Die onderste grafiek matcht niet met z'n verhaal. Dan zie je dat tussen 2000-2005 de 'right' al naar Rusland is opgeschoven. Tijdens Trumps eerste termijn zie je niet veel gebeuren. Bovendie missen alle recente jaren.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 11:23 schreef Perrin het volgende:
Amerikaanse rechterflank heeft eindelijk zijn ware geestverwanten gevonden.
[ x ]
Het categorisch verwerpen negeert de complexiteit van ethische keuzes. Soms kan groter lijden voorkomen worden door drastische keuzes, ook al is dat moreel oncomfortabel.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 12:21 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Moord is natuurlijk in welke vorm dan ook altijd abject en nooit goed te praten. Echter, het 'baby Hitler-vraagstuk' schiet de laatste tijd toch steeds vaker door mijn hoofd. Helaas zitten er nog engere en gevaarlijkere muppets achter deze 'baby-Hitler' vrees ik. Dus hoop toch meer op een gigantische burgeropstand van binnenuit.
In die tijd begonnen de verschuivingen inderdaad. En het onderzoek mist ongetwijfeld de allerrecentste data. Het doel is ook helemaal niet om dit alles aan Trump te wijten maar om een bredere verschuiving te laten zien.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 12:23 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Die onderste grafiek matcht niet met z'n verhaal. Dan zie je dat tussen 2000-2005 de 'right' al naar Rusland is opgeschoven. Tijdens Trumps eerste termijn zie je niet veel gebeuren. Bovendie missen alle recente jaren.
Maar dat is altijd achteraf gezien en aangezien geen mens de daadwerkelijke toekomst kan voorspellen zou het voor mij moreel niet kunnen.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 12:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het categorisch verwerpen negeert de complexiteit van ethische keuzes. Soms kan groter lijden voorkomen worden door drastische keuzes, ook al is dat moreel oncomfortabel.
De Democraten hadden lange tijd het probleem dat ze een fragiele 'big tent party' waren, maar ironisch genoeg zou je kunnen stellen dat nu juist de GOP dat is. Als je de techbros naast de die hard MAGAs zet, dan zie je vaak dat ze radicaal anders denken over kennismigratie. Eerstgenoemden zijn het soort van 'empathie is voor mietjes, tyf op met je sociale zekerheid en als een buitenlander meer toevoegt, dan importeren we die gewoon', de tweede zijn vooral van 'tyf op met je buitenlanders'. Protectionisme en industriebeleid is ook weer een twistpunt tussen de meer libertaire Republikeinen en de MAGA crowd. Je kunt je niet eeuwig blijven verenigen in een aversie tegen genderneutrale toiletten.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 11:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Precies dit. Trump boezemt Republikeinse congresleden angst in omdat hun kiezers de leider blind volgen en hem praktisch vereren.
Verdwijnt Trump dan ontstaan er weer verschillende kampen binnen de GOP, wat het makkelijker maakt om elkaar te bekritiseren. De kans is zelfs groot dat er een felle interne strijd ontvlamt op het moment dat Trump het veld ruimt.
Ja maar dat mag je niet zeggen. Alleen dictators als Trump mogen aankondigen massaal te gaan moorden in bijvoorbeeld Gaza als ze hun zin niet krijgen, dat is helemaal prima. Maar als je zegt dat een select clubje moordlustige elite beter kan gaan hemelen dan ben je radicaal fout. Bijzonder allemaal wel, miljardeninvesteringen in defensie ja. Zeggen dat er ook mensen dood moeten nee. Lekker 1984 wel.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 12:14 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Absoluut.
Er zou een hoop menselijk leed bespaard zijn geweest als figuren als Hitler en Stalin vroegtijdig vermoord zouden zijn, om er maar eens een Godwinnetje tegenaan te gooien.
Daar zou wereldwijd om gejuicht zijn.
En de 2nd Amendment is juist in het leven geroepen om tegen een tirannieke overheid te kunnen vechten.
En een tiran zit er nu.
Maar geweld is altijd pas de allerlaatste optie, als al het overige mislukt is.
Dat dacht Elon waarschijnlijk ook toen hij USAID alle funding per direct ontnam. Vervelend als mensen zon ethische keuze volledig verneuken.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 12:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het categorisch verwerpen negeert de complexiteit van ethische keuzes. Soms kan groter lijden voorkomen worden door drastische keuzes, ook al is dat moreel oncomfortabel.
Buiten dat ik het eens ben met wat @Basp1 zegt, (van baby Hitler wisten we ook niet waar hij toe in staat ging zijn), los je dan 'vrees ik' nog steeds niks op, gezien het enge volk dat achter Trump nog steeds aanwezig is. In dat geval moeten er tientallen, danwel honderden, danwel duizenden baby Hitlers vermoord worden, zonder de wetenschap of dit uberhaupt te rechtvaardigen is.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 12:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
In die tijd begonnen de verschuivingen inderdaad. En het onderzoek mist ongetwijfeld de allerrecentste data. Het doel is ook helemaal niet om dit alles aan Trump te wijten maar om een bredere verschuiving te laten zien.
Als dat gehuil over genderneutrale toiletten zijn uitwerking gaat missen verzinnen ze wel weer iets anders in hun niet bestaande culture war...quote:Op vrijdag 7 maart 2025 12:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
De Democraten hadden lange tijd het probleem dat ze een fragiele 'big tent party' waren, maar ironisch genoeg zou je kunnen stellen dat nu juist de GOP dat is. Als je de techbros naast de die hard MAGAs zet, dan zie je vaak dat ze radicaal anders denken over kennismigratie. Eerstgenoemden zijn het soort van 'empathie is voor mietjes, tyf op met je sociale zekerheid en als een buitenlander meer toevoegt, dan importeren we die gewoon', de tweede zijn vooral van 'tyf op met je buitenlanders'. Protectionisme en industriebeleid is ook weer een twistpunt tussen de meer libertaire Republikeinen en de MAGA crowd. Je kunt je niet eeuwig blijven verenigen in een aversie tegen genderneutrale toiletten.
quote:Op vrijdag 7 maart 2025 12:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat dacht Elon waarschijnlijk ook toen hij USAID alle funding per direct ontnam. Vervelend als mensen zon ethische keuze volledig verneuken.
Correct. De domheid van trump resoneert bij zijn geliefde "poorly educated" achterban.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 11:17 schreef Monolith het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat de Amerikaanse kiezer een stuk minder onder de indruk is van onderkruipertjes als Vance, Cruz of DeSantis b.v.
Yup. Je moet echt zo achterlijk zijn om die onzin een beetje geloofwaardig uit te kramen.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Correct. De domheid van trump resoneert bij zijn geliefde "poorly educated" achterban.
Probleem is dat zoiemand als vance vele malen slimmer is, en allicht dat die domheid kan proberen te emuleren, maar die onoprechtheid, prikt die achterban gewoon doorheen.
Ik zei eerder dat ik als zeer lauwe katholiek niet veel op heb met profetische lezingen van Openbaring...quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:02 schreef Gehenna het volgende:
[ afbeelding ]
https://leadstories.com/h(...)atue-mar-a-lago.html
Heel normaal allemaal.
Hadden de democraten eens moeten doen, maandenlange rel geweest. Net als toen met hillary. Nu alleen maar krekels uit die hoek
Een ding weet ik wel, de dag dat hij doodgaat boek ik een reis naar de VS om op zijn graf te zeikenquote:Op vrijdag 7 maart 2025 10:36 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Be careful what you wish for. De vervanger kan erger zijn
Sowieso wensen dat iemand vermoord wordt kan echt niet
Ik denk dat dit wel wat meer genuanceerd ligt. De EU (en NAVO ook) zijn defensie pacts, die wel geld uitgeven aan defensie maar met afschrikking als doel, oftewel met de hoop die wapens nooit echt nodig te hebben.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 12:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja maar dat mag je niet zeggen. Alleen dictators als Trump mogen aankondigen massaal te gaan moorden in bijvoorbeeld Gaza als ze hun zin niet krijgen, dat is helemaal prima. Maar als je zegt dat een select clubje moordlustige elite beter kan gaan hemelen dan ben je radicaal fout. Bijzonder allemaal wel, miljardeninvesteringen in defensie ja. Zeggen dat er ook mensen dood moeten nee. Lekker 1984 wel.
It's a fucking cult, het heeft weinig meer the maken met politiek of een politieke ideologie en visie.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik zei eerder dat ik als zeer lauwe katholiek niet veel op heb met profetische lezingen van Openbaring...
Maar we hebben nu dus een haast aanbeden figuur, een gouden kalf zo je wil, die nu ook een geit heeft uitgedost met bankbiljetten, en alsnog pretendeert de spokesperson te zijn van het christendom.
Riiiiiiight...
Joh, als Hillary op een campagnestop alleen al met een geit op de plaatselijke kinderboerderij in Middelofnowhereville, Nevada was gesignaleerd, had men in Trumpiaanse kringen 'DE ANTI-CHRIST' gevonden.
Dat dachten John Wilkes Booth, Gavrilo Princip, Lee Harvey Oswald, Sirhan Sirhan en James Earl Ray ook.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 12:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
In the land of endless opportunities, the American Dream, opportunism is never far away...quote:
Ik zou er geen traan om laten als iemand morgen Kim Jung Un of Vladimir Poetin omlegt eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat dachten James Wilkes Booth, Gavrilo Princip, Lee Harvey Oswald, Sirhan Sirhan en James Earl Ray ook.
Gewoon kappen met dat hinten op vermoorden van politici.
Weinigen, waarschijnlijk. Maar het aanmoedigen?quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zou er geen traan om laten als iemand morgen Kim Jung Un of Vladimir Poetin omlegt eerlijk gezegd.
Ik wist niet dat jij zo pacifistisch was.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Weinigen, waarschijnlijk. Maar het aanmoedigen?
Waar trek je de grens en wiens versie van 'het gevaar/erger is voorkomen' gaat dan gelden?
Violence begets violence.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |