Dit verzin je ter plekke....quote:Op maandag 17 maart 2025 12:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Nu lezen we in de bijbel dat mensen in het verleden heel oud werden. Dit komt overeen met de grote wenkbrauwen van hun schedels, omdat bepaalde gelaatstrekken blijven doorgroeien naarmate je ouder wordt. Dus die schedel komt daarmee overeen.
Jezus man, moet je niet eens naar de wolken kijken of je een gezicht ziet? Jouw Verlosser kan elk moment naar de aarde terugkeren.quote:Op maandag 17 maart 2025 14:00 schreef Kerelx het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf, ipv “de maatschappij”, want die heeft geen bal aan jou, ouwe. De weg ben je zelf kwijtgeraakt aangezien je hier op aarde doelloos ronddoolt en ergens nog steeds zingeving hoopt te vinden door op F&L te zitten. Op school heb je die doel niet kunnen vinden, ChatGPT heeft die je niet kunnen geven, dus zit je hier rond te slenteren, je evolutietheorie te verdedigen als het ware een dogma, maar over een tijd zal je inzien dat het die leegte in jezelf ook niet vult en al die dingen die je najaagt en afleiding in zoekt en je tijd mee probeert te vullen ook niet.
[..]
Je bent wel in je kindertijd blijven steken gezien de inhoud en kleuter-niveau van je posts en ik begrijp dat dat voor jou “heel serieus” is.
[..]
Je gelooft zelf in gekke dingen zoals in het heilige boek van Haushofer die je een nieuwe woordje heeft geleerd: apofenie, die je nu als een kleuter die een nieuw woord heeft geleerd blijft herhalen. Een ChatGPT-gekkie ben je die geen doel in het leven heeft behalve hier trollen. Je lijkt wat dat betreft heel veel op Libertarisch. Je bent nog steeds verbitterd dat ik ervoor gezorgd heb dat je enkele weken geband was.
[..]
Je hebt niet opgelet op school, anders zou je niet zoveel gebruik maken van ChatGPT. Je bent doelloos aan het ronddolen op aarde en bent hier aan het trollen om je zinloze leventje vulling te geven, daarom reageer je ook meerdere keren op dezelfde post. In plaats iets zinvols te gaan doen met je leven (wat ervan over is) zit je hier je tijd te verspillen met trollen.
[..]
En weer reageer je meerdere keren op dezelfde post, omdat je niks zinvols in je zinloze leventje te doen hebt. Je hebt in je leven “heel wat apofenische gekkies gekend”, omdat je er elke dag in de spiegel naar kijkt. Dat woordje heb je pas geleerd met het lezen van Haushofers boek. Je herhaalt nu dat woordje als een kleuter die net een nieuw woordje heeft geleerd: Apofenie. Je bent een apofenische gekkie die overal apofenie in ziet.
Wat is er precies krom nu?quote:Op maandag 17 maart 2025 14:39 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Dit verzin je ter plekke....![]()
Sjonge jonge, het is werkelijk bizar dit om iets kroms recht te praten.
Eerst zeg je dat het apen waren, nu zeg je dat verdikte schedelpartities door ouderdom komen, ik kan er geen touw aan vastknopen. Maar ik vind dit een staaltje van hoe lul ik wetenschappelijke ontdekkingen zo op die manier dat ze in de bijbel passen. Ik vind dit echt, sorry, ik wilde eerst nog wel eens met je meegaan omdat ik het ook niet weet, maar dit gaat wel heel erg ver en heeft trekken van creatief boekhouden.quote:Op maandag 17 maart 2025 15:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wat is er precies krom nu?
Je gezicht blijft je hele leven veranderen.
While most of us find it difficult to distinguish little boys from girls during infancy (if not for their gender obvious clothing), it is easy, most of the time, to tell adult males and females apart. During the maturing process, beginning with adolescence, many males develop a brow ridge above their eyes. Their jaw bones grow larger than females’. The rims of their eyeholes also assume a different shape with age. These facial bone changes occur at different rates in men and women.
Changes to the facial bone structure do not end once the facial skeleton has reached its adult dimensions. Our facial bones continue to evolve over time, with some expanding, and others slowly breaking down or melting away in a process called retrusion. Facial height continues to grow until factors like tooth loss have the opposite effect. The skeletal structure of the face—front to back, as well as the facial width—also continues expanding throughout life. Bone retrusion takes place in the mid face area, including the cheek bones, even in people who retain all their teeth, although not at a uniform rate. Our understanding of what precise changes occur in the facial bones is expanding every year. This broadens the scope for aesthetic rejuvenation of the face.
https://www.toowongdermat(...)ge-our-face-so-much/
Er is in ieder geval geen reden om aan te nemen dat voorouders met die wenkbrauwen 'primitief' waren. Zoals al gezegd, was hun hersenpan veel groter. Dus dat soort ideeën zijn ook gebaseerd op vooringenomenheid.
Ik zei dat we skeletten van volwaardige apen hebben, en dat we skeletten van volwaarde mensen hebben. Het plaatje wat ik in het vorige deel plaatste, bevat 3 schedels van volwaardige mensen: een van een moderne westerling, en 2 van oudere mensensoorten. Maar die 2 hebben net iets andere kenmerken dan wij. Die zijn te verklaren door ouderdom, veranderingen in klimaat, schaarste, enzovoorts. Het zijn geen variaties die erop wijzen dat die mensen wezenlijk anders zouden zijn geweest dan wij, omdat je dezelfde mate van variatie ook vandaag de dag tegenkomt in mensen van verschillende afkomsten. De schedel van de gemiddelde Noord-Europees ziet er anders uit dan die van de gemiddelde Afrikaan van onder de Sahara, ik noem maar wat.quote:Op maandag 17 maart 2025 15:07 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Eerst zeg je dat het apen waren, nu zeg je dat verdikte schedelpartities door ouderdom komen, ik kan er geen touw aan vastknopen. Maar ik vind dit een staaltje van hoe lul ik wetenschappelijke ontdekkingen zo op die manier dat ze in de bijbel passen. Ik vind dit echt, sorry, ik wilde eerst nog wel eens met je meegaan omdat ik het ook niet weet, maar dit gaat wel heel erg ver en heeft trekken van creatief boekhouden.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het ontzettend knap van je vindt hoe dit allemaal verzint. Ik zou er zelf nooit opkomen. Je zou er wel een boek mee kunnen schrijven, zoals veel van die figuren uit de 19e eeuw.
Ik kom zelf uit een streng gereformeerd gezin en daar kwamen geen wetenschappelijke werken in huis. Duidelijk was wel dat er een spanningsveld was tussen de bijbel (ook mijn familie nam de bijbel letterlijk) en de wetenschappelijke ontdekkingen. Alleen, er werd nooit over gepraat. Als ik er dan over begon, kreeg ik straf.
Maar jij gaat nog een stapje verder, je lult gewoon bewezen ontdekkingen in een krom verhaal zodat het tussen die twee kartonnetjes past van het begin en het eind van de bijbel.
Ik erger me daar niet aan, maar ik vind het wel heel erg wonderlijk en ik ben verbaasd over zoveel vindingrijkheid van jou. Je zou een superadvocaat zijn!
Absolute leugens weer. De evolutietheorie stelt dat mensen zich geleidelijk hebben ontwikkeld uit gemeenschappelijke voorouders die we delen met andere primaten. Dat is een wetenschappelijk gegeven. In de bijbel (Genesis) wordt beschreven dat Adam en Eva door God op de aarde zijn gezet, zonder enige duiding van een evolutionair proces. Dat is wel even wat anders hè? Je beschrijft niets anders dan de tegenstelling tussen enerzijds wetenschappelijke kennis die voortkomt uit waarnemingen en gezond verstand en anderzijds het Geloof in Gekke Dingen dat voortkomt uit fantasierijk, gemankeerd denken.quote:Op maandag 17 maart 2025 15:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Niet hiervan is verzonnen. Ik baseer mij simpelweg op daadwerkelijke wetenschappelijke gegevens. Iets waar je zelf bijzonder slecht van op de hoogte lijkt te zijn. Voor mij is er dan ook geen spanningsveld tussen wetenschap en de bijbel. Alleen tussen valse pseudowetenschap, zoals de evolutietheore, die steeds weer ontkracht wordt, en mensen die dat dogma toch als absolute waarheid blijven verkondigen.
Ik had het over Neanderthalers en ander mens-achtigen van vroeger. Je knoopt daar heel handig een verhaal aan vast over oude mensen.quote:Op maandag 17 maart 2025 15:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik zei dat we skeletten van volwaardige apen hebben, en dat we skeletten van volwaarde mensen hebben. Het plaatje wat ik in het vorige deel plaatste, bevat 3 schedels van volwaardige mensen: een van een moderne westerling, en 2 van oudere mensensoorten. Maar die 2 hebben net iets andere kenmerken dan wij. Die zijn te verklaren door ouderdom, veranderingen in klimaat, schaarste, enzovoorts. Het zijn geen variaties die erop wijzen dat die mensen wezenlijk anders zouden zijn geweest dan wij, omdat je dezelfde mate van variatie ook vandaag de dag tegenkomt in mensen van verschillende afkomsten. De schedel van de gemiddelde Noord-Europees ziet er anders uit dan die van de gemiddelde Afrikaan van onder de Sahara, ik noem maar wat.
[ afbeelding ]
Niets hiervan is verzonnen. Ik baseer mij simpelweg op daadwerkelijke wetenschappelijke gegevens. Iets waar je zelf bijzonder slecht van op de hoogte lijkt te zijn. Voor mij is er dan ook geen spanningsveld tussen wetenschap en de bijbel. Alleen tussen valse pseudowetenschap, zoals de evolutietheore, die steeds weer ontkracht wordt, en mensen die dat dogma toch als absolute waarheid blijven verkondigen.
Er is geen spanningsveld tussen wetenschap en de bijbel. Er is slechts een spanningsveld tussen de sektarische lezing ervan en de wetenschap. Jouw leugens bieden geen oplossing hiervoor. Nogmaals, dat jij als een kleine kleuter mensen uitscheld wil niet zeggen dat we daadwerkelijk kleuters zijn en in jouw sektarische prietpraat trappen.quote:Op maandag 17 maart 2025 15:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik zei dat we skeletten van volwaardige apen hebben, en dat we skeletten van volwaarde mensen hebben. Het plaatje wat ik in het vorige deel plaatste, bevat 3 schedels van volwaardige mensen: een van een moderne westerling, en 2 van oudere mensensoorten. Maar die 2 hebben net iets andere kenmerken dan wij. Die zijn te verklaren door ouderdom, veranderingen in klimaat, schaarste, enzovoorts. Het zijn geen variaties die erop wijzen dat die mensen wezenlijk anders zouden zijn geweest dan wij, omdat je dezelfde mate van variatie ook vandaag de dag tegenkomt in mensen van verschillende afkomsten. De schedel van de gemiddelde Noord-Europees ziet er anders uit dan die van de gemiddelde Afrikaan van onder de Sahara, ik noem maar wat.
[ afbeelding ]
Niets hiervan is verzonnen. Ik baseer mij simpelweg op daadwerkelijke wetenschappelijke gegevens. Iets waar je zelf bijzonder slecht van op de hoogte lijkt te zijn. Voor mij is er dan ook geen spanningsveld tussen wetenschap en de bijbel. Alleen tussen valse pseudowetenschap, zoals de evolutietheore, die steeds weer ontkracht wordt, en mensen die dat dogma toch als absolute waarheid blijven verkondigen.
'Variatie die binnen enkele generaties plaatsvindt'. Je rek ligt ergens tussen twee en ongedefinieerd veel. En mag je hierin ook vele optelsommen van veranderingen maken waardoor je in de diepe tijd komt en niet op een schamele 5000 jaar.quote:Op maandag 17 maart 2025 12:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het is dan ook geen evolutie. Het is variatie die binnen enkele generaties plaatsvindt. Dat is ook wat we in de natuur kunnen observeren.
Als je gelooft in waarde van bodemvondsten en entropie, dan weet je dat 'daadwerkelijke waarnemingen' veel verder kunnen liggen dan een moment in één mensenleven.quote:Ik heb helemaal geen moeite met wetenschap, ik heb moeite met mensen die wetenschap verkeerd gebruiken om hun eigen vooringenomen ideeën te bevestigen, en die niet afgaan op het bewijs dat we daadwerkelijk waarnemen, maar dingen interpreteren door de lens van een evolutiesprookje.
Als we jouw intepretatie van bodemvondsten moeten volgen dan krijgen we dus nog eens Adam en Eva die lijken op Neanderthalers.quote:God heeft mens, dier en plant gemaakt met de capaciteit om te veranderen.
Je geeft net aan dat je precies weet hoe het zit, bent een pad ingeslagen waar creationisten echt verre van blijven, en geeft nu aan dat je niet weet hoe het werkt maar wel dat het er is.quote:Dat veranderen kan heel snel gaan en gebeurt voornamlijk op basis van de omgeving. Hoe dat precies werkt, die interactie tussen organisme en omgeving, weten we nog niet. Maar hij is er wel degelijk.
Als je het zo wilt onderbouwen en ze zelfs als voorouders ziet ontkom je niet aan het gegeven dat je Adam en Eva als Neanderthalers moet zien af te beelden.quote:In het bijbelse paradigma moeten deze oude voorouders vlak na de vloed hebben geleefd (of misschien zelfs restanten zijn van mensen die voor de vloed leefden).
Hij zal ze afbeelden als piramidebouwers, de laatste in Egypte werd bijna 4.000 jaar geleden gebouwd, dus ruim nadat zijn God hemel en aarde heeft geschapen.quote:Op maandag 17 maart 2025 15:51 schreef Beathoven het volgende:
Als je het zo wilt onderbouwen en ze zelfs als voorouders ziet ontkom je niet aan het gegeven dat je Adam en Eva als Neanderthalers moet zien af te beelden.
De eerste steden ontstonden 6.000 jaar geleden. Dat spreekt weer voor de gedachten van Ali. Wel apart dat er voor die periode geen steden bestonden.quote:Op maandag 17 maart 2025 16:24 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Hij zal ze afbeelden als piramidebouwers, de laatste in Egypte werd bijna 4.000 jaar geleden gebouwd, dus ruim nadat zijn God hemel en aarde heeft geschapen.
Dat doe je zelf als apofenisch atheïst door overal “apofenie” in te zien. Papa Haushofer heeft je een nieuw woord geleerd: apofenie en dat herhaal je nu overal als een kleuter. Zonder ChatGPT kom je niet verder dan dat.quote:Op maandag 17 maart 2025 14:42 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Jezus man, moet je niet eens naar de wolken kijken of je een gezicht ziet? Jouw Verlosser kan elk moment naar de aarde terugkeren.![]()
Kerelx, doorgedraaide apofeen die geloof en wetenschap willens en wetens door elkaar haalt. De maatschappij heeft zo geen bal aan jou. Heb je nu al je schoolgeld teruggevraagd want jouw kennis van wat nou echt en wat flauwekul is, schiet schromelijk tekort?
Ik ben veel slimmer dan jij want ik geloof in wetenschap en jij in gekke dingen.![]()
De tempel Göbekli Tepe wordt gedateerd op ongeveer 9.500 voor Christus.quote:Op maandag 17 maart 2025 16:41 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
De eerste steden ontstonden 6.000 jaar geleden. Dat spreekt weer voor de gedachten van Ali. Wel apart dat er voor die periode geen steden bestonden.
Landbouw was de reden dat men niet meer rond hoefde te trekken en op 1 plaats kon blijven. En dat we een bepaalde tijd markeren als dat eerste steden "ontstonden" geeft aan dat dit tijden waren waarin ze al tot geringe omvang ontwikkeld waren. Niet de tijd waarin simpele woningen tot dorpen vormden.quote:Op maandag 17 maart 2025 16:41 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
De eerste steden ontstonden 6.000 jaar geleden. Dat spreekt weer voor de gedachten van Ali. Wel apart dat er voor die periode geen steden bestonden.
Tja, kleutertjes blijven jengelen naar aandacht. Dat laat jij prachtig zien. Natuurlijk ben ik slimmer dan jij want jij gelooft in gekke dingen en ik niet. Heb je je schoolgeld nou al teruggevraagd want het wordt met de dag erger? Wat heb je eigenlijk voor opleiding gevolgd? Iets met gekke dingen voor zonderlingen of zo?quote:Op maandag 17 maart 2025 16:53 schreef Kerelx het volgende:
[..]
Dat doe je zelf als apofenisch atheïst door overal “apofenie” in te zien. Papa Haushofer heeft je een nieuw woord geleerd: apofenie en dat herhaal je nu overal als een kleuter. Zonder ChatGPT kom je niet verder dan dat.
Je bent een apofenisch atheïst die in de war is en denkt dat wetenschap een atheïstische religie is, daarom zeg je ook dat je daarin ‘gelooft’. De maatschappij heeft geen bal aan jou, ouwe, door je zinloze en doelloze leven te spenderen aan trollen op een forum, waar je niet eens fatsoenlijk inhoudelijk mee kan discussiëren zonder gebruik te maken van ChatGPT. Daarom moet je je schoolgeld terugvragen en je excuses aanbieden aan je juffrouw omdat je tijdens de lessen zat te dagdromen.
Ja, dat is wel te merken dat je “veel slimmer” bent met je infantiel gedrag en constant gebruik van ChatGPT, omdat je hersencelletjes die je nog over hebt niet mee werken op je leeftijd. Iemand die "slim" is zegt dat niet, maar laat het merken in de inhoud van zijn posts. Je lijdt dus aan waanvoorstellingen en apofenie.
Doei atheïstische versie van Libertarisch
Daar heeft Ali een probleem mee, hij moet nu met een theorie komen die stelt dat die tempel zeker 4.500 jaar jonger is.quote:Op maandag 17 maart 2025 17:10 schreef Panterjong het volgende:
[..]
De tempel Göbekli Tepe wordt gedateerd op ongeveer 9.500 voor Christus.
Dat doe je slechts heel selectief om je eigen narratief te onderbouwen.quote:Op maandag 17 maart 2025 15:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Niets hiervan is verzonnen. Ik baseer mij simpelweg op daadwerkelijke wetenschappelijke gegevens.
Ja, hij zal de C-14 methode afdoen als pseudo-wetenschap. Het zal allemaal wel weer een satanisch complot zijn gericht tegen de denkbeelden van een nietszeggende sekte uit freaking Murica.quote:Op maandag 17 maart 2025 17:29 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Daar heeft Ali een probleem mee, hij moet nu met een theorie komen die stelt dat die tempel zeker 4.500 jaar jonger is.
5000quote:Op maandag 17 maart 2025 18:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
Enfin.
Er zijn hier dus mensen die werkelijk geloven dat we afstammen van een letterlijke Adam en Eva en dat de wereld 6.000 jaar oud is...
... en dat nog wetenschap noemen ook.
Tijd om uit te checken.
En zo begonnen de oorlogen. Oorlogen draaien altijd om grondbezit en delfstoffen.quote:Op maandag 17 maart 2025 17:17 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Landbouw was de reden dat men niet meer rond hoefde te trekken en op 1 plaats kon blijven. En dat we een bepaalde tijd markeren als dat eerste steden "ontstonden" geeft aan dat dit tijden waren waarin ze al tot geringe omvang ontwikkeld waren. Niet de tijd waarin simpele woningen tot dorpen vormden.
Ik twijfel. Ik zag eens een documentaire waarin twee groepen families van apen tot de dood vochten. Territoriadrang en stammenoorlogen waren vermoedelijk ook al een feit bij jagers en verzamelaars. Steden schaalden dit alleen maar op naar hele legers. Plaatsen bij het water waren de meest gewilde ivm transport van goederen.quote:Op maandag 17 maart 2025 20:21 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
En zo begonnen de oorlogen. Oorlogen draaien altijd om grondbezit en delfstoffen.
Alleen maar al dingen als geen schoon drinkwater en operaties/kiezen trekken zonder verdoving vind ik al niet bepaald aantrekkelijk.quote:Op maandag 17 maart 2025 20:36 schreef Beathoven het volgende:
Maar goed, ik zou voor geen goud in de oude tijden willen leven. Het was verre van de geromantiseerde verhalen.
Ja, heerlijk. En als je iets had wat niet perse dodelijk was, dan was er altijd wel ergens kans op een kwakzalver die even experimenteerde met grotere gevolgen.quote:Op maandag 17 maart 2025 20:48 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Alleen maar al dingen als geen schoon drinkwater en operaties/kiezen trekken zonder verdoving vind ik al niet bepaald aantrekkelijk.
Interessant dat in de bijbelse profetische eindtijd de wereldbevolking ineens explodeert. Alsof God de hemel wil vullen met mensen.quote:Op maandag 17 maart 2025 20:36 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik twijfel. Ik zag eens een documentaire waarin twee groepen families van apen tot de dood vochten. Territoriadrang en stammenoorlogen waren vermoedelijk ook al een feit bij jagers en verzamelaars. Steden schaalden dit alleen maar op naar hele legers. Plaatsen bij het water waren de meest gewilde ivm transport van goederen.
Nu moet wel de kanttekening worden geplaatst dat als je de ontwikkeling van de wereldbevolking ziet, het niet druk was. Op de hotspots na dan. En alles relatief gezien.
[ afbeelding ]
Pas ergens in de 19e eeuw tot heden stijgt het aantal mensen explosief en krijg je de hockeystick curve. Alles door betere gezondheidszorg, voedselkwaliteit, omstandigheden.
Maar goed, ik zou voor geen goud in de oude tijden willen leven. Het was verre van de geromantiseerde verhalen.
Nee, ik ben geen atheïst, ik ben een agnost die geen betekenis leest in willekeurige patronen. Heb ik je al eens gezegd. Maar goed, het schijnt dat geloofszonderlingen met een apofenisch-mentale afwijking op school niet hebben geleerd om goed en begrijpend te lezen. Laat staan te snappen hoe de wereld echt in elkaar steekt.quote:Op maandag 17 maart 2025 20:04 schreef Kerelx het volgende:
[..]
Het klopt dat kleutertjes aandacht vragen en daarom reageerde je ook als eerst op mij. Je hebt een obsessie met mij, omdat ik je in januari voor een aantal weken heb laten bannen en daar ben je nog steeds kwaad over.
Hoe vaker je herhaald dat je "slimmer" bent hoe dommer je als een infantiel overkomt. Laat maar eens zien in een inhoudelijke discussie hoe "slim" je bent. Nergens doe je dat, het blijft maar oppervlakkig en wanneer je een beetje inhoudelijk wordt is het meteen merkbaar dat je gebruik hebt gemaakt van ChatGPT, waarbij je doet alsof het je eigen woorden zijn. Dat is hoe "slim" jij bent.![]()
Je bent een infantiele apofenische atheïst, want je stelt je zelf helemaal niet op als iemand die het niet weet. Je weet dus niet eens wat je zelf gelooft en daarom ben je een doelloze dolende hier die constant ChatGPT moet gebruiken.
Vergeet de godsdiensten niet.quote:Op maandag 17 maart 2025 20:21 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
En zo begonnen de oorlogen. Oorlogen draaien altijd om grondbezit en delfstoffen.
Rockefeller was toen de rijkste man ter wereld maar met de welzijnsnormen van nu zou hij straatarm zijn geweest. Ruim 100 jaar geleden was er nog geen antibiotica, de kindersterfte was hoog, je werd geopereerd zonder verdoving, communicatie/nieuwsvoorziening was gebrekkig, etc. Lang leve de wetenschap.quote:Op maandag 17 maart 2025 20:36 schreef Beathoven het volgende:
Eindtijden zijn al sinds mensenheugenis een vaag kalenderpunt. Daar is geen patent op.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 00:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Interessant dat in de bijbelse profetische eindtijd de wereldbevolking ineens explodeert. Alsof God de hemel wil vullen met mensen.
En bidden heeft tot niets geleid, zo leert de geschiedenis. Dat is ook niet vreemd want je richten tot een fantasiefiguur kan niet leiden tot een reëel gevolg. Of je nou bidt tot "God", Spiderman of Lucky Luke, alle zijn ze imaginair en kunnen dus niks betekenen in de echte wereld. Dat is ook wetenschap en ook logisch.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 05:37 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Rockefeller was toen de rijkste man ter wereld maar met de welzijnsnormen van nu zou hij straatarm zijn geweest. Ruim 100 jaar geleden was er nog geen antibiotica, de kindersterfte was hoog, je werd geopereerd zonder verdoving, communicatie/nieuwsvoorziening was gebrekkig, etc. Lang leve de wetenschap.
Eerder uitgebreid behandeld. Voor mij is 1844 de markeerdatum voor het begin van het einde (de tijd van het oordeel).quote:Op dinsdag 18 maart 2025 07:45 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Eindtijden zijn al sinds mensenheugenis een vaag kalenderpunt. Daar is geen patent op.
Mijn prioriteit is dat mensen Jezus Christus omarmen en worden gered van deze wereld, niet zozeer welke politieke stroming domineert. Wat mij betreft worden beide kanten van het politieke spectrum door dezelfde machtskliek bestuurd. en dienen zij slechts als afwisselende krachten om tot een bepaald doel te komen: een wereldautoriteit. Politiek is theater, helaas dodelijk theater. Als je een bepaalde politieke beweging aanhangt en daarvoor strijdt, en dus voor de belangen strijdt van de mensen die hem ook aanhangen, dan doe je automatisch andere mensen tekort. Het bijbelse liefdesprincipe is dus moeilijk te handhaven als je je voor de ene goep inzet, en niet voor de andere groep.quote:Een gewetensvraag. Als jij kijkt naar wat er nu in de wereld gebeurd qua fascisme en wat dit voor gevolgen heeft of kan hebben.
Wil je dan liever de profetie van een eindtijd kracht bij zetten? (Actief meedoen af achterover leunen, 'let it happen!) Of zet je je met socialistische bewegingen in om weer iets te verbeteren?
Je bent niet meer zo blij met Trump en de deportaties?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 10:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Eerder uitgebreid behandeld. Voor mij is 1844 de markeerdatum voor het begin van het einde (de tijd van het oordeel).
[..]
Mijn prioriteit is dat mensen Jezus Christus omarmen en worden gered van deze wereld, niet zozeer welke politieke stroming domineert. Wat mij betreft worden beide kanten van het politieke spectrum door dezelfde machtskliek bestuurd. en dienen zij slechts als afwisselende krachten om tot een bepaald doel te komen: een wereldautoriteit. Politiek is theater, helaas dodelijk theater. Als je een bepaalde politieke beweging aanhangt en daarvoor strijdt, en dus voor de belangen strijdt van de mensen die hem ook aanhangen, dan doe je automatisch andere mensen tekort. Het bijbelse liefdesprincipe is dus moeilijk te handhaven als je je voor de ene goep inzet, en niet voor de andere groep.
Ik geloof niet in het socialisme (want het reduceert het individu tot een nummer en laat hem opgaan in een collectief zonder daadwerkelijke eigen keuze of verantwoordelijkheid) en ook niet in fascisme (omdat het tirannie is). Hetzelfde geldt voor communisme en allerlei andere -ismen. Ik geloof dat werkelijke verbetering alleen mogelijk is als de mens zelf verandert. Het middel om de mens zelf te veranderen is Jezus Christus, omdat Hij Zijn goddelijke natuur van liefde met ons deelt en ons op die manier transfrormeert. Daarom is Jezus Christus voor mij de oplossing van alle problemen in de wereld. Je kunt kwade mensen niet in een goed systeem zetten en verwachten dat die mensen goed worden. Je hebt goede mensen nodig voor een goed systeem. Als mensen goed zouden zijn, zou er niet eens politiek of een systeem meer nodig zijn, denk ik. Ik strijd dus op een ander niveau dan je hier voorstelt.
Illegalen en criminelen moet je als zodanig behandelen. Elk ander land handhaaft zijn grenzen, legt boetes op als je te lang of illegaal verblijft, en zet je buiten. Ik zou niet weten waarom de VS dat niet zou moeten doen. Die grenzen zijn er om de eigen burgers te beschermen. Degenen die belasting en dergelijke betalen. Wetteloosheid komt niemand ten goede.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 11:26 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Je bent niet meer zo blij met Trump en de deportaties?
Politiek gaat altijd nodig zijn want de belangrijke zaken voor een ordentelijke samenleving en rechtstaat regelen zichzelf immers niet.
Het is een leuk ideaal dat mensen 'goed' zouden zijn en natuurlijk volgens het christendom maar een ideaal gaat nimmer werkelijkheid zijn.
Genoeg christenen die nu 'goed' zijn doen stiekem dingetjes die helemaal niet zo goed zijn.
1 miljoen dollah toen is nu pocket change.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 05:37 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Rockefeller was toen de rijkste man ter wereld maar met de welzijnsnormen van nu zou hij straatarm zijn geweest. Ruim 100 jaar geleden was er nog geen antibiotica, de kindersterfte was hoog, je werd geopereerd zonder verdoving, communicatie/nieuwsvoorziening was gebrekkig, etc. Lang leve de wetenschap.
Zijn communisme cq socialisme en fascisme producten van de kerk van Rome? Weet je meer over hun rol en die van ihs oid hierin?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 10:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Eerder uitgebreid behandeld. Voor mij is 1844 de markeerdatum voor het begin van het einde (de tijd van het oordeel).
[..]
Mijn prioriteit is dat mensen Jezus Christus omarmen en worden gered van deze wereld, niet zozeer welke politieke stroming domineert. Wat mij betreft worden beide kanten van het politieke spectrum door dezelfde machtskliek bestuurd. en dienen zij slechts als afwisselende krachten om tot een bepaald doel te komen: een wereldautoriteit. Politiek is theater, helaas dodelijk theater. Als je een bepaalde politieke beweging aanhangt en daarvoor strijdt, en dus voor de belangen strijdt van de mensen die hem ook aanhangen, dan doe je automatisch andere mensen tekort. Het bijbelse liefdesprincipe is dus moeilijk te handhaven als je je voor de ene goep inzet, en niet voor de andere groep.
Ik geloof niet in het socialisme (want het reduceert het individu tot een nummer en laat hem opgaan in een collectief zonder daadwerkelijke eigen keuze of verantwoordelijkheid) en ook niet in fascisme (omdat het tirannie is). Hetzelfde geldt voor communisme en allerlei andere -ismen. Ik geloof dat werkelijke verbetering alleen mogelijk is als de mens zelf verandert. Het middel om de mens zelf te veranderen is Jezus Christus, omdat Hij Zijn goddelijke natuur van liefde met ons deelt en ons op die manier transfrormeert. Daarom is Jezus Christus voor mij de oplossing van alle problemen in de wereld. Je kunt kwade mensen niet in een goed systeem zetten en verwachten dat die mensen goed worden. Je hebt goede mensen nodig voor een goed systeem. Als mensen goed zouden zijn, zou er niet eens politiek of een systeem meer nodig zijn, denk ik. Ik strijd dus op een ander niveau dan je hier voorstelt.
Blij dat je eerlijk toegeeft het fascisme te steunen en beslist niet neutraal bent.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 11:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Illegalen en criminelen moet je als zodanig behandelen. Elk ander land handhaaft zijn grenzen, legt boetes op als je te lang of illegaal verblijft, en zet je buiten. Ik zou niet weten waarom de VS dat niet zou moeten doen. Die grenzen zijn er om de eigen burgers te beschermen. Degenen die belasting en dergelijke betalen. Wetteloosheid komt niemand ten goede.
Verder begrijp ik ook wel dat er in deze wereld politiek nodig is. Maar ik vestig mijn aandacht dan ook meer op de wereld die komen gaat.
Je moet je burgers toch beschermen ipv hoereren met vreemden en je onderdanen verwaarlozen? Dat is het universele oud normaal. Het idee wordt besmeurd door foute mensen. Illegalen zijn meestal geen criminelen dus hen criminaliseren gaat eigenlijk te ver.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 12:12 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Blij dat je eerlijk toegeeft het fascisme te steunen en beslist niet neutraal bent.
Republican Jesus @ Mar a lago
[ [url=https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/imcJFG48aEu1xzdcthEQtA--/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTEyNDI7aD02OTk-/https://media.zenfs.com/e(...)e68b85d8d]afbeelding[/url] ]
De miljardairs, megakerken, criminelen en belastingontduikers als Kent Hovind voorop. Klagen over illegalen en werklozen als het allergrootste probleem.
Het is me al langer duidelijk dat eindtijdenverheerlijkers niet de beste intenties hebben.
quote:Op dinsdag 18 maart 2025 05:21 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Nee, ik ben geen atheïst, ik ben een agnost die geen betekenis leest in willekeurige patronen. Heb ik je al eens gezegd. Maar goed, het schijnt dat geloofszonderlingen met een apofenisch-mentale afwijking op school niet hebben geleerd om goed en begrijpend te lezen. Laat staan te snappen hoe de wereld echt in elkaar steekt.
Waarom zou ik met halvegare, extremistische gelovigen een inhoudelijke discussie moeten voeren? Ze luisteren toch niet. Ja, op forums(fora?) trollen ze er op los dat het een lieve lust is maar daar heb ik geen zin in. En natuurlijk ben ik veel slimmer dan jij want jij gelooft in hele rare - zeg maar totaal van de pot gerukte - dingen en ik niet. Om een voorbeeld te geven: stel dat wij beiden ons verkeren in een willekeurig gekozen gezelschap van doorsnee Nederlanders en iemand van dat gezelschap vraagt ons spontaan aan de aanwezigen iets te vertellen over hoe de mensheid is ontstaan. Gewoon 'om ons te leren kennen over wie wij zijn en hoe wij denken'. Ik als wetenschapsgroupie zou dan - zonder ChatGPT te gebruiken - vertellen over evolutionaire processen van honderdduizenden jaren waar omgevingsfactoren en genetische variatie een rol spelen en waar mensen en primaten gemeenschappelijke voorouders delen. Jij als geloofszonderling zou zeggen dat de aarde slechts 5.000 jaar (of 6.000 jaar, dat lees ik ook wel eens) oud is en dat God in een oogwenk Adam en Eva op de aarde heeft gezet en dat vanuit die twee eerste mensen alle latere mensen zijn voortgekomen. Wie van ons zal in een dwangbuis naar het gekkenhuis worden gebracht, denk je? Ik weet zeker dat jij dan gillend en spartelend een kalmerend spuitje krijgt toegediend.
Dit zegt allemaal niets over mij t.o.v andere mensen met een gezond verstand maar het zegt wel een heleboel over jou. Snappie?
Heb je je schoolgeld nu al teruggevraagd? Je bent wel hardleers zeg. Je hebt je talenten vergooid, net als in de Gelijkenis van de Talenten zoals beschreven in het grote Toverboek voor volwassenen aka Bijbel. Eens had je de kans om na een goede opleiding met een opgekrikt verstand en gezegend met een gezonde blik op de werkelijkheid, de wereld in te stappen. Maar nu blijkt er niks anders rond te lopen dan een wanhopig zieltje dat gelooft in Gekke Dingen en zijn leven in dienst stelt van een fictief Opperwezen dat gramschap verkiest boven goedertierenheid. Tja, angst voor de dood en bang om vergeten te worden door de oneindigheid van Tijd en Ruimte maakt mensen met een apofenische aandoening onzeker en ten einde raad.
Nou, tot zo ver deze hele korte inhoudelijke reactie met een psychologisch-verklarende ondertoon voorzien van sarcastisch, badinerende accenten. Ik heb werkelijk geen zin om met forumverpesters lange, interessante en inhoudelijke discussies te voeren. Daarvoor geef je (nog?) weinig blijk van iemand met common sense die echt open staat voor andere meningen. Wel hoop ik dat dit voor jou stof tot nadenken geeft. Maar als ik naar mijn innerlijke stemmetje luister, heb ik daar eigenlijk geen fiducie in. Maar goed, Hoop doet leven nietwaar? En jij als geen ander weet wat Hoop is, net als Geloof en Liefde. Hoewel, jouw gedrag hier op dit forum laat dat niet zien. Hoe kan dat nou? Je bent toch hopelijk geen nepgristen? Nepgristenen zijn nog erger dan forumtrollen want die kunnen best vermakelijk zijn. Nepgristenen niet, dat zijn gewoon sukkels die menen het beter te weten dan wat hun geloof voorschrijft. Jij probeert wel vermakelijk te zijn maar het is wel verschrikkelijk eentonige humor zonder diepgang. Het verveelt gauw. Dus wil je aandacht behouden en wil je niet dat men afhaakt dan zal je toch iets anders moeten proberen.
Nou, dat was het weer voor even. Bedankt voor je aandacht en wie weet tot de volgende keer.
Ja, het leven is nu uiterst beroerd t.o.v. 100 jaar geleden.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 12:01 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
1 miljoen dollah toen is nu pocket change.
In industrielanden werd men eerst minder oud voordat we de voordelen kregen. In landen als China of Japan werd men makkelijk 100 itt geïndustrialiseerde landen in het westen waar ze lak hadden aan arbeidsomstandigheden en (publieke) hygiëne.
Vind je?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 14:20 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ja, het leven is nu uiterst beroerd t.o.v. 100 jaar geleden.
Een heel epistel? Mijn God, jij bent ook niks gewend.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 14:19 schreef Kerelx het volgende:
[..]Een heel epistel omdat je getriggerd bent en dan nog klaarspelen dat het inhoudelijk leeg en oppervlakkig blijft
. Gezien de lengte van je post en het tijdstip van posten (05:21) heeft mijn post je de hele nacht wakker gehouden
. Dit neemt wel trieste vormen aan hoor.
Ik heb je een tijdje genegeerd, maar je zag als lafaard dat je bent dat als een schone kans om op de man te blijven spelen zonder dat je van repliek bediend werd. Je krijgt nu een koekje van eigen deeg. Je bent nog steeds woest dat ik je in januari heb laten bannen. Je werd daardoor enkele weken hard geconfronteerd met je doelloze en zinloze leventje buitenom het forum.
Je bent een atheïst, een apofenische labiele, die naast andere ouderdomskwalen ook lijdt aan geheugenverlies gezien je infantiel riedeltje dat je blijft herhalen. Je hebt niet alleen niet goed opgelet op school, maar moet ook vaak tijdens toetsen hebben gespiekt, gezien hoe je nu nog steeds op het forum geniepig gebruik maakt van ChatGPT in je antwoorden. Je moet dus niet alleen je schoolgeld terugvragen, maar ook je LTS-diploma terug inleveren.
Je gelooft in gekke dingen zoals dat je uit een pruttelend heet soepje bent ontstaanen in het sprookje van de kikker die in een prins veranderde
. Dit heb je als naïeveling voor zoete koek geslikt en probeer je dan nu serieus
“wetenschappelijk” te onderbouwen, terwijl het puur berust op ‘geloof’, een gekke kinderachtig geloof, een sprookje. Als je hierin gelooft dan hoef je niet naar een “gekkenhuis gebracht te worden”, je leeft er dan al in een. “Spartelen” zal je ook eerder zelf doen aangezien je gelooft dat je uit een spartelende vis die op het land belandde bent voorgekomen. Spartelen zit in je genen en dat doe je hier ook met je epistel die inhoudsloos is en waar je de hele nacht over hebt gedaan. Zie hoe gek je apofenisch geloof is, dat de zaken die je roept over anderen in realiteit betrekking hebben op je zelf.
Dat je je epistel ziet als “kort en inhoudelijk” laat wel zien hoe krankzinnig en gefrustreerd je bent op je leeftijd, hopelijk brengen ze je daar in het bejaardentehuis af en toe naar buiten voor wat frisse lucht. Je bent in de war als je in de ene zin spreekt over hoe “inhoudelijk” je bent en meteen in de volgende over dat je “geen zin hebt om inhoudelijke discussies te voeren”. Het is niet dat je er geen zin in hebt, maar je hebt er gewoon de vaardigheid en kennis niet voor, maar snakt wel naar de aandacht. Het blijft bij jou in alle discussies heel oppervlakkig en als je een beetje inhoudelijk wordt zie je meteen dat je van ChatGPT hebt gespiekt. Het frustreert je daarom dat je niet echt mee kan doen en daarom reageer je ook als een infantiel. Die infantiliteit zag ik ook toen je trots aangaf dat je een apofenisch boek had gelezen en sindsdien als een kleuter dat woord overal herhaalt.
Nou doei atheïstische versie van Libertarisch, hopelijk bevalt je reflectie in deze spiegel.
Als de bijbel uiteindelijk wel waar blijkt, dan zal ook jij je knie buigen en Jezus de Heer met de mond belijden.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 05:21 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Nou, dat was het weer voor even. Bedankt voor je aandacht en wie weet tot de volgende keer.
Wetenschap, techniek en maatschappij evolueren wel en het was een oersoep in de beginstadia van het geïndustrialiseerde westen. Nu hebben we het knus en rustig met heel veel te doen en heel veel vermaak. Geld verdienen is ook niet meer het belangrijkste dat er is.quote:
Dat is een waarheid als een koe.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 14:45 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Wetenschap, techniek en maatschappij evolueren wel en het was een oersoep in de beginstadia van het geïndustrialiseerde westen. Nu hebben we het knus en rustig met heel veel te doen en heel veel vermaak. Geld verdienen is ook niet meer het belangrijkste dat er is.
Dat klopt. Ik ben een agnost dus "ik weet het niet". Maar mijn vermoeden is dat de kans dat ik in het aangezicht van God zal verschijnen, minimaal tot verwaarloosbaar klein is. Ik acht de kans dat ik na mijn dood in het grote Niets verdwijn nagenoeg 100%. Maar ook dat weet ik niet. Ik weet eigenlijk helemaal niks. Wat dat betreft hebben jullie zekere gelovigen (NB: merk de tegenspraak op!) het wel makkelijk. Knap hoor om te geloven in Adam en Eva, ik ben er niet toe in staat.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 14:39 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Als de bijbel uiteindelijk wel waar blijkt, dan zal ook jij je knie buigen en Jezus de Heer met de mond belijden.
Tot de vol-gen-de keer maar weer
Wat doen al die oud-Europeanen precies die in de VS het fascistische feestje opstoken? Moeten die allemaal terug naar Europa? Als iemand tegen migratie of "omvolking" is, dan is de VS niet direct het punt van kritiek.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 12:26 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Je moet je burgers toch beschermen ipv hoereren met vreemden en je onderdanen verwaarlozen?
Laten we dat 'eigenlijk' maar weglaten. Omdat men wat criminelen in de spotlight heeft gezet werkt dat politiek gezien goed om groepen als crimineel te betitelen.quote:Illegalen zijn meestal geen criminelen dus hen criminaliseren gaat eigenlijk te ver.
En veroordeel je dat of juich je dat ook toe?quote:Veel eindtijd pushers of gelovers (dat het aanstaande is) kijken naar en steunen Israël maar het is ook vooral de seculiere wereld dat Israël steunt.
Zonder het evangelie van Jezus en het kruis zou niemand in het OT geloven, door geloof in Jezus kies je voor geloofwaardigheid van het OT, maar je zult ook types en schaduwen van NT dingen herkennen.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 15:04 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik ben een agnost dus "ik weet het niet". Maar mijn vermoeden is dat de kans dat ik in het aangezicht van God zal verschijnen, minimaal tot verwaarloosbaar klein is. Ik acht de kans dat ik na mijn dood in het grote Niets verdwijn nagenoeg 100%. Maar ook dat weet ik niet. Ik weet eigenlijk helemaal niks. Wat dat betreft hebben jullie zekere gelovigen (NB: merk de tegenspraak op!) het wel makkelijk. Knap hoor om te geloven in Adam en Eva, ik ben er niet toe in staat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |