abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 maart 2025 @ 16:14:39 #1
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
  zaterdag 8 maart 2025 @ 16:16:57 #2
pi_216974144
Koersk gaat vallen (dankzij Trump)?
https://kyivindependent.c(...)s-telegraph-reports/
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je bent een waardeloze agent.
  Moderator zaterdag 8 maart 2025 @ 16:20:05 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216974176
Gewoon terugtrekken en elders weer doen *O*
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_216974192
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 09:46 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat klopt helemaal, uiteraard nadat ze gecapituleerd waren de smerige lafaards. Ze hadden door moeten vechten. Wat dat betreft is Zelensky dapper vergeleken met ons Koningshuis die al lang en breed vertrokken waren naar het buitenland.
Aan de andere kant toonden ze wel wat meer menselijkheid door te stellen dat het doorvechten tegen een overmacht volkomen zinloos was.
Nu vraag ik mij eigen af, had de toenmalige regering ook geëxecuteerd moeten worden omdat ze kozen om te capituleren of vond je dat een verstandige keuze?
Ik wacht het non antwoord rustig af.
He, gek: je spreekt geen Duits.

Waarom eigenlijk niet?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  Forum Admin zaterdag 8 maart 2025 @ 16:22:28 #5
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216974198
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 16:21 schreef Wantie het volgende:

[..]
He, gek: je spreekt geen Duits.

Waarom eigenlijk niet?
Da's een beste crosspost :D

quote:
7s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 16:12 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Samenvatting? Niet zo'n zin om 20 minutenlang naar die Kermit stem te moeten luisteren :')
Vooral veel open deuren.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_216974202
Kremlin rejects possibility of compromise and refuses to discuss ceasefire
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2025/03/7/7501693/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Moderator zaterdag 8 maart 2025 @ 16:26:02 #7
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_216974220
Putin has also declared 2025 the 'Year of the Defender of the Fatherland' – underlining Putin's efforts to prioritise militarising Russian society and rallying support behind Russia's war effort in Ukraine in 2025.

Ze gaan all-in. Was ook te verwachten natuurlijk. Het wordt gewoon een uitputtingsslag.
pi_216974225
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 16:22 schreef Aether het volgende:
Logisch, die hebben nu de wind mee, nu Trump het Oekraïne moeilijk maakt zich te verdedigen.
  zaterdag 8 maart 2025 @ 16:29:50 #9
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216974254
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 12:52 schreef HiZ het volgende: [..] Het probleem is dat hij dat niet doet. Het bondgenootschap was geen eenrichtingsverkeer. Het feit dat wij ons in de luren hebben laten leggen door 70 jaar agressief uitgedragen Atlanticisme maakt niet dat daarmee de Amerikanen niet onbetrouwbaar kunnen zijn tot het punt dat ze de vijand zijn.
Klopt maar we kunnen het wel dus ook deels onszelf verwijten dat we het zo ver hebben laten komen.
quote:
De afhankelijkheid van Europa was een functie van de Amerikaanse politiek om ons afhankelijk te houden. En tot het moment dat het Witte Huis werd overgenomen door Putin Asset Trump was de Amerikaanse eis dat wij meer zouden doen nooit een eis dat wij dat zelfstandig zouden doen.
Klopt maar als wij het signaal onder Obama al hadden opgepakt en de lessen uit 2008 en 2014 hadden getrokken had heel Europa de 2% lijn kunnen aanhouden. Het feit dat de Fransen in Libië al vrij snel door de bommen heen waren was ook een signaal. Europa had rond 2010 moeten besluiten meer een eigen geopolitieke koers te varen, zelf beslissingen te kunnen nemen en de autonomie te vergroten. Dit is ons allemaal "overkomen".
  zaterdag 8 maart 2025 @ 16:30:39 #10
pi_216974273
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 16:22 schreef Aether het volgende:
Er komt ook geen vrede (vanuit) Rusland, omdat dit economische chaos oplevert. Werkloosheid zal dan gaan stijgen en de lonen dalen. Je gaat sociale onrust krijgen met werklozen en gefrustreerde ex-soldaten die een redelijke bedreiging zullen vormen en dus zal kabouter Poetin alles doen om de oorlog zoveel mogelijk te rekken.

Bekijk deze YouTube-video
pi_216974277
Tegenwoordig staat de wereld op zijn kop, maar niet overal in het westen is de kijk op al het gebeuren niet exact dezelfde. Dit artikel gaat over de Griekse pov.

Greece must adjust to Turkey’s growing importance for European security
https://www.ekathimerini.(...)r-european-security/
During the Crimean War, Great Britain and France formed an alliance with the Ottoman Empire against Russia and Greece. A similar shift in the European balance of power is now under way. As a small state in a dangerous neighborhood, Greece must read the room to avoid becoming sidelined within Europe by Turkey.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator zaterdag 8 maart 2025 @ 16:34:42 #12
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216974319
Het is ook niet echt nieuw dat Amerika keuzes maakt die lijnrecht tegenover Europa staan

Denk aan Nederlands Indië of de Suez crisis en nog een hele lijst tot Afghanistan aan toe

Enige wat echt nieuw is is dat de potus hardop fuck you Europa zegt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_216974321
We zijn weer terug in de Juli-crisis van 1914.
Alle Europese landen op oorlogspad, en de EU onder Von der Leyen in de rol van het Habsburgse dubbelmonarchie, als zwakste partij die het lont alsnog in het kruitvat gaat gooien.
  Forum Admin zaterdag 8 maart 2025 @ 16:37:00 #14
pi_216974336
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 16:34 schreef sp3c het volgende:
Het is ook niet echt nieuw dat Amerika keuzes maakt die lijnrecht tegenover Europa staan

Denk aan Nederlands Indië of de Suez crisis en nog een hele lijst tot Afghanistan aan toe

Enige wat echt nieuw is is dat de potus hardop fuck you Europa zegt
Nah niet helemaal mee eens, waar de VS normaliter doodleuk hun eigen gang ging zonder zich te bekommeren om wat anderen er van vonden gooien ze nu zo'n beetje alles en iedereen voor de bus. Zelfs als het al voor de buhne was zijn allianties een vorm van soft power.

Da's wel een verschuiving van mentaliteit.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_216974338
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 16:34 schreef Idisrom het volgende:
Alle Europese landen op oorlogspad, en de EU onder Von der Leyen in de rol van het Habsburgse dubbelmonarchie, als zwakste partij die het lont alsnog in het kruitvat gaat gooien.
Die oorlog eindigde uiteindelijk met de de neergang van drie imperiums. Dat belooft wat ^O^
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Forum Admin zaterdag 8 maart 2025 @ 16:38:25 #16
pi_216974347
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 16:37 schreef egayalS het volgende:

[..]
Die oorlog eindigde uiteindelijk met de de neergang van drie imperiums. Dat belooft wat ^O^
Ik zie er al twee in ernstig verval. Al jaren lang, trouwens.
pi_216974355
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 16:16 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk niet dat dit gebeurt dankzij Trump. Ik had al verwacht dat de Russen in de tweede helft van september zou proberen de Oekraïense boel daar af te sluiten door een tangbeweging.
Wat Trump wel versneld heeft, dat hij de frontlijn wil bevriezen, waardoor de Russen geforceerd worden om nu sneller de rest van de oblast Koersk te bevrijden.
Anders hadden ze dit projekt uitgesteld tot mei/juni met het einde van het schoolseizoen.
  zaterdag 8 maart 2025 @ 16:47:25 #18
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216974431
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 16:39 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ik denk niet dat dit gebeurt dankzij Trump. Ik had al verwacht dat de Russen in de tweede helft van september zou proberen de Oekraïense boel daar af te sluiten door een tangbeweging.
Wat Trump wel versneld heeft, dat hij de frontlijn wil bevriezen, waardoor de Russen geforceerd worden om nu sneller de rest van de oblast Koersk te bevrijden.
Anders hadden ze dit projekt uitgesteld tot mei/juni met het einde van het schoolseizoen.
Te bevrijden?
pi_216974432
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 16:16 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
SPOILER
Trump zal vast denken dat hij op deze manier gemakkelijker tot een deal komt. Rusland gaat natuurlijk nooit een deal accepteren waarbij nog een stukje van hun land bezet is.
pi_216974461
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 16:34 schreef Idisrom het volgende:
Wat heb jij gerookt?
  zaterdag 8 maart 2025 @ 16:55:10 #21
pi_216974487
In navolging van het nieuws over de "meatgrinders" voor Russische moeders is er wat ophef geweest.

United Russia Criticized for Gifting Meat Grinders to Fallen Soldiers’ Mothers
https://www.themoscowtime(...)diers-mothers-a88281

SPOILER
  zaterdag 8 maart 2025 @ 16:55:47 #22
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216974493
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 16:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Trump zal vast denken dat hij op deze manier gemakkelijker tot een deal komt. Rusland gaat natuurlijk nooit een deal accepteren waarbij nog een stukje van hun land bezet is.
trunp wil gewoon dat Zelensky weg gaat , zodat zijn vriend Putin de controle overneemt en dan op zijn gemak op zoek kan naar het volgende slachtoffer om de aloude USSR te herstellen

Trump gaat vervolgens verder met het gek maken van de canadezen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216974612
twitter
pi_216974692
Ik denk dat er nog wel aan tafel gezeten gaat worden. Poetin weet ook heel goed dat hij dit niet heel veel langer volhoud met z'n economie. Midden, eind 2025 gaat het echt zeer doen.

Dus dat ze nu all in gaan is denk ik om nog wat winst te boeken voordat er eventueel een staakt het vuren gaat komen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 8 maart 2025 @ 17:15:13 #25
pi_216974716
Ukrainian forces fighting inside Russia are almost surrounded, open source maps show
https://www.reuters.com/w(...)rce-maps-2025-03-07/

Dit gaat niet goed.

SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')