https://nos.nl/artikel/25(...)-voor-feminist-marchquote:In Amsterdam doen duizenden mensen mee aan de Feminist March. Ze lopen deze Internationale Vrouwendag van de Dam naar het Museumplein om op te komen voor vrouwenrechten. Vanwege de drukte wordt het tram- en autoverkeer omgeleid.
Het thema van de mars dit jaar is The Future is Feminist. "In het licht van groeiende ongelijkheid, sociale onrechtvaardigheid en wereldwijde uitdagingen is het nu tijd voor actie", schrijven de initiatiefnemers. Aan de mars doen onder andere feministische organisaties, mensenrechtenorganisaties en vakbond FNV mee.
Deelnemers dragen protestborden met teksten als "Kwaad op het patriarchaat", "Abortus in de grondwet" en "Mansplain anders ff waarom ik hier sta".
Vorig jaar ging de Feminist March om veiligheidsredenen niet door. De organisatie zei toen bezorgd te zijn over de veiligheid van pro-Palestijnse betogers, naar aanleiding van een eerder politieoptreden tegen pro-Palestijnse demonstranten.
Je bent een mooi voorbeeld, je laat precies zien waarom het ook hier nodig is.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:33 schreef Richestorags het volgende:
Mansplain
Rot op met je seksisme, politiseer je beweging niet met Palestina en ga protesteren tegen vrouwenonderdrukking in Afghanistan en Iran en stop met de hoofddoek als symbool van vrijheid te framen.
Dan kunnen we het nog serieus nemen.
Nee hoor. Ik laat zien waarom dat schizo 4th wave feminism zo'n vijandige, debiele beweging is.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je bent een mooi voorbeeld, je laat precies zien waarom het ook hier nodig is.
Het is internationale vrouwendag, er mag gedemonstreerd worden. Jij bepaald dus even niks. Wie is hier nu debiel en vijandig?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik laat zien waarom dat schizo 4th wave feminism zo'n vijandige, debiele beweging is.
Ik begin toch niet over mansplaining? Ik bepaal sowieso niks. Ik mag wel mijn mening geven en ik geef aan waarom ze geen "allies" hebben.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het is internationale vrouwendag, er mag gedemonstreerd worden. Jij bepaald dus even niks. Wie is hier nu debiel en vijandig?
Klopt, hoe gaan ze het anders snappen als wij het hen niet uitleggen?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je bent een mooi voorbeeld, je laat precies zien waarom het ook hier nodig is.
Gelden de grammaticaregels ook niet op internationale vrouwendag?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het is internationale vrouwendag, er mag gedemonstreerd worden. Jij bepaald dus even niks. Wie is hier nu debiel en vijandig?
Is bedacht door het patriarchaat. Er bestaat geen objectieve waarheid, net als dat gender niet bestaat.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:43 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Gelden de grammaticaregels ook niet op internationale vrouwendag?
quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:42 schreef Cruzinats het volgende:
Abortus = moord
Het zegt trouwens ook veel over hoe goed vrouwen het in het westen wel niet hebben als je grootste angst is of je in de toekomst nog wel legaal een pril leven mag beëindigen op kosten van de belastingbetaler.
Neem gaza, daar hebben vrouwen het pas slecht, maar dat past natuurlijk niet in het grote boze blanke man narratief wat de wokies voeren.
Je gaat meteen op de persoon i.p.v. op de punten die worden aangedragen. Tsja.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:49 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]![]()
Heb er niet meer over te zeggen en ben weer weg hier.
Al die gefrustreerde mannetjes.
Je draagt je punt bij met scheldwoorden en dreigwoorden!quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je gaat meteen op de persoon i.p.v. op de punten die worden aangedragen. Tsja.
Maar wat voor rechten hebben vrouwen anno 2025 niet waarvoor ze nu daar op de Dam staan?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het hedendaagse feminisme vecht alleen nog tegen spoken zoals de grote boze blanke man en andere inhoudloze stokpaardjes die verder nauwelijks meer relevant zijn.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:49 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]![]()
Heb er niet meer over te zeggen en ben weer weg hier.
Al die gefrustreerde mannetjes.
Dreigwoorden?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je draagt je punt bij met scheldwoorden en dreigwoorden!
Hoe kan daar dan nog serieus op worden gereageerd dan? De haat spat er vanaf.
Nou, toedels.
Ik zou eerder denken aan het behouden van rechten die ze hebben. Conservatisme is in opkomst en daar in heb je weer een subgroep die denkt dat vrouwen broedmachines zijn en voor het huis moeten zorgen. Denk aan figuren als Baudet en Tate.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar wat voor rechten hebben vrouwen anno 2025 niet waarvoor ze nu daar op de Dam staan?
Lees dit maar door.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar wat voor rechten hebben vrouwen anno 2025 niet waarvoor ze nu daar op de Dam staan?
Helemaal eens.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik zou eerder denken aan het behouden van rechten die ze hebben. Conservatisme is in opkomst en daar in heb je weer een subgroep die denkt dat vrouwen broedmachines zijn en voor het huis moeten zorgen. Denk aan figuren als Baudet en Tate.
Ik krijg wel jeuk van termen als mansplaining en die muppet met die palestina vlag moet je ook ff uitleggen dat dat eerder contraproductief werkt.
Ik zie allemaal excessen die maar weinig met feminisme te maken hebben.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik zou eerder denken aan het behouden van rechten die ze hebben. Conservatisme is in opkomst en daar in heb je weer een subgroep die denkt dat vrouwen broedmachines zijn en voor het huis moeten zorgen. Denk aan figuren als Baudet en Tate.
Ik krijg wel jeuk van termen als mansplaining en die muppet met die palestina vlag moet je ook ff uitleggen dat dat eerder contraproductief werkt.
Dan zou ik nog even de comment van Richestorags lezen waar je op reageerde, want die zei exact hetzelfde.quote:
Feminisme is in de kern opkomen voor vrouwenrechten, dus ook het verdedigen er van.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 17:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zie allemaal excessen die maar weinig met feminisme te maken hebben.
Het is de toon die de muziek maakt.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 17:00 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dan zou ik nog even de comment van Richestorags lezen waar je op reageerde, want die zei exact hetzelfde.
Die reageert alleen op ‘mansplain’ en de rest heeft ie niks van gezegd.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 17:00 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dan zou ik nog even de comment van Richestorags lezen waar je op reageerde, want die zei exact hetzelfde.
Dat moet in je aard liggen.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 17:03 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Ik had graag meegedaan, maar ik helaas betere dingen te doen.
Dat doet er natuurlijk wel toe Straat. Je kan niet met droge ogen blijven beweren dat je als feminist opkomt voor vrouwenrechten als er naast je doodleuk een Hamas aanhanger met een pallie vlag staat te wapperen.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 17:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Feminisme is in de kern opkomen voor vrouwenrechten, dus ook het verdedigen er van.
Dat vierde, of zitten we inmiddels in de vijfde? golf feminisme gekaapt is door mensen met een bijzondere agenda doet daar niets aan af imo.
Da's individueel hé. Ik snap je punt wel ; ik geef ook hierboven al aan dat ik liever een soort zelfreinigend vermogen had gezien op dat vlak maar dat is nou eenmaal niet zo. Je weet zelf ook wat voor reactie je krijgt als je iemand die zo snugger is om met een palestina vlag op zo'n dag te zwaaien gaat aanspreken.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 17:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat doet er natuurlijk wel toe Straat. Je kan niet met droge ogen blijven beweren dat je als feminist opkomt voor vrouwenrechten als er naast je doodleuk een Hamas aanhanger met een pallie vlag staat te wapperen.
Staan die er massaal?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 17:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat doet er natuurlijk wel toe Straat. Je kan niet met droge ogen blijven beweren dat je als feminist opkomt voor vrouwenrechten als er naast je doodleuk een Hamas aanhanger met een pallie vlag staat te wapperen.
Altijd weer van die mannen die oplossingen willen aandragen terwijl die vrouwen gewoon even hun verhaal kwijt moeten.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die mensen zijn niet exemplarisch voor het onderwerp inderdaad. Wel eisen ze veel van de aandacht op.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 17:05 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Staan die er massaal?
Ik zie op de foto’s van de demonstratie alleen maar vrouwen en meisjes van alle leeftijden.
Vergroot jij dit nu niet uit om het alleen nog maar over te hebben?
Dat is ook helemaal prima. Echter slaan ze in het wild om zich heen. Ook is het vreemd dat ze de Islam omarmen en zich bijvoorbeeld tegen een Lale Gül keren.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik geef een valse noot terug op een valse nootquote:Op zaterdag 8 maart 2025 17:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is de toon die de muziek maakt.
Ik vind 8 maart belangrijk om even stil te staan bij de rechten van vrouwen en hoe belangrijk die zijn, waarom worden er weer allerlei andere dingen bij gehaald?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 17:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is ook helemaal prima. Echter slaan ze in het wild om zich heen. Ook is het vreemd dat ze de Islam omarmen en zich bijvoorbeeld tegen een Lale Gül keren.
Hoe kom je erbij dat ik het over jou had? Ik had het over de groep waar ik het vanaf begin af aan al over had: de mansplain Palestina groep.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 17:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik vind 8 maart belangrijk om even stil te staan bij de rechten van vrouwen en hoe belangrijk die zijn, waarom worden er weer allerlei andere dingen bij gehaald?
Ik omarm de islam helemaal niet en keer ook niet de rug naar Lale Gul, waarom haal je dat er bij?
Beste post van 8 Maart 2025 op FOK!quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:52 schreef Pek het volgende:
Prima hoor, als ze om zes uur maar weer thuis is om de piepers op tafel te zetten
Daar mankeert helemaal niks aan, maar de Nederlandse taal moet en zal z.s.m. uitgefaseerd worden.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:30 schreef Idisrom het volgende:
Wat mankeert er aan de term 'Internationale vrouwendag'?
Raadselachtig waarom deze post niet meer plusjes krijgt.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Lees dit maar door.
https://www.mensenrechten(...)ken-terug-en-vooruit
Dit soort reacties, hoe "grappig" bedoeld ook, zijn onderdeel van het probleem.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:52 schreef Pek het volgende:
Prima hoor, als ze om zes uur maar weer thuis is om de piepers op tafel te zetten
Nee.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:56 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Het hedendaagse feminisme vecht alleen nog tegen spoken zoals de grote boze blanke man en andere inhoudloze stokpaardjes die verder nauwelijks meer relevant zijn.
De twee grootste gevaren van vrouwen wereldwijd en ook in Nederland zijn 1) de islam en 2) de transgender agenda die wil afdwingen dat transjes ook vrouw zijn.
Hangt ervanaf of je in de veronderstelling bent dat er een probleem is, lijkt me.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 17:47 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dit soort reacties, hoe "grappig" bedoeld ook, zijn onderdeel van het probleem.
Irrelevant voor hetgeen ze voor demonstreren.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 17:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Beelden gezien. Waarom zien feministen er eigenlijk altijd ongewassen en onverzorgd uit?
Nou, als ze willen dat wij meedoen zou dat wel handig zijn.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 18:00 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Irrelevant voor hetgeen ze voor demonstreren.
Oh, dus om vrouwen gelijkwaardig te behandelen moeten ze er eerst maar eens uit gaan zien zoals jij wil?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 18:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nou, als ze willen dat wij meedoen zou dat wel handig zijn.
Tja, het college voor de rechten van de mens dat niet weet wat mensenrechten zijn.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Lees dit maar door.
https://www.mensenrechten(...)ken-terug-en-vooruit
Rechten worden altijd op papier geregeld. Daar kunnen we niet zoveel mee. Dat de praktijk niet tot gelijke uitkomsten leidt ook niet, want daar gaan gelijke rechten helemaal niet over en zijn die ook nooit over gegaan. Je kunt nog wat recht maken om gelijke rechten wat beter te beschermen tegen de praktijk maar dat is grotendeels al gebeurd.quote:Op papier zijn rechten van vrouwen vaak wel goed geregeld, maar in praktijk treedt er regelmatig genderongelijkheid op.
Ik begon er niet over he... Mijn opmerking was een flauw grapje, til er niet zo zwaar aan.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 18:12 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Oh, dus om vrouwen gelijkwaardig te behandelen moeten ze er eerst maar eens uit gaan zien zoals jij wil?
Veel elementen van het stuk schrijven naar de gewenste uitkomst toe. Het komt erg faculteit sociale "wetenschappen" over.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 18:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Tja, het college voor de rechten van de mens dat niet weet wat mensenrechten zijn.
[..]
Rechten worden altijd op papier geregeld. Daar kunnen we niet zoveel mee. Dat de praktijk niet tot gelijke uitkomsten leidt ook niet, want daar gaan gelijke rechten helemaal niet over en zijn die ook nooit over gegaan. Je kunt nog wat recht maken om gelijke rechten wat beter te beschermen tegen de praktijk maar dat is grotendeels al gebeurd.
Partnergeweld hebben we ook geen invloed op. Dat voorkomen zit hem doorgaans in de partnerkeuze. Daar waar ze machtsongelijkheid noemen blijken ze het over rolpatronen en stereotypen te hebben, dat is heel iets anders en daar hebben gelijke rechten weer niks mee te maken.
Dat is niet flamebaterig genoeg denk ik.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:30 schreef Idisrom het volgende:
Hier hebben we al eerder een discussie over gehad. Er zijn hele onderzoeken gedaan naar partnergeweld en je veegt die gewoon van tafel met dat het ligt aan de partnerkeuze.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 18:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Tja, het college voor de rechten van de mens dat niet weet wat mensenrechten zijn.
[..]
Rechten worden altijd op papier geregeld. Daar kunnen we niet zoveel mee. Dat de praktijk niet tot gelijke uitkomsten leidt ook niet, want daar gaan gelijke rechten helemaal niet over en zijn die ook nooit over gegaan. Je kunt nog wat recht maken om gelijke rechten wat beter te beschermen tegen de praktijk maar dat is grotendeels al gebeurd.
Partnergeweld hebben we ook geen invloed op. Dat voorkomen zit hem doorgaans in de partnerkeuze. Daar waar ze machtsongelijkheid noemen blijken ze het over rolpatronen en stereotypen te hebben, dat is heel iets anders en daar hebben gelijke rechten weer niks mee te maken.
Hij heeft wel gelijk. Vrouwen hebben gelijke rechten als het gaat om bescherming op dat vlak.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 18:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hier hebben we al eerder een discussie over gehad. Er zijn hele onderzoeken gedaan naar partnergeweld en je veegt die gewoon van tafel met dat het ligt aan de partnerkeuze.
Wat zou het een mooie wereld zijn als het zo simpel was allemaal, en je het al snel aan zijn neus kon zien ofzo.
Dat kan niet meer, want 'vrouw' betekent niets meer tegenwoordig. Daarom komt de NOS ook met een artikel over sportvrouwen waar een kerel die meedoet aan darts uitgelicht wordtquote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:30 schreef Idisrom het volgende:
Transvrouwen zijn vrouwen. Als ze vrouwen zijn, zijn ze geen transvrouwen en staat er vrouwen zijn vrouwen, wat klopt. Het statement spreekt zichzelf dus tegen.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 18:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat kan niet meer, want 'vrouw' betekent niets meer tegenwoordig. Daarom komt de NOS ook met een artikel over sportvrouwen waar een kerel die meedoet aan darts uitgelicht wordt
Lees eens de link door die ik plaatste. Je komt met allerlei dingen waar ik het helemaal niet over heb gehad?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 18:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk. Vrouwen hebben gelijke rechten als het gaat om bescherming op dat vlak.
Als jij door je partner in elkaar wordt geslagen, welke rechten heb jij dan niet die ik wel heb? Qua voorzieningen is er zelfs meer. Blijf van mijn lijf huizen zijn er naar rato niet in dezelfde mate voor mannen.
Wat zou er op dat vlak op het gebied van rechten kunnen verbeteren?
Buiten rechten om, wat zou er maatschappelijk kunnen verbeteren? Je zegt dat het niet zo simpel is maar als een vrouw haar eigen mishandelaar niet herkent hoe moet ik dan herkennen dat mijn buurman zijn vrouw mishandelt bijvoorbeeld?
Ik vroeg aan jou wat er dan kon verbeteren omdat jij zei dat het statement dat het neerkomt op partnerkeuze niet klopte.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 18:41 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Lees eens de link door die ik plaatste. Je komt met allerlei dingen waar ik het helemaal niet over heb gehad?
Verder, er is ook een internationale mannendag.
Ik ontken toch nergens dat hier gelijke rechten zijn? Alleen is het een feit dat die in de praktijk vaak niet gelijk zijn, zoals bij een zwangere vrouw op het werk. Er valt echt nog iets te verbeteren.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 18:45 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik vroeg aan jou wat er dan kon verbeteren omdat jij zei dat het statement dat het neerkomt op partnerkeuze niet klopte.
Ik ging verder ook in op WS, die terecht aankaartte dat er gelijke rechten zijn.
Prima dat er ook een mannendag is. Als ze daar met Tate bordjes rondlopen en gaan praten over "gleufdieren" o.i.d. vind ik dat net zo triest.
Over die foute partnerkeuze.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 18:45 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik vroeg aan jou wat er dan kon verbeteren omdat jij zei dat het statement dat het neerkomt op partnerkeuze niet klopte.
Ik ging verder ook in op WS, die terecht aankaartte dat er gelijke rechten zijn.
Prima dat er ook een mannendag is. Als ze daar met Tate bordjes rondlopen en gaan praten over "gleufdieren" o.i.d. vind ik dat net zo triest.
Boeit mij geen flikker hoe iemand zichzelf noemt of wat ze zijn: als ze in de sport maar mee doen in de categorie waarin ze thuishoren:quote:Op zaterdag 8 maart 2025 18:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Transvrouwen zijn vrouwen. Als ze vrouwen zijn, zijn ze geen transvrouwen en staat er vrouwen zijn vrouwen, wat klopt. Het statement spreekt zichzelf dus tegen.
Het ging over geweld. Wat valt daar te verbeteren, wetende dat er gelijke rechten zijn? Ik stel je een vraag uit interesse he, je mag je schild best laten zakken nuquote:Op zaterdag 8 maart 2025 18:51 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik ontken toch nergens dat hier gelijke rechten zijn?
Alleen is het een feit dat die in de praktijk vaak niet gelijk zijn, zoals bij een zwangere vrouw op het werk.
Nou, het is vooral een ontestbare hypothese. Hadden die mannen ook hun partner vermoord als ze gay waren en was het dan "homocide" geweest? Dat kunnen we nooit weten. Het enige dat we nu weten is dat het onder heteromannen voorkomt bij hun partner. Heteromannen scoren sowieso op heel veel indicatoren anders dan homomannen en dit is er één van.quote:Dat het simpelweg ligt aan de partnerkeuze dat er femicide bestaat is te simplistisch, het zijn vaak de mannen waarvan werd gedacht dat ze geen vlieg kwaad deden en er zit een complexe psychologische dynamiek achter, en ook bepaalde gedachten diep van binnen bij sommige mannen over hoe ze vinden dat een vrouw zich hoort te gedragen.
Dat kan. De vraag is dan: hoe kunnen we vrouwen beter helpen dan nu gebeurt die in zo'n situatie zitten?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 18:53 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Over die foute partnerkeuze.
Misschien was die partner in het begin van die relatie wel de ideale schoonzoon, en begon hij pas met mishandelen toen hij na zijn ontslag een drankprobleem kreeg.
Toen ze samen 3 kinderen hadden.
Nou ik denk dat het beste een grote stap is om je kinderen bij de vader weg te halen en een ander huis te zoeken, en daarbij nog proberen je baan te houden en je geestelijke gezondheid. (omdat je dus werd mishandeld)quote:Op zaterdag 8 maart 2025 19:00 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat kan. De vraag is dan: hoe kunnen we vrouwen beter helpen dan nu gebeurt die in zo'n situatie zitten?
Het gaat erom wie er wel en geen invloed op heeft. Meer dan ze voor de rechter brengen kunnen we niet doen, het is de inschatting van de vrouw in kwestie of het een goeie vent is of niet.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 18:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hier hebben we al eerder een discussie over gehad. Er zijn hele onderzoeken gedaan naar partnergeweld en je veegt die gewoon van tafel met dat het ligt aan de partnerkeuze.
Wat zou het een mooie wereld zijn als het zo simpel was allemaal, en je het al snel aan zijn neus kon zien ofzo.
Ja, maar dit ook een algehele begripsvervaging om vooral niet precies te zijn, niet de vinger op de zere plek te leggen maar een wolk van vaagheden van alles te insinueren.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 18:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Veel elementen van het stuk schrijven naar de gewenste uitkomst toe. Het komt erg faculteit sociale "wetenschappen" over.
Het stuk over de loonkloof bijvoorbeeld. Los van het feit dat het een nogal hardnekkige mythe is, is de eindconclusie dat het "genderdiscriminatie" is. Een andere verklaring als "mannen onderhandelen assertiever" wordt niet eens gegeven.
Je zou kunnen stellen dat dat een probleem an sich is maar de uitkomst wordt zo lui naar toegewerkt.
Oké, hoe zou dat eruit zien?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 19:03 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou ik denk dat het beste een grote stap is om je kinderen bij de vader weg te halen en een ander huis te zoeken, en daarbij nog proberen je baan te houden en je geestelijke gezondheid. (omdat je dus werd mishandeld)
Dus daar zou wel wat steun welkom zijn, denk ik.
Bij dat hele proces.
Minstens een verlof, ik kan me zo voorstellen dat het onmogelijk is om je kinderen op een verantwoordelijke manier onder te brengen (want bij de vader kan niet) te blijven werken, en nog te zorgen voor een nieuwe veilige woonplaats.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 19:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Oké, hoe zou dat eruit zien?
Dat er een verlof komt voor zo'n proces? Vanuit de instanties zie ik het niet snel gebeuren, die zijn nu al overbelast.
Nu, dat moet mogelijk zijn. Tegenwoordig is er zelfs 12 weken transitieverlof....quote:Op zaterdag 8 maart 2025 19:12 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Minstens een verlof, ik kan me zo voorstellen dat het onmogelijk is om je kinderen op een verantwoordelijke manier onder te brengen (want bij de vader kan niet) te blijven werken, en nog te zorgen voor een nieuwe veilige woonplaats.
Dat lijkt me een beetje teveel van het goede.
Ik reageerde eigenlijk alleen op "je hebt de verkeerde partner gekozen." Mijn ex-man was een hele goede partner tot hij een alcoholprobleem kreeg, en van die alcohol heel agressief werd. Dat begon allemaal veel later.
Dus dat kan ik de loop van de tijd veranderen. Mensen kunnen veranderen.
Ik moet nu werken.
Welke ongelijkheid, onrechtvaardigheidquote:"In het licht van groeiende ongelijkheid, sociale onrechtvaardigheid en wereldwijde uitdagingen is het nu tijd voor actie", schrijven de initiatiefnemers. Aan de mars doen onder andere feministische organisaties, mensenrechtenorganisaties en vakbond FNV mee.
Inderdaad. Een vrouw telt voor de helft mee, maar hey ze doet wel mee.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 19:29 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Moslims zijn de grootste voorstanders van vrouwenrechten, dat weet je zo onderhand toch wel?
Helemaal mee eens, ik vind ook dat elk ongeboren leven beschermd moet worden, ook de levens die worden vermoord tijdens een masturbatie sessie van een man.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:42 schreef Cruzinats het volgende:
Abortus = moord
Het zegt trouwens ook veel over hoe goed vrouwen het in het westen wel niet hebben als je grootste angst is of je in de toekomst nog wel legaal een pril leven mag beëindigen op kosten van de belastingbetaler.
Neem gaza, daar hebben vrouwen het pas slecht, maar dat past natuurlijk niet in het grote boze blanke man narratief wat de wokies voeren.
Handjes boven de lakensquote:Op zaterdag 8 maart 2025 19:51 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, ik vind ook dat elk ongeboren leven beschermd moet worden, ook de levens die worden vermoord tijdens een masturbatie sessie van een man.
Immers heeft God elke zaadcel bedoeld om uit te groeien tot mens, dus mannen moeten vervolgd worden voor infancide wanneer ze masturberen.
#everylifecountsevenyourfapsession
Omdat deze user het altijd wil uitvechten als je mening hem niet bevalt. Dodelijk vermoeiend...quote:Op zaterdag 8 maart 2025 17:31 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik omarm de islam helemaal niet en keer ook niet de rug naar Lale Gul, waarom haal je dat er bij?
Omdat dat helemaal niet over rechten gaat.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 17:46 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Raadselachtig waarom deze post niet meer plusjes krijgt.
Het gaat hen dan om de vrouwen en kinderen. Niet om al die knotsgekke kerels die altijd maar willen vechten omdat ze het niet eens kunnen worden.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 20:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
Feminisme en pro-Palestina.
Dan heb je het echt niet begrepen
Die vrouwen die zich moeten bedekken want anders hel?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 20:43 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het gaat hen dan om de vrouwen en kinderen. Niet om al die knotsgekke kerels die altijd maar willen vechten omdat ze het niet eens kunnen worden.
Van wie moeten ze dat? Juist...quote:Op zaterdag 8 maart 2025 20:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die vrouwen die zich moeten bedekken want anders hel?
Als vrouwen het voor het zeggen zouden hebben zouden we deze totaal fucked up wereld helemaal niet hebben.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 20:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Deze acrobatische kunstgrepen zijn ergens best knap
Lol ik discussieer nooit met jou.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 20:25 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Omdat deze user het altijd wil uitvechten als je mening hem niet bevalt. Dodelijk vermoeiend...
De man die sneller verontwaardigd is dan zijn schaduw. Niet te doen.
Gelukkig niet. Ik heb er de kracht niet voor. Zo vermoeiend wat je doet. Pfffff....quote:Op zaterdag 8 maart 2025 20:48 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Lol ik discussieer nooit met jou.
Ben je gecucked ofzo?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 20:48 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Als vrouwen het voor het zeggen zouden hebben zouden we deze totaal fucked up wereld helemaal niet hebben.
Het zijn de testosteronbommen die de shit veroorzaken.
Dat bedoel ik dus. Zo mateloos vermoeiend.quote:
Interessant hoe je dat ervaart. Er zijn een hoop heilige huisjes om tegenaan te schoppen ja.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 20:49 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Gelukkig niet. Ik heb er de kracht niet voor. Zo vermoeiend wat je doet. Pfffff....
Immer dat gestrekte been en er altijd weer iets bijhalen wat het onderwerp 180 graden draait en weer terug net zo makkelijk. Niet mijn ding inderdaad.
Nou ja, het valt me op dat je in elk topic vrouwen aan het ophemelen bent. Ook in het muziektopic en ik heb het je in andere topics ook zien doen. En ja, ik ben vrij direct maar ik vraag het niet om je naar beneden te halen.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 20:52 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus. Zo mateloos vermoeiend.
Ja, inderdaad. Dat viel me ook al op.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 20:49 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Gelukkig niet. Ik heb er de kracht niet voor. Zo vermoeiend wat je doet. Pfffff....
Immer dat gestrekte been en er altijd weer iets bijhalen wat het onderwerp 180 graden draait en weer terug net zo makkelijk. Niet mijn ding inderdaad.
Mannen moeten zich eens niet zo aangevallen voelen. Deze dag is geen aanval op mannen.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 20:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
Liefste God van het Al,
Mogen vrouwen overal ter wereld verlost worden van de ijzeren ketenen gesmeed door enge, bebaarde theologische mannen die als de dood zijn voor hun pracht.
Amen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |