Kortom een eis waar je alle kanten mee op kunt want alles dat Oekrane doet is dan uit te leggen als mobilisatie, training en wapens ontvangen.quote:We also want guarantees that during the 30-day ceasefire, Ukraine will not conduct mobilization, will not train soldiers, and will not receive weapons,” Putin said during a press briefing with his Belarusian counterpart Alexander Lukashenko in Moscow
Dus er moet nog flink onderhandeld worden. Dit slaat nl gewoon nergens op.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 01:24 schreef Vallon het volgende:
Op RT lees ik ivm "vredesvoorstel" dat Putin de volgende eisen o.a. heeft:
[..]
Kortom een eis waar je alle kanten mee op kunt want alles dat Oekrane doet is dan uit te leggen als mobilisatie, training en wapens ontvangen.
Ik werk in de O&G. Je wil niet weten wat er allemaal mogenlijk is. Product wordt gemengd, of kunstmatig onder de pricecap verkocht, en er zijn wel meer truukjesquote:Op donderdag 13 maart 2025 22:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zijn dit zwaardere sancties dan die er al waren??
Misschien dat ze onderling zoiets hadden van: “We hebben de bovenhand, dus eigenlijk willlen we niet. Maar hey, baat het niet, schaadt het niet, misschien dat die gekke Trump het alleszins redelijk vindt als we vragen dat Oekraine niet hergroepeert.”quote:Op vrijdag 14 maart 2025 02:34 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dus er moet nog flink onderhandeld worden. Dit slaat nl gewoon nergens op.
quote:
Bron: NOSquote:"We hebben met Oekrane besproken wat er kan worden behouden en wat weggaat", zei Trump bij een ontmoeting met NAVO-baas Rutte. Hij zei het expliciet te hebben gehad over een belangrijke elektriciteitscentrale, mogelijk die bij Zaporizja.
Dat hoop ik dus niet. Een wig tussen Trump en Poetin is het laatste dat wij kunnen gebruiken. Dit zijn mannen op min of meer gelijk niveau die snel kunnen schakelen bij grote crises.quote:Op donderdag 13 maart 2025 23:40 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hahaha, dat hoop ik ook, want Trump is erg, maar Putin nog erger.
Hahahaha.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat hoop ik dus niet. Een wig tussen Trump en Poetin is het laatste dat wij kunnen gebruiken. Dit zijn mannen op min of meer gelijk niveau die snel kunnen schakelen bij grote crises.
Alleen hebben beiden personen een groot nadeel: ijdelheid en trots
Dat is allemaal hartstikke leuk, alleen moeten ze niet het gevoel krijgen dat het krenken van die ijdelheid en trots bij de een, winst is voor de ander. Voor je het weet kom je in een dynamiek dat USA en Rusland elkaar naar het leven staan. En dat moeten we niet willen.
Dit zijn de mannen die de lijnen voor de komende decennia gaan uittekenen.
Jij vindt niet dat de mannen nogal goed gaan op trots en ijdelheid?quote:
Poetin heeft weinig te vertellen en Trump is over een paar jaar weg.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij vindt niet dat de mannen nogal goed gaan op trots en ijdelheid?
Dat zijn twee feiten die gelden voor elke politicus.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Poetin heeft weinig te vertellen en Trump is over een paar jaar weg.
Ik vind het een stelletje gevaarlijke kinderachtige gekken die zo snel mogelijk onschadelijk gemaakt dienen te worden.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij vindt niet dat de mannen nogal goed gaan op trots en ijdelheid?
Rutte is een politicus, en zeker in zijn huidige rol moet hij vooral slijmen en in de kont kruipen van anderen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 23:24 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Typisch ja en ook cultureel hetzelfde kaliber. Zelensky kende dat niet.
Plus dat Rusland zelf alles wat Oekraine niet mag doen 10000% zeker wel gaat doen.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 01:24 schreef Vallon het volgende:
Op RT lees ik ivm "vredesvoorstel" dat Putin de volgende eisen o.a. heeft:
[..]
Kortom een eis waar je alle kanten mee op kunt want alles dat Oekrane doet is dan uit te leggen als mobilisatie, training en wapens ontvangen.
Oh, dit wordt er zeker een voor de geschiedenisboekjes zodra definitief blijkt dat de VS 80 jaar veiligheidsalliantie achteloos weggooit en zich terugtrekt uit de NAVO. Tabula rasa.quote:
Klopt. Maar je zou dat ook kunnen lezen als: 'Trumpt naait Putin erbij'.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 08:43 schreef Idisrom het volgende:
[..]
[..]
Bron: NOS
Nu wordt het wel een beetje opzichtelijk duidelijk. De gebieden waar de mineralen liggen, gaan straks weer naar Oekrane.
Conclusie is zo wel duidelijk. Alleen als de delegaties van Oekrane en Rusland aan dezelfde tafel zitten, kan er een bestand en/of een vrede komen. Poetin zal nooit iets gaan tekenen, zonder dat hij weet wat er in Saoedi-Arabi is bekokstoofd tussen de VS en Oekrane.
Poetin heeft 'm weer naar Trump gespeeld gister.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 10:10 schreef theunderdog het volgende:
Uiteraard is dat gelezen vanuit een bepaalde perceptie. Namelijk die van goede hoop. Maar het is wel zo dat de bal nu enkel bij Rusland ligt.
Mwau. Putin kwam met voorwaarden waar je alle kanten mee op kan. Het lijkt mij dat Trump dat zal interpreteren als 'irritant gedrag'. Is het wel zaak dat Zelensky, EU diplomatiek blijven.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 10:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Poetin heeft 'm weer naar Trump gespeeld gister.
Ik denk dat Trump het opvat als "nou, zullen toch maar even moeten bellen" waarna ze persoonlijk nog een keer gaan ontmoeten en dat we dan weer twee weken verder zijn. En er eigenlijk weer niets veranderd.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 10:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mwau. Putin kwam met voorwaarden waar je alle kanten mee op kan. Het lijkt mij dat Trump dat zal interpreteren als 'irritant gedrag'. Is het wel zaak dat Zelensky, EU diplomatiek blijven.
Ja of dat. Maar Amerika heeft niet voor niets weer de wapenlevering naar Oekrane doorgezet. De wapenindustrie heeft echt wel aangeven: 'ja beste Trump, we gaan dat natuurlijk niet weer zomaar stopzetten'.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 10:21 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk dat Trump het opvat als "nou, zullen toch maar even moeten bellen" waarna ze persoonlijk nog een keer gaan ontmoeten en dat we dan weer twee weken verder zijn. En er eigenlijk weer niets veranderd.
Lekker hoor.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 10:36 schreef theunderdog het volgende:
De coalitie is dan toch akkoord met dat defensiebudget. Enkel omdat het nu geen 'eurobonds' wordt genoemd.
Het is ongelooflijk...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |