Daarom 'rechts'. Ben het ook niet eens met op dit moment voornamelijk de touwtjes in handen heeft in Brussel. Maar militaire macht is nu prioriteit nummer 1 (en dat zie ik graag met een coalitie van de welwillende), en dan moet er naderhand een rechtse, culturele verschuiving komen binnen de EU.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 22:39 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Op economisch gebied en het waarborgen van de soevereiniteit blijf ik skeptisch om Brussel de touwtjes in handen te geven, maar het is in deze wereld meer dan ooit van belang om een militaire macht op te bouwen.....

Eens...Ik denk dat het opzetten van de "Coalitie van de Welwillende" een strategisch zeer goede actie is, hiermee zet je alle Putininvloeden direct buitenspel, na deze actie zie je ook dat Orban eigenlijk niets meer heeft klaargespeeld kwa dwarsliggen...quote:Op zaterdag 15 maart 2025 22:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daarom 'rechts'. Ben het ook niet eens met op dit moment voornamelijk de touwtjes in handen heeft in Brussel. Maar militaire macht is nu prioriteit nummer 1 (en dat zie ik graag met een coalitie van de welwillende), en dan moet er naderhand een rechtse, culturele verschuiving komen binnen de EU.
Maar anti-EU is echt boomer. Ongelooflijk saai ook.

Absoluut.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 22:45 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Eens...Ik denk dat het opzetten van de "Coalitie van de Welwillende" een strategisch zeer goede actie is, hiermee zet je alle Putininvloeden direct buitenspel, na deze actie zie je ook dat Orban eigenlijk niets meer heeft klaargespeeld kwa dwarsliggen...

Gewoon nu nog de immigranten-discussie herhalen.....quote:Op zaterdag 15 maart 2025 22:55 schreef cosmosis het volgende:
Vance is echt het wanabee incompetente kleine broertje van Trump.....
[ x ]

Hoe bedoel je?quote:Op zaterdag 15 maart 2025 23:01 schreef cosmosis het volgende:
Die berichten van een Peacekeeping force blijf ik vergezocht vinden...Zou dat leverage richting Rusland proberen te creeren?
[ x ]

Leuk gezegd hoor… maar het hokjes denken zit vooral bij de liberals. Iedereen die niet het dominante narratief napraat is een Poetin follower.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 22:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Denken in links/rechts is helemaal niet rationeel en geeft eigenlijk alleen maar aan dat je de onderwerpen die je in die hokjes plaatst niet kan of wil begrijpen.

De Wijk zegt doe het niet. Waarschijnlijk meer een geruststellingsmacht dan een verdedigingsmacht die Rusland tegenhoudt als de stront de ventilator raakt.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 23:01 schreef cosmosis het volgende:
Die berichten van een Peacekeeping force blijf ik vergezocht vinden...Zou dat leverage richting Rusland proberen te creeren?
[ x ]

Dat het een hele grote stap voorwaards is om daadwerkelijk een troepenmacht in Oost-Oekraine te gaan stallen....Dit is 10 stappen moeilijker om te bewerkstelligen.....Kost een fortuin, riskeert binnenlandse onenigheid en dat voor iets wat nog steeds vervanjebed betreft....Een heel groot risico voor de zittende regeringen...quote:

quote:Op zaterdag 15 maart 2025 23:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De Wijk zegt doe het niet. Waarschijnlijk meer een geruststellingsmacht dan een verdedigingsmacht die Rusland tegenhoudt als de stront de ventilator raakt.

De Wijk vindt elke maand iets anders.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 23:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De Wijk zegt doe het niet. Waarschijnlijk meer een geruststellingsmacht dan een verdedigingsmacht die Rusland tegenhoudt als de stront de ventilator raakt.

Het is nog steeds afwachten wat die 'coalitie van welwillende' nou precies wil.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 23:06 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Dat het een hele grote stap voorwaards is om daadwerkelijk een troepenmacht in Oost-Oekraine te gaan stallen....Dit is 10 stappen moeilijker om te bewerkstelligen.....Kost een fortuin, riskeert binnenlandse onenigheid en dat voor iets wat nog steeds vervanjebed betreft....Een heel groot risico voor de zittende regeringen...

Alles staat of valt bij Trump. Ik hoop dat die heel lang nog heel maf blijft doen.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 23:16 schreef cosmosis het volgende:
Zal na het debacle van Merkel en Scholz...Merz daadwerkelijk ons leiden naar een sterker Europa? Duitsland 3e economie van de wereld...Fingers crossed...What could go wrong lol
[ x ]

Als we ergens van op aan kunnenquote:Op zaterdag 15 maart 2025 23:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Alles staat of valt bij Trump. Ik hoop dat die heel lang nog heel maf blijft doen.

X Æ A-12 for president 2064quote:Op zaterdag 15 maart 2025 23:23 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Als we ergens van op aan kunnen
[ afbeelding ]

Mwau. Kans is ook best groot dat Trump juist vrij snel weer richting ons komt. Want alles wat hij doet heeft zoveel nadelen voor de VS. Maar nadeel daarvan is dus dat 'wij' weer in slaap worden gesust.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 23:23 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Als we ergens van op aan kunnen
[ afbeelding ]

Hij ziet er al uit als een U S of A villain in wordingquote:

Turkije is uit het F35 programma gegooid omdat ze s400 kochten van de Russenquote:Op zaterdag 15 maart 2025 23:13 schreef cosmosis het volgende:
Alhoewel ik het er mee eens ben dat de F35 momenteel de top betreft is het zeer positief dat het narratief meer Europe georienteerd wordt...
[ x ]

Over paar jaar:quote:Op zaterdag 15 maart 2025 23:26 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Hij ziet er al uit als een U S of A villain in wording

Zekers...Het in slaap sussen hangt dan ook veel meer af van de houding van Poetin.....Alhoewel ik momenteel een iets grotere hoop heb dat de opbouw van Europa nu wel doorzet....Er is te veel instabiliteit en grootmachten op het wereldtoneel om voor de EU om niet achter te blijvenquote:Op zaterdag 15 maart 2025 23:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mwau. Kans is ook best groot dat Trump juist vrij snel weer richting ons komt. Want alles wat hij doet heeft zoveel nadelen voor de VS. Maar nadeel daarvan is dus dat 'wij' weer in slaap worden gesust.

Mensen doen alsof er een direct, causaal verband is met Trump en de Amerikaanse wapenindustrie. En dan krijg je dus dat mensen kind met badwater willen weggooien.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 23:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
Turkije is uit het F35 programma gegooid omdat ze s400 kochten van de Russen
Die hebben überhaupt de optie niet om F35 te kopen

Nou ja geluk bij een ongeluk dan maar, Canada zit vast aan de eerste lichting...quote:Op zaterdag 15 maart 2025 23:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
Turkije is uit het F35 programma gegooid omdat ze s400 kochten van de Russen
Die hebben überhaupt de optie niet om F35 te kopen

Ik moet het allemaal nog maar zien. Daarom hoop ik dat Rusland agressief blijft, Trump heel maf blijft doen.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 23:30 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Zekers...Het in slaap sussen hangt dan ook veel meer af van de houding van Poetin.....Alhoewel ik momenteel een iets grotere hoop heb dat de opbouw van Europa nu wel doorzet....Er is te veel instabiliteit en grootmachten op het wereldtoneel om voor de EU om niet achter te blijven

De reden waarom Amerikaanse wapens werden gekocht was met name ook om de band met Amerika goed te houden. Als dat er niet meer is, kan je beter de werkgelegenheid steunen bij landen die je wel kan vertrouwen.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 23:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mensen doen alsof er een direct, causaal verband is met Trump en de Amerikaanse wapenindustrie. En dan krijg je dus dat mensen kind met badwater willen weggooien.
Echt zonde. Want de Amerikaanse wapenindustrie is fantastisch, zijn evengoed afhankelijk van ons en na Trump bestaat Amerika nog steeds.

Eens... Helaas ben ik bang dat deze houding te veel ten koste gaat van Oekraine...quote:Op zaterdag 15 maart 2025 23:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik moet het allemaal nog maar zien. Daarom hoop ik dat Rusland agressief blijft, Trump heel maf blijft doen.

Ja precies. Die band is ineens compleet weg omdat Trump maf is.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 23:33 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
De reden waarom Amerikaanse wapens werden gekocht was met name ook om de band met Amerika goed te houden. Als dat er niet meer is, kan je beter de werkgelegenheid steunen bij landen die je wel kan vertrouwen.

Misschien heel erg, maar daar ben ik eigenlijk al helemaal niet meer mee bezig. Denk dat Oekraine al semi is opgegeven.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 23:34 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Eens... Helaas ben ik bang dat deze houding te veel ten koste gaat van Oekraine...

Ik snap je daar in, maar hoe crue het ook is, ik zie Oekraine als het stootkussen om Europa wakker te schudden, hoe langer het duurt hoe wakkerder Europa blijft. Als daar een staakthetvuren of een andere oplossing tot stand komt, ben ik bang dat de EU weer stopt met in kracht ontwikkelen....Daarom ben ik ook niet happig op een overeenkomst tussen Poetin en Trump (Tenzij het daadwerkelijk garanties voor UKR betreft)quote:Op zaterdag 15 maart 2025 23:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Misschien heel erg, maar daar ben ik eigenlijk al helemaal niet meer mee bezig. Denk dat Oekraine al semi is opgegeven.

en wat gaat Poetin dan doen of wacht ie even om op sterkte te komen met tanks en manschappenquote:Op zaterdag 15 maart 2025 23:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Misschien heel erg, maar daar ben ik eigenlijk al helemaal niet meer mee bezig. Denk dat Oekraine al semi is opgegeven.

Nogmaals: alles staat of valt bij Trump.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 23:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en wat gaat Poetin dan doen of wacht ie even om op sterkte te komen met tanks en manschappen
Estland staat heel hoog in t vaandel als oud USSR landje , Ook Moldova als niet EU en niet NATO land
Hangt ervan af of Europa zich ook sterk geeft gemaakt of nog steeds een stelletje groene kletskousen en een NATO die niets meer voorstelt als dictator Trump kiest voor zichzelf

De Duitse wapenindustrie is van oudsher zeer efficient, nu de Grunen terug in hun hok zijnquote:Op zaterdag 15 maart 2025 23:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja precies. Die band is ineens compleet weg omdat Trump maf is.
We moeten absoluut naar meer autonomie, koop in Europa enz. Maar de banden verbreken met de Amerikaanse wapenindustrie is onwijs dom.

Het is altijd beter Amerika erbij te houden. Al is het alleen al vanwege hun kernwapenarsenaal.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 23:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De Duitse wapenindustrie is van oudsher zeer efficient, nu de Grunen terug in hun hok zijn
na het sluiten van alle Duitse kerncentrales, dankzij het opstoken van Ruzzia

Macron gaat de kernwapenbeheerder en -verspreider van de EU wordenquote:Op zaterdag 15 maart 2025 23:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is altijd beter Amerika erbij te houden. Al is het alleen al vanwege hun kernwapenarsenaal.

Frankrijk heeft op dit moment niet genoeg kernwapens om bij verspreiding voor serieuze afschrikking te kunnen zorgen. Ze hebben enkel genoeg om voor meer dan genoeg afschrikking te zorgen als het gaat om een aanval op hun eigen land.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 23:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Macron gaat de kernwapenbeheerder en -verspreider van de EU worden
goede zaak, dat moet in een hand blijven

Van Frankrijk wil je ook niet afhankelijk zijn.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 23:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Frankrijk heeft op dit moment niet genoeg kernwapens om bij verspreiding voor serieuze afschrikking te kunnen zorgen. Ze hebben enkel genoeg om voor meer dan genoeg afschrikking te zorgen als het gaat om een aanval op hun eigen land.

Beter dan afhankelijk zijn van je mattie putin.quote:Op zondag 16 maart 2025 00:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Van Frankrijk wil je ook niet afhankelijk zijn.

Beter een EU defensie.quote:Op zondag 16 maart 2025 00:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Van Frankrijk wil je ook niet afhankelijk zijn.

Niet echt want ze wilden ze voor op de carrierquote:Op zaterdag 15 maart 2025 23:31 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Nou ja geluk bij een ongeluk dan maar, Canada zit vast aan de eerste lichting...

huhquote:Op zondag 16 maart 2025 00:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
Niet echt want ze wilden ze voor op de carrier
Daar gaan eurofighters niet op kunnen landen
quote:No Canada does not currently have any Aircraft Carriers. The Royal Canadian Navy consists of surface ships, that specialize in ASW and patrol operations, and four former UK Royal Navy diesel electric submarines.

Turkije hadden we het over tochquote:

LOLquote:Op zaterdag 15 maart 2025 23:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Leuk gezegd hoor… maar het hokjes denken zit vooral bij de liberals. Iedereen die niet het dominante narratief napraat is een Poetin follower.
Zelfs lospedrosa lees ik al..

Aah Turkije.....Inderdaad betreffende Canada is het allemaal blufpoker uiteraard zijn zij 99% afhankelijk van de US, dus zal die proEU retoriek niet zo snel lopen...quote:Op zondag 16 maart 2025 00:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
Turkije hadden we het over toch
Geluk bij een ongeluk dat ze ze niet mogen kopen?

Je reageert op iemand die denkt dat als putin oekraine bezet, 'woke' in europa wel verdwijnt.quote:

ow dat nietquote:Op zondag 16 maart 2025 00:41 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Aah Turkije.....Inderdaad betreffende Canada is het allemaal blufpoker uiteraard zijn zij 99% afhankelijk van de US, dus zal die proEU retoriek niet zo snel lopen...

Begint voor mensen zoals jij, te dagen,quote:Op zondag 16 maart 2025 00:38 schreef sp3c het volgende:
En Canada gaat de rest ook echt nog wel bestellen

Inderdaad, het is een nobel idee om over te schakelen naar Europese modellen, maar dat kost echt meerdere jaren (leesTrump-kabinet overscheidende jaren) om die ideeen serieus te nemen...quote:Op zondag 16 maart 2025 00:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
ow dat niet
maar als die beslissing eenmaal genomen is moet de hele infrastructuur aangepast worden aan het toestel, dat doe je niet voor 1 squadron om vervolgens alles weer om te bouwen voor een ander toestel
het kan maar ik denk dat de RCAF daar te klein voor is en ik denk dat het op dit moment helemaal niet het juiste moment is om geld over de balk te smijten
quote:If Dassault production averages 20 Rafales per year across both 2024 and 2025, it leaves 188 aircraft to be delivered between 2026 and 2033. This would necessitate a delivery rate of almost 24 aircraft per year

is het nooit geweestquote:Op zondag 16 maart 2025 00:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Begint voor mensen zoals jij, te dagen,
Dat big brother the united states,
Onze big brother niet meer is?
Ben benieuwd
(Zal wel geen wezenlijk antwoord krijgen, ken je lang genoeg.)

Mss slimmer om te investeren in een van de 2 5th gen proposities die er ondertussen in europa zijn?quote:Op zondag 16 maart 2025 00:51 schreef sp3c het volgende:
het is echter wel nog steeds een prima plek om guns te kopen

alea iacta estquote:Op zondag 16 maart 2025 00:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mss slimmer om te investeren in een van de 2 5th gen proposities die er ondertussen in europa zijn?
Of zie je dat niet, vanwege die roze pro-US bril, die je zegt dat je niet hebt?

Ik zou iets doen met NL, Polen, Duitsland, en Denen. Goede landen, hebben de centen om iets te financieren. En je blijft toch slagvaardig. Ik heb weinig vertrouwen in een Frankrijk, Spanje, of Portugal.quote:

Frankrijk is een stuk slagvaardiger dan NL, Polen, Duitsland en Denemarken bij elkaarquote:Op zondag 16 maart 2025 00:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik zou iets doen met NL, Polen, Duitsland, en Denen. Goede landen, hebben de centen om iets te financieren. En je blijft toch slagvaardig. Ik heb weinig vertrouwen in een Frankrijk, Spanje, of Portugal.

Ja man, dat zien we ook in hun leveranties aan Oekraiene.. Zoveel doen ze helemaal niet.quote:Op zondag 16 maart 2025 01:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
Frankrijk is een stuk slagvaardiger dan NL, Polen, Duitsland en Denemarken bij elkaar

Mag je hopen dat het petje in de VS goed staat, als je een keer een conflict hebt met A of B, en je de hardware wil gebruiken.quote:Op zondag 16 maart 2025 00:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
alea iacta est
complete non discussie op dit moment, ze zijn besteld en ze zijn nagenoeg allemaal afgeleverd, we gaan het ermee moeten doen
liefst bestellen we nog een stuk of 20 voor een extra squadron

hoeft ook nietquote:Op zondag 16 maart 2025 01:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja man, dat zien we ook in hun leveranties aan Oekraiene.. Zoveel doen ze helemaal niet.
klopt nietquote:Oja, en ik ben Wo2 ook niet vergeten.. De Fransen zouden ons komen helpen..

blablaquote:Op zondag 16 maart 2025 01:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mag je hopen dat het petje in de VS goed staat, als je een keer een conflict hebt met A of B, en je de hardware wil gebruiken.
Maar goed,
Duidelijk.
Dat big brother the US je brother niet meer is,
Je hebt nog wel wat te ondergaan voor dat je dat accepteert, en hebt geinterneerd.
Je bent nog niet zo ver.

Goed antwoord.quote:
quote:Op zondag 16 maart 2025 00:47 schreef ExTec het volgende:
(Zal wel geen wezenlijk antwoord krijgen, ken je lang genoeg.)

je had al antwoordquote:
quote:Op zondag 16 maart 2025 00:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
is het nooit geweest
mensen zoals jij zagen dat alleen niet

Hoezo? Die Fransen babbelen met alles mee, maar trekken nergens zelf de portemonnee.quote:

Is het dan nog verstandig om verder te investeren in US tech....?quote:

nou enquote:Op zondag 16 maart 2025 01:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoezo? Die Fransen babbelen met alles mee, maar trekken nergens zelf de portemonnee.
En ook in kwalitatief opzicht stelt het allemaal weinig voor.
[ afbeelding ]

Nee. Klopt. Maar je kan het wel meenemen in je gedachten of het verstandig is om te leunen op de Fransen.quote:

quote:Op zondag 16 maart 2025 01:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Is het dan nog verstandig om verder te investeren in US tech....?
jij begon daarmee hequote:En GFY met 'mensen zoals *ik*', ok?

Ga pitten. Over een tijdje is de alcohol en andere medicamenten vanzelf weer uitgewerkt.quote:Op zondag 16 maart 2025 01:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Is het dan nog verstandig om verder te investeren in US tech....?
En GFY met 'mensen zoals *ik*', ok?

quote:Op zondag 16 maart 2025 01:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik begon met dat we nooit om big brother the us heen konden?
Waar dan.

Vooral dat Macron er straks niet meer is. En we niet weten wat voor figuur we dan krijgen.quote:Op zondag 16 maart 2025 01:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee. Klopt. Maar je kan het wel meenemen in je gedachten of het verstandig is om te leunen op de Fransen.
Wetende dat Macron in 2022 nog heeft gezegd (later genuanceerd) dat de nucleaire paraplu alleen voor Frankrijk geldt. Fransen zijn oppertunisten.

Wat je zegt klopt, maar in het Franse systeem zal er waarschijnlijk minder snel gekozen kunnen worden voor een kandidaat op uiterst links of rechts. Maar ook dat is een risico.quote:Op zondag 16 maart 2025 01:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Vooral dat Macron er straks niet meer is. En we niet weten wat voor figuur we dan krijgen.
Ik zou niet vertrouwen op een Le Pen.

Leuke meme, maar nee, sorry.quote:

ik heb dat ook nooit gesteldquote:Op zondag 16 maart 2025 01:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Leuke meme, maar nee, sorry.
Ik heb nooit gezegd dat we niet om VS hardware heen kunnen.
Ik stel jouw de vraag of je je uberhaupt realiseert dat dat ooit een ding kan zijn.
En daar reageer je nogal allergisch op.
Je bent nog niet zo ver.
Geeft niet

waar stel ik hetquote:

Ja,quote:
quote:Op zondag 16 maart 2025 01:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik begon met dat we nooit om big brother the us heen konden?
Waar dan.

nee jij begon met dat 'mensen zoals jij'quote:

Ja.quote:Op zondag 16 maart 2025 01:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat je zegt klopt, maar in het Franse systeem zal er waarschijnlijk minder snel gekozen kunnen worden voor een kandidaat op uiterst links of rechts. Maar ook dat is een risico.
Maar ik ben geen fan van al die Franse "fratsen", ook zij hebben een geschiedenis van uit de navo stappen om er later weer in te gaan, in 2022 melden (toen Poetin serieus dreigde met kernwapens) dat de Fransen alleen kernwapens gebruiken als Frankrijk wordt bedreigd, het continu proberen om van Franse schulden (Noord) europese schulden te maken. En over hun wapensystemen valt ook nog wel wat te zeggen, maar daar heb ik minder kaas van gegeten en is minder relevant ook.
Een kleine kern van Duitsland, Denen, Polen, en wij is meer dan genoeg. We delen ook dezelfde waarden.

Want het beste waar jij mee komt is: we hebben nu eenmaal die contracten voor die F-35,quote:Op zondag 16 maart 2025 01:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee jij begon met dat 'mensen zoals jij'

lees het nog een keerquote:Op zondag 16 maart 2025 01:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Want het beste waar jij mee komt is: we hebben nu eenmaal die contracten voor die F-35,
Moeten we gewoon braaf uitzitten,
"alea iacta est"
Is het nog een optie dat we ASAP overgaan naar een europees 5th gen vliegtuig?
Ongeacht die contracten...?

Dat is eigenlijk met alles wel zo. Door velen wordt ervaren alsof Trump de EU naait. Punt is dat de EU al langer hinder ervaart van alle buitenlandse escapades van de Amerikanen. Alleen Trump gaat lomp te werk.quote:Op zondag 16 maart 2025 01:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.
Na dit gedoe met de VS is het mij wel duidelijk dat het niet slim is om op 1 land te vertrouwen.
Beter regelen we het zelf binnen EU-verband met een select groepje.

Ik weet nog niet in welke vorm, maar ik ben van mening dat de EU veel meer 1 eenheid moet gaan worden. Dat we veel meer een speler worden, in plaats van bespeeld.quote:Op zondag 16 maart 2025 01:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk met alles wel zo. Door velen wordt ervaren alsof Trump de EU naait. Punt is dat de EU al langer hinder ervaart van alle buitenlandse escapades van de Amerikanen. Alleen Trump gaat lomp te werk.
Ik zou er wel voor open staan om veel kleine tactische kernwapens te ontwikkelen. Goedkoop, effectief, goed voor je deterrence, en je hoeft niet de hele maatschappij te gaan militariseren.

En dat is ook niet relevant.quote:Op zondag 16 maart 2025 01:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
lees het nog een keer
ik heb het woord contract letterlijk nul keer gebruikt
quote:Op zondag 16 maart 2025 00:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Begint voor mensen zoals jij, te dagen,
Dat big brother the united states,
Onze big brother niet meer is?

quote:Op zondag 16 maart 2025 01:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
En dat is ook niet relevant.
Tenzij jij persoonlijk bij de acquisitie van de klu werkt.
Relevant is:
[..]
beetje raar gesprekje zoquote:Op zondag 16 maart 2025 00:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
is het nooit geweest
mensen zoals jij zagen dat alleen niet

Nog even en Rutte stelt dat Poetin zelfs niet zijn auto fout heeft geparkeerd..quote:“It’s normal if the war would have stopped for Europe somehow, step by step, and also for the U.S., step by step, to restore normal relations with Russia," Rutte said in an interview with Bloomberg on Friday.

Mss ff focus op:quote:
Je hebt geen f*ckin idee mbt 'mensen zoals ik'.quote:mensen zoals jij zagen dat alleen niet

jij hebt geen f*cking idee mbt 'mensen zoals ik'quote:Op zondag 16 maart 2025 01:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mss ff focus op:
[..]
Je hebt geen f*ckin idee mbt 'mensen zoals ik'.

Maar context is een ding.quote:Op zondag 16 maart 2025 01:48 schreef sp3c het volgende:
toch begon je ermee, dan moet je niet huilen als ik verder ga over mensen zoals jij

niemand zegt dat je iemand dat idee hebt gegevenquote:Op zondag 16 maart 2025 01:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar context is een ding.
Waar heb ik, wie, ooit het idee gegeven, dat wij niet zonder us materiel kunnen...?
Of zijn we of het kinderlijke niveau aangeland dat als ik ergens, "mensen zoals" zeg, het prima is om dat op welk deel onderwerp dan ook te projecteren....?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |