Miss valt er wel een telefoonnummer te regelen, eindelijk een kroeg waar niet alleen maar mannen zijn.quote:Op woensdag 12 maart 2025 13:01 schreef Chivaz het volgende:
Waarom zou je daar als man überhaupt naar binnen willen gaan? Al die vrouwen die daar gaan zitten willen niet dat jij daar binnenkomt als man.
In Genk (België) was hier wel gedoe over.quote:Op woensdag 12 maart 2025 16:46 schreef Apotheose het volgende:
[..]
weigeren niet. Je mag er gerust een kopje koffie drinken (de barbiers die ik ken) als je man/hubbie () er zijn baard laat trimmen. Maar knippen doen ze je niet, nee. En er zijn ook wel vrouwenkappers. Geen idee hoe ze het vinden als er een man bij is.
Ik denk dat het vanwege de naam, kleur en ambiance qua mannen enkel homo’s aantrekt. Denk niet dat vrouwen daar per se aanstoot aan nemen toch?quote:Op woensdag 12 maart 2025 13:01 schreef Chivaz het volgende:
Waarom zou je daar als man überhaupt naar binnen willen gaan? Al die vrouwen die daar gaan zitten willen niet dat jij daar binnenkomt als man.
Alleen de mensen die een rechtszaak willen uitlokken lijkt me.quote:Op woensdag 12 maart 2025 17:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik begrijp dat het voor de wet niet mag maar wat voor vent gaat daar in hemelsnaam binnen zitten als je ongewenst bent
Ladies Night is juist een Amerikaans principe met als doel mannen aan te trekken, de dames drinken gratis, daarom zijn er veel en als gevolg daarvan komen er weer veel mannen.quote:Op woensdag 12 maart 2025 13:05 schreef Hexagon het volgende:
Vroeger was het geen probleem aangezien in Amsterdam jaren zo'n kroeg zat, die heette Saarein.
Maar Ladies Night mag ook niet meer dus lijkt het een logisch gevolg.
Klopt, maar dat fenomeen is niet toegestaan in Nederland.quote:Op donderdag 13 maart 2025 08:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ladies Night is juist een Amerikaans principe met als doel mannen aan te trekken, de dames drinken gratis, daarom zijn er veel en als gevolg daarvan komen er weer veel mannen.
Niemand neemt de Commissie gelijke behandeling en de opvolger daarvan, het College voor de Rechten van de Mens serieus. Politiek instituut die over discriminatie in zien.quote:Op donderdag 13 maart 2025 08:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Klopt, maar dat fenomeen is niet toegestaan in Nederland.
https://nos.nl/artikel/25(...)ladies-night-korting
Misschien kan de eigenaar dan de zaak 7 uur openstellen voor vrouwen en een uurtje voor mannen. Dan is het ook opgelost.quote:Op woensdag 12 maart 2025 13:21 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Hetzelfde als bij de vrouwen voetbaltraining? Bij sportieve activiteiten is scheiden op geslacht gewoon toegestaan en gebeurt het voortdurend.
Als je een zwembad begint alleen voor vrouwen wordt het een ander verhaal.
Die kans is in Lombok vrij hoog ja.quote:Op donderdag 13 maart 2025 08:09 schreef ReplaR het volgende:
Als ik zo de reviews lees is het gewoon weer de zoveelste witwaszaak in dat gebied
Neemt niet weg dat het gewoon niet toegestaan is en het ook nauwelijks nog voorkomt.quote:Op donderdag 13 maart 2025 08:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niemand neemt de Commissie gelijke behandeling en de opvolger daarvan, het College voor de Rechten van de Mens serieus. Politiek instituut die over discriminatie in zien.
Klopt. Vind ik prima.quote:Op donderdag 13 maart 2025 08:54 schreef raptorix het volgende:
Je hebt ook van die gyms alleen voor vrouwen.
Om te trollen?quote:Op woensdag 12 maart 2025 17:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik begrijp dat het voor de wet niet mag maar wat voor vent gaat daar in hemelsnaam binnen zitten als je ongewenst bent
Jawel hoor. Er is toegestane discriminatie en strafbare discriminatie.quote:Op donderdag 13 maart 2025 08:41 schreef HSG het volgende:
Discriminatie op basis van geslacht mag gewoon niet.
Heb je ook een voorbeeld van een echte uitspraak waaruit dat blijkt?quote:Op donderdag 13 maart 2025 08:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat het gewoon niet toegestaan is en het ook nauwelijks nog voorkomt.
Confrontatie zoeken en filmen voor internet points. Is meer iets Amerikaans maar hier zie ik dat ook nog wel gebeuren.quote:Op donderdag 13 maart 2025 09:34 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Om te trollen?
Op dit forum zijn talloze trollen die velen liever kwijt zijn.
Dat had ook een ander doel namelijk om zo veel mogelijk vrouwen als 'product' naar binnen te lokken door ze korting te bieden, waardoor ze uiteindelijk meer mannelijk publiek in de kroeg konden trekken. Bij een "Ladies Night" was het namelijk niet zo dat mannen door de portier worden geweerd, alleen dat de vrouwen minder hoeven te betalen of zelfs gratis konden drinken.quote:Op woensdag 12 maart 2025 15:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Korting geven op basis van geslacht.
Dat kan ook een precedent scheppen voor paren/swingersclubs trouwens die wél losse vrouwen binnen laten maar geen losse mannen, dat is op dezelfde manier discriminerend. Een beleid met 'alleen koppels' is dat niet.quote:Een café mag zich wel richten op een specifieke doelgroep, ook vrouwen. Ook mag een horecagelegenheid zich presenteren als een plek voor en door vrouwen. "Het is echter verboden om mensen, op basis van geslacht, actief te weigeren."
Geen idee of het ooit tot de rechter is gekomen. Blijkbaar is het niet nodig, want houden kroegbazen zich sindsdien grotendeels aan die regel.quote:Op donderdag 13 maart 2025 09:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Heb je ook een voorbeeld van een echte uitspraak waaruit dat blijkt?
Eentje die daarna een klacht kan indienen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 11:31 schreef oheng het volgende:
Wat voor sociopaat wil daar naar binnen.
De belastingdienst of FIOD.quote:Op donderdag 13 maart 2025 11:31 schreef oheng het volgende:
Wat voor sociopaat wil daar naar binnen.
Ja of dat het niet okay is om te zeggen dat zwarte mensen minder rechten hebben en alleen via een aparte ingang naar binnen mogen naar een bijgebouw of beperkte rollen mogen uitoefenen, maar dat het prima is om vrouwen aan diezelfde behandeling te onderwerpen in bepaalde synagogen, moskeeën, orthodoxe kerken.quote:Op woensdag 12 maart 2025 13:04 schreef ems. het volgende:
Vreemde zaak sowieso. De halve wereldbevolking discrimineren en dat moet dan maar kunnen. Als je dan echter een fragment van die gedachtegang zou toepassen en "verboden voor turken" zou zeggen is het huis (terecht) te klein.
Nog lachwekkender zijn de pogingen de kern van milennia oude religies als vrouwvriendelijk neer te zetten. Als je vrouwvriendelijkheid wil, moet je met een systeem beginnen dat in de basis vrouwvriendelijk is.quote:Op donderdag 13 maart 2025 11:52 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja of dat het niet okay is om te zeggen dat zwarte mensen minder rechten hebben en alleen via een aparte ingang naar binnen mogen naar een bijgebouw of beperkte rollen mogen uitoefenen, maar dat het prima is om vrouwen aan diezelfde behandeling te onderwerpen in bepaalde synagogen, moskeeën, orthodoxe kerken.
Maar als dan twee mannen zich melden aan de deur van de paren/swingersclub en beweren dat ze een homostel zijn, dan moeten ze die ook toelaten, want zo'n club mag dan wel een regel hebben dat alleen koppels naar binnen mogen, maar ze mogen niet discrimineren op sexuele geaardheid.quote:Op donderdag 13 maart 2025 10:29 schreef Stoney3K het volgende:
Dat kan ook een precedent scheppen voor paren/swingersclubs trouwens die wél losse vrouwen binnen laten maar geen losse mannen, dat is op dezelfde manier discriminerend. Een beleid met 'alleen koppels' is dat niet.
Je kunt je ook identificeren als vrouw en een hoop stampij tot rechtszaken aan toe maken als ze je weigeren. Gewoon de woke spelregels misbruiken.quote:Op donderdag 13 maart 2025 12:14 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Maar als dan twee mannen zich melden aan de deur van de paren/swingersclub en beweren dat ze een homostel zijn, dan moeten ze die ook toelaten, want zo'n club mag dan wel een regel hebben dat alleen koppels naar binnen mogen, maar ze mogen niet discrimineren op sexuele geaardheid.
Ik zie weinig ophef in het topic noch in de reactie van de Gemeente Utrecht. Ik denk dat jij nog het drukst van iedereen doet eigenlijk?quote:Op donderdag 13 maart 2025 12:35 schreef Gehenna het volgende:
Decennia lang hebben we al mannen café's/barbiers in de punk/speedrock-scene van Eindhoven en Rotterdam bijv. (Tegenwoordig zitten ze overal), Waar vrouwen niet welkom zijn, geen haan die er naar kraait
Genoeg religieuze kringen waar geen vrouw welkom is
Maar een man mag hier geen truttige high-tea doen, en nu staat de wereld weer zogenaamd in de fik
Nee ok![]()
laat ze lekker hun feestje houden.
Haha ja Leuk geprobeerd, het 'wat je zegt ben je zelluf'-argument.quote:Op donderdag 13 maart 2025 12:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik zie weinig ophef in het topic noch in de reactie van de Gemeente Utrecht. Ik denk dat jij nog het drukst van iedereen doet eigenlijk?
Meerdere meldingen in een stad met ~400k inwoners. Een bestemmingsplanwijziging kan al meer mensen tegen de haren instrijken.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:20 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Haha ja Leuk geprobeerd, het 'wat je zegt ben je zelluf'-argument.
Het gaat alleen niet zo op, gezien het feit van "meerdere meldingen van discriminatie" en daar dan weer nieuwsberichten en topics over.
Er zijn afspraken om dat uit het nieuws te houden. Discriminatie-regels snapt iedereen. Lekker korte nieuwsitems. Maar om die wijziging in het bestemmingsplan voor alle belanghebbenden uit te leggen, daar is de hele krant voor nodig. Moet je ook nog eens journalisten hebben die het zelf snappen waar het over gaat. Over dat discriminatie-kunstje schrijven, leren ze op de school voor journalistiek tegenwoordig. Moest ook eerst uitgelegd worden, vijftig jaar geleden snapte niemand er iets van.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Meerdere meldingen in een stad met ~400k inwoners. Een bestemmingsplanwijziging kan al meer mensen tegen de haren instrijken.
Discriminatie mag gewoon niet.quote:Op donderdag 13 maart 2025 09:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jawel hoor. Er is toegestane discriminatie en strafbare discriminatie.
Ik zou daar niet eens naar binnen gaan.quote:Op donderdag 13 maart 2025 10:23 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Wat kan mij het verrotten?
Waarom zou je als vent ook in zo'n haattent naar binnen willen als je toch weggekeken word of als ze je expres uren op je drankje laten wachten om te neten?
Daar zitten van die wijven dat als je ziet dat ze met de auto het water in rijden dat je als vent gewoon fluitend doorloopt.quote:Op donderdag 13 maart 2025 19:21 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik zou daar niet eens naar binnen gaan.
En ik ben een vrouw.
Zullen wel van die wijven zitten die het hardste roepen om gelijkheid.
Gelukkig maar dat het in Nederland niet of niet meer is toegestaan. In Dubai bijvoorbeeld kennen ze ook zoiets. En dan gewoon standaard en niet als specifieke Ladies Night. Bijvoorbeeld: entrance fee (4 alcoholic or non alcoholic drinks included): men 450 AED, women 375 AED. Als je de pech hebt een man te zijn, betaal je dus meer!quote:Op donderdag 13 maart 2025 08:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Klopt, maar dat fenomeen is niet toegestaan in Nederland.
https://nos.nl/artikel/25(...)ladies-night-korting
Waaruit blijkt dat?quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Jij discrimineert de hele dag. Hoop ik tenminste
Hangt er vanaf.quote:Op donderdag 13 maart 2025 17:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Onzin. Weltschmerz heeft gewoon gelijk.
Discriminatie is niets anders dan onderscheid maken.
Oh, ik vond women only gyms altijd wel fijn. Zit er nu ook bij eentje.quote:Op woensdag 12 maart 2025 16:43 schreef Apotheose het volgende:
[..]
zelfs als vrouw krijg ik hier de rillingen van en loop ik er met een gigantische boog omheen. Net zoals women only gym ofzo. Donder op man
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |