Bron Business Insiderquote:Het aandeel Tesla bevindt zich op glad ijs, nadat de Amerikaanse fabrikant van elektrische auto’s dinsdag bekendmaakte in het eerste kwartaal van dit jaar veel minder auto’s te hebben geleverd dan verwacht.
Tesla verkocht in de eerste drie maanden van het jaar 386.810 duizend elektrische voertuigen, fors lager dan de 450.000 waar analisten gemiddeld op rekenden.
De tegenvallende cijfers zijn voor analisten van zakenbank JPMorgan reden om het ‘underweight’-advies voor het aandeel Tesla te handhaven. De zakenbank verlaagt zijn koersdoel van 130 dollar naar 115 dollar. Woensdag sloot Tesla op 168 dollar, zodat het nieuwe koersdoel een daling van 31 procent impliceert ten opzichte van de huidige koers.
Het aandeel Tesla bereikte in november 2021 een recordhoogte van 381 dollar en is sindsdien 55 procent gedaald. Analist Ryan Brinkman van JPMorgan, denkt dat die daling verder kan doorzetten, schrijft hij in een rapport naar aanleiding van verkoopcijfers over het eerste kwartaal.
Brinkman wijt de problemen bij Tesla aan afnemende vraag naar elektrische auto's en toenemende concurrentie. Volgens de analist kan het geduld van beleggers opraken, omdat Tesla op de beurs al drie jaar op rij tegenvallend presteert.
De analist benadrukt dat Tesla niet eerder zoveel minder auto's leverde dan vooraf werd verwacht. Dit gegeven maakt volgens hem duidelijk hoe groot de misser van Tesla is, zeker omdat de verwachtingen van analisten al neerwaarts waren bijgesteld in de aanloop naar de publicatie van de verkoopcijfers.
Medio 2022 bleek uit een peiling van persbureau Bloomberg onder analisten dat de gemiddelde verwachting voor het eerste kwartaal van 2024 lag op 626.000 verkochte auto's. De fabrikant wist er uiteindelijk 387.000 te slijten, dus 38 procent minder dan minder dan twee jaar geleden werd verwacht.
Het grote gat tussen de verwachtingen en daadwerkelijke autoverkopen van Tesla komt volgens kenners mede door verstoringen in de toeleveringsketen van autofabrieken en toenemende (prijs)concurrentie van Chinese autofabrikanten.
Hedgefonds: aandeel Tesla is een bubbel
Sommige beleggers zijn extreem kritisch over de vooruitzichten van Tesla. Zo denkt hedgefondsmanager Per Lekander dat het aandeel Tesla een zeepbel is en dat er zelfs een risico is dat het bedrijf failliet gaat. Lekander gaf deze week tegen over de Amerikaanse tv-zender CNBC aan dat hij sinds 2020 speculeert op een daling van het aandeel Tesla.
"Dit is echt het begin van het einde van de Tesla-bubbel, naar mijn mening de grootste zeepbel op de aandelenmarkt in de moderne geschiedenis", zei Lekander tegen CNBC.
De criticus verwacht dat de koers van Tesla kan zakken naar 14 dollar, wat een daling van ruim 90 procent zou inhouden ten opzichte van de huidige beurskoers.
Lekander heeft grote twijfels over het verdienmodel van Tesla, dat volgens hem afhankelijk is van stabiele en hoge omzetgroei. Die omzetgroei komt uit het direct verkopen van auto's aan klanten, waar winst uit voortvloeit.
"Dit is een geweldig model wanneer er groei is, want je vangt als bedrijf via directe verkopen de volledige winstmarge. Het probleem is dat wanneer de situatie zich omdraait en de autoverkopen dalen, de rest van het model ook kantelt", aldus Lekander.
Volgens de criticus zit Tesla vast aan hoge vaste kosten en een negatief werkkapitaal.
De druk op de verkopen komt op een moment dat Tesla al te kampen heeft met beperkte vernieuwing in het aanbod. Tesla verkoopt vooral de Model 3 en de Model Y. Een nieuw model staat pas gepland voor 2025. Lekander is sceptisch over de planning en zegt dat het model waarschijnlijk pas in 2026 uitkomt. "Ik zie geen enkele reden om de komende twee jaar herstel te zien, gelet op het feit dat deze modellen oudbakken zijn en omdat economie niet omhoog schiet".
Beleggers zullen volgens de hedgefondsmanager een "echte schok" ervaren, als Tesla over een paar weken de financiële cijfers over het eerste kwartaal presenteert.
