Maar daar woont het personeel niet allemaal. En ze hebben het niet alleen over Duitsland.quote:Op maandag 17 maart 2025 08:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
vanaf de Harskamp ben je eerder in Dortmund dan in Scheveningen
ja omdat niemand er permanent wil wonen, oefeningen in Zeeland doet niemand moeilijk overquote:Op maandag 17 maart 2025 08:11 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Maar daar woont het personeel niet allemaal. En ze hebben het niet alleen over Duitsland.
Er werd al moeilijk gedaan met verplaatsing naar Zeeland, laat staan als het in het buitenland is.
Ja nu trainen ze ook in het buitenland maar als we nu alleen in het buitenland gaan uitbreiden dan ben je gewoon veel vaker in het buitenland voor gewone oefeningen en zal het op een gegeven moment efficiënter zijn om gewoon al je materiaal maar in het buitenland te stallen omdat je het anders steeds op en neer moet brengen. Dan zit je er gewoon permanent. Dan kan je beter Polen of Letten recruiteren want die zitten dan tenminste dicht bij huis.quote:Op maandag 17 maart 2025 08:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja omdat niemand er permanent wil wonen, oefeningen in Zeeland doet niemand moeilijk over
van den Haag naar dortmund is ook geen extreme rit trouwens, als dat dan om een meerdaagse oefening gaat dan gaat echt niemand daar moeilijk over doen hoor
dat personeelstekort los je op door te stoppen met iedere prinsjesdag een X-aantal gedwongen ontslagen aan te kondigen, een fatsoenlijk CAO op te stellen en een Jan soldaat een redelijk toekomstperspectief te bieden bij de werkgever
en een beetje reclame
dat je meters moet maken als militair snapt iedereen
das wel een goede optiequote:Op maandag 17 maart 2025 08:37 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ja nu trainen ze ook in het buitenland maar als we nu alleen in het buitenland gaan uitbreiden dan ben je gewoon veel vaker in het buitenland voor gewone oefeningen en zal het op een gegeven moment efficiënter zijn om gewoon al je materiaal maar in het buitenland te stallen omdat je het anders steeds op en neer moet brengen. Dan zit je er gewoon permanent. Dan kan je beter Polen of Letten recruiteren want die zitten dan tenminste dicht bij huis.
Seedorfquote:Op maandag 17 maart 2025 08:37 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ja nu trainen ze ook in het buitenland maar als we nu alleen in het buitenland gaan uitbreiden dan ben je gewoon veel vaker in het buitenland voor gewone oefeningen en zal het op een gegeven moment efficiënter zijn om gewoon al je materiaal maar in het buitenland te stallen omdat je het anders steeds op en neer moet brengen. Dan zit je er gewoon permanent. Dan kan je beter Polen of Letten recruiteren want die zitten dan tenminste dicht bij huis.
Ja ik ken Seedorf. Maar het wordt dan toch allemaal veel meer in het buitenland. En verder weg.quote:Op maandag 17 maart 2025 08:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Seedorf
@:achja hebben we daar nog steeds een plekje?
Maar kom op, laten we md geen aandacht geven, stelletje kutnimby's. Wat ik eerder gezegd heb.
waarom?quote:Op maandag 17 maart 2025 08:57 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ja ik ken Seedorf. Maar het wordt dan toch allemaal veel meer in het buitenland. En verder weg.
Singapore ook toch hebben ze daar bijna een kwart ingeruimd voor defensie oefenterreinen en reservaten.quote:Op zondag 16 maart 2025 22:35 schreef luxerobots het volgende:
Nederland is gewoon een ontzettend vol land, elke vierkante meter is in gebruik.
Overigens heb ik die natuurclubs de afgelopen jaren niet gehoord toen het over de import van talloze groepen mensen ging (en AZC's extra woningen en voorzieningen). Het is makkelijk schieten op defensie.
onderwerp komt niet ter sprake in de OPquote:
De OP gaat letterlijk over dat defensie volgens milieuclubs maar naar het buitenland moet uitbreidenquote:Op maandag 17 maart 2025 09:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
onderwerp komt niet ter sprake in de OP
Seedorf is toch in het buitenland?quote:Op maandag 17 maart 2025 09:17 schreef BEFEM het volgende:
[..]
De OP gaat letterlijk over dat defensie volgens milieuclubs maar naar het buitenland moet uitbreiden
Geen idee waar je het over hebt. Ik ga maar weer werken.
Dat zeg ik toch ook. 'Veel meer' betekent dat er nu al iets in het buitenland zit.quote:
maar er zit geen Nederlander meer in Seedorf dus dan is alles veel meerquote:Op maandag 17 maart 2025 09:20 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook. 'Veel meer' betekent dat er nu al iets in het buitenland zit.
En nu echt werken!
Misschien kunnen de alhier aanwezige militairen hier wat zinnigers over zeggen, maar bij oefeningen verander je het landschap toch niet perse in een een soort Verdun anno 1918?quote:"Door de geplande oefeningen ontstaat er een maanlandschap", zegt woordvoerder en ecoloog Ruben Smit. "Door dit soort zware explosieven ontstaan er grondtrillingen, waardoor de bodem verzakt. Bovendien wordt het gebied afgezet met een hek, waardoor dieren er niet meer in of uit kunnen."
Ik vraag me af of je überhaupt nog pacifistisch mag zijn, of dat je dan gelijk een extreemrechtse complotdenker bent die heult met Poetinquote:Op maandag 17 maart 2025 09:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik vraag me ook wel af of de toch wat meer pacifistische inborst van de gemiddelde natuurliefhebber hier niet al dan onbewust een rol in speelt.
Imo is het zoals bijna altijd wenselijk om een soort van middenweg te zoeken. Dat bij tijd en wijle nu haast hysterische toontje in de media alsof er zomaar morgen Russen in Tietjerksteradeel kunnen staan mag wel wat minder, maar een mate van voorbereiding is wel goed.quote:Op maandag 17 maart 2025 09:43 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik vraag me af of je überhaupt nog pacifistisch mag zijn, of dat je dan gelijk een extreemrechtse complotdenker bent die heult met Poetin
Het probleem is wat mij betreft die miljarden die nu vrijgemaakt gaan worden ten koste van alles, en de macht die overgedragen wordt, terwijl de dreiging van kernwapens altijd goed heeft gewerkt.quote:Op maandag 17 maart 2025 09:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Imo is het zoals bijna altijd wenselijk om een soort van middenweg te zoeken. Dat bij tijd en wijle nu haast hysterische toontje in de media alsof er zomaar morgen Russen in Tietjerksteradeel kunnen staan mag wel wat minder, maar een mate van voorbereiding is wel goed.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |