abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217040025
quote:
The US is tightening sanctions on Russia's oil, gas, and banking sectors by restricting access to U.S. payment systems. The move aims to cut Kremlin revenue and raises oil prices by up to $5 per barrel. Trump said he had 'serious discussions' with Putin.
CBSNews
pi_217040136
quote:
The U.S. is poised to resume shipments to Ukraine of long-range bombs known as GLSDB, after they were upgraded to better counter Russian jamming, - Reuters.

❗️The munitions will arrive amid reports that Ukraine's supply of similarly-ranged ATACMS has been depleted.
pi_217040171
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 22:33 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
CBSNews
Zijn dit zwaardere sancties dan die er al waren??
pi_217040215
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 22:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Zijn dit zwaardere sancties dan die er al waren??
https://www.cbsnews.com/n(...)gas-banking-sectors/
pi_217040283
quote:
7s.gif Op donderdag 13 maart 2025 22:11 schreef bedachtzaam het volgende:
Ik begrijp dat Rusland het staakt het vuren heeft afgewezen?
Nee hoor. Nog in beraad. Eerst wat extra concessies proberen af te dwingen...
graag op anoniem
pi_217040298
quote:
Oke. Als dit doorzet dan is dat top.
pi_217040593
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 21:57 schreef theunderdog het volgende:
En ja, hoor. Rutte krijgt het gewoon voor elkaar.....

Door Rutte zijn fantastisch, diplomatieke werk worden wij weer in slaap gesust.
Visie is alleen maar een olifant die in de weg staat.
pi_217040607
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:04 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Visie is alleen maar een olifant die in de weg staat.
Ohnee. Rutte heeft dit top gedaan.

Hij kan er niets aandoen dat het ervoor gaat zorgen (denk ik) dat andere weer gaan slapen.
pi_217040632
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:05 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ohnee. Rutte heeft dit top gedaan.

Hij kan er niets aandoen dat het ervoor gaat zorgen (denk ik) dat andere weer gaan slapen.
Mee eens, alles beter dan zonder goede strategie als een dolle stier tekeer gaan. Die uitspraak over visie en olifant was trouwens van Rutte zelf, he, hahaha
pi_217040687
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:07 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Mee eens, alles beter dan zonder goede strategie als een dolle stier tekeer gaan.
Wat Rutte wil is gewoon: 'een sterke Europese NAVO macht en proberen Amerika erbij te houden'. Als hij dat voor elkaar krijgt prijst iedereen hem ervoor later. En dan hebben we ene nog sterker NAVO dan ervoor.

Ben dus alleen beetje bang dat politici van Europese landen weer gaan slapen dus.
pi_217040739
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:10 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Wat Rutte wil is gewoon: 'een sterke Europese NAVO macht en proberen Amerika erbij te houden'. Als hij dat voor elkaar krijgt prijst iedereen hem ervoor later. En dan hebben we ene nog sterker NAVO dan ervoor.

Ben dus alleen beetje bang dat politici van Europese landen weer gaan slapen dus.
Het verschil is dat ook Rutte ooit een zuinige zeikstraal was ivm Europese aanbestedingen of investeringen in zijn rol. Wel dividend toekeren aan zijn VVD-vriendjes daarnaast.
pi_217040779
Ik vraag me af wat Rutte echt denkt over Trump, want dit is toch wel een mooi staaltje acteerwerk en precies zeggen wat de eigengeile oranje bejaarde wil horen :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_217040789
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:15 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Het verschil is dat ook Rutte ooit een zuinige zeikstraal was ivm Europese aanbestedingen of investeringen in zijn rol. Wel dividend toekeren aan zijn VVD-vriendjes daarnaast.
Ja vast. Maar dat maakt voor nu niet uit.
pi_217040794
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:19 schreef TheVulture het volgende:
Ik vraag me af wat Rutte echt denkt over Trump, want dit is toch wel een mooi staaltje acteerwerk en precies zeggen wat de eigengeile oranje bejaarde wil horen :D
Rutte geniet van zijn eigen diplomatieke denkwerk.
pi_217040801
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:19 schreef TheVulture het volgende:
Ik zou niet weten waarom het niet zou kunnen dat ze elkaar niet echt mogen. Het geslijm was andersom evengoed namelijk.
pi_217040834
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik zou niet weten waarom het niet zou kunnen dat ze elkaar niet echt mogen. Het geslijm was andersom evengoed namelijk.
Typisch ja en ook cultureel hetzelfde kaliber. Zelensky kende dat niet.
pi_217040871
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:24 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Typisch ja en ook cultureel hetzelfde kaliber. Zelensky kende dat niet.
Zelensky was emotioneel vanwege de situatie. Was dan ook daadwerkelijk een streek was ze hem aandeden. Gelukkig is hij rustig geworden, en is hij toch weer gaan onderhandelen. En met winst (lijkt het op). Want de bal ligt bij Rusland, en het lijkt erop dat Rusland geen idee wat ermee te doen.
pi_217040896
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Zelensky was emotioneel vanwege de situatie. Was dan ook daadwerkelijk een streek was ze hem aandeden. Gelukkig is hij rustig geworden, en is hij toch weer gaan onderhandelen. En met winst (lijkt het op). Want de bal ligt bij Rusland, en het lijkt erop dat Rusland geen idee wat ermee te doen.
Zo lijkt het even, ja, Trump geeft geen moer om dat Oekraine landje en die ruzie. Israel en Gaza wordt pas een probleem die hij niet kan oplossen met zijn 'vredestchtende' gelul.
pi_217040961
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:28 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Zo lijkt het even, ja, Trump geeft geen moer om dat Oekraine landje en die ruzie. Israel en Gaza wordt pas een probleem die hij niet kan oplossen met zijn 'vredestchtende' gelul.
Nou nee. Dat ben ik niet met je eens. De belofte van 'vrede' tussen Rusland en Oekraine was best een groot ding in verkiezingstijd. En hij heeft er toch best werk van gemaakt (vraag niet hoe). Ik hoop dus nu een beetje dat Putin zodanig op Trump zijn lange tenen heeft gestaan, dat hij definitief de kant weer kiest van Oekraine.
pi_217041001
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nou nee. Dat ben ik niet met je eens. De belofte van 'vrede' tussen Rusland en Oekraine was best een groot ding in verkiezingstijd. En hij heeft er toch best werk van gemaakt (vraag niet hoe). Ik hoop dus nu een beetje dat Putin zodanig op Trump zijn lange tenen heeft gestaan, dat hij definitief de kant weer kiest van Oekraine.
Hahaha, dat hoop ik ook, want Trump is erg, maar Putin nog erger.
  donderdag 13 maart 2025 @ 23:49:29 #172
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_217041049
quote:
bron:cnn 13mar25 17u58
Russian President Vladimir Putin said at his Thursday news conference he has “reservations” about a potential 30-day ceasefire in the Ukraine war, saying it’s not clear how the situation would develop in Kursk and elsewhere if a ceasefire was implemented.

Putin lauded the US proposal as “great and correct” and said Russia supports it in theory, but there are many things that still need to be discussed. The comments come as American special envoy Steve Witkoff arrived in Moscow to brief Kremlin officials on the peace plan, with the Trump administration emphasizing that the ball is now in Russia’s court.
Tja wie kan denken om te bedenken dat Putin bedenkingen heeft.
Sws zal Putin Kursk eerst weer terugnemen en dan vooral kijken wat er met zijn kaarten nog meer valt af te kaarten.
Immers Trump wil per decreet 'vrede' en Putin heeft zijn oekaze om over (de :') ) Oekraïne te beslissen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_217041116
quote:
12s.gif Op donderdag 13 maart 2025 23:49 schreef Vallon het volgende:

[..]
Tja wie kan denken om te bedenken dat Putin bedenkingen heeft.
Sws zal Putin Kursk eerst weer terugnemen en dan vooral kijken wat er met zijn kaarten nog meer valt af te kaarten.
Immers Trump wil per decreet 'vrede' en Putin heeft zijn oekaze om over (de :') ) Oekraïne te beslissen.
Zo eng dit, dat landjepik gedoe. Maar goed, het geknal mag wel over zijn. Elke zogenaamde wapenstilstand is er een.
  vrijdag 14 maart 2025 @ 00:35:29 #174
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_217041235
quote:
bron: nu.nl 13 mrt 2025 om 20:42
"Poetin hanteert met zijn verschillende vragen over het bestand een beproefde vertragingstactiek", zegt defensie-expert Patrick Bolder. Dat beaamt Hans van Koningsbrugge, hoogleraar Geschiedenis en Politiek van Rusland aan de Rijksuniversiteit Groningen. "Als Poetin zegt dat hij op bepaalde punten verduidelijking wil, dan moet je dat interpreteren als tijdrekken."

Dat doet de Russische president niet zonder reden, stellen de experts. "Donald Trump en zijn team hebben laten zien dat ze toegeeflijk zijn richting Rusland", zegt Bolder.
Aimabel om een wapenstilstand te zien als "goed" waarbij Putin dat vooral voor eigen doel vestigend, zal misbruiken. daarin tegemoet komen legitimeert ook zijn acties. Ik kan mij niet voorstellen dat "slachtoffers" een rol spelen in het brein van Putin.

De vraag is ook in hoeverre een soeverein land zich voortaan maar gelijk moet overgeven aan een nietsontziende agressor opdat daarmee geen slachtoffers vallen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_217041263
quote:
18s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 00:35 schreef Vallon het volgende:

[..]

De vraag is ook in hoeverre een soeverein land zich voortaan maar gelijk moet overgeven aan een nietsontziende agressor opdat daarmee geen slachtoffers vallen.
Ik hoop toch echt dat Canada en Groenland zich niet zomaar gewonnen geven :{w
"You can call me Susan if it makes you happy"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')