abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217081581
quote:
88s.gif Op maandag 17 maart 2025 08:08 schreef sp3c het volgende:

[..]
vanaf de Harskamp ben je eerder in Dortmund dan in Scheveningen
Maar daar woont het personeel niet allemaal. En ze hebben het niet alleen over Duitsland.

Er werd al moeilijk gedaan met verplaatsing naar Zeeland, laat staan als het in het buitenland is.
  Moderator maandag 17 maart 2025 @ 08:17:33 #52
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217081638
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 08:11 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Maar daar woont het personeel niet allemaal. En ze hebben het niet alleen over Duitsland.

Er werd al moeilijk gedaan met verplaatsing naar Zeeland, laat staan als het in het buitenland is.
ja omdat niemand er permanent wil wonen, oefeningen in Zeeland doet niemand moeilijk over

van den Haag naar dortmund is ook geen extreme rit trouwens, als dat dan om een meerdaagse oefening gaat dan gaat echt niemand daar moeilijk over doen hoor _O-

dat personeelstekort los je op door te stoppen met iedere prinsjesdag een X-aantal gedwongen ontslagen aan te kondigen, een fatsoenlijk CAO op te stellen en een Jan soldaat een redelijk toekomstperspectief te bieden bij de werkgever

en een beetje reclame

dat je meters moet maken als militair snapt iedereen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 17 maart 2025 @ 08:22:17 #53
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217081666
Dat is wel een beetje Nimby. Volgens mij zijn er ook wel wat plekken in het buitengebied die niet zo heel waardevol zijn. Laat ze daar oefenen.
pi_217081736
quote:
88s.gif Op maandag 17 maart 2025 08:17 schreef sp3c het volgende:

[..]
ja omdat niemand er permanent wil wonen, oefeningen in Zeeland doet niemand moeilijk over

van den Haag naar dortmund is ook geen extreme rit trouwens, als dat dan om een meerdaagse oefening gaat dan gaat echt niemand daar moeilijk over doen hoor _O-

dat personeelstekort los je op door te stoppen met iedere prinsjesdag een X-aantal gedwongen ontslagen aan te kondigen, een fatsoenlijk CAO op te stellen en een Jan soldaat een redelijk toekomstperspectief te bieden bij de werkgever

en een beetje reclame

dat je meters moet maken als militair snapt iedereen
Ja nu trainen ze ook in het buitenland maar als we nu alleen in het buitenland gaan uitbreiden dan ben je gewoon veel vaker in het buitenland voor gewone oefeningen en zal het op een gegeven moment efficiënter zijn om gewoon al je materiaal maar in het buitenland te stallen omdat je het anders steeds op en neer moet brengen. Dan zit je er gewoon permanent. Dan kan je beter Polen of Letten recruiteren want die zitten dan tenminste dicht bij huis.
  Moderator maandag 17 maart 2025 @ 08:39:36 #55
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217081749
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 08:37 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Ja nu trainen ze ook in het buitenland maar als we nu alleen in het buitenland gaan uitbreiden dan ben je gewoon veel vaker in het buitenland voor gewone oefeningen en zal het op een gegeven moment efficiënter zijn om gewoon al je materiaal maar in het buitenland te stallen omdat je het anders steeds op en neer moet brengen. Dan zit je er gewoon permanent. Dan kan je beter Polen of Letten recruiteren want die zitten dan tenminste dicht bij huis.
das wel een goede optie

als Trump dan weer dreigt de troepen terug te trekken zeggen we als Europa (en Canada) gewoon, ok prima wanneer kun je alles schoon en leeg hebben dan kunnen onze jongens erin :W

problem solved
  maandag 17 maart 2025 @ 08:48:19 #56
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217081818
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 08:37 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Seedorf
@AchJa hebben we daar nog steeds een plekje?

Maar kom op, laten we md geen aandacht geven, stelletje kutnimby's. Wat ik eerder gezegd heb.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 17 maart 2025 @ 08:56:29 #57
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_217081877
En als je dan als defensie naar het buitenland trekt om te oefenen gaan de milieuclubjes wel klagen over alle CO2 en nox uitstoot van het transport. Gewoon negeren die lui het is altijd of niet goed of fout met dat soort mensen
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_217081888
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 08:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Seedorf
@:achja hebben we daar nog steeds een plekje?

Maar kom op, laten we md geen aandacht geven, stelletje kutnimby's. Wat ik eerder gezegd heb.
Ja ik ken Seedorf. Maar het wordt dan toch allemaal veel meer in het buitenland. En verder weg.
  Moderator maandag 17 maart 2025 @ 09:01:15 #59
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217081927
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 08:57 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Ja ik ken Seedorf. Maar het wordt dan toch allemaal veel meer in het buitenland. En verder weg.
waarom?
pi_217081944
Lol. Putin gaat wel rekening houden met natuurgebieden tijdens de oorlog.
  maandag 17 maart 2025 @ 09:06:58 #61
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_217081977
Moeten ze dadelijk voor iedere stuk munitie een stikstofberekening doen voordat ze schieten :')

HOLD YOUR FIRE! TERUGTREKKEN! ER IS DEPOSITIEEEEEEE
Graag op anoniem
pi_217082006
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 22:35 schreef luxerobots het volgende:
Nederland is gewoon een ontzettend vol land, elke vierkante meter is in gebruik.

Overigens heb ik die natuurclubs de afgelopen jaren niet gehoord toen het over de import van talloze groepen mensen ging (en AZC's extra woningen en voorzieningen). Het is makkelijk schieten op defensie.
Singapore ook toch hebben ze daar bijna een kwart ingeruimd voor defensie oefenterreinen en reservaten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_217082010
Hahahahah heerlijk dit, jammer jongens we kunnen niet oefenen in Nederland want stikstof en natuurgebieden enz…….
En waag het niet om die regels te breken want dat mag niet van Europa. Lmao
pi_217082015
quote:
88s.gif Op maandag 17 maart 2025 09:01 schreef sp3c het volgende:

[..]
waarom?
Lees de OP.
  Moderator maandag 17 maart 2025 @ 09:12:43 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217082021
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 09:12 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Lees de OP.
onderwerp komt niet ter sprake in de OP
pi_217082050
quote:
88s.gif Op maandag 17 maart 2025 09:12 schreef sp3c het volgende:

[..]
onderwerp komt niet ter sprake in de OP
De OP gaat letterlijk over dat defensie volgens milieuclubs maar naar het buitenland moet uitbreiden :?

Geen idee waar je het over hebt. Ik ga maar weer werken.
  Moderator maandag 17 maart 2025 @ 09:19:19 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217082061
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2025 09:17 schreef BEFEM het volgende:

[..]
De OP gaat letterlijk over dat defensie volgens milieuclubs maar naar het buitenland moet uitbreiden :?

Geen idee waar je het over hebt. Ik ga maar weer werken.
Seedorf is toch in het buitenland?
pi_217082070
quote:
88s.gif Op maandag 17 maart 2025 09:19 schreef sp3c het volgende:

[..]
Seedorf is toch in het buitenland?
Dat zeg ik toch ook. 'Veel meer' betekent dat er nu al iets in het buitenland zit.

En nu echt werken :(!
  Moderator maandag 17 maart 2025 @ 09:21:59 #69
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217082079
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 09:20 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dat zeg ik toch ook. 'Veel meer' betekent dat er nu al iets in het buitenland zit.

En nu echt werken :(!
maar er zit geen Nederlander meer in Seedorf dus dan is alles veel meer

en waarom zou het verder weg moeten?
pi_217082215
Joh, er moeten toch wel opties zijn zonder dat het leger al schietend de nesten van de breedbekrenkoekoek tot moes trapt? Ik begrijp best dat je dit soort dingen niet moet doen in een broedseizoen of op een biologische heel bijzondere plek, maar dat geldt natuurlijk niet voor letterlijk alle min of meer onbebouwde plekken in Nederland.

Beetje selectief, inderdaad. Ik vraag me ook wel af of de toch wat meer pacifistische inborst van de gemiddelde natuurliefhebber hier niet al dan onbewust een rol in speelt.

quote:
"Door de geplande oefeningen ontstaat er een maanlandschap", zegt woordvoerder en ecoloog Ruben Smit. "Door dit soort zware explosieven ontstaan er grondtrillingen, waardoor de bodem verzakt. Bovendien wordt het gebied afgezet met een hek, waardoor dieren er niet meer in of uit kunnen."
Misschien kunnen de alhier aanwezige militairen hier wat zinnigers over zeggen, maar bij oefeningen verander je het landschap toch niet perse in een een soort Verdun anno 1918?
pi_217082257
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 09:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik vraag me ook wel af of de toch wat meer pacifistische inborst van de gemiddelde natuurliefhebber hier niet al dan onbewust een rol in speelt.

Ik vraag me af of je überhaupt nog pacifistisch mag zijn, of dat je dan gelijk een extreemrechtse complotdenker bent die heult met Poetin
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_217082318
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 09:43 schreef BertV het volgende:

[..]
Ik vraag me af of je überhaupt nog pacifistisch mag zijn, of dat je dan gelijk een extreemrechtse complotdenker bent die heult met Poetin
Imo is het zoals bijna altijd wenselijk om een soort van middenweg te zoeken. Dat bij tijd en wijle nu haast hysterische toontje in de media alsof er zomaar morgen Russen in Tietjerksteradeel kunnen staan mag wel wat minder, maar een mate van voorbereiding is wel goed.
pi_217082346
Er is geen klimaatcrisis en ook geen gevaar vanuit Rusland. Gewoon weer een excuus om geld uit de zakken van burgers te kloppen.
pi_217082347
Is het onteigenen van boeren geen optie? Daar is milieu namelijk geen probleem.

Zegt men.
pi_217082354
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 09:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Imo is het zoals bijna altijd wenselijk om een soort van middenweg te zoeken. Dat bij tijd en wijle nu haast hysterische toontje in de media alsof er zomaar morgen Russen in Tietjerksteradeel kunnen staan mag wel wat minder, maar een mate van voorbereiding is wel goed.
Het probleem is wat mij betreft die miljarden die nu vrijgemaakt gaan worden ten koste van alles, en de macht die overgedragen wordt, terwijl de dreiging van kernwapens altijd goed heeft gewerkt.
Als je denkt dat poutin een navo-land durft aan te vallen dan begrijp ik de reactie.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')