Lekander is al jaren kritisch over Tesla en miste zodoende ook de sterke stijgingen van het aandeel. In 2020 noteerde het aandeel nog op 30 dollar. Op het huidige koersniveau van bijna 170 dollar is het aandeel nog altijd vijf keer zoveel waard.
Sommige analisten op Wall Street blijven ook optimistisch over Tesla. Zo zien analisten van adviesbureau. Wedbush ziet nog steeds een opwaartse trend van 66 procent voor het aandeel, ondanks de "ramp" in eerste kwartaal bij de verkopen.
Bron.quote:Tesla delivered 386,810 vehicles in the first quarter of 2024, an 8.5 percent drop compared to the first quarter of 2023. Tesla produced 433,371 vehicles in Q1 2024, a year-over-year decline of 1.7 percent.
"Decline in volumes was partially due to the early phase of the production ramp of the updated Model 3 at our Fremont factory and factory shutdowns resulting from shipping diversions caused by the Red Sea conflict and an arson attack at Gigafactory Berlin," Tesla announced today.
In Q1 2023, Tesla produced 440,808 cars and delivered 422,875. Tesla's Q4 2023 numbers were 494,989 cars produced and 484,507 delivered.
The Q1 2024 numbers mark Tesla's "first year-over-year decline in quarterly deliveries since 2020, missing Wall Street's expectations and stoking further concern about the company's growth prospects this year," The Wall Street Journal wrote. Tesla's stock price was down over 5 percent today and has fallen over 33 percent in 2024.
Absoluut, electrisch rijden pre-Tesla zat een beetje in dat zweverige eco reform hoekje. Opeens kon je met een middenklasser een Ferrari er bij het stoplicht uittrekkenquote:Op zaterdag 15 maart 2025 20:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
In Cali zeker. Maar wat Musk heel slim heeft gedaan is de Tesla’s snel gemaakt. In de VS rijden heel veel mensen trackdays met Tesla’s (en natuurlijk dragraces, want daar zijn ze zelfs echt geschikt voor, trackdays minder van nature) en hebben je ook florerende bedrijven als Unplugged Performance, Mountain Pass, enz. die allerhande spullen daarvoor leveren.
Porsche heeft in januari 2024 de nieuwe Taycan geïntroduceerd. Nieuw model is doorgaans een garantie voor stijgende verkoopcijfers.quote:Op zondag 16 maart 2025 00:29 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Je kent de compleet ingestorte verkoopcijfers in bijv DL of Fra? Of denk je dat dat niet klopt en dat er met de cijfers gesjoemeld is?
Om 00.49 met je laptopje bij een tesla dealer zitten om op fok te zeggen dat het er relatief druk is.quote:Op zondag 16 maart 2025 00:49 schreef VEM2012 het volgende:
Momenteel is het relatief druk bij Tesla. Dat is wat ik constateer.
Hoho, iPad…quote:Op zondag 16 maart 2025 07:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Om 00.49 met je laptopje bij een tesla dealer zitten om op fok te zeggen dat het er relatief druk is.
De typische tesla vandaal/hater. Vast ook een reddit moderator.quote:A 42-year-old transgender woman who allegedly threw Molotov cocktails at vehicles and spray-painted “Nazi cars” at a Colorado Tesla dealership lives with her mother due to “emotional problems” and calls herself “baby” online.
Lucy Grace Nelson, also known as Justin Thomas Nelson, is accused of hurling incendiary devices at a Tesla dealership in Loveland, Northern Colorado, and vandalizing the business and vehicles on multiple occasions with graffiti “offensive and hateful in nature,” police said.
In one incident, the suspect allegedly took aim at Tesla CEO Elon Musk — who has previously been accused of antisemitism — scrawling “f—k Musk” with red paint on the front windows of the establishment and in another, sprayed “Nazi” on a company sign.
Kan ik zowel Elon haten als diegenen die Tesla's mollen?quote:Op maandag 17 maart 2025 13:10 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ] Trans Tesla vandal — who allegedly threw Molotov cocktails at cars — lives with mom and calls herself ‘baby’: sources
[..]
De typische tesla vandaal/hater. Vast ook een reddit moderator.
Nee, dat kan prima.quote:Op maandag 17 maart 2025 13:21 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Kan ik zowel Elon haten als diegenen die Tesla's mollen?
Of moet ik een kant kiezen?
+12,72 (5,65%)afgelopen 5 dagenquote:Op maandag 17 maart 2025 15:30 schreef over_hedge het volgende:
−12,97 (5,19%)vandaag
Blijft maar gaan
Alle linkse media zit er bovenop.quote:Op maandag 17 maart 2025 20:35 schreef Landgeld het volgende:
Nu zelfs op het NOS journaal. Tesla down the drain
afgelopen 5 dagen staat op -3.98%. Afgelopen maand op -33.14. Niet best.quote:Op maandag 17 maart 2025 22:08 schreef Landgeld het volgende:
[..]
+12,72 (5,65%)afgelopen 5 dagen
Zoom out
quote:Op maandag 17 maart 2025 22:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Alle linkse media zit er bovenop.
Ik zag vandaag al een partij nieuwe Model Y's rijden. Gaan best lekker voor auto's die zogenaamd niemand wil.
Het verschil is per dag zichtbaar.quote:Op maandag 17 maart 2025 22:11 schreef over_hedge het volgende:
[..]ik zag een paar nieuwe modellen rijden dus zal wel lekker gaan. Geweldig argument. Ik ga meteen weer aandelen kopen
Ja, want de rechtse media hebben het er niet over ofzo. En verder kom je niet echt over als iemand die veel “linkse media” volgt… papegaai je nu wat mensen na van je sociale media die zelf een agenda hebben en wat linkse media uitvergroten?quote:Op maandag 17 maart 2025 22:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Alle linkse media zit er bovenop.
Ik zag vandaag al een partij nieuwe Model Y's rijden. Gaan best lekker voor auto's die zogenaamd niemand wil.
Ja, geweldig niet?quote:Op maandag 17 maart 2025 22:11 schreef over_hedge het volgende:
[..]ik zag een paar nieuwe modellen rijden dus zal wel lekker gaan. Geweldig argument. Ik ga meteen weer aandelen kopen
M-m-maar...de President vande VS heeft nog wel 100 miljoen gekregen voor een Tesla Reclame filmpje op te nemen!quote:Op maandag 17 maart 2025 22:10 schreef over_hedge het volgende:
[..]
afgelopen 5 dagen staat op -3.98%. Afgelopen maand op -33.14. Niet best.
Off topic in 2020 vind Trump wat product placement van voedsel een goed planquote:Op dinsdag 18 maart 2025 08:51 schreef Zoddie het volgende:
[..]
M-m-maar...de President vande VS heeft nog wel 100 miljoen gekregen voor een Tesla Reclame filmpje op te nemen!
Elon Musk is giving Trump another $100 million just after the President did an ad for Tesla
[ afbeelding ]
Wanneer was de laatste keer dat een President in een reclame filmpje zit?
quote:Op dinsdag 18 maart 2025 09:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Off topic in 2020 vind Trump wat product placement van voedsel een goed plan
Ik volg zowel linkse als rechtse media, aangezien ik nogal een centralist ben.quote:Op maandag 17 maart 2025 22:36 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, want de rechtse media hebben het er niet over ofzo. En verder kom je niet echt over als iemand die veel “linkse media” volgt… papegaai je nu wat mensen na van je sociale media die zelf een agenda hebben en wat linkse media uitvergroten?
Haha jaquote:Op dinsdag 18 maart 2025 17:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik volg zowel linkse als rechtse media, aangezien ik nogal een centralist ben.
Ik snap dat voor mensen die extreem linkse denkbeelden hebben ik aardig rechts lijk.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 17:05 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Haha ja
Dat blijkt wel uit je postgedrag inderdaad
Een echte centrumdenker ziet elke niet-rechtse scheet wel echt als extreem links inderdaadquote:Op dinsdag 18 maart 2025 17:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik snap dat voor mensen die extreem linkse denkbeelden hebben ik aardig rechts lijk.
Ik zou als ik jou was eens wat aandachtiger lezen wat ik schreef…quote:Op dinsdag 18 maart 2025 17:08 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Een echte centrumdenker ziet elke niet-rechtse scheet wel echt als extreem links inderdaad
Iets meer dan 3 jaar geleden:quote:Op dinsdag 18 maart 2025 08:51 schreef Zoddie het volgende:
[..]
M-m-maar...de President vande VS heeft nog wel 100 miljoen gekregen voor een Tesla Reclame filmpje op te nemen!
Elon Musk is giving Trump another $100 million just after the President did an ad for Tesla
[ afbeelding ]
Wanneer was de laatste keer dat een President in een reclame filmpje zit?
https://www.voanews.com/a(...)ehicles/6317100.htmlquote:Biden Drives Electric Hummer to Promote E-Vehicle Sales
President Biden die in een electrische SUV scheurt als proefrit.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 17:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Iets meer dan 3 jaar geleden:
[..]
https://www.voanews.com/a(...)ehicles/6317100.html
Lekkere vergelijking ook.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 17:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
President Biden die in een electrische SUV scheurt als proefrit.
Trump eat your hart out
Koersdoel rond de $120.quote:
Eerst lachten we hem uit voor het kopen van Twitter, maar dat is volgens sommige een gouden greep geweest. Diezelfde mensen stonden te juichen toen Trump won door een zeer genereuze cash injectie, maar het boegeroep van alle andere mensen is nu toch wel heel luid aan het worden.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:00 schreef Hexagon het volgende:
Elon in de politiek is wel de duurste hobby ooit.
En waarschijnlijk is Trump hem tegen de zomer wel zat en schopt hem buiten. Voor niks een groot deel van zijn vermogen verdampt.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:23 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Eerst lachten we hem uit voor het kopen van Twitter, maar dat is volgens sommige een gouden greep geweest. Diezelfde mensen stonden te juichen toen Trump won door een zeer genereuze cash injectie, maar het boegeroep van alle andere mensen is nu toch wel heel luid aan het worden.
Staat nu dus rond dezelfde koers als een half jaar geleden, nog niet echt man overboord (al was het een half jaar geleden ook al zwaar overgewaardeerd)quote:
Ja, geld gaat voor Don Trump boven alles, behalve loyaliteit. Twee mega narcisten die elkaar vliegen afvangen kan nooit lang goed gaan, zelf niet tegen een zeer genereuze betaling.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En waarschijnlijk is Trump hem tegen de zomer wel zat en schopt hem buiten. Voor niks een groot deel van zijn vermogen verdampt.
Wederom een zeer slechte meme.quote:
Het verdampen komt grotendeels door zijn eigen gedrag.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En waarschijnlijk is Trump hem tegen de zomer wel zat en schopt hem buiten. Voor niks een groot deel van zijn vermogen verdampt.
Ja, ik las het.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:52 schreef Glazenmaker het volgende:
https://futurism.com/tesla-stops-cybertruck-deliveries-trim
Cybertruck blijkt anderhalve meter lange stukken staal te verliezen op de snelweg, omdat ze alleen vastzitten met lijm.
APB blijkt achteraf op een heel goed moment uitgestapt te zijn.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het verdampen komt grotendeels door zijn eigen gedrag.
Je koopt ook potentie maar die zie ik wel maar niet 10x Toyota groot.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:54 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
APB blijkt achteraf op een heel goed moment uitgestapt te zijn.
Nog even los wat je van de man vindt, het slaat natuurlijk ook nergens op dat een bedrijf zonder heel bijzondere technologie en niet al te hoge verkoopcijfers meer waard is dan 10 van de grootste concurrenten bij elkaar die stuk voor stuk meer verkoop hebben.
Dat krijg je als je montagekit gebruikt, dat kan niet tegen vibraties. Daarom gebruiken alle andere fabrikanten van die plastic klikverbindingen, of ze lassen het vast. Maar dat zal wel duurder zijn.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:52 schreef Glazenmaker het volgende:
https://futurism.com/tesla-stops-cybertruck-deliveries-trim
Cybertruck blijkt anderhalve meter lange stukken staal te verliezen op de snelweg, omdat ze alleen vastzitten met lijm.
De hele wereld spuugt nu op Muskquote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het verdampen komt grotendeels door zijn eigen gedrag.
quote:Musk lijkt inmiddels een vast onderdeel van de Amerikaanse politiek te zijn geworden.
De woede en kritiek op hem zijn echter flink toegenomen nadat Musk naar verluidt de fascistische groet imiteerde die hij bracht tijdens de inauguratie van Donald Trump.
Onlangs plaatste hij een bericht op sociale media waarin stond: "Hitler heeft niet miljoenen mensen vermoord.
Dat deden werknemers in de publieke sector."
Hoewel Musk eigenaar of baas is van meerdere organisaties, zoals Space X, het socialemediaplatform X en The Boring Company (en nu ook zijn functie bij DOGE naast de Amerikaanse overheid), lijken mensen hun gevoelens vooral te uiten richting Tesla.
Omdat Tesla een beursgenoteerd bedrijf is, heeft een dalende aandelenkoers een actieve impact op Musks eigen enorme fortuin, aangezien hij net geen 13 procent van de aandelen in het bedrijf heeft.
quote:De anti-Elon Musk-activiteiten beperken zich niet tot Amerikaanse autodealers.
In Londen is een toename te zien van demonstraties en zelfs reclamecampagnes op billboards die mensen eraan herinneren dat ze een 'swasticar' kopen als ze een Tesla kopen.
Deze campagne wordt blijkbaar gerund door een groep met de naam 'Everybody hates Elon'.
Een "genie" met een "enorm hoog IQ" die niet doorheeft dat op een bepaalde manier met je armen wapperen overkomt alsof je staat te hitlergroetenquote:Op dinsdag 18 maart 2025 22:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De hele wereld spuugt nu op Musk
Hij zou eens moeten minderen met ketamine,
[..]
[..]
Dure kaarsquote:Op dinsdag 18 maart 2025 22:52 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
nieuwe model y is echt een mooie auto
ik ben al aan het sparen
het was een hitlergroetquote:Op dinsdag 18 maart 2025 22:54 schreef havanagila het volgende:
[..]
Een "genie" met een "enorm hoog IQ" die niet doorheeft dat op een bepaalde manier met je armen wapperen overkomt alsof je staat te hitlergroeten
Wss ook waarom hij nooit lastige vragen krijgt bij interviews. Zo dom als wat.
Zelfs in de vliegtuigindustrie worden bepaalde niet-kriteke delen gelijmd, zeker met de huidige toestellen die uit veel composiet bestaan. Gewichtsbesparing. Als je het dan over vibraties hebt...quote:Op dinsdag 18 maart 2025 22:03 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat krijg je als je montagekit gebruikt, dat kan niet tegen vibraties. Daarom gebruiken alle andere fabrikanten van die plastic klikverbindingen, of ze lassen het vast. Maar dat zal wel duurder zijn.
Ah, dus iedereen doet het. En daar gaat het ook de hele tijd fout. Maar die gebruiken geen montagekit.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 23:20 schreef Repentless het volgende:
[..]
Zelfs in de vliegtuigindustrie worden bepaalde niet-kriteke delen gelijmd, zeker met de huidige toestellen die uit veel composiet bestaan. Gewichtsbesparing. Als je het dan over vibraties hebt...
Andere autofabrikanten gebruiken ook gewoon lijm voor bepaalde onderdelen. En daar zijn ook dit soort incidenten geweest. Dat hier sprake is van een productiefout lijkt me duidelijk, maar het is geen 'montagekit'.
Er zijn twee of drie gevallen gemeld waarbij dit gebeurd is. Maar jij ziet stukjes auto bij Belgische uitritten liggen. Echter zijn die er niet afgewaaid, dus dan gaat het bij andere automerken niet zo vaak fout als bij de Cybertruck.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 23:25 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, dus iedereen doet het. En daar gaat het ook de hele tijd fout. Maar die gebruiken geen montagekit.
Gek genoeg zie ik alleen bij de Belgische uitritten regelmatig stukjes auto liggen. Maar die zijn er niet van af gewaaid omdat ze losgeraakt waren. Dus zo vaak gaat het bij die andere automerken niet fout. Veel minder vaak dan bij de Cybertruck, in ieder geval.
Het interesseert je niets, je wilt alleen de discussie winnen.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 23:38 schreef Repentless het volgende:
[..]
Er zijn twee of drie gevallen gemeld waarbij dit gebeurd is. Maar jij ziet stukjes auto bij Belgische uitritten liggen. Echter zijn die er niet afgewaaid, dus dan gaat het bij andere automerken niet zo vaak fout als bij de Cybertruck.
Nee hoor, je beweert slechts zaken die niet kloppen en daar reageer ik op. Dat is het principe van een discussie.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 23:48 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het interesseert je niets, je wilt alleen de discussie winnen.
Nee, hoor, dat doe je niet. Je hebt geen idee of dat klopt en dat interesseert je ook niet.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 23:53 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nee hoor, je beweert slechts zaken die niet kloppen en daar reageer ik op. Dat is het principe van een discussie.
Ik heb geen idee of wat klopt?quote:Op woensdag 19 maart 2025 00:00 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nee, hoor, dat doe je niet. Je hebt geen idee of dat klopt en dat interesseert je ook niet.
Precies? Ik weet dat jouw beweringen niet kloppen.quote:
?quote:Op woensdag 19 maart 2025 00:14 schreef Repentless het volgende:
[..]
Precies? Ik weet dat jouw beweringen niet kloppen.
- Tesla gebruikt geen 'montagekit', maar speciale lijmen
- Andere autofabrikanten gebruiken ook zulke lijmen, niet alleen maar kliksystemen of lasverbdingen. En daar komen ook dergelijke problemen voor
- Die speciale lijmen (geen montagekit dus) zijn bestand tegen vibraties, aangezien ze zelfs in vliegtuigen worden gebruikt
Het probleem hier is temperatuurschommelingen, lage en hoge temperaturen in bepaalde klimaten, wat dus een negatief effect blijkt te hebben op de bindingskracht van de gebruikte lijm bij dit component. Productiefout dus. Slechte zaak, maar het kan voorkomen.
Ik kan jou wel uit gaan zitten leggen hoe het allemaal werkt, maar dat is een heel verhaal en dat heeft geen enkel nut, want je pakt er wat onbenullige dingetjes uit en gaat meteen weer in de aanval. Je bent niet geïnteresseerd in feiten, je wilt gewoon de discussie winnen.quote:
Kerel, je beweert echt alleen maar onzin zonder enig feit. Dan krijg je tegenargumenten en daar ga je niet op in.quote:Op woensdag 19 maart 2025 00:26 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik kan jou wel uit gaan zitten leggen hoe het allemaal werkt, maar dat is een heel verhaal en dat heeft geen enkel nut, want je pakt er wat onbenullige dingetjes uit en gaat meteen weer in de aanval. Je bent niet geïnteresseerd in feiten, je wilt gewoon de discussie winnen.
Dus dat ga in niet doen en ik laat jou het gewoon uitleggen totdat je vastloopt.
Preciesquote:Op woensdag 19 maart 2025 00:28 schreef Repentless het volgende:
[..]
Kerel, je beweert echt alleen maar onzin zonder enig feit. Dan krijg je tegenargumenten en daar ga je niet op in.
Dat scheelt je inderdaad een hoop feitenvrije, zelfverzonnen onzin te typen.quote:Op woensdag 19 maart 2025 00:35 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik had het nog wat kunnen rekken door die eerste zin weg te laten, maar ik ga slapen.
Een ontwerpfout dus, bij een productiefout is het bij een batch mis , bij deze verkeerde lijmkeuze is het bij alles wat tot nu toe van de band gerold is fout.quote:Op woensdag 19 maart 2025 00:14 schreef Repentless het volgende:
[..]
- Andere autofabrikanten gebruiken ook zulke lijmen, niet alleen maar kliksystemen of lasverbdingen. En daar komen ook dergelijke problemen voor
- Die speciale lijmen (geen montagekit dus) zijn bestand tegen vibraties, aangezien ze zelfs in vliegtuigen worden gebruikt
Het probleem hier is temperatuurschommelingen, lage en hoge temperaturen in bepaalde klimaten, wat dus een negatief effect blijkt te hebben op de bindingskracht van de gebruikte lijm bij dit component. Productiefout dus. Slechte zaak, maar het kan voorkomen.
Juist in vliegtuigen kun je flinke temperatuur schommelingen verwachten.quote:Op woensdag 19 maart 2025 00:14 schreef Repentless het volgende:
[..]
Bij Tesla kan er een onderdeel los komen te zitten, wat esthetisch niet zo geweldig is. Andere merken hebben dan weer problemen met de remmen (Toyota bijvoorbeeld), waardoor de remmen tijdelijk niet (goed) functioneren…quote:Op woensdag 19 maart 2025 06:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Juist in vliegtuigen kun je flinke temperatuur schommelingen verwachten.
Dan is de term 'montagekit' voor de door Tesla gebruikte lijm niet zo gek.
Ze hebben gewoon de verkeerde gebruikt.
En kennelijk niet goed getest.
Ik begrijp je frustratie in deze.quote:Op woensdag 19 maart 2025 06:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Bij Tesla kan er een onderdeel los komen te zitten, wat esthetisch niet zo geweldig is. Andere merken hebben dan weer problemen met de remmen (Toyota bijvoorbeeld), waardoor de remmen tijdelijk niet (goed) functioneren…
Zo hebben ze allemaal wel iets. En persoonlijk lijkt mij dag remmen die niet functioneren een groter probleem is.
Bij Tesla is iedere scheet wereldnieuws. Hoge bomen enzo. En voer voor kleuters die nog steeds zichzelf in slaap huilen omdat Trump gewonnen heeft… kennelijk.
Kijk je nu in de spiegel ofzo?quote:
Dat zie je inderdaad vaak (hallo VAG en Mercedes!). Slechte zaak als zoiets gebeurt en bij een auto als de Cybertruck ook nergens voor nodig.quote:Op woensdag 19 maart 2025 07:41 schreef Basp1 het volgende:
Een wat ouder probleempje van de slechte ontwerpkeuzes van de cybertruck waardoor het gaspedaal bleef hangen..
Tesla kijkt af bij Toyota, maar wel op de slechtst mogelijke manier
Ik vermoed dat de engineers het eigenlijk degelijk hadden ontworpen maar onder druk van managers die kosten willen besparen veel consessies hebben moeten doen, dus ja bespaar een klinknagel en een paar cent op lijm en verbaas je over de backfire door berichtgeving daarover. Tja penny wise pound foolish zoals de Engelsen dit zo mooi beschrijven.
Als tesla die cyber truck voor 39.900 dollar op de markt gezet zou hebben zoal elon hard van de daken schreeuwde was elke cent besparing natuurlijk noodzakelijk.quote:Op woensdag 19 maart 2025 09:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat zie je inderdaad vaak (hallo VAG en Mercedes!). Slechte zaak als zoiets gebeurt en bij een auto als de Cybertruck ook nergens voor nodig.
Dit soort frustratie.quote:Op woensdag 19 maart 2025 09:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kijk je nu in de spiegel ofzo?
Of heb je gewoon niet door hoe sneu het is om maar in het Tesla draadje steeds duidelijk te maken dat je geen Tesla wil of kan kopen?
Who gives a shit?
Dat is ook zo'n mooie nep beschuldiging, ketamine.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 22:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De hele wereld spuugt nu op Musk
Hij zou eens moeten minderen met ketamine,
[..]
[..]
Musk moet dus wel heel veel gebruiken.quote:Op woensdag 19 maart 2025 11:19 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Dat is ook zo'n mooie nep beschuldiging, ketamine.
Heb je ooit zelf wel eens ketamine gebruikt? of iemand het zien gebruiken? spul werkt maximaal 15-20 minuten en je bent helemaal van de kaart/slaperig, beetje zoals Joe Biden was de afgelopen 5 jaar.
Tesla is natuurlijk veel meer dan alleen marketing. Ze hebben iets gepresteerd wat zogenaamd niet kon.quote:Op woensdag 19 maart 2025 10:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als tesla die cyber truck voor 39.900 dollar op de markt gezet zou hebben zoal elon hard van de daken schreeuwde was elke cent besparing natuurlijk noodzakelijk.![]()
Hallo Elon met zijn toen al doorzichtige marketing praatjes.
Ja, sneukees.quote:Op woensdag 19 maart 2025 11:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dit soort frustratie.
Denk aan je hart.
800 miljard gekelderd...quote:Op woensdag 19 maart 2025 11:19 schreef Hexagon het volgende:
Broerlief laat hem ook zakken
https://www.msn.com/nl-nl(...)rsdaling/ar-AA1BbknS
musk gebruikt van alles , hij heeft zijn eigen drugsdoctor aan boord om een overdose te voorkomenquote:Op woensdag 19 maart 2025 11:19 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Dat is ook zo'n mooie nep beschuldiging, ketamine.
Heb je ooit zelf wel eens ketamine gebruikt? of iemand het zien gebruiken? spul werkt maximaal 15-20 minuten en je bent helemaal van de kaart/slaperig, beetje zoals Joe Biden was de afgelopen 5 jaar.
Als hij wat gebruikt is het eerder adderall.
Gaat in China echt heel niet goed, ze krijgen daar FSD niet van de grond en de chinezen wel omdat Tesla de server in de usa niet kan/ mag benaderen vanuit chinaquote:Op woensdag 19 maart 2025 11:27 schreef epicbeardman het volgende:
Tesla heeft de autobranche gerevolutioneerd, zonder Tesla zat VAG group nog steeds te sjoemelen met uitstoot en dieselgates.
De aankomende jaren gaan er sowieso minder elektrische autos verkocht worden dankzij de subsidies die in meerdere EU landen gestopt is afgelopen jaar.
Dankzij Tesla is er nu meer diversiteit qua auto's op de markt, zonder Tesla was de autobranche nooit zo ver geweest en Tesla is veel meer dan alleen auto's.
Daarnaast snap ik de blijheid niet dat Musk wat minder miljardjes heeft, alsof hij dat merkt. Als hij SpaceX naar de beurs brengt gaat hij zo weer richting de 1000 miljard.
Wat heeft Tesla nu precies gepresteerd wat zogenaamd niet kon. Wie heeft dat ooit beweerd en waarom moeten we zulke uit de lucht vallende opmerking van jou dan opeens wel als serieuze discussie punten beschouwen?quote:Op woensdag 19 maart 2025 11:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Tesla is natuurlijk veel meer dan alleen marketing. Ze hebben iets gepresteerd wat zogenaamd niet kon.
Prima om een serieuze discussie te voeren over Tesla en kritiek is prima mogelijk. Heb ik ook wel.
Maar dit soort onzin… mèh.
dat de marktwaarde van tesla meer was dan dat van alle andere autobouwers tesamen,quote:Op woensdag 19 maart 2025 11:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat heeft Tesla nu precies gepresteerd wat zogenaamd niet kon
Exact. Stel dat het lukt met de protesten en weet ik wat om Tesla failliet te laten gaan raak je daarmee 125.000 mensen waarvan velen in de financiële problemen kunnen komen. Musk daarentegen heeft zijn schaapjes al lang op het droge.quote:Op woensdag 19 maart 2025 11:27 schreef epicbeardman het volgende:
Tesla heeft de autobranche gerevolutioneerd, zonder Tesla zat VAG group nog steeds te sjoemelen met uitstoot en dieselgates.
De aankomende jaren gaan er sowieso minder elektrische autos verkocht worden dankzij de subsidies die in meerdere EU landen gestopt is afgelopen jaar.
Dankzij Tesla is er nu meer diversiteit qua auto's op de markt, zonder Tesla was de autobranche nooit zo ver geweest en Tesla is veel meer dan alleen auto's.
Daarnaast snap ik de blijheid niet dat Musk wat minder miljardjes heeft, alsof hij dat merkt. Als hij SpaceX naar de beurs brengt gaat hij zo weer richting de 1000 miljard.
Zelfs als hij alleen StarLink naar de beurs brengt zal zijn net worth weer met 200 miljard omhoog gaan.
De elektrische auto tot een massaproduct gemaakt. Hou je jezelf nu van de domme, of…quote:Op woensdag 19 maart 2025 11:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat heeft Tesla nu precies gepresteerd wat zogenaamd niet kon. Wie heeft dat ooit beweerd en waarom moeten we zulke uit de lucht vallende opmerking van jou dan opeens wel als serieuze discussie punten beschouwen?
Dat komt omdat Tesla afgelopen 1/2 jaar erg goedkoop en veel aanbiedingen heeft gegeven, afgelopen jaar was er aangekondigd dat er nieuwe releases kwamen van Model Y en 3.quote:Op woensdag 19 maart 2025 11:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Gaat in China echt heel niet goed, ze krijgen daar FSD niet van de grond en de chinezen wel omdat Tesla de server in de usa niet kan/ mag benaderen vanuit china
de nieuwe modellen moeten de redding gaan worden
Ik geloof best dat Tesla het even wat minder gaat. Dat ligt mi vooral aan andere dingen. Zo dient Tesla echt snel te komen met een accu die wat betere prestaties heeft. Bij de MS is dat gelukt, maar de M3/MY zitten met de LR varianten met een accu die niet meer ver voorop loopt.quote:Op woensdag 19 maart 2025 11:36 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Dat komt omdat Tesla afgelopen 1/2 jaar erg goedkoop en veel aanbiedingen heeft gegeven, afgelopen jaar was er aangekondigd dat er nieuwe releases kwamen van Model Y en 3.
Zou jij dan nog een oud model bestellen? of die paar maandjes wachten op een pre-order van 2025 model ipv 2020 model.
Trekt allemaal wel weer bij en het is ook korte termijn denken, als Tesla keer toch met een 20-25k hatchback komt in CyberTruck stijl dan koopt iedereen hem.
Daarnaast, er kopen sowieso weinig mensen nieuwe auto's. Veel gaat via zakelijk/private lease en afhankelijk ban welk budget je werkgever je gunt.
Het is alom bekend dat als je een nieuwe auto koopt je na de dealer uit te rijden je gelijk 5-10k kwijt bent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |