Een soort De Phil. Overal vrede maken.quote:Op donderdag 13 maart 2025 19:09 schreef Nexum het volgende:
Ik walg echt van Trump’s politieke opinies maar hij maakt me wel aan het lachendie man had gewoon een tv persoonlijkheid moeten blijven.
Dat is niet perse zo. Hier in Nl zitten we hard te lachen. Maar als je Nederlanders spreekt die een onderneming hebben in de VS of werken in de VS dan waren die in de eerste termijn van Trump ook sceptisch maar uiteindelijk financieel goed af.quote:Op donderdag 13 maart 2025 19:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Gelachen. Dat mensen daar nog in trappen. Het beleid van Trump en zijn discipelen is allemaal trickle down economics. Schaamteloze zelfverrijking van grote bedrijven en miljardairs en de man in de straat kan het uitzoeken.
Hij kan beter gewoon lekker gaan golfen en dit soort geopolitieke vraagstukken overlaten aan mensen met verstand van zaken. Blaaskaak.quote:Op donderdag 13 maart 2025 19:09 schreef Nexum het volgende:
Ik walg echt van Trump’s politieke opinies maar hij maakt me wel aan het lachendie man had gewoon een tv persoonlijkheid moeten blijven.
Lonen zijn sowieso hoger in de VS, maar daar staat ook tegenover dat het levensonderhoud peperduur is en als werknemer heb je weinig tot geen rechten.quote:Op donderdag 13 maart 2025 19:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is niet perse zo. Hier in Nl zitten we hard te lachen. Maar als je Nederlanders spreekt die een onderneming hebben in de VS of werken in de VS dan waren die in de eerste termijn van Trump ook sceptisch maar uiteindelijk financieel goed af.
Die hebben destijds echt een financieel goede tijd gehad.
Trouwens als je wil zien wat je als ict er verdient in NL tegenover de VS, kijk eens in het tweakertopic;
Wat verdien jij als ict’er
Voor gemiddelde software skills wordt betaald in nl 7800¤ tegenover 16.500$ per maand maar de VS er krijgt een package erbij van ong 100K $ dat is ong 350-400K $ per jaar met lagere belastingdruk EN. Betaalde ziekenfonds en pensioen door de werkgever
Ja, van die silicon valley figuren zeker. Trump spoelt de economie gewoon door de plee op het moment.quote:Op donderdag 13 maart 2025 19:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is niet perse zo. Hier in Nl zitten we hard te lachen. Maar als je Nederlanders spreekt die een onderneming hebben in de VS of werken in de VS dan waren die in de eerste termijn van Trump ook sceptisch maar uiteindelijk financieel goed af.
Die hebben destijds echt een financieel goede tijd gehad.
Trouwens als je wil zien wat je als ict er verdient in NL tegenover de VS, kijk eens in het tweakertopic;
Wat verdien jij als ict’er
Voor gemiddelde software skills wordt betaald in nl 7800¤ tegenover 16.500$ per maand maar de VS er krijgt een package erbij van ong 100K $ dat is ong 350-400K $ per jaar met lagere belastingdruk EN. Betaalde ziekenfonds en pensioen door de werkgever
High risk, high rewardquote:Op donderdag 13 maart 2025 19:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Lonen zijn sowieso hoger in de VS, maar daar staat ook tegenover dat het levensonderhoud peperduur is en als werknemer heb je weinig tot geen rechten.
En terecht.quote:Op donderdag 13 maart 2025 19:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
High risk, high reward
In nl hebben we liever schijnveiligheid
Ik zou niet in de VS willen wonen nee. Spijkerharde ieder voor zich en God voor ons allen-maatschappij. Ik ben wel voorstander van zaken als een sociaal vangnet, werknemersrechten en dergelijke. En dat mag ook best wat kosten. Maar in de VS vinden ze dat allemaal maar communisme. Zelden zo’n perverse cultuur gezien.quote:Op donderdag 13 maart 2025 19:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
High risk, high reward
In nl hebben we liever schijnveiligheid
Trump heeft echt wel door dat ie bespeeld wordt door Rutte. Vergeet niet dat Rutte ook veel doet voor Trump zoals impopulaire boodschappen brengen, en sinds kort is de toon vanuit de EU over Trump ook gaan luwen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 19:14 schreef Breekfast het volgende:
Als Zelensky dezelfde glibber kwaliteiten als Rutte had gehad dan had hij Trump inmiddels al zover gekregen om Rusland de oorlog te verklaren
Om deze moest ik dan wel weer lachenquote:Op donderdag 13 maart 2025 19:04 schreef Immerdebestebob het volgende:
Dat afgeven op Biden elke keer![]()
Deze is wel mooi iddquote:Op donderdag 13 maart 2025 19:38 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Om deze moest ik dan wel weer lachen
[ x ]
Trump vond dat Mark het geweldig deed en eerlijk is eerlijk, dat houdt in dat hij het ook geweldig deed. Mark weet Trump aardig te bespelen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 19:38 schreef Discombobulate het volgende:
Vonden we echt dat Rutte het goed deed?![]()
Alleen Trump was zowat aan het woord en het ging vaak over andere dingen.
Nee, maar Trump is wel extreem gevoelig voor vleierij en het strelen van zijn ego. Indirect helpt dat denk ik wel om hem aan je kant te krijgen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 19:45 schreef Immerdebestebob het volgende:
Mark heeft toch geen reet te zeggen.
Maar Mark is geen stoer mannetje. Vleierij alleen is niet goed genoeg.quote:Op donderdag 13 maart 2025 19:53 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Nee, maar Trump is wel extreem gevoelig voor vleierij en het strelen van zijn ego. Indirect helpt dat denk ik wel om hem aan je kant te krijgen.
Rutte is dan ook een diplomatiek meesterstrateeg.quote:Op donderdag 13 maart 2025 19:40 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Trump vond dat Mark het geweldig deed en eerlijk is eerlijk, dat houdt in dat hij het ook geweldig deed. Mark weet Trump aardig te bespelen.
Waarom zou je hem niet mogen als hij je reet likt?quote:Op donderdag 13 maart 2025 20:05 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Rutte is dan ook een diplomatiek meesterstrateeg.
Er zijn dan ook weinig mensen in de politiek die hem absoluut niet mogen. Zo heeft hij vermoedelijk Zelensky bespeeld om excuses te maken richting Trump.
Iedereen weet hij te bespelen en ook zo dat het hem of zijn organisatie (VVD, NAVO) weinig tot geen schade oplevert.
De NAVO heeft er dan ook goed aan gedaan om hem als SG aan te stellen.
Huh? Wat is dit voor een rare reactie??quote:Op donderdag 13 maart 2025 20:17 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Waarom zou je hem niet mogen als hij je reet likt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.0 ruggegraat deze manquote:President Donald Trump sprak enthousiast over zijn droom om de grenzen van de VS uit te breiden door Canada over te nemen, terwijl de NAVO-chef zwijgend naast hem zat.
graag op anoniem
Groenland wellicht wel maar Canada is daar een maatje te groot voor denk ik.quote:Op donderdag 13 maart 2025 20:27 schreef Discombobulate het volgende:
Als de VS het zou doen komen ze er gewoon mee weg.
Ze bieden gewoon een ton per bewoner om Groenlanndse stemmen te kopen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 20:35 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Groenland wellicht wel maar Canada is daar een maatje te groot voor denk ik.
Ja, was antwoord op die post boven me. Als ze gewoon het annexeren is het wat morele verontwaardiging maar niemand die wat gaat doen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 20:35 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Groenland wellicht wel maar Canada is daar een maatje te groot voor denk ik.
Omdat je dan een guerrilla oorlog op je handen hebt.quote:Op donderdag 13 maart 2025 20:51 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, was antwoord op die post boven me. Als ze gewoon het annexeren is het wat morele verontwaardiging maar niemand die wat gaat doen.![]()
Eigenlijk moeten ze het gewoon doen. Waarom ook niet.
"Hey I can see Moscow from here".quote:
quote:Op donderdag 13 maart 2025 20:25 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Trump fantaseert over annexatie van Canada tijdens ontmoeting met NAVO-chef
https://www.thedailybeast(...)bonkers-canada-rant/
[ afbeelding ]Rutte deed er verstandig aan er niet tegen in te gaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
0 ruggegraat deze manzeer vocale Trump hater - VEM2012
Kracht van de explosie in combi met water die hem omhoog stuwt?quote:
Als je nog prijs stelt op zaken mogen doen met VS banken, luister je.quote:
Want?quote:Op donderdag 13 maart 2025 20:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Rutte deed er verstandig aan er niet tegen in te gaan.
Ja, dat.quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Want?
"Laat die bejaarde maar lullen?"
quote:Op donderdag 13 maart 2025 20:25 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Trump fantaseert over annexatie van Canada tijdens ontmoeting met NAVO-chef
https://www.thedailybeast(...)bonkers-canada-rant/
[ afbeelding ]Een grote mond tegen je werkgever opzetten is niet zo slim denk ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
0 ruggegraat deze man
Canada is ook zijn werkgever.quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:26 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Een grote mond tegen je werkgever opzetten is niet zo slim denk ik.
Geeft wel een flink risico op een burgeroorlog in de VS en een ineenstorting van hun economie.quote:Op donderdag 13 maart 2025 20:27 schreef Discombobulate het volgende:
Als de VS het zou doen komen ze er gewoon mee weg.
quote:The Kremlin rejected Trump’s Ukraine-Russia envoy, Keith Kellogg, from peace talks, calling him “too close to Ukraine” and “not our kind of person,” NBC reports.
Kellogg was absent from key summits as Putin seeks negotiators of a different “caliber.”
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |