg is, is de avond, en ik ga er van genieten. Fijne dag nog!quote:Op donderdag 20 maart 2025 04:32 schreef yessie234 het volgende:
[..]
O, is het al weer zo vroeg bij jullie. De Dageraad komt.
Omdat ik zo aardig ben, een double-dutchje voor jou uit 1979. En dan weer snel naar je moeder of je oma om te vragen hoe het leven en de wereldpolitiek in 1979 er uit zag. Songfestival, zeg het met muziek!
Teach in, turn in, turn out.
Bekijk deze YouTube-video
Alsof jij argumenten naar voren brengt, Dageraadje. Je reageerde zo snel dat het voor de zoveelste keer aantoont dat je niet van plan bent je enigszins de huidige situatie te kunnen begrijpen. Terwijl het om Nederlandse geschiedenis gaat!quote:Op donderdag 20 maart 2025 04:44 schreef Shotty het volgende:
[..]
Alles behalve met argumenten komen. En nee, het enigste wat hier vroeg is, is de avond, en ik ga er van genieten. Fijne dag nog!
Maken we er een vredespijp van. Iedereen blij.quote:Op woensdag 19 maart 2025 23:25 schreef Red_85 het volgende:
Ik vind die pijp door indianen gebied ook niet leuk.
Ik vind de shit waar gp nu in zit wel leuk
Nee. BMC is echt geen OK beleid.quote:Op donderdag 20 maart 2025 06:51 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Maken we er een vredespijp van. Iedereen blij.
Ik vraag me af hoe relevant deze organisatie nog is. Op deze manier in het nieuws komen, is niet zo'n positieve ervaring voor de achterban, en financiële aderlating.quote:Op donderdag 20 maart 2025 07:13 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Toch wel knap van die jaren 80 organisatie om anno 2025 toch nog relevant te blijven naast X-tinct rebellion en al die andere klimaat organisaties.
Je vergeet de gouden regel bij dit soort organisaties.quote:Op donderdag 20 maart 2025 07:47 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe relevant deze organisatie nog is. Op deze manier in het nieuws komen, is niet zo'n positieve ervaring voor de achterban, en financiële aderlating.
Ideologische organisaties zijn hoegenaamd politiek neutraal. Zijn ze niet, maar het levert comfortabele oogklepen voor de organisatie, niet bij de toeschouwer.quote:Op donderdag 20 maart 2025 07:55 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Je vergeet de gouden regel bij dit soort organisaties.
Negatieve aandacht bestaat niet.
Dit levert ze weer een vracht steunbetuigingen en donaties op.
Dat, of ze weigeren gewoon domweg om te betalen.
In ieder geval niks mooiers dan het martelaarschap.
Goed nieuws dat er geen boete komt inderdaadquote:Op donderdag 20 maart 2025 06:58 schreef HowardRoark het volgende:
Dat is goed nieuws, dit soort vervelende actiegroepen kunnen niet hard genoeg worden aangepakt.
Het blijft ook nog altijd onduidelijk waarom er geen pijpleiding mag lopen door een gebied waar Native Americans wonen.
En dat weet jij zeker? Onderbouw het eens.quote:Op woensdag 19 maart 2025 23:53 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Vooral sensatienieuws.
Dit wordt door de Nederlandse rechters van tafel geveegd.
Greenpeace is al heel lang een verdienmodel…quote:Op donderdag 20 maart 2025 08:44 schreef Pajanus het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel bijzonder dat Greenpeace over zulke bedragen beschikt, een tijdje geleden ook zou er geschikt moeten worden naar Greenpeace toe voor honderden miljoenen...
Wat gebeurt er met dat geld eigenlijk? Ik heb wel een idee natuurlijk (degene aan de top zijn erg rijk) maar toch?
Dat lijkt mij ook met zulke bedragen !quote:Op donderdag 20 maart 2025 09:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Greenpeace is al heel lang een verdienmodel…
Als de boete zo blijft dan is dat niet op te brengen voor Greenpeace. Alleen is dat nog lang niet het geval.quote:Op donderdag 20 maart 2025 08:44 schreef Pajanus het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel bijzonder dat Greenpeace over zulke bedragen beschikt
https://www.greenpeace.or(...)ar-tegen-greenpeace/quote:Deze rechtszaak zal in februari 2025 van start gaan. Als Energy Transfer wint, zou Greenpeace in de Verenigde Staten failliet kunnen gaan en mogelijk verdwijnen, na meer dan 50 jaar strijd voor de bescherming van onze planeet en alles wat leeft.
Dit is exact wat ik bedoelquote:Op donderdag 20 maart 2025 11:22 schreef Nielsch het volgende:
Corrupte Amerikaanse juryleden maken in opdracht van het grootkapitaal het recht tot demonstreren in Amerika kapot door belangenorganisaties te intimideren met torenhoge boetes, en uiteraard vinden alle usual suspects hier het weer fantastisch. Jullie hadden het echt goed gedaan als ambtenaar van de communistische partij in de Sovjet-unie jongens...
Het recht tot demonstreren omvat niet alle mogelijke handelingen zoals vernielingen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 11:22 schreef Nielsch het volgende:
Corrupte Amerikaanse juryleden maken in opdracht van het grootkapitaal het recht tot demonstreren in Amerika kapot door belangenorganisaties te intimideren met torenhoge boetes, en uiteraard vinden alle usual suspects hier het weer fantastisch. Jullie hadden het echt goed gedaan als ambtenaar van de communistische partij in de Sovjet-unie jongens...
Mag toch hopen dat een miljardenbedrijf als GP niet een succesvol beroep hierop kan doen. Dit gaat om kleinere groepen kapot procederen. Daar heeft GP geen last van met de kas daar.quote:Greenpeace bestempelt het proces als een SLAPP-proces (Strategic Lawsuits Against Public Participation). Met dat soort processen proberen bedrijven activisten het zwijgen op te leggen.
Een groot deel van die boete bestaat uit schade door vernielingen en geweld. Dat heeft niks met het demonstratierecht te maken.quote:Op donderdag 20 maart 2025 11:22 schreef Nielsch het volgende:
Hoe vaak is dat wel niet gebeurd in Amsterdam de afgelopen tijd?quote:Op donderdag 20 maart 2025 12:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het recht tot demonstreren omvat niet alle mogelijke handelingen zoals vernielingen.
Dat zou wat zijn: alle wetten te overtreden, gewoon zeggen dat je demonstreert.
Ze moeten wat doen om hun imago op te houden, toch?quote:Op donderdag 20 maart 2025 12:45 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Mag toch hopen dat een miljardenbedrijf als GP niet een succesvol beroep hierop kan doen. Dit gaat om kleinere groepen kapot procederen. Daar heeft GP geen last van met de kas daar.
Ik hoop dat jij failliet gaat, en je geen internetaansluiting meer kan veroorloven.quote:Op donderdag 20 maart 2025 12:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik hoop dat ze failliet gaan.
De partij die iedereen kapot wil procederen kapot geprocedeerd. Dat zou echt het toppunt van ironie zijn.
Wat mij betreft zetten we dat soort idioten een jaartje vast.quote:Op donderdag 20 maart 2025 13:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe vaak is dat wel niet gebeurd in Amsterdam de afgelopen tijd?
'Politieagent zijn goed beschermd dus ze kunnen wel wat klappen hebben'
Que?
Hoop doet leven.quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:31 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Ik hoop dat jij failliet gaat, en je geen internetaansluiting meer kan veroorloven.
Geschiedenis is niet de huidige situatie.quote:Op donderdag 20 maart 2025 04:49 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Alsof jij argumenten naar voren brengt, Dageraadje. Je reageerde zo snel dat het voor de zoveelste keer aantoont dat je niet van plan bent je enigszins de huidige situatie te kunnen begrijpen. Terwijl het om Nederlandse geschiedenis gaat!
Nederlands kan je toch wel lezen en verstaan?
(Of je het begrijpt , en of je bereid bent te begrijpen is de pedagogische kwestie)
Nederland bezet door Duitsland?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 04:23 schreef Shotty het volgende:
[..]
Geschiedenis is niet de huidige situatie.
Of denk je dat nederland op dit moment wordt bezet door duitsland?
Alweer dronken?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 05:16 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Nederland bezet door Duitsland?
Ik zou er op in kunnen willen gaan als ik begreep wat je daarmee bedoelt.
Dat geschiedenis niet het heden is, is in een in het woord geschiedenis gevat en opgesloten. Daar bestaat het woord geschiedenis voor, om onderscheid te kunnen uitdrukken met het heden en toekomst.
Is dat de nieuwe term voor nuchter zijn? Wat jij wil :-)quote:Op vrijdag 21 maart 2025 05:22 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Alweer leesblind.
Je mist niveau, kennis en taalbeheersing en beschaving.
alsof een nederlandse rechter/EU wat te zeggen gaat hebben over de boete in amerikaquote:Op woensdag 19 maart 2025 23:53 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Vooral sensatienieuws.
Communicatief onhandig van Greenpeace op de uitspraak niet op de website van de eigen organisatie te zetten bij dit wereldnieuws. Daar zullen wel afspraken over zijn, maar mist en schimmigheid is niet handig.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 06:09 schreef Chandler het volgende:
Ik blijf het onrealistisch vinden, maar hoe dan ook. Greenpeace is done in the US of A..
Dus Greenpeace USA schuldig, Greenpeace Fund en International niet schuldig. Wat dit exact voor de rest van de procesgang gaat betekenen, is mij onduidelijk, evenals de financiële afhandeling.quote:The company sued three Greenpeace entities — Greenpeace USA, Greenpeace International and Greenpeace Fund.
The jury found Greenpeace USA liable for almost all claims. The jury did not find Greenpeace International and Greenpeace Fund responsible for the alleged on-the-ground harms committed by protesters, but did find those entities liable for defamation and interfering with Energy Transfer’s business. The jury found Greenpeace USA and Greenpeace International liable for conspiracy.
Nee, kolen, olie en aardgas meteen verbieden! Dat gaat het helemaal oplossen!quote:Op vrijdag 21 maart 2025 11:56 schreef Telefoonvork het volgende:
MEER kolencentrales, MEER vliegtuigen, MEER dieselvrachtwagens in stadscentra, MEER vissers. Dat zal het milieu leren!
Ahh... je zei kolen, maar geen bruinkool. Dat gaat onze problemen dan inderdaad gelijk oplossen, tesamen met al die Tesla's van Elmo.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 12:49 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nee, kolen, olie en aardgas meteen verbieden! Dat gaat het helemaal oplossen!
Daar heb je me. En ik was kerncentrales ook vergeten.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 12:53 schreef Telefoonvork het volgende:
[..]
Ahh... je zei kolen, maar geen bruinkool. Dat gaat onze problemen dan inderdaad gelijk oplossen, tesamen met al die Tesla's van Elmo.
Hoei! Dat laatste heb je vast niet van Greenpeace, want die vinden kernenergie nog slechter dan fossiele brandstoffen! Maar ik ben het wel met je eens.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 13:00 schreef Telefoonvork het volgende:
Laten vooral niet al het plastic niet vergeten. Dat is iets waar we absoluut meer van moeten hebben. Plastic tasjes FTW. Dump ze maar in de zee, die voert het wel allemaal af uit het zicht.
Kerncentrales zijn zowaar milieuvriendelijk. Het enige probleem wat die opleveren is het afval, dat voor zoveel duizend jaar opgeslagen moet worden - omdat landen niet willen investeren in thoriumreactoren (die leveren immers geen materiaal op voor atoombommen), of niet willen investeren in reactoren die het afval kunnen recyclen.
Een Nederlandse rechter heeft helemaal niks te zeggen over rechterlijke uitspraken in de VS, dus die boete kan hier niet van tafel geveegd worden.quote:Op woensdag 19 maart 2025 23:53 schreef Mikeytt het volgende:
Vooral sensatienieuws.
Pandje aan het Surinamepleinquote:Op zaterdag 22 maart 2025 00:16 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Een Nederlandse rechter heeft helemaal niks te zeggen over rechterlijke uitspraken in de VS, dus die boete kan hier niet van tafel geveegd worden.
Een Nederlandse rechter kan wel bepalen dat er geen beslag gelegd mag worden op de Nederlandse bezittingen van Greenpeace.
Boete in de VS blijft dus gewoon van kracht ongeacht wat een rechter in Nederland ervan vindt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |