abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217071171
quote:
Mijn eigen conspiracy idee is dat echelon gewoon doorgezet is als Google.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 16 maart 2025 @ 13:29:20 #277
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_217071498
Een F35 vlieger (Ian "Gladys" Knight die ipv water schuim over zich heenkreeg):

twitter

Frans Osinga:

quote:
Hoogleraar krijgswetenschappen Frans Osinga draait er niet omheen. „De killswitch is gewoon bullshit.” Een vlieger-expert met nauwe contacten bij Lockheed Martin is ook duidelijk: het verhaal is een broodje aap. „Er bestaat geen knop waar de Amerikanen op kunnen drukken naar mijn weten. En volgens mij weet ik vrij veel.”
Telegraaf

Of zwammen deze lui ook maar wat en zijn het geheim agenten van de CIA?
pi_217071930
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 13:29 schreef AchJa het volgende:
Een F35 vlieger (Ian "Gladys" Knight die ipv water schuim over zich heenkreeg):

[ x ]

Frans Osinga:
[..]
Telegraaf

Of zwammen deze lui ook maar wat en zijn het geheim agenten van de CIA?
Ik geloof best dat de Amerikanen geen knopje hebben waarmee ze automatisch alle F-35s in Europa onbruikbaar kunnen maken, maar hoe zit het met software-updates en onderdelen. Stel de VS zeggen alle onderhoudscontracten op en leveren geen software-updates meer, kunnen we dan zelf die toestellen in de lucht houden zodat ze hun werk nog goed kunnen doen. Dat lijkt mij wel iets wat nu serieus bekeken moet worden.
pi_217072083
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 13:58 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ik geloof best dat de Amerikanen geen knopje hebben waarmee ze automatisch alle F-35s in Europa onbruikbaar kunnen maken, maar hoe zit het met software-updates en onderdelen. Stel de VS zeggen alle onderhoudscontracten op en leveren geen software-updates meer, kunnen we dan zelf die toestellen in de lucht houden zodat ze hun werk nog goed kunnen doen. Dat lijkt mij wel iets wat nu serieus bekeken moet worden.
Volgens ons kabinet bedenken de Amerikanen zich wel twee keer voordat ze dat durven doen, want we maken hier in Nederland het landingsgestel en twee kleine stukjes van de motor. Dus als we daar mee stoppen, kunnen zij geen F-35's meer maken!

En het gaat natuurlijk zo: wij moeten de Amerikanen maar op hun woord geloven wat die software wel en niet doet en we zijn afhankelijk van updates, waarmee ze eventueel een backdoor in zouden kunnen bouwen als die er nog niet in zit. Het gaat om het risico. Maar hoe ga je dat uitleggen aan computeranalfabeten en op welke titel gaan mensen klikken: Killswitch.

En dan gaat een andere expert uitleggen dat er echt geen killswitch is waar Trump op kan drukken en vergeet dan voor het gemak die andere dingen te vermelden.

"Ja!"
"Nee!"

Enzovoorts.
  Moderator zondag 16 maart 2025 @ 14:12:04 #280
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217072098
Als je dat risico niet wilt lopen moet je alles in Nederland ontwerpen, produceren en kopen

Ik ben voor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 16 maart 2025 @ 14:15:15 #281
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217072137
Want wat als we Rafale kopen en de Fransen willen weer de luchtsteun voor Nederlandse peacekeepers tegenhouden net als de vorige keer

Drukken ze gewoon op de killswitch!!!!

Kan toch niet?

Dit moet echt eerst onderzocht worden
  zondag 16 maart 2025 @ 14:18:19 #282
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_217072180
En die experts die negeren gewoon de rest!!!

Dat scheelt me mooi weer een essay schrijven!

En licht gaat met de snelheid van het licht!!!
  zondag 16 maart 2025 @ 14:19:02 #283
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217072188
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 14:12 schreef sp3c het volgende:
Als je dat risico niet wilt lopen moet je alles in Nederland ontwerpen, produceren en kopen

Ik ben voor
Zijn ze hier te dom voor.
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 14:15 schreef sp3c het volgende:
Want wat als we Rafale kopen en de Fransen willen weer de luchtsteun voor Nederlandse peacekeepers tegenhouden net als de vorige keer

Kan toch niet?

Daarom ook met de Duitsers en de Zweden om de tafel gaan zitten.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  Moderator zondag 16 maart 2025 @ 14:23:58 #284
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217072264
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2025 14:19 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Zijn ze hier te dom voor.
Te zuinig

quote:
[..]
Daarom ook met de Duitsers en de Zweden om de tafel gaan zitten.
Zelfde verhaal
  zondag 16 maart 2025 @ 14:25:57 #285
503714 SebbeSwensje
pi_217072287
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 14:23 schreef sp3c het volgende:

[..]
Te zuinig
[..]
Zelfde verhaal
In Nederland toch wel echt te dom. De zuinigheid in andere landen kan ik ze niet kwalijk nemen, we hebben te lang het spelletje van de VS meegespeeld.
Appears.
pi_217072317
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 14:15 schreef sp3c het volgende:

Kan toch niet?

Ja, dat is een onderdeel van de beslissing.

Wat willen we hebben? Wie gaan we vertrouwen? Hoeveel mag het kosten?

Als je dan bijvoorbeeld zegt dat de stealth van de F-35 alle bijbehorende problemen en risico's waard is, dan moet je die kopen.

Je kunt het ook omdraaien: als je per se een bepaald wapensysteem wilt kunnen gebruiken, dan moet je een vliegtuig kopen waar dat inpast. Bijvoorbeeld om de Amerikaanse atoombommen te kunnen lanceren. Als dat nog kan als je ze nodig hebt.

In de software noemen ze dat lock-in.
  Moderator zondag 16 maart 2025 @ 14:29:58 #287
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217072332
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2025 14:25 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
In Nederland toch wel echt te dom. De zuinigheid in andere landen kan ik ze niet kwalijk nemen, we hebben te lang het spelletje van de VS meegespeeld.
Bij jou thuis is dat misschien waar maar in theorie kunnen we het gewoon, is alleen wat prijzig

Wat denk je dat we niet kunnen?
  Moderator zondag 16 maart 2025 @ 14:33:08 #288
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217072361
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 14:28 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, dat is een onderdeel van de beslissing.

Wat willen we hebben? Wie gaan we vertrouwen? Hoeveel mag het kosten?

Als je dan bijvoorbeeld zegt dat de stealth van de F-35 alle bijbehorende problemen en risico's waard is, dan moet je die kopen.

Je kunt het ook omdraaien: als je per se een bepaald wapensysteem wilt kunnen gebruiken, dan moet je een vliegtuig kopen waar dat inpast. Bijvoorbeeld om de Amerikaanse atoombommen te kunnen lanceren. Als dat nog kan als je ze nodig hebt.

In de software noemen ze dat lock-in.
Je wilt bommen lanceren .... :|W

Anyways geen idee wat je punt hier is, als we niet het risico willen lopen dat een of andere snoodaard in het buitenland stiekem iets stiekems heeft gedaan dan moet je niets meer in het buitenland kopen

Frankrijk is wmb niet meer of minder betrouwbaar dan de VS, alleen dichterbij
pi_217072470
quote:
88s.gif Op zondag 16 maart 2025 14:33 schreef sp3c het volgende:

[..]
Je wilt bommen lanceren .... :|W
Kinderachtig.

quote:
Anyways geen idee wat je punt hier is, als we niet het risico willen lopen dat een of andere snoodaard in het buitenland stiekem iets stiekems heeft gedaan dan moet je niets meer in het buitenland kopen

Frankrijk is wmb niet meer of minder betrouwbaar dan de VS, alleen dichterbij
Tja, ik vind het ook prima om ze zelf te bouwen. En ik heb graag een EU leger, zodat we van die machtsspelletjes af zijn. Dan kunnen we vrij shoppen in de hele EU. Als je liever een eigen leger wilt zodat je zelf de beslissingen kunt nemen, moet je ook accepteren dat andere landen dat ook doen.
  zondag 16 maart 2025 @ 14:47:15 #290
503714 SebbeSwensje
pi_217072624
quote:
88s.gif Op zondag 16 maart 2025 14:29 schreef sp3c het volgende:

[..]
Bij jou thuis is dat misschien waar maar in theorie kunnen we het gewoon, is alleen wat prijzig

Wat denk je dat we niet kunnen?
Samenwerken op Europees niveau.
Appears.
  Moderator zondag 16 maart 2025 @ 14:49:25 #291
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217072655
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 14:40 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Kinderachtig.
Guilty as charged

quote:
[..]
Tja, ik vind het ook prima om ze zelf te bouwen. En ik heb graag een EU leger, zodat we van die machtsspelletjes af zijn. Dan kunnen we vrij shoppen in de hele EU. Als je liever een eigen leger wilt zodat je zelf de beslissingen kunt nemen, moet je ook accepteren dat andere landen dat ook doen.
En da de hele tijd achter Frankrijk aan Afrika in hobbelen zeker

Nee dan houdt ik de controle over onze jongens (en meisjes) toch liever thuis in Den Haag dank je vriendelijk
  Moderator zondag 16 maart 2025 @ 14:50:50 #292
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217072673
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2025 14:47 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Samenwerken op Europees niveau.
Iedere keer als we het proberen gaat het mis

Van de gewapende helikopter tot het luchtverdedingsfregat en van de boxer tot God weet wat niet nog meer

Enige echte succesverhaal is NH90

En die doet het de helft van de tijd niet _O-
pi_217072714
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 14:49 schreef sp3c het volgende:
En da de hele tijd achter Frankrijk aan Afrika in hobbelen zeker

Nee dan houdt ik de controle over onze jongens (en meisjes) toch liever thuis in Den Haag dank je vriendelijk
Dat werkt twee kanten op, want dan kan Frankrijk niet meer boycotten of zelf het initiatief nemen. Daar zitten de Duitsers waarschijnlijk niet op te wachten. We hoeven dan niet meer mee te doen aan dat Franse kolonialisme. En ook niet aan dat Amerikaanse.

Aan de andere kant is het nu het juiste moment om zelf weer dingen gaan bouwen, alhoewel je dan natuurlijk wel een lange opstarttijd hebt als je het ook allemaal zelf wilt doen. Dus bijvoorbeeld ook geen Meteor raketten en zo.
pi_217072748
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 14:50 schreef sp3c het volgende:

[..]
Iedere keer als we het proberen gaat het mis

Van de gewapende helikopter tot het luchtverdedingsfregat en van de boxer tot God weet wat niet nog meer

Enige echte succesverhaal is NH90

En die doet het de helft van de tijd niet _O-
Daarom moet je het uitbesteden aan de EU. Laat die de wapensystemen maar kopen.
  Moderator zondag 16 maart 2025 @ 14:56:18 #295
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217072789
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 14:53 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat werkt twee kanten op, want dan kan Frankrijk niet meer boycotten of zelf het initiatief nemen. Daar zitten de Duitsers waarschijnlijk niet op te wachten. We hoeven dan niet meer mee te doen aan dat Franse kolonialisme. En ook niet aan dat Amerikaanse.

En daarom komt er geen EU leger
  Moderator zondag 16 maart 2025 @ 15:04:04 #296
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217072921
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 14:54 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Daarom moet je het uitbesteden aan de EU. Laat die de wapensystemen maar kopen.
Zullen ze bij Damen leuk vinden
  zondag 16 maart 2025 @ 15:15:22 #297
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217073079
Je kan wel onvergelijkt gaan lopen poppen gooien over de Fransen, maar de realiteit is gewoon dat we wel moeten samenwerken in Europa, of volledig niets meer te zeggen hebben als Europa. Laten we wel zijn, de anti EU populisten werken gewoon voor Putin, of ze zich dat nu bewust zijn of niet.
We moeten in Europa leren dat we alleen samen wat betekenen.
De VS alliantie is duidelijk voorbij, of we dat nu willen of niet, dat is gewoon een feit.
  zondag 16 maart 2025 @ 15:23:11 #298
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_217073233
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 15:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Je kan wel onvergelijkt gaan lopen poppen gooien over de Fransen, maar de realiteit is gewoon dat we wel moeten samenwerken in Europa, of volledig niets meer te zeggen hebben als Europa. Laten we wel zijn, de anti EU populisten werken gewoon voor Putin, of ze zich dat nu bewust zijn of niet.
We moeten in Europa leren dat we alleen samen wat betekenen.
De VS alliantie is duidelijk voorbij, of we dat nu willen of niet, dat is gewoon een feit.
Eens
Óf we blijven voor eeuwig een speelbal voor Amerikanen/Chinezen/Russen, óf we stellen orde op zaken en gaan samenwerken als één.
Europa heeft absoluut de potentie om zelf ook een supermacht te worden op den duur, maar dan moeten we daar nu aan beginnen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_217073269
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 15:04 schreef sp3c het volgende:

[..]
Zullen ze bij Damen leuk vinden
Dan moeten die maar met iets heel goeds komen. Net zoals we nu allemaal die Finse fregatten namaken.

En zeker als we dat nog op moeten starten, ben je afhankelijk van samenwerkingsverbanden. Dat Thales een Frans bedrijf is, is dan zowel een voordeel als een nadeel. Ok, het geheel is meer dan de som van de onderdelen, maar een modern wapensysteem is toch vooral een samengevoegde set modules. En daar moeten we dan toch mee beginnen.
pi_217073320
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2025 15:23 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Eens
Óf we blijven voor eeuwig een speelbal voor Amerikanen/Chinezen/Russen, óf we stellen orde op zaken en gaan samenwerken als één.
Europa heeft absoluut de potentie om zelf ook een supermacht te worden op den duur, maar dan moeten we daar nu aan beginnen.
Helemaal mee eens. Het kopen van defensiemateriaal is voor de langere termijn. Het is een strategische keuze om de centen te stoppen in nog meer Amerikaans spul, waardoor je je afhankelijkheid verlengt of je centen stoppen in Europees spul, in de hoop dat Europa zelf een wereldmacht kan worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')