abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport / Supervogel maandag 10 maart 2025 @ 11:02:02 #1
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_216995884
Zijn jullie al weer bijgekomen van de stoelendans in de Formule 1 deze winter? Wij ook eindelijk, dus het is weer tijd om de FOK! Formule 1-manager 2025 te openen! *O*
Je kunt weer een team bestaande uit twee coureurs, een chassis en een motor samenstellen. Daarmee kun je punten halen voor de plek waarop die onderdelen in een F1-grandprixweekend zijn geëindigd. Voor die punten wordt budget uitgekeerd, waarmee je je team kunt verbeteren.

De onderdelen variëren in waarde, al naar gelang ze beter of slechter gepresteerd hebben in een raceweekend. Naarmate het F1-seizoen vordert zal de waarde van de onderdelen steeds geleidelijker veranderen. Hierbij geldt dat de recente prestaties wel degelijk nog enkele schommelingen in de waarde van een onderdeel teweeg kunnen brengen. Lees meer hierover in de speluitleg.

Qua puntentelling is er niks veranderd. Net als de voorgaande jaren worden er geen strafpunten uitgedeeld, om een 'dubbele straf' te voorkomen. Wel is er voor de coureur met de snelste raceronde een extra bonus. Voor de sprintraces geldt qua punten de kwalificatie voor de sprintrace als kwalificatie en de race is gewoon de race op zondag. De deadline is elke keer één minuut voor de derde vrije training, bij de Sprintweekenden is dit één minuut voor de kwalificatie.

Om je direct in te schrijven voor de FOK! Formule 1-manager klik je hier. Kijk ook bij de speluitleg of de puntentelling, en als je nog andere vragen hebt, kun je terecht bij de FAQ. Je kunt ook een pm sturen aan FOKmanagers (zonder uitroepteken), of een bericht achterlaten in dit topic.

Wil je meespelen, maar heb je nog geen account op FOK!? Registreer je dan hier!

Let op! De eerste managerronde sluit op zaterdag 15 maart 2025 om 02:29 uur. Zorg dat je voor die tijd je het door jou samengestelde team hebt opgeslagen voor de Grand Prix van Australië.

We wensen je veel plezier met het seizoen 2025 van de FOK! Formule 1-manager!

Voor de eerste deadline kan er onbeperkt (zonder kosten) worden gewisseld.

Het linkje in het menu wordt zsm aangepast naar 2025
  Moderator maandag 10 maart 2025 @ 11:20:49 #2
18653 crew  D.
pi_216996130
Ik lees dat er leuke prijzen te winnen zijn, maar was dat afgelopen seizoen niet zo? Of waren alle prijzen alleen voor de nr. 1?
  Redactie Sport / Supervogel maandag 10 maart 2025 @ 11:26:04 #3
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_216996179
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 11:20 schreef D. het volgende:
Ik lees dat er leuke prijzen te winnen zijn, maar was dat afgelopen seizoen niet zo? Of waren alle prijzen alleen voor de nr. 1?
Eeuwige roem!
En gegarandeerd deelname voor het volgende seizoen :Y
pi_216996191
*O*
  Moderator maandag 10 maart 2025 @ 11:28:52 #5
18653 crew  D.
pi_216996211
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2025 11:26 schreef Pino112 het volgende:

[..]
Eeuwige roem!
En gegarandeerd deelname voor het volgende seizoen :Y
Ah, zo 8-)
pi_216996245
Die prijzen van AM zijn gevaarlijk.
  Redactie Sport maandag 10 maart 2025 @ 12:02:51 #7
274204 crew  Mexicanobakker
pi_216996562
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 11:34 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Williams en Alpine gaan beter zijn lijkt mij.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 10 maart 2025 @ 12:55:41 #8
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_216997020
Ook RB en Haas lijken mij beter.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  Moderator / Redactie Sport maandag 10 maart 2025 @ 13:47:03 #9
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_216997502
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 11:34 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Stroll is ook gevaarlijk :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_216997728
Yes! *O*
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 10 maart 2025 @ 16:19:58 #11
222912 lobotm
Prutsers aan de macht
pi_216999077
Heb nog maar even lopen klikken maar budget is echt te laag iemand die wat kan sponsoren ?

Weet het is traditie maar echt veel variatie lijkt niet echt mogelijk :p
Al is je hardware nog zo snel de software achterhaald hem wel.
pi_217000203
Alles Haas en gaaaaan
pi_217002163
Zijn er hier nog users die nog een andere F1 manager spelen?
Tot nu toe heb ik alleen formule1meester gevonden die gratis is en er interessant uitziet:

https://www.formule1meester.nl/
  maandag 10 maart 2025 @ 21:54:46 #14
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_217003291
Ook dit jaar weer kansloos meedoen *O*
pi_217004068
Gaat iemand nog een FOK!forum subleague aanmaken?
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_217004970
Waarom zie ik de manager van vorig jaar? :? Ik kan me nergens inschrijven.

- Edit: nevermind
De enige echte.
  dinsdag 11 maart 2025 @ 12:26:49 #17
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_217007034
Met dat budget houdt het niet echt over.
Heb eerst alles Sauber erin gekwakt en dan kijken wat je kan.
Maar man man man. De keuze is nie reuze
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_217011462
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 12:26 schreef nils7 het volgende:
Met dat budget houdt het niet echt over.
Heb eerst alles Sauber erin gekwakt en dan kijken wat je kan.
Maar man man man. De keuze is nie reuze
Nope. Alleen Haas en Sauber. Zelfs als je twee onderdelen Sauber neemt kun je nog niks anders nemen. Dacht dat het niet mogelijk was maar het is nog slechter met de keuzes gesteld dan vorig jaar. Sauber kiest niemand (dat is gewoon een rijdende afzetting), dus blijft er voor iedereen alleen maar 4 Haas onderdelen over.

[ Bericht 0% gewijzigd door WeerWachtwoordVergeten op 11-03-2025 19:57:26 ]
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 11 maart 2025 @ 19:54:11 #19
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_217011555
Ik zat even te twijfelen aan mijn topgeheime strategie, maar bedacht me dat mensen die dit niet doorhebben sowieso wel kansloos ten onder zullen gaan later dit seizoen.

Jep, absoluut alleen maar Sauber en Haas. Niets anders is mogelijk, walgelijke prijsverdeling.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_217011666
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 19:54 schreef Nattekat het volgende:
Ik zat even te twijfelen aan mijn topgeheime strategie, maar bedacht me dat mensen die dit niet doorhebben sowieso wel kansloos ten onder zullen gaan later dit seizoen.

[ afbeelding ]
Jep, absoluut alleen maar Sauber en Haas. Niets anders is mogelijk, walgelijke prijsverdeling.
Lance Stroll is geen keus :') Dan wil je gewoon geen punten
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 11 maart 2025 @ 20:04:20 #21
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_217011761
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 19:59 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]
Lance Stroll is geen keus :') Dan wil je gewoon geen punten
Je kan zelfs nog een RB onderdeel aanschaffen met een beetje knutselen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_217012035
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 20:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Je kan zelfs nog een RB onderdeel aanschaffen met een beetje knutselen.
Ja Isaak Hadjar. En dan heb je sowieso drie kansloze keuzes. Zou mij verwonderen als Sauber punten scoort dit jaar. Ze hebben amper doorontwikkeld en zetten alles op de komst van Audi volgend jaar. En ik zie Isaak Hadjar ook niet veel punten pakken in het begin.

Paar punten om over na te denken.

1.Waarom kost Lando Norris meer dan Verstappen. Volgens mij was Verstappen vorig jaar toch echt de kampioen.
2. Waarom is Red Bull bij de motoren 4rde keus en bij het Chasis 2de keus?
3. In het verleden waren de prijzen van de coureurs afgestemd op het aantal punten dat het jaar daarvoor gehaald was. Daarom was Verstappen vorig jaar erg duur. Waarom is daar dit jaar vanaf geweken?
4. Waarom is er nooit rekening gehouden met de hoeveelheid races. Nu zijn er meer races dan 10 jaar geleden maar je budget is hetzelfde gebleven. Snap je nu zelf niet dat daar iets mis is? Als er meer races zijn moet het budget evenredig omhoog.

Neemt niet weg dat ik het leuk vind om mee te doen maar er wordt nooit naar opbouwende kritiek geluisterd.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 11 maart 2025 @ 20:23:40 #23
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_217012092
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 20:18 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]
Ja Isaak Hadjar. En dan heb je sowieso drie kansloze keuzes. Zou mij verwonderen als Sauber punten scoort dit jaar. Ze hebben amper doorontwikkeld en zetten alles op de komst van Audi volgend jaar. En ik zie Isaak Hadjar ook niet veel punten pakken in het begin.
RB, niet Hadjar.
quote:
Paar punten om over na te denken.

1.Waarom kost Lando Norris meer dan Verstappen. Volgens mij was Verstappen vorig jaar toch echt de kampioen.
2. Waarom is Red Bull bij de motoren 4rde keus en bij het Chasis 2de keus?
3. In het verleden waren de prijzen van de coureurs afgestemd op het aantal punten dat het jaar daarvoor gehaald was. Daarom was Verstappen vorig jaar erg duur. Waarom is daar dit jaar vanaf geweken?
4. Waarom is er nooit rekening gehouden met de hoeveelheid races. Nu zijn er meer races dan 10 jaar geleden maar je budget is hetzelfde gebleven. Snap je nu zelf niet dat daar iets mis is? Als er meer races zijn moet het budget evenredig omhoog.

Neemt niet weg dat ik het leuk vind om mee te doen maar er wordt nooit naar opbouwende kritiek geluisterd.
1. Heb je op zitten letten? McLaren is de favoriet, RBR wordt door velen niet eens het tweede team genoemd.
2. Omdat het kan
3. Norris had afgelopen jaar na de zomerstop meer managerpunten dan Verstappen.
4. Ik snap die logica niet. Meer budget aan het begin van het seizoen + meer races = iedereen heeft 4xMcLaren na de zomerstop. (alle onderdelen zouden proportioneel duurder worden als je het startbudget verhoogt, maar goed)

Doet me denken aan die persoon die een paar jaar terug ging klagen dat AM veel te duur was, omdat ze het seizoen ervoor lage middenmoot waren. AM was dat seizoen met gemak het tweede team, dus ze waren zelfs te goedkoop in de manager :D
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_217012119
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 20:18 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Als er meer races zijn, kan je meer geld verdienen. Er is niet meer budget nodig.

We starten allemaal met hetzelfde budget en ook dit jaar zal er weer iemand winnen.
pi_217012332
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 20:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]
RB, niet Hadjar.
[..]
1. Heb je op zitten letten? McLaren is de favoriet, RBR wordt door velen niet eens het tweede team genoemd.
Dus je maakt een manager afgaande op wensdenken in plaats van de realiteit. Beetje vreemd om een manager af te stemmen op wie de favoriet is. Je weet evengoed als ik dat dat na een paar races totaal kan omslaan. De enige juiste methode is gewoon de eindstand van vorig jaar te pakken.
quote:
2. Omdat het kan

Geweldig antwoord. Chapo. Je had ook gewoon Sauber of Williams bovenaan kunnen zetten. Kan ook allemaal.

quote:
Ja en voor de zomerstop had Verstappen meer punten. Wat is nu precies je punt. Dat je gewoon willekeur gebruikt bij het samenstellen van de kosten. Laten we dit jaar de races vanaf de zomerstop pakken als referentiepunt. Lijkt mij dat de beste coureur van het hele jaar bovenaan staat en niet vanaf de zomerstop

quote:
4. Ik snap die logica niet. Meer budget aan het begin van het seizoen + meer races = iedereen heeft 4xMcLaren na de zomerstop. (alle onderdelen zouden proportioneel duurder worden als je het startbudget verhoogt, maar goed)
Je snapte het vorig jaar ook al niet. Als er meer races zijn dan kunnen de coureurs meer punten verdienen en aangezien de kosten voor een coureur tot nu toe altijd bepaald werden door de punten zijn ze gewoon duurder dan voorheen met de huidige situatie. In het verleden kon ik wel een leuke keuze maken in het begin. Als je de drie laagste keuzes toen nam kon je vaak ergens de nummer 4 van kiezen. Ik heb even de manager van 2015 gekeken en toen waren de goedkoopste opties 25 miljoen (3x). Nu 33 miljoen. Scheelt toch 24 miljoen in totaal.
pi_217012647
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 20:40 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]
Dus je maakt een manager afgaande op wensdenken in plaats van de realiteit. Beetje vreemd om een manager af te stemmen op wie de favoriet is. Je weet evengoed als ik dat dat na een paar races totaal kan omslaan. De enige juiste methode is gewoon de eindstand van vorig jaar te pakken.
[..]
Geweldig antwoord. Chapo. Je had ook gewoon Sauber of Williams bovenaan kunnen zetten. Kan ook allemaal.
[..]
Ja en voor de zomerstop had Verstappen meer punten. Wat is nu precies je punt. Dat je gewoon willekeur gebruikt bij het samenstellen van de kosten. Laten we dit jaar de races vanaf de zomerstop pakken als referentiepunt. Lijkt mij dat de beste coureur van het hele jaar bovenaan staat en niet vanaf de zomerstop
[..]
Je snapte het vorig jaar ook al niet. Als er meer races zijn dan kunnen de coureurs meer punten verdienen en aangezien de kosten voor een coureur tot nu toe altijd bepaald werden door de punten zijn ze gewoon duurder dan voorheen met de huidige situatie. In het verleden kon ik wel een leuke keuze maken in het begin. Als je de drie laagste keuzes toen nam kon je vaak ergens de nummer 4 van kiezen. Ik heb even de manager van 2015 gekeken en toen waren de goedkoopste opties 25 miljoen (3x). Nu 33 miljoen. Scheelt toch 24 miljoen in totaal.
Het budget is voor iedereen hetzelfde en er is ieder jaar een winnaar.

We kunnen de auto's goedkoper maken, dan start iedereen met een beter team en dat heft elkaar op.
  dinsdag 11 maart 2025 @ 21:29:09 #27
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_217013221
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 20:40 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]
Resultaten behaald in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.

quote:
[..]
[..]
[..]
Het gaat niet alleen om de beste coureur, maar de combinatie. McLaren was vorig jaar het beste team, Verstappen de beste coureur in het derde team. Lijkt me dat de combinatie ongeveer wel klopt.

quote:
Hoe meer races hoe meer kosten in het begin om te voorkomen dat iedereen halverwege het seizoen al het topteam bij elkaar kan kopen.

Dus dat ze in 2015 goedkoper waren klopt wel. Toen waren er minder races. Verhoudingsgewijs klopt het wel ongeveer. 25 miljoen toen is vergelijkbaar met ruim 30 miljoen nu.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  dinsdag 11 maart 2025 @ 21:42:13 #28
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_217013473
Bwaoh, itsthesameforeverybody.
Feyenoord!!! * Barça
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 11 maart 2025 @ 23:04:57 #29
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_217014903
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 21:29 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Hoe meer races hoe meer kosten in het begin om te voorkomen dat iedereen halverwege het seizoen al het topteam bij elkaar kan kopen.

Dus dat ze in 2015 goedkoper waren klopt wel. Toen waren er minder races. Verhoudingsgewijs klopt het wel ongeveer. 25 miljoen toen is vergelijkbaar met ruim 30 miljoen nu.
Ik ben voor de grap gaan kijken hoe 2015 was afgelopen met de 5 extra races die we nu hebben.

De winnaar kwam 48M te kort om 4xMercedes te hebben. Met pakweg 650 punten per ronde (zal in de praktijk meer zijn geweest doordat het team steeds meer zal scoren door wissels) zou ie de voorlaatste race al 4x Mercedes kunnen betalen. Dan heb je het spel wel echt uitgespeeld :P

2023 was wat dat betreft echt een enorme flop. Iedereen en z'n moeder had tig races voor het einde al een volledig McLaren team, wat gewoon met afstand de beste keus was omdat ze het tweede team achter het onbetaalbare Red Bull waren terwijl ze het vijfde team in de manager waren qua prijs. De volgende upgrade mogelijkheid kwam pas toen Red Bull betaalbaar werd zonder een McLaren onderdeel op te offeren.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_217021449
Ik vind het eigenlijk wel leuk dat je begint met zo weinig budget. Hierdoor kijk ik nu ook naar coureurs waar ik anders amper interesse in zou hebben. En als ik dan tegen het einde van het seizoen de topcoureurs kan kopen, dan voelt het ook echt alsof ik het zelf verdiend heb.
pi_217022237
Hadden we deze discussie vorig jaar ook niet?
pi_217022271
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 17:15 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Klopt.
pi_217022311
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 17:15 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ieder jaar....
pi_217029308
100000 tekort voor Williams chassis ;(
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_217029679
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 10:14 schreef ESF1Gamer het volgende:
100000 tekort voor Williams chassis ;(
Gewoon budget bijkopen via de "buy budget credits" knop.

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 13-03-2025 11:10:35 ]
pi_217030654
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 15:58 schreef gukde het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel leuk dat je begint met zo weinig budget.
De meerderheid denkt daar zo over.
  Redactie Sport vrijdag 14 maart 2025 @ 08:52:34 #37
pi_217042870
Toch maar niet vol op Haas. :')
pi_217042877
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 08:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
Toch maar niet vol op Haas. :')
Gewoon doen
U MAD?
  vrijdag 14 maart 2025 @ 10:07:04 #39
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_217043696
De link via de frontpage brengt me nog naar die van 2024.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 14 maart 2025 @ 10:58:42 #40
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_217044260
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  vrijdag 14 maart 2025 @ 11:45:24 #41
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_217044829
quote:
Had gewoon het cijfertje van de URL verandert maar schrok wel even toen ik op team management keek en ik Daniel Ricciardo in m’n team zag.

Maar gaf het meer aan voor de web admin om het aan te passen
N/A
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 14 maart 2025 @ 13:09:46 #42
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_217045736
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 11:45 schreef nils7 het volgende:

[..]
Had gewoon het cijfertje van de URL verandert maar schrok wel even toen ik op team management keek en ik Daniel Ricciardo in m’n team zag.

Maar gaf het meer aan voor de web admin om het aan te passen
Ja, staat al de hele tijd in de OP :Y

Ik ben geen Breuls helaas.
pi_217046097
Als het zondag regent dan komen de regenrijders bovendrijven.
Dus moet nog maar even goed nadenken.

Is Hulk al eens gefinished in een regenrace? :P
  vrijdag 14 maart 2025 @ 14:09:38 #44
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_217046410
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 13:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als het zondag regent dan komen de regenrijders bovendrijven.
Dus moet nog maar even goed nadenken.

Is Hulk al eens gefinished in een regenrace? :P
niet op t podium helaas
N/A
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 14 maart 2025 @ 23:42:06 #45
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_217053977
Iedereen z'n team klaar?
  zaterdag 15 maart 2025 @ 07:08:37 #46
222912 lobotm
Prutsers aan de macht
pi_217055959
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 23:42 schreef Pino112 het volgende:
Iedereen z'n team klaar?
Komen ook de q points er vandaag ?
pi_217056042
Je zou maar meerdere Haas onderdelen hebben....
  Redactie Sport zaterdag 15 maart 2025 @ 07:57:59 #48
pi_217056126
Ik heb alleen Ocon, 2x Aston toch de juiste keus
  zaterdag 15 maart 2025 @ 09:44:52 #49
222912 lobotm
Prutsers aan de macht
pi_217056852
Denk dat ik vrij aardig zit alleen ik heb niet de punten van yuki gekregen dus bungel nu ergens onderaan :D
pi_217058535
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 09:44 schreef lobotm het volgende:
Denk dat ik vrij aardig zit alleen ik heb niet de punten van yuki gekregen dus bungel nu ergens onderaan :D
Is het mogelijk om met Yuki te starten dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')