Welquote:
Er is geen gehang en gegeil op oorlog, alleen jij ziet ditquote:Op dinsdag 18 maart 2025 08:27 schreef phpmystyle het volgende:
Ik moet nog maar zien of het zich doorzet. Als er een vredesbetand komt zal de hang en het gegeil op de oorlog minder worden. We zullen structureel meer gaan utigeven, maar 3,5% is enorm veel geld.
Europa is meer dan 400 miljoen mensen, Rusland circa 140. En desondanks zouden wij tig keer meer dan hun moeten besteden aan defensie. Ergens gaat er iets niet goed.
Het is net alsof personeelskosten hier wat hoger zijn dan in het land waarvan de invasie stokte omdat de manschappen wc potten aan het plunderen waren.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 08:27 schreef phpmystyle het volgende:
Ik moet nog maar zien of het zich doorzet. Als er een vredesbetand komt zal de hang en het gegeil op de oorlog minder worden. We zullen structureel meer gaan utigeven, maar 3,5% is enorm veel geld.
Europa is meer dan 400 miljoen mensen, Rusland circa 140. En desondanks zouden wij tig keer meer dan hun moeten besteden aan defensie. Ergens gaat er iets niet goed.
Als we nu de salarissen van de soldaten drukken dan kunnen we meer peppie spullen kopenquote:
Waarom wil je daar een Osprey voor gebruiken? Is een Saab/Bombardier GLobalEye niet slimmer?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 07:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
En v22 voor de Airborne early warning taak
op een vliegdekschip?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 10:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom wil je daar een Osprey voor gebruiken? Is een Saab/Bombardier GLobalEye niet slimmer?
Op een schip? Terwijl daar gewoon een SMART-L MM/N met bereik van 2000+ kilometer op kan? Die kijkt verder dan een Osprey kan vliegen.quote:
op een schip ja, dan kun je over de horizon kijkenquote:Op dinsdag 18 maart 2025 11:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
Op een schip? Terwijl daar gewoon een SMART-L MM/N met bereik van 2000+ kilometer op kan? Die kijkt verder dan een Osprey kan vliegen.
je blindstaren op de Russen lijkt me niet verstandig want dan krijg je als de boel daar over een jaar of 5 weer instort weer een vredesdivident dat ingewisseld mag worden en het voelt een beetje dommig om onszelf iedere keer aan dezelfde steen te stotenquote:Op dinsdag 18 maart 2025 11:04 schreef Ulx het volgende:
Anyway, met een grondoorlog in het vooruitzicht lijkt een vliegdekschip me minder prioriteit hebben.
Dit dus. Alsof 'de Russen' als enige potentieel gevaarlijk kunnen zijn.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 11:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
je blindstaren op de Russen lijkt me niet verstandig want dan krijg je als de boel daar over een jaar of 5 weer instort weer een vredesdivident dat ingewisseld mag worden en het voelt een beetje dommig om onszelf iedere keer aan dezelfde steen te stoten
Eens, gewoon door blijven sukkelen zoals we dat de afgelopen 80 jaar hebben gedaan. Dat heeft ons immers gebracht waar we nu staan.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 11:06 schreef theunderdog het volgende:
Ja oke. Minimaal 3.5 is echt krankzinnig. Dat investeringen nodig zijn is iedereen het over eens, maar VVD slaat weer eens door.
De Amerikanen gaan ons dat niet meer opdringen. Die doen hun hobby-oorlogen in de zandbak voortaan maar zelf.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 11:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
je blindstaren op de Russen lijkt me niet verstandig want dan krijg je als de boel daar over een jaar of 5 weer instort weer een vredesdivident dat ingewisseld mag worden en het voelt een beetje dommig om onszelf iedere keer aan dezelfde steen te stoten
daar is letterlijk niemand voor, ga aub ergens anders trollenquote:Op dinsdag 18 maart 2025 11:08 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Eens, gewoon door blijven sukkelen zoals we dat de afgelopen 80 jaar hebben gedaan. Dat heeft ons immers gebracht waar we nu staan.
deden ze al nietquote:Op dinsdag 18 maart 2025 11:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
De Amerikanen gaan ons dat niet meer opdringen. Die doen hun hobby-oorlogen in de zandbak voortaan maar zelf.
Sorry, ik begreep het woord 'krankzinnig' verkeerd.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 11:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
daar is letterlijk niemand voor, ga aub ergens anders trollen
wegwezen!quote:Op dinsdag 18 maart 2025 11:10 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Sorry, ik begreep het woord 'krankzinnig' verkeerd.
Godzijdank.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 08:48 schreef sp3c het volgende:
En natuurlijk zet dit niet door, nergens voor nodig en dit is van een partij die een premier leverde met de verkiezingsbelofte 0 euro weg te halen om vervolgens de hele boel in de etalage te doen
We mogen blij zijn als er na de volgende verkiezingen 2% overblijft, wmbogen ze nog wat hoger inzetten
Zegt niemand..quote:Op dinsdag 18 maart 2025 11:08 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Eens, gewoon door blijven sukkelen zoals we dat de afgelopen 80 jaar hebben gedaan. Dat heeft ons immers gebracht waar we nu staan.
lekker veiligquote:Op dinsdag 18 maart 2025 11:17 schreef zuchtje het volgende:
Ik denk dat Frankrijk/Nordics beter is met kustbescherming. Wij Nederland zouden ons moeten richten op C5ISR of zo. De informatielijm tussen de verschillende landen verzorgen. Of is dat te soft?
Wat zijn de voorraden aan clustermunitie als je pas geleden uit dat verdrag bent gestapt?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 11:20 schreef Ulx het volgende:
Maar aangezien Polen en de Baltische staten uit het anti-personeelmijnen protocol stappen en een aantal ook weer clustermunitie gaan invoeren lijkt dat me een mooie om mee te beginnen. Je zag de afgelopen jaren hoe handig die dingen zijn tegen infanterie. En ze kosten relatief weinig, zelfs die met timers die na een vooraf ingestelde tijd zichzelf opblazen of uitschakelen.
dienstplicht heeft alleen maar nadelenquote:Op dinsdag 18 maart 2025 11:20 schreef Cuendillar het volgende:
Lijkt me verstandig, tot het moment dat onze krijgsmacht(en) weer aan het minimum wettelijke voldoen.
Diestplicht/opkomstplicht lijkt mij ook verstandig. Heeft meer voordelen trouwens.
Dat kunnen we wel. Dat is het probleem niet zo zeer. Er komen wat extra schepen. De huidige krijgen veel meer slagkracht met de Tomahawk. Logistiek is er. Dat is niet zo spannendquote:Op dinsdag 18 maart 2025 11:17 schreef sp3c het volgende:
daarna toch de focus op expeditionair optreden
We hebben alles vernietigd.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 11:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat zijn de voorraden aan clustermunitie als je pas geleden uit dat verdrag bent gestapt?
das niet gek, dat is omdat we ons dood zijn geschrokken door recente gebeurtenissen in Oekrainequote:Op dinsdag 18 maart 2025 11:22 schreef Chivaz het volgende:
Bijzonder hè hoe dat werkt, er was nergens geld voor. Geen lastenverlichtingen, stikstofregels kunnen niet van de baan etc etc.
De EU roept we moeten meer investeren in defensie en daar ben ik het ook wel mee eens, maar gek genoeg is daar ineens wel financiële ruimte voor.
Hoelang moet je als volk nog voorgelogen worden om eindelijk de conclusie te trekken dat die politici er niet zitten voor de bevolking maar voor zich zelf en hun eigen carrière later in Brussel.
Dit. Maar om dat wel weer te kunnen heb je niet perse 'minimaal!!' 3.5 procent van het bbp nodig..quote:Op dinsdag 18 maart 2025 11:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
das niet gek, dat is omdat we ons dood zijn geschrokken door recente gebeurtenissen in Oekraine
we hebben onszelf ervan overtuigd dat oorlog iets is dat je een paar jaar doet met op zijn hoogst een paar dozijn doden en gewonden, blijkt dat ineens dat niet zo is en dat we het niet meer kunnen
klopt, het vet is van de botten geschraapt door pennenlikkers en landverraders en Rutte, dat moet eerst terugquote:Op dinsdag 18 maart 2025 11:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat kunnen we wel. Dat is het probleem niet zo zeer. Er komen wat extra schepen. De huidige krijgen veel meer slagkracht met de Tomahawk. Logistiek is er. Dat is niet zo spannend
We hebben een probleem als het gaat om een conventionele uitputtingsslag. Lomp dag-in-dag-uit vijanden mollen, dat is een zwak punt. Daar moet wat gedaan worden.
helpt welquote:Op dinsdag 18 maart 2025 11:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit. Maar om dat wel weer te kunnen heb je niet perse 'minimaal!!' 3.5 procent van het bbp nodig..
Het idee is dat deze investeringen gefinancierd worden middels leningen, dus ze hebben geen invloed op de lopende begroting.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 11:22 schreef Chivaz het volgende:
Bijzonder hè hoe dat werkt, er was nergens geld voor. Geen lastenverlichtingen, stikstofregels kunnen niet van de baan etc etc.
De EU roept we moeten meer investeren in defensie en daar ben ik het ook wel mee eens, maar gek genoeg is daar ineens wel financiële ruimte voor.
Hoelang moet je als volk nog voorgelogen worden om eindelijk de conclusie te trekken dat die politici er niet zitten voor de bevolking maar voor zich zelf en hun eigen carrière later in Brussel.
De ontwapening sinds 1991 heeft West Europa naar schatting zo'n 4000 miljard euro bespaard. Dus als we er nu 30-50 miljard in investeren om de boel weer werkend te krijgen is dat een koopje.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 11:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit. Maar om dat wel weer te kunnen heb je niet perse 'minimaal!!' 3.5 procent van het bbp nodig..
Begrijp mij niet verkeerd, ik ben voor flink investeren in defensie maar hoe makkelijk men ineens geld kan vrijmaken dat er zogenaamd niet was als het gaat om de noden van de burger stoort mij echt enorm.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 11:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
das niet gek, dat is omdat we ons dood zijn geschrokken door recente gebeurtenissen in Oekraine
we hebben onszelf ervan overtuigd dat oorlog iets is dat je een paar jaar doet met op zijn hoogst een paar dozijn doden en gewonden, blijkt dat ineens dat niet zo is en dat we het niet meer kunnen
Larie.quote:
denk dat je je behoorlijk vergist in hoe makkelijk dat gaatquote:Op dinsdag 18 maart 2025 11:34 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Begrijp mij niet verkeerd, ik ben voor flink investeren in defensie maar hoe makkelijk men ineens geld kan vrijmaken dat er zogenaamd niet was als het gaat om de noden van de burger stoort mij echt enorm.
Het laat maar weer eens zien dat burgers vooral lastig zijn voor politici en dat je die niet hoeft te helpen ondanks dat ze hun positie te danken hebben aan diezelfde burgers.
Dat niemand in de media daar een issue van maakt stoort mij misschien nog wel het meeste.
Leningen die uiteindelijk terugbetaald moeten worden. Maar voor structurele lastenverlichtingen in combinatie met bezuinigen op de overheid is nooit een optie.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 11:28 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Het idee is dat deze investeringen gefinancierd worden middels leningen, dus ze hebben geen invloed op de lopende begroting.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 18 maart 2025 11:35 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Larie.
Ik weet nog precies hoe ik een Landrover groen moet verven.
De burgers kiezen al decennia consequent voor bezuinigen-bezuinigen-bezuinigen. Dan moet je als burger niet raar opkijken dat je daar ook zelf last van gaat krijgen.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 11:34 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Begrijp mij niet verkeerd, ik ben voor flink investeren in defensie maar hoe makkelijk men ineens geld kan vrijmaken dat er zogenaamd niet was als het gaat om de noden van de burger stoort mij echt enorm.
Het laat maar weer eens zien dat burgers vooral lastig zijn voor politici en dat je die niet hoeft te helpen ondanks dat ze hun positie te danken hebben aan diezelfde burgers.
Dat niemand in de media daar een issue van maakt stoort mij misschien nog wel het meeste.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |