https://nos.nl/artikel/25(...)-voor-feminist-marchquote:In Amsterdam doen duizenden mensen mee aan de Feminist March. Ze lopen deze Internationale Vrouwendag van de Dam naar het Museumplein om op te komen voor vrouwenrechten. Vanwege de drukte wordt het tram- en autoverkeer omgeleid.
Het thema van de mars dit jaar is The Future is Feminist. "In het licht van groeiende ongelijkheid, sociale onrechtvaardigheid en wereldwijde uitdagingen is het nu tijd voor actie", schrijven de initiatiefnemers. Aan de mars doen onder andere feministische organisaties, mensenrechtenorganisaties en vakbond FNV mee.
Deelnemers dragen protestborden met teksten als "Kwaad op het patriarchaat", "Abortus in de grondwet" en "Mansplain anders ff waarom ik hier sta".
Vorig jaar ging de Feminist March om veiligheidsredenen niet door. De organisatie zei toen bezorgd te zijn over de veiligheid van pro-Palestijnse betogers, naar aanleiding van een eerder politieoptreden tegen pro-Palestijnse demonstranten.
Je bent een mooi voorbeeld, je laat precies zien waarom het ook hier nodig is.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:33 schreef Richestorags het volgende:
Mansplain
Rot op met je seksisme, politiseer je beweging niet met Palestina en ga protesteren tegen vrouwenonderdrukking in Afghanistan en Iran en stop met de hoofddoek als symbool van vrijheid te framen.
Dan kunnen we het nog serieus nemen.
Nee hoor. Ik laat zien waarom dat schizo 4th wave feminism zo'n vijandige, debiele beweging is.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je bent een mooi voorbeeld, je laat precies zien waarom het ook hier nodig is.
Het is internationale vrouwendag, er mag gedemonstreerd worden. Jij bepaald dus even niks. Wie is hier nu debiel en vijandig?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik laat zien waarom dat schizo 4th wave feminism zo'n vijandige, debiele beweging is.
Ik begin toch niet over mansplaining? Ik bepaal sowieso niks. Ik mag wel mijn mening geven en ik geef aan waarom ze geen "allies" hebben.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het is internationale vrouwendag, er mag gedemonstreerd worden. Jij bepaald dus even niks. Wie is hier nu debiel en vijandig?
Klopt, hoe gaan ze het anders snappen als wij het hen niet uitleggen?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je bent een mooi voorbeeld, je laat precies zien waarom het ook hier nodig is.
Gelden de grammaticaregels ook niet op internationale vrouwendag?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het is internationale vrouwendag, er mag gedemonstreerd worden. Jij bepaald dus even niks. Wie is hier nu debiel en vijandig?
Is bedacht door het patriarchaat. Er bestaat geen objectieve waarheid, net als dat gender niet bestaat.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:43 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Gelden de grammaticaregels ook niet op internationale vrouwendag?
quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:42 schreef Cruzinats het volgende:
Abortus = moord
Het zegt trouwens ook veel over hoe goed vrouwen het in het westen wel niet hebben als je grootste angst is of je in de toekomst nog wel legaal een pril leven mag beëindigen op kosten van de belastingbetaler.
Neem gaza, daar hebben vrouwen het pas slecht, maar dat past natuurlijk niet in het grote boze blanke man narratief wat de wokies voeren.
Je gaat meteen op de persoon i.p.v. op de punten die worden aangedragen. Tsja.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:49 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]![]()
Heb er niet meer over te zeggen en ben weer weg hier.
Al die gefrustreerde mannetjes.
Je draagt je punt bij met scheldwoorden en dreigwoorden!quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je gaat meteen op de persoon i.p.v. op de punten die worden aangedragen. Tsja.
Maar wat voor rechten hebben vrouwen anno 2025 niet waarvoor ze nu daar op de Dam staan?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het hedendaagse feminisme vecht alleen nog tegen spoken zoals de grote boze blanke man en andere inhoudloze stokpaardjes die verder nauwelijks meer relevant zijn.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:49 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]![]()
Heb er niet meer over te zeggen en ben weer weg hier.
Al die gefrustreerde mannetjes.
Dreigwoorden?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je draagt je punt bij met scheldwoorden en dreigwoorden!
Hoe kan daar dan nog serieus op worden gereageerd dan? De haat spat er vanaf.
Nou, toedels.
Ik zou eerder denken aan het behouden van rechten die ze hebben. Conservatisme is in opkomst en daar in heb je weer een subgroep die denkt dat vrouwen broedmachines zijn en voor het huis moeten zorgen. Denk aan figuren als Baudet en Tate.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar wat voor rechten hebben vrouwen anno 2025 niet waarvoor ze nu daar op de Dam staan?
Lees dit maar door.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar wat voor rechten hebben vrouwen anno 2025 niet waarvoor ze nu daar op de Dam staan?
Helemaal eens.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik zou eerder denken aan het behouden van rechten die ze hebben. Conservatisme is in opkomst en daar in heb je weer een subgroep die denkt dat vrouwen broedmachines zijn en voor het huis moeten zorgen. Denk aan figuren als Baudet en Tate.
Ik krijg wel jeuk van termen als mansplaining en die muppet met die palestina vlag moet je ook ff uitleggen dat dat eerder contraproductief werkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |